Miksi emme uskalla puhua tunteistamme?

Anonyymi

Tiedät, että välitän ja nyt uskallan olettaa, että niin taidat sinäkin, olisit muuten jo tehnyt tästä lopun. Silti en uskalla ehdottaa enää mitään, koska pelkään rikkovani sinut etenkin, jos sinulla olisi vahvoja tunteita myös. Auttaisiko, jos pystyisimme puhumaan tästä? Vai pelkäämmekö molemmat, mitä siitä voisi seurata. Tiedäthän, että en koskaan tuomitsisi sinua, vaikka mitä kertoisit, mutta sinä saattaisit kyllä tuomita minut. Tälläkin lomalla saan kyllä kaiken muun mielestäni, paitsi sinut. Mutta voi olla, etten koskaan saa sitä sinulle kertoa.

38

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Miksi rikkoisit jos hänkin tuntee samoin kuin sinä?
      Laita viestiä hänelle, vaikka ihan jokapäiväistä ja siittä juttua ohjaten tunteisiin

    • Anonyymi

      Kyllä tämän kaiken jälkeen on puhuttava asiat läpeensä. Ei minua voi rikkoa enää tän pahemmin. Enköhän nähnyt ja kuullut jo kaiken. Kaiken sen mitä en olisi halunnutkaan. Nyt on riittävästi valoa elämässä. Mikä minä olen muita tuomitsemaan. Mitään ei ole tapahtunut ja onko puhuminen tuomittavaa. Vahvoja tunteita on, oman pään tuotosta. Kaikkea ei tarvitse välttämättä viedä käytäntöön. Mutta puhuttava on! Hyvää lomaa! Pidä mielessä:)

      • Anonyymi

        Et ole voinut kuulla mitään tuollaista taholtani. Ap


    • Anonyymi

      Onko aloitus kirjoitettu naiselle vai miehelle?

      • Anonyymi

        Miehelle. Ap


    • Anonyymi

      Auttaisi. Aloita sinä asioista keskustelu.

      • Anonyymi

        Oikeastaan olen kyllä jo aloittanutkin, joten sinä voisit kyllä jatkaa siitä halutessasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan olen kyllä jo aloittanutkin, joten sinä voisit kyllä jatkaa siitä halutessasi.

        Ette ole keskustelleet keskinäisistä tunteistanne, mutta kuitenkin olet oikeastaan aloittanut keskustelun?


      • Anonyymi

        Niin, olen kertonut omalta osaltani jotain, mutta siihen se jäi.


    • Anonyymi

      Luulin tietäväni että välität. Kysyin vuosia sitten, oletko kiinnostunut, vastasit ettet ole . Silti katsoit pitkiä katseita,. Rikoit mut jo sillon. Täytyy jatkaa elämää rikkoutuneella sielulla.

      • Anonyymi

        Et ole kysynyt mitään tuollaista. Ap


    • Anonyymi

      Välitän minä sinusta. Tosi paljon. Jos tuntisit minua vielä paremmin niin tietäisit ettei puhuminen ja tunteiden käsitteleminen riko minua koskaan. Päinvastoin se helpottaa ja puhdistaa ilmaa. Eheyttää ja hoitaa.

      Me emme voi ennustaa kohtaamisemme seurauksia. Sellaista ei voi kukaan tietää etukäteen. Jännittäisihän se, mutta uskon, että yhteys keskenämme löytyisi. Toivo siitä elää sydämessäni. Tuohon tuomitsemiseen minulla ei ole varaa eikä tarvetta. Älä siitä huoli.

      Tunteista puhuminen ei ole helppoa. Se vaatii luottamusta ja aikaa. Sitten kun niitä molempia on riittävästi niin uskallustakin löytyy. Se on kuin pikku prinssin ja ketun ystävyys jossa toinen kesytti toista. (luulen, että molemmat toisiaan...)

      Kirjoitin kuin erästä tärkeää ajatellen.
      🦊🤴

      Sinä toimit omassa tilanteessasi kuten kirjassa sanotaan "Ainoastaan sydämellään näkee hyvin. Tärkeimpiä asioita ei näe silmillä."

      • Anonyymi

        Hienosti ilmaistu, etenkin, jos oli miehen kirjoittama - mahtoiko olla? Luottamus ei ainakaan ole se ongelma, oikeastaan sen takia tässä tilanteessa ollaan. Tähän saakka olen pitänyt itseäni järki-ihmisenä, mutta hän sai uinuvan sydämeni hereille ja nyt en enää tiedä, miten pitäisi elää. Kiitos kirjavinkistä, täytyypä lukaista se uudelleen. Ap.


      • Anonyymi

        Yhdistääkö tämä kirja teitä jotenkin?


      • Anonyymi

        En osaa sanoa hänestä, mutta minulta tuo kirja löytyy kyllä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En osaa sanoa hänestä, mutta minulta tuo kirja löytyy kyllä.

        Samoin.
        Kirjoititko miehelle vai naiselle?


      • Anonyymi

        Kirjoitin miehelle ja olen Ap. Oliko tämä kirjaviesti mieheltä vai naiselta?


      • Anonyymi

        Miehelle kirjoitan ja olen Ap. Oliko tuo kirjaviesti mieheltä vai naiselta?


      • Anonyymi

        Tarkoittanet, että meidän täytyy "kesyttää" toisemme. Sitten olemme vastuussa toisistamme. Olemme sen ehkä jo jossain määrin aloittaneet, saa nähdä, mihin se johtaa. Hänessä on alusta lähtien ollut jotain sellaista samankaltaisuutta ja toisaalta kiehtovaa erilaisuutta, jota en vaan pysty vastustamaan. Olen kyllä yrittänyt jo useamman vuoden, mutta tässä vaan edelleen ikävöin, enkä ymmärrä, miten näin pääsi käymään. Ap.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yhdistääkö tämä kirja teitä jotenkin?

        Lähetin sen hänelle vuosia sitten. Ehkä syksyllä 2014. En muista enää tarkkaan. Kirjoitin hälle joskus, että hän on kesyttänyt minut. Minä olen kirjoittanut miehelle naisena. Vaikkei sillä täällä näytä olevan sen kummempaa merkitystä.
        Tämä on ainoa viestini tähän ketjuun tänään 🦊🤴


      • Anonyymi

        😭

        Tämä liikutti herkkää sisintäni ja omin tämän itselleni! Jos tämä Sinulta oli, niinkuin ajattelen olevan, repolaiseni.

        Yhden kysymyksen haluan kysyä. Kestääkö Sinä sen, että olen tavattoman herkkä sisäisesti? Tiedät, että osaan sitä kätkeä, mutta seon sitä mun sisintä minuutta. Ja tuleehan se kaikkein läheisemmässä suhteessa esiin. Ei itkuisuutena, mutta...no kaikkea.

        Bunny


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😭

        Tämä liikutti herkkää sisintäni ja omin tämän itselleni! Jos tämä Sinulta oli, niinkuin ajattelen olevan, repolaiseni.

        Yhden kysymyksen haluan kysyä. Kestääkö Sinä sen, että olen tavattoman herkkä sisäisesti? Tiedät, että osaan sitä kätkeä, mutta seon sitä mun sisintä minuutta. Ja tuleehan se kaikkein läheisemmässä suhteessa esiin. Ei itkuisuutena, mutta...no kaikkea.

        Bunny

        Jos sattuisit olemaan hän niin tietäisit miten herkkä minä itse olen... Ymmärtäisimme toistemme herkkyyttä, uskoisin ja pelkäänkin niin...

        Minun elämässäni on niin paljon sellaista jota et tiedä ja sitä voin kertoa vain kasvotusten. Minulla on paljon surua ja itkua, ihan joka päivä. Enimmäkseen itken yksin.

        yksäm✨


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        😭

        Tämä liikutti herkkää sisintäni ja omin tämän itselleni! Jos tämä Sinulta oli, niinkuin ajattelen olevan, repolaiseni.

        Yhden kysymyksen haluan kysyä. Kestääkö Sinä sen, että olen tavattoman herkkä sisäisesti? Tiedät, että osaan sitä kätkeä, mutta seon sitä mun sisintä minuutta. Ja tuleehan se kaikkein läheisemmässä suhteessa esiin. Ei itkuisuutena, mutta...no kaikkea.

        Bunny

        Jos sattuisit olemaan hän niin tietäisit miten herkkä minä itse olen... Ymmärtäisimme toistemme herkkyyttä, uskoisin ja pelkäänkin niin...

        Minun elämässäni on niin paljon sellaista jota et tiedä ja sitä voin kertoa vain kasvotusten. Minulla on paljon surua ja itkua, ihan joka päivä. Enimmäkseen itken yksin.

        yksäm✨


      • Anonyymi

        Mä haluan pitää Sua sylissä ja kuulla tarinaasi. Voit olla varma, että pyrin lohduttamaan sillä ymmärryksellä & taidolla , mikä mulla on. Uskon, että tulisimme juttuun ja meillä olisi samaa yhteisymmärrystä sekä keskinäistä lämpöä elämässämme.

        Lähtisitkö mun kanssa sinne yhdelle talolle, olikohan siitä puhetta? Muutamien satojen kilsojen päässä...

        Bunny


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä haluan pitää Sua sylissä ja kuulla tarinaasi. Voit olla varma, että pyrin lohduttamaan sillä ymmärryksellä & taidolla , mikä mulla on. Uskon, että tulisimme juttuun ja meillä olisi samaa yhteisymmärrystä sekä keskinäistä lämpöä elämässämme.

        Lähtisitkö mun kanssa sinne yhdelle talolle, olikohan siitä puhetta? Muutamien satojen kilsojen päässä...

        Bunny

        Lähtisin ja lähden sitten kun aika on.
        Kuuntelit minua vaikka sinullakin oli silloin vaikeaa.
        En vieläkään ymmärrä miten sinusta tuli niin tärkeä minulle kaikkien vaikeiden vaiheiden jälkeen. Sen tiedän, että olet ollut ajatuksissani paljon. Kuin lohtuna ja turvana. Siinä ei ole mitään järkeä kokonaisuutta ajatellen. Anteeksi. Paradoksaalisuus hämmentää minua.


        Nukun vielä. Heräsin ja halusin kirjoittaa sinulle ajatukseni.Jos olisit hän...

        yksäm✨


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähtisin ja lähden sitten kun aika on.
        Kuuntelit minua vaikka sinullakin oli silloin vaikeaa.
        En vieläkään ymmärrä miten sinusta tuli niin tärkeä minulle kaikkien vaikeiden vaiheiden jälkeen. Sen tiedän, että olet ollut ajatuksissani paljon. Kuin lohtuna ja turvana. Siinä ei ole mitään järkeä kokonaisuutta ajatellen. Anteeksi. Paradoksaalisuus hämmentää minua.


        Nukun vielä. Heräsin ja halusin kirjoittaa sinulle ajatukseni.Jos olisit hän...

        yksäm✨

        ❣️ Olet ajatuksissani!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ❣️ Olet ajatuksissani!

        "Jos kesytät minut, on elämäni täynnä aurinkoa. Opin tuntemaan askeleesi kaiun ja erottamaan sen kaikista muista"

        (Le petit Prince kirjasta Tähtien loisteessa)

        Ja sinäkin minun!
        🧡


      • Anonyymi

        ♥️

        Ja olen valmis!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ♥️

        Ja olen valmis!

        Oikeestikko?

        🧡


    • Anonyymi

      Tunnetteko toisenne töistä? Oletteko
      Joskus keskustelleet vakavammin? Itse olen kyllä käynyt keskusteluja mutta olen ymmärtänyt että olet tyytyväinen status quoon.

      • Anonyymi

        Tapaamme kyllä töissä ja siellä keskustelemme, mutta eipä olla puhuttu juurikaan mistään tällaisesta, kuten keskinäisistä tunteistamme syvällisemmin. Ja et mitenkään voi tietää tyytyväisyydestäni yhtään mitään, kunhan vaan oletat niin. Ap.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tapaamme kyllä töissä ja siellä keskustelemme, mutta eipä olla puhuttu juurikaan mistään tällaisesta, kuten keskinäisistä tunteistamme syvällisemmin. Ja et mitenkään voi tietää tyytyväisyydestäni yhtään mitään, kunhan vaan oletat niin. Ap.

        Mistä juttelette? Kun juttelette.


      • Anonyymi

        Töihin liittyvistä asioista. Ap.


      • Anonyymi

        Oma kaivattuni viestitteli vielä kevät- talveen saakka. Vaikkakin viestit olivat pääasiassa työhön liittyvää niin silti ne helpottivat hieman kaipausta. Viestit vaan ovat nykyään harvassa, ja koen hänen haluavan etäisyyttä. Töissä kyllä nähdään päivittäin, ja hänen kanssaan olen viime vuodet viettänyt enemmän aikaa kuin kenenkään muun.
        Itsekään en saa ajatuksiani hänestä edes tälläkään lomalla. Toivottavasti loma menee nopeasti.


      • Anonyymi

        Oletko itse aloittanut viestittelyä hänen kanssaan? Hänkin saattaa luulla sinun ottavan etäisyyttä, jos hän useimmiten aloittaa sen keskustelun. Samaa toivon, että loma menisi nopeasti. Pitää vaan yrittää keksiä tekemistä tarpeeksi, ettei ehtisi niin paljon kaivata.. ihan hullua, eikö? Eikä ole edes ensimmäinen tällainen kesäloma. Samalla toivon, että hän olisi rohkea ja laittaisi viestiä, vaikka vastaisi lähettämääni, mutta tuskinpa hän sitä tekee. Ap.


    • Anonyymi

      🤔 hetkinen, mitä scherlokki nyt alkoi tuumimaan. Mitä ihmettä? Nyt on sekoitettu mut täysin😮🤒

    • Anonyymi

      Oletko hän, jonka ulkoista olemusta olen muutaman kerran kehunut. Itse olet kerran näyttänyt minulle eräitä liikkeitä, vihjeeksi kai. Sen pitemmälle emme ole vielä päässeet.

      • Anonyymi

        En usko olevani hän. Olet kehunut kyllä jotain, mutta et ulkoista olemusta. Ap


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2387
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1938
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1730
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1520
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1183
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe