Olen ollut parisuhteessa 6 vuotta, meillä on omistusasunto, koira, ei lapsia ja kaikki muuten hyvin. Tapasin kolme vuotta sitten miehen johon ihastuin syvästi, mitään välillämme ei kuitenkaan tapahtunut (ei suutelua, seksiä ei mitään fyysistä kontaktia) molemmat tietävät toistensa tunteista mutta päätimme pysyä ystävinä koska olen parisuhteessa. Nyt tämä mies kuitenkin on pyörinyt mielessäni viimeiset kolme vuotta. Mitä siis tehdä? Eroanko nykyisestä suhteesta tämän toisen miehen takia vai pyörinkö tässä samassa tilanteessa niin pitkään että tunteet kuihtuvat häntä kohtaan?
Erotakko toisen miehen takia?
9
<50
Vastaukset
- Anonyymi
Nyt pitäis kyllä ajatella sitä koiraa. Ero voi tuntua siitä raskaalta. Mieti kaikki huoltajuuskiistat ym. Voi, voi tätä nykyaikaa. Uuden anakondan perässä vaan juostaan ja hurvitellaan.
- Anonyymi
Omistusasento ainoa hankaluus, lapseton tilanne helpottaa päätöstä. Voin sanoa että ihastumisia tulee ja menee, muijani sentään kertoi ihastuneensa toiseen mieheen mutta irti pääsy suhteesta oli hankalaa. Itselläkin muutama ihastus pitkän parisuhteen aikana mutta ne tulee ja menee.
- Anonyymi
Voit ihastua ja ajatella vaikka kuuta taivaalla. Siihen sinulla on täysi oikeus. Kuitenkin:
Teoistaan ihminen tunnetaan.
Sinulla on luotettava ja hyvä partneri. Hän uskoo sinuun, olette luoneet yhteisen kodin. Teillä on asiat liian hyvin. Miksi maailmassa sinä tieten tahtoen ja täydellä järjellä repisit kaiken tuon kauniin säpäleiksi, vain jonkun typerän ihastuksen takia!?
Ajattele mitä voit tehdä ilahduttaaksesi nykyistä miestäsi, kuinka voisit tehdä hänestä vielä onnellisemman.
No, kukas tuossa yhtälossä voittaa?
Sinä itse tietenkin!!!!!!!!!!! - Anonyymi
Tottakai muitakin ihmisiä voi pyöriä mielessä kuin kumppani. Se on ihan normaalia. Turha sen vuoksi on eroa miettiä. Eroa mietiään sitten, jos kumppanissa ilmenee vaikeanlaatuista vikaa, jota ei saa korjattua.
Terveisin
nainen, jolla monta-miespuolista-ystävää Kuuntele miltä susta tuntuu. Jos rakastat nykyistä miestäs, niin ei kannata varmaan erota. Voisi olla ehkä hyvä miettiä sopiiko sulle parisuhde jossa pitää sitoutua vaikka tunteet sanois muuta. Tajusin hiljattain ettei sovi mulle, ei ainakaan siinä määrin ettei mun kumppani sais tehdä mitään toisten kanssa ja ettei mulla sais olla tunteita tai kanssakäymistä niiden ihmisten kanssa joihin mulla on tunteita. Ei siinä ole pakko harrastaa seksiä mutten sitäkään kieltäisi jos tuntee että se ois oikein.
- Anonyymi
Ensimmäisenä listalla on näköjään omistusasunto. Kuinkahan lienee talon lainojen hoito ja kenen vastuulla. Raha taitaakin olla ykkönen. Jää kertomatta, onko tällä ihastuksella yhtä paljon massia vai loppuuko matkailu ja ulkona syöminen.
- Anonyymi
Kokemuksesta voin sanoa, että ensi kannattaa yrittää puhua nykyisen miehesi kanssa asiasta ja jos se ei johda sinua tyydyttävään tulokseen niin ota hetkeksi etäisyyttä molemmista miehistä ja mieti mitä itse haluat. Uusi suhdehan on alussa (3-6kk) mukavaa, mutta kun se alkuinnostus laantuu, niin mitä sitten??? Kannattaako 6v suhdetta heittää roskakoriin ja aloittaa uusi ajatellen, että ehkäpä tämä on parempi.
Harvinaisen hyviä neuvoja olet saanut. Ei ollenkaan tämän palstan tapaista.
- Anonyymi
Kun nykyinen miehesi on niin yksinkertainen ja naivi että on ryhtynyt parisuhteeseen kanssasi, niin tottakai hän antaa erotilanteessa yhteisen asuntonne sinulle ja uudelle kumppanillesi lemmenpesäksi. Jos avioidut tämän uuden kumppanin kanssa niin olisi kohteliasta pyytää edellistä kumppaniasi sulhaspojaksi häihinne.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412408Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101848Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse711690Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801285- 631184
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171158TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161048Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901040Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42894- 70872