Lomarahasta

Anonyymi

Niin tässä pohdin jos täällä joku osaisi sanoa että kun saan 6 päivän lomapalkan mikä on 276e. Osa-aikatöitä teen niin siksi noin pieni.

Mun pitäis jotenkin nyt laskea että kun kuun lopussa tulee lomaraha
kaikille työntekijöille ja mun kohdalla se on 15 päivältä niin paljonko se lomaraha suunnilleen on. Onko se sama summa kertaa 15 mikä lomapalkassakin on yhdelle päivälle eli mun kohdalla 46e vai onko se yleensä vähemmän per päivä vai miten? Henk. Koht avustaja olen jos sillä merkitystä.

7

53

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vai onko se lomaraha yleensä puolet lomapalkasta?

      Eli jos mun 6 päivän lomapalkka on 276 niin 15 päivän olis 690e koska mulla 15 lomapäivää ja siitä puolet pois niin lomaraha olis ehkä sen 345e suunnilleen?

      Lomaraha tulee kaikilta lomapäiviltä kaikille työntekijöille kuun lopussa riippumatta onko lomansa pitäny vai ei.

    • Anonyymi

      Tarkista työsopimuksestasi, mitä työehtosopimusta on sovittu noudatettavan.

      Yksityisen sosiaalipalvelualan tessin mukaan lomaraha on puolet vuosilomapalkasta samon Heta-liiton tessin mukaan ja Kunta-alan KVTES:n lomaraha on 2,8 % heinäkuun palkasta kerrottuna lomanmääräytymiskuukausien määrällä.

      Jos ei ole sovittu noudatettavaksi mitään työehtosopimusta, niin lomarahaa ei makseta.

      https://www.jhl.fi/tyoelama/ammattialat/sosiaali-ja-terveyspalveluala/henkilokohtaiset-avustajat/noudatettava-tyoehtosopimus/

    • Anonyymi

      Onko mitään yhtä naurettavaa käsitettä olemassakaan kuin tämä "lomaraha"? Seuraavaksi varmaankin tulee LGBT-raha, jota maksetaan sateenkaarihihhuleille. Helvetti, kohta varmaan työnantajat velvoitetaan maksamaan kaikesta muusta paitsi itse työnteosta!

    • Anonyymi

      Ei se ole sen naurettavsmpi kuin lomapalkkakaan.. Hyvä että sen lomarahan monet saa.

      Taidat olla työnantaja kun noin kismittää mutta vaihda työntekijäksi niin ei itketä ja jos et niin ole hiljaa ja maksa mitä kuuluu.


      Sen mitä olen lukenu näistä ilmaistöistä niin oiis hyvä jos niille työnantajille tulisi niitä palkanmaksuhaluja ja siihen olisi hyvä tulla joku oma aktiivimalli työnantajille. En minäkään olisi minuuttiakaan töissä jos työnantaja ei palkkaa maksaisi.

    • Anonyymi

      Sainhan mä viime vuonnakin lomarahat lomapalkan yhteydessä 2 kertaaa minkä perusteella voin laskea. Ne oli 35e viimeks per päivä eli nyt näköjään noussu ja lomarahan maksukin muuttunu jos kerta nyt tulee kaikille työntekijöille samaan aikaan riippumatta milloin loma on.

    • Anonyymi

      Koitan vieläkin laskea suunnilleen summaa. Viime vuonna. 6 päivän lomaraha oli 107e ja summa per päivä oli 35e.

      Nyt se on noussut sinne 46e se lomapalkka per päivä ja näköjään se on sama lomarahasta mutta lasketaan erilailla kuitenkin nii tuon perusteella 15 päivän lomaraha on siinä jossain 250-300e.

      Pomolle soitin ja se sano et se on puolet vuosi lomapalkasta mutta varmaan on seikkoja jotka vaikuttaa siihen kuten se et mä en tee täysiä tunteja. Tunnit pysyny kutakuinkin samana tähän päivään asti niin uskaltanee laskea tuo mukaan mitenkä sanoin

    • Anonyymi

      Koitan vieläkin laskea suunnilleen summaa. Viime vuonna. 6 päivän lomaraha oli 107e ja summa per päivä oli 35e.

      Nyt se on noussut sinne 46e se lomapalkka per päivä ja näköjään se on sama lomarahasta mutta lasketaan erilailla kuitenkin nii tuon perusteella 15 päivän lomaraha on siinä jossain 250-300e.

      Pomolle soitin ja se sano et se on puolet vuosi lomapalkasta mutta varmaan on seikkoja jotka vaikuttaa siihen kuten se et mä en tee täysiä tunteja. Tunnit pysyny kutakuinkin samana tähän päivään asti niin uskaltanee laskea tuo mukaan mitenkä sanoin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      94
      2545
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2213
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      84
      1907
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1651
    5. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1635
    6. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1606
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      34
      1568
    8. 75
      1479
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      111
      1396
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1264
    Aihe