Miten eron saa voimaan niin että toinenkin tajuaa?

Anonyymi

Olen seurustellut tyttöystäväni kanssa jotain 9 kuukautta. Viimeiset 3-4 kuukautta on olleet todella raskaita ja hyvät hetket saa hakemalla hakea. Riitoja tullut ihan mistä sattuun. En voi olla normaalisti, koska hän löytää joka ikisestä asiasta vähän väliä jotain valittamista. Itse olen ollut kaikkeen niin väsynyt, että jokaisesta valittamisesta on sitten noussut älytön riita, kun ei ole enää kestänyt sitä. Olen nyt useampaan otteeseen sanonut hänelle monta kertaa, että en halua tätä suhdetta. En halua enää näitä riitoja. Hän ei suostu sitä uskomaan ja jatkamaan eteenpäin. Roikkuu ja ripustautuu. Ties millä tekosyyllä haluaa olla yhteydessä ja vaatii viettämään aikaa hänen kanssaan. Aikaisemmin olin typerä ja tuohon suostuin, koska kävi sääliksi häntä, mutta enää en suostu. Hän ei ymmärrä, kun sanoin, että jotta pystyisin edes käymään hänen kanssaan keskustelua asioista nyt, tarvitsen todella paljon aikaa parantua kaikesta tappelusta ja riitelystä. Että tartten aikaa pois hänestä. Etäisyyttä, jotta voin edes tervehtyä. Hän ei selkeästikään tajua sitä kuinka henkisesti loppu olen ja etten edes pysty rakastamaan häntä enää, enkä mitenkään olemaan hänen kanssaan. Minusta tuntuu, että ainoa asia minkä hän näkee on, että hänet hylätään ja yrittää estää sitä kaikin keinoin eikä tajua, että kaikki mitä hän tällä hetkellä tekee, vain vahvistaa sitä, että haluan suhteesta pois. Mitä helvettiä tässä pitää ja voi vielä tehä?

10

106

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muuta takaisin omaan asuntoosi tai jos jo se on omasi, vaihda lukot ja avain vain sinulle.
      Seurustelun tarkoitushan on juuri oppia tuntemaan toinen. Huomata onko hänestä tulevaksi aviopuolisoksi ja kymmen lapsesi vanhemmaksi.

      Tietysti jos olette jo lupailleet yhteisen tulevaisuuden, kihlat jne., siinäkin tapauksessa on nyt hyvä aika laskea naisesi erisuuntaan.

      Te ilmeisestikään ette ole sopiva pari toisillenne. On tarpeettoman typerää kiusata toinen toistaan jatkuvalla epämielisyydellä ja voida koko ajan pahoin henkisesti.
      Se vie kaiken hyvän energian kummaltakin. Kuinka siinä pystyy tekemäv mitään kunnollista yhsteiskunnalle , puhumattakaan itselleen (oppia, harrastaa, tukea avun tarpeessa olevia, avartaa omaa maailman kuvaa jne jne jne )

      Vain yksinkertaisesti , sinä etelään - nainen pohjoiseen.

      • Anonyymi

        Mä menisin mielummin kyl naisena etelään ukko sais mennä pohjoiseen 😂


    • Anonyymi

      Estä hänet joka kanavassa ja puhelimessa. Ei pääse laittamaan viestiä, eikä soittamaan sulle mitenkään. Älä sääli, se on sairautta. Älä vastaa kysymyksiin, älä reagoi mihinkään SIIS YHTÄÄN MIHINKÄÄN !
      Aloita uusi suhde.

      • Anonyymi

        Meinasin kans laittaa et uus akka alle ja sillee et törmäät vanhaan no eiköhän se tajua aika äkkiä, jos ei ni on varsin sairas tapaus


      • Anonyymi

        Ei näin. Suhteen voi lopettaa ihan asiallisestikin (eri asia, jos sanoo yksiselitteisesti että tää oli tässä eikä toinen siltikään usko). Toi on yksi pahimmista mahdollisista henkisen väkivallan muodoista ja satuttaa ihan jumalattomasti. Pistää miettimään, että millaisilla kriteereillä tällaisia taktiikoita käyttävät ihmiset alkaa ylipäätään seurustella - itse en ainakaan haluaisi edes harkita olevani sellaisen tyypin kanssa, jota voisin edes teoriassa satuttaa noin.


      • Anonyymi

        Luitko aloittajan postausta ollenkaan?


    • Anonyymi

      Ota omaa aikaa tylysti vaan, että nyt viikko omaa aikaa eikä mitään yhteydenottoa sinä aikana. Sitten viikon jälkeen lisäät toisen viikon kun lähet miesten/naisten kesken mökille? Kolmantena viikkona aloitat urheilun, rupeat liikkumaan luonnossa mahdollisesti metsässä. Seuraavaksi varaat ajan Psykalta ja käyt läpi seurustelua kuinka myrkyllinen ihminen yrittänyt hallita sinua.
      Tiedätkö hänen läheisiään; entisiä kumppaneita, kavereita tms? Otat heihin yhteyttä ja kerrot tilanteestanne ettei sillä ole tulevaisuutta..

    • Anonyymi

      Itsellä muutama kokemus vastaavasta tilanteesta. Ekan kanssa en seurustellut, oli vaan saanut päähänsä että ottaa ja saakin vielä minusta miehen.
      Kaksi muuta oli taas suhteita.
      Ekan kanssa meni varmaan kauemmin siihen, että pääsin hänestä tosiaan eroon kuin mitä olimme olleet edes yhdessä. Sitten hänellä oli vielä 3-4v tuon eron jälkeen sellainen jonkinasteinen vaihe, kun käsittääkseni yritti lämmitellä vläejä uudestaan. Tuolloin oli kyl ihan fiksu ja ymmärsikin aika pian sitten, etten ollut oikeesti hänestä enää kiinnostunut. Tietty kun olin vielä uudessa suhteessa.
      Mutta tuohon ei auttanut vaan olla muuta kuin sitkeä ja yrittää vaan väsyttämällä saada hänet kimpusta pois. Välillä kyllä ilkeilinkin hänelle.
      Puolisen vuotta olimme yhdessä ja reilu puoli vuotta siihen meni, ennen kuin sitten jätti mut rauhaan.
      Toinen tapaus oli vuonna 2017, olimme knassa noin 8-9kk yhdessä ja suhteemme oli ihan samanlaista kuin teillä. Jatkuvasti haukkui, haastoi riitaa, mollasi, satutti ja loukkasi. Ja aina välillä kehui että on ihanaa, kun nyt hän saa olla oma itsensä ja voi sanoa asioita niin kuin hän ne näkee. Eli sietänyt sitäkään, että olen vanhempieni kanssa väleissä ja tekemisissä, vaan sekin oli väärin ja hän ei halunnut tavatakaan heitä eikä muutakaan sukuani/läheisiäni. Haukkui kuitenkin viimeisimmän aviomiehensä siitä, että oli saraalloisen mustis ja eristi hänet sukulaisistaan(kin) jne.
      Eli ei tosiaankaan ole terve ihminen tuollainen.
      Jätinkin hänet tuolloin ja sanoin ihan suoraan asiasta, miksi. Ei tajunnut tai ei suostunut tajuamaan asiaa, väitti vaan sitkeästi mm sitä, että mulla on joku toinen nainen ja nettipalstat täynnä jotain senssi-ilmoituksia. Siihen syytökseen riitti ihan se, että oli löytänyt jonkun saman ikäisen, kissan omistavan miehen ilmoituksen samalta sivustolta, missä tutustuimme.
      Tyhmyyttäni otin hänet kanssa takaisin ja kuvittelin hänen tosiaan ottaneen onkeensa tuosta, etten jaksa hänen käytöstään. Ku vannoi vielä sitä ettei enää ole ilkeä tms. Ja paskat, meni vissiin peräti 4 päivää ja sama alkoi taas.
      Niin ja puheet muuttuivat aina lennosta ihan miksi tahansa, ääripäästä toiseen. Eli ei ollut luotettava myöskään. Ja kaikki tietysti oli aina mun syy.
      Vetäydyin kuoreeni aika täysin enkä aina viitsinyt pahemmin jutellakaan hänelle juuri noiden yllätysraivareidenkin vuoksi jne.
      Se taisi olla myrkkyä hänellej asitten piruuttani kerran puhuin palkkani hänelle liki puoltap ienemmäksi kuin mitä se oikeasti on. Ihan sillä, kun oli sanonut jossain vaiheessa, että hänelle on ihan sama, mitä mies tienaa, kunhan saa laskut maksettua ja pysyy ruuissa ja jää jotian noista vielä ylitsekin.
      Pimahti tietysti siitäkin sitten, vaikkei nyt iha nsuoraa myöntänytkään sitä. Käytös kuitenkin kärytti hänet, että oli puhunut palturia siitäkin. Ihmettelin kyllä vähän, kun hän ei ollut penkonut mun tilinauhojani, jotka olivat aina kotona ihan näkysällä ja kun hän mustasukkaisuuttaan muuten penkoi kaikki mahdolliset, puhelimeni, sähköpostini jne.
      Viikko sen jälkeen sit se ero tulikin. Kiukutteli ensin koko viikon, eikä sanonut edes miksi. Sitten tuli joulunvietosta kyse, hän pisti siitä taas kitinäsirkuksen pystyyn, kehui mm pysyvänsä omien porukoidensa kesken silloin(vaikka oli hieman aikaisemmin sanonut, et mun pitää luottaa siihen että ollaan samaa porukkaa hänen kanssaan). No ei mitään, tokaisin hänelle vaan, että "Ok, mua ei tule sitten hänen luonaan näkymään, ei jouluna ja tuskin enää muulloinkaan sitten".
      Suutuin kyllä ja sen vuoksi sanoa pamautin suoraan tuon, mutta kuinka ollakaan, pari päivää meni ihan hissuksiiin ja sitten hän vain ilmoitti, että hän koittaa hakea tavaransa mun luota pois tässä jonain lähipäivänä.
      Eli taivaanlahjana sain ennenaikaisen joululahjan eron muodossa. Sanoin vielä että hae kanssa, äläkä vain yritä hakea.
      Että tuollaisen mankelin kautta jouduin menemään, ennen kuin pääsin tällaisesta suhteesta pois. Ainoa ilkeä juttu oli tuossa se, että reilu 8kk eron jälkeen usutti uuden miehensä mua häiriköimään valtatiellä, kun ajelin silloin sukulaisteni lutoa kotiinpäin. Oli itse repsikkana ja 25km tuota puskurissaroikkumista ym kiusaa kesti. Mutta aiak vähällä silti selvisin.

      • Anonyymi

        Älkää vetvoko ja vatvoko selvää asiaa. Vaihtoon vaan. Meressä kaloja.


    • Anonyymi

      Ei muuta kuin erilleen asumaan jos ette vielä asu.
      Et vastaa jos soittaa. Pistät vain tekstarin, kysyt mitä asiaa kun soitit. Jos haluu jutella, tavata tms. vastaat että sori, mut ei sovi.

      Jos/kun näette yhteisillä ystävillä tms. tervehdit ystävällisesti, mutta et jää juttelemaan vaan menet muiden luo. Jos haluaa taas jutskata, sanot, että sori, en jaksa enää riidellä, kaikki on jo sanottu, mulla ei ole enää mitään tarvetta enempään.

      Somekanavissa pistät eksän pois sisäpiiristä niin ettei hän näe missä liikut, mitä teet päivittäin.
      Siitä se etääntyminen lähtee menemään omalla painollaan.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3155
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2381
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      125
      1730
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1573
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1087
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      954
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      921
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      866
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      811
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      784
    Aihe