Päällä karenssi, osoitus kesken karenssin samaan työpaikkaan jonka vuoksi on karenssi

Anonyymi

Suojaako mikään lainsäädäntö työnhakijaa saamasta kahta karenssia peräkkäin kieltäytymisestä samasta työpaikasta? Miten olette muut asian hoitaneet? Minua ollaan tarmolla tyrkkäämässä siivoojaksi kuntouttavaan työtoiminta paikkaan jossa töitä tarjolla 4 h/päivä. Olen saanut jo kerran karenssin tästä samasta "työpaikasta". mitä järkeä että työkkäri yrittää syrjäyttää ihmisiä työmarkkinoilta näin? Työttömyyttä takana nyt reilut kaksi vuotta.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Miksi otit karenssin? Kuntouttava-nimikkeen takiako vai miksi?

      • Anonyymi

        En nyt sinänsä "ottanut mitään karenssia", olin jo ehtinyt hommata omatoimisesti osa-aikatyön jota olin tehnyt neljä päivää siinä vaiheessa kun te-keskus osoitti minut tähän siivoojan hommaan. En voinut siinä vaiheessa perääntyä työpaikasta johon olin sopinut meneväni lisäksi kesälomasiajiseksi kuukaudeksi. Sitten siinä tapahtui työnantajan puolelta jotain sekoilua ja kesälomapesti peruttiin yllättäen. Sain kahden kuukauden karenssin koska en vastaanottanut työtä jossa olis ollut te-keskuksen lausunnon mukaan "enemmän tunteja". Näitä tunteja on arkisin 4. Minulla on matkaa kohteeseen yli 30 km. Jokainen voi laskea tykönään näillä bensanhinnoilla kun ajoa tulee päivässä tollaiset 80 km, ansio jää alle tuhannen euron kuussa ja siitä nämä bensat kannattaako. En pidä itseäni luuserina, olin viime viikollakin haastattelussa johon minua ei tosin valittu :(


    • Anonyymi

      jos on karenssissa niin ei kannata pitää työnhakua voimassa koska karenssi kuluu vaikka työnhaku ei ole voimassa. jos olet nyt karenssissa esim vielä kuukauden tai kaksi niin katkaise työnhaku niin työkkäri ei voi silloin sinua pakottaa mihinkään ja se karenssi kuluu silti ja tämä on työttömyysturvalaissa kerrottu

      • Anonyymi

        Hitsit kun olisin tuon tiennyt mutta kiitos nyt tästä tiedosta. Mitä nyt tapahtuu on luultavasti se että saan sen toisen karenssin koska en vaan edelleen ole menossa tähän järkyttävään paikkaan jota taas tarjotaan ja jonka googlettaessani luin että kukaan ei sinne halua ja sitä ei voi mainita työtodistuksessa koska se on "game over" kamaa. Pistän työnhaun siiis katkolle, tyhjänhän saa pyytämättäkin. Mikä tässä tietenkin on on nyt se etten ole saanut työmarkkinatukea kahteen kuukauteen ja koska oli se osa-aikatyö siitä saadut tulot meni suunnilleen yksiin toimeentulotuen perusosan kanssa. Lienen kuitenkin oikeutettu toimeentulotukeen noin yleisesti vaikka sitä tulisikin kieltäytymisen takia alennettuna.


    • Anonyymi

      Ap päivittää: toinen karenssi tulossa vaikkei ensimmäinen ole vielä päättynyt. Aika hyvin kun olen ollut työttömänä tällä kertaa osa-aikatyön jälkeen 21.4. 2019 lähtien. Syy kieltäytyminen puolipäivätyöstä (4-5 h/päivä) jonne matkaa se reilut 30 km suuntaansa, ensimmäinen kuukausi työkokeilua (työmarkkinatuli 9 euroa arkipäivä ylläpitokorvausta). Kolmen kuukauden karenssi lisäksi taattu kun tuosta lähtee joten why bother, tyhjän saa pyytämättäkin.
      Siis varokaa, on tuurissaan millaisen virkailijan saa ja jos tällä on peölkästään bonuksensa mielessä nämä kilpailua vääristävät, tykkärin kanssa yhteistyössä toimivat orjafirmat on vihonviimeinen keksintö.

      • Anonyymi

        Sosionomipaatilla on aina bonuksensa mielessään, ja oman pallinsa säilyttäminen. He myyvät vaikka mummonsa, hinnasta mistä hyvänsä. Sinun ihmisarvollasi ei ole heille mitään arvoa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe