Ulkomaalaisten lääkäreiden osaaminen ja kielitaito...

Anonyymi

Kerron nyt omakohtaisen kokemuksen Pk-seudun ulkomaalaisten lääkäreiden osaamisesta ja kielitaidosta. Ensimmäisessä tapauksessa käydessäni ilmeisesti Virolaisen terveyskeskuslääkärin vastaanotolla, ihmettelin kovasti miksi meidän piti yhdessä katsoa monitorista että olisikohan nuo sinun oireet tähän sairauteen liittyviä, ja se toistui myös useammalla käynnillä, eli arvuuteltiin yhdessä mikä sairaus minulla mahdollisesti saattaisi olla.

Nyt sitten kun muutin toisen terveyskeskuksen alueelle ja menin vastaanotolle taas Virolaiselle tai ehkä Venäläiselle lääkärille, tarkoitukseni oli selvittää toisessa silmässäni mahdollisesti alkava kaihi. Tuo lääkäri kyseli ikääni perustuen ensiksi että olenko käynyt milloin ajokortin uusinnan vuoksi lääkärintarkastuksessa, ilmoitin että 2 v sitten ja näköni oli silloin kunnossa. En tiedä oliko kyseinen lääkäri käynyt jonkin pikakurssin ajokorttikokeen näöntarkastuksesta, koska hän alkoi suorittamaan näkötestiä omalla persoonallisella tavallaan. Hän seisoi takanani ja heilutteli sormiaan korvieni kohdalla ja kyseli että kuinka monta sormea näkyy. Vastasin että ei yhtään kun olen tottunut näkemään silmilläni, en korvillani, siitä huolimatta hän kirjoitti diagnoosin että näkökykyni sivulle on rajoitettu, onneksi hän kuitenkin kirjoitti lähetteen silmälääkärille, jota olin myös mennyt häneltä hakemaan saadakseni erikoislääkärin diagnoosin mahdollisesti alkavasta kaihista toisessa silmässäni.
Näiden kokemusten pohjalta käännyn seuraavaksi yksityisten lääkärien ja Suomenkielisten lääkäreiden vastaanotolle että jää tuo arvailu ja osaaminen pois kokonaan.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      > Hän seisoi takanani ja heilutteli sormiaan korvieni kohdalla ja kyseli että kuinka monta sormea näkyy. ...

      Varmaankin lääkärisi yritti selvittää näkökettäsi laajuutta? Tuossa tapauksessa tuskin suurempaa kielitaitoa tarvitaan, mutta onhan tietenkin myös sellaisiakin tilanteita joissa niin kielitaidolla kuin muillakin taidoilla on merkitystä!

      • Anonyymi

        Ehkä sinä vastaaja näet korvillasi sivulle, mutta jos sinulla on vielä silmälasit niin ei siinä oikein tahdo korvien taakse näkyä, tuo näkökentän laajuus kyllä tutkitaan ihan etupuolelta, mutta ehkä sinulla on ulkomaalaisia lääkäriystäviä, joten ei muuta kuin sinne tarkistuttamaan terveytesi, ehkä se sieltä monitorista löytyy sitten yhdessä oikea sairauskin......mahdollisesti..?


    • Anonyymi

      Et sitten heti paikan päällä kysynyt, vasta täällä, miksi pitäisi sormia näkyä?
      Nehän evät ole silmät vaan korvat joille sormiasi heiluttelet, joilla huonosti sormia näkee!

      • Anonyymi

        Minulla pitäisi olla ihan normaali näkökenttä ja kokeilin juuri itse että kyllä ne sormet näkyy lähes korvien kohdalle saakka. Ei tietenkään silmälasieni kautta mutta siitä reunan takaa.


      • Anonyymi

        Kannattaisi lukea tuo minun alkuperäinen tekstini ennen kuin antaa mitään kommenttia, siellä kyllä mainitaan että eipä se tuollaisille lääkäritolloille paljon auta mitä sanoo, eihän se edes mahdollisesti tiedä mikä se korva mahtaa olla......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla pitäisi olla ihan normaali näkökenttä ja kokeilin juuri itse että kyllä ne sormet näkyy lähes korvien kohdalle saakka. Ei tietenkään silmälasieni kautta mutta siitä reunan takaa.

        On se hyvä että näkyy silmälasien linssien ja sankojen takaa sormia, mutta kyllä minä autolla ajaessa seuraan takaa tulevaa liikennettä sivupeileistä ja risteyksessä näen kyllä täysin risteävät kadut molemmilta puolilta, se riittää ainakin suomalaisille lääkäreille ajokortin uusintaan vaadittavassa tarkastuksessa...….?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaisi lukea tuo minun alkuperäinen tekstini ennen kuin antaa mitään kommenttia, siellä kyllä mainitaan että eipä se tuollaisille lääkäritolloille paljon auta mitä sanoo, eihän se edes mahdollisesti tiedä mikä se korva mahtaa olla......

        Sitä se liika lukeminen voi tehdä!


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      244
      2150
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      82
      1836
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      75
      1545
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      110
      1260
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      64
      1150
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1125
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      11
      1054
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      970
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      891
    Aihe