Kerron nyt omakohtaisen kokemuksen Pk-seudun ulkomaalaisten lääkäreiden osaamisesta ja kielitaidosta. Ensimmäisessä tapauksessa käydessäni ilmeisesti Virolaisen terveyskeskuslääkärin vastaanotolla, ihmettelin kovasti miksi meidän piti yhdessä katsoa monitorista että olisikohan nuo sinun oireet tähän sairauteen liittyviä, ja se toistui myös useammalla käynnillä, eli arvuuteltiin yhdessä mikä sairaus minulla mahdollisesti saattaisi olla.
Nyt sitten kun muutin toisen terveyskeskuksen alueelle ja menin vastaanotolle taas Virolaiselle tai ehkä Venäläiselle lääkärille, tarkoitukseni oli selvittää toisessa silmässäni mahdollisesti alkava kaihi. Tuo lääkäri kyseli ikääni perustuen ensiksi että olenko käynyt milloin ajokortin uusinnan vuoksi lääkärintarkastuksessa, ilmoitin että 2 v sitten ja näköni oli silloin kunnossa. En tiedä oliko kyseinen lääkäri käynyt jonkin pikakurssin ajokorttikokeen näöntarkastuksesta, koska hän alkoi suorittamaan näkötestiä omalla persoonallisella tavallaan. Hän seisoi takanani ja heilutteli sormiaan korvieni kohdalla ja kyseli että kuinka monta sormea näkyy. Vastasin että ei yhtään kun olen tottunut näkemään silmilläni, en korvillani, siitä huolimatta hän kirjoitti diagnoosin että näkökykyni sivulle on rajoitettu, onneksi hän kuitenkin kirjoitti lähetteen silmälääkärille, jota olin myös mennyt häneltä hakemaan saadakseni erikoislääkärin diagnoosin mahdollisesti alkavasta kaihista toisessa silmässäni.
Näiden kokemusten pohjalta käännyn seuraavaksi yksityisten lääkärien ja Suomenkielisten lääkäreiden vastaanotolle että jää tuo arvailu ja osaaminen pois kokonaan.
Ulkomaalaisten lääkäreiden osaaminen ja kielitaito...
7
76
Vastaukset
- Anonyymi
> Hän seisoi takanani ja heilutteli sormiaan korvieni kohdalla ja kyseli että kuinka monta sormea näkyy. ...
Varmaankin lääkärisi yritti selvittää näkökettäsi laajuutta? Tuossa tapauksessa tuskin suurempaa kielitaitoa tarvitaan, mutta onhan tietenkin myös sellaisiakin tilanteita joissa niin kielitaidolla kuin muillakin taidoilla on merkitystä!- Anonyymi
Ehkä sinä vastaaja näet korvillasi sivulle, mutta jos sinulla on vielä silmälasit niin ei siinä oikein tahdo korvien taakse näkyä, tuo näkökentän laajuus kyllä tutkitaan ihan etupuolelta, mutta ehkä sinulla on ulkomaalaisia lääkäriystäviä, joten ei muuta kuin sinne tarkistuttamaan terveytesi, ehkä se sieltä monitorista löytyy sitten yhdessä oikea sairauskin......mahdollisesti..?
- Anonyymi
Et sitten heti paikan päällä kysynyt, vasta täällä, miksi pitäisi sormia näkyä?
Nehän evät ole silmät vaan korvat joille sormiasi heiluttelet, joilla huonosti sormia näkee!- Anonyymi
Minulla pitäisi olla ihan normaali näkökenttä ja kokeilin juuri itse että kyllä ne sormet näkyy lähes korvien kohdalle saakka. Ei tietenkään silmälasieni kautta mutta siitä reunan takaa.
- Anonyymi
Kannattaisi lukea tuo minun alkuperäinen tekstini ennen kuin antaa mitään kommenttia, siellä kyllä mainitaan että eipä se tuollaisille lääkäritolloille paljon auta mitä sanoo, eihän se edes mahdollisesti tiedä mikä se korva mahtaa olla......
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla pitäisi olla ihan normaali näkökenttä ja kokeilin juuri itse että kyllä ne sormet näkyy lähes korvien kohdalle saakka. Ei tietenkään silmälasieni kautta mutta siitä reunan takaa.
On se hyvä että näkyy silmälasien linssien ja sankojen takaa sormia, mutta kyllä minä autolla ajaessa seuraan takaa tulevaa liikennettä sivupeileistä ja risteyksessä näen kyllä täysin risteävät kadut molemmilta puolilta, se riittää ainakin suomalaisille lääkäreille ajokortin uusintaan vaadittavassa tarkastuksessa...….?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kannattaisi lukea tuo minun alkuperäinen tekstini ennen kuin antaa mitään kommenttia, siellä kyllä mainitaan että eipä se tuollaisille lääkäritolloille paljon auta mitä sanoo, eihän se edes mahdollisesti tiedä mikä se korva mahtaa olla......
Sitä se liika lukeminen voi tehdä!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123680MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar721934Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421588Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin811224Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja661042Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33988Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214888Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60853- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3778