Puhtaaqt vaatteet pestään.

Anonyymi

Kannattaakohan vaatteet pestä vaikka niistä ei mitenkään huomaa ovatko juuri pestyjä vai likaisia?

Tietysti ne pitää varmuuden vuoksi pestä jotta varmasti tietää että ovat puhtaita.

10

176

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaivaako dementia, etkö sinä muista onko joku vaate ollut päälläsi vai ei?
      Jos et muusta tiedä, niin haistele vaatteitasi, ja katso ovatko nuhruisia vai eivät.

      Jos kyse on jonkun toisen ihmisen vaatteista, niin anna olla, pesköön niitä vaikka aamusta iltaan.

    • Jos ei paska tai kusi tai hiki haise niin miks pestä. Tietyistä kankaista lähtee hajut ihan tuulettamallakin, suosittelen... ei tarvi haaskata vettä, pesuainetta ja energiaa jos ei tuu tahroja, eikä mustista vaatteista muutenkaan nää tahroja, varsinka jos tajuaa huuhdella ne heti pikaseen.

    • Anonyymi

      Joo, monella tämä vaatteiden pesu ja itsen suihkuttelu on mennyt yli äyräiden. Jos vaate on likainen, se pestään, ei muutoin. Tämä on aika peruslogiikkaa.

      • Anonyymi

        Entä jos ei ole näkyvää likaa mutta haisee hielle, pierulle, tms., riittääkö hajun peittäminen vaikka hajuvedellä vai onko pestävä?


      • Anonyymi

        Jos vaate haisee pieruille, se on likainen. Peruslogiikkaa kuten jo todettiin!


    • Anonyymi

      Pitkään täyteen ahdetussa kaapissa käyttämättömänä seissyt vaate haisee monesti tunkkaiselle eikä sellaista ole kiva pukea päälle.
      Jos tuulettaminen ei riitä, niin vaatteen voi pestä ja kas, se tuoksuu taas puhtaalle ja raikkaalle.

      • Anonyymi

        Puhtaat vaatteet kannattaisi säilyttää eri kaapissa tai ainakin eri hyllyllä kuin vähänkään käytetyt. Näin haju ei tarttuisi puhtaisiin vaatteisiin.
        Ehkä sulta joutaisi jonkinverran vaatteita myyntiin tai poisheitettäväksi muuten jos sulla on kaapit ahdettu täyteen vaatteita joita ei tule edes käytettyä? Miksi seisottaa kaapissa vaatteita joita ei koskaan edes käytä, siinähän seisoo myös rahaa samalla varastossa tuottamattomana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhtaat vaatteet kannattaisi säilyttää eri kaapissa tai ainakin eri hyllyllä kuin vähänkään käytetyt. Näin haju ei tarttuisi puhtaisiin vaatteisiin.
        Ehkä sulta joutaisi jonkinverran vaatteita myyntiin tai poisheitettäväksi muuten jos sulla on kaapit ahdettu täyteen vaatteita joita ei tule edes käytettyä? Miksi seisottaa kaapissa vaatteita joita ei koskaan edes käytä, siinähän seisoo myös rahaa samalla varastossa tuottamattomana.

        Ainakin mulla on rahaa riittävästi, voin ostaa mitä haluan silloin kun haluan ja säilytän ostamiani tavaroita just niin pitkään kuin itsellä mieli tekee.

        Et ilmeisesti ole huomannut, että "muoti" vaihtelee muutaman vuoden välein.
        Eipä tulisi pieneen mieleenkään myydä itselleni perfect fit vaatteita kirppiksellä vitosen - kympin kappalehintaan ja käydä parin vuoden päästä ympäri ämpäri kyliä etsimässä samanlaista tilalle kalliilla.
        On järjen köyhyyttä heittää pois tai myydä kirppiksellä itselle täydellisesti sopivia, mutta ei just tällä hetkellä muodissa olevia, vaatteita, jos vain säilytystilaa on käytettävissä..
        Ja kun vaate on henkarissa vaikkapa vuoden käyttämättömänä, niin aivan varmasti pesen sen ennen kuin laitan päälle vaikkei minun kaapissani mikään haisekaan, ja vaikka sen silloin aikoinaan puhtaana kaappiin laitoin.

        Nyt on tulossa ysäri muotiin. Sen ajan vaatteita löytyy kaapistani laaja sortimentti. Ei muuta kuin pesuun ja päälle, eikä tarvitse maksaa mitään muuta kuin pesusta aiheutuvat kulut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin mulla on rahaa riittävästi, voin ostaa mitä haluan silloin kun haluan ja säilytän ostamiani tavaroita just niin pitkään kuin itsellä mieli tekee.

        Et ilmeisesti ole huomannut, että "muoti" vaihtelee muutaman vuoden välein.
        Eipä tulisi pieneen mieleenkään myydä itselleni perfect fit vaatteita kirppiksellä vitosen - kympin kappalehintaan ja käydä parin vuoden päästä ympäri ämpäri kyliä etsimässä samanlaista tilalle kalliilla.
        On järjen köyhyyttä heittää pois tai myydä kirppiksellä itselle täydellisesti sopivia, mutta ei just tällä hetkellä muodissa olevia, vaatteita, jos vain säilytystilaa on käytettävissä..
        Ja kun vaate on henkarissa vaikkapa vuoden käyttämättömänä, niin aivan varmasti pesen sen ennen kuin laitan päälle vaikkei minun kaapissani mikään haisekaan, ja vaikka sen silloin aikoinaan puhtaana kaappiin laitoin.

        Nyt on tulossa ysäri muotiin. Sen ajan vaatteita löytyy kaapistani laaja sortimentti. Ei muuta kuin pesuun ja päälle, eikä tarvitse maksaa mitään muuta kuin pesusta aiheutuvat kulut.

        Olen mies ja olin ysärillä 15-25v ja olen heittänyt silloiset vaatteet jo vuosia sitten roskiin palveltuaan uutena arki- tai parempana vaatteena, ikääntyneenä sitten remonttivaatteina, rätteinä yms. Tuskin ne enää mahtuisivatkaan mulle...
        No yksi viininpunainen villapaita taitaa olla jäljellä, sille oli hyvin vähän käyttöä uutenakaan ja venyvän materiaalin ansiosta sopii edelleen päälle. Mutta se väri... en tykännyt siitä oikein uudekseltaankaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen mies ja olin ysärillä 15-25v ja olen heittänyt silloiset vaatteet jo vuosia sitten roskiin palveltuaan uutena arki- tai parempana vaatteena, ikääntyneenä sitten remonttivaatteina, rätteinä yms. Tuskin ne enää mahtuisivatkaan mulle...
        No yksi viininpunainen villapaita taitaa olla jäljellä, sille oli hyvin vähän käyttöä uutenakaan ja venyvän materiaalin ansiosta sopii edelleen päälle. Mutta se väri... en tykännyt siitä oikein uudekseltaankaan...

        Miehillä onkin "helppoa". Voi pitää yksiä ja samoja vaatteita vuodesta toiseen. Jos = lue kun painoa tulee lisää, niin heivaa vanhat pois ja ostaa isompia.

        Toista se on meillä naisilla. Heti tulee katseita ja kommentteja muilta ihmisiltä, niin miehiltä kuin naisiltakin, jos joku pitää aina samoja vaatteita, että eikö sulla ole muita kuin nuo yhdet ja samat. Onneksi nuorempana oli vanhempien rahat vielä käytettävissä ja silloin niitä vaatteita tuli ostettua runsaammin. Kun muutin pois kotoa, muodista pois menneet vaatteeni jäivät vanhempien luokse ja siitä ne pikkuhiljaa siirtyivät kotitalon vinttikamariin säilöön. Sieltä voi hakea
        päällepantavaa vieläkin. Hyvin mahtuvat päälle, ei ole mitat muuttuneet vuosikymmeniin.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1218
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      119
      1062
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      134
      959
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      96
      802
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      299
      763
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      81
      686
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      616
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      579
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe