Puhtaaqt vaatteet pestään.

Anonyymi

Kannattaakohan vaatteet pestä vaikka niistä ei mitenkään huomaa ovatko juuri pestyjä vai likaisia?

Tietysti ne pitää varmuuden vuoksi pestä jotta varmasti tietää että ovat puhtaita.

10

110

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vaivaako dementia, etkö sinä muista onko joku vaate ollut päälläsi vai ei?
      Jos et muusta tiedä, niin haistele vaatteitasi, ja katso ovatko nuhruisia vai eivät.

      Jos kyse on jonkun toisen ihmisen vaatteista, niin anna olla, pesköön niitä vaikka aamusta iltaan.

    • Jos ei paska tai kusi tai hiki haise niin miks pestä. Tietyistä kankaista lähtee hajut ihan tuulettamallakin, suosittelen... ei tarvi haaskata vettä, pesuainetta ja energiaa jos ei tuu tahroja, eikä mustista vaatteista muutenkaan nää tahroja, varsinka jos tajuaa huuhdella ne heti pikaseen.

    • Anonyymi

      Joo, monella tämä vaatteiden pesu ja itsen suihkuttelu on mennyt yli äyräiden. Jos vaate on likainen, se pestään, ei muutoin. Tämä on aika peruslogiikkaa.

      • Anonyymi

        Entä jos ei ole näkyvää likaa mutta haisee hielle, pierulle, tms., riittääkö hajun peittäminen vaikka hajuvedellä vai onko pestävä?


      • Anonyymi

        Jos vaate haisee pieruille, se on likainen. Peruslogiikkaa kuten jo todettiin!


    • Anonyymi

      Pitkään täyteen ahdetussa kaapissa käyttämättömänä seissyt vaate haisee monesti tunkkaiselle eikä sellaista ole kiva pukea päälle.
      Jos tuulettaminen ei riitä, niin vaatteen voi pestä ja kas, se tuoksuu taas puhtaalle ja raikkaalle.

      • Anonyymi

        Puhtaat vaatteet kannattaisi säilyttää eri kaapissa tai ainakin eri hyllyllä kuin vähänkään käytetyt. Näin haju ei tarttuisi puhtaisiin vaatteisiin.
        Ehkä sulta joutaisi jonkinverran vaatteita myyntiin tai poisheitettäväksi muuten jos sulla on kaapit ahdettu täyteen vaatteita joita ei tule edes käytettyä? Miksi seisottaa kaapissa vaatteita joita ei koskaan edes käytä, siinähän seisoo myös rahaa samalla varastossa tuottamattomana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhtaat vaatteet kannattaisi säilyttää eri kaapissa tai ainakin eri hyllyllä kuin vähänkään käytetyt. Näin haju ei tarttuisi puhtaisiin vaatteisiin.
        Ehkä sulta joutaisi jonkinverran vaatteita myyntiin tai poisheitettäväksi muuten jos sulla on kaapit ahdettu täyteen vaatteita joita ei tule edes käytettyä? Miksi seisottaa kaapissa vaatteita joita ei koskaan edes käytä, siinähän seisoo myös rahaa samalla varastossa tuottamattomana.

        Ainakin mulla on rahaa riittävästi, voin ostaa mitä haluan silloin kun haluan ja säilytän ostamiani tavaroita just niin pitkään kuin itsellä mieli tekee.

        Et ilmeisesti ole huomannut, että "muoti" vaihtelee muutaman vuoden välein.
        Eipä tulisi pieneen mieleenkään myydä itselleni perfect fit vaatteita kirppiksellä vitosen - kympin kappalehintaan ja käydä parin vuoden päästä ympäri ämpäri kyliä etsimässä samanlaista tilalle kalliilla.
        On järjen köyhyyttä heittää pois tai myydä kirppiksellä itselle täydellisesti sopivia, mutta ei just tällä hetkellä muodissa olevia, vaatteita, jos vain säilytystilaa on käytettävissä..
        Ja kun vaate on henkarissa vaikkapa vuoden käyttämättömänä, niin aivan varmasti pesen sen ennen kuin laitan päälle vaikkei minun kaapissani mikään haisekaan, ja vaikka sen silloin aikoinaan puhtaana kaappiin laitoin.

        Nyt on tulossa ysäri muotiin. Sen ajan vaatteita löytyy kaapistani laaja sortimentti. Ei muuta kuin pesuun ja päälle, eikä tarvitse maksaa mitään muuta kuin pesusta aiheutuvat kulut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakin mulla on rahaa riittävästi, voin ostaa mitä haluan silloin kun haluan ja säilytän ostamiani tavaroita just niin pitkään kuin itsellä mieli tekee.

        Et ilmeisesti ole huomannut, että "muoti" vaihtelee muutaman vuoden välein.
        Eipä tulisi pieneen mieleenkään myydä itselleni perfect fit vaatteita kirppiksellä vitosen - kympin kappalehintaan ja käydä parin vuoden päästä ympäri ämpäri kyliä etsimässä samanlaista tilalle kalliilla.
        On järjen köyhyyttä heittää pois tai myydä kirppiksellä itselle täydellisesti sopivia, mutta ei just tällä hetkellä muodissa olevia, vaatteita, jos vain säilytystilaa on käytettävissä..
        Ja kun vaate on henkarissa vaikkapa vuoden käyttämättömänä, niin aivan varmasti pesen sen ennen kuin laitan päälle vaikkei minun kaapissani mikään haisekaan, ja vaikka sen silloin aikoinaan puhtaana kaappiin laitoin.

        Nyt on tulossa ysäri muotiin. Sen ajan vaatteita löytyy kaapistani laaja sortimentti. Ei muuta kuin pesuun ja päälle, eikä tarvitse maksaa mitään muuta kuin pesusta aiheutuvat kulut.

        Olen mies ja olin ysärillä 15-25v ja olen heittänyt silloiset vaatteet jo vuosia sitten roskiin palveltuaan uutena arki- tai parempana vaatteena, ikääntyneenä sitten remonttivaatteina, rätteinä yms. Tuskin ne enää mahtuisivatkaan mulle...
        No yksi viininpunainen villapaita taitaa olla jäljellä, sille oli hyvin vähän käyttöä uutenakaan ja venyvän materiaalin ansiosta sopii edelleen päälle. Mutta se väri... en tykännyt siitä oikein uudekseltaankaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen mies ja olin ysärillä 15-25v ja olen heittänyt silloiset vaatteet jo vuosia sitten roskiin palveltuaan uutena arki- tai parempana vaatteena, ikääntyneenä sitten remonttivaatteina, rätteinä yms. Tuskin ne enää mahtuisivatkaan mulle...
        No yksi viininpunainen villapaita taitaa olla jäljellä, sille oli hyvin vähän käyttöä uutenakaan ja venyvän materiaalin ansiosta sopii edelleen päälle. Mutta se väri... en tykännyt siitä oikein uudekseltaankaan...

        Miehillä onkin "helppoa". Voi pitää yksiä ja samoja vaatteita vuodesta toiseen. Jos = lue kun painoa tulee lisää, niin heivaa vanhat pois ja ostaa isompia.

        Toista se on meillä naisilla. Heti tulee katseita ja kommentteja muilta ihmisiltä, niin miehiltä kuin naisiltakin, jos joku pitää aina samoja vaatteita, että eikö sulla ole muita kuin nuo yhdet ja samat. Onneksi nuorempana oli vanhempien rahat vielä käytettävissä ja silloin niitä vaatteita tuli ostettua runsaammin. Kun muutin pois kotoa, muodista pois menneet vaatteeni jäivät vanhempien luokse ja siitä ne pikkuhiljaa siirtyivät kotitalon vinttikamariin säilöön. Sieltä voi hakea
        päällepantavaa vieläkin. Hyvin mahtuvat päälle, ei ole mitat muuttuneet vuosikymmeniin.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4889
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1742
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1369
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1347
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1238
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1085
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      62
      894
    Aihe