Onko itsekeskeistä

Anonyymi

olla olemassa? Mikä oikeuttaa juuri sinun olemassaoloon, vaikka olet osallisena maailman ylikansoittumisessa, joka lopulta saattaa johtaa ihmiskunnan ja ehkä koko maapallon tuhoon? Millä perustelet oman olemassaolosi oikeuden verrattuna muihin?

23

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • En mä ollut olemassa olostani päättämässä. Mun vanhemmat harrasti seksiä ilman ehkäisyä ja sain alkuni. Ne sitten päätti että pidetäämpä tuo lapsi. Mulla ei ollut mitään tekemistä sen asian kanssa.

      Enkä mä ilman muiden suuttumusta saa omaa olemassa oloani enää peruuttaakaan.

      • Anonyymi

        Oletko varma, etteivät käyttäneet ehkäisyä? Jos ehkäisy petti?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oletko varma, etteivät käyttäneet ehkäisyä? Jos ehkäisy petti?

        En tietenkään varma ole. Mutta tuskinpa petti.


    • Anonyymi

      https://youtu.be/n1a7o44WxNo

      Ei ole itsekeskeistä olla olemassa.
      On varmaan itsekeskeistä olettaa että ympärillä oleva maailma on olemassa vain sinua varten. Minulla on oikeus elää niin kauan kun henki pihisee, ainakin logiikka väittää näin... kuolleena vähän vaikeampi perustella mitään kun silloin ei ole enää mahdollisuutta...

    • Anonyymi

      Vertailu toisiin unohdetaan ihan kokonaan. Me olemme kaikki samanarvoisia ja tarpeellisia tälle pallolle. Meidän tehtävämme on ( ihan oikeasti) tehdä tästä maasta entistä parempi, ja ihan jokainen tekee niin, vaikka se ei todellakaan siltä näytä. Kysytäänpä keneltä tahansa yksilöltä, mitä hän haluaa elämältään, niin vastaus on, että olisi onnellinen. Siihen on hyvä pyrkiä, unohtamatta sitä, että toisetkin haluavat juuri sitä samaa: onnea ja rakkautta.

      • Anonyymi

        Kyllä, mutta maailmaan ei yksinkertaisesti mahdu loputon määrä ihmisiä. Koko ihmiskunnan historian väestö on vain kasvanut. Jossain vaiheessa sen on loputtava tai keksittävä jotain täysin mullistavaa. Kuvittele miten maailma voisi toimia esimerkiksi sitten kun meitä on yli 100 miljardia. Luonnonvarat ja tilat eivät riitä. Jos näin jatkuisi ikuisesti, niin maapallon tuho olisi varma asia.


      • Anonyymi

        Ei kannata olla hirveän looginen, kun on kysymys luonnosta, siis kasveista, vesistöistä ym. Ne ovat " syntyneet" ihan itsekseen tai jonkun suuremman voiman synnyttäminä. Luulisi, että tämä voima huolehtii jatkostakin. En usko, että on tapahtunut arviointivirhettä tms. Luonto hoitaa kyllä, kun ymmärrämme ( tämä on vaikea rasti) antaa sille mahdollisuuden, ja luulenpa että se hoituu, vaikka ymmärryksemme jää vajaaksi. Ja ainahan on mahdollista, että saamme toisen pallon tms. On paljon kirjoituksia esim. uudentyyppisistä energiaratkaisuista, ravinnosta ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata olla hirveän looginen, kun on kysymys luonnosta, siis kasveista, vesistöistä ym. Ne ovat " syntyneet" ihan itsekseen tai jonkun suuremman voiman synnyttäminä. Luulisi, että tämä voima huolehtii jatkostakin. En usko, että on tapahtunut arviointivirhettä tms. Luonto hoitaa kyllä, kun ymmärrämme ( tämä on vaikea rasti) antaa sille mahdollisuuden, ja luulenpa että se hoituu, vaikka ymmärryksemme jää vajaaksi. Ja ainahan on mahdollista, että saamme toisen pallon tms. On paljon kirjoituksia esim. uudentyyppisistä energiaratkaisuista, ravinnosta ym.

        Niinhän se huolehtii pyyhkimällä pois ihmisiä tulvilla ja maanjäristyksillä ym.


    • Anonyymi

      Ei kukaan pysty valitsemaan syntymistään tähän maailmaan. Pitäis kai olla onnellinen, ett on yleensä olemassa. Itse miettinyt omaa tarkoitustaan tässä maailmassa, miks on syntynyt ja miks joku toinen on kuollut syntyessään. Miks mä jäin henkiin ja mun sisar syntyi kuolleena. Olisko maailma ollut parempi, jos olis mennyt toisinpäin. Mutt luonto on aina keksinyt ratkaisun ylikansoitukseen, niin on käynyt historiassa ja voi käydä tulevaisuudessakin.

      • Anonyymi

        Miksi pitäisi olla onnellinen siitä että joku muu päättää elämästäsi? Ei tämä ole muuta kuin valtaahimoavien sirkus.


    • Anonyymi

      Tässä keskustelussa on voimissaan nihilismi. On outoa, kun sitä ei pidetä nykyisin vaaratekijänä Suomelle.

    • Anonyymi

      Olen elänyt kauan eikä viikkoakaan mene ilman ettei itsemurha ole mielessä. En minä pyytänyt syntymääni enkä pyytänyt teidän satanistisia oppejanne te teitte niistä pakollisia. Ajattelitte että hyvä keino tienata rahaa kun opettaa muita ja laittaa tekemään raskaat työt.

    • Anonyymi

      Onko upseerin ura ja ammatti itsekeskeistä?

    • Anonyymi

      Maailmaa kuohuttavat sodat vähentävät ihmismassaa ja luontoa tehokkaasti. Ilmastonmuutos tuhoaa loputkin elinmahdollisuudet ja vielä uskomattomalla nopeudella --> kuivuus ja nälänhätä. Niin että kiitos, että saamme vielä nauttia elämästä!

    • Anonyymi

      Onko jollain oikeus kuolla? Nämä on näitä rinnakkain asetteluja.

      Se on vähän näkökulmasta kiinni. Onko elämä mahdollisuus, josta saa olla kiitollinen?

      Voiko myös kuolema olla mahdollisuus?

      • Anonyymi

        Tuskin siitä pidot paranee, jos täältä kuolee. Tai mistäpä sen tietää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin siitä pidot paranee, jos täältä kuolee. Tai mistäpä sen tietää?

        Jos kerron oman kantani niin minusta elämä on mahdollisuus ja kuolema on toinen mahdollisuus. Kuoleman jälkeen alkaa toisenlainen elämä henkisessä muodossa.


      • Anonyymi

        Näin se varmaan on ja ihan hyvä niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos kerron oman kantani niin minusta elämä on mahdollisuus ja kuolema on toinen mahdollisuus. Kuoleman jälkeen alkaa toisenlainen elämä henkisessä muodossa.

        Jokatapauksessa vaikka elämä olisi mahdollisuus niin toisilta se otetaan pakollisilla opetuksilla pois. Upseereille ja muille vallassa oleville kusipäille elämä tosiaan on mahdollisuus kun valtio tarjoaa automaattisesti hyvät edut ja palkan eikä tarvitse muuta kuin olla oma itsensä.

        "Yhteis"kunta.


    • Ei kait se itsekästä ole, koska eihän ole kysyttä haluaako tänne maailmaan saapua vai ei.

      Nii, onko esim. aateliset oikeutetumpia kuin rahvaat?? ikuisuus mielipide kysymyksiä lopulta meidät kaikki, niin pultsarin kuin prinssit ja prinsessatkin, presidentit ja duunarit kuolema korjaa enemmin tai myöhemmin, mutta arkkuun tai polttouuniin joudutaan kuitenki.

    • Anonyymi

      Kyllä. En haluais olla olemassa. Ei täällä ole mulle mitään. J

    • Anonyymi

      Perustelen sen sillä että haluan vain hyvää tälle paikalle ja se näkyy siinä miten arjessa elän. Kulutan todella vähän enkä aio lisääntyä. Sillä oikeutan itseni olemassaoloon.

    • Anonyymi

      Maapallo kyllä pysyy, ihmiskunta tuskin.

      Melskataan täällä nyt se aika mikä meillä on mahdollisuus, ehkä dinosaurukset sitten jatkavat.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1759
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      20
      1664
    3. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      61
      1500
    4. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      71
      1495
    5. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      102
      1458
    6. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      56
      1385
    7. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1359
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1192
    9. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1140
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1124
    Aihe