Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Eron surutyö, vertaistukea?

Anonyymi

Pitkä avioliitto päättyi vuosi sitten. Olen asunut 3 lapsen kanssa jo puolivuotta omassa kodissa. Ero ei ollut riitaisa, ja lapsien asiatkin saatiin sovittua.
Minä olin aloitteentekijä eroprosessissa.

Liittomme oli nyt ajateltuna koko sen ajan ihan outo. En tuntenut koskaan että minua rakastetaan, olin kokoajan varuillani ja jotenkin "syyllinen". Itse olin korviamyöden rakastunut ja suunnilleen palvoin ex miestäni ensimmäiset 2-3 vuotta.. hän jäi sitten kiinni valheesta ja se särki minut. Asiaa ei koskaan kunnolla juteltu, ex mieheni mielestä oli turhaa kaivella enempää ja parempi vaan mennä eteenpäin.

2 vuotta tein eroa mielessäni, ja lopulta inhosin ex miestäni, suorastaan halveksin. Ajattelin että kunhan pääsemme uuteen kotiimme, niin kaikki muuttuu taas hyväksi, että kunhan vain pääsen siitä karmeasta liitosta pois niin olen taas onnellinen.

Alkuun muuton jälkeen ihmettelin että ompa tämä tosiaan helppoa, niin ihanaa olla kotona rennosti ja tehdä ihan mitä itse haluaa. Nyt kuukausien jälkeen iski iso suru.. olen itkenyt silmät päästäni monta kertaa, ikävöin ex miestäni ja tunnen olevani niin yksin.. tiedän kyllä että syyt eroon olivat oikeita, mutta silti tunnen kovaa surua ja olen ihan rikki..

Onko täällä samanlaisia kokemuksia kellään?

26

115

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aivan kuin oma kirjoitukseni... Halveksuntani miestä kohtaan johtui pettämisestä, jota annoin alussa anteeksi, mutta en pystynyt koskaan unohtamaan. Samaa tunsin. Etten ole oikeasti rakastettu ja arvostettu. Se pettäminen rikkoi minut jotenkin kokonaan. Välillä oli hyviäkin aikoja ja jostain ihmeen syystä muistan nyt eron jälkeen vain ne. Ero tuli lopulta, kun mies jäi kiinni melkein vuoden kestäneestä salasuhteesta työ ja jalkapallosta tuntemansa naisen kanssa. Näin heidän kirjoituksiaan miehen auki jääneeltä koneelta ja todella loukkasi, kun näin miehen ruotineen kaikki asiamme tämän naisen kanssa ja nainen oli tukenut häntä eroamaan. Minulle mies ei mitään puhunut, että eroa suunnitteli. He haukkuivat yhdessä jopa ulkonäköäni ja nainen keksi erilaisia diagnooseja minulle. Aivan sairasta tekstiä. Mies kirjoitti, että olisi aina halunnut kilpailuhenkisemmän naisen kuin minä olin ja ylisti naisen jotain harrastajasählyottelun tuloksia. Myöhemmin kuulin, että oli käynyt näitä otteluita katsomassa ja minä tietysti silläkin aikaa pyöritin kotia. Naisella oli neljä lasta ja nähtävästi mies oli hänelle jokin laastarisuhde eronsa jälkeen. Ex mieheni tyrkytti kirjoituksissaan itseään naisen lasten isäpuoleksi. Se kaikki tuntuu nyt aivan käsittämättömältä ja miksi edes itken tuollaisen idiootin perään? Kohta on muutto omaan kotiin ja pelottaa jo, että miltä se tuntuu. En olisi uskonut eroprosessin olevan näin järkyttävä. Fyysisesti sattui varsinkin alussa ja mieli menee vuoristorataa. Ruokahalu on mennyt ja välillä tuntuu, että tekisi mieli vaan ajaa jotain kalliota päin. Epäonnistumisen tunne ja häpeä ydinperheen rikkoutumisesta on valtava. Pelko yksinäistä tulevaa elämää kohtaan.

      • Anonyymi

        Olen niin pahoillani puolestasi ja toivon sinulle voimia. Itse olen nuo samat käynyt läpi ja vieläkin purkamatonta vihaa riittää vuosienkun jälkeen... niin puolisoa kuin pettäjäkumppania kohtaan.

        Kyllä jos tietäisin tämän pettäjäkumooanin nimeltä, niin suorat sanat kävisin laukomassa. Miten niitä tällaisia naisia riittääkin nuolemaan ja lipomaan miesten perseitä ja loukkaamaan puolisoa jonka koti ja perhe hajotetaan samalla ! Miehellesi samat, mutta kun ne on niin helverin tyhmiä silloin kun järki seisoo.

        Nyt kuitenkin apuina sinulle vaikeassa tilanteessa. Älä anna puolisollesi enää yhtään lisäsyytä olla näkemättä mitä menettää!. Toimi kuten "Kuinka Saan Puolisoni Takaisin" ohjeiden mukaisesti, niin saat neuvoja eroon ja oman kostosi.


      • Anonyymi

        Miten alottajan kirjotuksesta vedettiin pettäminen heti. Eroja tapahtuu monesta muustakin syystä ja tottahan se on kuten ap puhuu, että jättäjälläkin on voinut olla rankkaa. Mutta jätetty on toki se ressukka. Mutta loppujen viimeks aika samahan tuo on, mitä muut muutenkin ajattelee. Oman elämänsä tietää vain juuri ne sitä elämäänsä elävät. Ehkä miehille on tyypillisempää pettää ja jäädä huonoonkin suhteeseen, kun taas naiset huonosta suhteesta tai/ja jonkun tavattuaan rehdimmin eroaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten alottajan kirjotuksesta vedettiin pettäminen heti. Eroja tapahtuu monesta muustakin syystä ja tottahan se on kuten ap puhuu, että jättäjälläkin on voinut olla rankkaa. Mutta jätetty on toki se ressukka. Mutta loppujen viimeks aika samahan tuo on, mitä muut muutenkin ajattelee. Oman elämänsä tietää vain juuri ne sitä elämäänsä elävät. Ehkä miehille on tyypillisempää pettää ja jäädä huonoonkin suhteeseen, kun taas naiset huonosta suhteesta tai/ja jonkun tavattuaan rehdimmin eroaa.

        Ei jätetty ole mikään rassukka. Usen pettävät miehet eivät tee eron eteen mitään. Pettäjäkumppanit sen sijaan "ymmärtävät" ja tarjoavat pesää miehille ahkerasti pitääkseen koukussa. On todella halveksittava tälläinen ihminen, joka käsittelee miehen perheen asioita kuin omiaan keräillen irtopisteitä omasta paremmuudestaan, mikä ei missään tapauksessa edes pidä paikkaansa, mutta miehen hormonihoureissa ja perheentuhotahdonalla on mahdollista. Kaiken lisäksi ei tunne mitään sääliä lapsia kohtaan, jotka menettävät isänsä ja kotinsa ja mahdollisuuden hyvin toimeentuleviin vanhempiin ja hyvään huolenpitoon. Suoraan sanottuna ihmiskunnan luopioita omaa hyvää tavoitellessaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten alottajan kirjotuksesta vedettiin pettäminen heti. Eroja tapahtuu monesta muustakin syystä ja tottahan se on kuten ap puhuu, että jättäjälläkin on voinut olla rankkaa. Mutta jätetty on toki se ressukka. Mutta loppujen viimeks aika samahan tuo on, mitä muut muutenkin ajattelee. Oman elämänsä tietää vain juuri ne sitä elämäänsä elävät. Ehkä miehille on tyypillisempää pettää ja jäädä huonoonkin suhteeseen, kun taas naiset huonosta suhteesta tai/ja jonkun tavattuaan rehdimmin eroaa.

        Naisiakin on moneen junaan toiset eroaa ja toiset loppu viimenää ollaan kaikki kuitenkin ihmisiä ja suhteen ongelmiin oli se sit avioliitto, avoliitto, seurustelu tai mikä tahansa ei se syy koskaan ole vain suhteen toisessa osapuolessa jotain on tapahtunut matkan varrella miksi toinen kokee tarvetta käydä vieraissa usein se taitaa olla et jos oikeasti haluaa kestävän parisuhteen ettei ole stressiä huolia tai kiireitä pitää odottaa eläkeikään asti ettei ole mitään muuta mikä veisi aikaa tai hermoja kun puoliso ja jos sitä ennen haluaa kestävän suhteen pitää vaan olla rehellinen ja puhua kaikista asioista niiden oikeilla nimillä eikä kiertää kun kissa kuumaa puuroa minä miehenä en ainakaan kerkiä miettiä mitään vihjailuja


      • Anonyymi

        Syy on kyllä välillä pääosin toisessa osapuolessa, no ehkä siinä mielessä toisessakin jos ei jaksa enää toista. Mutta en lähde täällä inttämään asiasta, sillä se on täysin turhaa ja haaskaa vain aikaa. Sanoisin niinkuin terapeutti kumppanillebi ja minulle aiemmin, että suhdetta hoitaessa tiettyjen asioiden tulee muuttua ja toisaalta sit voi vielä miettiä muuttuiko ne tarpeeksi. Ja kuten Teflon Brothers ja Anneli Mattila fiksusti laulussaan toteaa: plussat ja miinukset yhteen, me ei kuuluta yhteen. Parasta, jos huomaa jo ennen liittoa.


    • Anonyymi

      Miksi mies pettää? Pitäiskö sen petetyn naisen mennä itseensä ja miettiä mitä teki väärin, miksi mies petti, saiko vaimoltaan sitä mitä halusi?? Syitä on monia ja tuskinpa se nainenkaan syytön on kun pettämistä tapahtuu.

      • Anonyymi

        Teki se puoliso mitä hyvänsä, niin etköhän se pälli ole sinä itse joka niitä vehkeitäsi muille jaat? Vai äitikö puolestasi päättää kenen kanssa saat olla ja mennä?
        Ei se petetty osapuoli pysty pettäjän housuja pitelemään jos tämä pettää päättää, joten petettyä on turha omista valinnoistaan ja tekemisistään syyttää.
        Syitä on varmasti monia, mutta vain tekosyitä, jotta saa itselleen selitettyä miksi petti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teki se puoliso mitä hyvänsä, niin etköhän se pälli ole sinä itse joka niitä vehkeitäsi muille jaat? Vai äitikö puolestasi päättää kenen kanssa saat olla ja mennä?
        Ei se petetty osapuoli pysty pettäjän housuja pitelemään jos tämä pettää päättää, joten petettyä on turha omista valinnoistaan ja tekemisistään syyttää.
        Syitä on varmasti monia, mutta vain tekosyitä, jotta saa itselleen selitettyä miksi petti.

        Höpöhöpö. Sinulla ole muuta mielessä kuin se yksi ja ainoa syy miksi pettää. Olet älynlahjoiltasi hyvin heikko ja helposti vedätettävissä, kannatat kaikenlaista huuhaata kun se on tietyissä piireissä koettu säälipisteitä tuottavaksi muka uhriutuvaksi idiootiksi. Olet hyvin ikävä ja tyhmä ihminen, tosin itse väität varmasti olevasi jotain muuta kuin ihminen ja et sinä tiedä omaa sukupuoltasikaan. 🙂


    • Anonyymi

      Pettäminen ei ole koskaan petetyn vika. Jos suhteessa ei halua olla, niin normaali ihminen puhuu siitä puolisosa, ei vieraan naisen kanssa ja eroaa ennen uutta suhdetta. Ja jotkut ihmiset ovat sarja pettäjiä, jotka hakevat jatkuvasti vahvistusta itsetunnolleen muista ihmisistä eivätkä kestä arkea ja parisuhteessa aina tapahtuvia muutoksia, toisen ja omaa kasvua ym. Voimia petetyille ja huonosti kohdelluille!

    • Anonyymi

      Ap tässä terve,
      ex mieheni ei pettänyt minua toisen naisen kanssa. Mutta jäi kiinni isommasta valheesta. Kävimme jopa terapiassa tuon asian takia ja sielläkin hän valehteli. Asia selvisi minulle myöhemmin muuta kautta.
      Tuolloin menin rikki, itse asia oli rankka mutta se että puolisoni oli systemaattisesti valehdellut minulle ja vähätteli tunteinani haavoitti syvältä.

      Luottamus meni ja eikä se oikein koskaan enää korjaantunut, pikkuhiljaa myös kunnioitus hiipui ja se suuri rakkaus mitä luulin meillä olevan olikin vain minun puoleltani...

      Ex mieheni ei koskaan halunnut käydä tuota läpi eikä hänen mielestään meillä ollut mitään ongelmaa, vain minulla on ongelma.

      • Anonyymi

        Miksi kirjoitit tämän jutun kun et kumminkaan kerro mistä on kysymys, haluatko trollata ja saada erimielisyyttä ihmisten välille.


    • Anonyymi

      Tuohon pettämiseen.. ero menossa, odottelen että voin hakea lopullisen.. Kauhee vuoristorata ollut tämä kevät. Avioeron ymmärrän, ei aina ole kaikki kivaa ja harvoinpa nekään erot mitään oli kiva tavata, toivotan sulle hauskaa loppuelämää on.. Toisaalta jos eroaa, niin voikai senkin hoitaa jotenkin, ettei kummallekin elinikäistä traumaa tule. No ei hoitanut ei..

      Mutta pettämistä mä en tajua. Sitä että kolme vuotta (kuulemma) miettii eroa ja sanoo rakastavansa - viimeiseen iltaan asti, että me ollan pari. Harrastaa seksit sun muuta. Ja sitten yks ilta, mä olenkin hankala ja haluaa eron. Tämä asia kaivaa älyttömänä, psykon kanssa käyty läpi. Se on joku ihmisen trauma, ettei pysty ja kykene seisomaan omilla jaloillaan. Ei pysty tai kykene olemaan yksin. Tai syytä en ehkä ikinä saa selville. Onkai se sille kolmannellekin outoa, että mies on tommonen vässykkä. On sen kanssa koska ei voi olla yksin.. Emmä haluais olla sellaisen miehen kanssa. Selittäkää tämä mulle..

      • Anonyymi

        Vastaan itse: aikuinen ihminen tekee itse valintansa ja elää sen kanssa. Se on se karmeinta: valinta. Valinnan tulos. Ei toista tunne, ei vaikka mekin 22-vuotta oltiin yhdessä. Oikeastaan todellisen raapasun näin vasta erossa.

        Mun valinta on mennä eteenpäin omin jalkoin, pää pystyssä. Rohkeena.


    • Anonyymi

      Eiköhän ne naiset petä samalla lailla kuin miehetkin, joka oksalle tehdään kakaroita ja ne saavat olla oman onnensa kanssa.

      Heitä riepotellaan joka paikkaan ja rouvat jakavat rasiaansa kuten miehetkin.

      Kun katsoo alastonsuomen, chattien sivuja niin siellärouvat hakevat päiväkahvi seuraa torttu levällään kameroissa.

      Kykllä se suomalinen nainne on aivan samanlainen jakorasia kautta historian kuin meieksi,heti kun silmä välttääollaan jo jakamassa torttua!

      Säälittää lapset jotka varmaan käytetään hyväksi jossain vaiheessa kun vanhemmat ei ole läsnä tai heidän kumppaninsa makaavat siinä lapset samalla.

    • Anonyymi

      Kyllä pitkästä liitosta eron jälkeen on surutyö .Itse olin aviossa 32 vuotta ,kun tavarat ja talo meni jakoon .Muutto omaan kotiin helpotti tilannetta ,mutta tunteet ei oel ihan niin helppoja .Surua , ikävää ja kaipausta tuntee, vaikka olisi ollut kuin ilkeä kumppani.Miksi se sattui minulle? ,miksi mun kohdalle ? ja mikä on oma osuuteeni ?,miten olen toiminut siinä? .Olen tehnyt valinnan ja nyt on asiat näin,minun täytyy ottaa vastuu omasta elämästäni,itsestäni ! !.Vuoden kiertokulku, eritoten viikonloput ,monet pyhien ajat ,joulut juhannukset,Kun vuosi oli kulunut vointini parani ja oma elämä alkoi tuntua hyvälle.Ikävä ja kaipaus helpottaa ja kun omassa elämässä on tullut onnistumisia .On ystäviä, jotka tukevat aj kannustavat ,ehkä jopa löydän uuden kumppaninkin.

    • Anonyymi

      Pettäminen, eron suunnittelu ja samaan aikaan rakkauden vakuuttelu, aktiivinen seksielämä, jälkeenpäin täysi latistaminen ja haukkuminen, mussa ei ollut mitään hyvää koskaan ollutkaan - ihan jotenkin sairas juttu. Olisi jatkanut varmaan maailman tappiin, jos en olisi tajunnut tilannetta. Ja vuosi meni vielä ennen kuin oikeasti uskoin. Samalla muutakin valehtelua, rahojen pummaamista. Onneksi pääsin eroon, harmi vaan että koskaan törmäsin.

    • Anonyymi

      Kukaan ei vastannut kirjoittajan alkuperäiseen kysymykseen onko ikävän tunteet normaaleja. Olen eron läpikäynyt, vaikka itse erosin, jopa vuosien jälkeen ikävä saa välillä kauheat mittasuhteet, joten ihan normaaleja tuntemuksia, on jokaisessa suhteessa niitä hyviäkin asioita mitä jää kaipaamaan. Mutta siihen tunteeseen ei kannata jäädä vellomaan, leuka pystyyn ja kohti uusia unelmia!

    • Anonyymi

      Eroaminen on syy, ei seuraus.

      Naiset eroaa, ei miehet.

      Yli 80%:ssa eroista Suomessa.

      • Anonyymi

        Niinpä. Nainen ei saa tukea kuin eroamiseen erotilanteessa, koska 90% sisiaalityöntekijöistä on naisia, jotka eivät ymmärrä tilannetta tai välitä tukea millään tasolla parisuhdetta. Kuitenkin joutuvat tarjoamaan hajonneille ihmisraunioille, puolisoille ja lapsille lähes 100% työmäärästä tukea joko suoraan tai välillisesti. Sairasta sanoisin.


    • Anonyymi

      Tulit hylätyksi parisuhteessa, ei siis ihme että kärsit vaikka erosit. Hylätyksi, valehdellen petetyksi ja välinpitämättömästi kohdelluksi tuleminen läheisessä suhteessa aiheuttaa suuret henkiset haavat, eikä niihin saa helposti asian vaatimaa tukea. Vaikka saisikin, niin se ettei puolisosi yksinkertaisesti välittänyt muutu mihinkään. Jollakin tavalla se on perustavan laatuinen pettymys koko ihimiskuntaa kohtaan, joka vaan vahvistuu kun lukee täältä vain omasta onnesta välittävistä ihmisistä omia tekojaan kehuskelemassa.

    • Anonyymi

      Äitini neuvo: sillä se lähtee millä on tullutkin.

      Oletko heilastellut ja harrastanut laastarisuhteita?

      Mikäli et, suret täyttymättömiä haaveitasi etkä exääsi. Eroa et enää sure, koska teit eroa vuosia. Jos olisit sormia napsauttamalla jätetty, voisitkin sureksia pari vuotta.

      Laastarisuhteen ei kuulukaan kestää ikuisuuksiin ja siksi olisi hyvä, että mies olisi samanlainen Just-Divorced. Vertaistukea ja hellyyttä seksin kera. Mikäs sen parempaa.

      Valitettavan usein eronneet jäävät kiinni ensimmäiseen liiton jälkeiseen suhteeseen, koska pelkäävät yksinjäämistä. Vältä tuo vikatikki.

    • Anonyymi

      Ap tässä, Kiitos kaikille niille jotka ottivat kantaa minun tilanteeseeni.
      On ollut taas paljon parempi olo, tunteet siis menevät ihan vuoristorataa ja se on hyvä tiedostaa. Että kun tulee oikein paha olla niin muistaa että se voi mennä ohi jo huomenna.

      Tuo hylätyksi tuleminen on juuri se mikä minut tässä suhteessa särki ja lopulta sai minut tekemään eropäätöksen. Voi niin huonosti lopulta että tiesin etten muulla keinoin voi enää "tulla kuntoon".

      Kyllä minä ihan ex puolisoani rakastin enkä haaveitani. Ensimmäiset vuodet kuitenkin uskoin vilpittömästi että meillä on jotain hyvin erikoislaatuista. Exäni tämän minulle myös sanoi silloin monesti... uskoin naiivisti että tuo rakkaus kyllä kantaa yli ongelmien kunhan vaan olemme rehellisiä ja luotamme.

      Mutta se luottamus menikin rikki, ja minä koin että en ole yhtään sen arvokkaampi/ihmeellisempi kuin kukatahansa jolle exäni menneisyydessään valehteli ja petti. Sillä valheen aiheella ei oikeastaan ole isoakaan merkitystä, se että valehtelee päin naamaa, pitkän aikaa, se rikkoo. Siitä minä en toipunut.

      • Anonyymi

        Jos et kykene kertomaan mistä on kysymys, et koskaan pääse asiassasi eteenpäin.

        Sama kaava toistuu sinun jutuissa, trolli


    • Anonyymi

      Kukaan ei voi tulla parisuhteen väliin, jos ei siinä ole tilaa.

      Suomalainen yhteiskunta on sairas.
      Jos ja kun nainen pettää, sille löytyy tukea ja ymmärrystä. Koska mies on sika
      Kun nainen hajoittaa perheen, sille löytyy tukea ja ymmärrystä. Koska mies on sika
      Jos nainen valehtelee, sille löytyy tukea ja ymmärrystä. Koska mies on sika
      Jos joku kuuntelee Neljän suoraa, sille löytyy tukea ja ymmärrystä. Koska niiden keikolla voi käydä tyttöjen kanssa vähän pettämässä, koska mies on sika.
      Jos mies loukkaantuu moisesta, se on sika.
      Jos parisuhdeterapiassa, naisterapeutti jää kiinni valheesta, mies on sika

      Jos mies on mies, se on sovinisti sika.
      jos mies on kiltti, se ei ole jännittävä, joten voi pettää sen sovinistin kanssa, jotta voi todeta miesten olevan sikoja.

      Sitten kun nainen eroaa menemällä jännämiehen matkaan vieden kaiken mahdollisen, lupauksistaan huolimatta ja miehen elämä muuttuukin onnelliseksi, mies on sika.
      Jos ex-mies kysyy seksiä, sille voi antaa, uudesta suhteesta huolimatta, varmaankin siksi että miehet on sikoja.

      Lapset on aivopesty siihen että isä on arvoton, eikä häneen pidetä yhteyttä, eikä isäkään halua kerjätä enää yhteydenpitoa, mies on sika.

      Kun nainen eroaa, hän voi käyttää laastarisuhteita, koska miehet on sikoja
      jos mies tekee niin, se olisi sika.

      Kun mies löytää oikean rakkauden, siinä naisessa ja suhteessa pitää olla jotain vikaa, onhan nainen ulkomaalainen ja mies on sika.

      Jos mies sanoo tämän kaiken ääneen, hän on sika

      Vai mitä miss biggyt

    • Anonyymi

      ps en ole lukenut kuin alotuksen. ehkä sun miehes ei uskaltanut näyttää tunteita tai sitten se pelkäsi .yks syy on ehkä pettymys aikaisempaan suhteeseeen tai petetty.tai sitten homo. mutta kannattaa aina sopia yhteishuoltajuuss lapsien kanssa ei kannata tapella .ja joustaa kaikissa tapailussa ym muuta.ja keskustella ,keskustella.ps kirjoittaja monen lapsen isä ja eronnut .ja ps 13v yhedessäex mut nyt hyviä kavereita .ja kummallakin kumppanit japset on yhteishuoltajuudessa toimii

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2354
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      53
      2054
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      88
      1873
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1648
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1572
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1446
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1410
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1402
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1380
    Aihe