Gababentiini hermokipuun

Anonyymi

Hei! Onko kellään tietoa/omakoht. kokemuksia gabrionista hermokipuun!? Eilen sain laakkeet annos3tbl/vrk. Tuntuu että oon ihan pihalla hyvä kun pystyssä pysyy... toisena lääkkeenä menee rivatrill 2mg kahdesti vrk,jokaon mennyt jo vuosia trauman seurauksena.ei vaikuttane asiaan. Ainakaan lääkärin mukaan näillä ei ole interaktioita. Onko samankaltaisa kokemuksia? Vai onko tuo gabrion noin rauhoittava ettã tekis joka välissä ottaa nokoset. Uskallanko jatkaa? Asiantuntevia vastauksia odotellen..

6

549

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Epäilen etteikö noilla vahvoilla huumeenkaltaisilla aineilla olisi mitään interaktiota. Tutkimukset on usein lääketehtaiden sponssaamia ja lyhytaikaisia.

Mulle on kans ehdotettu hermokipuun Gabrionia. En ole vielä kokeillut. Jos se on väliaikaisesti kuten oli puhe, 3 kk' voisin ehkä yrittää. Tarkoitus on että se muuttaisi kipukokemusta aivoissa pitemmäksi aikaa. Kokemukset kiinnostaa...

• Anonyymi

Mä kokeilin vuosia sitten Lyricaa, Gabrionia, Gabapentinia, mistään ei ollut hyötyä kipuun. Lyricasta tuli kamala vapina ja Gabat laittoi pään ihan sekaisin. Lisäksi vielä olivat törkeen kalliita.
      Mulla on tuttuja joilla on myös mennyt pää pyörryksiin kyseisistä lääkkeistä.
      En enää ikinä suostu suuhuni noita laittamaan.

• Anonyymi

Tuota mä vähän arvelinkin... Miten pärjäät nyt kivun kanssa?

Unilääkkeeksi sain joitakin vuosia sitten Lyricaa ja se teki mut zombiksi. Gabrion siis ihan sama.

Vanha luontaislääke valeriaana auttoi unettomuuteeni, sitä on käytetty myös hermokipuun. Pitäisiköhän kokeilla. Tekee päivällä tokkuraiseksi mutta muuten turvallinen. Sitä saa apteekista, luontaiskaupoista halvemmalla ja yhtä hyvää.

Keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä ei varmaan mitään ole tutkittu niin paljon että tiedettäisiin aiheuttaako ne dementiaa tms, jossain vaiheessa.

Anonyymi
        Eilen 20:14

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuota mä vähän arvelinkin... Miten pärjäät nyt kivun kanssa?

Unilääkkeeksi sain joitakin vuosia sitten Lyricaa ja se teki mut zombiksi. Gabrion siis ihan sama.

Vanha luontaislääke valeriaana auttoi unettomuuteeni, sitä on käytetty myös hermokipuun. Pitäisiköhän kokeilla. Tekee päivällä tokkuraiseksi mutta muuten turvallinen. Sitä saa apteekista, luontaiskaupoista halvemmalla ja yhtä hyvää.

Keskushermostoon vaikuttavia lääkkeitä ei varmaan mitään ole tutkittu niin paljon että tiedettäisiin aiheuttaako ne dementiaa tms, jossain vaiheessa.

Anonyymi
        Eilen 20:14

Kyselit miten pärjään kivun kanssa. Pärjättävähän se on kun ei sitä voi pudottaa pois matkasta. Mulla on ollut kipuja niin monta vuotta että olen oppinut elämään niiden kanssa.
        Tosin selän kanssa olen menossa leikkaukseen ensi vuoden puolella, eli selän aiheuttama kiputilanne tulee luultavasti/toivottavasti paranemaan ainakin jonkin verran.

Mulla on vatsa leikattu kuusi kertaa ja siinä on jatkuvasti sellainen peruskipu, itse käytän tuota sanaa jatkuvasta tasaisesta kivusta. Ajoittain kipu menee kovemmaksi ja olen joutunut aika usein käydä päivystyksessä.

Yritän aika ajoin olla ilman kipulääkkeitä, yleensä otan tarvittaessa vähän tilanteen mukaan. Esim. kun tarvitsee lähteä jonnekkin niin otan lääkettä välttääkseni kovaa kipua tulemasta päälle.
        Tarvittaessa käytän miedompaa opioidia. Useimmiten ihan vaan parasetamolia.
        Itse en ajattele mitä opioidit voisivat aiheuttaa koska tärkeämpää on kivun hoito.
        Enkä edes usko että vähäisemmällä käytöllä mitään vakavia seurauksia olisi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kyselit miten pärjään kivun kanssa. Pärjättävähän se on kun ei sitä voi pudottaa pois matkasta. Mulla on ollut kipuja niin monta vuotta että olen oppinut elämään niiden kanssa.
        Tosin selän kanssa olen menossa leikkaukseen ensi vuoden puolella, eli selän aiheuttama kiputilanne tulee luultavasti/toivottavasti paranemaan ainakin jonkin verran.

Mulla on vatsa leikattu kuusi kertaa ja siinä on jatkuvasti sellainen peruskipu, itse käytän tuota sanaa jatkuvasta tasaisesta kivusta. Ajoittain kipu menee kovemmaksi ja olen joutunut aika usein käydä päivystyksessä.

Yritän aika ajoin olla ilman kipulääkkeitä, yleensä otan tarvittaessa vähän tilanteen mukaan. Esim. kun tarvitsee lähteä jonnekkin niin otan lääkettä välttääkseni kovaa kipua tulemasta päälle.
        Tarvittaessa käytän miedompaa opioidia. Useimmiten ihan vaan parasetamolia.
        Itse en ajattele mitä opioidit voisivat aiheuttaa koska tärkeämpää on kivun hoito.
        Enkä edes usko että vähäisemmällä käytöllä mitään vakavia seurauksia olisi.

Ehkä säkin voisit kokeilla joskus valeriaanaa. On todellakin käytetty perinteisesti hermokipuun. Ei haittaakaan. Kokeilen kohta ite. Luontaiskaupoista halvemmalla kuin apteekeista ja yhtä hyvää... Toiv. leikkaus auttaa, hyvä että on se mahdollisuus.

Luonto kuulemma hoitaa hermokivut joskus itsestään pois tai lievemmiksi...:)

• Anonyymi

aloitin gababentiini 3 x 300, mikä olisi hyvä rytmitys käyttää sitä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

Missä meni pieleen?
      Ikävä
      185
      1559
    2. No nytkö tuli lähtö Orpolle?

Pieniä oli Marinin aamupalasilakat joulukaloiksi vrt. Orpon 35 miljoonan euron kähmintä johonkin Vapaavuoren urheiluhall
      Maailman menoa
      204
      1481
    3. Kauhavan häiriköijistä

Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      44
      1144
    4. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      44
      846
    5. Auto ajoi päälle?

Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      720
    6. Miksi Lapset kiusaa yöllä

Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      30
      711
    7. Sama ransetti taas!

Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      21
      710
    8. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      36
      691
    9. Viimeinen lankafest

Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      20
      646
    10. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      617
    Aihe