Onko miehen ja omillanne lapsilla

Anonyymi

samat oikeudet, kun ovat kotonanne? Minusta on outoa että miehen lasten ei tarvi tehdä mitään meillä, kun mun lapset melkein raataa. Ne hoitavat aina pienempiä lapsia ja siivoo ja tiskaa. Miehen lapset sotkee ja mellastaa. Onko järkee? Eihän ne osaa, se tiedetään muttei osaa ellei edes opettele.
Olen täystyöllistetty muutenkin etten haluu enää hoitaa ylimääräistä.
Eilen ostin mansikoita ja mustikoita, niin pulet meni suden suuhun vaikka meinasin tehdä kakun ja laittaa pakastimeen. Me mutu vaan maistelimme. Jotenkin tuntuu että ollaan vaan siivojia.

7

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Me ollaan aloitteleva uusperhe ja haetaan rajoja. Meillä suht samanikäiset lapset, joten se vähän helpottaa. Kyllä ollaan ajateltu että samat säännöt koskevat kaikkia silloin kun ollaan yhdessä. Minun poika on vanhin ja saa silloin vähän eri vapauksia esim. Nukkumaanmenon suhteen kun miehen lapset ei ole. On vaikea muuten rajata esim. Pelaamista jos yksi saa pelata vielä silloin kun toisten pitäisi mennä nukkumaan.
      Kotityöt kuuluu yhtälailla kaikille. Tosin vielä sen ikäisiä ettei muuta joudu tekemään kyin siivoamaan omat sotkunsa.
      Varmaan vaikeuksia tulee, alkutaipaleella kun ollaan.

      • Anonyymi

        Meillä vieraat on vieraat ja omat on omat. Mun lapset ja yhteiset ovat eritysiasemassa koska tämä on heidän koti.
        Miehen lapset ovat vieraita ja heille on sitten sääntöjä paljon. Kaappeja ei tongita, ja ruokaa pydyetään, itse ei oteta, muuten he syövät kaiken. Yöksi tullaan kun ilmitetaan kuukautta aiemmin.
        Mies sanookin että hyvä systeemi niin ei exä voi junailla meidän elämää, olen täysin samaa mieltä. Exä ei meille tule, kun minäkään en pääse hänen kotiansa tarkkaamaan ja arvostelemaan niin turha hänen on luulla tulevansa tänne vikka kuinka pyytää ja anoo. ei tule.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä vieraat on vieraat ja omat on omat. Mun lapset ja yhteiset ovat eritysiasemassa koska tämä on heidän koti.
        Miehen lapset ovat vieraita ja heille on sitten sääntöjä paljon. Kaappeja ei tongita, ja ruokaa pydyetään, itse ei oteta, muuten he syövät kaiken. Yöksi tullaan kun ilmitetaan kuukautta aiemmin.
        Mies sanookin että hyvä systeemi niin ei exä voi junailla meidän elämää, olen täysin samaa mieltä. Exä ei meille tule, kun minäkään en pääse hänen kotiansa tarkkaamaan ja arvostelemaan niin turha hänen on luulla tulevansa tänne vikka kuinka pyytää ja anoo. ei tule.

        Juurikin näin ,meillä asuu minun lapset ja yksi yhteinen, muijan lapset asuu isällään , ovat minulle vieraita, käyvät kaksi kertaa kuukaudessa , muija saa sillon hyysätä niitä, me muut yleensä häivytään jonnekin sillä aikaa, ne harvoin jää yöksi, koska ovat jo teini- ikäisiä.
        Muijan exän kanssa en ole puhunut mitään ,ainoastaan tervehditään.


    • Anonyymi

      Asuvatko miehen lapset pysyvästi teidän yhteisessä kodissa?

      Jos asuvat, miehesi on puututtava asiaan ja aloitettava opettaa lapsilleen minimaalisia käytostapoja.
      Ellei se häneltä onnistu, silloin hänen, lasten ollessa paikalla , on ilmoitettava lapsilleen että Maija (tai mikä tahaanhsa nimesi onkaan) on tästä lähtien vastuussa teidän kasvatuksesta. Teidän on toteltava häntä. On asioita joita meidän taloudessa ei tehdä. jne jne.

      Ellei viesti mene perille, otatte pois kännykät, tv.n tietokoneen käyton ja kaiken muun mikä kuluttaa lasten aikaa estäen heitä osallistumasta yhteisen talouden pyorittämiseen.
      Arkisanastoon kuuluu kiitos, ole hyvä, anteeksi, voisinko, saisinko.

      Eihän tuon pitäisi olla aivokirurgiaa. Vain tervettä maalaisjärjen käyttoä.

      Jostain teidän on aloitettava ennenkuin kaikki on liian myohäistä.

      • Anonyymi

        Ei mies sitä tekisi, hän on niin exän tossun alla, että tekee kuin se ämmä sanoo. olen yrittänyt viestiä sille eukolle että olen nyt hänen lastensa äiti ja minä määrään myös tätä ämmää, muttei mene perille. Minä olen kaunis ja osaava joten mun vastuulla on lasten tulevaisuuskin, jos eivät osaa, vastuu on sitten sen ämmän.
        Mun lapset on todella fiksuja mutta miehen ei osaa yhtään mitään, en paljoa halua että lapseni olisivat tekemisissä heidän kanssaan, fiskut tarvii fiksua seuraa.
        Kotimme on kaunis ja siitä ne ovatkin katkria.
        Mutta minä määrään kaikkea, mitä tehdään ja mitä ei jos ei mene perille meillä on ovi josta voi poistua, minä en jousta kersat joustaa. Olen pomo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mies sitä tekisi, hän on niin exän tossun alla, että tekee kuin se ämmä sanoo. olen yrittänyt viestiä sille eukolle että olen nyt hänen lastensa äiti ja minä määrään myös tätä ämmää, muttei mene perille. Minä olen kaunis ja osaava joten mun vastuulla on lasten tulevaisuuskin, jos eivät osaa, vastuu on sitten sen ämmän.
        Mun lapset on todella fiksuja mutta miehen ei osaa yhtään mitään, en paljoa halua että lapseni olisivat tekemisissä heidän kanssaan, fiskut tarvii fiksua seuraa.
        Kotimme on kaunis ja siitä ne ovatkin katkria.
        Mutta minä määrään kaikkea, mitä tehdään ja mitä ei jos ei mene perille meillä on ovi josta voi poistua, minä en jousta kersat joustaa. Olen pomo.

        Älä lissu trollaa, aloitus on sinun ja melkeen kaikki vastaukset myös sinun ,yhtä lukuunottamatta, samat kirjoitusvirheet toistuu ja toistuu.
        Sinut on taas tunnistettu.


    • Anonyymi

      Mulla ei oo miestä, jolla olis lapsia. Oon kuitenki joskus miettiny tätä juttua. Tässä iässä todennäkösyys, että miehellä olis muksuja on kuitenki jo aika suuri. Itelläni on yks.

      Kyllä musta lapsilla pitää olla samat säännöt. Omallani on monessa asiassa aika tiukka kuri ja säännöt, mutta ei meidän yleensä tarvii asioista vääntää. Sillon ku hommat on hoidettu, niin sitte taas en paljon pingota lapsen tekemisistä. Oon aatellu, että isoin ongelma tollasessa suhteessa on varmaan monesti se lasten toinen vanhempi. Jos hän vaatii, että lasten kans ollaan jotenki tietyllä tavalla. Lapsethan kyllä oppii talossa talon tavoille. Aikusille se voi olla isompi ongelma. En varmaan pystyis elään lasten kanssa jotenki kaksilla säännöillä. Enkä kyllä jaksais sitäkään, jos mulla ei olis jotenki kasvattajan oikeuksia ja velvollisuuksia suhteessa toisenki lapsiin. Tietenki riippuu myös muksujen iästä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1883
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1446
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1411
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      15
      1394
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1365
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      9
      1356
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1337
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1270
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      5
      1197
    Aihe