Ihmettelen kovasti, mistä suomalaiset löytävätkin niin vanhoja autoja täältä Saksasta kotiinviemisiksi. Normaaliliikenteessä Saksassa ei nimittäin juuri näe enää 90-luvulla valmistettuja, asiallisen merkkisiä autoja. Ymmärrän, että verotuksellinen säästö saa suomipojat hakemaan sellaisia vm.-95 autoja, vaikka kukaan saksmanni ei oikeasti ostaisi sellaisia, koska kaikki tietää, että ne autot ovat aika loppuunajettuja.
En koskaan unohda, kuinka ajoin vm. -01 audillani Superfastin autokannelle ja näin siellä niitä suomalaisten ostamia "museoautoja"... Oma autoni näytti yhtäkkiä suorastaan uudelta niiden rinnalla. Olen vieläkin hieman järkyttynyt.
Miksi haetaan NIIN vanhoja autoja?
30
5380
Vastaukset
- Tom
Jokainen tuo oman budjetin puitteissa. esim. itselleni on juurikin tulossa vm.95 oleva Audi.
Ja kun suomesta katsoo kyseisiä autoja niin ne on huonommin varusteltuja kuin saksanpelit. Että näin...- Jermu
Kunhan ei vaan autokuumeessa venytä sitä budjettia liiaksi, vai mitä? Sieltä on muutama kaverini käynyt autoja ja viattomia ne ovat kyllä olleet. Itse en kyllä kävisi muualta kuin merkkiliikkeestä ja sillä vuoden takuulla, jos tulisi tilanne, että käytetyn ostaisin.
Hyviä kilometrejä sinulle!
- Jermu
Mutta samalla rahalla ei Suomesta saa välttämättä ihan samoilla varusteilla. Jotkut autoista on todella hyviä, jotkut ihan paalitavaraa.
Kokemusta on tuosta, kun kesällä pyyhkäisin 2 vk vanhalla autolla lautalle..Iloisia ihmisiä paljon liikenteessä. Kaikilla tuntui olevan se oma unelma-auto allaan, joten sellaista se on.- mulperi
En todellakaan tullut ajatelleeksi tuota varusteasiaa. Kiitos vastauksesta.
- Haatainen
Kaikille kun ei auto ole se elämän onni ja haaveiden täyttymys..
Toiset muistavat vielä keväälläkin, kuinka oma auto oli vain 2 vk vanha, silloin kun kesällä ajettiin lautalle.
Vanhemmallakin autolla ajeleva ihminen voi olla iloisella mielin. :) - Jermu
Haatainen kirjoitti:
Kaikille kun ei auto ole se elämän onni ja haaveiden täyttymys..
Toiset muistavat vielä keväälläkin, kuinka oma auto oli vain 2 vk vanha, silloin kun kesällä ajettiin lautalle.
Vanhemmallakin autolla ajeleva ihminen voi olla iloisella mielin. :)Siellä oli monenlaisia kulkupelejä liikenteessä. Monella se oli sitten se unelma-auto. Tyytyväisiltähän nuo vaikuttivat. Uusi tai vanha, eihän nuo minulla autoaan maksattaneet, enkä minä heillä.
- t.h.
Kyllä kai se sakemanninkin taloutta kirpaisisi, jos normaalisti vaikkapa 17.500 euroa maksavaan autoon lyötäisiin päälle veroa 8.500 euroa. Plus kaikki muut autoilun hallinnolliset maksut. Ei taida suomipojan maksukyky aina riittää.
Kun olen katsellut Venäjän autokuriirien touhua, niin Venäjälle menee paljon E-sarjaa, bemarin 500-sarjaa, Mersun ML-sarjaa, Audi A6:sta, Audi A8:a sekä tietenkin S-sarjan mersua. Ja isoja maastureita.
Järkytystä riittää päivittäin.- Käypä Moskovan esikaupungeissa
ei ole varaa ostaa uutta autoa. Mutta Venäjällä on lukumääräisesti aika paljon enemmän rikkaita kuin Suomessa, joilla rahaa riittää.
- t.h.
Käypä Moskovan esikaupungeissa kirjoitti:
ei ole varaa ostaa uutta autoa. Mutta Venäjällä on lukumääräisesti aika paljon enemmän rikkaita kuin Suomessa, joilla rahaa riittää.
Toki ne käytetyt, Suomen läpi ajettavat autot menee Venäjän varakkaille. Osa autoista on hyvin kalliita (Saksan hinnat vertailukohteena), osa taas halvempia (20.000 eurosta ylöspäin).
- Oi tässä syy sinulle
Kun uudemmat autot niin tylsiä, että en viitsisi niitä edes harkita. Haluan autoltani erilaisuutta, jotta löydän sen kaupan parkkipaikalta ja vähän muistakin syistä. En ole vielä kyllä autoa hakenut, mutta kohta lähden ja tuon halvan pienen kauppakassin, ennen vuotta 95 valmistetun. Ja toisenkin, ennen vuotta 92 valmistetun. Hintaluokka näillä on 500-1000 euroa. Ja niillä on oikeasti ajettu melko vähän.
Revi siitä!- mulperi
Uskon, että kullakin on syynsä hakea edullinen tai erilainen yms. auto Saksasta. Erikoista on mielestäni, että kaikki tuntuvat "pitävän" vanhemmista autoista.
Ihmettelinkin vaan, onko se NIIN iso säästö hakea vanha auto kuin ostaa uudempi? Mielestäni vanhat, saksalaiset autot ovat aika loppuunajettuja, koska niillä ajetaan aika surutta. Luulisi, että vanhempaan autoon tulee nopeammin kaikenlaisia, hintaa lisääviä vikoja. Eli onko se säästö loppujen lopulta niin suuri? - t.h.
mulperi kirjoitti:
Uskon, että kullakin on syynsä hakea edullinen tai erilainen yms. auto Saksasta. Erikoista on mielestäni, että kaikki tuntuvat "pitävän" vanhemmista autoista.
Ihmettelinkin vaan, onko se NIIN iso säästö hakea vanha auto kuin ostaa uudempi? Mielestäni vanhat, saksalaiset autot ovat aika loppuunajettuja, koska niillä ajetaan aika surutta. Luulisi, että vanhempaan autoon tulee nopeammin kaikenlaisia, hintaa lisääviä vikoja. Eli onko se säästö loppujen lopulta niin suuri?Tuonti-autojen keski-ikä on 8,7 vuotta. Eihän eroa ole kuin 4,5 vuotta sinun Audiisi, joka on vuosimallia 2001, mahdollisesti otettu käyttöön jo vuonna 2000. Kannattaako näin pienestä erosta huolestua ?
Suomessakin myydään käytettyjä autoja. Mikähän näiden keski-ikä mahtaa olla ?
Kolmas asia on se, ettei kaikilla ole tilillään 20.000 euroa, joka vaaditaan uuden auton ostoon tai uudehkon tuontikäytetyn hankintaan. - mulperi
t.h. kirjoitti:
Tuonti-autojen keski-ikä on 8,7 vuotta. Eihän eroa ole kuin 4,5 vuotta sinun Audiisi, joka on vuosimallia 2001, mahdollisesti otettu käyttöön jo vuonna 2000. Kannattaako näin pienestä erosta huolestua ?
Suomessakin myydään käytettyjä autoja. Mikähän näiden keski-ikä mahtaa olla ?
Kolmas asia on se, ettei kaikilla ole tilillään 20.000 euroa, joka vaaditaan uuden auton ostoon tai uudehkon tuontikäytetyn hankintaan.Mielestäni oma autoni alkaa tuntu vanhalta, kun mittarissa on nyt 90000 km, niinpä olen harkitsemassa vaihtoa uudempaan. Tietysti asiaa on helpompi harkita, koska autojen hinnat eivät ole samassa suuruusluokassa Suomen kanssa.
Olet varmasti oikeassa tuon tuontiautojen keski-iän suhteen, ehkä satuin vaan näkemään otannan noista 90-luvun alkupuoliskon autoista siellä autokannella. Kuten jo mainitsin, kukin hankkikoon auton makunsa mukaan. Minä taas arvostan turvallisuutta ja en halua vierailla tuon tuostakin Audin verstaalla, joten satsaan mielummin uudempaan mallistoon. - t.h.
mulperi kirjoitti:
Mielestäni oma autoni alkaa tuntu vanhalta, kun mittarissa on nyt 90000 km, niinpä olen harkitsemassa vaihtoa uudempaan. Tietysti asiaa on helpompi harkita, koska autojen hinnat eivät ole samassa suuruusluokassa Suomen kanssa.
Olet varmasti oikeassa tuon tuontiautojen keski-iän suhteen, ehkä satuin vaan näkemään otannan noista 90-luvun alkupuoliskon autoista siellä autokannella. Kuten jo mainitsin, kukin hankkikoon auton makunsa mukaan. Minä taas arvostan turvallisuutta ja en halua vierailla tuon tuostakin Audin verstaalla, joten satsaan mielummin uudempaan mallistoon.Erot autokulttuurien välillä ovat suuret (Suomi - Saksa).
90.000 km ajettua autoa pidettäisiin Suomessa varsin vähän ajettuna. Hintakin olisi sen mukainen, varsinkin kun kyseessä on laatumerkki.
Jollei autoveroa olisi, niin vuosimallin 2001 Audin tuominen olisi kolmanneksen halvempaa kuin nyt on asian laita.
Toivon mukaan tilanne täällä korjaantuisi pian, ja pääsisimme suhteellisen nopeasti lähelle yleiseurooppalaista hintatasoa. - Oi tässä edelleen
mulperi kirjoitti:
Uskon, että kullakin on syynsä hakea edullinen tai erilainen yms. auto Saksasta. Erikoista on mielestäni, että kaikki tuntuvat "pitävän" vanhemmista autoista.
Ihmettelinkin vaan, onko se NIIN iso säästö hakea vanha auto kuin ostaa uudempi? Mielestäni vanhat, saksalaiset autot ovat aika loppuunajettuja, koska niillä ajetaan aika surutta. Luulisi, että vanhempaan autoon tulee nopeammin kaikenlaisia, hintaa lisääviä vikoja. Eli onko se säästö loppujen lopulta niin suuri?Eihän se rahasta ole kiinni, vaan siitä juuri, mistä pitää. Suomessa kun ei ole, niin pitää mennä muualle... Paremminkin voi sanoa, että kalliksihan tämä tulee. Hakumaina ehdolla ovat Ranska, Espanja ja Slovenia, Saksassa kun autokanta on aika tylsää.
- mopo.nen
Suomen autokanta pysyy vanhana kun suomalaiset rahtaa turkkilaisten romuttolta pelastettuja autoja suomalaisille myytäväiksi.
- Suomiromu
Sua Moponen kun eivät osta niitä sulta?
- karu totuus
joukossa onkin myös sellaisia, jotka ostavat ihan itselleen omaan maksukykyyn ja -haluun, sekä tarpeeseen sopivan kulkuneuvon??
Mitäpä jos parkkeeraisit moposi jonnekin virkamiehille tarkoitetulle keskustelupalstalle?
- Suomestakin niin
autot nuortuu.
- 12345
Siksi, että jokainen ostaa sellaisen mihin kunkin rahat riittävät. Me kaikki emme valitettavasti ole miljonäärejä. Se uusi kymppitonnin (suomessa) Matiz on aika harvalle vaihtoehto samanhintaiselle tuontidieselmersulle.
Tottakai voisi ostaa uudempaakin kalustoa jos verot laskisivat. Mutta ei taida sellaista olla näköpiirissä. - järjetöntä
Esim. 95 mallisen saksantuliaisen hinta on viiden vuoden päästä kymmenesosa tämänhetkisestä.
Jos ostaa uuden Suomesta on hinta vasta puoliintunut viidessä vuodessa.
Tuontiautovillitys loppuu itsestään kohta.- pelkkää peeetä
täyttä p*aa!!
"Jos ostaa uuden Suomesta on hinta vasta puoliintunut viidessä vuodessa."
Edes nyt tuo ei pidä paikkansa ja vielä vähemmän sitten kun vuoden parin sisällä tämän Lipposlovakiankin autojen hintakehitys vastaa normaalia eurooppalaista tasoa. Jokaisen täydessä ymmärryksessä olevan luulisi myöntävän nykyisen sairaan tilanteen jossa uudehkojen käytettyjen hintataso poikkeaa ratkaisevasti (lähes) koko muun mailman hintatasosta! - autoverotus vääristää
pelkkää peeetä kirjoitti:
täyttä p*aa!!
"Jos ostaa uuden Suomesta on hinta vasta puoliintunut viidessä vuodessa."
Edes nyt tuo ei pidä paikkansa ja vielä vähemmän sitten kun vuoden parin sisällä tämän Lipposlovakiankin autojen hintakehitys vastaa normaalia eurooppalaista tasoa. Jokaisen täydessä ymmärryksessä olevan luulisi myöntävän nykyisen sairaan tilanteen jossa uudehkojen käytettyjen hintataso poikkeaa ratkaisevasti (lähes) koko muun mailman hintatasosta!autojen hinnat, eli autovero on poistettava
suomestakin mikäli halutaan saada autokantamme
nuoremmaksi !!! - ratkaisee
autoverotus vääristää kirjoitti:
autojen hinnat, eli autovero on poistettava
suomestakin mikäli halutaan saada autokantamme
nuoremmaksi !!!kun ei ole varaa ostaa uutta autoa, vaan rahaa on käytössä vaikkapa 12-15000 Euroa. Tällä budjetilla, kun vertailee niin, Saksasta/Ruotsista/Ranskasta/Virosta yms. saa samanlaisen auton HUOMATTAVASTI paremmilla varusteilla, kuin ns. Suomi-auton. Itse en enää Suomi-karvalakkimallia halua ostaa, johtuen köyhästä varustuksesta.
Mitä arvon laskemiseen tulee, niin käytettyjen hinnat laskee samassa suhteessa rippumatta siitä, että onko auto uutena ostettu mistä hyvänsä. Enpä usko, että on montakaan ihmistä, joka haluaa maksaa "Suomiauto-lisää" käytetyn auton hinnassa.
Suomi-auto patrioottien julistuksesta luulisi että käytetty Suomi-autoni olisi sitä äskettäin myydessäni mennyt kuin kuumille kiville. Vaan olipa varusteiden köyhyydestä johtuen pakko antaa melkein ilmaiseksi.
Tekstistä päätelleen veikkaan, että nimimerkki "mulperi" on sama henkilö kuin Yleismies, eikä ole kirjoituksestaan päätellen koskaan Saksassa tainnut edes käydä. - mulperi siis alkuper.
ratkaisee kirjoitti:
kun ei ole varaa ostaa uutta autoa, vaan rahaa on käytössä vaikkapa 12-15000 Euroa. Tällä budjetilla, kun vertailee niin, Saksasta/Ruotsista/Ranskasta/Virosta yms. saa samanlaisen auton HUOMATTAVASTI paremmilla varusteilla, kuin ns. Suomi-auton. Itse en enää Suomi-karvalakkimallia halua ostaa, johtuen köyhästä varustuksesta.
Mitä arvon laskemiseen tulee, niin käytettyjen hinnat laskee samassa suhteessa rippumatta siitä, että onko auto uutena ostettu mistä hyvänsä. Enpä usko, että on montakaan ihmistä, joka haluaa maksaa "Suomiauto-lisää" käytetyn auton hinnassa.
Suomi-auto patrioottien julistuksesta luulisi että käytetty Suomi-autoni olisi sitä äskettäin myydessäni mennyt kuin kuumille kiville. Vaan olipa varusteiden köyhyydestä johtuen pakko antaa melkein ilmaiseksi.
Tekstistä päätelleen veikkaan, että nimimerkki "mulperi" on sama henkilö kuin Yleismies, eikä ole kirjoituksestaan päätellen koskaan Saksassa tainnut edes käydä.Kuka ihmeen Yleismies?
En ole vieraillut kovinkaan usein näillä sivuilla, joten en tunne vakituista kirjoittajakuntaa.
Halusin tuoda kirjoituksellani oman mielipiteeni esiin, sillä pitkään Saksassa asuneena, en ole kovinkaan hyvin perillä suomalaisesta autokulttuurista. Ihmettelen vaan suuresti, kun kaikenmaailman kumminkaimoja on tulossa jatkuvasti kylään, jolloin niitä saa hakea kaikenmaailman pikkulentokentiltä ja kuljettaa ympäri Bundeslandia eri autokaupoissa. Ei asia ole minua haitannut, pikemminkin huvittanut ja tähänastiset kulkijat ovat suosineet uudempia automalleja, joten en ole tehnyt vielä edes tuttavuutta "takapihan vähemmistökansojen" kanssa.
Ihmettelenpä suuresti, mistä päättelet, etten olisi "käynyt" Saksassa. Pitääkö tämä kaikki kirjoittaa todisteeksi vielä saksaksikin, vai mikä sua riepoo? - poistettava
mulperi siis alkuper. kirjoitti:
Kuka ihmeen Yleismies?
En ole vieraillut kovinkaan usein näillä sivuilla, joten en tunne vakituista kirjoittajakuntaa.
Halusin tuoda kirjoituksellani oman mielipiteeni esiin, sillä pitkään Saksassa asuneena, en ole kovinkaan hyvin perillä suomalaisesta autokulttuurista. Ihmettelen vaan suuresti, kun kaikenmaailman kumminkaimoja on tulossa jatkuvasti kylään, jolloin niitä saa hakea kaikenmaailman pikkulentokentiltä ja kuljettaa ympäri Bundeslandia eri autokaupoissa. Ei asia ole minua haitannut, pikemminkin huvittanut ja tähänastiset kulkijat ovat suosineet uudempia automalleja, joten en ole tehnyt vielä edes tuttavuutta "takapihan vähemmistökansojen" kanssa.
Ihmettelenpä suuresti, mistä päättelet, etten olisi "käynyt" Saksassa. Pitääkö tämä kaikki kirjoittaa todisteeksi vielä saksaksikin, vai mikä sua riepoo?ja heti !!!!!!!!!!!!
- ratkaisee
mulperi siis alkuper. kirjoitti:
Kuka ihmeen Yleismies?
En ole vieraillut kovinkaan usein näillä sivuilla, joten en tunne vakituista kirjoittajakuntaa.
Halusin tuoda kirjoituksellani oman mielipiteeni esiin, sillä pitkään Saksassa asuneena, en ole kovinkaan hyvin perillä suomalaisesta autokulttuurista. Ihmettelen vaan suuresti, kun kaikenmaailman kumminkaimoja on tulossa jatkuvasti kylään, jolloin niitä saa hakea kaikenmaailman pikkulentokentiltä ja kuljettaa ympäri Bundeslandia eri autokaupoissa. Ei asia ole minua haitannut, pikemminkin huvittanut ja tähänastiset kulkijat ovat suosineet uudempia automalleja, joten en ole tehnyt vielä edes tuttavuutta "takapihan vähemmistökansojen" kanssa.
Ihmettelenpä suuresti, mistä päättelet, etten olisi "käynyt" Saksassa. Pitääkö tämä kaikki kirjoittaa todisteeksi vielä saksaksikin, vai mikä sua riepoo?Että mikä riepoo:
Jos asuisit Saksassa, niin et jauhais tuollaista sontaa. Saksassa on 90-luvun autoja vielä alyttömän paljon liikenteessä, tietäisit sen jos asuisit siellä. Tietäisit, että W124 mallisia Mersuja on takseinakin vielä pilvin pimein, joita Suomessa harvoin näkee enää ammattiliikenteessä.
Mistähän pikkulentokentiltä haet Suomalaisia kumminkaimojasi? Yksityiskoneillako tulevat sinne autonostoon? Lentoyhtiöt, jotka operoivat Suomesta Saksaan, lentävät suurille lentoasemille ja huomaa eri puolille Saksaa. Yksi reitti on poikkeus, eli pieni lentoasema, mutta sen paikan toki tiedät, eikö niin?
Oletpa reilu henkilö, että poimit puolituttuja kyytiin eri puolilta Saksaa (Berliini, Hampuri, Düsseldorf, München, Frankfurt, Stuttgart, Köln ja se pieni lentoasema minne Suomesta operoidaan ovat aika kaukana toisistaan), ja vielä ajelutat niitä ympäri laajaa maata. Aikaa sulla ainakin on, ainakin mielikuvituksessasi. - mulpertti
ratkaisee kirjoitti:
kun ei ole varaa ostaa uutta autoa, vaan rahaa on käytössä vaikkapa 12-15000 Euroa. Tällä budjetilla, kun vertailee niin, Saksasta/Ruotsista/Ranskasta/Virosta yms. saa samanlaisen auton HUOMATTAVASTI paremmilla varusteilla, kuin ns. Suomi-auton. Itse en enää Suomi-karvalakkimallia halua ostaa, johtuen köyhästä varustuksesta.
Mitä arvon laskemiseen tulee, niin käytettyjen hinnat laskee samassa suhteessa rippumatta siitä, että onko auto uutena ostettu mistä hyvänsä. Enpä usko, että on montakaan ihmistä, joka haluaa maksaa "Suomiauto-lisää" käytetyn auton hinnassa.
Suomi-auto patrioottien julistuksesta luulisi että käytetty Suomi-autoni olisi sitä äskettäin myydessäni mennyt kuin kuumille kiville. Vaan olipa varusteiden köyhyydestä johtuen pakko antaa melkein ilmaiseksi.
Tekstistä päätelleen veikkaan, että nimimerkki "mulperi" on sama henkilö kuin Yleismies, eikä ole kirjoituksestaan päätellen koskaan Saksassa tainnut edes käydä.Sama kysymys, miksi haetaan niin vanhoja autoja, on esitetty pariin otteeseen näillä palstoilla. Kukin voi itse päätellä onko kysymyksen takana todellinen tiedontarve vai ei.
- mulperi
ratkaisee kirjoitti:
Että mikä riepoo:
Jos asuisit Saksassa, niin et jauhais tuollaista sontaa. Saksassa on 90-luvun autoja vielä alyttömän paljon liikenteessä, tietäisit sen jos asuisit siellä. Tietäisit, että W124 mallisia Mersuja on takseinakin vielä pilvin pimein, joita Suomessa harvoin näkee enää ammattiliikenteessä.
Mistähän pikkulentokentiltä haet Suomalaisia kumminkaimojasi? Yksityiskoneillako tulevat sinne autonostoon? Lentoyhtiöt, jotka operoivat Suomesta Saksaan, lentävät suurille lentoasemille ja huomaa eri puolille Saksaa. Yksi reitti on poikkeus, eli pieni lentoasema, mutta sen paikan toki tiedät, eikö niin?
Oletpa reilu henkilö, että poimit puolituttuja kyytiin eri puolilta Saksaa (Berliini, Hampuri, Düsseldorf, München, Frankfurt, Stuttgart, Köln ja se pieni lentoasema minne Suomesta operoidaan ovat aika kaukana toisistaan), ja vielä ajelutat niitä ympäri laajaa maata. Aikaa sulla ainakin on, ainakin mielikuvituksessasi.Voi pyhä yksinkertaisuus...
Satun asumaan varsin länsipuolella Saksaa, joten en ole tutustunut itäpuolen autotarjontaan, mistä ilmeisesti itse kärrysi ostat. Vietän joka päivä 3h Autobahnilla, joten kyllä siellä näkee vaikka minkälaista ja-mallista autoa. Ilmeisesti aamuruuhkassa sitten ajelevat lähinnä isot, 2000-luvun mersut ja audit, minkä perusteella olen mielipiteeni muodostanut. Sorry, etten laske takseja autoiksi. Siis ketä kiinnostaa, kuinka uusia autoja taksit ovat?! Saksassa näet eivät taksit edusta sitä uusinta autokantaa, toisinkuin Suomessa!
Omasta mielestäni varsinaisia takapihan lentokenttiä ovat, Frankfurt-Hahn, Düsseldorf-Weeze ja Köln/Bonn. Ehkä sinun mittakaavasi perustuu suomalaisiin kenttiin ja pidät jopa Helsinki-Vantaata isona kenttänä... Jos matkustelisit enemmän, niin huomaisit tuonkin asian.
Ehkä sinua vaan nyppii, että olet joutunut selviämään yksinäsi Saksan byrokratiasta, todennäköisesti huonolla saksankielentaidolla. Minä autan ihan mielelläni näitä kumminkaimoja, ja jos en muuten pääse paikanpäälle, niin tulkkaan vaikka puhelimessa. Viikonloppuisin on ihan mukavasti aikaa ajeluttaa näitä puolituttuja. Saa ainakin puhua vaihtelun vuoksi suomea, jos ei muuta motivaatiota kyseiseen hommaan löydy!
Mitä tulee siihen, onko asiasta keskusteltu aiemmin tällä palstalla, niin miksi pitää vastata, jos kerran aihe kyllästyttää?! Suokaa anteeksi, etten ala ensimmäisenä kelaamaan viestejä taaksepäin, kun löydän kivan palstan. - jotta kansalla
mulpertti kirjoitti:
Sama kysymys, miksi haetaan niin vanhoja autoja, on esitetty pariin otteeseen näillä palstoilla. Kukin voi itse päätellä onko kysymyksen takana todellinen tiedontarve vai ei.
on varaa ostaa uudempia autoja!!!!...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1252018
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu221380Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis631151Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett111049Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti10977- 85880
- 79801
- 17747
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon16731Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks107661