Narsismi ei ole persoonallisuushäiriö

Anonyymi

Narsistinen persoonallisuushäiriö on persoonallisuushäiriö ja persoonallisuushäiriöille on oma palsta. (Nelisen pykälää alaspäin tuossa valintapalkissa.)

Jokainen, joka käyttää sanaa narsisti tällä palstalla on väärällä palstalla.

Narsismi, sen sijaan, on olennainen osa jokaisen ihmisen psyykeen rakennetta. Itsensä näkemisen kyky. peilisolut. Itsereflektio, itseksi kasvamisen kyky, tulla siksi miksi pitikin jne ... eri kasvukausiin liittyvä olennainen kasvattava tekijä psyykeessä, anima/animus rakennelman heijastuma, erilaisten kasvukriisien olennainen osa jne.

Mummelille terveisiä.

125

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Narsismi on maailman vaarallisin mielisairaus. Terve ihminen ei ole väkivaltainen ja alista toisia.

      • Anonyymi

        Totta että terve ihminen ei alista toista ilkeämielisesti, kuten manipuloiva narsisti tekee. Ilkeitä ylilyöntejä teoissaan toisia kohtaan. Ei ymmärrä kohtuuden ja äärimmäisyyden eroa, kun on kyse jonkun lyttäämisestä ja mitätöimisestä. Saattaa pistää vaikka vääriä huhuja liikkeelle. Sellainen pärjää työelämässäkin. Tietty joukko käy aina ottamassa häneltä ohjeita ja pomokin on talutusnuorassa. Master of deception.


    • Anonyymi

      Kaikki henkinen hyvinvointi ja mielenterveys -otsakkeen alaotsakkeet ovan häiriöitä tai vakavampia sairauksia. Miksi ihmeessä narsismista keskusteltaisiin terveenä ilmiönä.

      Kyllä tämä palsta on häirökäyttäytymiskeskustelua varten myös.

      Lienetkö itse ukkeli.
      Terveisiä joka tapauksessa.

      Ps. yksi, kaksi, hevosenpää, kolme
      Mikä ei kuulu joukkoon?

    • Anonyymi

      Tylsimpiä väittelyn aiheita on riidellä jonkun sanan merkityksestä. Sana on sopimus. Narsisti- sanaa käytetään useassa eri merkityksessä. Tällä palstalla sillä tarkoitetaan luonnehäiriötä. Sinä saat ihan vapaasti tarkoittaa sillä jotain muuta. Kuulut tähän koulukuntaan jonka mottona mantra "on erikseen tervettä ja epätervettä narsismia". Minä en siihen koulukuntaan kuulu.

      • Anonyymi

        Epäterve narsisti on väkivaltainen riehuja, joka tuhoaa lukuisia ihmisiä elämänsä aikana.


    • Anonyymi

      Mun mielestä narsismikeskustelu voitaisiin vaihtaa yleisesti keskusteluksi emotionaalisesta väkivallasta, Silloin ei tarvitse ketään nimetä narsistiksi tai psykopaatiksi oli sitä tai ei, vaan sen sijaan voitaisiin tarkkailla missä miten ja ketä kohtaan harjoitetaan emotionaalista väkivaltaa ja sitä ei saisi pitää hyväksyttävänä riippumatta siitä harjoittiko sitä narsisti tai ei-narsisti. Narsismin sijaan voisimme määritellä emotionaalisen väkivallan ja ryhtyä tarkkailemaan sen ilmenemismuotoja ennakkoluulottomasti.

      "poiuytfdfgh"

      • Anonyymi

        Itsensä rakastaminen ei vahingoita toisia, jos siihen ei liity emotionaalista väkivaltaa. Emitionaalinen väkivalta vahingoittaa, vaikka ei olisi narsisti,
        Olen kuullut auttavissa puhelimissa runsaasti emitionaalista väkivaltaa, surullinen tosiasia, jota oli vaikeaa tunnustaa itselleenkään.

        "poiuytfdfghn"


      • Anonyymi

        Mikähän siinä käytännössä olisi erona, jos narsismi sanana muutettaisiin keskusteluissa emotionaaliseksi kiusaamiseksi.


      • Anonyymi

        Minun äitinikin sanoi, että kuka tahansa tulisi hulluksi jos hänelle puhuttaisiin kuten minulle auttavissa puhelimessa, hän kuulemma ainakin olisi tullut, Äitini sanoi kun kerroin keskustluista: "Mutta toihan on vähän tommosta niinkuin jonkun mielellä pelaamista. "

        "poiuytrddfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itsensä rakastaminen ei vahingoita toisia, jos siihen ei liity emotionaalista väkivaltaa. Emitionaalinen väkivalta vahingoittaa, vaikka ei olisi narsisti,
        Olen kuullut auttavissa puhelimissa runsaasti emitionaalista väkivaltaa, surullinen tosiasia, jota oli vaikeaa tunnustaa itselleenkään.

        "poiuytfdfghn"

        Sinähän pidät sitä jo emotionaalisena väkivaltana, kun joku on eri mieltä asioista kanssasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikähän siinä käytännössä olisi erona, jos narsismi sanana muutettaisiin keskusteluissa emotionaaliseksi kiusaamiseksi.

        Siinä olisi erona se, että emotionaalinen väkivalta olisi väärn kuka tahansa sitä harjoittaisi, eikä ihmiset olisi jaoteltu narsisteihin ja ei narsisteihin joista toisten käytös on hyväksyttävää ja toisten ei riippumatta siitö mitä he tekee.

        "poiuytfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinähän pidät sitä jo emotionaalisena väkivaltana, kun joku on eri mieltä asioista kanssasi.

        Riippuu minköälaisesta asiasta.
        Esim. jos jonkun mielipide on että emotionaalista väkivaltaa jotakuta kohtaan saa harjoittaa, se tuntuu emotionaalisesti väkivaltaiselle ajatukselle.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä olisi erona se, että emotionaalinen väkivalta olisi väärn kuka tahansa sitä harjoittaisi, eikä ihmiset olisi jaoteltu narsisteihin ja ei narsisteihin joista toisten käytös on hyväksyttävää ja toisten ei riippumatta siitö mitä he tekee.

        "poiuytfdfghj"

        Silloinhan heidät eroteltaisiin emotionaalisesti väkivaltaisiin ja ei väkivaltaisiin.


      • Anonyymi

        Esim. jos kertoo vakavasti loukkaavan teon ja joukko ihmisiä hyväksyy sen, se tuntuu emotionaaliselle väkivallalle, Mielestäni jo ihan teoreettisena ajatuksena vahingoittavan teon tekemisen ajatuksen toista kohtaan hyväksyminen tuntuu emotionaaliselle väkivalllalle.
        Väkivaltaisyten ajatusten lietsomista pidän emotionaalisena väkivaltana.
        "poiuytfdfghn"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Esim. jos kertoo vakavasti loukkaavan teon ja joukko ihmisiä hyväksyy sen, se tuntuu emotionaaliselle väkivallalle, Mielestäni jo ihan teoreettisena ajatuksena vahingoittavan teon tekemisen ajatuksen toista kohtaan hyväksyminen tuntuu emotionaaliselle väkivalllalle.
        Väkivaltaisyten ajatusten lietsomista pidän emotionaalisena väkivaltana.
        "poiuytfdfghn"

        Kenenkähän ajatuksia kykenet lukemaan?


      • Anonyymi

        Se on emotionaalista väkivaltaa kun nähdään joku heikoilla ja juuri heikoilla olevaa sitten yhdessä pilkataan.
        Niin lapsellista, ettei kuvittelisi aikuisiksi kasvaneiden tekevän sellaista, mutta kaiken aikaa tekevät. Taitaa kuulua etenkin suomalaiseen epäempaattiseen kulttuuriin.
        Kun nyt vaikka intialaisille, afrikkalaisille tai arabeille kerron jostain onnettomasta tapahtumasta, niin ei ole vielä yksikään alkanut pilkkaamaan, kuten suuri osa esim suomalaisissa auttavissa puhelimissa. Mielenkiintoinen kulttuuriero.

        "poiuytrdfg"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloinhan heidät eroteltaisiin emotionaalisesti väkivaltaisiin ja ei väkivaltaisiin.

        Esim. nyt nuo Facebookiini ilmestyneet ihmiset.
        Se toimi täysin kun kirjoitin sinne ettei Facebook sivuni ole esim nettiseksiä varten. Koko parinsadan kirjava joukko on nyt ainakin virtuaalisesti tällä hetkellä käyttäytynyt täysin moitteettomasti ja kohteliaasti. Minkäänlaista emotionaalista painostusta en ole kokenut siellä .

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi

        Siis esim. sellainen käytös mitä minua kohtaan oli auttavissa puhelimissa tai täälläkin, niin ei se ole mitenkään välttämätöntä, se on jonkun porukan valinta.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis esim. sellainen käytös mitä minua kohtaan oli auttavissa puhelimissa tai täälläkin, niin ei se ole mitenkään välttämätöntä, se on jonkun porukan valinta.

        "poiuytrdfgh"

        Onko tullut mieleesi, että puheesi aiheuttavat eriäviä mielipiteitä keskustelijoissa ja heidän vastauksensa kun eivät miellytä sinua, niin koet ne emotionaaliseksi väkivallaksi.


      • Anonyymi

        Ei mutta tilanne on eri jos soitan auttavaan puhelimeen jossa tehtävänä on MINUN auttamseni.
        Se on erilainen asetelma. Ei heodän tehtäv'ä siellä ole manipulouda soittaja omaan ajatusmaailmaansa.


        "poiuytrffghj"


      • Anonyymi

        Heidän periaate on että enemmänkin soittajan omaa näkemystä tilanteestaan kuunnellen, niin kyllä sen pitäis päteä silloinkin jos soittaja ei edusta heidän maailmaansa, eikä niin että jos erilainen henkilö soittaa niin hänen tulee hyväksyä että nämä auttajat eivät hyväksy hänen omasta näkemystään elämästään ja että soittajan ei pitäisi harmistua että yrittävät muuttaa soittahan ajattelun. .


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi

        Niistä omista linjauksistaan pitäisi pitää kiinni riippumatta siitä kuka soittaa ja minkälainen,

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi

        Olisi hyvä olla vielä joku pääsykoe että jokainen vastaaja varmasti on ymmärtänyt eettiset ohjeet ja osaa ne ulkoa soveltaakseen nopeissa vaihtuvissa tilanteissa puheluiden aikana,

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi

        Myöskin kun siellä on entisiö mielenterveyskuntoutujia olisi ehkä hyvä tarkistaa että ovat todella parantruneet ennen psyykkisesti terveiden ihmisten auttamista.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi

        Siis että ei olisi tän tyylisiä vastaajia:
        "Kyllä mä olen joutunut oleen mielenterveyspotilaana nöyryytettynä vaikka kuinka kauan niin miks muka ei sunkin pitäis ?"

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi

        Ovat jotkut siellä vetämässä mukanaan suohon.


        "poiuytfghj"


      • Anonyymi

        Palstan nimi on narsismi, joten aika outoa olisi jos täällä ei saisi käyttää narsisti- sanaa. Narsisti tarkoittaa tällä palstalla vaikeaa, manipuloivaa, luonnevikaista henkilöä.

        Joku haluaa pistää koko palstan uusiksi selittämällä että "ei ei, ei se sitä tarkoita kuin narsismi on on normaali ilmiö ja se voi olla tervettä ja epätervettä..."

        Sana on sopimus, ei asia tai ilmiö. Narsismikeskustelua vaivaa Suomessa käsitteiden sekamelska kun jokainen "tietää" mitä mikin sana "oikeasti" tarkoittaa. Arkikielessä ja tällä palstalla, samoin kuin esimerkiksi NUT:saa, Narsismi.infossa ja Eroonnarsistista.comissa narsismilla tarkoitetaan luonnehäiriötä. Ihan sama mitä se jonkun mielestä "oikeasti" tarkoittaa.

        Eikö nyt voida selvyyden vuoksi pitää kiinni entisestä ja totutusta merkityksestä. Tuskinpa esimerkiksi nuo kolme sivustoa ovat valmiit määrittelemään tuon sanan merkityksen uudestaan. Jos joku on fiksaanrunut kiinni teoriaan "ei narsismi ole luonnevika vaan sinänsä terve ilmiö kunhan kyse ei ole liiallisuuksiin menevästä narsismista" jne. niin perustakoon ikioman sivuston jossa narsismi-sanalla tarkoitetaan muuta kuin esimerkiksi tällä palstalla. Ei pistetä sanojen merkityksiä uusiksi. Menee turhan hankalaksi.


    • Anonyymi

      "poiuytrdfgh" sen sanoi! Tämän takia en lue yleensä tätä ketjua ollenkaan. Olen kyllästynyt siihen, että psykologiaa ja psykiatriaa käytetään nykyajan noitavainoihin. Vihdoinkin se mitä olen itse ajatellut, seuraavassa:

      "Mun mielestä narsismikeskustelu voitaisiin vaihtaa yleisesti keskusteluksi emotionaalisesta väkivallasta, Silloin ei tarvitse ketään nimetä narsistiksi tai psykopaatiksi oli sitä tai ei, vaan sen sijaan voitaisiin tarkkailla missä miten ja ketä kohtaan harjoitetaan emotionaalista väkivaltaa ja sitä ei saisi pitää hyväksyttävänä riippumatta siitä harjoittiko sitä narsisti tai ei-narsisti. Narsismin sijaan voisimme määritellä emotionaalisen väkivallan ja ryhtyä tarkkailemaan sen ilmenemismuotoja ennakkoluulottomasti. "

      Lisään, että olen itse kyseisenkaltaisen kohtelun uhri ollut varhaislapsuudestani saakka. Kaksi näin toimivaa läheistä (vanhempani) ovat kohdelleet minua näin, ja kohtelisivat yhä, jos olisin heihin väleissä. Tiedän siis, mitä tuo n-sana käytännössä merkitsee. Olen joutunut sen takia satsaamaan aika paljon terapioihin, ja niistä on ollut vuoroin hyötyä, vuoroin haittaa, tällä hetkellä on meneillään sellainen josta on erittäin paljon hyötyä. Taistelen silti päivittäin elämäni hirveiden asioiden kanssa. Koetan myös olla vahingoittamatta muita sillä tavalla kun minua on vahingoitettu. En pidä ihmisten leimaamisesta ja eristämisestä, vaikka ymmärränkin, että se on puolustusreaktio.

      Tämä narsismiketju - ja oikeastaan koko ketjun otsikkokin - on vääristä lähtökohdista lähtevä. Viesteissä on usein asiaa, mutta kun viha ja pelko (sinänsä oikeutettuja ja ymmärrettäviä, kun on oltu uhreja...) on niin suurta, huidotaan kirveellä ja kerätään puita polttoroviolle. Entä jos itse joskus joudutte sinne?

      • Anonyymi

        Oleellista olisi juuri kaiken emotiojnaalisesti aggresssiivisen energian vähentäm inen


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oleellista olisi juuri kaiken emotiojnaalisesti aggresssiivisen energian vähentäm inen


        "poiuytrdfghj"

        Aikuinen ihminen voi pääsääntöisesti valita minkälaisten henkilöiden kanssa on tekemisissä.


      • Anonyymi

        Vakavasti vammautuneena se ei valitettavasti ole aina mahdollista.
        Käsittämätöntä, että sitä joku ei ymmärrä. Liikkuukohan heillä päässä mitään.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi

        On myös muita monenlaisia esim- juridisia tilanteota joissa et voi valita kenen kanssa olet tekemisissä.


      • Anonyymi

        "poiuytfghj" siis edelleen.


      • Anonyymi

        On toki hoksaamattomuuttani että minun olisi kannattanut laittaa auttavaan puhelimeeni maksamani rahat johinkin ulkomaalaiseen tukeen netin välityksellä. Sitä en hoksannut ajoissa huonossa kunnossani.

        "poiuytrdfg"


    • Anonyymi

      Suomessa henkinen tukeminen tarkoittaa pääosin sitä, että kun jollekin tapahtuu onnettomuus, porukka kerääntyy ympärille räkänauramaan.


      "poiuytrdfghj"

      • Anonyymi

        Missä tukipiireissä tuollaista tapahtuu?


      • Anonyymi

        Sitä tapahtuu mm. auttavissa puhelimissa puheen ja tunteen tasolla.
        Itse soitin sinne hermostovaurioiduttuani ja vasta nyt alan kunnolla tajuta minkä kummallisen toiminnan kohteeksi jouduin.


        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä tapahtuu mm. auttavissa puhelimissa puheen ja tunteen tasolla.
        Itse soitin sinne hermostovaurioiduttuani ja vasta nyt alan kunnolla tajuta minkä kummallisen toiminnan kohteeksi jouduin.


        "poiuytrdfgh"

        Ai se koskikin taas tätä luurikeskusteluasi. Yrittivät ohjata ajattelutapaasi toiseen suuntaan ja sinä pidät sitä emotionaalisena väkivaltana ja manipulointina.


      • Anonyymi

        "Suomessa henkinen tukeminen tarkoittaa pääosin sitä, että kun jollekin tapahtuu onnettomuus, porukka kerääntyy ympärille räkänauramaan."

        No, näinhän se paljon menee. Psykiatrisessa järjestelmässä joskus varsinkin. Se ei ole mikään kovin lempeä järjestelmä pohjimmiltaan. Hyvän terapeutin tai psykiatrin löytäminen on aika vaikeaa.

        Joka tapauksessa, katson että muiden narsismista keskusteltaessa tulee helposti projisoineeksi omia juttujaan.

        Joka tapauksessa myös, minulla on henkilökohtaista kokemusta siitä miten vaarallista emotionaalinen väkivalta (n.) eri muodoissaan voi olla. Suojautuminen on ehdoton välttämättömyys, ja on hyvä, että siihen neuvotaan jopa selkeitä taktiikoita. Stigmatisoiminen ja demonisoiminen on kuitenkin yksi aika kyseenalainen taktiikka.

        Jos suojautuu omassa tilanteessaan henkisesti väkivaltaiselta henkilöltä on mielestäni oikeutettu kutsumaan häntä tunteidensa helpottamiseksi vaikka millä nimillä, vaikka natsiksi, tms. tms. ja myös sillä n-sanalla. Hätähän ei lue lakia, ei todellakaan, varsinkin kun se jota vastaan suojautuu ei itse katso keinoja! Mutta moraalia pitäisi löytyä yleistettäessä. Vaikka omasta suusta pääsisikin kahdenvälisessä taistelussa kiroava sana, pitäisi katsoa, ettei lähde samalla tavalla kaduille ja toreille huutelemaan, että sinä-ja-sinä näytät siltä-ja-siltä paholaiselta, ja kaikki sellaiset pitää tunnistaa ja merkitä, ja raahata kaasukammioon. Ja tehdä tätä kaiken lisäksi vielä yleisen edun nimissä, ja oikeuttaa asiaansa ja määrittelyvaltaansa jonkinlaisella epäilyn ulkopuolella olevalla henkilökohtaisella puhtoisuudella.

        Siis me ihmiset ollaan tässä vakavan paikan edessä. Ikuisuuskysymys. Miten mahdollistaa tehokkaat suojautumistavat sosiaalisessa elämässään niin, ettei se käänny potentiaalisesti viattomia ja lopulta ehkä myös itseä vastaan? Kannattaako ketään, tai mitään ihmisryhmää, tuhota stigmalla lopuksi ikäänsä, tai pahimmillaan raahata esim. kaasukammioon kuten vain vajaat 70 vuotta sitten, isovanhempiemme aikaan vielä tehtiin... Siinä kuoli kuusi miljoonaa. Saksalaisetkin vain yrittivät suojautua, puolustautua. Olivat kärsineet ekassa maailmansodassa tuskallisia tappioita ja nöyryyttävän ja epäoikeudenmukaiseksi kokemansa rauhan. Sitten he traumoissaan ja köyhyydessä (taloudellisessa lamassa), lähtivät seuraamaan sitä joka lupasi parempaa. Ja koston.

        Minua saatte rauhassa kutsua narsistiksi. Olen Kristus! :)

        Hehe. Mutta vakava asia. Esitän haasteen keskustelun kehittämiseksi.

        Jos siihen täällä tartuttaisiin, se osoittaisi, että suomi24:n porukka on valtavan paljon fiksumpaa kuin suuri osa valtavirtapsykiatriaa. Siellä nimittäin tämä kuvaamani pelottava, tekopyhä meniniki suorastaan kukoistaa... on aina kukoistanut. Eiväthän kaikki alan ihmiset siihen lankea mutta riittävän moni kuitenkin, jotta psykiatrian maine on ainakin minun mielestäni tältä osin ryvettynyt.

        Anonyymi
        18.7.2019 9:56


      • Anonyymi

        Joo minullekin tapahtui joitakin virheitä tilanteessa jossa itseeni kohdistui massiivisesti virheitä.
        Valitettavasti valtavan paineen alla on vaikeaa olla virheetön. Se on pelottavaa, koska ei tietenkään halua tehdä virheitä.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai se koskikin taas tätä luurikeskusteluasi. Yrittivät ohjata ajattelutapaasi toiseen suuntaan ja sinä pidät sitä emotionaalisena väkivaltana ja manipulointina.

        No jos ajatuksia harhan suuntaan manipuloidaan joukolla niin kyllä se sitä on. Siis soittaja alunperin henkilö jolla ei ole psyykkisiä ongelmia ja jonkun ajan päästä sottaja alkaa olla niin sekaisin että aletaan psykiatria tarjoilemaan. Siis hulluksi tekemistä, tehtailemalla tehtaillaan potilaita ? Sellainen on emotionaalista kaltoinkohtelua.

        "poiuytfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Suomessa henkinen tukeminen tarkoittaa pääosin sitä, että kun jollekin tapahtuu onnettomuus, porukka kerääntyy ympärille räkänauramaan."

        No, näinhän se paljon menee. Psykiatrisessa järjestelmässä joskus varsinkin. Se ei ole mikään kovin lempeä järjestelmä pohjimmiltaan. Hyvän terapeutin tai psykiatrin löytäminen on aika vaikeaa.

        Joka tapauksessa, katson että muiden narsismista keskusteltaessa tulee helposti projisoineeksi omia juttujaan.

        Joka tapauksessa myös, minulla on henkilökohtaista kokemusta siitä miten vaarallista emotionaalinen väkivalta (n.) eri muodoissaan voi olla. Suojautuminen on ehdoton välttämättömyys, ja on hyvä, että siihen neuvotaan jopa selkeitä taktiikoita. Stigmatisoiminen ja demonisoiminen on kuitenkin yksi aika kyseenalainen taktiikka.

        Jos suojautuu omassa tilanteessaan henkisesti väkivaltaiselta henkilöltä on mielestäni oikeutettu kutsumaan häntä tunteidensa helpottamiseksi vaikka millä nimillä, vaikka natsiksi, tms. tms. ja myös sillä n-sanalla. Hätähän ei lue lakia, ei todellakaan, varsinkin kun se jota vastaan suojautuu ei itse katso keinoja! Mutta moraalia pitäisi löytyä yleistettäessä. Vaikka omasta suusta pääsisikin kahdenvälisessä taistelussa kiroava sana, pitäisi katsoa, ettei lähde samalla tavalla kaduille ja toreille huutelemaan, että sinä-ja-sinä näytät siltä-ja-siltä paholaiselta, ja kaikki sellaiset pitää tunnistaa ja merkitä, ja raahata kaasukammioon. Ja tehdä tätä kaiken lisäksi vielä yleisen edun nimissä, ja oikeuttaa asiaansa ja määrittelyvaltaansa jonkinlaisella epäilyn ulkopuolella olevalla henkilökohtaisella puhtoisuudella.

        Siis me ihmiset ollaan tässä vakavan paikan edessä. Ikuisuuskysymys. Miten mahdollistaa tehokkaat suojautumistavat sosiaalisessa elämässään niin, ettei se käänny potentiaalisesti viattomia ja lopulta ehkä myös itseä vastaan? Kannattaako ketään, tai mitään ihmisryhmää, tuhota stigmalla lopuksi ikäänsä, tai pahimmillaan raahata esim. kaasukammioon kuten vain vajaat 70 vuotta sitten, isovanhempiemme aikaan vielä tehtiin... Siinä kuoli kuusi miljoonaa. Saksalaisetkin vain yrittivät suojautua, puolustautua. Olivat kärsineet ekassa maailmansodassa tuskallisia tappioita ja nöyryyttävän ja epäoikeudenmukaiseksi kokemansa rauhan. Sitten he traumoissaan ja köyhyydessä (taloudellisessa lamassa), lähtivät seuraamaan sitä joka lupasi parempaa. Ja koston.

        Minua saatte rauhassa kutsua narsistiksi. Olen Kristus! :)

        Hehe. Mutta vakava asia. Esitän haasteen keskustelun kehittämiseksi.

        Jos siihen täällä tartuttaisiin, se osoittaisi, että suomi24:n porukka on valtavan paljon fiksumpaa kuin suuri osa valtavirtapsykiatriaa. Siellä nimittäin tämä kuvaamani pelottava, tekopyhä meniniki suorastaan kukoistaa... on aina kukoistanut. Eiväthän kaikki alan ihmiset siihen lankea mutta riittävän moni kuitenkin, jotta psykiatrian maine on ainakin minun mielestäni tältä osin ryvettynyt.

        Anonyymi
        18.7.2019 9:56

        Uskoisin jokaisen pyrkivän suojaamaan itseään tällaisilta emotionaalisilta hyökkäyksiltä esim. poistamalla kyseiset henkilöt lähipiiristään. Ei se sen kummempaa ole.


      • Anonyymi

        Minä viihdyn maahanmuuttajien seurassa yksinkertaisesti suutä syytä että he pääosin ei puhu minulle mitään niin hulluja juttuja mistä minulla memisi pää sekaisin. Ja harvemmin ainakaan mitenkään ääneen pilkkaa tms.


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskoisin jokaisen pyrkivän suojaamaan itseään tällaisilta emotionaalisilta hyökkäyksiltä esim. poistamalla kyseiset henkilöt lähipiiristään. Ei se sen kummempaa ole.

        Ei se ole mahdollista kun olen yksin vammautuneena ja joukko ihmisiä ympärillä yllättäen emotionaalisesti "hyökkää"., Se on ihan poikkeustilanne ja poikkeusolotila,


      • Anonyymi

        Ja jos tuo joukko vielä aivomammautuneena ollessani manipuloi että minun kuuluu alistua sellaiseen kaltoinkohteluun.

        "poiuytrfghj".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskoisin jokaisen pyrkivän suojaamaan itseään tällaisilta emotionaalisilta hyökkäyksiltä esim. poistamalla kyseiset henkilöt lähipiiristään. Ei se sen kummempaa ole.

        Tuo on ihmisen tilanne kun eläm' on kunnossa ja kaikki on helppoa, eikä muutenkaan kaikki ole niin itsesuojelevaisia luonteeltaan, jos on hyvin avoin ja vilpitön, eikä tajua miten joku kehtaa tehdä emotionaalistya väkivaltaa.


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi

        Mä niinku aina yritin selittää ihmisille että "Hei, ekkö niinku ymmärrä että sanoa noin vois loukata tai jopa pelottaa tms.


        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi

        Ja miks niinku esim. mä olisin muka suomalaisittain niin huono, että saisin kavereita vain punaisen ristin ystäväpalvelusta,
        Ulkomailta saan ihan miten paljon vaan.
        Kukaan suomalaiset ei tule laittaan tykkäämisiä mun kuvalleni, niin kyllä mulle kelpaa noi ulkomaalaisten komeiden miesten sometykkäykset ihan hyvin.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai se koskikin taas tätä luurikeskusteluasi. Yrittivät ohjata ajattelutapaasi toiseen suuntaan ja sinä pidät sitä emotionaalisena väkivaltana ja manipulointina.

        Mun oma ajattelu on tuhat kertaa laadukkaampaa kuin se mihin mua on yritetty ohjata, niin mitä järkeä ohjata mua kehittymättömämpään suuntaan ?

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi

        Olen tullut siihen johtopäätökseen elämääni pitkään tutkittuani, että minussa on jokin ominaisuus joka vieroksuttaa osaa suomalaisista ihmisistä, ja samainen ominaisuus vetää osaa toiskulttuurisia ihmisiä puoleensa. Tästä minuun elämääni on tullut tiettyjä erityispiirteitä.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi

        Sit ne suomalaiset joita vieroksutan ihmettelee sitä miten vois olla mahdollista, että jotkut muut ihmiset reagoigin ihan toisin, Se tuntuu heistä suorastaan epätodelta.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi

        Mulle kelpaa kyllä ihan kavereiksi erilaiset turbaanipäiset ja beduiinit ja buddalaisen munkin näköiset sekä heinäpukuiset...

        "poiuytredfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen tullut siihen johtopäätökseen elämääni pitkään tutkittuani, että minussa on jokin ominaisuus joka vieroksuttaa osaa suomalaisista ihmisistä, ja samainen ominaisuus vetää osaa toiskulttuurisia ihmisiä puoleensa. Tästä minuun elämääni on tullut tiettyjä erityispiirteitä.

        "poiuytrfghj"

        Niinpä, itse kerroit 21.2.19, että olet tekemisissä Asperger, narsisti, psykopaattien läheisten, vammaisten, sukupuolivähemmistöjen sekä kansanvälisten taiteilijoiden kulttuurien kanssa. Niistä varmaan onkin tullut niitä tiettyjä erityispiirteitä sinuun.


      • Anonyymi

        Joo olen tekemisissä lähes kaikenlaisten ihmisten kanssa,
        Aiostaan rikollista toimintaa kartan.
        Sukupuolivähemmistöt taitavat olla vähän keksintöäni, koska aihe on minulle vieraampi koska olen itse 100% hetero hieman demiseksuaalisen suuntaan elikkä kiinnostun vain henkilöistä joiden persoonallisuus tuntuu kiinnostavalle yksityiskohtaisesti ja syvällisesti. Eli seksuaalinen makuni on varsin rajoittunut. Mutta on minulla ollut seksuulivähemmistöön kuuluvia tanssinopettajia, joista olen tykännyt taideopettajina. Mutta en ole sisällä seksuualivägemmistöjen kulttuurissa yhtään.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi

        Siis sorry lukuisat kirjoitusvirheet tarkoitan sinun keksintöäsi seksuaalivähemmistöt en ole sisällä kulttuurissaan yhtään.
        Sitäpaitsi ei voisi sanoa että olisin mitenkään erityisesti tekemisissä vähemmistöjen kanssa, koska kyllä suomalaiset ovat vähemmistö esim. intialaisiin verrattuna. Luin sellaisen tutkimuksenkin kuinka länsimaalainen psykologia on itseasiassa luotu psykologisesti vähemmistön tarpeisiin.

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulle kelpaa kyllä ihan kavereiksi erilaiset turbaanipäiset ja beduiinit ja buddalaisen munkin näköiset sekä heinäpukuiset...

        "poiuytredfghj"

        Olet hyvin hyvin arkkityypillinen suomalainen. Paljon enemmän kuin minä...

        Juuri suomalaiset ovat noin äärimmäisen sinisilmäisen ihastuneita kaikkeen uuteen ja eksoottiseen. Mitään vikoja ei haluta nähdä. Ne ovat niin niin ihkuja...
        Menköön vaikka kansantalous nurin. Maksoi mitä maksoi (kunhan ei vain-omia rahoja😵).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis sorry lukuisat kirjoitusvirheet tarkoitan sinun keksintöäsi seksuaalivähemmistöt en ole sisällä kulttuurissaan yhtään.
        Sitäpaitsi ei voisi sanoa että olisin mitenkään erityisesti tekemisissä vähemmistöjen kanssa, koska kyllä suomalaiset ovat vähemmistö esim. intialaisiin verrattuna. Luin sellaisen tutkimuksenkin kuinka länsimaalainen psykologia on itseasiassa luotu psykologisesti vähemmistön tarpeisiin.

        "poiuytrdfgh"

        Eiköhän näitä samoja vähemmistöjä ole intialaisissakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet hyvin hyvin arkkityypillinen suomalainen. Paljon enemmän kuin minä...

        Juuri suomalaiset ovat noin äärimmäisen sinisilmäisen ihastuneita kaikkeen uuteen ja eksoottiseen. Mitään vikoja ei haluta nähdä. Ne ovat niin niin ihkuja...
        Menköön vaikka kansantalous nurin. Maksoi mitä maksoi (kunhan ei vain-omia rahoja😵).

        No kun minulle nuo toiset kulttuurit on palöjon tutumpaa ja suomalainen uutta ja eksoottista...

        Mikään ei saa minua muistittamaan sinua enemmän suomalaiselle. Kyse vaikka toiskulttuurilta kumpi meistä on suomalaisempi.

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi

        Minö olen jo viisi askelta edempänä aiheessa kuin sinä aiheessa muttet edes tajua sitä.


        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi

        Olen jo elänyt melkeen 50 vuotta ja ehtinyt nähdä Suomea ajalta jolloin vasta ensimmäiset maahanmuuttajat tuli tänne.

        "poiuytrfdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun minulle nuo toiset kulttuurit on palöjon tutumpaa ja suomalainen uutta ja eksoottista...

        Mikään ei saa minua muistittamaan sinua enemmän suomalaiselle. Kyse vaikka toiskulttuurilta kumpi meistä on suomalaisempi.

        "poiuytfghj"

        Tiesin etukäteen että vastaisit noin. Suomalaiset jotka rakastuvat muihin kulttuureihin kokevat juuri noin.
        Sinä olet perin juurin suomalaisempi kuin minä. Sitä ei ole kiistäminen. Kaikki tosiseikat puhuvat sen puolesta. Ei ole mitään kiistettävää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiesin etukäteen että vastaisit noin. Suomalaiset jotka rakastuvat muihin kulttuureihin kokevat juuri noin.
        Sinä olet perin juurin suomalaisempi kuin minä. Sitä ei ole kiistäminen. Kaikki tosiseikat puhuvat sen puolesta. Ei ole mitään kiistettävää.

        Elät ihan harhakuvissa.

        "poiuytfghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minö olen jo viisi askelta edempänä aiheessa kuin sinä aiheessa muttet edes tajua sitä.


        "poiuytrfghj"

        Kuulepas näsäviisas kaikkitietävä.
        Sinäpä et tunne minua.
        Olet nyt päässyt lapsen tasolle taas kinaamisessasi.
        Minäpäs eikuin minäpäs minä minä minä. paljon enemmän kuin sinä. Meidän isä onkin poliisi. ähäkutti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun minulle nuo toiset kulttuurit on palöjon tutumpaa ja suomalainen uutta ja eksoottista...

        Mikään ei saa minua muistittamaan sinua enemmän suomalaiselle. Kyse vaikka toiskulttuurilta kumpi meistä on suomalaisempi.

        "poiuytfghj"

        Suomalaisessa kulttuurissa olet elänyt koko ikäsi. Siihen kun liittyy alakulttuurina juuri näitä muitakin, joissa kuvittelet yksistään eläneesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulepas näsäviisas kaikkitietävä.
        Sinäpä et tunne minua.
        Olet nyt päässyt lapsen tasolle taas kinaamisessasi.
        Minäpäs eikuin minäpäs minä minä minä. paljon enemmän kuin sinä. Meidän isä onkin poliisi. ähäkutti

        Noin jyrkästi kun poiulle vastaat, niin hän saa emotionaalisia iskuja, naamansa muuttuu tomaatin punaiseksi ja kokee hermovaurioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elät ihan harhakuvissa.

        "poiuytfghjk"

        Kukapa se nyt on hypännyt tietämään toisen asiat ja perustat.
        No, seura tekee kaltaisekseen. Äläpä soita enää sinne luureihin kun olet itse jo ihan samanlainen.


      • Anonyymi

        Tiedätkös sinä missä minä tutustuin? Ja tiedätkös missä tutustuin niihin jotka eivät muuttaneet maahan? Ja tiedätkös sinä milloin minä muutin? Ja tiedätkös olenko minkä värinen.
        Sinut nyt tosiaan arvelen hikiotsaiseksi ja punoittavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tiedätkös sinä missä minä tutustuin? Ja tiedätkös missä tutustuin niihin jotka eivät muuttaneet maahan? Ja tiedätkös sinä milloin minä muutin? Ja tiedätkös olenko minkä värinen.
        Sinut nyt tosiaan arvelen hikiotsaiseksi ja punoittavaksi.

        No jos sitten olet maahanmuuttaja itse ?

        "poiuytfghjk"


      • Anonyymi

        Minua livenä Euroopassa luullaan amerikkalaiseksi.


      • Anonyymi

        Noh kyllä vaan juoksi kysymässä muunmuassa että olenko berbertyttö, Mieet juoksi oikeen kovaa perässä huudellen oota oota meillä on asiaa. He vaan halusi kysyä olenko berberi

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi

        Kun menin suomalaiselle torille minulle myi suomlainen myyjä tuotteita englanniksi. Kun menin ravintolaan niin tuli suomalainen mies humallassa vääntämään minulle englantia. Ja Finnairin lentokoneessa säännönmukaisesti lentoemännät minun kohdallani vaihtoi suomemkielen englanniksi automaattisesti.

        "poiuytfghj"


      • Anonyymi

        Minussa on epäsuomalainen ilmapiiri tai olemus jotenkin.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi

        Ja kylläkin jotkut suomalaiset sanoi minua aikoinaan eksoottisen näköiseksi,

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minussa on epäsuomalainen ilmapiiri tai olemus jotenkin.

        "poiuytrfghj"

        Jaaha ja sinä uskot sen ympärilläsi olevan "ilmapiirin" herättäneen muiden ihmisten huomion.


      • Anonyymi

        Suomessa minulta on sekä suomalaiset että albanit kyselleet josko olen albani.


        "poiuytrghjk"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja kylläkin jotkut suomalaiset sanoi minua aikoinaan eksoottisen näköiseksi,

        "poiuytrfghj"

        Millä lailla eksoottinen? Vinot silmät, tummempi iho, pituus. pukeutuminen vai mikä?


      • Anonyymi

        No mulle just yks ihminen sanoi että mulla on huomiota herättä kevelytyyli koska se on hieman humoristinen. Mutta ilen hyvin vaatimattoman näköinen ja oloinen, en silleen huomiotaherättävä kun köyhäkin.

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa minulta on sekä suomalaiset että albanit kyselleet josko olen albani.


        "poiuytrghjk"

        Ai nyt olisitkin kuin albaani. Miksi se berberi ei enää kelpaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No mulle just yks ihminen sanoi että mulla on huomiota herättä kevelytyyli koska se on hieman humoristinen. Mutta ilen hyvin vaatimattoman näköinen ja oloinen, en silleen huomiotaherättävä kun köyhäkin.

        "poiuytrdfghj"

        Kumman erityispiirteitä nuo sitten ovat, berberin vai albaanin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millä lailla eksoottinen? Vinot silmät, tummempi iho, pituus. pukeutuminen vai mikä?

        En ole saanut vastausta mistä se vaikutelma tulee koska ei ole tuollaista ulkoista seikkaa. Kentien liikumiseni tekee sen vaikutelman.
        Liikkeet, ilmeet, eleet, käytös...

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi

        Ja silti uskot joidenkin henkilöiden luulleen sinua berberiksi. Uskomatonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumman erityispiirteitä nuo sitten ovat, berberin vai albaanin?

        Joo kun nuorena elämäni suurin hupi oli se kun koko aika luultiin eri maalaiseksi,..nyt ei enää niin...

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi

        Joo on mua luultu myös puoliksi arabiksi ja puoliksi intialaiseksi ja myös meksikolaisen näköiseksi kolme kertaa sanottu


        "poiuytredfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun menin suomalaiselle torille minulle myi suomlainen myyjä tuotteita englanniksi. Kun menin ravintolaan niin tuli suomalainen mies humallassa vääntämään minulle englantia. Ja Finnairin lentokoneessa säännönmukaisesti lentoemännät minun kohdallani vaihtoi suomemkielen englanniksi automaattisesti.

        "poiuytfghj"

        no minkämaalaiseksi uskot heidän luulleen sinua? Englanti kun on yleismaallinen kieli, jota nykyään käytetään monessa maassa. Sen puhumisen perusteella ei voi vetää johtopäätöstä kenenkään kansallisuudesta.


      • Anonyymi

        Joskus on myös kyselty olenko mustalainen

        "poiuytfrfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        no minkämaalaiseksi uskot heidän luulleen sinua? Englanti kun on yleismaallinen kieli, jota nykyään käytetään monessa maassa. Sen puhumisen perusteella ei voi vetää johtopäätöstä kenenkään kansallisuudesta.

        suomalaiset lentoemannät puhuu yleensä suomalaisille Suomea Finnairin koneissa, Kuten kerroin aiemmin myls maiden rajoilla maalausuuttani on useita kertoja erikseen tarkistelu. Minusta ei tule selvästi minkään tietyn maalaisen vaikutelmaa. Se on siinä se juttu, joten minut voi kuvitella miksi vain,


        "pooiuytrdfgh"


      • Anonyymi

        Nuorena kun minulta kysyttiin mistä tulen niin mieluisin vastaukseni oli että tulen Luojani luota.

        "poiuytrfgh"


      • Anonyymi

        Nyt minä sen keksin.
        Minulla on kansallisuusneutraali ulkonökö.
        Kansainvälisessä elämässä se on ehkä välillä jopa eduksi, mutta Suomessa haitaksi sosiaalisten suhteiden kannalta,

        "poiuytrdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        suomalaiset lentoemannät puhuu yleensä suomalaisille Suomea Finnairin koneissa, Kuten kerroin aiemmin myls maiden rajoilla maalausuuttani on useita kertoja erikseen tarkistelu. Minusta ei tule selvästi minkään tietyn maalaisen vaikutelmaa. Se on siinä se juttu, joten minut voi kuvitella miksi vain,


        "pooiuytrdfgh"

        Passista se jokaisen kansalaisuus selviää, eikä sitä tarvitse millään lailla erikseen tarkastella.


      • Anonyymi

        Esim minusta varmaan tykkää lähinnä vain semmoset suomalaiset miehet jotka tykkää ulkomaalaisista naisista,

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Passista se jokaisen kansalaisuus selviää, eikä sitä tarvitse millään lailla erikseen tarkastella.

        Joo mutta mulle on käynyt niin matkustaessani, että passiani on kutsuttu lisää tullitarkastajia tutkimaan,
        Ruotsin laivaltakin tultuani Suomen puolella mut oltettiin tullitarkastukseen ja tarkistettiin henkilöllisyystodistukseni oikeellisuus soittamalla poliisiin.
        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        suomalaiset lentoemannät puhuu yleensä suomalaisille Suomea Finnairin koneissa, Kuten kerroin aiemmin myls maiden rajoilla maalausuuttani on useita kertoja erikseen tarkistelu. Minusta ei tule selvästi minkään tietyn maalaisen vaikutelmaa. Se on siinä se juttu, joten minut voi kuvitella miksi vain,


        "pooiuytrdfgh"

        Tarkistetaan passeja maiden rajoilla yleisesti. Noin tiedoksi ihan vain. Että ensikerralla kun nostat tämän puheeksi yrittäessäsi korostaa erikoisuuttasi tiedät sitten että passista se kansalaisuus selviää muillakin ihmisillä siellä.

        Täällä missä minä asustelen on aina ollut niin paljon erinäköisiä ihmisiä että ei kukaan kansalaisuutta tuolla tavoin arvuuttele koskaan. Ennen jo kun oli suurta maahanmuuttoa edes.
        Siellä korvessa on eri asia.


      • Anonyymi

        Siis joo alankin sanoa että mulla on kansallisuusneutraali ulkonäkö koska sitö se on niin, olen riittävän vaalea Skandinaaviksi mutta yhtä hyvin meen turkkilaisesta ja berberistä...ainakin jos vaateet vaihtaa

        "poiuytredfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt minä sen keksin.
        Minulla on kansallisuusneutraali ulkonökö.
        Kansainvälisessä elämässä se on ehkä välillä jopa eduksi, mutta Suomessa haitaksi sosiaalisten suhteiden kannalta,

        "poiuytrdfgh"

        "Nyt minä sen keksin.
        Minulla on kansallisuusneutraali ulkonökö. "

        💯No hyvä että keksit itsellesi jotain samankaltaista kun minä ehdin napata itselleni amerikkalaisuuden.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo mutta mulle on käynyt niin matkustaessani, että passiani on kutsuttu lisää tullitarkastajia tutkimaan,
        Ruotsin laivaltakin tultuani Suomen puolella mut oltettiin tullitarkastukseen ja tarkistettiin henkilöllisyystodistukseni oikeellisuus soittamalla poliisiin.
        "poiuytrfghj"

        Schengen alueella ei edes passeja tarkasteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Schengen alueella ei edes passeja tarkasteta.

        En oile matkustanu vuosikymmeniin. Noi oli 20-30 vuotta sitten

        "poiuytrfgh"


      • Anonyymi

        Mutta siis oletan että minua on viimeviikollakin pidetty maahanmuuttajana kun muslimimummo niin luonnollisesti tervehti minua

        "poiuytrfgh"


      • Anonyymi

        Mutta siis on niitäkin joitten mielestö olen tavallisen suomalaisen näköinen, siis olen mitä vain kuvitellaan

        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi

        Suuri ja suuri. Ihmetellään toisen naamaa kuitenkin ja että mistä kummasta on vieras tullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta siis oletan että minua on viimeviikollakin pidetty maahanmuuttajana kun muslimimummo niin luonnollisesti tervehti minua

        "poiuytrfgh"

        Ai sä tykkäät, että muslimimummo sen vuoksi tervehti sinua, kun vaikutat maahanmuuttajalta. Mitä erikoisarvoa tuosta uskomuksesta luulet saavasi?


      • Anonyymi

        Tuoko se jotain ylimääräistä etua elämääsi?


      • Anonyymi

        Se voi olla sekin että kun Aspergerien sanotaan olevaan kuin toiselta planeetalta, niin sitä sitten tällä planeetalla käyttäytyy kuin maahanmuuttaja, niin maahanmuuttajat heti huomaa: Ahaa sielläkin joku maahanmuuttaja


        "poiuytredfgh"


      • Anonyymi

        Joo oletan että ulkomaalainen vaikutelma tulee just ulkomaalaisen verran erilaisesta käytöksestä.
        Ja kuulemma vaikutan vähän semmoiselle vilkaalle, ehkä etelänmaalaisten tapaisesti vähän semmoselle eläväisemmälle (kun en ole halvaantunut)
        "poiuytrghj"


      • Anonyymi

        Minä itseasiassa tykkään semmosesta kulttuurista missä rennosti huudellaan kadulla ja hölötellään kovaan ääneen ja liikuskellaan ympäriinsä jne.

        "poiuytrdfghjm"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo oletan että ulkomaalainen vaikutelma tulee just ulkomaalaisen verran erilaisesta käytöksestä.
        Ja kuulemma vaikutan vähän semmoiselle vilkaalle, ehkä etelänmaalaisten tapaisesti vähän semmoselle eläväisemmälle (kun en ole halvaantunut)
        "poiuytrghj"

        Sitäkö se kansallisneutraali ulkonäkö on, että on vaalea, sinisilmäinen skandinaavi, mutta yhtä hyvin menee turkkilaisesta, berberistä ja albaalista. Ai niin myös arabista. On se melkoinen kombo.


      • Anonyymi

        Joskus paikymppisenäkin naapurissani asui joku maahanmuuttajamies joka aina ajalleessan pollkupyörällä ohi huuteli minulle että "kaunis tyttö".
        Se oli ihan ilahduttavaa. Ei haitannu mua yhtään.


        "poiuytresdfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus paikymppisenäkin naapurissani asui joku maahanmuuttajamies joka aina ajalleessan pollkupyörällä ohi huuteli minulle että "kaunis tyttö".
        Se oli ihan ilahduttavaa. Ei haitannu mua yhtään.


        "poiuytresdfgh"

        Ai. Varmaan mieliinpainuvaa kun kerran joku löytynyt kaukomailta joka kauniiksi huudellut.
        Voi pyhä......
        Hyvä että on sitten jotain mitä mummona muistella sullakin...


      • Anonyymi

        Joo se on hyvä kun Facebookin voi ottaa kuvan salamavalolla ne se peittää niitä ryppyjä kätevästi ilman kuvanmuokkausta.
        Meillä on huono kulttuuri, liian vähän kehumme toisiamme kauniiksi.


        "poiuytresdfgh"


      • Anonyymi

        Itse tykkään sanoa ihmisiä kauniiksi, jos vaan sopii sanoa.

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai. Varmaan mieliinpainuvaa kun kerran joku löytynyt kaukomailta joka kauniiksi huudellut.
        Voi pyhä......
        Hyvä että on sitten jotain mitä mummona muistella sullakin...

        Mietipä, kun joku oli järjestänyt nuoruudessa poiulle oikein treffitkin jonkun kundin kanssa, mutta kaveri ei puhunut mitään, eikä ollut ollenkaan kiinnostunut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai. Varmaan mieliinpainuvaa kun kerran joku löytynyt kaukomailta joka kauniiksi huudellut.
        Voi pyhä......
        Hyvä että on sitten jotain mitä mummona muistella sullakin...

        Just kuka muu noin puhuu kuin suomalainen ?
        Miks ei niin että sä oot kaunis ja mä oon kaunis ?

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi

        Se on sitä Small talkia, jota jenkit pinnallisina ihmisinä harrastaa.


      • Anonyymi

        Jos menisin sanoon tolleen jollein vaikka Facebookissa oliskohan sen jälkeen yhtään kaveria ?

        "poiuytredfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on sitä Small talkia, jota jenkit pinnallisina ihmisinä harrastaa.

        Ja syvempi totuus on että olemme rumia vai ?
        Me suomalaiset tiedetään "totuus" että olemme oikeesti kaikki rumia ?

        "poiuytrfgh"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja syvempi totuus on että olemme rumia vai ?
        Me suomalaiset tiedetään "totuus" että olemme oikeesti kaikki rumia ?

        "poiuytrfgh"

        Ja haittaa ketä?
        Kissa elää kiitoksella.


      • Anonyymi

        Mutta toi some on aika hauskaa. Menestys riippuu pitkälti ihan esim. siitä mimmosessa valotuksessa ottaa itsestään kuvan. Eihän tota tarvi ottaa ihan tosissaan. Tommosta ihan kivaa valotustaidetta. Ku otin kuvan silleen hyvin että aurinko valottaa mut valosaksi ja rypyttömäksi niin heti sai tykkäämisiä kuva. :)

        "poiuytrdfgh"


    • Anonyymi

      ↘️Onneksi tuo poiju taas valinnut spämäämiseensä tämän ketjun joka aloituksena ennemminkin koiranleukailua.

    • Niin kauan kun tuo narsismi pysyy kohtuuden rajoissa, se ei ole sairaus, mutta siinä vaihessa kun narsisti ei omaa minkäänlaista itsekriittisyyttä omaa toimintaansa, käytöstään ja sanomisiaan kohtaan, se on vakava mielisairaus.
      Ja mielisairaushan puolestaan on sairaus, jota potilas itse ei tiedosta.

      Narsismia nimenomaan ruokkii mm. kaikkinainen sosiaalinen media siellä julkisesti esiin tuotuine "minä-minä edestä ja min- minä takaa julkaisuineen" ja oman itsensä esiin tuomisineen ja hyvänä primus motorina toimii nykyisin media "human intrest" juttuinen , jotka täyttävät lehtien palstatilasta kohta varmasti suurimman osan, sillä se on poliittisesti aihe, josta SAA kirjoitella, tietysti persujen ja oman kansan vastaisen panettelun lisäksi.
      Narsismin erittäin merkillepantava alkuunpanija suomessa on parivaljakko Bjurström/Enäkoski, jotka kiersivät oppilaitoksissa ja työpaikoilla saarnaamassa minä-minä oppiaaan. Oppia, johon ei todellakaan kuulunut muuta kuin MINÄ, siinä ei juurikaan sijaa jätetty niille, jotka ovat mahdollisesti MINUN ympärilläni tai minun verkostossani, sillä minä olen niin hyvä, ettei siihen muita hyviä voi mahtua.

      • Anonyymi

        Esim te olisitte täällä saanut mut emotionaalisesti jo ihan surkeeseen olotilaan jos mua ei koko aika samalla Facebookissa kehuttaisi upeaksi kaunottareksi :)

        "poiuytrfghj"


      • Anonyymi

        Tää on just tätä toisten rumilus on toisten kaunotar, Ei tää mikään ole mitään objektiivista,

        "poiuytrdfghj"


    • Anonyymi

      Poiuytr, sunhan piti pysyä pois täältä.

      • Anonyymi

        Joo mä meen sinne minne kuulunkin


        "poiuytrdfghj"


      • Anonyymi

        Jotkut Facebook kaverit on ihan kivoja , sain treemausohjeita hermostovaivoihinikin.

        Mitä rahaan tulee niin ovat kyllä ymmärtäneet että olen köyhä.
        Tarjoutuvat maksamaan minulle matkoja kylävierailuille eri maihin.
        Olen selittänyt etten voi matkustaa enkä periaatteesta koskaan vastaanota rahaa. Ovat sitten ymmärtäneet.


    Ketjusta on poistettu 24 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1368
    2. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      62
      1240
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      9
      1165
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      29
      1125
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      13
      1078
    6. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1057
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      31
      1027
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      7
      1023
    9. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1022
    10. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1011
    Aihe