Mikä (naisten) matkustelussa olikaan huono juttu? Mikä olisi ollut kesälomallani parempaa kotona?

Anonyymi

Olen tänä kesänä viettänyt kolme viikkoa mökillä, tehnyt yhden viikon matkan ulkomaille, käynyt kolmella eri paikkakunnalla Suomessa, ja loppukesästä varmaan vielä laivalla Viroon ja pari päiväretkeä johonkin lähiseudun kivoihin kesäkaupunkeihin. Mikä se olikaan se syy, miksi matkustelu ärsyttää palstan miehiä? Ja ennen kaikkea: miksi olisi pitänyt olla kotona koko tämä aika?

38

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun itsellä ei ole elämää, ei muillakaan saisi olla. Siinä lyhykäisyydessään tämän katajaisen katean palstasetäarmeijan syyt kaikkeen marmatukseen. :oD

• Niin taitaa olla, palstalla taas sitten on yöelämää ja päiväelämää:
      Jotkut elävät yöllä ja nukkuvat päivällä, toiset tekevät vastakkaisesti.

Kuin Tapio Rautavaaran laulussa: Päivänsäde ja Menninkäinen.

Matkustelu on ihan mukavaa, mutta matkustaminen on tylsää.

Eri paikoissa oleminen on mukavaa, mutta se matkan matkustaminen sinne kohteeseen on tympeää.

• Anonyymi

Lapsena juuri se lentokone ja lentäminen oli parasta. Meidän perhe teki ulkomaanmatkan lähes vuosittain lapsuus/nuoruusvuosina. Nykyään itsekin koen matkat lentokentille, lentokentät ja lentämisen rasittavana. Mitä enemmän lentää, sitä enemmän siihen leipääntyy. Tosin Euroopan sisällä varsinaiset lentomatkat on onneksi lyhyitä mutta lentokentille menemiseen ja lentokentällä olemiseen menee aikaa. Sitten jos jatkat vielä lentokentältä ulkomailla tai kotimaassa toiseen kaupunkiin junalla/bussilla, menee kokonainen päivä ja se tuntuu jo luissa ja ytimissä. Siihen jos lisää vielä lyhyet visiitit kohteessa ja edestakaiset lennot, ei voi mitenkään puhua lomailusta eikä virkistymisestä!

• Yöllä on vain yleensä minulla koska aika väliin ainoa ajankohta kun päivän menee.

• Siis palstalla olla.

• valtakunta

Väliin pystyy pitempää olla mutta kyllä taas enemmän kolkutttaa takaraivossa jos jotain jää tekemättä

• Anonyymi

Ja maapallo kiittää.

• Anonyymi

Jos olet pystynyt puhumaan muustakin kuin matkustelusta ja ymmärtänyt edes vähän niitäkin ihmisiä joita se ei niin kiinnosta niin ei kai tuossa mahdollista lentämistä lukuunottamatta mitään pahaa ole.

• Anonyymi
    • Kaikki asiat, joissa nainen on miestä kokeneempi ja tietäväisempi on huonoja juttuja, paitsi jos ne liittyvät perinteiseen naisen rooliin, esim pullanleipomiseen.

Puolesta.

• Anonyymi

Niinpä. Lähden itse parin päivän päästä Losiin ja Vegasiin.

• Anonyymi

Oletpa onnekas! En ole koskaan ollut Euroopan ulkopuolella, tosin Euroopan sisällä matkustellut ja asunut paljonkin. Nuo pitkät lennot ja majoittuminen toisella mantereella kallista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oletpa onnekas! En ole koskaan ollut Euroopan ulkopuolella, tosin Euroopan sisällä matkustellut ja asunut paljonkin. Nuo pitkät lennot ja majoittuminen toisella mantereella kallista.

En ole itsekään ollut kuin kerran ennen Euroopan ulkopuolella. En ole muutenkaan paljon matkustellut. Lentolippu ja hotellit viikoksi maksavat 1800e. Saa sitten nähdä, kuinka paljon siellä menee rahaa. Yritän elää säästeliäästi. Vähän sellainen "kerran elämässä" - matka. :)

• Aloittajan maininta, että miehet pitäisivät naisten matkustelua kummallisena, on outo. Olen mies, vieläpäpä eläkkeellä, enkä ole koskaan ajatellut niin, enkä kuullut muidenkaan ajattelevan.

Vaikuttaa siltä, että aloittaja on joutunut hyvin erikoisen miehen / erikoisten miesten kanssa tekemisiin.

• Anonyymi

Minäkin ihmettelin tuota asiaa aloittajan kommentissa. Monet matkustavat ja asuvatkin ulkomailla jossain vaiheessa elämää. Matkustaminen ainakin Euroopassa on avattu ja on mahdollista vähävaraisillekin halpalentoyhtiöiden kautta. Eri hintaista majoitusta on myös runsaasti tarjolla.

• Anonyymi kirjoitti:

Minäkin ihmettelin tuota asiaa aloittajan kommentissa. Monet matkustavat ja asuvatkin ulkomailla jossain vaiheessa elämää. Matkustaminen ainakin Euroopassa on avattu ja on mahdollista vähävaraisillekin halpalentoyhtiöiden kautta. Eri hintaista majoitusta on myös runsaasti tarjolla.

Kyllä siltä näyttää ääni nousseen vain falsettiin. Sattuuhan sitä.

• No se nyt on tän palstan juttuja..kuten neitsyttyttöjen ihailu.

• Anonyymi
        Wwuwuw kirjoitti:

No se nyt on tän palstan juttuja..kuten neitsyttyttöjen ihailu.

Joo. Täällä sitä toistuvasti kamaloidaan. En ole nähnyt vastaavaa käytöstä muualla.

• Heitä ei varmaan kiinnosta eri maiden ja kaupunkien maakuntien tutkiskelu ja kiertely. Ei muakaan ennen kiinnostanut, mulle oli ihan sama mitä jossakin Espanjassa on ja tapahtuu. Kulttuuri tai muukaan ei ollut mielenkiinnon kohde mitenkäänpäin.

Voihan syyt olla nuokin, se maksaa, saastuttaa, väsyttää ja siitä on liikaa vaivaa. Eikä pidä unohtaa, että osalla on päähänpinttymiä seksiin ja yhdistää kaiken aina seksiin ja kielteisesti tietysti. :)

Mutta sehän onkin kaikessa sama. Kuka mistäkin on kiinnostunut.

• Anonyymi

Niinpä. Kaikki eivät pidä vapaaehtoisesta matkustelusta eikä tarvitsekaan. Olen itse ollut lapsi ja nuori 80-90-luvuilla ja silloin ei kaikki perheet edes matkustelleet syys-, hiihto- ja kesälomilla. Usein myös se, mihin lapsuudenperheessä/lapsuudessa/nuoruudessa on tottunut tai pitänyt normaalina lomailuna/elämänä myös siirtää aikuisiällä omaan lomailuun ja elämään. Oma "kaukokaipuuni" on juurikin peräisin lapsuus- ja nuoruusvuosilta, kun minua (onneksi) vietiin ulkomaille säännöllisesti. Sain sellaisia kokemuksia, joita en olisi saanut esim. tv katsellessa tai kirjoja lukiessa enkä kotimaan matkailun kautta. Matkailu ulkomailla avartaa. Uudet kulttuurit ja kielet olen myös kokenut pienestä asti mielenkiintoisina.

• Anonyymi kirjoitti:

Niinpä. Kaikki eivät pidä vapaaehtoisesta matkustelusta eikä tarvitsekaan. Olen itse ollut lapsi ja nuori 80-90-luvuilla ja silloin ei kaikki perheet edes matkustelleet syys-, hiihto- ja kesälomilla. Usein myös se, mihin lapsuudenperheessä/lapsuudessa/nuoruudessa on tottunut tai pitänyt normaalina lomailuna/elämänä myös siirtää aikuisiällä omaan lomailuun ja elämään. Oma "kaukokaipuuni" on juurikin peräisin lapsuus- ja nuoruusvuosilta, kun minua (onneksi) vietiin ulkomaille säännöllisesti. Sain sellaisia kokemuksia, joita en olisi saanut esim. tv katsellessa tai kirjoja lukiessa enkä kotimaan matkailun kautta. Matkailu ulkomailla avartaa. Uudet kulttuurit ja kielet olen myös kokenut pienestä asti mielenkiintoisina.

Kyllä, tottuminen tietynlaiseen elämään tai elmänmenoon, miten sen nyt järkevästi kuvailisi. Mutta kuitenkin joo. :)

Mä matkustelin vanhempieni kanssa vuosien ajan suomessa ristiin rastiin, jokainen kesäloma. Millon mihinkin ja käytiin Norjassakin. Minne mulla on vasta aikuisena syttynyt kipinä päästä näin aikuisena uudestaan. Katsomaan aikuisen silmin. :)

Ja vaikken ennen piitannut ulkomaista, niin nykyään mulla on jo mielenkiintoa mennä paikanpäälle ja nähdä muutakin kuin oma kuplani. Uskon, että siitä olisi hyötyä itsellenikin nähdä muutakin, kuin suomi ja kotinurkkia. tai ainakin se palvelisi haluani oppia uusista maista ja kulttuureista. Ihmisistä siellä konkreettisesti. :)

valitettavasti mieheni on tässä asiassa aivan eri mieltä ja maata. Hänestä matkailu on turhaa...

• Anonyymi
        Abrakadabra kirjoitti:

Kyllä, tottuminen tietynlaiseen elämään tai elmänmenoon, miten sen nyt järkevästi kuvailisi. Mutta kuitenkin joo. :)

Mä matkustelin vanhempieni kanssa vuosien ajan suomessa ristiin rastiin, jokainen kesäloma. Millon mihinkin ja käytiin Norjassakin. Minne mulla on vasta aikuisena syttynyt kipinä päästä näin aikuisena uudestaan. Katsomaan aikuisen silmin. :)

Ja vaikken ennen piitannut ulkomaista, niin nykyään mulla on jo mielenkiintoa mennä paikanpäälle ja nähdä muutakin kuin oma kuplani. Uskon, että siitä olisi hyötyä itsellenikin nähdä muutakin, kuin suomi ja kotinurkkia. tai ainakin se palvelisi haluani oppia uusista maista ja kulttuureista. Ihmisistä siellä konkreettisesti. :)

valitettavasti mieheni on tässä asiassa aivan eri mieltä ja maata. Hänestä matkailu on turhaa...

Ei ole koskaan liian myöhäistä aloittaa matkailua ulkomailla tai Suomessakaan. Itselläni olisi kyllä Suomessakin paljon nähtävää. Kansallispuistot, erämaamökit ja vaellus kiehtoo. Lappi. Länsirannikko. Turun saaristo. Ulkosaaristo. Ahvenanmaa. Kyllä omassa kotimaassakin riittää näettävää ja koettavaa, mikä tosin myös (valitettavasti) maksaa. Muistan sen lapsuudesta ja nuoruudesta, että perheet vähän jakaantui sen mukaan, ketkä vietti lomat ulkomailla, keillä oli kesämökki ja kaikki lomat meni siellä, sitten oli niitäkin, joilla ei ollut kumpaakaan.

• Anonyymi kirjoitti:

Ei ole koskaan liian myöhäistä aloittaa matkailua ulkomailla tai Suomessakaan. Itselläni olisi kyllä Suomessakin paljon nähtävää. Kansallispuistot, erämaamökit ja vaellus kiehtoo. Lappi. Länsirannikko. Turun saaristo. Ulkosaaristo. Ahvenanmaa. Kyllä omassa kotimaassakin riittää näettävää ja koettavaa, mikä tosin myös (valitettavasti) maksaa. Muistan sen lapsuudesta ja nuoruudesta, että perheet vähän jakaantui sen mukaan, ketkä vietti lomat ulkomailla, keillä oli kesämökki ja kaikki lomat meni siellä, sitten oli niitäkin, joilla ei ollut kumpaakaan.

Niin minäkin olen ajatellut, että jos hengissä pysyn. Niin matkustelen vaikka vanhempana, tottakai kivempaa olisi jo nyt silloin tällöin ottaa ja matkustaa. Vaikkapa juuri lomilla.

lapsillekin se vois olla ihan erilaista nähdä joku maa konkreettisesti sillä maankamaralla olemalla, kun telkkarista, josta välittyy vain se mitä siinä ohjelmassa halutaan esiin tuoda ja näyttää. :)

Ei se ole koskaan sama asia, kun olla jossain ihan konkreettisesti ja kokea itse aisteillaan. Kaipaan elämyksiäkin, mutta ne liittyvät pääosin luontoon ja johonkin fiilikseen jossain paikassa...

Suomessa on kyllä kallista matkailu, varsinkin jos meinaa majoittua jossain ja syödäkin jotain. Mutta on tässäkin maassa monta paikkaa mitkä olisi mukava nähdä, vaikka aika monessa paikassa olen saanutkin jo käydä .

Meilläkin oli matkailuauto vanha Vanaja merkkinen linjuri, jolla taitettiin matkaa ja sitä ennen henkilöautolla vaan ja yövyttiin joko teltassa, autossa tai sitten oli vuokramökki. :)

Mullakin oli kavereita, jotka ei koskaan käyneet missään. Mutta ei he kovasti tuntuneet kaipaavankaan sitä missään käymistä.

• Anonyymi

En pidä matkustavista naisista. En ole koskaan itse matkustanut minnekään vapaaehtoisesti. Oma koti kun on se paras paikka, niin miksi sieltä haluaisi lähteä minnekään. Pidän turisteja yleensäkin vähän yksinkertaisina ihmisinä.

• Anonyymi

Mistä aloittaja päättelee, että naisten matkustelu ärsyttää palstan miehiä?
      Mitä väliä sillä on jos jota kuta jokin ärsyttää? Eikö saa ärsyyntyä jostakin?

• Anonyymi

Outo aloitus, voi kai naiset matkustella mielensä mukaan niin kuin kuka tahansa.
      Minäkin pyörähdin parin viikon reissulla Saksassa, Itävallassa ja Italiassa ja oikein mukavaa oli. Voisi jopa ottaa uusiksi joskus myöhemmin.

• Anonyymi

Ihmettelen jos muut kritisoivat toisten matkustamisia.
      Itselläni on parhaana matkustusvuonna tullut yli 130 000 lentokilometriä, mukavia metrejä kaikki ja syystä tehtyjä.

AsianVierestä

• Anonyymi

On tietenkin eri asia tehdä matkoja syystä kuin huvin vuoksi.

• Anonyymi

Ätmithän ovat yleensä pihejä peräkammarin nöösejä joten kaikki "ylimääräinen" reissaaminen minne tahansa on heidän mielestään rahan hukkaa.

• Anonyymi

Eikun ätmit pelkäävät että "heidän" naisensa harrastavat seksiä reissuillansa. Pelko on aiheeton, sillä nämä naiset eivät edes vilkaise ätmiin, saati että seurustelisivat heidän kanssaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikun ätmit pelkäävät että "heidän" naisensa harrastavat seksiä reissuillansa. Pelko on aiheeton, sillä nämä naiset eivät edes vilkaise ätmiin, saati että seurustelisivat heidän kanssaan.

Kyllä se johtuu siitä etteivät itse uskalla missään käydä tai mitään tehdä. Pihi ätmi ei ymmärrä miksi maksaa siitä että menee jonnekin kun samalla rahalla voi ostaa vaikka pelejä yms..

• Anonyymi

No kun niissä naisten etelään suuntautuvissa matkoissa on kyse tästä:

https://upload.vaa.red/GRmcR#bbb0b8266bd0b28d409b5dbf397f181c

Ärsyttää kun ne teeskentelee kunnollista vaikka.....

Ja ne turkkilaiset ja kreikkalaiset tytöt eivät käyttäydy noin. Jos käyttäytyisivät niin kuinkahan heitä kohdeltaisiin...

• Anonyymi kirjoitti:

No kun niissä naisten etelään suuntautuvissa matkoissa on kyse tästä:

https://upload.vaa.red/GRmcR#bbb0b8266bd0b28d409b5dbf397f181c

Ärsyttää kun ne teeskentelee kunnollista vaikka.....

Ja ne turkkilaiset ja kreikkalaiset tytöt eivät käyttäydy noin. Jos käyttäytyisivät niin kuinkahan heitä kohdeltaisiin...

Kyllä nekin käyttäytyy noin, mutta ne Turkkilaiset ja Kreikkalaidet ukot aattelee kuten suomalaiset kanssaveljensä, vieraanmaan naista on saatava. Eksotiikkaa.

Ei ainakaan Kreikassa Korfulla sen siveempää se iltameno paikallisten kesken ollut, kun ulkkistenkaan kesken.

Yhtälailla siellä rannalla nuoleskeltiin ja kourittiin, jopa kadulla perseiltiin. Ja altaalla avoimesti kyhnättiin pylly etumusta vasten. Että illuysio muun maalaisten kunnollisuudesta on illuusiota.

Joka maassa on humppalullansa.

• Huono juttu on että se leimaa minut. Mitä tässä vuosien mittaan olen treffeillä käynyt niin en ole voinut välttyä ajatukselta että mitä enemmän matkustellut nainen sen ennakkoluuloisempi minua kohtaan.

Yleensä treffeillä keskustellaan matkustamisesta ja niin kauan menee hyvin kun itse kuuntelen matkakuvaelmia, ongelmat alkavat kun minä saan puheenvuoron. Siinä kun kertoilee Karhunkierroksesta tai miten Rokuan vaelluksen jälkeen on käynyt Manamasalossa Kassu Halosen taidetalolla tai muistomerkkikirkolla hiljentymässä niin naisen silmiin syntyy kyllä kipinää.
      Ei sellaista että repisi vaatteet päältäni päästäkseen kiinni yipainoiseen veistokselliseen vartalooni vaan mielikuvissa minulta katoaa hiukset ja kaulaan rioustetaan leijonakoru. Ollaan varmoja mitä puoluetta äänestän, paljonko otan viinaa lauantaisin ja tiedetään että minun kanssani saa pelätä koko ajan; paitsi silloin kun olen Ruotsinlaivalla iskemässä alaikäisiä tyttöjä.

Siinä vaiheessa kun nainen huomaa että meikkilaukut kaakelipinnalla kohtaa rinkan juurakossa tai valkoviini ja kasvistofu on vaihtunut kahviin ja loimuloheen niin minuun on tullut niin vahva leima että en edes uskalla arvata mitä minusta kerrotaan ystävättärelle treffien jälkeen.

Lisäksi ainakin itselle on tullut sellainen ajatusmailma että jos omalla kylällä joku maksaa vaikka 11e ja muualla 10 euroa niin maksan siitä euron enemmän jotta paikallinen saa töitä ja raha kiertää kotikulmilla.

• Pitäisi enemmän matkustaa🥰

• Anonyymi

Sinkkunaisen matkusteluhimo viittaa pillun jakamiseen; parisuhteessa olevan naisen matkusteluhimo viittaa hillittömään rahantuhlaukseen.
      t. sinkkumies 37

• Jos mulla olis vakituinen seurustelukumppani niin nainen olisi saanut lähteä yksin matkustelemaan saadakseni työrauhan tälle ensimmäiselle kesälomaviikolle. Olisin valitellut harmissani kun en pääse lähtemään ja samalla työntänyt ulko-ovea kohti ettei vaan myöhästy lennolta.

8 päivää putkeen aamusta iltaan oon väsännyt camilla kymmenkunta erilaista työstörataa, koeajanut, tehnyt muutoksia, koeajoa, mittailua, säätämistä, pähkäilyä, laskemista, nyt näyttää valoisalta.
      Tavalliseen tahtiinsa tekevä suunnitteluinsinööri olisi tehnyt saman työn ehkä jopa muutamassa kuukaudessa.
      Ens viikolla koneet laulamaan, kyllä kesälomaa on vaan mukava viettää rennosti, nainenkin tykkäisi varmasti, hehheh..

• Anonyymi

Terhakat miehet on naisten mieleen. Ihan varmasti omasi löydät! ;)

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      241
      2408
    2. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1848
    3. Miehille kysymys

Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse
      Tunteet
      71
      1690
    4. Onko telepatia totta

Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki
      Ikävä
      80
      1285
    5. Miksi kaivattusi on

erityinen? ❤️‍🔥
      Ikävä
      63
      1184
    6. Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku

Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.
      Forssa
      17
      1158
    7. TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."

Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi
      Tanssii tähtien kanssa
      16
      1048
    8. Nainen, olen niin pettynyt

Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään
      Ikävä
      90
      1040
    9. Haluaisin jo

Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos
      Ikävä
      42
      894
    10. Ootko nainen jo rauhoittunut

Vai vieläkö nousee savua päästä?
      Ikävä
      70
      872
    Aihe