Ylös elävän mieli!

Se aika,jonka meille luoja suo,käytetään se positiiviseenajatteluun!
Käytetään se mieluummin tukea antaen,ei sitä pois vieden.
Meillä kaikilla määränpää sama,päätepisteeseen tulo jokaisella epämääräinen?

Aikoinaan,kun harrastin suunnistusta,niin jokaisen rastin löytyminen oli maaliintulon ja voiton kannalta tärkeää.
Palsta on kääntynyt mielestäni liikaa myötämäkeen sille viimeiselle rastille?
Jokaisena aamuna ,kun herään ja tunnen kolotusta nivelissä sekä jäykkyyttä,niin tajuan,että olen elossa ja eikun elämään tätä loppuelämää.
Tulkaa mukaan kaikki kynnellekykenevät

26

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olen samaa mieltä. Kannatan positiivisuutta. Sitä iloista mieltä voi loihtia itseensä. Ulkona kävely vaikka 10 minuuttia tuo jo hyvän mielen.

      Kaunista ha hyvää päivänjatkoa kaikille palstalaisille!

    • Anonyymi

      Aikaa on kulunut siittä kun laitoit aloituksen "Ylös elävän mieli! --Näin se vaan aika rientää -- nyt 80---pisissä Onkin vipinää vai onko siellä jonkinlaista pakokauhun henkeä???
      .Ajatusten juoksu on menneissä =(-

      -Nyt-eletään täysillä --niinkauan kun ollaan vielä "näissäkin kuvioissa mukana !
      Ja EI tämä tästä ainakaan murehtimisella parane! -- Nyt on vielä jotain näkemättä ---pääseekö minun jälkipolveni ,elämisen alkuun .. Olen hoitanut ihan itsestään tämän jälki kasvunkin --Siittä saan olla ONNELLINEN !


      U,M

      • Kiitos Ullamirjami!

        Viiko sitten,tai oliko senedellisellä viikolla,tupsahdit mieleeni tuolla pihatöissä?
        Ajattelin kaiketi sisukas entinen tampereenlikka vielä porskuttaa elävienkirjoissa ja niin se tieto,se etiäinen saavutti sinut Ullamirjamin!
        Minulla on jotain selvännäkijäntaitoja,nään siis aivan selvästi muutaman saunakaljankin jälkeen??
        Leikki leikkinä ja pois oylly tyynyltä kommentoi aikoinaan kasvattiisäni,kun asia ei ollut sieltä tärkeimmästä päästä?

        Kuuleppas nyt Ullamirjami,et sinä voi unohtaa meitä entisessä kotimaassasi riutuvia kirjoittelijoita?
        Sinun täytyy tulla mukaan tälle viimeiselle kiihdytyskaistalle ja kertoa,kuinka sinulla siellä elämä kulkee?

        Sinulla on siellä perhe,sinulla on siellä kaikki mitä ihminen tarvitsee?
        Meillä täällä on vain Attendot ja pörssivetoiset huijausfirmat,jotka eivät edes muista vaihtaa vaippoja??
        No onhan taaskin aurinkoinen päivä huomioi ama


    • Anonyymi

      Positiivisuus ja ylös kaikkien mieli iästä riippumatta.

    • Anonyymi

      Positiivinen mieli jaksaa nauttia elämästä. Monista pienistä asioista löytää kauneutta ja hyvää oloa. Nytkin istun keittiössä ja katselen ikkunasta, miten tuuli huojuttaa pitkiä koivuja. Koska olen tuikkujen rakastaja ja kynttilöiden polttaja, odotan illan hämärtymistä, jotta saan asetella tuikkuni ja pihlajan oksat marjoineen kauniisti ja nauttia vienosta tuulesta avoterassillani. Toki pidän villaista jo päällä niin pysyy lämpimänä.
      Tänään on kyllä ollut lämpimämpää kuin kaksi päivää taakseppäin. Lämpötila noin 20 astetta ja se riittää kyllä avoverannalle istumiseen, tarkenee shaalin kanssa. Niin ja kupillinen hyvää maitokahvia.
      Kyllä on oikeastaan hyvä olla nyt, kun ei tarvitse herätä enää aamulla aikaisin töihin ja kiiruhtaa linja-autolle. Oli sää kuin sää kaksikymmentä vuotta takaperin, niin lähdettävä oli jokìkinen aamu. Vaikka en olisi saanut nukuttua hyvin yötä, ei voinut jäädä lepäämään kotiin.
      Arvostan suuresti nyt tätä aikaa, vaikka joskus tuntuu, että vähän rankkaa onkin. Nautin jokaisesta hetkestä. Haen iloisia asioita, en ajattele menneisyyden ikäviä, koska niitä kaikilla on ja niihinkin voi uppoutua, mutta seurauksena sitten on itselle masentava olo.
      Nauttikaa rakkaat ystävät tästä päivästä.

      • Kiitos sinulle positiivisesti ajatteleva!
        Yritän jokainen aamu kivuta sille vihreinmälle oksalle,vaikka kuinka tuntuis,tämä ei ole minun päiväni?

        Lähetän tonne yläilmoihin kiitoksen:mummoni opetti rukoilemaan ja myöskin kiittämään saavutetuista eduista?
        No minä kiroilen päivänmittaan niinpaljon,etten tiedä ovatko punnukset vaakakupissa edes tasan,mutta näillä eväillä jaksan huomiseen ama


      • Anonyymi

        loon, eikä eloonkaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        loon, eikä eloonkaan.

        Jos sinun poikasi olisi tapettu,kuinka surutyösi olisit hoitanut?
        Täällä on vapaus tuoda tuskaa esille,täällä on vapaus avautua muustakin kuin päiväntapahtumista.
        Anteeksi,jos olen vienyt lukiakuntaa omilta kirjoituksiltasi?
        Avarretaan hiukan näkemyksiämme ja annetaan niiden kaikkien kukkien avautua ja sulkeutua ajallaan tälläkin keskustelupalstalla.

        Noi räkäisyt parilla sanalla ,eivät ole keskustelua ja onhan tämä keskustelupalsta vai kuinka? ama


      • Anonyymi

        taas kirjain puuttuu, siis ukea=tukea


      • Olenko todella oikeutettu selventämään koko historiaani,sinulle puskajussille?
        Minun kummatkaan poikani eivät ole kuolleet huumeisiin.piste.
        Jos sinulla on jäänyt jotain epäselväksi elämänitaipaleella,niin avaa niccisi,niin kerron loput,kiitollisen ama


      • Jospa hieman opettelist tota oikeinkirjoitusta!
        Poikani oli yksityisyrittäjä ja muuta sinun tuskin täytyy tietääkkään


      • Poliisitutkintakirjat ja kameravalvonta kyllä kertovat,että pojalleni täysin tuntematon henkilö kävi päälle,se oli risteys ja poikani oli palaamassa töistä kotiin.
        Sinä voit lukea sen vielä Järvenpäänsanomista,kun googletat vain tietyn pahoinpitelyn 01.06.2019
        Ensinnäkin minua tyrmistyttää noi mielipiteesi ja noi utelusi??
        Jos ihminen on täysjärkinen,niin hän pahoittelee,ei utele?
        Kaikkea hyvää sinne uteluviidakkoon ama


      • Tämä on sitä ihanaa eläkeläisenlöheilyelämää,jota minä joskus unohdan viettää?
        Täältä tullaan elämä! Minäkin muutan kirkonkylään syksyllä,niinkuin muuttolintu.
        Ostamani velkakämppä on vain niin ihana!
        Ajatelkaa siskot! Voin ryystää parvekkeella kahvia ja ei tarvitse ajatella,että toikin leppäpuska pitäs alasajaa leikkurilla?
        Tämä rantatila tietysti vaatii huoltamista,mutta niin vaatii elämänikin


      • Kerro vaihteeksi,kuka haluaa tietoa,niin voin sitä sinulle antaa?
        Kuinka tunteeton ihminen voi hyökätä haavoitetun ihmisen kimppuun?
        Oman lapsen itsemurha on jo niin traaginentapahtuma,että tervejärkinenihminen kunnioittaa äitiä,joka sen on joutunut kokemaan,eikä kysele motiiveja,jotka ovat johtaneet tähän tradekiaan

        Ihmettelen kyllä,että miten toi antamani tieto sinua kantaa elämässä eteenpäin,kaiketi ongelma on sinun,ei minun? ama


      • Noi mielipiteesi olettamuksista,siis huumeista!
        Voisin tehdä sinulle eston,että et pystyisi kirjoittelemaan palstalle.
        Mielipiteesi on jo sinänsä kunnianloukkaus.
        Kannattaa lukea ne kirjautumissäännöt todella tarkkaan.
        Ei täällä voi kaikkia olettamuksiaan kirjoittaa faktana.

        Kyllä tältä kirjoituspalstalta on tehty rikosoikeudellisiakanteluita,jotka ovat päätyneet oikeustoimiin.


    • Anonyymi

      Kaunis kirjoitus,todella.

    • Hyvä huudahdus, kun olin juuri vaipumassa väsymykseen ja pessimismiin.
      Väsymys on iskenyt, ikä tulee auttamatta niskaan. Meinasin antaa masennukselle vallan.
      Mutta etipäin nyt kuitenkin! Vielä on kesää! Kirjaimellisesti ja kuvannollisesti.

      Hyvä, Rituliini.

      • Tsemppiä Makriina2!
        Ajattele,kuinka minäkin haaveilin teininä täällä aitanrappusilla,että kun kasvais aikuiseksi ja pääsis tanssimaan??
        Täydenkuunaikana oli haaveissani naapurin Matti,hän oli hyvä tanssimaan ja voi kuinka rytmipoleron kun kaikuu taas,iskeytyi luihin ja ytimiin.
        Ei tullut minusta Matin vaimoa ja muutin täältä käpykylästä pois.

        Nykyisin toi täysikuu vain valvottaa,se toi kuuhulluus on nimeltään oire,ei sairaus,joten ei siihen ole parannusta ajatuksissa ja valvonnassa mukana ama


    • Tämä aloitukseni pyyhki surunkyyneileitä,mutta antoi myös toivoa,että ei kaikkea ole menetetty.
      Emme me voi kaikkia miellyttää,jos siiheen pystyisin olisin edesmennyt?
      Kyllä se aurinko paistaa risukasaankin,kun aman pirttiin

    • Anonyymi

      Ylös ja ulos elävän mieli. On kumma miten ulkoilma auttaa jaksamaan. Vaikka niin vähän aikaa ja lyhyen matkan kävelee on ollut ulkona. Ja syystuoksuja luonnossa.
      Jalka kipeänä ajattelee ensin ettei lähde minnekkään ulos tänään. Sitten niskasta itseään kiinni, takki päälle ja kengät jalkaan vaikka hitaasti. Kun on päässyt ulos, huomaa miten upeaa on raitis ilma. Jos jaksaisi niin olisi kävelemässä kauemmin, mutta jalkaa sattuu, niin lyhyt kävely vain, mutta olo on hyvä ja pirteä.

      • Anonyymi

        Minä kävin laskemassa kolme verkkoa tonne järveen.
        Aivan peilityyni järvi ja ihanan happirikas ulkoilma antoivat potkua elämälle!
        Sielu lepää kyllä tässä hiljaisuudessa ja tyyneydessä,sitä tavallaan itsekkin tyyntyy ?


    • Minulla oli apteekkiasiaa, astamalääkitys oli lähes lopussa. Noonpä tein tavaratalo promedaadin, ja kävelin hehtaarimäärin vain liikkumisen ilosta.

      Välietapin otin Djungle barissa ja join virkistävää tuoremehua ja taas jatkoin.

      Nyt on paistumassa huominen ruoka, ja hetken lekottelu lie paikallaan. Minulla ei ole taipumusta masentuneisuuteen, ilo aamuisella heräämisellä jatkuu koko päivän. Kun katsoo taaksepäin, ei elämä koskaan ole ollut näin helppoa, joten nyky itsenäisyyttäni en vaihtaisi niin mihinkään 😄)))

    • Eihän sitä nyt tällä iällä voi ajatella,
      että korkkarit kattoon!
      Eikä minulle ne korkokengät edes mahtuisi,on vaivaisenluita ja sun muita?
      Joskus,kun se aamu sarastaa ja henkinenhyvinvointi tuntuu karanneen näiltä tiluksilta,niin laitan levylautaselle Demis Roussesia ja toinen elämääni koskettava: Desiderata Esa Saario puhuttelevat amaa

    • Kävin läpi kaappejani ja löysin karitsanvillaisen valkoisen viitan, jota lyhensin, se kun oli lähes nilkkoihin asti. OLimme mieheni kanssa ostaneet sen Gotlannin muinaisjuhlissa, ihastuin siihen kun se on kiinnitettu tosi koristeellisilla hakasilla. Suloisen lämmin kun on, ei se kaapissa ketään lämmitä, ja työ tuli tehtyä, vaikka siinä päivä lähes tuhraantuikin! Käsitöitä kun oli paljon, aikka sivusaumat ajoin koneella.
      Nyt iltauutisiin.

    • Nyt ei ole Makriinalla juuri mitään asiaa, mutta kun kone on auki ja ketju luettu, niin raapustanpa tähän kaikille terveiset.
      Olen jättänyt mökkikauden taakseni viime viikonloppuna. Ei ole aikaisemmin poislähdössä ollut tällaista fiilistä kuin nyt. Ei yhtään ikävältä tuntunut. Mökkielämä ei taida enää wanhalle sopia.
      Ihanan viitan SS on aikoinaan hankkinut. Toivottavasti tulee mukavia viileitä päiviä, jolloin sitä voi käyttää.
      Voikaa hyvin.

    • Moikka tytöt ja tietenkin myös pojat!
      Minullakin noita shaaleja ollut aika paljon,mutta olen laittanut ne koirieni viimeisellematkalle,ettei niiden tule vilu?
      Vieläkin juttelen niille,kun puutarhasta poimin omenia ja vien tonne pellonperälle pupuille.
      Uskomaton se pupu,joka kävi poikani kuolemanjälkeen tossa pihassa monena aamuna,se piehtaroikin yhtenä aamuna tossa hietikolla??

      Jämsänäijä pitää minulle seuraa on heti rannassa,kun lähden verkoille.

      Olen yrittänyt tehdä lisälaituria tohon kivikoon,ajattelin tehdä siitä oikein silmäähivelevän kunnollisen?
      No eilen keksinkin,että pääsen paljon halvenmalla heitin nimittäin trukkilavan niiden ruoteitten päälle ja sehän puki,kuin hajuvesi lihapullia ja
      näin säästyvät vähät rahani ja luonto,ajatelkaa kuinka yksinkertaista??

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      53
      5088
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3337
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1472
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      182
      1307
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      1010
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      908
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      867
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      816
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      758
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      717
    Aihe