Kauppareissulla tänään todistettua:
Poika (arviolta n 7-8v) seuraa samanikäistä tytteliä leluhyllyjen välissä. Poika kysyy tytöltä: - Moi, ootko naimisissa? Tyttö vastaa: - No en, ihan höhlä kysymys. Poika jatkaa: - Haluutko olla mun kaa? Tyttö ihmettelee kysymystä: - Ai niin kuin leikkiä? Joo, kyl mä voin :-).
Hyvä päivä, hyvä mieli. Siitä sinkkumiehet vähän esimerkkiä :-)
Minkä nuorena oppii...
12
<50
Vastaukset
Siinäpä tosiaan hyvä esimerkki. Mihin tuo pienen pojan mutkattomuus katoaa vuosien saatossa?
Katos vaan...tuosta edeltä katosi aivan asiallinen kommentti. Taitaa moderobotti olla aika herkillä.
Kyllähän se niinkin on, että kun torjutaan, rohkeus laskee....valitettavasti. Paitsi tietty heillä, joilla on vahva itsetunto :)- Anonyymi
Toki, pakkien jälkeen itsetunto heikkenee. Mutta oletteko miettineet, kuinka paljon kasvatus on mahdollisesti vaikuttanut myös omakuvaan, itsetuntoon ja asenteisiin ja odotuksiin? Tai kuinka paljon me pystytään vaikuttamaan myönteisesti omien lasten kasvatuksella myönteisesti jälkikasvun pariutumiseen? Itselläni on kaksi poikaa, molemmat teinejä ja tietysti asia on minulle vanhempana mielenkiintoinen. Pystynkö vanhempana vahvistamaan heidän seksuaalista itsetuntoa myös, sen tunnepuolen lisäksi.
Anonyymi kirjoitti:
Toki, pakkien jälkeen itsetunto heikkenee. Mutta oletteko miettineet, kuinka paljon kasvatus on mahdollisesti vaikuttanut myös omakuvaan, itsetuntoon ja asenteisiin ja odotuksiin? Tai kuinka paljon me pystytään vaikuttamaan myönteisesti omien lasten kasvatuksella myönteisesti jälkikasvun pariutumiseen? Itselläni on kaksi poikaa, molemmat teinejä ja tietysti asia on minulle vanhempana mielenkiintoinen. Pystynkö vanhempana vahvistamaan heidän seksuaalista itsetuntoa myös, sen tunnepuolen lisäksi.
Seksuaalisuus lienee jokaisen intiimi asia. Ehkä yleinen itsetunto on se mihin vanhempi voi mitään. Toki seksuaalisuuskin siinä mielessä, että kokee olevansa tärkeä ihminen millaisena vaan. 😊
Tuki ja lädnäolo, sekä puhumisen kulttuuri on tärkeä opettaa. Mä pystyn turisee oman 16 vuotiaan pojan kanssa mistävaan. Voidaan halailla ja osoittaa tunteita, pyytää anteeksi ja elää ilman mitään vääristynyttä stereotyyppistä maskuliinisuuskuvaa. Tuosta jannusta tulee kyllä upea mies.... on jo oikeastaan. 😊👌Tai tytön?
Vilpittömyys ja avoimuus katoaa ulkoapäin ohjatun minäkuvan alle. Syntyy ego, eikä identiteetistä jää kuin oireilu.Anonyymi kirjoitti:
Toki, pakkien jälkeen itsetunto heikkenee. Mutta oletteko miettineet, kuinka paljon kasvatus on mahdollisesti vaikuttanut myös omakuvaan, itsetuntoon ja asenteisiin ja odotuksiin? Tai kuinka paljon me pystytään vaikuttamaan myönteisesti omien lasten kasvatuksella myönteisesti jälkikasvun pariutumiseen? Itselläni on kaksi poikaa, molemmat teinejä ja tietysti asia on minulle vanhempana mielenkiintoinen. Pystynkö vanhempana vahvistamaan heidän seksuaalista itsetuntoa myös, sen tunnepuolen lisäksi.
Toki kasvatus vaikuttaa, kodistahan se kasvu alkaa. Ja siten siis vaikutamme paljonkin jälkikasvumme kykyyn ja taitoon solmia ihmissuhteita. Ja siihen seksuaalisuuteenkin vaikutamme paljon omilla asenteillamme ja tekemisillämme.
En tiedä uskaltaako täällä mainita, mutta muistan joskus lukeneeni naisten orgasmivaikeuksista ja niiden yhteydestä siihen, millainen isä-suhde heillä on ollut.
Me emme kasva umpiossa, kaikki vaikuttaa kaikkeen. Lapsi imee mallin elämään vanhemmiltaan tai niiltä henkilöiltä, joiden kanssa hän kasvaa. Myös ympäristö muokkaa sitä miksi me kasvamme.
Poika oli tosissaan ja tyttö vaan halusi leikkiä. No ehkä se on hyvä tehdä asia selväksi jo tuossa iässä.
Itsellä pari tyttöä ja kauhukseni huomannut että ihan itseni kaltaisia arkisia, värittömia ja huomaamattomia vävyehdokkaita on siihen kahville tuotu. On siinä kyllä tytöillä ollut työsarkaa että ovat saaneet pojat ymmärtämään että heistä ollaan kiinnostuneita.- Anonyymi
Riittävän nynny sinkku kuvittelee mielessään etukäteen tilanteen miten tulee pakit aivan varmasti.
Nainen räjähtää nauramaan baaritiskillä kun Turhapuro yrittää sanoa jotain järkevää
keskustelun aloitusta. Mun versio tästä, jos saan tuunata??
Poika kysyy tytöltä: - Moi, ootko naimisissa? Tyttö vastaa: - No tietysti oon, kuis muutenkaan Poika jatkaa: - Haluutko olla mun kaa? Tyttö ihmettelee kysymystä: - Ai niin kuin kaveri vai? Joo, kyl mä voin mut eka maksat tämän laskun, mullei oo rahaa. :-).- Anonyymi
Ja minkä nuorena oppii sen vanhana taitaa:
https://hauskimmat.fi/wp-content/uploads/2016/02/bWFAJVG.jpg
https://hauskimmat.fi/wp-content/uploads/2016/02/oAbOv4K.jpg
https://hauskimmat.fi/wp-content/uploads/2016/02/eNlu7N2.jpg
https://hauskimmat.fi/wp-content/uploads/2016/02/Z4riGoh.jpg
No jaa, taitais tulla litsaria ja miiiituuu-sytteitä tuosta eli jätän väliin. 😄
Poistelijalle, nää on ihan tosi kilttejä pilttien kuvia oikeesti.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1411478
- 1151225
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede261043Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89984Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat313871- 99833
- 38722
- 109676
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.56658Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet144644