Minkä nuorena oppii...

Anonyymi

Kauppareissulla tänään todistettua:

Poika (arviolta n 7-8v) seuraa samanikäistä tytteliä leluhyllyjen välissä. Poika kysyy tytöltä: - Moi, ootko naimisissa? Tyttö vastaa: - No en, ihan höhlä kysymys. Poika jatkaa: - Haluutko olla mun kaa? Tyttö ihmettelee kysymystä: - Ai niin kuin leikkiä? Joo, kyl mä voin :-).

Hyvä päivä, hyvä mieli. Siitä sinkkumiehet vähän esimerkkiä :-)

12

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siinäpä tosiaan hyvä esimerkki. Mihin tuo pienen pojan mutkattomuus katoaa vuosien saatossa?

      • Sen miljoonan pakin jälkeen se vaan katoaa :D


      • Katos vaan...tuosta edeltä katosi aivan asiallinen kommentti. Taitaa moderobotti olla aika herkillä.

        Kyllähän se niinkin on, että kun torjutaan, rohkeus laskee....valitettavasti. Paitsi tietty heillä, joilla on vahva itsetunto :)


      • Anonyymi

        Toki, pakkien jälkeen itsetunto heikkenee. Mutta oletteko miettineet, kuinka paljon kasvatus on mahdollisesti vaikuttanut myös omakuvaan, itsetuntoon ja asenteisiin ja odotuksiin? Tai kuinka paljon me pystytään vaikuttamaan myönteisesti omien lasten kasvatuksella myönteisesti jälkikasvun pariutumiseen? Itselläni on kaksi poikaa, molemmat teinejä ja tietysti asia on minulle vanhempana mielenkiintoinen. Pystynkö vanhempana vahvistamaan heidän seksuaalista itsetuntoa myös, sen tunnepuolen lisäksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toki, pakkien jälkeen itsetunto heikkenee. Mutta oletteko miettineet, kuinka paljon kasvatus on mahdollisesti vaikuttanut myös omakuvaan, itsetuntoon ja asenteisiin ja odotuksiin? Tai kuinka paljon me pystytään vaikuttamaan myönteisesti omien lasten kasvatuksella myönteisesti jälkikasvun pariutumiseen? Itselläni on kaksi poikaa, molemmat teinejä ja tietysti asia on minulle vanhempana mielenkiintoinen. Pystynkö vanhempana vahvistamaan heidän seksuaalista itsetuntoa myös, sen tunnepuolen lisäksi.

        Seksuaalisuus lienee jokaisen intiimi asia. Ehkä yleinen itsetunto on se mihin vanhempi voi mitään. Toki seksuaalisuuskin siinä mielessä, että kokee olevansa tärkeä ihminen millaisena vaan. 😊

        Tuki ja lädnäolo, sekä puhumisen kulttuuri on tärkeä opettaa. Mä pystyn turisee oman 16 vuotiaan pojan kanssa mistävaan. Voidaan halailla ja osoittaa tunteita, pyytää anteeksi ja elää ilman mitään vääristynyttä stereotyyppistä maskuliinisuuskuvaa. Tuosta jannusta tulee kyllä upea mies.... on jo oikeastaan. 😊👌


      • Tai tytön?

        Vilpittömyys ja avoimuus katoaa ulkoapäin ohjatun minäkuvan alle. Syntyy ego, eikä identiteetistä jää kuin oireilu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Toki, pakkien jälkeen itsetunto heikkenee. Mutta oletteko miettineet, kuinka paljon kasvatus on mahdollisesti vaikuttanut myös omakuvaan, itsetuntoon ja asenteisiin ja odotuksiin? Tai kuinka paljon me pystytään vaikuttamaan myönteisesti omien lasten kasvatuksella myönteisesti jälkikasvun pariutumiseen? Itselläni on kaksi poikaa, molemmat teinejä ja tietysti asia on minulle vanhempana mielenkiintoinen. Pystynkö vanhempana vahvistamaan heidän seksuaalista itsetuntoa myös, sen tunnepuolen lisäksi.

        Toki kasvatus vaikuttaa, kodistahan se kasvu alkaa. Ja siten siis vaikutamme paljonkin jälkikasvumme kykyyn ja taitoon solmia ihmissuhteita. Ja siihen seksuaalisuuteenkin vaikutamme paljon omilla asenteillamme ja tekemisillämme.

        En tiedä uskaltaako täällä mainita, mutta muistan joskus lukeneeni naisten orgasmivaikeuksista ja niiden yhteydestä siihen, millainen isä-suhde heillä on ollut.
        Me emme kasva umpiossa, kaikki vaikuttaa kaikkeen. Lapsi imee mallin elämään vanhemmiltaan tai niiltä henkilöiltä, joiden kanssa hän kasvaa. Myös ympäristö muokkaa sitä miksi me kasvamme.


    • Poika oli tosissaan ja tyttö vaan halusi leikkiä. No ehkä se on hyvä tehdä asia selväksi jo tuossa iässä.

      Itsellä pari tyttöä ja kauhukseni huomannut että ihan itseni kaltaisia arkisia, värittömia ja huomaamattomia vävyehdokkaita on siihen kahville tuotu. On siinä kyllä tytöillä ollut työsarkaa että ovat saaneet pojat ymmärtämään että heistä ollaan kiinnostuneita.

    • Anonyymi

      Riittävän nynny sinkku kuvittelee mielessään etukäteen tilanteen miten tulee pakit aivan varmasti.
      Nainen räjähtää nauramaan baaritiskillä kun Turhapuro yrittää sanoa jotain järkevää
      keskustelun aloitusta.

    • Mun versio tästä, jos saan tuunata??

      Poika kysyy tytöltä: - Moi, ootko naimisissa? Tyttö vastaa: - No tietysti oon, kuis muutenkaan Poika jatkaa: - Haluutko olla mun kaa? Tyttö ihmettelee kysymystä: - Ai niin kuin kaveri vai? Joo, kyl mä voin mut eka maksat tämän laskun, mullei oo rahaa. :-).

      • Minkä nuorena saa, sen vanhana omistaa.

        Hyvät yöt!😜


    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      141
      1478
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      115
      1225
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1043
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      984
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      833
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe