Minkä nuorena oppii...

Anonyymi

Kauppareissulla tänään todistettua:

Poika (arviolta n 7-8v) seuraa samanikäistä tytteliä leluhyllyjen välissä. Poika kysyy tytöltä: - Moi, ootko naimisissa? Tyttö vastaa: - No en, ihan höhlä kysymys. Poika jatkaa: - Haluutko olla mun kaa? Tyttö ihmettelee kysymystä: - Ai niin kuin leikkiä? Joo, kyl mä voin :-).

Hyvä päivä, hyvä mieli. Siitä sinkkumiehet vähän esimerkkiä :-)

12

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siinäpä tosiaan hyvä esimerkki. Mihin tuo pienen pojan mutkattomuus katoaa vuosien saatossa?

• Sen miljoonan pakin jälkeen se vaan katoaa :D

• Katos vaan...tuosta edeltä katosi aivan asiallinen kommentti. Taitaa moderobotti olla aika herkillä.

Kyllähän se niinkin on, että kun torjutaan, rohkeus laskee....valitettavasti. Paitsi tietty heillä, joilla on vahva itsetunto :)

• Anonyymi

Toki, pakkien jälkeen itsetunto heikkenee. Mutta oletteko miettineet, kuinka paljon kasvatus on mahdollisesti vaikuttanut myös omakuvaan, itsetuntoon ja asenteisiin ja odotuksiin? Tai kuinka paljon me pystytään vaikuttamaan myönteisesti omien lasten kasvatuksella myönteisesti jälkikasvun pariutumiseen? Itselläni on kaksi poikaa, molemmat teinejä ja tietysti asia on minulle vanhempana mielenkiintoinen. Pystynkö vanhempana vahvistamaan heidän seksuaalista itsetuntoa myös, sen tunnepuolen lisäksi.

• Anonyymi kirjoitti:

Toki, pakkien jälkeen itsetunto heikkenee. Mutta oletteko miettineet, kuinka paljon kasvatus on mahdollisesti vaikuttanut myös omakuvaan, itsetuntoon ja asenteisiin ja odotuksiin? Tai kuinka paljon me pystytään vaikuttamaan myönteisesti omien lasten kasvatuksella myönteisesti jälkikasvun pariutumiseen? Itselläni on kaksi poikaa, molemmat teinejä ja tietysti asia on minulle vanhempana mielenkiintoinen. Pystynkö vanhempana vahvistamaan heidän seksuaalista itsetuntoa myös, sen tunnepuolen lisäksi.

Seksuaalisuus lienee jokaisen intiimi asia. Ehkä yleinen itsetunto on se mihin vanhempi voi mitään. Toki seksuaalisuuskin siinä mielessä, että kokee olevansa tärkeä ihminen millaisena vaan. 😊

Tuki ja lädnäolo, sekä puhumisen kulttuuri on tärkeä opettaa. Mä pystyn turisee oman 16 vuotiaan pojan kanssa mistävaan. Voidaan halailla ja osoittaa tunteita, pyytää anteeksi ja elää ilman mitään vääristynyttä stereotyyppistä maskuliinisuuskuvaa. Tuosta jannusta tulee kyllä upea mies.... on jo oikeastaan. 😊👌

• Tai tytön?

Vilpittömyys ja avoimuus katoaa ulkoapäin ohjatun minäkuvan alle. Syntyy ego, eikä identiteetistä jää kuin oireilu.

• Anonyymi kirjoitti:

Toki kasvatus vaikuttaa, kodistahan se kasvu alkaa. Ja siten siis vaikutamme paljonkin jälkikasvumme kykyyn ja taitoon solmia ihmissuhteita. Ja siihen seksuaalisuuteenkin vaikutamme paljon omilla asenteillamme ja tekemisillämme.

En tiedä uskaltaako täällä mainita, mutta muistan joskus lukeneeni naisten orgasmivaikeuksista ja niiden yhteydestä siihen, millainen isä-suhde heillä on ollut.
        Me emme kasva umpiossa, kaikki vaikuttaa kaikkeen. Lapsi imee mallin elämään vanhemmiltaan tai niiltä henkilöiltä, joiden kanssa hän kasvaa. Myös ympäristö muokkaa sitä miksi me kasvamme.

• Poika oli tosissaan ja tyttö vaan halusi leikkiä. No ehkä se on hyvä tehdä asia selväksi jo tuossa iässä.

Itsellä pari tyttöä ja kauhukseni huomannut että ihan itseni kaltaisia arkisia, värittömia ja huomaamattomia vävyehdokkaita on siihen kahville tuotu. On siinä kyllä tytöillä ollut työsarkaa että ovat saaneet pojat ymmärtämään että heistä ollaan kiinnostuneita.

• Anonyymi

Riittävän nynny sinkku kuvittelee mielessään etukäteen tilanteen miten tulee pakit aivan varmasti.
      Nainen räjähtää nauramaan baaritiskillä kun Turhapuro yrittää sanoa jotain järkevää
      keskustelun aloitusta.

• Mun versio tästä, jos saan tuunata??

Poika kysyy tytöltä: - Moi, ootko naimisissa? Tyttö vastaa: - No tietysti oon, kuis muutenkaan Poika jatkaa: - Haluutko olla mun kaa? Tyttö ihmettelee kysymystä: - Ai niin kuin kaveri vai? Joo, kyl mä voin mut eka maksat tämän laskun, mullei oo rahaa. :-).

• Minkä nuorena saa, sen vanhana omistaa.

Hyvät yöt!😜

• Anonyymi

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.

Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.
      Terveys
      295
      6797
    2. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      65
      2069
    3. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      175
      1797
    4. epäonnen perjantain rikos yritys

onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä
      Kajaani
      15
      1277
    5. Onko kaivattusi täysin vietävissä ja

vedätettävissä?
      Ikävä
      112
      1257
    6. Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa

- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 18
      Maailman menoa
      169
      1180
    7. Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"

Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie
      Suomalaiset julkkikset
      7
      1156
    8. RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.

Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j
      Puolanka
      53
      1057
    9. Kirjoitin sinulle koska

tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j
      Ikävä
      41
      1031
    10. Martina pääsee upeisiin häihin

Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      288
      982
    Aihe