Protesti kirkon toimintaa vastaan

Anonyymi

Protesti kirkon johdon toimintaa vastaan

Ajatukseni lyhyydessään seuraava: yhdellä kertaa suuri joukko ev.lut. kirkon jäseniä eroaa protestiksi kirkon johdon toimia vastaan. Yhteisero on tehokkain, kun se tapahtuu samana päivänä. Näin mediakin saadaan kiinnittämään asiaan varmasti huomiota.

Päiväksi ehdotan ensi keskiviikkoa 24.7. mahdollisimman suuren medianäkyvyyden tavoittamiseksi.

Kaikki kirjoittavat viestiin: “Kirkon johdon toiminta”.

Tavoite voisi olla tuhat eroa päivässä, levittäkää sanaa sosiaalisessa mediassa, kaveripiirissä ja keskustelupalstoilla.

Tästä voi tulla vielä jotain merkittävää.

https://www.eroakirkosta.fi/dynamic/index.php/erolomake

Oletteko mukana?

63

62

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kirkon johto on tehnyt hyvää työtä. Miksi eroaisitte isienne kirkosta. Pysykää siellä, joten voitte myös vaikuttaa kirkon toimintaan. Mitkään protestit eivät ole kristillistä toimintaa, vaan jopa syntiä.

• Anonyymi

Mitä hyvää he ovat tehneet jos väki vähenee?

• Anonyymi

Ei ole aihetta erota. Mieluummin voisit kerätä nimiä vaikkapa erilaisten fundamentalistien ryhmien valvonnan tehostamiseksi. Patmos olisi hyvä esimerkki.

• Niin. Koska on kirkon johto, niin en voi ikinä saada vihkimistä kirkossa miehen kanssa

• Anonyymi

Jos kirkko kaipaa ulkopuolista valvontaa sen johto on vaihdettava!

• Anonyymi

Onko Patmos jokin ryhmä ?

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Niin. Koska on kirkon johto, niin en voi ikinä saada vihkimistä kirkossa miehen kanssa

Miksi haikailet ateistina kirkon palveluksia? Ethän edes usko Jumalaan?

- ???

• Anonyymi kirjoitti:

- ???

Tuostapa tulikin mieleen, että varmaankin aika moni uskosta osaton nuori pysyy kirkon jäsenenä saadakseen kirkkohäät.

• Anonyymi kirjoitti:

- ???

Koska joo. Meitä ei ole vihitty, vaan meidän rekisteröidy parisuhde muutettiin avioliitoksi.

Olen tosiaan harkinnut sitten niitä kirkkohäitä. En ole nyt edes kirkon jäsen, mutta eräs pappi on houkutellut. Ja meidät vihkisi vanha tuttu Kittilän rippileireiltä, kun olimme monena kesänä siellä töissä. Hän on nykyään Oulussa kuten kaikki siskoni.

• Anonyymi

Samoin, ei aihetta erota.

• Anonyymi

Kovin on epätoivoista propagandaa!!!

• Anonyymi

Hyvää sarkasmia jota sinä et ymmärrä.

• Anonyymi

Kannatan aloittajan tekemää ehdotusta sillä tarkennuksella, että tuohon viestikenttään kirjoitetaan tarkemmin minkälaisesta kirkon johdon toiminnasta eroaminen johtuu. Oikea vastaus on tietenkin liian liberaalista toiminnasta. Kirkon ulkopuolella voi ihan hyvin vaikuttaa mm. kirjoittamalla ajatuksia lehtiin ja nettiin. Toisekseen tuota päivämäärää voisi olla hyvä siirtää vaikka kuukaudella, niin että mukaan pääsee mahdollisimman moni! Itse olen päättänyt lähteä kirkosta sinä päivänä, kun kirkolliskokous päättää hyväksyä samaa sukupuolta olevien avioliitot. Uskon, että sinä päivänä kirkosta lähtee myös moni muu!

• Minä olen harkinnut liittyä kirkkoon, jos saisin kirkkohäät.

Mutta ei tapahdu elämäni aikana.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Minä olen harkinnut liittyä kirkkoon, jos saisin kirkkohäät.

Mutta ei tapahdu elämäni aikana.

Mitä v#ttua ateisti haluaisi kirkkoon?

• Anonyymi kirjoitti:

Mitä v#ttua ateisti haluaisi kirkkoon?

Juurihan torre12 kertoi yhden merkittävän syyn.

• Anonyymi

Mitä jumalattomuuksia te oikein haudotte protestillanne? Kirkon johtoon on valittu henkilöt demokraattisesti ja pulinat pois. He ovat tehneet siellä esimerkillistä työtä, eivät niinkuin te törkimykset. Kaikilla pitää olla oikeus kirkossa sekä äänestää. Kirkon jäsenyys tarkoittaa myös yhteistyökykyä, joka näköjään teiltä puuttuu. Kaikki puhaltamaan yhteiseen hiileen ja rauhanomaiseen kanssaeloon. Jumalan siunausta!

• Anonyymi

Kerro joku teologinen peruste sille, että kirkon johto valittaisiin demokraattisesti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro joku teologinen peruste sille, että kirkon johto valittaisiin demokraattisesti.

Apostolien teot ja ensimmäinen luku antaa meille esimerkin, miten seurakunnan johto muodostetaan, demokraattisesti vaaleilla valiten. Tämä ihan tiedoksi, että seurakunta on jo 2000v ollut hyvin demokraattinen valintoja tehdessään.

• Jotta tästä nyt jotain tämän suurempaa tulisi suosittelen, että otat yhteyttä Räsäseen. Häntä voi kaiketi pitää tämän asian jonkinsorttisena asiantuntijana.

• Anonyymi

Etkö sinä itse pysty mihinkään?

• Anonyymi kirjoitti:

Etkö sinä itse pysty mihinkään?

Miksi ihmeessä minun pitäisi tehdä tämän asian eteen jotain. Et kait sinäkään lähde tekemään jotakin mitä et kannata ?

• Mistä ihminen eroaa, kun eroaa kirkosta ?

On vain totuttu ajattelemaan, että taivaaseen ei pääse, jos ei ole kristitty, se on kuitenkin vain uskonnollinen kilpaikeino ja markkinointi kikka, tarkoituksena saada suuri asiakasvolyymi, joka taas tietää lisää verotuloja, eli rahasta on kysymys.
      Myydään utopiavaltakuntaa ja hallituspaikkoja taivaallisessa tuomioistuimessa, josta ei ole mitään todisteita, eikä kukaan tule koskaan kertomaan oliko tuote kaiken osamaksun arvoinen.

Bisnesideana tietysti ylittää kaiken muun bisneksen oveluudellaan, tai ideallaan, mutta joku, kuten minä, näen se läpi. Ja kiitos ei,en osta, haluan nähdä tuotteen johon rahani sijoitan.

• Anonyymi

<<On vain totuttu ajattelemaan, että taivaaseen ei pääse, jos ei ole kristitty,<<

Se onkin metkaa, että miten alitajuntaa myöten he ovat saaneet iskostettua ihmisten mieliin, että omistavat niin Jumalan kuin Jeesuksenkin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<On vain totuttu ajattelemaan, että taivaaseen ei pääse, jos ei ole kristitty,<<

Se onkin metkaa, että miten alitajuntaa myöten he ovat saaneet iskostettua ihmisten mieliin, että omistavat niin Jumalan kuin Jeesuksenkin.

Ei kukaan Jeesusta omista, mutta Jeesus tuntee omansa.

• Anonyymi

Nimenomaan JEESUS, ei kristus, ei kristuskultti, eikä kirkko, joka pitää yllä syntioppiuskontoa Jeesuksen nimellä ja kuolemalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nimenomaan JEESUS, ei kristus, ei kristuskultti, eikä kirkko, joka pitää yllä syntioppiuskontoa Jeesuksen nimellä ja kuolemalla.

Jeesus = Kristus kreikaksi. Merkitsee Voideltu. Se on arvonimi. Kristus on kreikankielinen käännös heprean sanasta Messias, joka myös merkitsee Voideltu.

Siten niitä ei voi erottaa. Jeesus Kristus = Jeesus Messias = Voideltu Kuningas.

- ???

• Anonyymi

Kyllä voi, koska Jeesus itse mielestään ei ollut Kristus, eikä messias eikä näin ollen voideltu kuningas, koska - päinvastoin - hän vastusti Mooseksen lakia, Mooseksen ja Aabrahamin Jumalaa sekä uhrikulttia, ja tuon saman jutun perusteella sitten väitetään, että hän olisi Kristus, Messias, Kuningas?

Toinen asia on, että krituskultti on vanhaa kreikkaaista mytologiaan, josta tulevat riitit kristinuskoon - ei sekään ole mitään Jeesusta.

Kolmantena - takuuvarmasti teologiaa opiskellut piispa sanoo näin:

<<<sopii muistaa, että Kristuskin on aurinko, Toinen Aurinko, erotukseksi maallisista auringoista. Pakanallisten hallitsijoiden nimelle annettiin uusi merkitys. Kristus on Voittamaton Aurinko, Sol Invictus.<<<

Tämä ei koske millään tavalla Jeesusta, paitsi hänen kuolemastaan tehtyä kulttia, joten lähinnä opin mukaan tästä tulee sitten kulttimurha, jonka uhrina Jeesus oli.

• Uskonnot ja uskonnollisuus ovat Taika-Jimin taikatemppuja ja höpöhöpöä. Kirkko ratsastaa Jeesuksella rahan ja vallan takia...

• Anonyymi

Sitä on uskovainen kansa tuskissaan, kun Jumala koettelee omaksi kunniakseen rakennetun temppelin oikeudenmukaisuutta vanhurskauden sijasta.

• Anonyymi

Ja jos tämä koettelemus olisi kohdannut jotakin muuta tahoa kuin heitä itseään, he olisivat hurskaasti todenneet, että se oli Jumalan rangaistus.

Ja nyt on vähissä niitä, jotka liittävät kätensä lempeään rukoukseen rakkauden puolesta, kun Jumala olikin luonut ihmisen omaksi kuvakseen, eikä heidän mielipiteensä mukaan, että, Herra, tapahtukoon sinun tahtosi niin maan päällä kuin taivaissa.

• Anonyymi

Ottakaa nyt järki käteen ja alkakaa rakentaa kirkkoa yhteisvoimin sille perustalle missä se nyt on. Se on hyvissä käsissä. Tarvitaan yhteistyökykyä, että asiat hoituvat parhain päin. Siinä ei mitään sooloilua tarvita.

• Anonyymi

Perusta on viallinen, sille ei voi rakentaa enää tämän jälkeen, vaan sen pitäisi muuttua.

Monet ihmiset mieltävät uskonnon ja kirkon olevan henkinen asia, mitä se ei todellakaan ole, jos jopa lopputuloksena odotetaan fyysistä ylösnousemusta tai ihmisen fyysiset ominaisuudet kaatavat riitelyllään koko laitoksen.

Kirkon pitäisi pystyä vain henkiseen panostukseen Jeesuksen opastamalla tiellä, eikä kristuskulttiin (piispan sanoin Auringonjumala, Sol Invictus) okkultisin riitein Jumalan verenjuonnilla ja ruumiinsyönnillä, jolla julistetaan syntiopin mukaan vain Herran kuolemaa.

Alunperin Jeesuksen opetuksen idea oli henkinen hyvinvointi jo ihmisen eläessä ja muiden huomioonottaminen, jota kautta syntyy tasapainoa niin ihmisen omaan elämään kuin ympäristöönkin oikeudenmukaisella tavalla.

Kirkko ei noudata tätä oppia, koska se ei kuulu edes oppinormistoon, vaan Paavalin opetukset, jonka mukaan Pyhä henki leikkaa jopa sielun irti.

Jeesus opetti sieluoppia, metafysiikkaa ja sen ajan psykologiaa (vastaa täysin myös tämän ajan ihmistuntemusta), joilla luodaan parempi maailma kaikkien ihmisten elää.

Ellei palata Jeesuksen tielle - totuutena ja elämänä - ei kirkolla ole mitään toivoa jatkaa enää Paavalin syntiopillakaan, kuten paavikin on sanonut.

Vain omantunnon mukaan toimiminen ratkaisee, synti on täysin keksitty juttu, ei sellaista ole, eikä myöskään helvettiä tai tuomiota.

Tästä muutosasiasta on jo puhunut teologian tohtori Tarkki Kirkko- ja kaupunkilehdessä artikkelissa Kristinusko 2.0 - löytyy googlaamalla - ja se on ainoa tie kirkon jatkossa selvitä.

• Anonyymi

Ei voi rakentaa joska perustus on jo mädätetty!

• Anonyymi

<<<Noin joka viides nykyamerikkalainen ilmoittaa, ettei kuulu mihinkään erityiseen uskontokuntaan.

– Päällimmäiseksi syyksi vieraantumiselleen ihmiset ilmoittavat etteivät enää usko kirkkojen opetuksiin. Tämä sama kehitys on käynnissä myös Suomessa, Tarkki sanoo.

Tutkijana, professorina ja pappina 37 vuotta Amerikassa työskennellyt teologian tohtori suomii kirkkoa siitä, että se pyrkii kohentamaan tilastokäyriä ulkoisilla vippaskonsteilla, vaikka kirkon kriisi on sen sisällössä.

– Kirkon käyrät eivät nouse sillä, että otetaan aina väin räväkämpi bändi ja isommat kaiuttimet, kun itse sisältö kaipaa päivitystä, Tarkki sanoo.

– Canterburylaisen sovitusoppi käytti keskiaikaisen feodaaliyhteiskunnan mallia, jossa kartanon herra ei voinut antaa torpparin rikkomuksia anteeksi ilman hyvitystä. Ihmiset olivat tehneet syntiä Jumalaa vastaan, joka vaati hyvitystä.

– Koska ihmiset eivät kyenneet tähän Jumalan itsensä piti tulla ihmiseksi ja sovittaa pahat teot. Jeesus hyvitti ihmiskunnan synnit kärsimällä verisen uhrikuoleman. Nykyihmisen on vaikeata pitää tällaista veriuhriajattelua, vampyyriteologiaa mielekkäänä.

– Jos veristä sijaiskärsimystä korostava kristinusko tulisi markkinoille nyt, se todennäköisesti kiellettäisiin tai saisi ainakin K18-merkinnän, Tarkki sanoo.

Kristinuskon elpyminen edellyttää Jarmo Tarkin mielestä radikaalia muutosta käsityksessä, mitä kristinusko oikeastaan on. Kirkon täytyy uskaltaa luopua opinkohdista, jotka ovat merkityksettömiä, haitallisia ja jotka eivät edes kuulu kirkon varhaiseen sanomaan. Mikä tämä varhaisempi sanoma sitten oli?

– Se on sanoma Jeesuksesta, jossa tulivat ilmi Jumalan luonne ja intohimo. Jumalan luonne on rakkaus, ja hänen intohimonsa on oikeudenmukaisuus, Tarkki sanoo.<<<

• Anonyymi

Onko teillä tietoa, että miten tämä käytännössä toteutetaan? Kuka päättää nämä oppinormistoasiat ja niiden muutokset? Tarvitaanko kaikkien kirkkokuntien yhteinen päätös - tai ainakin katolisen kirkon ja protestanttisen kirkkojen johtajien? Ketkä ovat nämä johtajat, jotka päättävät oppinormiston muutokset?

Ainakin jopa paavi on jo ilmoittanut olevansa suostuvainen tähän asiaan. Entä luterilainen/protestanttinen kirkko?

• Anonyymi

Hyvä ajatus! Mukana Ollaan!!!

• Anonyymi

Mistä nämä väkisin vänkääjät ovat tulleet repimään ja raastamaan uskollisten seurakuntalaisten kirkkoa. Antakaa rauha seurakuntalaisille harjoittaa isiensä uskoa. En missään nimessä mene teidän kirkon pilaajien joukkoon. Kirkko voi juuri nyt hyvin ja tällä tavalla sitä on myös jatkettava. Katukaa ja kääntykää niinkuin Herran palvelijan kuuluu. Yhdessä eteenpäin yhteistyökykyisenä.

• Anonyymi

Kirkko voi juuri nyt hyvin hyvin huonosti! Arkkipiispa vaihtoon ja liberaalit pois kirkosta! Uusi uskonpuhdistus luterilaiseen kirkkoon!

• Anonyymi

Haluammeko antaa perkeleelle rauhan repiä ja raastaa luterilaista kirkkoamme. Emme halua! Siksi vaadimme arkkipiispalle ja liberaaleille potkuja rakkaasta isiemme kirkosta ja vaadimme tilalle niitä ihmisiä, jotka haluavat pitää Raamatun Sanasta kiinni!

• Saahan sitä vaatia vaikka mitä, eriasia saako sitten. Kirkko ei voi valitettavasti irtisanoa jäseniään. Tuosta syystähän aina välillä nähdään valitettavaa kiemurtelua kun tulee puhetta kirkon sisällä toimivista herätysliikkeistä. Kirkolle varmaan olisi pidemmän päälle helpompaa jos voisi irtisanoa . Arkkipiispan ehkä voikin irtisanoa. En kuitenkaan odottelisi heti tapahtuvaksi.

Vaadimme tilalle niitä ihmisiä.....ketkä me ja ketä vaaditaan. Jos nyt kirkolta ylipäätänsä voisi tai yrittäisi vaatia jotakin, niin eikö ensin pitäisi kuulua kirkkoon ?

• Anonyymi

<<Haluammeko antaa perkeleelle rauhan repiä ja raastaa luterilaista kirkkoamme. Emme halua!<<

Mutta tehän olette päästäneet perkeleen sisälle taloon jo ahneudellanne, kun luvattiin ilmainen armo teoista huolimatta Jumalan kuolemalla?

Jeesus painotti tekojen merkitystä (Matt.7) ja tulee viimeisenä päivänä myös tuomitsemaan tekojen mukaan.

Tehän saatte vain sitä mitä olette itse tilanneet, ja joka lukee ilmestyskirjan 12. luvussa, eli sodan taivaassa, jossa perkele on Jumalan kasvojen edessä veljien syyttäjinä, ja lentää nyt taivaasta ulos ja kirkko palautetaan Jeesukselle ja Jumalalle.

Kyse on okkultismista kirkossa, jota edustaa ehtoollisiriitti - saatananpalvonnasta tunnettu ihmissyönti - mutta te syötte kaiken lisäksi ihmistä Jumalan ruumiina ja juotte Jumalan verta, joka oppinne mukaan on todellisesti läsnä.

Paavalin sanoin tuota riittiä vietettävän - kun hän itse antoi nämä ehtoollisen asetussanat, jotka on sitten Raamatussa lisätty Jeesuksen suuhun, mikä todistaa Raamatun väärentämisen - Herran kuoleman julistamiseksi.

Te julistatte siis saatananpalvonnan riitillä Jumalan kuolemaa.

Näin ollen katson, että jos kirkossa nyt myrskyää, on Jeesus palannut kyselemään sanojensa perään.

Tässä ei ole pienintäkään lupausta perusteettomasta armosta, eikä syntiopeista Jumalan kuolemalla:

<<<7:19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        7:20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'<<<

Onko sinun mielestäsi todella Jumalan tahto tai Jeesuksen tahto, että hänen kuolemaansa julistetaan okkultisella ihmissyöntiriitillä?!

Mietipä nyt kaksi kertaa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

<<Haluammeko antaa perkeleelle rauhan repiä ja raastaa luterilaista kirkkoamme. Emme halua!<<

Mutta tehän olette päästäneet perkeleen sisälle taloon jo ahneudellanne, kun luvattiin ilmainen armo teoista huolimatta Jumalan kuolemalla?

Jeesus painotti tekojen merkitystä (Matt.7) ja tulee viimeisenä päivänä myös tuomitsemaan tekojen mukaan.

Tehän saatte vain sitä mitä olette itse tilanneet, ja joka lukee ilmestyskirjan 12. luvussa, eli sodan taivaassa, jossa perkele on Jumalan kasvojen edessä veljien syyttäjinä, ja lentää nyt taivaasta ulos ja kirkko palautetaan Jeesukselle ja Jumalalle.

Kyse on okkultismista kirkossa, jota edustaa ehtoollisiriitti - saatananpalvonnasta tunnettu ihmissyönti - mutta te syötte kaiken lisäksi ihmistä Jumalan ruumiina ja juotte Jumalan verta, joka oppinne mukaan on todellisesti läsnä.

Paavalin sanoin tuota riittiä vietettävän - kun hän itse antoi nämä ehtoollisen asetussanat, jotka on sitten Raamatussa lisätty Jeesuksen suuhun, mikä todistaa Raamatun väärentämisen - Herran kuoleman julistamiseksi.

Te julistatte siis saatananpalvonnan riitillä Jumalan kuolemaa.

Näin ollen katson, että jos kirkossa nyt myrskyää, on Jeesus palannut kyselemään sanojensa perään.

Tässä ei ole pienintäkään lupausta perusteettomasta armosta, eikä syntiopeista Jumalan kuolemalla:

<<<7:19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        7:20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        7:22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        7:23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'<<<

Onko sinun mielestäsi todella Jumalan tahto tai Jeesuksen tahto, että hänen kuolemaansa julistetaan okkultisella ihmissyöntiriitillä?!

Mietipä nyt kaksi kertaa.

Et kai sinä ole syönyt ihmisiä?

• Ehdotan, että vetoatte Päivi Räsäseen jotta hän uhraisi teille 30 sekuntia aikaansa ja avaisi sanaisen arkkunsa. Riippuen arkun sisällöstä erolukemat kuukauden ajanjaksolla mitattuna asettuisivat sitten tuonne 1000-50 000 välille.

• On fiksumpaa hätistellä se keskivertokansalainen ulos kirkosta kuin erota itse. Itse eroamalla vain heikennätte asemaanne, hiukan taktikoimalla voitte vahvistaa sitä.

• a-teisti kirjoitti:

On fiksumpaa hätistellä se keskivertokansalainen ulos kirkosta kuin erota itse. Itse eroamalla vain heikennätte asemaanne, hiukan taktikoimalla voitte vahvistaa sitä.

Näinpä mutta toisaalta miten porukka joka ei ole edes omassa köörissään samaamieltä asioista niin voisi taktikoida tuollaista.

• Anonyymi
        Tolkun.Ihminen kirjoitti:

Näinpä mutta toisaalta miten porukka joka ei ole edes omassa köörissään samaamieltä asioista niin voisi taktikoida tuollaista.

Oletteko te ateistit kaikesta aina samaa mieltä? Siis HOMOgeenisiä?

• Anonyymi

Johan on kumma, että rauhalliseen kirkkoon on pesiytynyt kirkon kaatajia. Kirkko on minulle vuosikymmenten ajan ollut hiljentymispaikka. Sinne on ollut mukavaa tulla hiljentymään. Se on pyhä paikka. Nyt arkkipiispa etunenässä on luonut siitä rauhallisen ja toimeliaan yhteisön, jossa kaikilla on oma paikkansa. Esimerkillistä kristillisyyttä. Siitä suurkiitos hänelle. Ihmettelen ovatko nämä itseään "uskovaisiksi" kutsuvat pakanoita. Ainakaan heidän toimintansa ei ole kristillistä. He ovat ylentäneet itsensä, eikö siitä seuraa alentaminen.

• Anonyymi

Anteeksi, mutta mitä se arkkipiispa on tehnyt ?

• Anonyymi

Asiaa!!! Lähden mukaan! Kaikki yhdessä keskiviikkona!

• Anonyymi

Niin, arkkipiispa on todellinen kirkon kaataja! Perkeleen tarkoitus onkin antaa rauha niille, jotka hyväksyvät kaiken sen Jumalan Sanan vastaisen elämän, mikä kirkossamme monin paikoin tänäpäivänä on. Se rauha on petollinen rauha.

• Anonyymi

Protestoikaa mieluummin Patmosta vastaan. Kyllä Mellerillä on jo riittävästi rahaa. 🤣🤣

• Anonyymi

Kärsiikö kirkon papit rahapulasta🤥🤥🤥?

• Anonyymi
    • Anonyymi

Älkää repikö isieni kirkkoa. Kirkko on hyvä juuri tällaisenään. Arkkipiispa on saanut mukaan paljon uusia kristillisesti ajattelevia. Niinhan Jeesuskin teki, hän meni kansan pariin, syntistenkin. Kirkon pitää näkyä, arkkipiispa on oikeassa. Kirkon pitää näkyä kaikissa paikoissa missä on ihmisiä. Joka paikassa Pride-kulkueessakin. Uskova ei saa käpertyä omaan omahyväisyyteensä. Hänen pitää nöyrtyä. On kummallista, että ns. "uskovat" pitävät itseään muita parempana. Tästä johtuu, että tavalliset ihmiset käyttäytyvät paljon kristillisemmin kuin nuo "uskovina" itseään pitävät, joiden käyttäytymisestä puuttuu täysin kristillisyys.

• Raamatun mukaan Jeesus viihtyi niiden parissa, joita muut parjasivat.

Eli on realistinen ajatus, että Jeesus olisi mukana Pride- kulkueessa.

• Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

Raamatun mukaan Jeesus viihtyi niiden parissa, joita muut parjasivat.

Eli on realistinen ajatus, että Jeesus olisi mukana Pride- kulkueessa.

Totta, Jeesus todella puolusti heikkoja ja sorrettuja, nälkää näkeviä ja alistettuja heitä opettaen, mutta opetti myös synagoogissa ja suuremmille kansanjoukoille, minkä esimerkin pohjalta myös kirkkomme on toiminut. Ja nyt kiitokseksi "heikot ja sorretut kansan pienet vähemmistöt" soluttautuvat rikkomaan kirkon työtä ja politisoivat omien etunsa puolustajina unohtaen kokonaan sen, että oikeasti heikkoja ja sorrettuja on siellä, missä ei etujaan voi puolustaa, oikeiden kärsivien, heikkojen ja sorrettujen joukossa.

• Anonyymi

Jotka eroavat aloituksessa esitetyllä perusteella eli protestina, menettävät samalla mahdollisuutensa vaikuttaa kirkkonsa sisällä. He ovat yhteisön ulkopuolella. Kuunnellaanko ulkopuolella pensaasta huutavia ääniä?

• Kristillinen aate, on kuin vaate, joka pitää sisällään jo ostettaessa loppumisen idean, koska se vain odottaa lopun aikaa ja ahdistuksen aikaa. Ehkä se on lihonut ja vaate kiristää ja ahdistaa.

Tai ajan loppua, eli kuolemaa.

Siinä ei ole toivoa, eikä maailmanparantamis ideaa, siinä on lähdön tunnelma, lähdön, joka tarkoittaa tuonelan virran tuolle puolen, ikuisen onnellisuuden lähteille, paratiisin iloihin tai kultaiseen Jerusalemiin taivaallisessa kaupungissa, missä harput ja symbaalit soi. Kaikki mahdollisuudet, mitä itse kukakin on keksinyt ja muut omineet.

Elämässä taas, sisäänrakennettu surullisuus, murhellisten virsien viritys Golgatan rististä, kuolinkellojen soitto, laahautuminen murheen laaksossa ja varjojen maassa. Kirosanojen kaiku, tuomion pasuuna, paholaiset ja riivaajat, rautaristit, maailmaloput, ja helvetit.

Sitten ihmetellään miksi ihmiset masentuvat tässä odotuksessa, kun ei kukaan tule ja tempaise elävien kirjoihin ja auringon valoon.

Ja jos joku tempaiseekin, ei kukaan uskalla lähteä kun on niin totuttu olemaan purukassa.

• Anonyymi

JUMALAN VALTATIE JA KIRKKOTIE OVAT TÄYSIN ERI TEITÄ!

Jumalan valtatiellä meidän tulee vaeltaa. Jes. 35:8 , Jes. 30: 21. Meidän ei tule vaeltaa Kirkkotiellä. Kirkkotietä ei mainita Jumalan opissa, Kirkkotien oppi on ihmisoppia ja ihmiskäskyjä Matt. 15 : 8-9.

Kirkkotie on alkanut n. 70 jkr. Jumalan valtatie on Pyhä tie ja Tie on alkanut iankaikkisuudessa. ”Iankaikkisesta iankaikkisuutten olet Sinä Jumala!” Ps. 90:2. Aabraham kutsuttiin Jumalan valtatielle 1. Moos. 17:1.

Jeesus kutsui ihmiset Jumalan valtatielle, mutta Suomen kansa onkin Kirkkotiellä!

Kirkkotien oppeja. Jeesus ei ole kirkon pää eikä kirkko ole hänen seurakuntansa! Apostolit eivät ole opettaneet yhtään mitään Jeesuksen kaksiluonto-oppia, ei vät ole opettaneet kolminaisuusoppia ja ei vät ole opettaneet Sana on Jumala-oppia. Rooman kirkko ja Suomen moninaiset kirkot tuota juttua toitottavat!

Ehdotan ratkaisuna nykypäivän sekavaan tilanteeseen kaikista kirkoista ja kaikkien kirkkojen tavoista ja kaikkien kirkkojen periaatteista seuraavaa.

Ratkaisu. Ratkaisu koskee kaikki protestanttisia kirkkoja ja kirkko-nimeä kantavia kirkkoja. Käytetään meidän henkilökohtaista päätösvaltaa siten, että me perkaamme juurineen pois Uskostamme kaikki kirkkotiet, kirkonmiesten toimivallan, eri nimisten ihmisten opit ja raamattujen manipulaatiot Isän Jumalan ja Herran Jeesuksen Kristuksen ja Oman uskomme ja Oman hyvän siunatun elämämme ja ylöstempauksemme tähden! Matt. 15:13….Matt. 15:8-9…kyse on tuossa Suomen kansasta.

• Anonyymi

Oman uskomme tähden... Juuri näin! Oman uskomme, ei sen uskon tähden jota kristityt tunnustavat ja josta Raamattu todistaa.

Olet juuri kirjoittanut ja tunnustanut itsesi Kristuksen seurakunnan ulkopuolelle. Ikävä asia.

• "Kirkkotie on alkanut n. 70 jkr. Jumalan valtatie on Pyhä tie ja Tie on alkanut iankaikkisuudessa. "

Tästäpä en tiedä.
      Temppelin tuhoutumisen ja Jerusalemin hävityksen jälkeen kansa oli tietysti murheellinen ja rabbit lohduttivat kansaa sanomalla, että nyt alkaa toisenlainen juutalaisuus, eli, ilman temppeliä oleva juutalaisuus.

Tästä ehkä kristilliset tekivät oman versionsa, että se on nyt hengellistä ja tarkoittaa tietysti meitä.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      82
      3193
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2905
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      53
      2162
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1605
    5. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      6
      1379
    6. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1369
    7. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1354
    8. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1321
    9. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      14
      1317
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      35
      1285
    Aihe