Avioero vireillä, mutta vielä ei olla ositusta tehty eli esim. Taloa tai muuta irtaimistoa ei ole jaettu/myyty.
Jos nyt ostan jotain esim auton kun ero jo vireillä, meneekö ositukseen?
Avioero vireillä
13
283
Vastaukset
- Anonyymi
Totta kai menee..... jokos hillitön panetus on alkanut, gangbangia loppukesä.
- Anonyymi
Ei mene , jos ero jo haettu ja mennyt käräjäoikeuteen.
- Anonyymi
Ositus menee avioeron vireilletulopäivän mukaan. Eli jos nyt ostat auton, ei mene ositukseen. Itse en kuitenkaan lähtisi paljon ostelemaan mitään ennenkuin ositus on tehty.
- Anonyymi
Riippuu millä rahoilla se auto ostetaan. Jos ostetaan osituksen piiriin kuuluvilla varoilla, niin menee tottakai jakoon. Jos taas jotain ulkopuolelta tulevaa rahaa, niin sitte ei mee jakoon. Jos siis hankkii vireilletulopäivän jälkeen. En itekään lähtis hankkiin mitään isompaa ennen ositusta. Siinä on oma työnsä sit selvitellä mikä raha on mistäki peräsin ja kelle se kuuluu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Riippuu millä rahoilla se auto ostetaan. Jos ostetaan osituksen piiriin kuuluvilla varoilla, niin menee tottakai jakoon. Jos taas jotain ulkopuolelta tulevaa rahaa, niin sitte ei mee jakoon. Jos siis hankkii vireilletulopäivän jälkeen. En itekään lähtis hankkiin mitään isompaa ennen ositusta. Siinä on oma työnsä sit selvitellä mikä raha on mistäki peräsin ja kelle se kuuluu.
Jos ap:n tilillä on ollut rahaa eron vireilletulopäivänä esim. 10000e, niin tuo summa lasketaan osituksessa ap:n omaisuudeksi. Siitä huolimatta näin lasketaan, että hän on ostanut sillä auton 10000e eron vireilletulopäivän jälkeen. Mutta autoa sinällään ei lasketa ositukseen.
Mutta kuten jo pari kertaa sanottu. Ei kannata ostaa mitään vähänkään suurempaa ennen osituksen tekoa. Kannattaa myös huomioida, että molempien velat vähennetään osituksessa. Välttämättä ei aina tiedä etukäteen kuinka ihmeen paljon puoliso on elänyt velaksi. Siksi voi tulla yllätyksenä osituksessa, että jaettava netto-omaisuus jää kovin pieneksi tai jopa miinusmerkkiseksi - eli velkaa jää, vaikka omaisuus on myyty.
- Anonyymi
Ja aina myös osituksen osalta, voivat aviopuolisot keskenään sopia asiat.
- Anonyymi
Sopiminen keskenään sopii vain jos tietää toisen huijaavan ja hyväksyy sen.
Meillä exä jätti kertomatta n. 20 000€ sijoituksensa. Oli saanut ne juuri, kun iski eropaperit eteeni. Kysyin silloin, että miksi juuri nyt? Ei myöntänyt. Vieraissa oli juossut hutsujen kanssa vuosi tolkulla, luuli etten tiennyt.
Osituksessa kyselin eikös sulla ollut sijoituksia? Ei myöntänyt. Suomi nainen kun on perusluonteeltaan epärehellinen.
Rahankiilto silmissä tyhjensi kämppää kaikesta arvokkaammasta. Minua lähinnä huvitti se, härskiys.
Myönnän toki että on epäreilua että 99% pilaa kaikkien maineen.
Nyt kun on uusi elämä ihanan ihmisen kanssa, en ikinä osannut kuvitella kuinka onnellinen voinkaan olla. Mikä parasta, se onnellisuus näkyy ulospäinkin.- Anonyymi
Meillä ex-mies ei myöntänyt enää ositukseen salaisia pankkitalletuksiaan. Rahat edesmenneestä firmastaan. Kun mainitsin niistä eron yhteydessä, ex raivoistui silmittömästi. Silloin tiesin, että niitä oli. Joten jouduin maksamaan sitten tasinkoa reilummin. Hyvästä (eli erosta) kannattaa maksaa. Pyrin ajattelemaan, että se on vain rahaa. Minua ärsytti liiton aikainen exän ainainen rahallinen hyväksikäyttö. Huijasi rahaa myös vanhemmiltani. Onneksi pääsin tyypistä eroon. Ei ollut sama mies, jonka kanssa menin naimisiin 25v aiemmin.
- Anonyymi
Nainen saa aina kaiken, kyllähän sitten mies taas voi jatkaa pitkiä päiviä kovassa työssä ja taas alkaa kerääntymään saldoa, kunnes taas seuraava tytteli iskee silmää ja ...
- Anonyymi
Höpöhöpö. Mies vei meilläkin kaiken. Mutta mitä siitä, kun erosta lähtien voi päättää itse miten rahansa käyttää. Uutta rahaa kuppaavaa miestä en ota.
- Anonyymi
no kelpuuttaisitko minut, minun ei tarvi kupata sinun rahojasi :) olen tosi kiltti ja osaan tiskata
- Anonyymi
Kaikki ositukset ei tapahdu eron jälkeen.
Voiko olla esim. 5-10 vuotta ostamatta mitään?- Anonyymi
Ei tosiaan kaikki tapahdu eron jälkeen. Tietyt asiat voi olla vuosikymmeniä jakamatta. Osituksen voi silti tehdä paperille siten kun on sovittu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12681Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511258Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491135- 1271008
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206949Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä15899- 72855
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297855- 40851