Jälleen yksi huijaus sähköpostitse

Jälleen yksi nimi varoitukseksi miehille....
Tämä siis ei ole etno-vihaa missään muodossa vaan varoitus raha-huijauksesta, jota vain yritettiin juuri muutaman päivän yrittämisellä.

MARIYA BAZHINA - nimellä esiintynyt taho
teki tuttavuutta osoitteesta :
[email protected]

Hän lirkutteli kaikenlaista googlenkäännös-suomella todennäköisesti englanninkielisestä tekstistä esiintyen mukamas venäläisenä, joka olisi käynyt mukamas myös suomenkielenkursseilla...
Ei kyllä vakuuttanut minua, eikä kyllä reagoinutkaan kun päätin kokeilla kepillä jäätä, että osaako huijari keskustellakin...
Ei venäjänkieleenkään liittyvä kenties väärin kirjoitettu viestini sanaksi HYVÄSTI saanut mitään negatiivistä reaktiota
vaan postia lappas kaipuusta ja luokseni tulemisesta, vaikken antanut elettäkään luvatakseni yhtään mitään.

JA tähän voin sitten laittaa sen viimeisimmän viestin, jotta tietää sitten ihmiset olla lähettelemästä eurojaan moisiin suuntiin (otan siitä vain oman mailini tiedot pois :

"auta minua

Mariya <[email protected]> 29. heinäkuuta 2019 klo 14.41
Vastausosoite: "[email protected]" <[email protected]>
Vast. ott.: "Kari " <_________@ __.com>
hei minun hyvä Kari, minulla on uutisia sinulle! Näet minut 31 heinäkuuta lentokentälläsi. Mitä vaatteita käytän, kun näet minut 31 heinäkuuta? Käytän Musta musta takki, mustat housut ja mustat saappaat. Mitä olisit nähnyt minut väkijoukon lentokentällä, maalaan hänen huulensa vaaleanpunaisella huulipunalla. Vaaleanpunainen huulipuna ja musta turkki takki, eli majakka. ja iso musta matkalaukku. Se oli hyvä uutinen! Toinen viesti on se. Olen juuri palannut tullikomitealle. Tänään olin järkyttynyt, enkä tiedä mitä tehdä nyt. Ehkä voit auttaa minua. Omat asiakirjat ovat pian valmiita, mutta olen sittemmin rikkonut, kun olen oppinut, että turisti-viisumiani ei voida hyväksyä. Kuinka voin sanoa, että minulla on oltava tarvittava määrä rahaa joka päivä saapumistani maassasi. Olin hyvin yllättynyt. Minun pitäisi saada 20 euroa joka päivä. Mutta selitän, että tämä johtuu siitä, että matkustan maassani turistina. Vain siksi. Toisin sanoen. Pyydän teitä auttamaan minua. Minun on osoitettava, että olen turistilaki ja minulla on rahaa. Minulle, joka oli sallittu maassasi, minun on osoitettava, että minulla on rahat kädessä. En todellakaan tiedä mitä teen. Minulle se on erittäin suuri summa rahaa. Käyn teillä 20 päivää. Minun täytyy todistaa. Vain 400 euroa. Totuus on erittäin suuri summa rahaa? Siksi olin innoissani. Ajattelin pitkään aikaan. Mitä minun pitäisi tehdä nyt? Ja tulin siihen. Haluan kysyä apuasi. En halua pyytää rahaa. Mutta ymmärrän yhä enemmän. Miten tilanne nyt tekee minulle. Minua hämätä kysyä, mutta minun on.

Toisin sanoen. Sinun täytyy tietää tärkeintä! Luultavasti luulet. Mitä minun pitäisi tehdä rahan tai jotain sellaisen käyttämiseksi? Nro En ota rahaa. Sinun pitäisi tietää, että rahaa tarvitsen vain näyttää sen. Minun täytyy näyttää ja todistaa. Mitä minun on tehtävä rahojen käsissä. Siksi niitä ei tarvitse käyttää. Joten toistan taas. En ota rahaa. Näytän tullikomitealle täällä, minulla on 400 euron rahat kädessä. Ja sitten annan takuun, jonka voin lentää teille 31 heinäkuuta lentokentälläsi. Tullihallitus antaa 100 prosentin takuun.

Sanoit, että haluaisit auttaa minua. Toivon, että kaikki tämä on todellakin. Haluan nähdä sinut Pyydän teitä auttamaan minua! Kun 31 heinäkuuta, tavata minut lentokentällä. Annan sinulle rahat takaisin. Sinulla ei ole mitään menetettävää. Tiedät mitä tarvitsen rahaa vain näyttämään (todistavat) ja kaikki. Kokouksessa palauta rahat takaisin sinulle! Lähetä rahaa Western Unionin kautta, koska en tiedä miten muuta voin lähettää rahaa tänne Moskovaan.
Mielestäni Western Union on nopein tapa.

Kun menet Western Union, sinun täytyy tietää, kenelle lähetät rahaa.
päälle minun Nimeni: MARIYA ja sukunimi: BAZHINA
täällä, lentokentälle SVO, seuraavalla tavalla:

MARIYA BAZHINA
Street Lenina 86
Kaupunki TOLJATTI
Postinumero 445019
Venäjän federaatio
Synnyin 03.08.1989

Haluan viettää mukavaa aikaa kanssasi ja tavata syntymäpäiväni!
Lähetä 400 euroa Moskovaan. Koska olen tällä hetkellä Aeroport Sheremetyevossa.
Seuraava vieressä on lähellä Western Unionin toimistoa - lähetä apua seuraaviin osoitteisiin:

post ofis Western Union
Aéroport Sheremetyevo
Moskova, 141425
Työaika 09:00 - 20:00

Yritä lähettää rahaa virallisten nettisivujen kautta - verkossa,
Tänään Klerk Western Union sanoi, että tämä on nopein tapa:
www. westernunion.com/fi/fi/send-money/app/start
Tai lähimmän Western Unionin toimiston kautta kotiisi.

Toinen kohta. Sinun täytyy lähettää rahaa nopeasti. Ja niin nopeasti kuin mahdollista. Mitä minulla oli aikaa säästää? En halua menettää kokousta. Ja enempää, en halua missata lentoasi puolestasi. Toisin sanoen. Teen kaiken kokouksemme varten. Mutta voimani ei riittänyt. Nyt vain on auttaa minua .. Vannon teille, etten tee mitään pahaa sinulle. Enkä koskaan halua satuttaa sydämessäsi"

21

79

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aivan huima tarina nettimaailmasta, se saalistajista ja miksei mystikoistakin ;)

      • En tiedä kuinka kommenttiasi osaisin tulkita.

        Ajattelin vain laitella tuon esille avuksi heille, joille joku käy samoilla tiedoilla tekemään huijausta kuulee vähän millä tavoin..

        Lisäksi alussa kuvien joukossa oli sellaisia jossa oli kuvattu paperinpala, johon oli selkeesti tulostettu tietyllä fontilla jokin tervehdyksen tapainen osittain huonolla suomella kysyen miten menee, suoraan englanninkielen sanan ilmauksin käännettynä suomenkieleen Google-kääntäjällä.
        JA siinä oli sen lähetys tai vastaanottopäivän päiväys.
        Muka käsin kirjoitettu :D
        Nimitetty yllätykseksi..

        On sitä joskus joku naistuttu menny nettideittihuijaukseen vähä isommalla rahasummalla, joten hyvä varoittaa jos on näille huijauksille alttiita niitä tuntemattomia ihmisiä liikkeellä.

        Tuo siis ihan hyvin voi olla vaikkapa ryhmä miehiä, jotka hyödyntävät jonkun naisen kuvia ja jonkun nimeä.. Näytti olevan yleinen nimi kun Googlasin.


    • Niin..
      Tosiaan,..EN haksahtanut lähettelemään mitään paria viestiä ihmeellisempää..
      Niilläkin vain tarkistelin että osaako huijari reagoida millään järjellisellä tavalla,
      mutta ei osannut.
      Joten ei ollut edes taitava huijari.

      • Anonyymi

        Viestiisi vastaaminen ei tunnu onnistuvan, ylläpidossa taitaa olla kriisipalaveri tulossa piakkoin.

        Hyvä, että käytit järkeäsi!


      • Huomasin viestisi ja sen että se yhtäkkiä katosi jonnekin.. kun koitin nopsaan siihen yrittää eka vastatakin..

        Ihme moderointia täälä ! :D


      • Hypnotic-Kari kirjoitti:

        Huomasin viestisi ja sen että se yhtäkkiä katosi jonnekin.. kun koitin nopsaan siihen yrittää eka vastatakin..

        Ihme moderointia täälä ! :D

        Ellen sit klikannut vahingossa tota "ILMOITA"-painiketta ku yritin ruveta vastailemaan.. mut en usko siihen osuneeni :D


    • Mutta tiedän vähintään yhden ihmisen lähipiiristäni, jolla joskus meni muutama satanen treffihuijarille match.com:ssa.
      Tyypillinen nigerialaishuijaus oli kyseessä. Naissukupuoli oli tässä tapauksessa huijauksen kohde.

      Joten tarkkana saa olla.. etenkin jos huijareiden suomenkielentaito joskus kehittyy lisää..

    • NYT en ymmärrä miksi täältä on poistettu viestejä...
      En ehtinyt nähdä mitään sääntöjenvastaista kirjoitteluakaan aiheesta.
      En edes huonoa kieltä.
      Nyt en ymmärrä Suomi24:n moderointioperaattoria...
      Mutta Treffien puolelta mut löytää tällä nicillä, jos erityisen tärkeää viestiä on mitä pitäs laitella. Sillä täällä moderointi ei taida tällä hetkellä toimia normaalisti.
      En ymmärrä ainakaan itse syytä.

    • Sitä en tiedä minkä kautta oli saanut sähköpostiosoitteeni.
      Se on hyvin mahdollista, että olen sen voinut yksityisviestinä laittaa jonnekin jollekin osoitteiden kalastelijalle joskus ymmärtämättömänä..
      tai on onnistunut jostain kilpailuista joskus anastamaan jostain...

      Ja siltikin pyrin olemaan varovainen, että korvaan mieluusti @-merkin (at) -merkinnällä kun sähköpostia jonnekin luovutan, jottei tälläiset huijaukset olisi yhtä vaivattomia suoritella miltään taholta, joka niitä osoitteita boteilla keräilee.

      Siltä varalta, että tänne kommentoijat ovat käyttäneet alatyylistä viestintää, kannattaa siltä osin myös olla tarkkana, jos se olisi moderoinnin takana, mutta en jokin aika sitten tänne tulleista viesteistä sellaista huomannut, mikä olisi ketään loukannut ymmärtääkseni. Ei ainakaan niistä jotka ehdin nähdä.

    • Kävin ilmoittamassa tämän paikan Suomi24:n Palautelaatikossa ja vilkaisin samalla pikaisesti opasta viestien sisällöstä.

      Voi myös käydä niin että Minun aloitusviestini voisi olla sääntöjen vastainen, vaikka tarkoitus on vain varoitusluonteinen, jotta tietäisi varoa huijaria.
      Voisiko siinä olla mitään poikkeusta näistä säännöistä.

      Mutta huomatin kuitenkin että täältä on mielestäni poistettu aivan asiallisia kommentointeja hetki niiden ilmestymisestä, että olisiko jossain vikaa moderoinnissa.
      Lomatoiminto tai jotain?

    • Vinkki tänne kirjoittaa yrittäville:
      Laittakaa todella lyhyet viestit, jos haluatte mun voivan nähdä ne.
      Siis ihan muutaman sanan vain.
      Ne näkyy sitten ainakin siinä valikossa jossa katson mihin olen kirjoittanut keskusteluja ja siinä näkyy poistettujen viestien aloituksia.

      • Esim. Tämän verran näkyi eräästä viestistä, joka oli poistettu:
        "Viestiisi vastaaminen ei tunnu onnistuvan, ylläpidossa taitaa olla kriisipalaveri tulossa pia"
        ja perässä kolmisen pistettä....


    • Anonyymi

      Onko tämä sähköpostihuijausasia väärällä keskustelualueella joidenkin mielestä?
      Voi olla että löytyy jostain tietotekniikan tai sähköpostin alueelta parempi forum suomi24:ssa.

      • Kiitos hyvästä huomiostasi,
        sillä mietin kyllä pitkään, että mihinkähän lokoseen tämä aihe parhaiten sopisi kun näin haastava aihe.

        Päädyin kuitenkin siitä syystä tänne, koska parikin kriteeriä täyttyi.

        Kyseessä oli ulkomaalaistaustainen, joka otti minuun yhteyttä.
        Tavallaan se käsittelee myös treffailua, koska siinä oli kyse treffihuijauksesta.

        Ja koskapa täälä siis käsitellään monikulttuurisia suhteita, on hyvä sellaisiin mieltyneidenkin olla varuillaan, että joskus voi tulla vastaan tälläinen huijauskirjekin, vaikka kuinka haluaisi saada sen ulkomaalaisen seuralaisenkin jotain kautta.
        Joten pitää lähteä hieman varovaisin mielin... ja oppia katsomaan vaaranmerkkejä.
        Yhtä lailla suomalaisista löyty huijareita, joten siten pyrinkin välttämään etnovihaleimaa, sillä siihen en pyrkinyt, että jotain kansalaisuutta millään tavalla syrjittäisiin ja leimattaisiin.


    • Anonyymi

      Sama "typykkä" kijoitteli minullekin, olisi tulossa viettämään synttäreitä 3.8. Läksin itse leikkiin mukaan ja tänään oli itse tinkinyt vierailunsa 10 päivään ja pyyti 200 euroa. Ei taida olla tyyppi ihan ajan tasalla, pitää löytyä 30 euroa per päivä että pääsee perille.

      • Jätin jo jossain vaiheessa ajat sitten vastailematta tälle samaiselle ja ei ton pikaisen rahapyynnön jälkeen enää kuulunut mitään...
        Eli paljon tuli tekstiä vaikkei enää vastaillut..

        Vaan tulipa vietyä huijarilta aikaa edes :D

        Vastaavia huijauksia samoilla summilla oli muuallakin ulkomailla...


      • Anonyymi
        Hypnotic-Kari kirjoitti:

        Jätin jo jossain vaiheessa ajat sitten vastailematta tälle samaiselle ja ei ton pikaisen rahapyynnön jälkeen enää kuulunut mitään...
        Eli paljon tuli tekstiä vaikkei enää vastaillut..

        Vaan tulipa vietyä huijarilta aikaa edes :D

        Vastaavia huijauksia samoilla summilla oli muuallakin ulkomailla...

        Muista se, että huijaustouhu on organisoitua.
        Venäjällä on kuulemma isoja toimistoja, joissa nuoret miehet kirjoittelevat töikseen huijausviestejä, käyvät töissä kuten muutkin konttorityöläiset, esim. klo 9-17 on työpäivä.
        Tarina ja nimi voivat vaihtua näillä huijareilla. Nimeä on helppo vaihtaa vaikka joka päivä, ja sitten huijarin pitää vain pystyä keskittymään vastauskirjeisiin, että ei sekoile monien huijattaviensa kanssa.


    • Anonyymi

      Sama huijari laittanu mullekin samat viestit 👌

    • Anonyymi

      Minulle tuli aivan yllättäen meili Olga-nimiseltä lähettäjältä. Hän jutteli romanttisia ja eroottisia, ja vastailin hänelle samalla tavalla. Hän laittoi myös seksikkäitä kuvia "jotta mielenkiintoni säilyisi". Juttelimme englanniksi, ja hänen englantinsa oli kohtalaisen hyvää. Nyt hän on kuulemma tulossa Suomeen ja huomasi yllättäen, että häneltä on jäänyt vesi-, sähkö-, ym. maksuja rästiin. Puuttuu 300 euroa, jotka on maksettava ennenkuin hän pääsee Suomen-lennolle. Olen kuulemma hänen ainut toivonsa, koska hän on jo lähtenyt kotoaan ja on matkalla.

      • Juu..kyllä huijaukselta kuulostaisi...

        Käsket vaan painua takas kotiin..
        Tai vain lopetat yhteydenpidon.
        Mulle ei ole tulvinut sen jälkeen mitään viestejä tältä Mariyalta...

        Joten tuskin tarvitsee omantuntonsa kanssa kärvistellä Olgankaan kanssa..

        Lisäksi kävin joskus eräillä kursseilla, joissa varoiteltiin myös siitä, kuinka tuolta suunnalta voi myös tulla taitavaksi koulutettuja noitia, jotka iskevät rikkaisiin liikemiehiin ym. vaikutusvaltaisiin.. Ensin kohotetaan yrityksen ym tuotto.. sitten tuotetaankin konkurssi sille .. otetaan ero miehestä..
        ja sit muutama valeyhtiö idästä ostaa konkurssipesän ja sitten taas palautetaan yrityksen mahti huippuunsa...

        Uskokoon ken tahtoo, mutta opettajamme kuulivat siitä ihan suomalaisilta liikemiehiltä aikoinaan.. joten ...
        Olkaa toki varuillanne. Silti mulla ei ole mitään oikeasti mitään etnisyyttä vastaan. Uskon että sielläkin suunnalla on aitoja ja ihania ihmisiä.

        Mutta sähköpostin kautta yhtäkkiä ilmestyvät sitä harvemmin ovat...


    • Anonyymi

      Tulipahan rahan jako tarjous .
      Turkkilainen pankki virkailija ,ilmoitti mukamas sukunimi kaima kuollut Turkissa.
      Hän haluaa antaa pankkitilin rahoista puolet minulle .
      Viestissä selitetään ,että rahat ei menisi kierolle pankijohtajalle . Vaan oletettavasti Suomeen sukulaiselle ? Ja tietysti hänelle joka pystyy asian niin junailemaan.
      Rahoja olisi parisataa tuhatta euroa .
      No eipä kiinnosta pikku summat . No tosi asia huijaus mikä huijaus . Aijemmin on yritetty ostaa minulta vene .
      Ostaja oli Unkarista ja niin selvä huijaus ,johon vastasin tuokaa rahat Suomeen ,saatte veneen ja kauppakirjan.
      Eivät tulleet ,ja yhteyden ottaminen loppui siihen

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      146
      2550
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      1986
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1306
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe