Hyväksyykö kristinusko kauheimman suhteen?

Anonyymi

Aatamin ja Lilithin loi savinukeista.
Lilith karkasi ja jumala loi eevan aatamin kylkiluusta.
Aatami nai siis oman kylkiluunsa!
No, ei siinä vielä kaikki.
Aatamin ja eevan lapsien on ollut pakko lisääntyä keskenään, että ihmiskunta saattoi jatkaa elämäänsä paratiisista karkoituksen jälkeen ja näin ihmiskunta sitten laajeni.
INSESTISMI on iljettävää!
Samoin kävi vedenpaisumuksen jälkeen!
Insestismi on iljettävää!
Hurskaan Lootin tyttäret naivat omaa isäänsä, tällä kertaa muka tyttäret raiskasivat isänsä.
Iljettävä haaveilu? fantasia.
Kaikenkaikkiaan aabrahamilainen selitys maailman alusta on groteski.
Kuinka te voitte uskoa tälläiseen?, tiedän että osa on erittäin älykästä porukkaa, kuten esim. papit ja muu eliitti uskovaisten joukossa.
Kysymys kuuluukin:

Kuinka te kehtaattekin?

31

189

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lilith on mielenkiintoinen henkilö. Annapas ne luvut ja jakeet, joissa hänestä kerrotaan.
      Tänäkin päivänä on olemassa tytön nimi Lilli. Onko se peräisi Lilithistä?

    • Anonyymi

      Lilith on aika lailla editoitun pois kristittyjen vanhasta testamentista, mutta wikipediassa on vihjeitä jäännöksestä.

      https://fi.wikipedia.org/wiki/Lilith
      Raamatussa
      Nimi on mainittu Raamatussa ainoastaanlähde? yhdessä kohdassa Jesajan kirjassa (Jes. 34:14), jossa se on kahdeksan epäpuhtaan eläimen luettelon keskellä. Nimeen on liitetty määre "öinen velhotar" (käännös 1992).

      Älä kuitenkaan vie keskustelua pois insestismistä! jatkossa.

      • Anonyymi

        Jesajan kohdassa on oikeasti kyseessä linnusta eli pöllöstä (the screech owl). Juutalaisen Kabbalan mytologiat ei kuulu kristinuskoon mitenkään.


      • Anonyymi

        1992 käännöksessä se on aivan pieleen käännetty.
        Kohdassa oleva sana on "lilit" joka tarkoittaa petolintu.
        Todennäköisesti öisin metsästävä pieni petolintu, mutta voi olla myös aavikkokehrääjä, sana tarkoittaa molempia.
        Lilit sana johdetaan akkadin kielestä, mutta näitä se tarkoittaa vanhassa hepreassa.
        Jisreel.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1992 käännöksessä se on aivan pieleen käännetty.
        Kohdassa oleva sana on "lilit" joka tarkoittaa petolintu.
        Todennäköisesti öisin metsästävä pieni petolintu, mutta voi olla myös aavikkokehrääjä, sana tarkoittaa molempia.
        Lilit sana johdetaan akkadin kielestä, mutta näitä se tarkoittaa vanhassa hepreassa.
        Jisreel.

        Miksi olet niin harvoin linjoilla kun sinulla tuntuu olevan rautaista tietoa.


      • Anonyymi

        Aivan käsittämätöntä tarinaa....

        <<Lilith tai Lilitu (hepr. ‏לילית‎, Lilit) on babylonialaisessa mytologiassa ja juutalaisessa mytologiassa Jumalan luoma ensimmäinen nainen. Lilith on vaarallinen yön demoni, joka on seksuaalisesti rajaton ja ryöstää vauvoja pimeydessä.[1]

        Nimi on mainittu Raamatussa ainoastaan yhdessä kohdassa Jesajan kirjassa (Jes. 34:14), jossa se on kahdeksan epäpuhtaan eläimen luettelon keskellä. Nimeen on liitetty määre "öinen velhotar" (käännös 1992).

        Kabbalan mukaan Lilith oli Aatamin ensimmäinen puoliso, demoni jonka Jumala oli luonut. Aatamin ja Lilithin yhtymisestä syntyivät demonit. Näistä merkittävin oli Asmodeus. Lilithin myöhempänä avopuolisona pidettiin Saatanaa, joka houkutteli Eevan syntiinlankeemukseen. Joskus oletettiin myös, että viettelijä olisi ollut käärmeen hahmon ottanut Lilith, joka Jumalan kirouksen takia ei pystynytkään enää vapautumaan ottamastaan käärmeen hahmosta.[2]

        Lilithin hahmo ja nimi pohjautuvat nykykäsityksen mukaan mesopotamialaiseen demonien luokkaan nimeltään lilû (naispuolinen: lilītu). Nimi käännetään yleensä "yön hirviöksi". Lilithiä palvottiin joidenkin juutalaisten keskuudessa vielä 700-luvulla.

        Lilith uhkasi ennen kaikkea lapsia ja raskaana olevia naisia, ja uskottiin, että demonilta suojasi amuletti, johon oli kaiverrettu tiettyjen enkelien nimet.[3]

        Juutalaisessa perinteessä Lilithin uskottiin olevan siivekäs, pitkähiuksinen, viekoitteleva nainen, jolle oli alistettu 480 demonin sotaväki. Lilith liikkui öisin ja saattoi olla vaaraksi yksin nukkuville. Keskiaikaiset juutalaiset uskoivat, että Lilith voi lennellä ympäriinsä
        pöllön hahmossa, ja pelkäsivät, että tuo vampyyrin kaltainen demoni voi ryöstää lapsia.

        Lilithin oletettiin olevan lapsen kimpussa, jos lapsi hymyili sapatin tai uudenkuun yönä unissaan. Tällöin nukkuvaa lasta lyötiin kolme kertaa nenälle ja manattiin Lilith lapsesta pois.[2]

        Hyvin samantapainen demoni oli Obizoth, jonka niin ikään uskottiin kuristavan vastasyntyneitä lapsia, niin poikia kuin tyttöjäkin.[2]

        Vanhoissa juutalaisissa kirjoituksissa Lilith kuvataan yleensä Aatamin demonisten jälkeläisten äitinä. Lilith on joko Aatamin ensimmäinen vaimo tai puoliso, jonka Aatami otti erottuaan Eevasta. Eeva luotiin Aatamin kylkiluusta, mutta oli Lilith joidenkin käsitysten mukaan Raamatussa mainittu nainen, joka luotiin maan tomusta kuten Aatami (1 Moos. 1:27). Lilith ei kuitenkaan halunnut olla Aatamin alainen ja jätti tämän sekä Eedenin. Joidenkin myyttien mukaan Lilithin demoniset jälkeläiset olivatkin arkkienkeli Samaelin siittämiä, eivät Aatamin. Näitä lapsia kutsutaan nimellä incubi tai succubi.[3]<<

        Lähde: wikipedia

        No, nyt minä ymmärrän, että mistä Paavalin syntiopinperusta on tullut kristinuskolle liittyen luomiskertomukseen - onpa kummallista demonitouhua.


      • Anonyymi

        Se luomiskertomus, joka nyt on Raamatussa ja liittyy hyvän ja pahan tietämiseen, on se johon sopivat Jeesuksen opit - mutta Paavali on sorvannut syntioppiaan tuohon luomiskertomuksen tarinaan - juutalainen kirjanoppinut kun oli.

        Onpa metkaa, että on pidetty kuitenkin se luomiskertomus, johon Jeesuksen opetus sopii, mutta otettu uskonnossa vahva ote juutalaisella Paavalilla. Outoa.


      • Anonyymi

        <<Kabbalan mukaan Lilith oli Aatamin ensimmäinen puoliso, demoni jonka Jumala oli luonut. Aatamin ja Lilithin yhtymisestä syntyivät demonit.<<

        Paavali syntiopissaan kuvaa juuri ihmistä kuin demonia, ja antaa siihen itsensä esimerkiksi. Olen aina tätä ihmetellyt, että mistä tämä tulee roomalaiskirjeen seitsemännen luvun kuvaus tulee:

        <<Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni; sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin, mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.<<

        Kyllä minä säälin ihmistä, joka kokee pystyvänsä samaistumaan tähän Paavalin demonimaiseen kuvaukseen ihmisestä ja kokee tarvitsevansa siihen Jumalan kuoleman pelastukseksi.

        Onko täällä todella sitten ihan normaaleja ihmisiä, ja sitten on näitä demonijälkeläisiä, jotka samaistuvat Paavaliin?

        Kiitos aloittajalle - selvisi tämäkin asia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        <<Kabbalan mukaan Lilith oli Aatamin ensimmäinen puoliso, demoni jonka Jumala oli luonut. Aatamin ja Lilithin yhtymisestä syntyivät demonit.<<

        Paavali syntiopissaan kuvaa juuri ihmistä kuin demonia, ja antaa siihen itsensä esimerkiksi. Olen aina tätä ihmetellyt, että mistä tämä tulee roomalaiskirjeen seitsemännen luvun kuvaus tulee:

        <<Sillä minä en tunne omakseni sitä, mitä teen; sillä minä en toteuta sitä, mitä tahdon, vaan mitä minä vihaan, sitä minä teen. Niin en nyt enää tee sitä minä, vaan synti, joka minussa asuu. Sillä minä tiedän, ettei minussa, se on minun lihassani, asu mitään hyvää. Tahto minulla kyllä on, mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei; sillä sitä hyvää, mitä minä tahdon, minä en tee, vaan sitä pahaa, mitä en tahdo, minä teen.
        Niin huomaan siis itsessäni, minä, joka tahdon hyvää tehdä, sen lain, että paha riippuu minussa kiinni; sillä sisällisen ihmiseni puolesta minä ilolla yhdyn Jumalan lakiin, mutta jäsenissäni minä näen toisen lain, joka sotii minun mieleni lakia vastaan ja pitää minut vangittuna synnin laissa, joka minun jäsenissäni on. Minä viheliäinen ihminen, kuka pelastaa minut tästä kuoleman ruumiista? Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.<<

        Kyllä minä säälin ihmistä, joka kokee pystyvänsä samaistumaan tähän Paavalin demonimaiseen kuvaukseen ihmisestä ja kokee tarvitsevansa siihen Jumalan kuoleman pelastukseksi.

        Onko täällä todella sitten ihan normaaleja ihmisiä, ja sitten on näitä demonijälkeläisiä, jotka samaistuvat Paavaliin?

        Kiitos aloittajalle - selvisi tämäkin asia.

        Paavalin kuvaus ihmisestä on mitä osuvin. Ei tarvitse avata kuin päivän media ja huomaa kuinka ihminen kykenee pahaan. Ei ole ihminen 2000 vuodessa muuttunut. Kukaan ei ole synnitön, tämä on Paavalin sanoma ja pitää hyvin paikkaansa myös tänä päivänä.


      • Anonyymi

        << Kukaan ei ole synnitön, tämä on Paavalin sanoma ja pitää hyvin paikkaansa myös tänä päivänä.<<

        Katinokontit, se on Paavalin sanoma paavalilaisille demoni-ihmisille, mutta minä olen jälkeläinen luomiskertomuksesta, kun ihminen karkoitettiin paratiisista hyvän ja pahan tietämisen vuoksi ja elän tiedossa, jossa nämä pitää pystyä erottamaan ennen kuin voi palata takaisin paratiisiin.

        Minulle ei ole mitään tekemistä Paavalin syntiopin tai demonijälkeläisten kanssa! Tämän juuri luomiskertomusten erot selvittikin, jota olen ihmetellyt - me kaikki emme ole saman Jumalan luomia. Tai sitten toinen näistä käyttää vain salanimeä.


      • Anonyymi

        Ilman tuota luomistarinaa olen vain kuvitellut, että paavalilaiset luulevat olevansa vain syntisiä raukkoja, kurjia ja kykenemättömiä olemaan tekemättä pahaa, kuten Paavali kertoo, mutta kun taustat selvisi, niin ymmärrän, että ehkä he eivät sitten vain voi itselleen mitään - eiväthän he muuten uskoisi Paavalia, vaan he uskoisivat Jeesusta, kuten minä.


    • Anonyymi

      Onhan tuossa pointti.
      Hullu juttu.

    • a) Mielikuvituksellinen "Lilith" ei liity Raamattuun millään tavalla
      b) Jos Jumala ei ollut luonut Paratiisista karkotuksen jälkeen myös muita ihmisiä, niin keneltä Kain suojattiin "merkillään"
      c) Vedenpaisumuksesta pelastuivat Raamatun mukaan Nooa, vaimonsa, heidän kolme poikaansa ja poikiensa vaimot. En tiedä, miten yleistä on kutsua serkkujen suhdetta "insestiseksi", ainakin Suomessa he voivat mennä naimisiin.

      • Anonyymi

        Pudis55, no kuten tiedämme ei ihmiskunta ole kehittynyt Nooan jälkeläisistä eikä vedenpaisumusta ole ollut eli kyse on pelkästä tarinasta ja hyvä niin. Raamatun sadut ovat hauskoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pudis55, no kuten tiedämme ei ihmiskunta ole kehittynyt Nooan jälkeläisistä eikä vedenpaisumusta ole ollut eli kyse on pelkästä tarinasta ja hyvä niin. Raamatun sadut ovat hauskoja.

        Minä en ainakaan ole kehittynyt apinasta enkä ahvenasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ainakaan ole kehittynyt apinasta enkä ahvenasta!

        Voit hyvin pitää harhaluulosi, se ei kiinnosta ketään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit hyvin pitää harhaluulosi, se ei kiinnosta ketään.

        Sinä saat olla kehittynyt vaikka hyenasta, se on minulle aivan sama, mutta minut on Jumala luonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä saat olla kehittynyt vaikka hyenasta, se on minulle aivan sama, mutta minut on Jumala luonut.

        Ihmisapinoilla on sama kanta emo/isä!
        Homo sapiens on geneettisestikin todettu ihmisapinaksi, ei pelkästään ulkonäön ja käytöksen perusteella.
        Katso esim. bonobo simpanssit.
        Irstas lähi serkkumme.


      • Anonyymi

        Geneettiset virheet heikentävät/ tuhoavat nopeasti sukurutsaajat.
        Ehkä kristityt ovat syntyneet sellaisen tapaisissa suhteissa?
        Serkut naivat toisiaan ja tyhmyys tiivistyy.
        Tulee kaikenlaisia fyysisestikin vammaisia maailmaan.


      • Anonyymi

        Lilithistä on poistettu tarinat, kun raamattua luotiin.
        Pitääkin tutustua juutalaisuuteen!
        Vanha testamentti on juutalaisilta miehiltä juutalaisille miehille.
        Kristittyjen kirjassa se on rikos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisapinoilla on sama kanta emo/isä!
        Homo sapiens on geneettisestikin todettu ihmisapinaksi, ei pelkästään ulkonäön ja käytöksen perusteella.
        Katso esim. bonobo simpanssit.
        Irstas lähi serkkumme.

        Pötyä. Todistetusti sika on geneettisesti lähimpänä ihmistä - jopa niin lähellä, että sian elimiä pystytään käyttämään ihmiselle siirtoeliminä, joten ei tarvitse pelätä polveutuvansa ahvenesta - ellei sitten ennen sikaa ollut siellä edeltäjinä ahven ja apina, ennen kuin siasta tuli ihminen.


      • Anonyymi

        Jos kiinnostaa, googlaa: Duodecim, varaosasika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pötyä. Todistetusti sika on geneettisesti lähimpänä ihmistä - jopa niin lähellä, että sian elimiä pystytään käyttämään ihmiselle siirtoeliminä, joten ei tarvitse pelätä polveutuvansa ahvenesta - ellei sitten ennen sikaa ollut siellä edeltäjinä ahven ja apina, ennen kuin siasta tuli ihminen.

        Käsittämättömän humoristinen lohkaisu.
        Sika on sitäpaitsi saastainen eläin, jeesuskin ajoi demoniset henget sikoihin ja ajoi siat valtamereen.
        Raamatussa on valheita joiden takia sikojen syönti sittenkin sallittiin käännettäville pakanoille.


      • Anonyymi

        <<Käsittämättömän humoristinen lohkaisu.<<

        Et sitten osannut googlata vai? Autan sua:

        <<<LÄÄKETIEDE - LÄÄKETIETEELLINEN TEKNIIKKA

        Sika antaa ihmiselle sydämen

        Sika voi tuottaa ihmiselle sopivia siirteitä kahdella tavalla. Joko sen omat osat pannaan sopimaan ihmiselle tai siinä kasvatetaan ihmisen osia.

        Sika ja ihminen ovat lähellä toisiaan, muistuttavathan monet elimet toisiaan sekä muodoltaan että kooltaan.<<

        Lähde: Tieteen kuvalehti


      • Anonyymi kirjoitti:

        <<Käsittämättömän humoristinen lohkaisu.<<

        Et sitten osannut googlata vai? Autan sua:

        <<<LÄÄKETIEDE - LÄÄKETIETEELLINEN TEKNIIKKA

        Sika antaa ihmiselle sydämen

        Sika voi tuottaa ihmiselle sopivia siirteitä kahdella tavalla. Joko sen omat osat pannaan sopimaan ihmiselle tai siinä kasvatetaan ihmisen osia.

        Sika ja ihminen ovat lähellä toisiaan, muistuttavathan monet elimet toisiaan sekä muodoltaan että kooltaan.<<

        Lähde: Tieteen kuvalehti

        No toihan on ollut jo aikaa sitten tiedossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittämättömän humoristinen lohkaisu.
        Sika on sitäpaitsi saastainen eläin, jeesuskin ajoi demoniset henget sikoihin ja ajoi siat valtamereen.
        Raamatussa on valheita joiden takia sikojen syönti sittenkin sallittiin käännettäville pakanoille.

        Veikkaan, että hätätilassa sinullekkin kelpaisi siansydän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käsittämättömän humoristinen lohkaisu.
        Sika on sitäpaitsi saastainen eläin, jeesuskin ajoi demoniset henget sikoihin ja ajoi siat valtamereen.
        Raamatussa on valheita joiden takia sikojen syönti sittenkin sallittiin käännettäville pakanoille.

        <<Sika on sitäpaitsi saastainen eläin, jeesuskin ajoi demoniset henget sikoihin ja ajoi siat valtamereen.<<

        Etkö ole tutustunut Paavalin oppiin ja siihen, että miten saastainen on ihminen - siitähän tässä edelläkin puhutaaan juuri, kun vakuutin, että ymmärrän nyt Paavalia, kun on mahdollista, että osa ihmisistä periytyvätkin suoraan demoneista tuon juutalaisten luomiskertomuksen mukaan.

        Onkohan tuo Jeesuksen demonisikatarina vertauskuvainnollinen - Jeesuksellahan oli selvännäkökyky.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Käsittämättömän humoristinen lohkaisu.<<

        Et sitten osannut googlata vai? Autan sua:

        <<<LÄÄKETIEDE - LÄÄKETIETEELLINEN TEKNIIKKA

        Sika antaa ihmiselle sydämen

        Sika voi tuottaa ihmiselle sopivia siirteitä kahdella tavalla. Joko sen omat osat pannaan sopimaan ihmiselle tai siinä kasvatetaan ihmisen osia.

        Sika ja ihminen ovat lähellä toisiaan, muistuttavathan monet elimet toisiaan sekä muodoltaan että kooltaan.<<

        Lähde: Tieteen kuvalehti

        Siinä numerossa ei käsitelty ihmisapinoiden keskinäistä sukulaisuutta.
        Tietenkin sika tai koira on kaukaista sukua myös meille ihmisapinoille.
        Elimiä voidaan kasvattaa jopa hiirissä!
        Geeniteknologia on edistynyt huimasti.
        Tarpeeksi kauas mennään, niin esi-isämme eli valtameressä.


    • Anonyymi

      Siis sukurutsauksesta oli kysymys?
      Ei insestitä.

    • Anonyymi

      No, missä vaiheessa ne jättiläiset tulivat lisääntymään maan asukkaiden kanssa? Kaikesta päätellen meissä kaikissa on jonkinasteisia ulkoavaruuden rotugeneejä, eikä pelkkää sisäsiittoisuutta, kuten aloitusviesti väittää. Minä ainakin tiedän olevani toiselta planeetalta.

      • Anonyymi

        Niin, että meitä on demonien jälkeläisiä, ihmisjälkeläisiä ja sitten vielä avaruusjälkeläisiä. Ilmankos ihmiset ovat niin erilaisia ja ajattelevatkin niin eri tavalla.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      225
      1963
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      68
      1711
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1506
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1199
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1110
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1075
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      5
      995
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      950
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe