Aluksi kevytmielistä naljailua. Lopuksi suoranaista savustamista ulos aika rankankin vittuilun muodossa. En tahdo kuulostaa ylimieliseltä, mutta luulen että valikoiduin kohteeksi koska osasin työni hyvin. Yhdellä näistä kiusaajista oli aikamoiset velat päällänsä ja valitti aina rahasta, oikeastaan kaveri puhui taukoamatta rahasta. Lisäksi se työntekeminen oli aika epävarmaa, eikä tulos mitään kovin hyvää, vaikka työvuosia oli runsaansi plakkarissa. Oheinen kaveri vei mielistelyn ihan uudelle tasolle ja sortui aika epätoivoisiin tekoihin miellyttääkseen pomoa. Toisella kaverilla sama homma.
Ei siinä mitään. Tapahtunut mikä tapahtunut. Ainoa mikä minua henkilökohtaisesti kaduttaa on se, että en lähtenyt ajoissa pois.
Itselleni jäi tästä jonkinlainen paniikkihäiriö, pelkotiloja ja ongelmia psyykkeeseen. Lisäksi kaikkea tapahtunutta tulee kelailtua mielessä, vaikka aikaa on jo kulunut vuosia. En mä tahtoisi kuin unohtaa koko homman. En toivo kenellekään mitään pahaa.
Omakohtainen kokemus työpaikkakiusaamisesta ja sen vaikutuksista
6
70
Vastaukset
- Anonyymi
Kummallista on että työpaikoilla on semmosia tyyppejä joilla moraalin taso on jäänyt 4-luokkalaisen koulukiusaajan tasolle. Ongelmana on että sinä haluat säilyttää työpaikkasi ja pelkäät että saat potkut töistä jos annat samalla mitalla takas... Toisaalta miksi edes sekaantua sen toisen elämään, ja miksi antaa hänelle mitään valtaa määrittää sinun arvoasi ihmisenä? Tärkein suhde meillä kaikilla on suhde omaan itseemme, ja sen kanssa pitää yrittää olla rehellinen... Heidän naljailuillaan ei ole mitään vaikutusta sinuun, elämääsi tai sinun arvoosi ihmisenä. Vain sinä itse määrität sen. Jos haluat siihen muilta huonoja neuvoja, niin niiden tarjoajia aina löytyy. Et toivo kellekään pahaa ja haluat elää rauhassa. ok. se on hyvä asia, paras asia tässä tilanteessa, ettet itse ole vihan kourissa, eikä viha ohjaa ajatuksiasi. Silti joku saattaa toivoa sinulle pahaakin. Et voi tietää miksi, etkä ole siihen välttämättä itse syyllinen.
- Anonyymi
Näitä "besserwisserääneensänaljailijoita" piisaa joka työpaikalla. - Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. -
Kun itse tietää tehneensä parhaansa ja yrittää jatkossakin tehdä parhaansa, niin jätä nämä naljailijat omaan arvoonsa. Vain epävarmat ja heikon itsetunnon omaavat aikuiset käyttäytyvät työkavereitaan kohtaan näin sekä kateelliset tyypit, jotka kadehtivat kaikkea mitä sinulla on.
Usein heillä on omassa elämässään jotain pielessä ja he koettavat nostaa "itseään suureen ääneen korkeammalle jalustalle".
Kaikkien kanssa pitää tulla toimeen, mutta kaikista ei tarvitse tykätä. Muista tämä, vaikka kuinka ottaisi pattiin !
Kotona voi päästellä liikoja höyryjä ulos tai purkaa itseään "luottofrendille" !- Anonyymi
Kun itse tietää tehneensä parhaansa ja yrittää jatkossakin tehdä parhaansa, niin jätä nämä naljailijat omaan arvoonsa.
Hyvä ohje, mutta eipä tuota touhua kukaan vuosia jaksa.
- Anonyymi
Kun itse aikoinaan muutin silloisesta maakunnasta pois ja jätin itäsuomalaiset teollisuuslaitokset ja yleensä -työpaikat, jäi myös aloittajan kuvailemat ongelmat omalta kohdaltani historiaan.
- Anonyymi
Kyllähän kateus ja oman aseman epävarmuus voi teettää ihmisellä todella typeriä tekoja.Onneksi pääsin irti kaikesta,kiusaajistani.
- Anonyymi
Ulkoasiainhallinnossa viime talvisten uutisten perusteella asiat ovat edelleen huonolla tolalla. Vuosia sitten kiusaaminen/häirintä jatkui vuosia. Hallinto tiesi pahoinpitelyistäkin, mutta ei näyttänyt kiinnostavan. Eräs esi-ihminen suorastaan äänekkäästi puolusti fyysisiäkin hyökkäyksiä. Onneksi tuolla ei ole pakko olla, toisin kuin jotkut ilmeisesti luulivat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .985189Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631463385Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503195Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4382439Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2491502Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121281- 811260
- 761227
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311188Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1331108