Omakohtainen kokemus työpaikkakiusaamisesta ja sen vaikutuksista

Anonyymi

Aluksi kevytmielistä naljailua. Lopuksi suoranaista savustamista ulos aika rankankin vittuilun muodossa. En tahdo kuulostaa ylimieliseltä, mutta luulen että valikoiduin kohteeksi koska osasin työni hyvin. Yhdellä näistä kiusaajista oli aikamoiset velat päällänsä ja valitti aina rahasta, oikeastaan kaveri puhui taukoamatta rahasta. Lisäksi se työntekeminen oli aika epävarmaa, eikä tulos mitään kovin hyvää, vaikka työvuosia oli runsaansi plakkarissa. Oheinen kaveri vei mielistelyn ihan uudelle tasolle ja sortui aika epätoivoisiin tekoihin miellyttääkseen pomoa. Toisella kaverilla sama homma.

Ei siinä mitään. Tapahtunut mikä tapahtunut. Ainoa mikä minua henkilökohtaisesti kaduttaa on se, että en lähtenyt ajoissa pois.

Itselleni jäi tästä jonkinlainen paniikkihäiriö, pelkotiloja ja ongelmia psyykkeeseen. Lisäksi kaikkea tapahtunutta tulee kelailtua mielessä, vaikka aikaa on jo kulunut vuosia. En mä tahtoisi kuin unohtaa koko homman. En toivo kenellekään mitään pahaa.

6

156

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kummallista on että työpaikoilla on semmosia tyyppejä joilla moraalin taso on jäänyt 4-luokkalaisen koulukiusaajan tasolle. Ongelmana on että sinä haluat säilyttää työpaikkasi ja pelkäät että saat potkut töistä jos annat samalla mitalla takas... Toisaalta miksi edes sekaantua sen toisen elämään, ja miksi antaa hänelle mitään valtaa määrittää sinun arvoasi ihmisenä? Tärkein suhde meillä kaikilla on suhde omaan itseemme, ja sen kanssa pitää yrittää olla rehellinen... Heidän naljailuillaan ei ole mitään vaikutusta sinuun, elämääsi tai sinun arvoosi ihmisenä. Vain sinä itse määrität sen. Jos haluat siihen muilta huonoja neuvoja, niin niiden tarjoajia aina löytyy. Et toivo kellekään pahaa ja haluat elää rauhassa. ok. se on hyvä asia, paras asia tässä tilanteessa, ettet itse ole vihan kourissa, eikä viha ohjaa ajatuksiasi. Silti joku saattaa toivoa sinulle pahaakin. Et voi tietää miksi, etkä ole siihen välttämättä itse syyllinen.

• Anonyymi

Näitä "besserwisserääneensänaljailijoita" piisaa joka työpaikalla. - Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. -

Kun itse tietää tehneensä parhaansa ja yrittää jatkossakin tehdä parhaansa, niin jätä nämä naljailijat omaan arvoonsa. Vain epävarmat ja heikon itsetunnon omaavat aikuiset käyttäytyvät työkavereitaan kohtaan näin sekä kateelliset tyypit, jotka kadehtivat kaikkea mitä sinulla on.

Usein heillä on omassa elämässään jotain pielessä ja he koettavat nostaa "itseään suureen ääneen korkeammalle jalustalle".

Kaikkien kanssa pitää tulla toimeen, mutta kaikista ei tarvitse tykätä. Muista tämä, vaikka kuinka ottaisi pattiin !

Kotona voi päästellä liikoja höyryjä ulos tai purkaa itseään "luottofrendille" !

• Anonyymi

Kun itse tietää tehneensä parhaansa ja yrittää jatkossakin tehdä parhaansa, niin jätä nämä naljailijat omaan arvoonsa.

Hyvä ohje, mutta eipä tuota touhua kukaan vuosia jaksa.

• Anonyymi

Kun itse aikoinaan muutin silloisesta maakunnasta pois ja jätin itäsuomalaiset teollisuuslaitokset ja yleensä -työpaikat, jäi myös aloittajan kuvailemat ongelmat omalta kohdaltani historiaan.

• Anonyymi

Kyllähän kateus ja oman aseman epävarmuus voi teettää ihmisellä todella typeriä tekoja.Onneksi pääsin irti kaikesta,kiusaajistani.

• Anonyymi

Ulkoasiainhallinnossa viime talvisten uutisten perusteella asiat ovat edelleen huonolla tolalla. Vuosia sitten kiusaaminen/häirintä jatkui vuosia. Hallinto tiesi pahoinpitelyistäkin, mutta ei näyttänyt kiinnostavan. Eräs esi-ihminen suorastaan äänekkäästi puolusti fyysisiäkin hyökkäyksiä. Onneksi tuolla ei ole pakko olla, toisin kuin jotkut ilmeisesti luulivat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä on totta mikä ei?

Onko juoru vai ei että nimeltä mainitsematon henkilö on tehnyt naiselle/naisille jotain joka on väärin?
      Kuhmo
      25
      1838
    2. Lopetetaanko tämä

Juttu ja mennään eteenpäin? Pystytkö?
      Ikävä
      126
      851
    3. Just saying

Mies joka antaa naiselle turvallisen olon, on seksikäs. Ei kieroja kikkoja ja haluaa olla vain sen yhden naisen mies.
      Ikävä
      123
      647
    4. Voisin antaa sulle nyt

Halin❤️
      Ikävä
      54
      588
    5. Löytyikö syy miksi Martina on Muhiksen kanssa

Saipa naurut Gekkosen kuvasta, missä ovat ravintola Hookissa Immu fight night ottelun jälkeen, Muhoksella pullottaa hirv
      Kotimaiset julkkisjuorut
      90
      555
    6. Jos selviäisi että kaivattusi

Olisi savant asperger? Rakastaisitko vielä? Savant-lahjakkuus olisi kapea-alaista neroutta liittyen mekanisiin ja tilan
      Ikävä
      88
      540
    7. Tosi kiva on

Joo. Mitä olisit menettänyt jos olisit paljastanut itsesi?
      Ikävä
      65
      531
    8. Tehdään yhdessä itsestämme

Parhaat versiot❤️ Se vaatii molemmilta hyvää itsetuntoa!
      Ikävä
      42
      525
    9. Päivän aivopieru Trumpilta

Trump julisti sodan hyttysiä vastaan. Myös punkit ovat Trumpin sodan kohteena. Eikö vieläkään USA:n kansa tajua tuon uko
      Maailman menoa
      62
      495
    10. Oliko Jani Halmeen aika jo tippua TTK:sta?

Jani Halme ja Claudia Ketonen joutuivat jättämään TTK:n. Halme ja Ketonen saivat viimeiseksi jäänestä tanssista, sambas
      Tanssii tähtien kanssa
      26
      474
    11. Jokin ei täsmää

Joskus yksi vuosiluku saa katsomaan koko tarinaa uudestaan. Löysin gradun. Matematiikka ei oikein täsmää siihen, mitä mi
      Ikävä
      267
      470
    12. Toivotko vielä viestiä

Minulta? En rohkene enää ottaa yhteyttä, kun varmasti jo uusia naisia elämässä. Nolaisin vain itseni.
      Ikävä
      34
      463
    13. Janpen Thai lopettanut, miksiköhän

Hyvää apetta teki.
      Suomussalmi
      9
      456
    14. Kuka kaipaa T m?

Kerro nainen kirjaimesi vaan... Haluan miettiä kuka tulee ekana mieleeni.. kuin kurkistus tunteiden meren pinnalle, jota
      Ikävä
      31
      425
    15. Vaikea on tämän

Jälkeen suhtautua sinuun ilman ettei muista kirjoituksiasi.
      Ikävä
      58
      422
    16. Jorma Uotinen läväytti härskin heiton - Paljastus uudesta TTK-romanssista?

Tuomari Jorma Uotisen linja on välillä hyvinkin rohkea TTK:ssa. Hän näpäytti Jaakko Parkkalille ja Kastanja Rauhalalle v
      Tanssii tähtien kanssa
      9
      419
    17. Kerro muuten miksi

Estit somessa?
      Ikävä
      41
      416
    18. Miksi jotku naiset on niin tyhmiä

Että elättelevät turhaa toivoa toisen kustannuksella. Onko ne kaikki kaappilesboja vai mikä niitä vaivaa? Sitten itketä
      Ikävä
      51
      415
    19. Jätä jo se puolisosi, mun kanssa kilpa-asetelma on tuhoisa.

Eikä hän tule sitä voittamaan. Myöskään missään vanhassa ei kannata roikkua, koska ei uskalla kohdata muutosta, hyvät as
      Ikävä
      27
      406
    20. S-ryhmän vastuullisuuden kaksoisstandardi

Vastuullisuuspuhe on helppoa. Vaikeampaa on selittää, miksi S-ryhmän omien merkkien tuotteita ja raaka-aineita hankitaan
      Maailman menoa
      6
      395
    Aihe