Omakohtainen kokemus työpaikkakiusaamisesta ja sen vaikutuksista

Anonyymi

Aluksi kevytmielistä naljailua. Lopuksi suoranaista savustamista ulos aika rankankin vittuilun muodossa. En tahdo kuulostaa ylimieliseltä, mutta luulen että valikoiduin kohteeksi koska osasin työni hyvin. Yhdellä näistä kiusaajista oli aikamoiset velat päällänsä ja valitti aina rahasta, oikeastaan kaveri puhui taukoamatta rahasta. Lisäksi se työntekeminen oli aika epävarmaa, eikä tulos mitään kovin hyvää, vaikka työvuosia oli runsaansi plakkarissa. Oheinen kaveri vei mielistelyn ihan uudelle tasolle ja sortui aika epätoivoisiin tekoihin miellyttääkseen pomoa. Toisella kaverilla sama homma.

Ei siinä mitään. Tapahtunut mikä tapahtunut. Ainoa mikä minua henkilökohtaisesti kaduttaa on se, että en lähtenyt ajoissa pois.

Itselleni jäi tästä jonkinlainen paniikkihäiriö, pelkotiloja ja ongelmia psyykkeeseen. Lisäksi kaikkea tapahtunutta tulee kelailtua mielessä, vaikka aikaa on jo kulunut vuosia. En mä tahtoisi kuin unohtaa koko homman. En toivo kenellekään mitään pahaa.

6

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kummallista on että työpaikoilla on semmosia tyyppejä joilla moraalin taso on jäänyt 4-luokkalaisen koulukiusaajan tasolle. Ongelmana on että sinä haluat säilyttää työpaikkasi ja pelkäät että saat potkut töistä jos annat samalla mitalla takas... Toisaalta miksi edes sekaantua sen toisen elämään, ja miksi antaa hänelle mitään valtaa määrittää sinun arvoasi ihmisenä? Tärkein suhde meillä kaikilla on suhde omaan itseemme, ja sen kanssa pitää yrittää olla rehellinen... Heidän naljailuillaan ei ole mitään vaikutusta sinuun, elämääsi tai sinun arvoosi ihmisenä. Vain sinä itse määrität sen. Jos haluat siihen muilta huonoja neuvoja, niin niiden tarjoajia aina löytyy. Et toivo kellekään pahaa ja haluat elää rauhassa. ok. se on hyvä asia, paras asia tässä tilanteessa, ettet itse ole vihan kourissa, eikä viha ohjaa ajatuksiasi. Silti joku saattaa toivoa sinulle pahaakin. Et voi tietää miksi, etkä ole siihen välttämättä itse syyllinen.

    • Anonyymi

      Näitä "besserwisserääneensänaljailijoita" piisaa joka työpaikalla. - Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. -

      Kun itse tietää tehneensä parhaansa ja yrittää jatkossakin tehdä parhaansa, niin jätä nämä naljailijat omaan arvoonsa. Vain epävarmat ja heikon itsetunnon omaavat aikuiset käyttäytyvät työkavereitaan kohtaan näin sekä kateelliset tyypit, jotka kadehtivat kaikkea mitä sinulla on.

      Usein heillä on omassa elämässään jotain pielessä ja he koettavat nostaa "itseään suureen ääneen korkeammalle jalustalle".

      Kaikkien kanssa pitää tulla toimeen, mutta kaikista ei tarvitse tykätä. Muista tämä, vaikka kuinka ottaisi pattiin !

      Kotona voi päästellä liikoja höyryjä ulos tai purkaa itseään "luottofrendille" !

      • Anonyymi

        Kun itse tietää tehneensä parhaansa ja yrittää jatkossakin tehdä parhaansa, niin jätä nämä naljailijat omaan arvoonsa.

        Hyvä ohje, mutta eipä tuota touhua kukaan vuosia jaksa.


    • Anonyymi

      Kun itse aikoinaan muutin silloisesta maakunnasta pois ja jätin itäsuomalaiset teollisuuslaitokset ja yleensä -työpaikat, jäi myös aloittajan kuvailemat ongelmat omalta kohdaltani historiaan.

    • Anonyymi

      Kyllähän kateus ja oman aseman epävarmuus voi teettää ihmisellä todella typeriä tekoja.Onneksi pääsin irti kaikesta,kiusaajistani.

    • Anonyymi

      Ulkoasiainhallinnossa viime talvisten uutisten perusteella asiat ovat edelleen huonolla tolalla. Vuosia sitten kiusaaminen/häirintä jatkui vuosia. Hallinto tiesi pahoinpitelyistäkin, mutta ei näyttänyt kiinnostavan. Eräs esi-ihminen suorastaan äänekkäästi puolusti fyysisiäkin hyökkäyksiä. Onneksi tuolla ei ole pakko olla, toisin kuin jotkut ilmeisesti luulivat.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe