Tasapuolista

Anonyymi

Kuulin tästä juuri vasta. Eli,

Ollaan lähemmäs kolmekymppisiä sisaruksia. Äitini luovutti omistusasuntonsa veljelleni (arvo n.100 000€) 30 000€ , jota veljeni lyhentää KOROTTOMANA takaisin. Hänen vuositulot on 50-55 tuhatta/vuosi. Hän on velaton perheensä kanssa 6 vuoden päästä.

Olen kanssa perheellinen ja elätämme kaiken minun tuloillani, koska vaimo hoitaa lapsia kotona. Velkamme on 140 000€, jota lyhennän normaalisti pankille korkoineen. Ollaan velattomia 22 vuoden päästä näillä tilastoilla.

Toisinsanoen äitimme on antanut alennusta aikaisemmin omistamastaan asunnostaan 70 000€ alennusta ja loput 30 000€ veljeni lyhentää korottomana.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia?!?!
Vitt.maista

1

157

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ilmeisesti äitisi on kuitenkin itse hankkinut veljellesi lahjoittaman asunnon?
      Jos näin on, niin äitisi saa eläessään tehdä omistamillaan asioilla ihan niin kuin haluaa. Ei kuulu sinulle vaikka äitisi olisi antanut asuntonsa täysin vieraalle.
      Toki jos kateusilmoituksen teet verottajalle, niin luultavasti veljesi joutuu maksamaan muutaman tonnin lahjaveroa liian edullisesti saamastaan asunnosta, mutta ei ne rahat sinulle tule vaan verottajalle.

Sinun ja vaimosi taloudellinen tilanne on teidän kahden oma asia. Ei äitisi eikä veljesi ole velvollisia maksamaan teidän velkoja. Myy kämppä ja muuta vuokralle jos sinua noin paljon korpeaa ottamasi asuntolainan maksaminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      177
      4995
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      19
      4387
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      9
      3107
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      253
      2952
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      143
      2892
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      52
      2511
    7. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      27