Tasapuolista

Anonyymi

Kuulin tästä juuri vasta. Eli,

Ollaan lähemmäs kolmekymppisiä sisaruksia. Äitini luovutti omistusasuntonsa veljelleni (arvo n.100 000€) 30 000€ , jota veljeni lyhentää KOROTTOMANA takaisin. Hänen vuositulot on 50-55 tuhatta/vuosi. Hän on velaton perheensä kanssa 6 vuoden päästä.

Olen kanssa perheellinen ja elätämme kaiken minun tuloillani, koska vaimo hoitaa lapsia kotona. Velkamme on 140 000€, jota lyhennän normaalisti pankille korkoineen. Ollaan velattomia 22 vuoden päästä näillä tilastoilla.

Toisinsanoen äitimme on antanut alennusta aikaisemmin omistamastaan asunnostaan 70 000€ alennusta ja loput 30 000€ veljeni lyhentää korottomana.

Onko muilla samanlaisia kokemuksia?!?!
Vitt.maista

1

86

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ilmeisesti äitisi on kuitenkin itse hankkinut veljellesi lahjoittaman asunnon?
      Jos näin on, niin äitisi saa eläessään tehdä omistamillaan asioilla ihan niin kuin haluaa. Ei kuulu sinulle vaikka äitisi olisi antanut asuntonsa täysin vieraalle.
      Toki jos kateusilmoituksen teet verottajalle, niin luultavasti veljesi joutuu maksamaan muutaman tonnin lahjaveroa liian edullisesti saamastaan asunnosta, mutta ei ne rahat sinulle tule vaan verottajalle.

Sinun ja vaimosi taloudellinen tilanne on teidän kahden oma asia. Ei äitisi eikä veljesi ole velvollisia maksamaan teidän velkoja. Myy kämppä ja muuta vuokralle jos sinua noin paljon korpeaa ottamasi asuntolainan maksaminen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä sinä näet

kun katsot peiliin?
      Ikävä
      112
      1431
    2. Se helpottaisi oloa jos

Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin
      Ikävä
      88
      1297
    3. Palsta kysely..

Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott
      Sinkut
      135
      1043
    4. Missä väleissä ollaan

Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      68
      964
    5. aivan mieletön ikävä

paha olo 😥🫣 kaipaan sua 😔💔
      Ikävä
      39
      897
    6. Riittääkö vielä

Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      71
      863
    7. Haluatko naimisiin kaivattusi kanssa?

Alttarille astelette
      Ikävä
      97
      857
    8. Mitä toivot

Välienne olevan?
      Ikävä
      75
      846
    9. Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa

Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.
      Ikävä
      54
      822
    10. Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun

Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että
      Ikävä
      39
      774
    Aihe