Kuulin tästä juuri vasta. Eli,
Ollaan lähemmäs kolmekymppisiä sisaruksia. Äitini luovutti omistusasuntonsa veljelleni (arvo n.100 000€) 30 000€ , jota veljeni lyhentää KOROTTOMANA takaisin. Hänen vuositulot on 50-55 tuhatta/vuosi. Hän on velaton perheensä kanssa 6 vuoden päästä.
Olen kanssa perheellinen ja elätämme kaiken minun tuloillani, koska vaimo hoitaa lapsia kotona. Velkamme on 140 000€, jota lyhennän normaalisti pankille korkoineen. Ollaan velattomia 22 vuoden päästä näillä tilastoilla.
Toisinsanoen äitimme on antanut alennusta aikaisemmin omistamastaan asunnostaan 70 000€ alennusta ja loput 30 000€ veljeni lyhentää korottomana.
Onko muilla samanlaisia kokemuksia?!?!
Vitt.maista
Tasapuolista
1
63
Vastaukset
- Anonyymi
Ilmeisesti äitisi on kuitenkin itse hankkinut veljellesi lahjoittaman asunnon?
Jos näin on, niin äitisi saa eläessään tehdä omistamillaan asioilla ihan niin kuin haluaa. Ei kuulu sinulle vaikka äitisi olisi antanut asuntonsa täysin vieraalle.
Toki jos kateusilmoituksen teet verottajalle, niin luultavasti veljesi joutuu maksamaan muutaman tonnin lahjaveroa liian edullisesti saamastaan asunnosta, mutta ei ne rahat sinulle tule vaan verottajalle.
Sinun ja vaimosi taloudellinen tilanne on teidän kahden oma asia. Ei äitisi eikä veljesi ole velvollisia maksamaan teidän velkoja. Myy kämppä ja muuta vuokralle jos sinua noin paljon korpeaa ottamasi asuntolainan maksaminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389