https://www.hs.fi/paivanlehti/01082019/art-2000006190407.html
Ex puoliso voi viedä perinnöstä "osansa" kymmenienkin vuosien jälkeen, ellei ositusta ole tehty.
Ositus kannattaa tehdä.
7
74
Vastaukset
- Anonyymi
Totta- Anoppini meni vuosikymmeniä sitten naimisiin lapsettoman lesken kanssa. Kun aika jätti heistä molemmista, ilmaantuivat appipuolen kuolleen vaimon sukulaiset perinnön jakoon. Olivat kuolleen vaimon sisaruksen lapsen lapsia. Ja kyllä, puolet apen omaisuudesta meni heille vaikka appipuoli ja anoppini olivat vuosien varrella säästäneet, kartuttaneet omaisuuttaan, sillä ei ollut mitään merkitystä vaan puolet tästäkin meni sukulaisille, joiden olemassaolosta ei ollut kukaan edes tiennyt; kuolleen vaimon hautaa ei kukaan hoitanut, eikä myöskään vakavasti sairastunutta appipuolta jne.jne. Toki me anopin puolelta hoidimme tämän kaiken ja paljon muuta.
ja siis pointti oli se, että appipuoleni jäädessään leskeksi ei ollut tehnyt vaimonsa kanssa ositusta koskaan ja tämä roikkui vuosikymmeniä hänen tietämättää mukana tulevissa rahanjaoissa.- Anonyymi
Ei pidä paikkaas, ositus tehdään siitä ajasta jossa avioerohakemuksen tuli käräjä oikeuteen ,siihen pysähtyy kaikki eroparin omaisuus, ei nuo sinun mainitsemasi asiat edes kuulu osituksen piiriin. Teitä on sitte huijattu todella hyvin, asioista pitää ottaa selvää ,ettei joudu huijatuksi.
Tietty se olis ollu helpompi tehdä heti ,kun appipuolesi erosi, nyt joudutaan kaivamaan kaikki tiedot vuosikymmenten ajalta jolloin appipuolesi erosi, siinä on lakimiehillä sarkaa, ja se maksaakin jonkin verran. - Anonyymi
Ei, noiden yhteinen omaisuus olis kuulunut niille lapsenlapsille.
Jotain on nyt väärin menny jos totta puhut.
- Anonyymi
Tehtiin ositus, ja paperi siitä todistajien kanssa. Se ei exääni mielestään koskenut. Kävi vielä varkaissa monta kertaa sen jälkeen. Opettaja ja pankinjohtajan tytär kun on... Opettajilla on lyhyet työpäivät, ja en ehtinyt lukkoja vaihdattaa.
- Anonyymi
Kyllä täälläkin on käynyt aika montakertaa lähdettyään. Aina hakee jotain.
Osituksessa jätti n. 20 000 sijoituksensa mainitsematta.
Vaikka niistä aika suoraan vihjaisin. En mä niitä olisi halunnut, mut hieman rehellisyyttä.
Eipä myöntänyt tehneensä huorin, vaikka kerroin hänelle Mieh... tai siis paskahou... tyypin nimenkin.
Nokisutari kuulemma asui kolme päivää...
Miksei suomalainen nainen voi olla rehellinen?
Tekopyhiä voivat olla. Mut rehellisyyttä on turha odottaa, jos omaetu on sitä vastaan.
Kaikki suominaiset jotka olen tuntenut todella hyvin ovat osoittaneet ettei rehellissyys kuulu suominaisten hyveisiin.
Äitini, siskoni, exäni, ex anoppini jne.
Nyt on uusi parempi elämä, ihanan naisen kanssa, jolla on rehellisyys kunnia asia,
Oikeudenmukaisuus ja rakastamisen taito, vielä siivittävät sitä.
Uskoin pitkään uuden rakkaani olevan feikki. Joka päivä tuntuu ihmeelliseltä, että saan olla onnellinen, saaden rakkautta, ihan niin paljon kun haluan. Sekin on vain minimi.
Kuten maailmaa nähneet arvaavatkin, uusi rakkaani ei ole omaa etnistä taustaani."Kyllä täälläkin on käynyt aika montakertaa lähdettyään. Aina hakee jotain.
Osituksessa jätti n. 20 000 sijoituksensa mainitsematta.
Vaikka niistä aika suoraan vihjaisin. En mä niitä olisi halunnut, mut hieman rehellisyyttä. "
No miehenkin pitäisi olla mies ja lopettaa vihjailut ja puhua suoraan.
- Anonyymi
Tulipa kylmä rinki persiisiin, mutta onneksi koskee vain aikaa ennen eroa. Eron jälkeinen omaisuuteni kuuluu vain minulle. Yhteistä omaisuutta vuosikymmenien avioliitosta ei koskaan kertynyt.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S607024- 1193621
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.262960- 212658
- 272283
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3641891- 251850
- 161807
- 321748
- 511636