Mies ei pese hampaitaan

Anonyymi

Olen vähän yli kuukauden ollut uudessa suhteessa, olemme lähes asuneet yhdessä nyt kun miehellä on kesäloma. Huomasin jo ensitapaamisella että miehen hengitys haiskahtaa normaalia vahvemmin, mutta en maininnut asiasta kun en halunnut olla epäkohtelias. Nyt kuitenkin kun päiviä ollaan saman katon alla oltu, en ole nähnyt miehen kertaakaan pesevän hampaitaan. Vitsaillen kysyin eikö hän koskaan pese hampaitaan ja vastasi että pitäisi käydä hammaslääkärissä, joka pelottaa. Eilen kysyin suoraan, voisiko alkaa pestä hampaita, kun hengitys haisee. Lupasi yrittää.

Entä jos hän ei ala pestä hampaitaan? Muuten hygieniastaan huolta pitävä ihana mies kuitenkin. Sängyssä vierellä maatessakin haisee niin kuvottavalle että tekee mieli mennä sohvalle. Eilen kun hän teki aloitteen seksiin, kieltäydyin hengityksen takia, sanoin syyksi väsymyksen. Onko muilla tällaista? Kuinka monta kertaa voin kehottaa pesemään hampaita ennenkuin on nalkutusta? Jos ei kehotuksista huolimatta ala pestä niin en kyllä tähän suhteeseen tule jäämään, tunnostaa että itselle jos joku sanoisi niin ihan vaan toisen vuoksi vaikka voisi alkaa petrata, jos yhtään mitään toiselle merkitsee.

125

4558

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ai että lupasi yrittää, onko tyhmä mies ettei osaa. no heitä se puliukko pihalle ja täältä uusi mies. Pesin hampaani juuri äsken.

      • Anonyymi

        Jätä se tunkio. Hyi helvata.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Osta sille suuvettä ja hammastahnaa ja pyydät illatasin samaan aikaan kun itsekin peset, että nyt hampaat harjaan.
      Hyi hel*etti, miten sä pystyt oleen yhtään tollasen kans. Siis jos jonkun hengitys haisee hoitamattomien hampaiden takia niin minä en kyl jäis päivääkään haisteleen tollasta ukkoo. Laita mäkeen se jollei mee hammaslääkäriin.

      • Anonyymi

        Juu, ei tuohon vaivaan enää pelkkä peseminen riitä, ja suuvesi ,jos ei ole ennenkään pessyt, suu ja hampaat on plakkia täynnä ja hampaat rikki , hammaslääkäriin ja sen jälkeen harjaus aamuin illoin.


      • Anonyymi

        Minulla nuoruudessani kun olin köyhästä perheestä oli tullut iso reikä hampaaseen. Tapasin ihanan nuoren miehen ja kun vaihdoimme ensisuudelman, hän sanoi että et haise kovin hyvältä. Kokeile tätä! Ja tarjosi polttamaansa savuketta. Rikkoutunut hammas osoittautui myöhemmin paikalleen jääneeksi maitohampaaksi. Siihen jäi aukko hammasriviin. Tästä lähtien olen aina pelännyt haisevani, vaikka hampaat ovat kunnossa nyt kun on varaa. En uskalla hengittää kenenkään kasvojen lähellä.

        Mies pelkää hammaslääkäriä. Suosittele hänelle hammaslääkäriä, joka käsittelee pelkopotilaita. Toimenpiteet voidaan tehdä narkoosissa. Tietenkään et voi jatkaa hänen kanssaan, mikäli hän ei suostu parantamaan hygieniaansa.


      • Anonyymi

        Ole rehellinen. Sano poikaystävällesi, että pese hampaasi. Sen näkee taikka haistaa jos mies tai nainen ei pese hampaitaan.


      • Anonyymi

        Tuohon voi vielä lisätä ne äijät, jotka ei osaa ulostamisen jälkeen pyyhkiä persettään, tai käyttää pidesuihkua, alushousuissa ruskeat paskaraidat ja paska haisee suun hajun lisäksi, hyi saa...na


      • Anonyymi

        Ei kai hampaiden pesemättömyyden vuoksi välttämättä ole hammaslääkärille mentävä. Suuhygienisti olisi kai mieluummin oikea osoite. Mikäli hajuongelma ei poistu, kun hampaat kokeeksi puhdistaa, on tietysti tutkittava, onko joku hammas mätä tms.

        Ei normaali suu erityisesti haise, vaikka hampaiden pesu olisi heikompaakin. Sylkihän puhdistaa luonnollisesti hampaita. Eli pahaan hajuun on syynä todennäköisesti hammastulehdus.

        Aikoinaan otettiin pullosta hieman Vademecumia ja purskuteltiin ja kurlattiin kurkku ennen kuin lähdettiin naisiin. Toimisi varmaan vieläkin, jopa parisuhteessa.

        Käsittääkseni kyllä miehet pyyhkivät myös takapuolensa vessassa käynnin jälkeen, vaikken mitään empiiristä tutkimusta ole tehnytkään. Raidat voivat kertoa myös lantiopohjan spastisesta oireyhtymästä, jossa peräaukon sulkijalihas ei pääse rentoutumaan ja on epänormaalin tiukka, jolloin ulostusta jää toimituksen jälkeen vielä peräsuoleen. Istuessa sitten tavaraa puristautuu ihan mekaanisen puristuksen vuoksi hieman housuihin. Ihan niin kuin pikkuleipäpuristimen suuttimesta purkautuu mäntää työnnettäessä kauniita ässien raakaversioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon voi vielä lisätä ne äijät, jotka ei osaa ulostamisen jälkeen pyyhkiä persettään, tai käyttää pidesuihkua, alushousuissa ruskeat paskaraidat ja paska haisee suun hajun lisäksi, hyi saa...na

        Kyllä se on meillä muija joka ei pese persereikäänsä. Itse pesen kaupugissa pr-suihkulla ja kesämökillä onnistuu hienosti laiturilla järvivedessä. Laituritikkaiden läheltä puuttuu kaksi kakkosnelosta, joten tähän reikään sijoitan perseeni ja pesen pr toisella kädellä ja toisella kädellä otan kiinni laituritikkaan alkukäyrästä (putkea).
        Muija pitää minua pervona, kun aina häärään pr:n kanssa, no, lähinnä aamupaskan jälkeen.


      • Anonyymi

        Se vain on niin,että monetkaan miehet ei pese hampaitaan.Mutta naiselta odotetaan vaikka mitä!
        Itse en pystyisi semmoisen miehen kanssa olla!Jos mies ei huolehdi itsestää,ei hän huolehdi muistakaan!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon voi vielä lisätä ne äijät, jotka ei osaa ulostamisen jälkeen pyyhkiä persettään, tai käyttää pidesuihkua, alushousuissa ruskeat paskaraidat ja paska haisee suun hajun lisäksi, hyi saa...na

        Hahhaa anteeksi ei sais nauraa. Mutta oli niin hauska juttu ja tosi varmaan😅😅


    • "Vitsaillen kysyin eikö hän koskaan pese hampaitaan ja vastasi että pitäisi käydä hammaslääkärissä, joka pelottaa."

      Kannattaisi miettiä, että alkaisitko seurustella oikean miehen kanssa.

      • Anonyymi

        Jätä se. Suudellessanne saat kaikki pöpöt ja pahimmassa tapauksessa esim. hammaskivestä ikuisen riesan. Ei todellakaan ole leikin asia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätä se. Suudellessanne saat kaikki pöpöt ja pahimmassa tapauksessa esim. hammaskivestä ikuisen riesan. Ei todellakaan ole leikin asia.

        Hammaskivi ei tartu suudellessa heh. Kaikilla on hieman hammaskiveä joka yleensä hampilääkärissä rapsutellaan pois.


    • Anonyymi

      Miten et huomannut sitä heti ensitapaamisella??? Yök!

    • Anonyymi

      Taitaa aloittajallakin olla puolivalot päällä kun tollasen kanssa saman katon alla.

    • Anonyymi

      Olin aikoinaan pari kuukautta suhteessa mieheen jonka hengitys haisi, ainakin kuuman juoman jäljiltä. Hän oli kauhean innostunut harrastamaan suuseksiä eli nuolemista. Sain suhteen aikana kaksi virtsatieinfektiota, joista toinen oli niin paha että vuosin verta rakosta.

      Suhteen jälkeen en ole enää kertaakaan saanut virtsatieinfektio, ainakaan tietääkseni.

      • Anonyymi

        Sillä saatoi olla suuret kitarisat joihin jää ns, proppuja siis ruoan tähteitä niitä ei saa pois millään, muuta kun risaleikkauksessa kitarisat vex ,kaikki lääkärit ei halua leikata ehjiä kitarisoja , no, tarttis pulloharjalla pestä nielu puhtaaksi.
        Minun isällä oli tällainen vika, hampaat ehjät ja hän pesi hampaansa aamuin illoin ja puhdisti hammasvälit hammasväliharjalla.


      • Anonyymi

        ...saa proput pois.. sormella painaa risaa ja topsipuikolla kerät vaan...
        Hyvä suuvesi aamuin-illoin

        Mummi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...saa proput pois.. sormella painaa risaa ja topsipuikolla kerät vaan...
        Hyvä suuvesi aamuin-illoin

        Mummi

        Just, mutta , jos toinen heti kyökkää niin se on hankalaa, meitin mummi ei saanut edes tabletteja kunnolla nieltyä ja kun se pesi hampaita takaa se nyökkäsi jo silloin, hammaslääkärissäkin oli hankalaa tuon kyökkäämisen takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Just, mutta , jos toinen heti kyökkää niin se on hankalaa, meitin mummi ei saanut edes tabletteja kunnolla nieltyä ja kun se pesi hampaita takaa se nyökkäsi jo silloin, hammaslääkärissäkin oli hankalaa tuon kyökkäämisen takia.

        Tarkoitat, että yökkäys eli oksennusreakti alkaa helposti. Minulla tuollainen vaiva alkaa hyvin helposti sen jälkeen jos joutuu ensin yskimään. Jotain turpoaa nielussa niin, että yökkäysreaktio käynnistyy. Onneksi se ei ole tuonut puolisulanutta ruokaa mahasta pois! Olen M63v ja ylipainoa on jopa 40 kg, olen 180 cm pitkä.


      • Anonyymi

        Hampaiden harjaamatta jättäminen voi aiheuttaa hampaiden lisäksi ongelmia myös muualle elimistöön. Kun suussa olevia bakteereita ei harjata pois, elimistön immuunijärjestelmä joutuu ylikierroksille. Erityisen vaarallista on, jos bakteerit pääsevät verenkiertoon voi aiheuttaa Aivohalvauksen!

        Toimita hänet Heti hammaslääriin.!


    • Anonyymi

      Itellä ihan sama juttu,seurusteluaikana tosin pesi hampaansa mutta kun mentiin naimisiin se jäi.Olen ostanut erilaisia hammastahnoja,suuvesiä ja kalliin sähköhammasharjan joka ei muka toiminut.Vaihdoin harjan uuteen mutta ei se ole toiminut sittenkään,vuosia ollut laatikossa eikä edes kokeiltu. Eipä huvita suudella tai olla edes lähellä sen hajun takia.

      • Anonyymi

        Hammaslanka, -harja, -tahna ja suuvesi, niillä ihmeitä aikaan saa, jos haluaa.
        Kaikkeen nekään eivät pysty. Jos on rikinäinen hammas/hampaita, siihen auttaa vaan Hammaslääkäri.
        Jos miehellä on Hammaslääkärin pelko, eikö silloin pitäisi kiinnittää erityisesti huomiota hampaiden hoitoon?
        En suuta suikkaisi, en.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hammaslanka, -harja, -tahna ja suuvesi, niillä ihmeitä aikaan saa, jos haluaa.
        Kaikkeen nekään eivät pysty. Jos on rikinäinen hammas/hampaita, siihen auttaa vaan Hammaslääkäri.
        Jos miehellä on Hammaslääkärin pelko, eikö silloin pitäisi kiinnittää erityisesti huomiota hampaiden hoitoon?
        En suuta suikkaisi, en.

        Hammaslääkäri ei suositellut suuvettä. Turhaa, jopa haitallista nestettä. Lankaus on todella tärkeää, ennen harjausta.


    • Anonyymi

      Ei muuta kuin nalkutusta on ihan sama asia kun vessan renkaan ylös jättäminen josta joskus melkein tulee ero. Yritä lohduttaa että nykyään hammaslääkärissä jopa saa ilokaasua kivun helpottamiseen. Olen ollut hammaslääkäripelkoinen kiitos ikiaikaisen kouluhammaslääkärin! on tullut tosi kalliiksi-siis parempi saada mies vaan pesemaan hampaansa ja osta suuvettä se auttaa aika paljon ja pastilleja. Etkö huomannut tätä aikaisemmin? Sitä se rakkasu teettää!!!Lycka till!

    • Anonyymi

      Kyllähän normijameksen sen verran luulisi olevan pildeen mieltynyt, että saa hammasharjan survottua leegojensa väliin. Eihän tää sun sun kaveris nyt kuitenkin olis enempi sitä haavistolaisuutta edustavaa alalajia ja koittaa sen tiimoilta huonolla suuhygienialla hönkiä sut ulos kiinteistöstä?

    • Anonyymi

      Sano suoraan että suhde loppuu jos hän ei pese hampaita aamuin illoin. Yök

    • Anonyymi

      Taas ihan typerää nalkutusta mitättömästä asiasta. Jonkun haisee suu, toinen piereskelee, kolmas ei käy suihkussa kuin kerran viikossa. Näistä sitten jaksetaan nipottaa, on tällaisia miehiä kohtaan loukkaavaa nalkuttaa näistä asioista, jos ne on niin tärkeitä niin miksi pitää kuitenkin lyöttäytyä ensin kylkeen ja sitten ruveta keskustelupalstoilla itkemään ja hakemaan vertaistukea että tohtisi hylätä "muuten ihanan miehen".
      Kaikki ei ole täydellistä eikä varmaan näistä asioista nalkuttavat ämmätkään.

      Toivottavasti ap ja kaltaisensa löytävät miehen joka pesee hampaansa ainakin 3 kertaa päivässä, tuoksuu vain hyvälle eikä ulkonäössä ole mitään moittimista.
      Sittenhän sillä ei ole niin väliä jos mies on muuten psykopaatti. Väkivaltainen mustasukkainen päihteiden käyttäjä joka tuijottaa vain omaa napaansa ja virheetöntä ulkonäköään.

      Sellaisethan saavat tänä päivänä naisen aina kun haluavat. Kun edellinen on poistunut kuvioista, uusi kana löytyy heti tilalle.
      Sitä se on tänä päivänä, kunhan tuoksuu ja näyttää hyvälle niin ei muulla väliä. Tatuointeja ja lävistyksiä sun muita kammotuksia kyllä saa ja pitää olla sekä hormoneilla tehdyt lihakset. Akat ottavat kumitissit ja perseimplantteja.
      Ei ihme että ihmiskunnan rappio etenee kun pelkkä ulkokuori merkitsee.

      Miettisitte mikä on tärkeää ja mikä ei! Nirppanokat niuhottajat.

      • Anonyymi

        Pastirol huuleen vaan äijälle ja eteenpäin! Pikkujuttu eikä mikään syy jättää ketään.


      • Anonyymi

        Mitä tarkoittaa "ap"?


      • Anonyymi

        Sä et voi olla niin ääliö, että rinnastat hoitamattomat hampaat merkityksettömiin asioihin :O Suomessa ei kenenkään tarvi kiusata muita reikäsistä hampaista ja hammasmädästä ja hammaskivestä irtoavalla löyhkällä! Tässä maassa hammashuolto jokasen ulottuvilla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä tarkoittaa "ap"?

        Ketjun avaaja, siis eka joka aloitti tän ketjun.


      • Anonyymi

        Jos ei oo pitkään aikaan pessyt legoja, kannattaa ensin viikko tai pari kurlata klooriheksidillä, muuten voi veri lentää. Sitten hammaslnkaa ja harjaa ja yksityiselle hammaslääkäriasemalle.


      • Anonyymi

        Taidan olla ihan kaikkea noista mutta persereiän pidän puhtaana eli paskalla käynnin jälkeen pesen aina perseeni. Suihkuun tai saunaan viileämpänä aikana menen vain kaksi kertaa viikossa, tosin lähinnä pallien juuret pitää pestä hiukan useamminkin, jos on saatavana lämmintä juoksevaa vettä. Pallinjuurien hikisenä pitäminen voi aiheuttaa hikistä hiertymää reisisää, löyhkää ja kirvelyä.


    • Anonyymi

      Nämä suomalaiset naiset...

      Heille on tärkeää että mies haisee pahalta. Ulkomaalaiset miehet haisevat ulosteeelta ja kotimaiset viinalle / oluelle.

      Oletko joskus ajatellut seurustella minunlaiseni miehen kanssa? Pesen hampaat päivittäin, käyn suihkussa joka aamu, vaihdan uudet alusvaateet ja sukat joka aamu. en käytä deodoranttia koska inhoan hajusteiden lemua - ne vievät lopulta hajuaistin.

      Kärsin mielenterveysongelmista, joten hygienia on minulle erittäin tärkeä asia. Paha haju tuo vain huonon fiiliksen.

      En ole metroseksuaali vaan hetero. Silti hygenia on tärkeä asia, ei silti pakkomielle.

    • Anonyymi

      Älä mene avioon hänen kanssa. Mies näyttelee että pesee hampaat ja kun avioituu ei enää pese. Sama juopolla ne alkaa juoda kun pääsevät avioon. Likainen örveltäjä

      • Anonyymi

        Mitä sinäkin siellä niuhotat?
        Oletko itse virheetön?
        Älä mene kenenkään kanssa avioon, löydät kuitenkin vian miehestä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinäkin siellä niuhotat?
        Oletko itse virheetön?
        Älä mene kenenkään kanssa avioon, löydät kuitenkin vian miehestä!

        Eräskin mädät hampaat omaava mädältä haiseva puolustautuu, että muuten kyllä käy suihkussa ja hoitelee hygieniaansa. Hei, mädät hampaat ovat sellanen turha huutomerkki, ettei niistä ärsyyntyminen ole mitään vikojen etsimistä. Kuuluu jo kohteliaisuussääntöihin huolehtia suuhygieniastaan, meidän jokasen.


      • Anonyymi

        Todella vakava hammaslääkäripelko kyllä estää tehokkaasti hampaiden hoitamisen hammaslääkärillä ja hammaskiven poiston. Tällaiset ihmiset tarvitsevat tukea jajoslus jopa psykoöogin apua tai lääkitystä, jotta he uskaltavat mennä hammaslääkäriin, joka hoitaa pelkääviä potilaita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinäkin siellä niuhotat?
        Oletko itse virheetön?
        Älä mene kenenkään kanssa avioon, löydät kuitenkin vian miehestä!

        Kyllä hygienia pitää hoitaa. Sanonta "puhtaus on puoli ruokaa" pitää paikkansa. Hoitamattomat hampaat ja hammaskivi, tulehdukset suussa ovat terveydelle jopa vaarallisia. Hammaslääkärin pelko on tänä päivänä turhaa, siihen saa aina apua hammaslääkäriltä jos kipua pelkää. On tutkittu että voi saada jopa sydänsairauksia jos suunsa jättää hoitamatta koska tulehdukset leviää.
        Kuka haisevaa haluaa pussata, alkaa etomaan. Mieluummin pakenee sellaisen luota kuin tulee lähelle. Jos hygieniastaan ei välitä on parempi kun olette yksin. Parisuhteessa on aina huomioitava toinen. Virheitä ja vikoja on jokaisessa muutenkin, niitä ei voi verrata hygienian hoitoon.
        Puhtaus, kun siihen on mahdollisuus on terveyden edistäjä. Hygienia kuntoon!


    • Anonyymi

      aina edes hampaiden pesu ei riitä...

    • Anonyymi

      "Pahanhajuinen hengitys voi johtua huonosta suuhygieniasta, suun tulehduksesta, kuivasta suusta, kehon sisäisistä syistä, kuten refluksioireista tai hengitystieinfektiosta, joistakin ravintoaineista, kuten valkosipulista, tupakoinnista tai alkoholin käytöstä. Oleellista on pahan hajun aiheuttajan löytäminen ja sen poistaminen."

      https://www.hammaslaakariliitto.fi/fi/suunterveys/suun-sairaudet-ja-tapaturmat/hampaiden-ja-suun-sairaudet/halitoosi-pahanhajuinen#.XURKD0eU-M8

      Kuten sitaatissa sanotaan, pahanhajuiseen hengitykseen on muitakin syitä kuin huono suuhygienia. Voit lukea itse lisää yllä olevasta osoitteesta.

      Johtui pahanhajuinen hengitys mistä tahansa, sille varmasti voi tehdä jotain. Neuvoni on: Anna miehelle aikaa korjata asia, mutta tee selväksi, että asiaan on tultava muutos tai suhde päättyy.

      En ymmärrä miksi mies teki aloitteen seksiin, jos tunnette toisenne vain hieman yli kuukauden. Itse haluan tuntea naisen hyvin ja sitoutua (solmia avioliiton) ennen kuin harrastaisin hänen kanssaan seksiä. Toiseen tutustuminen vaatii aikaa.

      Sanoit miehellesi syyksi väsymyksen. Toisen tunteiden huomioiminen on tietenkin tärkeää, mutta mielestäni ei pitäisi valehdella. Hyvä ihmissuhde perustuu kuitenkin luottamukselle. Sitä paitsi asiat muuttuvat paremmiksi vain, jos ns. nostaa kissan pöydälle. Asioista pitää siis puhua, kohteliaasti, mutta todella puhua.

    • Anonyymi

      Mun tuntema 25-vuotias mies ei pese hampaitaan koskaan. Osana kaveriporukkaa loisii ja lupailee muiden puolesta palveluksia, saattaa tulla vara-avaimella mun himaan klo.4 yöllä ja hipsiä mun ja mun vaimon makkariin. Tietää mielestään kaikesta kaiken, ei tajua mitään. Sen verta dille, ettei kehtaa mitään sille suoraa sanoa. Mut hampaista pitää pian mainita. On vietetty aikaa kimpassa, johon tääkin kaikentietäjä aina itsensä työntää, ja hänen mädältä löyhkäävä hengityksensä vie kaikkien hermot. Äijän hampaat täys reikiä, ruskeita, isoja reikiä, ruskeita läikkiä, ja hampaat juuresta mustan-harmaat ja ikenet täys hammaskivee, hampaat ienrajoista reikäset ja hampaiden väleissä myös isoja reikiä. Siis hyi helvetti!! Silti tää reppana esittelee mielellään hammaskalustoaan. Eivät ole ongelma hänelle itselleen.

      • Anonyymi

        No, siltä putoo Legot pian suusta , sitte ei enää haise , kun ei ole hampaita.


    • Anonyymi

      hyi. eikait semmosta voi pussata yäk !

    • Anonyymi

      Röökaako myös , mun mieheni oli ennen kova vetään röökiä, haisi kans pahalle ,ainakin aamuisin ennenkö pesi hampaansa, mutta hoitaa suunsa ja hampaansa hyvin, no nyt on ollut ilman tupakkaa jo 5v ,sai lopulta lopetettua tupakin, nyt ei enää haise.

      • Anonyymi

        Sama tuli mieleen. Oma exä oli, ja on edelleen, todella kova tupakoimaan ja voin sanoa, että meidän pusuttelut väheni ajan myötä koko ajan. Lopulta läheisyys loppui lähes kokonaan. Luultavasti olisi loppunut joka tapauksessa, mutta tupakointi edesauttoi ja nopeutti koko prosessia varmasti aika paljon.

        Ja muuten tupakoiville miehille tiedoksi: hänen jortikkansakin maistui tupakalle, joten haluni antaa suuhoitoja loppui aika nopeasti.. En ennen enkä jälkeen ole törmännyt vastaavaan, mutta hän olikin todella kova tupakkimies 🙄


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama tuli mieleen. Oma exä oli, ja on edelleen, todella kova tupakoimaan ja voin sanoa, että meidän pusuttelut väheni ajan myötä koko ajan. Lopulta läheisyys loppui lähes kokonaan. Luultavasti olisi loppunut joka tapauksessa, mutta tupakointi edesauttoi ja nopeutti koko prosessia varmasti aika paljon.

        Ja muuten tupakoiville miehille tiedoksi: hänen jortikkansakin maistui tupakalle, joten haluni antaa suuhoitoja loppui aika nopeasti.. En ennen enkä jälkeen ole törmännyt vastaavaan, mutta hän olikin todella kova tupakkimies 🙄

        Just, ja kun tarpeeksi kauan tupakoi niin Jortikka ei enää nouse, se veltostuu ja pysyy velttona.
        Terv tupakoivan muija ,mies vetänyt tupakkia 40 v.


    • Anonyymi

      No mutta sano sille ettet seurustele sen kanssa jos ei hygienista huolehdi. Ei siinä auta yrittäminen vaan se on pakko tunkee se harja suuhun ja liikuttaa sitä siellä. En minäkään tykkää hammaslääkäristä mutt sinne on joskus pakko mennä. Yks reikä on ollut 20 vuodessa minulla. Pelkkä vesipesu harjalla auttaa jo paljon ja se on vaan pakko pestä jos aikoo seurustella..

    • Anonyymi

      Yksi kaveri ei kanssa pese hampaitaan koskaan. Hammaslääkärissä käy sitten poistattamassa hammaskiven kymmenen vuoden välein kun hampaat ovat muurautuneet yhteen niin ettei erota enää hammasvälejäkään. Ottaa kuulemma mallia Uuno Turhapurosta. Eikä ole edes vitsi vaan täyttä totta. Päivääkään ei ole töissä ollut vaikka ikääkin jo kohta 40.

    • Anonyymi

      varmaan rikas ja hieno mies muuten lol

    • Anonyymi

      No mitäs paskahampaista, pääasia että on hyvännäköinen ! Muiskis !!!

    • Anonyymi

      Miksi kierrellä - sano miehelle suoraan, että hampaat pitää pestä kahdesti päivässä. Itse en mitään haisunäätää silmissäni sietäisi. Hyi! Jos ei huolehdi suuhygieniastaan, huolehtiiko muustakaan? Hampaista huolehtiminen on automaatio.

    • Anonyymi

      Well, ei kai hyvässä suhteessa hampaat koko ihmistä pilaa? Se hyvä tuoksu kun ei käy työnomaavillekaan. Mutta onhan se kiva, että on.

    • Anonyymi

      Yök

      En pystyisi suutelemaan miestä, joka ei pese hampaitaan. Hampaiden pesu kuuluu ihan perushygieniaan. Eikä hammaslääkäripelko mitenkään estä hampaiden pesemistä. Itsellänikin on lievä pelko hamnaslääkäriä kohtaan. Johtuu kokemuksista lapsuudessani. Pelostani johtuen olen pikemminkin supertarkka, kuin huolimaton hammashygieniani kanssa.

      Sano nyt suoraan siitä hampaiden pesusta. Ei tarvitse hyökätä tai uhkailla, mutta eihän tuo nyt normaalia ole.

    • Anonyymi

      Mun eksä ei oo pessy hampaitaan varmaan 20vuoteen😂😂Ihmettelen,että silti löytää naisia. Tosin ei ne naiset kauaa viihdy 2kk-2v on aika,jonka suhteet kestää hällä. Haju on kaamea. Joskus tungin sille purkkaa suuhun. Hygienia on myös vähän epämääräistä hällä. Ei käytä suihkussa saippuaa eikä shampoota. Rahaa on kuitenkin,ei siis köyhä ole. Epäilen jotain masennusta,vaikka kova on liikkumaan ja menemään. No ,mutta ei se enää ole ongelma mulle,paitsi joskus harvoin,kun lastaan näkee ja satun olemaan paikalla. Lapsi sen verran iso jo,että tapaa kyllä yksinkin isää...

      • Anonyymi

        Naisia saa kun osaa puhua paskaa! Ei siihen hampaita tarvi, itseasiassa hampaaton on parempi!


    • Anonyymi

      Kyllähän sellainen asia jolle ihminen voi itse tehdä jotain, niin on syy tumpata pihalle. Eikä huono hengitys tai joku muukaan asia jolle voi itse tehdä jotain, niin parane yhdellä ensimmäisellä yrityksellä. Kyllä kaverilla voi olla hampaitten lisäksi muutakin korjattavaa elämässään. Jos kaveri alkaa tänää pesemään hampaansa 2X päivässä ja puhdistamaan kerran päivässä välit, niin tulos näkyää vasta jouluna. Jos haverilla on ikää vaikka 30v ja elintapa tuollainen, niin ei taida olla apua. Eikä siinä vielä kaikki! TO BE CONTUENS

    • Anonyymi

      Tuota vauhtia mieheltä tippuu hampaat suusta, jos ei niitä pese.
      Olisiko vanhan ajan irto proteesit ok? Haju poistuu, kun ei ole hampaita. Proteesit voi yöksi laittaa vesilasiin. Niitä on ehkä helpompi pestä, ottaa suusta pois ja pesaisee. Hammaslääkäriäkään ei tarvitse enää pelätä. Poraaminen loppu.

    • Anonyymi

      Pesepä ite pinppas ja ruparesoris joskus. Se haju voi tulla sieltäkin.

      Metsurin Poika 59v

      • Anonyymi

        Heikosti menee, jos et erota pahahajusta hengitystä noista mainitsemistas hajuista. Anatomian tuntemuski on vissiin vähän heikkoa. Tulevat meinaan pikkasen eri paikasta noi hajut.


      • Anonyymi

        Eihän nuo maalaisjuntit mittään ymmärrä ,tai tiedä, viina ja tupakki vaan maistuu, ovat oikeita metsäläisiä.


    • Anonyymi

      Osta sille kloorihexidiä, että saa tulehduksen kuntoon. Sitä saa apteekista ilman reseptiä. Sitten voi alkaa harjailemaan ja langoittelemaan. Kysy kavereilta suosituksia hyvästä hammaslääkäristä ja roudaa se sinne. Hammaskivet haisee vaikka muuten ois puhdas suu.

    • Jos mies pesisi hampaansa, paljastuisi suuri salaisuus, ettei moskan alla enää olekaan hampaita.

    • Anonyymi

      No ei todellakaan ole tuollaisia ongelmia, koska muuten lemppaisin haisevan haisunäädän pihalle ja sitä paitsi sillähän voi kasvaa siellä suussa vaikka mikä bakteeri ja tartuttaa sen sinuun. Älä koske tuolleiseen mieheen ja sano suoraan, että et halua suudella koska suusi haisee niin pahalle vie vaikka väkisin hammaslääkäriin ja jos sillä on korvien välissä hivenenkin jotakin niin se ymmärtää ettei haisevan hengityksen kanssa voi elää parisuhteessa.

    • Anonyymi

      Suomi on täynnä näitä, kaljavatta pömpöttää, likaiset vaatteet, hiuksia pestään harvoin ja suu löyhkää. Kouluissa voisi opettaa itsensä siistimistä tai sitten kotona jo pienestä pitäen.

      • Anonyymi

        Niin ja alushousuissa ruskeat paskaraidat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja alushousuissa ruskeat paskaraidat.

        Ei minulla tätä, mutta nuo muut viat on. Olen innokas persereikäni pesijä. Kohta olen eläkeikäinen.


    • Anonyymi

      Mulki alkaa henki löyhkää aina maitotaloustuotteiden jälkeen. Niistä jää sellanen haiseva valkoinen kate kieleen. Pitää aina pureskella purkkaa maitotuotteiden jälkeen. Lisäksi joistain kurkkupastilleista alkaa henki haisee, vaikka luulisi niiden juuri auttavan asiaan. Pesen hampaat ja kielen hammasharjalla joka päivä ja putsaan hammasvälit muutamia kertoja viikossa. Täysin haisemattomaan hengitykseen on vaikea päästä ellei sitten pese joka suupalan jälkeen kieltä ja hampaita.

      Parempi olla yksin, niin ei tarvii miettiä moisia asioita, että löyhkää jonkun nenään.

    • Anonyymi

      Huono hammashygienia voi johtaa pahimmillaan tulehdukseen muuallakin kehossa kun bakteerit pääsevät jylläämään. Luulisi että jos on kova hammaslääkärin pelko niin päinvastoin hinkais niitä legojaan monta kertaa päivässä. Taitaa olla vähän yksinkertainen heppu tuo aloittajan mies. Ei ole minkäänlaista tekosyytä olla pesemättä hampaitaan tai itseään.

      • Anonyymi

        Jos joutuu vaikka johonkin leikkaukseen, niin ennen ei huolita leikkauspöydälle, jollei hampaita ole hoidettu, koska hyvä hammas ja suu hygienia estää veritulppia.


    • Anonyymi

      Eiköhän hampaiden pesu päivittäin kuulu ihan yleissivistykseen, jos ihmisenä haluaa itseään pidettävän. Mies on varmaan muutenkin tyhmä kuin saapas, mutta jos ei vaadi parisuhteelta mitään muuta kuin että joku nyt vaan on, niin sittenhän olette ihan oikeat toisillenne. Useimmat meistä haluavat, että kumppanilla on päässä jotain.

    • Anonyymi

      Hampaattomassa miehessä on kuulemma etunsa, erään julkkis blondin mukaan. Hampaaton siitä tulee, jos jatkaa tuohon malliin.
      En oikein voi uskoa, että aloitus olisi muuta kuin mielikuvituksen tuotosta ja pilaa.

    • Anonyymi

      Rehellisyys olisi paras. Kun haisee, niin haisee ja sano se. Sano myös että et tykkää sanoa koska se on jotenkin noloa huomautella toiselle hampaiden pesusta.
      Sano myös, että et voi olla hänen lähellään, jos hengitys haisee.
      Tiedän että tuntuu ahdistavalta , mutta se auttaa lopulta vain se, että olet suora ja rehellinen.
      Hirveää huomauttaa hajusta.

    • Anonyymi

      Vaikea sanoa miksi juuri mieskaverisi hampaat haisevat. Tupakoiko hän? Käyttääkö nuuskaa?

      Itse olen ollut paljon tekemisissä slummiasukkaiden kanssa ulkomailla. Havaintoni oli että yleensä heidän hengityksensä ei pahemmin haissut, vaikka tuskin tiesivät mikä hammasharja on.

      Koska olen ollut sairaalassa töissä vuosikymmeniä, olen samalla tehnyt havaintoja ihmisten hengityksen hajusta.
      Monilla sellaisilla, jotka käyttivät vahvaa hammastahnaa ja suuvesiä, oli voimakas mädä'ntynyt haju hengityksessään. Sellaiset joiden hampaita oli vaikea hoitaa ja hammastahnan sai suuhun mutta sitten ei saanutkaan harjata eikä saanut heitä sylkemään pois tahnaa, saivat yleensä pahimman lemun suuhunsa.

      Sellaiset, joilla oli koko proteesi, joka tietysti puhdistettiin suun ulkopuolella, eivät koskaan haisseet, ei myöskään pienet lapset jotka vielä eivät pesseet hampaitaan.

      Toiset hammastahnat jotka tappoivat normaalit bakteerit, aiheuttivat pian mädäntyneen hajun.
      Terveyskaupan hammastahna sai taas hajun häviämään parissa viikossa.

      Lopputulos: Voimakkaat hammastahnat ja suuvedet aiheuttavat muutoksen suun bakteerikannassa, jolloin suu täyttyy mädättäjäbakteereista.

      Itse en käytä hammastahnaa, vaan pesen hampaani pelkällä vedellä. Eikä ole ongelmia hengityksen hajun kanssa, olen silloin tällöin kysynyt rakkaaltani, jos hän huomaa mitään tuoksua. Ei ole valittanut, vaan haluaa useamman suudelman joka kerta.
      Joten jos tavallinen harjaaminen riitä, vika voi olla muualla. Itse syön paljon omenia ja muita hedelmiä, eikä hampaissa ole koloja, joihin ruoka voisi kerääntyä.

    • Anonyymi

      Juuri tuollaisiin puliukkoihin kaikki naiset rakastuvat.

      • Ei kaikki, jotka ei pese hampaitaan, ole mitään ihmeen puliukkoja...
        ........yms...........saanen vain huomauttaa narsisteja......joita te kaikki olette, jotka ovat niiiiiiin kirotun tarkkoja joka asiasta.........


      • MissFinland76 kirjoitti:

        Ei kaikki, jotka ei pese hampaitaan, ole mitään ihmeen puliukkoja...
        ........yms...........saanen vain huomauttaa narsisteja......joita te kaikki olette, jotka ovat niiiiiiin kirotun tarkkoja joka asiasta.........

        Vai narsisteja 🤣


    • Anonyymi

      Sanoiko täällä yksikään että risaiset hampaat ja hampaiden hoitamattomuus voi aiheuttaa vaikka sydänongelmia. Tulehdukset leviää muualle elimistöön.
      On erittäin tärkeää hoitaa hampaansa ja suuhygienia kuntoon. Ei kukaan voi vedota hammaslääkäri pelkoonsa, se on jo lapsellista koska pelot myös hoidetaan alta pois ennen hammashoito toimenpiteitä.
      Ajatuskin ällöttää, että pitäisi suudella haisevaa suuta. Pelkästään jo pahan hajuinen ihminen on luotaan työntävä. Tuollainen suun hoitamattomuus kertoo vain miehen asenteista ja välinpitämättömyydestä jos olet hänelle tärkeä.

    • Anonyymi

      Jos mies on pelkästään välinpitämätön niin ei sellaista voi hyväksyä. Sellainen on täydellisen välinpitämätöntä muista ihmisistä nykyaikana, ja myös itsestänsä. Ei hyvä.

      Voisin kertoa myös että löytyy naisiakin tällä saralla ja jätän sanomatta minkä jättävät pesemättä. Ei hyvä sekään. Miehen ei pidä sellaiseen naiseen tuhlata aikaansa yhtään enempää.

    • Hampaiden hoitamattomuus viittaa mielestäni keskimääräistä alhaisempaan älykkyysosamäärään nykypäivänä..
      -Sille ei välttämättä ole tehtävissä mitään.

      Mut toinen mikä yleisestiottaen aiheuttaa järkyttävää löyhkää on esim. Karppaaminen.. Nää ihmiset alkaa haista asetonille.

      Jokatapauksessa mikään ei ole niin erinomainen halun tappaja sängyssä kuin haiseva ihminen...
      -Mielestäni ap sinä voisit kuitenkin ihan reilusti ottaa tuon hajun puheeks senkin uhalla, että hän siitä loukkaantuisi.
      Hyvällä lykyllä hän ottaa yhden huomautuksen vakavissaan ja alkaa tehdä asialle jotain. Akuuttina hoitona voit tarjota esim. SB12 suuvettä, tosin eihän sekään vie pois sitä inhotusta, et tietää toisen suussa mätänevän viikonkin vanhaa evästä.
      -Voimia ja tsemppiä sinulle!

    • Anonyymi

      Onko se joku tuonti Eno Marokosta? Sielä ei pestä hampaita kun hammas harja on Eurooppalainen keksintö. Heidän kulttuurissa se on ihan Allahista kiinni jos saa pitää hampaansa tai ei.

      • Anonyymi

        Hammasharja on itse asiassa keksitty joko Egyptissä tai Babyloniassa n. 3500 vuotta sitten, joskin melko eri näköisenä kuin nykyisin. Nykymuotoinen hammasharja on kehitetty Kiinassa 1400- luvulla. Siinä ei ole yhtään mitään eurooppalaista.


    • Anonyymi

      Mielestäni kannattaa sanoa suoraan. Minun eksäni oli samanlainen. Sanoin hänelle että hampaat pitää pestä, että haiset. Ei asuttu yhdessä, joten kun hän tuli töistä luokseni, hän kävi pesemässä hampaat. Hyi kauheaa, että työkaverit joutuvat haistelemaan, kun ei kerran aamulla pessyt. Oli todella laiska pesemään. Kuulemma pelkkä suuvesi auttaa. Ei tietenkään auta. Hammaslääkärissä kävi kerran. Sen jälkeen hetken parempi. Eli ongelma oli ainoastaan liian huono hampaiden pesu. Ja dödö oli sama. Passitin suihkuun ja dödöä kainaloon. On se kyllä kumma ettei 40 mies osaa tehdä noita itse. Hän oli ennen minua naimisissakin. Miten vaimo katseli tuollaista. Tunnelma menee kyllä täysin jos toinen haisee pahalta. Se on helppo hoitaa, jos tahtoo.

      • Anonyymi

        Sen vaimo oli samanlainen tunkio.


    • Anonyymi

      Mene sen miehen kaveriksi hammaslääkäriin.Varaa hänelle aika ja sit sanot,että nyt mennään.Mene sinne vastaanotto huoneeseen saakka. Kuulet siinä,mitä hammaslääkäri kertoo. Sit menette kauppaan ja ostatte hänelle sähköhammasharjan ja oman hammastahnan.Suuvettä jne,mitä lääkäri suosittelee.Älä hylkää muuten ihanaa miestä ihan vähällä.Heitä on harvassa.

    • Anonyymi

      Miksi valehtelit? Olisit sanonut suoraan että et halua koska hän haisee niin pahalle.

      Jos nainen haisisi pahalle huonon hygienian takia, niin en rupeaisi katselemaan.

      • Anonyymi

        Jos hammaslääkärin hengitys haisee hirveän pahalle niin se ei varmaankaan osaa mitään muuta sitten kuin repiä hampaita pois putkitonkien avulla.

        RAIDia deodorantiksi kainaloon ja Mobilattia munille rasvana.


    • Et sä eikä kukaan muukaan voi pakottaa ketään peseen hampaitaan. En mäkään pese juuri koskaan. Jos ei joku sitä halua tehdä, ei siinä ole mitään pahaa.

      • Anonyymi

        Ai, jaa, miksi haluat, et sun Legot putoo sun suusta, ja sitä ennen kipua ja särkyä ,koska hammasjuuret särkee tulehduksineen ennen hampaiden putoamista.
        Ei siinä mitään pahaa ole, mutta teet karhunpalveluksen itsellesi.
        Kyllä hyvät hampaat kivat ovat ,syöminenkin helpompaa, kun tekareilla.


      • Anonyymi

        Joskus tulee pestyä , ja ennen hammaslääkäriin menoa .- Tekarit on puolet hampaista , syömisen jälkeen hammastikkua ja kaljalla kurlaan :D


    • Anonyymi

      Kyllä tulee neuvoja joka lähtöön ja niin asiantuntijoita ollaan, vaan joka kolmas sana on kirosana. Hampaiden hoitaminen on erittäin tärkeää myös oman terveyden kannalta. En vähättele kysyjää mutta pieneen asiaan kaatuisi orastava suhde. Ota täältä kommenteista hyviä neuvoja hammaslääkärillä käymisestä ja tuo niitä vaihtoehtoja miehellesi, ole mukana. Kaikenlaisia pelkoja on, hammaslääkäri on varmasti yksi sellainen. Yksi kantavan suhteen kulmakivi on arjen asioista yhdessä selviminen ja komromissien hakeminen. Tässä on nyt oiva tilanne harjoitella sitä.
      Toivon, että miehelläsi on halua ja asennetta hoitaa kalusto kuntoon.
      Tsemppiä teille.

    • Anonyymi

      Tapailin miestä, joka hampaat oli ruskeat piikit. Hän ei juuri hymyillyt, niin hammasasia selvisi vasta kielipusuissa. Sain heti jonkun tulehduksen suuhuni. Se tapailu loppui siihen.

    • Anonyymi

      Suun hygienia on kuitenkin mitä suuremmissa määrin myös terveysasia. Saattaa tulla jollekin yllätykseniä, mutta se voi aiheuttaa jopa ennenaikaisen kuoleman.
      Itse en ymmärrä ihmisiä, jotka eivät pidä huolta hygieniastaan. Ei se nyt niin kovin haastavaa tai aikaa vievää ole.
      Onko kyse jonkinlaisesta salaisesta viehtymyksestä pahaan hajuun?

      Aivan järkyttävää yrittää keskustella hammasmätäisen haisulin kanssa, varsinkin jos tämä tuo naamansa liian lähelle. Mutta, mikäänhän ei ole pakko, jos ei halua.

      Mikäli ientulehdus pääsee kunnolla jylläämään, irtovat hampaat kokonaan pois. Siinä sinulla sitten hampaaton miäs hymyää... ja haisee yhä..
      Emme elä keski-ajalla. Tai no, suurin osa meistä.

      Vaikuttaa siltä, että miesystäväsi on melkoinen mammanpoika ja pelkuri!
      Sorry.
      Voimia.

    • Anonyymi

      Osta uusi sähköhammaharja jossa on puhelimeen asennettava ohjelma joka ilmoittaa onko pesty hyvin tai jokin hammas jäänyt harjaamatta. Myös harjauksen kesto . Jospa se siitä innostuis sillä jos mies on muuten sopiva ei sitä heti laiteta ulkoruokintaan.

    • Anonyymi

      Tähän voisi kirjoittaa vaikka minkä kommentin mutta: JOS itse olisin nainen=sinä siis, laittaisin yhden selkeän ja selvän ehdon suhteenne jatkolle eli mies menee hammaslääkäriin vaikka sen -hoitajan kautta, kertoo vastaanotolla kammostaan ja avaa suunsa. Ihmiset ei muuten aina tiedä ko. käynnin toista puolta; suusta näkyy/vilkaistaan muutakin kuin hampaat. Aika ajoin löytyy vakavampiakin seikkoja kuin hammaskivet ja -reiät niitä sen enee tässä erittelemättä.
      Itse olen aina mennyt ja nauttinut!

      Olof et Henrik von Lloydman

    • Anonyymi

      Osta kylppäriin niitä "sb12" tai vst. tuotteita... ja sano, että purskuttaa edes sillä, ja näytä itse mallia kun oletta yhtäaikaa kylppärissä... jostain tuo on aloitettava, jossei harjaa mies käteen ota... koklaa tuolla. Olen mies, ja pessyt aina hampaani, aamuin illoin, mutta henkitys haisi.
      Auttoi kun jätin poies maitotuotteet, ja ostin tuon SB12putelin, enää ei ihmiset "peräänny" kun alan jutteleen ja ei tuota pahaa hajua itse huomaa hei! Pitää sano jonku, että tietää. Hammaslekuriin kyllä pitäs kans, ees joku vuosi mennen..

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      En minäkän pese kuin 3 krt viikossa, ei minulla silti hengitys haise kun hampaat on kunnossa. Hammaslääkäri sanoi että minulla on niin kova hammasluu ettei ne reikiinny helposti. Käytän säännöllisesti ksylitoli purukumia ja kun pesen hampaani niin pesen aina sähköhammasharjalla.

    • Anonyymi

      Ei se harjaa ku on implantit ja haju tulee tietysti ruuasta ja yskästä

    • Anonyymi

      Hei aloittaja, oletko miehen kanssa vielä kimpassa..:D Minä olisin nostanut kytkintä hetsilleen. Hygenia on eka asia mikä pitää olla kunnossa.

      • Anonyymi

        Tuli mieleen tää keskustelu näin unettomana yönä puolen vuoden jälkeen, niin ajattelin tulla kattoon et vastattiinko mun avautumiselle mitään. Vähän ku unohtu kokonaan muutamaks kuukaudeksi.

        Sain hänet pesemään hampaitaan edes joskus "kiristämällä", mutta ei hän hammaslääkärissä käynyt vaikka useaan otteeseen pyysin. En kuitenkaan muista että haju ois ollut ihan niin etova kun alkuaikoina (ehkä totuin ja tyydyin?) Erottiin tuossa joskus syksyllä liittymättömistä syistä.

        Tällä hetkellä onnellisesti asun hlön kanssa jonka hygieniataso vastaa omaani. Rohkeutta sanoa vaivaavista asioita on tullut, ja kyllä se paljon vaikuttaa kenen kanssa on, että uskaltaako sanoa. Jos toinen haluaa sun kanssa olla niin kestää kyllä kuulla jos sua oikeasti vaivaa asia. Mitään 'jos et - - - niin lähen' en nyt tarkoita, vaan niitä kompromisseja puolin ja toisin.


    • Anonyymi

      Minun edesmennyt avopuoliso ei myöskään hammasharjaan pahemmin koskenut. Hän oli 44 vuotias.Kuitenkin suhteemme alussa kauniit, tasaiset hampaat. Alussa pistin pesemättömyyden vain laiskuuden tmv. piikkiin mutta sitten huomasin hänen hengityksensä haisevan pikku hiljaa enemmän. Lopulta oli pakko sanoa että Tuus peseen hampaat jooko...vähän kuin lapselle. Ja tämä rupesi toistumaan vain useammin. Vihasin tavallaan itseäni kun kuulostin joltain äidiltä. Välillä mies kyllästyneenä sanoikin takaisin Joo,joo ja nopean pari kertaa sieltä täältä-harjauksen jälkeen lannistuneena kömpi sänkyyn.Hyvä, etten vielä taputtanut päähän että Hyvä Poika. Se oli minulle inhottava tunne.Mutta haju oli niin kauhea.Sen huomasi jo muutkin.Sanoin, että jos ei ala pesemään hampaitansa, ne tippuvat. Eipä mainittavaa reaktiota. Ja niinhän siinä sitten kävi: Yksi päivä yksi hammas puuttui. Toinen päivä toinen. Muut hampaat olivat mustuneita. Seksielämä loppui tyystin. Miten voi haluta miestä joka haisee pahalta ja hampaita puuttuu?
      Hammaslääkäriin ei mennyt kehoituksista huolimatta.
      Menetin hänet agressiiviseen syöpään myöhemmin.

    • hammasmätä, eli karies tuppaa tarttumaan , suudellessa bakteerit vaihtuvat, onhan se aika ällöttävää , mikäli toinen ei pese hampaitaan ja huolehdi suunhygieniasta.

      siinä tapauksessa varsinkin, jos itse yrittää hoitaa suutansa, ja pestä hampaita ja toinen osapuoli ei!

      • Anonyymi

        Minulla oli vanhempi herrasmies, mutta vaihto kalsarit vain saunan jälkeen lauantaina. Sunnuntaina pyysin kotiin, en enää perjantaina kun sohva haisi kakalle. Käänsi myös lakat nurin, vaikka niissä oli tahroja, jotenkin säälitti jättää kakkahousu.


    • Anonyymi

      Täällä kanssa paha hajuongelma. Mies ei pese koskaan hampaitaan, kun hymyilee niin ylähampaissa näkyy jopa ruoantähteitä, hyi yäk. Niin ja tupakoi myös, sekä juo kaljaa joka viikonloppu. Pitää myös valkosipulista. Voitte vain kuvitella mikä löyhkä on makkarissa viikonloppuisin aamuyöllä. Ja se kuorsaus viellä päälle. Niin ja pierut myös. Eikä käy suihkussakaan joka päivä. Haisee hielle ja semmoiselle ummehtuneelle kakalle. Ihossaan on pinttynyt likakerros joka vaatisi tehopesua. Olen ajatellut että muutan vierashuoneeseen.

      • Huh.. Tuossa on jo niin paljon muitakin puutteita hygieniassa et en kyl kattelis enää koko miestä.


    • Anonyymi

      Kyl mä miehen voin sanoa, et nykyisin kaikki pitää omista hampaista hyvää huolta. Syyt ovat ihan vain terveydelliset syyt. Hampaista voi lähteä monenlaiset sairaudet liikkeelle. Itse pesen aamuin illoin ja lähes sata prosenttia miehistä pesee ainakin kerran päivässä. Näin uskon, se joka muuta väittää on palturia. Aina löytyy näitä kärjistäjiä, joilla on vain jollain tavalla oma ketun häntä kainalossa.

    • Täällä myös yksi jolla on samaa ongelmaa. Aika usein joudun muistuttamaan poikaystävää hampaiden pesusta. Vetovoima on aikalailla kadonnut sen takia kun pusut ei enää innosta ja tuntuu että oon "äiti" tässä suhteessa.
      Suhteessamme on muuten tosi paljon hyvää, enkä haluaisi tämän takia erota.

    • Anonyymi

      Pesetkö alapääsi ennen yhdyntäämme?

      • Anonyymi

        Jos mies sanoisi että alapääni haisee ja se inhottaa niin kyllä varmasti pesisin. Siinä vaiheessa yleensä tulehdus kyseessä, joten kannattaa käydä lääkärissä.


    • Anonyymi

      Mun miehellä haisee mutta rakadtan häntä joten oon antanut haista. Asiaan barmaan baikuttanut sekin etten oo pitänyt häntä itsestäänselvyytenä koskaan vaan oon kokenut olevani etuoikeitettu että hän on ollut mun kanssa näinki kauan. Mää oon rakastanut sitä kuvottavaa hajuakin koska se kertoonu mulle että mies on siinä lähellä.
      Mutta nyt kun oon tajunnu ettei mies oo tainnu koskaan takastaakkaan oikein mua koska elelee omineen niin sattuu. Tuolle ei tosin voi mittää vaan mun on päästettävä irti niin miehestä kuin hänen hajuhengestäänkin 😄 ehkä tuo naurattaakin mutta oikeasti tuntuu äärettömän pahalta, tuntuu kuin hajoan ja haihdun ja jossain välissä rakennan itseni varmaan pienistä siruista kasaan, ei oo vaihtoehtoja.
      Kuinka olisinkaan toivonut että mieheni ja lasteni isä olisi rakastanut mua mutta ei.

      Asianytimeen palatakseni jos kumppaniasi pelottaa hammaslääkäriin meno niin on olemassa pelkopotilaisiin erikoistuneita hammaslääkäreitä ja jos mies ei iyse kejtaa asiaa tiedustella hammashuollosta niin suosittelen että sinä soittaisit ja kysäisisit asiasta ja i formoisit miehelle. Hammaslääköri pelko on tavallista ja kauhean yleistä. Ihan on että mies sanoitti sen ääneen. Toivotaan että hän vuoksesi ja itsensäkin vuoksi rohkaistuu hammaslääkärin jakkaralle ja tosiaan jis teilläpäinkin julkisellakin puolella olisi pelkoon erikoistuneita lääkäreitä. Ite oon käynyt sellaisella ja voin suositella lämpimästi ❤️

    • Anonyymi

      Se mies tartuttaa sinulle karieksen.

      • Anonyymi

        Mietin vain että miten pitkälle tullaan jos/kun hampaat tippuvat? Ja mitä sen jälkeen, onko ikenissä tulehdus vai miten olematon suuhygienia etenee?


    • Anonyymi

      Kannattaa kysyä syytä, jollei pese hampaita? Ehkä pelkää suuseksiä niin paljon, että puhtaalla suulla joutuu tekemään enemmän asioita, jotka eivät ole mieleen? Syöpäpelot?

      • Anonyymi

        Aloitus vuodela 2019 joten ehkä ongelma jo ratkaistu?
        Noin muutoin joillain voi olla useitakin syitä jättää pesemättä hampaansazmutta viimeistään parisuhdetta aloittaessa useimmille tulee mieleen se suuhygieniakin.. koskakaikki haluavat antaa itsestään miellyttävän kuvan kumppanilleen.
        Ehkä tuossa henkilö pelkää verenvuotoa ikenistä mitä varmasti tapahtuu jos harvakseltaan harjaa hampaitaan tai kun aloittaa säännöllisen hampaiden harjauksen.
        Siihen verenvuotopelkoon on oiva hammastahnakin olemassa, Paradotax tai vastaava.
        Sitten voi olla että hampaita vihloo, on jo olemassa olevia reikiä joihin sattuu syödessä, juodessa ja harjatessa. Tai voi olla vihlovat hampaat muutoin. Siihenkin vihlontaan on oma hammastahnansa.
        Tai onko mies masentunut? Masennus näkyy henkilökohtaisen hygienian laiminlyöntinä, ei peseydytä jne. mutta tuskin siitä on kyse.
        Tai sitten mies on elänyt noin jo vuosikymmeniä ja tottunut siihen ettei pese hampaitaan?

        Todennäköisesti on erittäin runsaasti hammaskiveä joka jo itsessään haisee pahalle. Joillain on sylki niin kivennäispitoista että hampaisiin muodostuu hammaskiveä vaikka kuinka pesisi ja harjaisi, tekisi mitä tahansa.
        Itse joudun käymään puoli vuosittain suuhygienistillä puhdistuttamassa hampaani koska sylki sisältää runsaasti kivennäiaineita ja alaleuan etuhampaisiin kertyy plakkia, juuri sille alueelle missä sylkirauhaset ovat.
        Pari kertaa päivässä tulee hampaat harjata, mielummin sähköhammasharjalla ja käyttää hammasväliharjaa tai lankaa.
        Ongelmaan en osaa antaa vastausta. Itse pelkään ihan sairaasti hammaslääkärikäyntejä. Suuhygienistin vastaanotolla voi pyytää lisämaksullista pintapuudutteen laittamista mikä tuollaisessa tapauksessa on lähes pakollista koska hammaskiven poisto ultarallakin on todennäköisesti kivuliasta.
        Eli puudutteen saa pyydettäessä, allergiat huonioiden. Silloin se hammaslääkärillä käyntikin on miellyttävämpi kokemus. Ja porattaessa aina hammaslääkäri laittaa puudutepistoksen tai useamman jolloin se hampaan reiän porauskaan ei satu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus vuodela 2019 joten ehkä ongelma jo ratkaistu?
        Noin muutoin joillain voi olla useitakin syitä jättää pesemättä hampaansazmutta viimeistään parisuhdetta aloittaessa useimmille tulee mieleen se suuhygieniakin.. koskakaikki haluavat antaa itsestään miellyttävän kuvan kumppanilleen.
        Ehkä tuossa henkilö pelkää verenvuotoa ikenistä mitä varmasti tapahtuu jos harvakseltaan harjaa hampaitaan tai kun aloittaa säännöllisen hampaiden harjauksen.
        Siihen verenvuotopelkoon on oiva hammastahnakin olemassa, Paradotax tai vastaava.
        Sitten voi olla että hampaita vihloo, on jo olemassa olevia reikiä joihin sattuu syödessä, juodessa ja harjatessa. Tai voi olla vihlovat hampaat muutoin. Siihenkin vihlontaan on oma hammastahnansa.
        Tai onko mies masentunut? Masennus näkyy henkilökohtaisen hygienian laiminlyöntinä, ei peseydytä jne. mutta tuskin siitä on kyse.
        Tai sitten mies on elänyt noin jo vuosikymmeniä ja tottunut siihen ettei pese hampaitaan?

        Todennäköisesti on erittäin runsaasti hammaskiveä joka jo itsessään haisee pahalle. Joillain on sylki niin kivennäispitoista että hampaisiin muodostuu hammaskiveä vaikka kuinka pesisi ja harjaisi, tekisi mitä tahansa.
        Itse joudun käymään puoli vuosittain suuhygienistillä puhdistuttamassa hampaani koska sylki sisältää runsaasti kivennäiaineita ja alaleuan etuhampaisiin kertyy plakkia, juuri sille alueelle missä sylkirauhaset ovat.
        Pari kertaa päivässä tulee hampaat harjata, mielummin sähköhammasharjalla ja käyttää hammasväliharjaa tai lankaa.
        Ongelmaan en osaa antaa vastausta. Itse pelkään ihan sairaasti hammaslääkärikäyntejä. Suuhygienistin vastaanotolla voi pyytää lisämaksullista pintapuudutteen laittamista mikä tuollaisessa tapauksessa on lähes pakollista koska hammaskiven poisto ultarallakin on todennäköisesti kivuliasta.
        Eli puudutteen saa pyydettäessä, allergiat huonioiden. Silloin se hammaslääkärillä käyntikin on miellyttävämpi kokemus. Ja porattaessa aina hammaslääkäri laittaa puudutepistoksen tai useamman jolloin se hampaan reiän porauskaan ei satu.

        Noin kova hammashuoli varmaan johtuu siitä tuolipelosta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noin kova hammashuoli varmaan johtuu siitä tuolipelosta?

        Hammaslääkärikäynti- pelko on poistettavissa kun tietää että kivunlievitystä saa. Tuolia itsessään ei kai tarvitse pelätä?


      • Anonyymi

        Jos käyttää nuuskaa tai tupakoi runsaasti toki syöpäpelkokin voi aiheuttaa pelkoa. Nuuskankäyttö kyllä aiheuttaa pahaa hajua ja voi vaurioittaa suun limakalvoja, kieltä ja hampaitakin ja aiheuttaa lopulta suu- kurkku- tai kielisyöpää.


    • Anonyymi

      Voi se henki haista ahkerammalla pesijälläkin.

      Tarttuuko pahanhajuinen hengitys muuten esim. suudellessa?

      • Anonyymi

        Ei tartu. Hammaskaries voi tarttua .Ja sukupuolitaudit ja ns. pusutauti.


    • Anonyymi

      Eikö ilokaasun käyttäminen ole aika tyyristä? Kenellä sellaiseen on varaa,
      niinkuin normi ihmisellä?

      • Anonyymi

        Miten ilokaasu tähän liittyy? Ei hammaslääkäri sitä tarjoa pelkotiloihin.
        Monilla vanhemmilla ihmisillä siis 60-85 vuotiailla pelko voi liittyä lapsuuden kokemuksiin esim. maaseudun hammaslääkäreihin , konitohtoreihin?
        Tuolloinhan ei juuri puudutteita käytetty ja otteet olivat muutoinkin ronskit.
        Lapsuuteen ylipäätään moni pelkotila juontaa muutoinkin.
        Kouluhammaslääkäri nauroi ivallisesti tai haukkui kun ei lapsi ollut pessyt hampaitaan. Tai käsitteli lapsen hammaslääkäripelkoa nauramalla tai käskyttäen ja komentaen?

        Monien ikääntyneiden ihmisten omat vanhemmat edustivat sotasukupolvea eikä lapsia kotona edes opetettu pesemään hampaitaan koska vnhemmatkaan eivät pesseet hampaitaan säännöllisesti kuin juuri ennen hammaslekurille menoa. Eikä tuolloin opetettu hampaidenharjaus- tekniikkaa.
        Tuo alun esimerkkimies lienee ikääntynyttä sukupolvea, ehkä > 50 vuotiasta?
        Sitä nuoremmat ovat jo koulussa opetettu kouluterveydenhoitajan toimesta jo tottuneet siihen ajatukseen että hampaita harjataan säännöllisesti.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      3869
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2318
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2121
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      91
      2027
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      93
      1704
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1391
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1301
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1297
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      303
      1236
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe