Totuudellinen kirkko on Jumalan seurakunta

Anonyymi

Adventtikirkko pitää esillä totuutta tutkivasta tuomiosta, sapatista ja lopun ajan profetioiden oikeasta tulkinnasta. Jo pelkästään näistä syistä kristittyjen kannattaisi tulla Adventtikirkon jäseniksi. Mikään muu kirkkokunta ei pidä yhtä tarkasti kiinni Jeesuksen uskosta ja Jumalan käskyistä kuin Adventtikirkko! Tarvitaanko muita syitä hylätä nykyinen uskovien yhteys ja tulla Adventtikirkkoon?

Historia on osoittanut sen, että kokonaiset kirkkokunnat eivät ikinä muuta opetustaan ja elämäänsä totuuden sanan mukaan, joten ainoa mahdollisuus pelastua porton kohtalolta, on tulla Adventtikirkkoon! Vain Adventtikirkossa opetetaan oikein Jumalan sanaa ja noudatetaan sitä elämässä! Kymmenykset tulee tietysti maksaa bruttotuloista eikä netosta ja se on Jumalan tahto: pyhä opetus Raamatun kirjoituksissa! Vai tahdotteko sitä, että pastorit elävät köyhinä ja puutteessa?

51

129

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Tarvitaanko muita syitä hylätä nykyinen uskovien yhteys ja tulla Adventtikirkkoon?"

No, jokin terveeen järjen syy olisi kiltämättä hieno bonus...

"Historia on osoittanut sen, että kokonaiset kirkkokunnat eivät ikinä muuta opetustaan ja elämäänsä totuuden sanan mukaan..."

... mistä adventtikirkko ei ole poikkeus. Kun Ellun profetiat on jo monasti todettu menneen ihan mönkään, silti A-kirkon o n pakko pitää Ellua jonakin suurena. Tämähän on jo niin suuri vitsi, että kaikki A-kirkon ulkopuoliset nauravat. - ai niin, paitsi ne jotka eivät asioita tunne, nehän edelleen liittyvät jossakin määrin a-kirkkoon.

• Anonyymi

Olet väärässä. Täysin väärässä.

• Anonyymi kirjoitti:

Olet väärässä. Täysin väärässä.

Olisi kiva toki tietää, missä kohden olen väärässä. Jos sinulla jokin kohta siis on, jossa olen todistettavasti väärässä. Anna vaan kuulua.

• Anonyymi
        Exap kirjoitti:

Olisi kiva toki tietää, missä kohden olen väärässä. Jos sinulla jokin kohta siis on, jossa olen todistettavasti väärässä. Anna vaan kuulua.

Ellen G. Whiten profetioista ei yksikään ole "mennyt väärään".

Valehtelet, mutta valheesi ei meitä hetkauta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei niin mutta Whitellä on monta ennustusta, jotka eivät ole toteutuneet.

• Anonyymi kirjoitti:

"Ellen G. Whiten profetioista ei yksikään ole "mennyt väärään". "

Valitettavasti on. Hän ennusti maailman looppuvan 1844, 1850 ja 1851.

No jos nyt esimerkkiä kaipaat, niin tässä tuosta 1851-profetiasta:
        "Now time is almost finished, (1851) and what we have been 6 years in learning they will have to learn in months." - EARLY WRITINGS p. 57

Hän käytti useasti termiä "minulle on näytetty", viitaten PH:een, ja sellaista kutsutaan profetiaksi aeikä arvaukseksi.

• JOS Jeesus tulisi Adventtikirkkoon, niin Hänet tuomittaisiin mm. lihansyönnistä, viininjuonnista ja lauantaisapatin rikkomisesta...

• Anonyymi

Niin ja porttojen kanssa liikkumisesta?

• Anonyymi

Sinäkin olet täysin väärässä.

1. Puolet adventisteista syö lihaa.
        2. Jeesus ei juonut viinaa, vaikka niin luulette.
        3. Jeesus ei koskaan rikkonut sapattia.

• Anonyymi

Adventtikirkko on Jeesuksen kirkko.

• Anonyymi

"Adventtikirkko pitää esillä totuutta tutkivasta tuomiosta, sapatista ja lopun ajan profetioiden oikeasta tulkinnasta."

Niin pitää, ja siksi muut meitä vihaavat.

• Anonyymi

Tutkiva tuomio on ihmisten keksimä oppi. Vieläpä maallikkosaarnaajien, joilla ei ollut teologista koulutusta eikä Raamatun alkukielien ymmärrystä. He keksivät tutkivan tuomion opin yhden ainoan vanha huonon raamatunkäännöksen pohjalta.

Kun kirkon parhaat teologit myöhemmällä vuosisadalla koettivat perustella tutkivan tuomion oppia teologisesti, he eivät pystyneet siihen, koska sillä ei ole teologista pohjaa eikä teologisia perusteluita. Kirkko lakaisi maton alle vaivihkaa nuo tutkimustulokset ja vaikenee asiasta jatkaen väärän opin opettamista edelleen. Tuon tutkimuksen takia tuhannet ovat jättäneet kirkon. Mukanaan satoja pastoreita.

Että semmoinen oppi se.

• Adventtikirkko lienee yksi seitsemästä KULTAA (juutalaisuutta) puhdistavasta kansasta. Siten se on Jumalan seurakunta kaiketi. Muita saman tyylisiä ovat mm. Jehovan todistajat ja Mormonit.
        Tuo tutkiva tuomio voisi perustua Profeetta Hesekielin kirjaan, jossa kutsutaan kuusi nuorta miestä kullakin tuhoase kädessään ja seitsemäntenä vielä kirjoitusvälineet omaava mies. Tuollainen tuhoase on esim. kahvi. Joka kuuntelee Jumalan kansojen kieltoa olla juomatta kahvia menestyy kenties paremmin Jumalan edessä kuin se joka juo kahvia.
        Mutta puhdistustyö alkaa Jumalan omasta temppelistä. Ja on hienoa, että Imaami Mahdin ja Profeetta Isan tullessa on olemassa kansoja, jotka ovat puhtaita ja Jumalalle omistautuneita.

• Anonyymi
        alfa123om kirjoitti:

Adventtikirkko lienee yksi seitsemästä KULTAA (juutalaisuutta) puhdistavasta kansasta. Siten se on Jumalan seurakunta kaiketi. Muita saman tyylisiä ovat mm. Jehovan todistajat ja Mormonit.
        Tuo tutkiva tuomio voisi perustua Profeetta Hesekielin kirjaan, jossa kutsutaan kuusi nuorta miestä kullakin tuhoase kädessään ja seitsemäntenä vielä kirjoitusvälineet omaava mies. Tuollainen tuhoase on esim. kahvi. Joka kuuntelee Jumalan kansojen kieltoa olla juomatta kahvia menestyy kenties paremmin Jumalan edessä kuin se joka juo kahvia.
        Mutta puhdistustyö alkaa Jumalan omasta temppelistä. Ja on hienoa, että Imaami Mahdin ja Profeetta Isan tullessa on olemassa kansoja, jotka ovat puhtaita ja Jumalalle omistautuneita.

On se teillä adventisteilla vaikeaa tuo pelastus. Minä juon kahvia, viiniä ja olutta sekä joskus myös väkijuomaa ja pelastun ihan muilla ansioilla kuin te.

:O

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

On se teillä adventisteilla vaikeaa tuo pelastus. Minä juon kahvia, viiniä ja olutta sekä joskus myös väkijuomaa ja pelastun ihan muilla ansioilla kuin te.

Terve ruokavalio ja raittius eivät ole ansio, joiden nojalla adventisti pelastuu. Ne ovat seurausta Jumalan vaikutuksesta, kun hän ohjaa lapsiaan elämään hänen tahtonsa mukaan. Hyvillä teoilla ja terveellä ruokavaliolla tai raittiudella ei ansaita syntien anteeksiantoa, mutta ne ovat seurausta siitä, että adventisti on saanut syntinsä anteeksi ja syntynyt uudesti Jumalan lapseksi. Adventistien joukossa on ehkä eniten Jumalan lapsia koko maailmassa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Terve ruokavalio ja raittius eivät ole ansio, joiden nojalla adventisti pelastuu. Ne ovat seurausta Jumalan vaikutuksesta, kun hän ohjaa lapsiaan elämään hänen tahtonsa mukaan. Hyvillä teoilla ja terveellä ruokavaliolla tai raittiudella ei ansaita syntien anteeksiantoa, mutta ne ovat seurausta siitä, että adventisti on saanut syntinsä anteeksi ja syntynyt uudesti Jumalan lapseksi. Adventistien joukossa on ehkä eniten Jumalan lapsia koko maailmassa!

"Adventistien joukossa on ehkä eniten Jumalan lapsia koko maailmassa!"

Perustele! Lähde, kiitos!

Miten adventistit voisivat syntyä uudesti kun he eivät tunne Jeesusta? Niin moni kirkon opeista vääristelee Jumalan armoa ja rakkautta ja niin moni Whiten opetus vähättelee pelastusta ja armoa, että miten adventisti voisi ymmärtää Jeesuksen rakkauden ja todellisen Jumalan suuruuden ja rakkauden?

Se on muuten jännä juttu, miten muiden kirkkokuntien uskovat kuvastavat syntiensä anteeksi saamista aivan eri asioilla kuin ruokavaliolla. Kuulisit nyt mitä oikein puhut. Jeesus pyörisi naudassaan jos kuulisi tuon, mitä sanot, mikäli olisi vielä kuollut!

• Anonyymi kirjoitti:

Niin; mihin tarvitaan PUHDISTETTUA KULTAA. Eräs hengessäni kuulema sana on, että tulee vaikeita ahdistuksia. Niin vaikeita, että jopa PYHÄ HENKI, jonka on määrä olla ikuinen ihmisen sisässä saattaa joutua vihollisten ahdistamana lähtemään ihmisestä. Mutta Jeshua sanoi tehneensä lohdutuksen mahdolliseksi sitä kautta, että VOIDAAN AIKANAAN MUUTAMAN TUHANNEN VUODEN KULUTTUA PITÄÄ noita seitsemää KULTAA puhdistavaa kansaa ikään kuin PYHÄN HENGEN inkarnaatioina maan päällä. He ovat siinä asemassa silloin, että toteutuu JEshuan sana: Minä lähetän teille PUOLUSTAJAN, Totuuden Hengen, Hänet ja hän on KANSSANNE IKUISESTI.

• Anonyymi
        alfa123om kirjoitti:

Niin; mihin tarvitaan PUHDISTETTUA KULTAA. Eräs hengessäni kuulema sana on, että tulee vaikeita ahdistuksia. Niin vaikeita, että jopa PYHÄ HENKI, jonka on määrä olla ikuinen ihmisen sisässä saattaa joutua vihollisten ahdistamana lähtemään ihmisestä. Mutta Jeshua sanoi tehneensä lohdutuksen mahdolliseksi sitä kautta, että VOIDAAN AIKANAAN MUUTAMAN TUHANNEN VUODEN KULUTTUA PITÄÄ noita seitsemää KULTAA puhdistavaa kansaa ikään kuin PYHÄN HENGEN inkarnaatioina maan päällä. He ovat siinä asemassa silloin, että toteutuu JEshuan sana: Minä lähetän teille PUOLUSTAJAN, Totuuden Hengen, Hänet ja hän on KANSSANNE IKUISESTI.

"Niin; mihin tarvitaan PUHDISTETTUA KULTAA. "

Jos viittaa tuolla puhdistetulla kullalla ilmestyskirjan tekstiin, niin sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että adventistit joutuvat, suorittamaan erilaisia asioita ollakseen hyviä ADVENTISTEJA, kuten välttelemään saastaisia eläimiä, maksamaan kymmenyksiä, välttelemään olutta ja viiniä, kuntoilemaan, pukeutumaan tietyllä tavalla. Monet heistä luulevat vegaaniuden saavan aikaan sen, että he kuulevat paremmin Jumalan ääntä (kuten eräs Ted Wilson), puhumattakaan heidän muista yrityksistään olla Jumalalle kelvollinen.

Ilmestyskirjan puhdistetulla kullalla on aivan muu merkitys!

• Anonyymi

Olisin ylpeä Adventtikirkon jäsenyydestä, ellei ylpeys olisi syntiä.

Nyt olen vain tällainen nöyrä Jumalan seurakunnan jäsen, joka pitää Jumalan käskyt ja jolla on Jeesuksen usko.

• Anonyymi

Sinä et pysty itse päättämään oletko jostakin ylpeä vai et. Sinut tuomitaan kaikesta, mitä lausut. Piste!

• Anonyymi

Eivätkös ne adventistit opetakaan enää sitä, että myös muissa kirkoissa on mahdollista pelastua?

• Anonyymi

Jos on olemassa parempi tai lähempänä totuutta oleva seurakunta kuin Adventtikirkko, niin sopii ehdottaa sellaista!

Eikö löydy?

No ei ihme, sillä me adventistit olemme totuudesta ja kasvamme rakkaudessa kaiken totuuden käsittämisessä ja ymmärtämisessä Jumalan Pyhän Hengen ohjauksessa!

Aivan niin kuin Ellen G. White ja Jeesus Kristus, meidän Herramme!

• Anonyymi

Jos uskoo Raamattuun, niin tuo on täysin TOTUUDEN VASTAINEN (=valheellinen) väite, sillä Raamatun ja Adventtikirkon omankin tulkinnan mukaan lopun aikana ei ole mitään muuta kuin Laodikean seurakunta.

Ja HUOMAA ===>>> siitä ei ole mitään hyvää sanottavaa...ei yhden yhtä kiitoksen sanaa !!!

Ilm.3
        14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
        15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
        16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä OKSENTAVA sinut suustani ulos.
        17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; ETKÄ TIEDÄ, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.

Joten miten tuo sinun näkemyksesi on yhteensovitettavissa Raamatun oman todistuksen kanssa? Kumpaa mielestäsi pitäisi ennemmin uskoa, sinua/muita adventisteja/Adventtikirkkoa vai Raamattua?

kerettiläinen

• Anonyymi

Lisäänpä vielä, että itse asiassa RAAMATUN TODISTUKSEN MUKAAN Laodikean seurakunnalta puuttuu aivan KAIKKI pelastukseen tarvittava.

Ilm.3:18
        Minä neuvon sinua ostamaan minulta KULTAA, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja VALKEAT VAATTEET, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja SILMÄVOIDETTA voidellaksesi silmäsi, että näkisit.

Joten onko Adventtikirkko mielestäsi Laodikean seurakunta vai ei?

Jos se on, niin miten oksettava, köyhä, sokea ja alaston voisi olla jonain "valona" muille tässä maailmassa?

Jos se taas ei ole, niin missä Raamatussa kerrotaan tuosta sinun ihmeellisestä kirkostasi, jolla on enemmän totuutta kuin muilla?

kerettiläinen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos uskoo Raamattuun, niin tuo on täysin TOTUUDEN VASTAINEN (=valheellinen) väite, sillä Raamatun ja Adventtikirkon omankin tulkinnan mukaan lopun aikana ei ole mitään muuta kuin Laodikean seurakunta.

Ja HUOMAA ===>>> siitä ei ole mitään hyvää sanottavaa...ei yhden yhtä kiitoksen sanaa !!!

Ilm.3
        14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
        15 Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava!
        16 Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä OKSENTAVA sinut suustani ulos.
        17 Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; ETKÄ TIEDÄ, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston.

Joten miten tuo sinun näkemyksesi on yhteensovitettavissa Raamatun oman todistuksen kanssa? Kumpaa mielestäsi pitäisi ennemmin uskoa, sinua/muita adventisteja/Adventtikirkkoa vai Raamattua?

kerettiläinen

Adventtikirkon jäsenet löytyvät mm. tästä jakeesta:

Ilmestyskirja:
        3:12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

Me olemme pylväitä Jumalan temppelissä ja te kurjat koirat ja luopiot tulette kumartamaan meidän edessämme, kun me hallitsemme Herran Jeesuksen Kristuksen kanssa eloon jääneitä ihmisiä.

3:9 Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.

Sinäkin olet kumartuva minun jalkojeni eteen ja ymmärtävä, että Jumala rakastaa minua, mutta vihaa ja inhoaa sinua, joka olet hänet hyljännyt kaikesta hänen todistuksestaan huolimatta!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmestyskirja:
        3:12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

Me olemme pylväitä Jumalan temppelissä ja te kurjat koirat ja luopiot tulette kumartamaan meidän edessämme, kun me hallitsemme Herran Jeesuksen Kristuksen kanssa eloon jääneitä ihmisiä.

3:9 Katso, minä annan sinulle saatanan synagoogasta niitä, jotka sanovat olevansa juutalaisia, eivätkä ole, vaan valhettelevat; katso, minä olen saattava heidät siihen, että he tulevat ja kumartuvat sinun jalkojesi eteen ja ymmärtävät, että minä sinua rakastan.

Sinäkin olet kumartuva minun jalkojeni eteen ja ymmärtävä, että Jumala rakastaa minua, mutta vihaa ja inhoaa sinua, joka olet hänet hyljännyt kaikesta hänen todistuksestaan huolimatta!

Omakehu haisee!

Mutta missä kohtaa tuossa Raamatun tekstissä mainittiin Adventtikirkko?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ilmestyskirja:

"Adventtikirkon jäsenet löytyvät mm. tästä jakeesta:

Ilmestyskirja:
        3:12 Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni."

Oletetaan nyt, että et ole trolli...

Tällä hetkellähän adventistit tunnustautuvat porttokirkkonsa lapsiksi eli Adventtikirkkoäiti ==> adventistilapsi.

Herää vain kysymys, kuka on isä, sillä miten "hedelmättömälle leskelle" voi syntyä lapsia???

Ei voi muuta kuin päätellä, että siveää leskivaimoa esittävä A-kirkkotytär harjoittaa haureutta "maan kuninkaiden" kanssa Äitikirkkonsa tapaan. Siten niitä lapsiakin sitten putkahtaa jopa näinä kuivina aikoina, vaikka pitäisi uskollisesti Ylkäänsä ja häitänsä jaksaa odottaa.

Mutta minkäs sitä luonnolleen mahtaa, kun on syntyperältään babylonialainen...

kerettiläinen

• Anonyymi

"Jos on olemassa parempi tai lähempänä totuutta oleva seurakunta kuin Adventtikirkko, niin sopii ehdottaa sellaista!

Eikö löydy?

No ei ihme, sillä me adventistit olemme totuudesta ja kasvamme rakkaudessa kaiken totuuden käsittämisessä ja ymmärtämisessä Jumalan Pyhän Hengen ohjauksessa!"

Pelastumiseen ei tarvita kirkkokuntia. Oikeastaan on parempi, ettei sellaista kirkkokuntaa löydy, sillä Jeesus ei tullut perustamaan kirkkokuntia. Kirkkokuntaan kuuluminen ja siihen liittyvät tavat, perinnäissäännöt ym, joita adventisteillakin on, ovat juuri niitä tekoja, joista Raamattu sanoo, että niillä ei pelastuta, ettei kukaan kerskaisi. Sinä nyt kuitenkin kerskaat!

Kerropa miten te kasvatte siellä totuuden käsittämisessä ja ymmärtämisessä Pyhän hengen ohjauksessa, kun pääkonferenssi, joka teitä johtaa, ei noudata Pyhän hengen ääntä? Noin puolet pääkonferenssin päättäjistä äänesti Pyhän hengen ohjauksessa sitä vastaan, että naiset voisivat toimia tasavertaisesti seurakunnan pastoreina ja noin puolet äänestivät sitä vastaan. Onko Pyhä henki tällöin skitsofreenikko,Kunnei tiedä, miten ohjata kirkkoa? Sanooko Pyhä henki yhdelle yhtä ja toisella toista, joka on TÄYSIN päinvastaista? EI! Pyhä henki ei ole ristiriidassa itsensä kanssa. Tuollaiset äänestystulokset johtuvat siitä, että Pyhän hengen ääntä nimen omaan ei kuunnella. Kun yhden päätöksen kohdalla ei voida luottaa, että Pyhä henki johtaisi kirkkoa, niin miten sitten jonkun muun asian kohdalla pystyttäisiin sanomaan niin? Kun Pyhä henki johtaa seurakuntaa, kaikki ovat yksimielisiä asioista. Ellen White jo varoitti kirkon johtoa tästä asiasta. Mikään ei ole muuttunut paitsi se, että kun White ei enää elä, johto voi itsenäisesti valita omat päätöksensä.

Entä miten se Pyhä henki voisi ohjata Adventtikirkkoa kun Adventtikirkon opettamat Pyhän hengen opetukset on lyöty lukkoon jo yli sata vuotta sitten? Kukaan ei saa niistä poiketa vaikka Pyhä henki antaisi uutta valoa yksilöille. Mahtaako edes yksittäinen adventisti pystyä kuulemaan juuri hänelle tarkoitettua Pyhän hengen ääntä siltä kaikelta vanhalta pyhän hengen ääneltä, mitä kirkko on antanut hänelle on opiskeltavaksi ja luettavaksi.

Entäpä se totuus sitten? Jumala on antanut joukolle ihmisiä monenlaisia neuvoja ja viisautta, joita silloin sanottiin totuudeksi kun A-kirkkoa perustettiin. White käski koettelemaan kaiken Raamattua vasten, myöskin opinkohdat. Oletko tehnyt niin? Jos et ole, et ole pysynyt profeettasi sanassa. Ei ole olemassa mitään yhtä totuutta. Kullakin kirkkokunnalla on oma totuutensa. Adventistitkin puhuvat totuudesta vaikka kyseessä on paras sen hetkinen tulkinta Jumalan sanasta. Tulkinta, jonka pääkonferenssi keksii.

Kun ei kuulu mihinkään kirkkokuntaan vaan kuuluu siihen Jumalan suureen seurakuntaan, ei tarvitse noudattaa asioita vain tavan vuoksi. Voi kuulla Pyhän hengen ohjeet henkilökohtaisesti ja noudattaa niitä juuri Jumalan tarkoittamalla tavalla. Voi opiskella totuutta ilman satavuotta vanhoja tulkintoja. Sillä lopun aikana tieto lisääntyy. Raamattu nimen omaan käskee lisäämään tietoa Jumalan tuntemisessa, ei käyttämään vanhaa tietoa hänestä. Vanhaa tietoa, jonka kirkkokunnat ovat muovanneet omia tarkoitusperiään parhaiten ajavaksi.

• Anonyymi

Naispastorit häpäisevät kaiken !

1234567---

• Anonyymi

Miten Adventtikirkon pastori käytännössä eroaa esim luterilaisen kirkon papista tehtäviensä osalta?

En näe muuta eroa kuin nimikikkailun.

Sama koskee Adventtikirkon "vihittyjä" miespastoreita ja "vihkimättömiä" naispastoreita.

Koko vihkimisrituaalinkin A-kirkko on vetänyt ihan omasta hatusta. Ei sellaisesta löydy UTsta mitään esimerkkiä.

Sitten siitä itse keksitystä itsensä vihkimisestä käydään vielä "raamatullista" vääntöä konservatiivien ja liberaalien kesken??!

Naurettavaa itsetärkeilijöiden touhua...

kerettiläinen

• Anonyymi

Ja niin tekevät miespastoritkin!

• Anonyymi

Ajatteliko 123467- että naisen pitää seurakunnassa olla "hiljaa"?
        Ei lupa puhua?
        Otapa ja lyö nyt kirveesi hyvin kiveen, niin katsotaan säkeneitä

• Anonyymi

"Adventtitotuus" = Whitewash = Usko Elleniin.
      Sapatin ympärille rakennettu valejuutalainen amerikkalainen uususkonto.

• Anonyymi

Raamatusta löytyy Ilmestyskirjan seitsemän seurakunnan lisäksi
        1) maallinen Jerusalem/Israel
        2) maallinen Babylon
        3) vertauskuvallinen "uusi/taivaallinen/hengellinen Jerusalem/Israel", joka on "hedelmätön"
        4) vertauskuvallinen "lihallinen Babylonportto", joka on "hedelmällinen"

Mikä näistä on se sinun seurakuntasi?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatusta löytyy Ilmestyskirjan seitsemän seurakunnan lisäksi
        1) maallinen Jerusalem/Israel
        2) maallinen Babylon
        3) vertauskuvallinen "uusi/taivaallinen/hengellinen Jerusalem/Israel", joka on "hedelmätön"
        4) vertauskuvallinen "lihallinen Babylonportto", joka on "hedelmällinen"

Mikä näistä on se sinun seurakuntasi?

Minulla on vain yksi seurakunta ja se on taivaallinen Jerusalem, mutta sen maanpäällinen vastine on tietysti jäännösseurakunta eli Adventtikirkko sen pyhine jäsenineen!

Etkö edes tätä tiennyt, kerettiläinen?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minulla on vain yksi seurakunta ja se on taivaallinen Jerusalem, mutta sen maanpäällinen vastine on tietysti jäännösseurakunta eli Adventtikirkko sen pyhine jäsenineen!

Kerropa sitten

1) missä Raamatussa kerrotaan tästä "maanpäällisestä vastineesta"?

2) onko Adventtikirkko Laodikean seurakunta vai ei?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"sen maanpäällinen vastine on tietysti jäännösseurakunta eli Adventtikirkko"

Jumalankin maanpäällinen edustaja/Jeesuksen sijainen on paavi-isä eli samaa kirkollista baabelin sukua kaikki tyynni...

kerettiläinen

• 7. päivän adventismi/SDA on ihmisten keksimä uskonnollinen kultti.

• Anonyymi

Eivätkös ne kaikki ole?

Ei ole vielä yksikään Jumala ilmoittautunut jonkin kirkon/lahkon/kultin perustajaksi.

kerettiläinen

• Anonyymi

Adventtikirkko on samanlainen huuhaa-lahko kuin Amerikan serkkunsa jehovat ja mormonit. Perustettiin idioottien virheestä, kun eivät ymmärtäneet erehtyneensä. Loppu tulee olemaan lähellä, kun kehitysmaistakaan ei saada enää jäseniä kohta kusetettua mukaan ja kehitysmaiden ongelmat räjähtävät mätäpaiseen lailla päin näköä.

• Anonyymi

Jos Raamattua on uskominen, niin sinne samaan "mereen" tulevat uppoamaan kaikki myllynkivikirkot ja -lahkot. Vai oletko sitä mieltä, että jokin niistä ansaitsisi jäädä elämään?

Ilm.18
        21 Ja väkevä enkeli otti kiven, niinkuin suuren myllynkiven, ja heitti sen mereen sanoen: "Näin heitetään kiivaasti pois Babylon, se suuri kaupunki, eikä sitä enää löydetä".
        22 Ei kuulla sinussa enää kanteleensoittajain ja laulajain, huilun-ja torvensoittajain ääntä; ei löydetä sinusta enää minkään ammatin taituria; ei kuulla sinussa enää myllyn jyrinää;
        23 ei loista sinussa enää lampun valo; ei kuulla sinussa enää huutoa yljälle eikä huutoa morsiamelle; sillä sinun kauppiaasi olivat maan mahtavia, ja sinun velhoutesi villitsi kaikki kansat;

kerettiläinen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos Raamattua on uskominen, niin sinne samaan "mereen" tulevat uppoamaan kaikki myllynkivikirkot ja -lahkot. Vai oletko sitä mieltä, että jokin niistä ansaitsisi jäädä elämään?

Ilm.18
        21 Ja väkevä enkeli otti kiven, niinkuin suuren myllynkiven, ja heitti sen mereen sanoen: "Näin heitetään kiivaasti pois Babylon, se suuri kaupunki, eikä sitä enää löydetä".
        22 Ei kuulla sinussa enää kanteleensoittajain ja laulajain, huilun-ja torvensoittajain ääntä; ei löydetä sinusta enää minkään ammatin taituria; ei kuulla sinussa enää myllyn jyrinää;
        23 ei loista sinussa enää lampun valo; ei kuulla sinussa enää huutoa yljälle eikä huutoa morsiamelle; sillä sinun kauppiaasi olivat maan mahtavia, ja sinun velhoutesi villitsi kaikki kansat;

kerettiläinen

Raamattua on uskominen kuin mitä tahansa satukirjaa tai myyttikokoelmaa. Se kiinnostaa vain siksi että se on ainoa lain suojaama tapa huijata hyväuskoisia ihmisiä. Uskonnot ovat samaa paskaa kaikki.

• Anonyymi

Loppu tulee ! Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee LOPPU SANOO HERRA. Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. Tulee aika että minä kokoan KAIKKI kansat ja kielet ja he tulevat ja näkevät minun kunniani.
        1234567---

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Loppu tulee ! Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee LOPPU SANOO HERRA. Minä tunnen heidän tekonsa ja ajatuksensa. Tulee aika että minä kokoan KAIKKI kansat ja kielet ja he tulevat ja näkevät minun kunniani.
        1234567---

"Loppu tulee ! Jotka syövät sianlihaa ja muuta inhoittavaa sekä hiiriä, niistä kaikista tulee LOPPU SANOO HERRA."

Juu, loppu tulee aivan kaikista, sinustakin. Ei ole tiettävästi kukaan vielä jäänyt haahuilemaan tänne maan päälle, vaan koiranputkea tai jotain muuta päädytään kasvamaan itse kukin.

Ja mitä tulee "Herran" sanomisiin, niin niistähän ei ole mitään muita todisteita kuin että joku jossain...siis IHMINEN...on keksinyt kirjoittaa tuollaisia lauseita Raamattu nimiseen kirjaan, jonka paavin poppoo sitten on koonnut ja väittää sen olevan "Jumalan" sanaa.

Jaxinhotellikin kuulee kaikenlaista ja eräs herätyys-niminen rohveetta näkee kaikenlaista, joista kuulemisistaan ja näkemisistään sitten kirjoittelevat kaikenlaista soopaa tällekin palstalle, mutta kaikkeahan ei ole pakko uskoa.

Järjenkäyttö on sallittua

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567---

Ihan kuin Jumala oikeasti olisi kiinnostunut, mistä ravitsemuksesta ihminen energiansa hakee. Jos oikeasti olisi, niin kylläpä olisi pikkumainen jumala!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

1234567---

Sulla 1234567- on kapea opin mantrakirkko - ja kun sen lain täyttää- pääsee kuulema taivaaseesi.
        Kantsii hieman tarkastella, mitä puhuu.
        Eli se sinun sana - ei ole se SANA- joka jo ennen ajanluomista lausuttiin.
        Sanasi on se hyväntiedonhedelmä, jonka valtajakkarallasi luulet olevan virheetön ja taivaallinen. Huokaatko Hengen ideaa?

• Anonyymi

Totuudellista kirkkoa ei ole olemassakaan.

Kaikki ne valehtelevat, minkä kerkiävät.

• Anonyymi

Taitaa aloittaja olla provo !

Advari veli.

• Anonyymi

Lopettakaa tuo typerä lätinä uskonnosta, kaikki ne on sontaa ja joutavat vessan pöntöstä alas vetää. Uskonnollinen fanaattisuus on mielenterveysongelma hakeutukaa asiantuntevaan hoitoon, suomi24:stä ei apua tule mielenterveysongelmiin. Terve ja hyvän itsetunnon omaava ihminen ei tarvitse uskontoja ei sitten minkäänlaisia. Uskonto on satua johon lapsenomaisesti uskotaan. Herätkää ja hylätkää typerät uskonnot, jotka vain alistavat ja nöyryyttävät ihmisiä.

• Anonyymi

Sulle Anonyymi 4.8.2019 9:53..

Ei kannattaisi kovin kehua omaapesää. Ei kiinnosta sinun mantrasi.
        Liikaa ongelmia, jossa vahingoitetaan ihmisiä ja se uskontosi ei pelasta paremmalle orrelle. Siinä se vikaisuutesi on - mitä tietä käyt, ellet ole sitä ennen ymmärtänyt.
        https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/6dd65c3c-c422-4ba5-bae0-eac11cfc84cf
        Tässä hieman vinkkiä sinne käärmeenpesääsi.

• Anonyymi kirjoitti: «Lopettakaa tuo typerä lätinä uskonnosta,… »

Tämä osasto on nimeltään "Adventismi". Se määrittää keskustelun aihepiirin, joka on nimenomaan uskontoon liittyvää asiaa.

Suomi24 sisältää lukuisia muita osastoja niille, jotka eivät halua osallistua typerään lätinään uskonnosta. Kokeile vaikkapa keskustelua siitä, miten pikaliiman saa irti käsistä:
        https://keskustelu.suomi24.fi/t/2609731/pikaliima-irti-kasista

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      34
      5568
    2. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      491
      2557
    3. JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!

Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t
      Kiuruvesi
      5
      1415
    4. Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä

Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳
      Ikävä
      27
      1399
    5. En tiedä miksi kerroin sinusta täällä

Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.
      Tunteet
      17
      1099
    6. Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!

Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http
      Mainonta ja markkinointi
      7
      974
    7. Ei ois kyllä kivaa

Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv
      Ikävä
      4
      887
    8. Pystytkö unohtamaan

Minut?
      Ikävä
      62
      882
    9. Nainen, tunnetko saman kuin minä

Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv
      Ikävä
      43
      863
    10. HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena

HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei
      Maailman menoa
      194
      807
    Aihe