Kertokaapa te, jotka olette suorittaneet kansalaisen a-kortin, oliko siitä sinulle hyötyä myöhemmin? Tollasta mulle työkkäristä ehdoteltiin...
atk-kurssi
17
1691
Vastaukset
- Työtön
Olen suorittanut osia A-kortista, mutta eipä niistä ole paljoakaan hyötyä ollut eli en juuri ole Power Pointtia kurssin jälkeen tarvinnut. Täytyisi varmaan suorittaa ne puuttuvat osat vielä joskus, mutta enpä tiedä onko niistä sitten minulle mitään varsinaista hyötyä. Osaanhan käyttää tietsikkaa ilman näitä puuttuvia osiakin.
Mutta mene ihmeessä suorittamaan se A-kortti. Kyllä se on ihan hyvä olla olemassa. Onpahan ainakin mitä vetäistä pöydälle, kun työtä hakee. - nuo
joilla on heittää todisteita noista atk-kursseista ovat todella surkeita tietokoneen näpyttelijöitä.
- erkinveli
... A-kortti ja tietojenkäsittelyn erikoisammattitutkinto........ pääsin orjatöihin 8€ päiväpalkalla..... 5h/päivä...... matkakuluihinkin menee 45€/kk.... että silleen:)))
- Peikko
Se kurssi oli harvinaisen tehokas työkkärin järjestämäksi että siellä jäi hitaammat jälkeen. Pärjään tietsikan kanssa ilman kurssejakin, työkkäri on siitä erimieltä. Sä joudut käymään jokaikisen tietsikkakurssin. Se on varma asia vaikka niillä taidoilla et mitään tekisikään. Niillä tietsikkakursseilla on sellaisiakin mitkä pelkää tietokonetta ja onkin näppärille aika puuduttavaa touhua.
- pip®
Jos koulutus on työvoimapoliittista, niin kannattaa.
Tosiasia on, että nykyään lähes alalla kuin alalla vaaditaan kykyä toimia tietokoneiden kanssa. Jos ei osaa toimia koneiden kanssa, voi työpaikan saanti tyssätä näinkin yksinkertaiseen yksityiskohtaan. Helpoimmalla työhaastattelussa pääsee, kun sanoo käyneensä a-korttiin johtavan koulutuksen ja suorittanut kortin. Tällöin voidaan olettaa olevan edes jonkintasoiset taidot tietokoneiden kanssa toimimisesta. - Hans Kruger
Olisipa ollut haastavaa olla tietotekniikan insinöörinä tuolla kurssilla, varsinkin kun vedän noita samoja kursseja välillä.
Mutta työkkärin "mummo" ei tätä ymmärtänyt, sanoi vaan että minulla ei ole vielä tietokoneen a-korttia ja siinä ei insinöörin paperit painaneet.
Itseasiassa voisi olla hauskaa mennä tuonne kurssille, syksyllä jos ( lue KUN ) olen työttömänä. Voisin keksiä mielenkiintoisia kysymyksiä opettajalle.- insinööri
törmännyt. Taitaa työkkärin mummoille tuo tietokoneen käyttö olla niin ihmeellistä ettei ilman a-korttia moiseen ihme vempeleeseen saa edes koskea.
- sekaan
Mua ei huolittu ab-kurssille. Syyksi ilmoittivat, että osaan jo käyttää konetta. Aika hyvin perusteltu mitenkään toteamatta taitojani millään lailla. Perseestä sikäli, että kaikkiin tietotekiniikkakursseille, missä pikkusenkin opetetaan jotain, vaaditaan juuri tuo a-kortti. No, ensikerralla tajuan olla laittamatta hakulomakkeen kohtaan, jossa kystytään, mitä ohjelmistoja osaa käyttää "Windows, Linux"...
Kurssi itsesään olisi täysin hyödytyn minulle sinänsä, että osaan jo käyttä konetta, mutta tarvitsen siitä jonkinlaiset paperit päästäkseni jatkokursseille. Ainahan sitä voisi kurssilla käydä 8 € päivässä ja neuvoa muita opiskelijoita.
Mutta kurssista on hyötyä juuri siinä, että pääsee jatkokursseille tai jos taidot on sitä luokkaa, ettei osaa levykettä alustaa. - hyötyä
ajatellen työnsaantia. Nykyään työpaikoilla pidetään jo itsestään selvänä, että tuon verran (a ja ab) koneita osaa jo jokainen käyttää. Ei näistä papereista kyllä mitään lisämeriittiä saa ainakaan, jos ihan normaali työpaikkoja hakee. Jos olet koskenut koneeseen ennenkin, kurssit ovat todella puuduttavia, hitaita. Ei mulle ainakaan ole ollut mitään apua, eikä ketään ole ne paperit kiinnostanut haastatteluissa.
- kurssin käyminen
ainakin vaihtelua työttömälle. Voi tehdä muutakin kuin kitata keskiolutta ja makoilla sohvalla. Itselläni on tietokoneen AB-kortti ja täytän tänä vuonna 60 vuotta. Kävin koko syksyn vuonna 2003 työttömänä sitä kurssia, en tosin työkkärin järjestämänä. Kursseilla tapaa muita ihmisiä, joten se on aivan sosiaalisestikin mukavaa. Mitään hyötyä minulla ei työn kannalta ole ab-osaamisestani. koska en siis ole töissä. Mutta aivan omaksi ilokseni hankin tietoa niin kauan kun dementia iskee. Koko viime syksyn ja tämän kevään olen käynyt työväenopistossa kaikenlaisilla kursseilla (työtön saa maksut puoleen hintaan). Ihan kivaa on ollut. En tosiaankaan ole mikään käsityöihminen, tietokone kiinnostaa enemmän.
- eli puolikuollut
kurssin käyminen kirjoitti:
ainakin vaihtelua työttömälle. Voi tehdä muutakin kuin kitata keskiolutta ja makoilla sohvalla. Itselläni on tietokoneen AB-kortti ja täytän tänä vuonna 60 vuotta. Kävin koko syksyn vuonna 2003 työttömänä sitä kurssia, en tosin työkkärin järjestämänä. Kursseilla tapaa muita ihmisiä, joten se on aivan sosiaalisestikin mukavaa. Mitään hyötyä minulla ei työn kannalta ole ab-osaamisestani. koska en siis ole töissä. Mutta aivan omaksi ilokseni hankin tietoa niin kauan kun dementia iskee. Koko viime syksyn ja tämän kevään olen käynyt työväenopistossa kaikenlaisilla kursseilla (työtön saa maksut puoleen hintaan). Ihan kivaa on ollut. En tosiaankaan ole mikään käsityöihminen, tietokone kiinnostaa enemmän.
Se mikä sopii mummolle ja papalle, ei välttämättä sovi 30- 40-vuotiaalle ammattilaiselle.
- youre getting old too
eli puolikuollut kirjoitti:
Se mikä sopii mummolle ja papalle, ei välttämättä sovi 30- 40-vuotiaalle ammattilaiselle.
damn stupid small kid
- puolikuollut
eli puolikuollut kirjoitti:
Ollessani töissä vielä, otin itse lopputilin koska en enää jaksanut. En kuitenkaan ollut enkä ole vieläkään puolikuollut vaikka täytän 60 vuotta. Työnantaja joutui ottamaan kolme henkilöä tekemään minun töitäni. Ajatelkaapas, kuinka työttömyys häviää, kun me eläkeikäiset poistumme työelämästä. Ei nuoret viitsi tehdä töitä, ei ainakaan kolmen edestä kymmenen vuotta. Työnantaja joutuu palkkaamaan 2-3 henkilöä yhden eläkeläisen sijaan, ainakin konttorihommissa. Yksi laskuttaa, yksi tekee kirjanpidon ja yksi reskontrat. Minun oli tehtävä ne kaikki. Ja kaiken piti olla ajan tasalla. Joskus piti olla viikonloput töissä. Kesäloman jälkeen piti korjata sijaisen virheet ennenkuin pääsin eteenpäin. Joten olet oikeassa siinä, että mikä sopii mummolle ja papalle, ei sovi 30-40 vuotiaalle. He kun ovat niin laiskoja. Siellä entisellä työpaikallanikin sen ikäiset olivat jatkuvasti tupakalla ja kahvilla, töitä ei juuri tehty.
- "tietäjä"
puolikuollut kirjoitti:
Ollessani töissä vielä, otin itse lopputilin koska en enää jaksanut. En kuitenkaan ollut enkä ole vieläkään puolikuollut vaikka täytän 60 vuotta. Työnantaja joutui ottamaan kolme henkilöä tekemään minun töitäni. Ajatelkaapas, kuinka työttömyys häviää, kun me eläkeikäiset poistumme työelämästä. Ei nuoret viitsi tehdä töitä, ei ainakaan kolmen edestä kymmenen vuotta. Työnantaja joutuu palkkaamaan 2-3 henkilöä yhden eläkeläisen sijaan, ainakin konttorihommissa. Yksi laskuttaa, yksi tekee kirjanpidon ja yksi reskontrat. Minun oli tehtävä ne kaikki. Ja kaiken piti olla ajan tasalla. Joskus piti olla viikonloput töissä. Kesäloman jälkeen piti korjata sijaisen virheet ennenkuin pääsin eteenpäin. Joten olet oikeassa siinä, että mikä sopii mummolle ja papalle, ei sovi 30-40 vuotiaalle. He kun ovat niin laiskoja. Siellä entisellä työpaikallanikin sen ikäiset olivat jatkuvasti tupakalla ja kahvilla, töitä ei juuri tehty.
nämä ovat vielä katsos niitä jotka luulevat tietävänsä ja osaavansa kaiken. Me tiedämme taasen sen, että emme osaa emmekä tiedä kaikkkea, emmekä koskaan tule olemaan valmiita tässä elämässä. Sen kun oppii tajuamaan niin on oppinut paljon ja meidän ikäiset luulisi jo tämän oppineen, jollei, eivät kenties opi sitä asiaa koskaaan.
- Niin sitä pitää
kurssin käyminen kirjoitti:
Sulla oikea asenne. Jatka samaan malliin.
- et ole seurannut aikaasi
puolikuollut kirjoitti:
"puolikuollut" on todella aikaansa jäljessä.
Tsop, tsop. Eipäs yleistetä.
"Kun minä olin nuori niin..."
Se on nykyäänkin tulos tai ulos.
Sun kirjoituksessasi haisi se omakehu.
Ylpeä töistään voi ja saa olla, mutta ei toisten kustannuksella
Asennetta kehiin!
- se on
A-ajokortti kuuluu jo nykyään ihan yleissivistykseen. Mene ihmeessä jos työkkäri
vielä maksaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1302255
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu261968Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti121509Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett121347Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis701231- 951066
- 17987
- 88913
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon17800Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks115752