Saakohan p..ka porhoveneilijä...

25

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei varmaan. Tuolla kun ajelee niin porhot ajelee ihan hulluna kapealla väylälläkin ja itse pitää mennä väylän ulkopuolelle aina kun joku porho tulee vastaan

    • Anonyymi

      Mulla on mökki tuolla päin ja täytyy sanoa, että en yhtään ihmettele, kun seuraa piittaamattomuutta vesiliikenteessä.

      Saatanallisilla veneillä paahdetaan kkovaa kapeilla väylillä. Ymmärrän, jos ei aina allontekokieltoa bongeta pusikosta, mutta kyllä lossin näkeminen pitäisi herättää typerimmänkin .

      Ei ne pelkästään ole isojen veneiden kuskit, jotka pöljäilee, mutta niistä tulee suuremmat vahingot.

      • Anonyymi

        Sama juttu. Tuossa veneessä oli muuten automaattiohjaus päällä. Parissa vuodessa kaksi samanlaista onnettomuutta. Ennen oli turvallisempaa. Nauvon vierasvenesatamaan on panostettu niin paljon, että nykyään se vetää puoleensa ökyveneitäkin aina vaan enemmän. Paikallisten matkailuyrittäjien on tienattava muutamassa kuukaudessa koko vuoden tulot. Missä päin sun mökki on?


    • Anonyymi

      Mitä järkeä on tuollaisissa muskeliveneissä. Soutuveneellä pääsee jo katiskoille.

      • Anonyymi

        Eivät nuo pojat kalastele, vaan ostavat kalansa legendaariselta Börjeltä.


    • Anonyymi

      Ihan vain huomauttaisin, ett isollakin veneellä jopa laivalla pääsee hitaasti kulkemaan vesillä. Vauhti riippuu ihan kuka kipparoi venettä tai alusta.
      Oli ruorissa kuka tahansa merimerkit ja väistämissäännöt osaava, niin vastuu on aina kipparilla.
      Eli kuka kipparoi kyseistä turmavenettä ja oliko itse ruorissa?
      Purjevenettä tulee aina väistää... mutt kuulemani mukaan kyseinen vene oli kulkenut onnettomuus hetkellä moottorilla, mikä puolestaan vaikeuttaa asiaa... mielenkiintoista on myös asia; oliko purje ylhäällä?

      Poliisi tutkii ja oikeus päättää tuomiosta. Ei nyt järjestetä lynkkausta, kun asioista emme todellisuudessa tiedä oikein muuta mitä lehdessä on lukenut (sekä omia arvioita taas jotkut tehneet).
      Harmis odotetaan edes ett jostain (esim.oikeudessa) kuullaan ne tosiasiat.
      Siellä samoilla vesillä ajelen myös minä... ja isoa paattia, ihan sääntöjen mukaan.

      Pienemmät "pikaliipparit"ovat usein olleet myös minun kiusanani, kun nokka pystyssä porhaltavat jonkun saaren takaa suoraan eteen tai vastaavasti melkein kylkeen. Niitä on pirun vaikea nähdä, kun ovat niin pieniä ja matalia, mutt myös ketteriä kääntymään ja väistämään viimetipassa.

      Tiedätte kyllä ketä kommentoi Airistolta.

      • Anonyymi

        Kyllä sieltä kommentoi joku muukin. :D Todella ikävää, että parisuhteesi päättyi noin kammottavalla tavalla. :(


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sieltä kommentoi joku muukin. :D Todella ikävää, että parisuhteesi päättyi noin kammottavalla tavalla. :(

        Niin mä kommentoin ainoastaan asiasta jotka tiedän, ja yritin laittaa "jäitä hattuun" -> ettei oletusten pohjalta otettaisi kantaa, lynkattaisi ketään.

        Sen verran valotan teitä asiassa, etten minä tunne ketään kyseisessä turmassa mukana olleista henkilöistä. Siks paljon saariston asukkaat mökkiläiset puhuvat asiasta keskenään ja veneilyn vaaroista, merialueella!
        Eli kannanottoni oli puolueeton, saatan muutaa mielepidettäni jos on siihen syytä.


      • Ei tässä tokikaan kaikkia isolla veneellä ajavia olla syyllistämässä vaan pa...ja veneilijöitä ajoi ne sitten isolla tai pienellä paatilla. Tuon jutun mukaan pa..a kolasi takaapäin päälle:

        https://yle.fi/uutiset/3-10908859?origin=rss

        Minä olen vähän eri mieltä tuosta "jätetään oikeuden käsiteltäväksi" kun se aina suojelee täällä p..kaa. tällaisissa tapauksissa joissa syyllisyys selvä nimenomaan pitäisi julkaista nimi ym. että p..ka saisi edes vähän julkista häpeeää niskaansa.


      • Anonyymi
        Harmaaritari kirjoitti:

        Ei tässä tokikaan kaikkia isolla veneellä ajavia olla syyllistämässä vaan pa...ja veneilijöitä ajoi ne sitten isolla tai pienellä paatilla. Tuon jutun mukaan pa..a kolasi takaapäin päälle:

        https://yle.fi/uutiset/3-10908859?origin=rss

        Minä olen vähän eri mieltä tuosta "jätetään oikeuden käsiteltäväksi" kun se aina suojelee täällä p..kaa. tällaisissa tapauksissa joissa syyllisyys selvä nimenomaan pitäisi julkaista nimi ym. että p..ka saisi edes vähän julkista häpeeää niskaansa.

        Kyllä mä uskon ett nimi tulee aikanaan esille, kun tuskin oikeuden päätös tällaisessa jutussa salataan. Jokainen halukas käsittääkseni saa tilata ne oikeuden päätökset ja kyllä reportterit selostaa vielä monta viikkoa turmaa.

        Vaikka mitään uutta sanottavaa heillä ei asiata olisikaan, jostain sitä on leipänsä heidänkin tienattava. Tragediastakin, koska suuri osa ihmsistä ostaa uteliaisuuttaan lehden. Lööpit myy!

        Keskustellaan jostain muusta... mä en syytä enkä puolusta ketään, ennenkuin faktat ovat tiedossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mä uskon ett nimi tulee aikanaan esille, kun tuskin oikeuden päätös tällaisessa jutussa salataan. Jokainen halukas käsittääkseni saa tilata ne oikeuden päätökset ja kyllä reportterit selostaa vielä monta viikkoa turmaa.

        Vaikka mitään uutta sanottavaa heillä ei asiata olisikaan, jostain sitä on leipänsä heidänkin tienattava. Tragediastakin, koska suuri osa ihmsistä ostaa uteliaisuuttaan lehden. Lööpit myy!

        Keskustellaan jostain muusta... mä en syytä enkä puolusta ketään, ennenkuin faktat ovat tiedossa.

        Joo, mutta se on sitten jo vanha juttu ja painetaan kuitenkin villaisella. Parempi olisi että heti julkaistaisiin näin selvässä tapauksessa murhaajan nimi.


    • Maksimissaan tuomioksi tulee kolme vuotta vankeutta kuolemantuottamuksesta. Jos mies on ensikertalainen hän istuu siitä puolet.

      En kuitenkaan ole nähnyt uutisointia esimerkiksi siitä miten väistämis ja muita veneilysääntöjä on tilanteessa noudatettu joten hyvin vaikeaa määritellä mitä tulee tuomioksi.

      Ainakaan moottoriveneen kuski ei uutisten mukaan ollut humalassa joten tuomio jäänee ehdolliseksi tai sakoiksi.

    • Mjoo

      Mun mielestä tämä tragedia on eräänlainen osoitus siitä mitä me olemme, kun me jotain olemme.

      Poikkeuksetta kaikissa tapauksissa on käynyt niin, että me emme ole olleet täällä, kun on rytissyt.

      Aloitan kaukaa, joten varokaa vesillänne. Otan esimerkiksi tämän palstan.

      Kun ihminen saavuttaa sellaisen kuvitteellisen tason, jossa hän itse ei enää ole läsnä, eikä siten ole altis virheilleen, niin kolisee.

      Eli veneily pahimmillaan on kuvitelma siitä, että on meren herra, ja kaikki tottelee jollaa ja sen kapteenia.

      No ei vitussa.

      • Aurataan lisää lunta tämän lumen tieltä, ja tutkiskellaan hieman Audiani.

        Audissani on n. 300 kaakkia (hp).

        Tämä luo illuusion siitä että olen kolmensadan hevosen lauma ilman suitsia.

        (Naurua)


      • Funeau kirjoitti:

        Aurataan lisää lunta tämän lumen tieltä, ja tutkiskellaan hieman Audiani.

        Audissani on n. 300 kaakkia (hp).

        Tämä luo illuusion siitä että olen kolmensadan hevosen lauma ilman suitsia.

        (Naurua)

        Eli siis

        Monenko yli olen ajanut, tai itse törmännyt muuhun kuin päätepisteeseen, jonne oli pyrkimys?

        (Hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        Eli siis

        Monenko yli olen ajanut, tai itse törmännyt muuhun kuin päätepisteeseen, jonne oli pyrkimys?

        (Hihitystä)

        Hönöpalsta

        Tässä kun katselin aikani naisten keittelyä padassa, ja kuuntelin uskonnollista jargonia, niin ajattelin heittää vähän mausteita kehiin.

        Ei pyyhkeitä.

        (Hihitystä)


      • Funeau kirjoitti:

        Hönöpalsta

        Tässä kun katselin aikani naisten keittelyä padassa, ja kuuntelin uskonnollista jargonia, niin ajattelin heittää vähän mausteita kehiin.

        Ei pyyhkeitä.

        (Hihitystä)

        Oikeastaan

        Nyt vasta ymmärsin mikä on kuvan voima. Eivät sanat ole mitään, sillä kukaan ei osaa enää kirjoittaa, saati viitsi lukea.

        Pesen huomenna auton ja otan (väkisin) ammattivalokuvaajan mukaan.

        (Naurua)


      • Funeau kirjoitti:

        Oikeastaan

        Nyt vasta ymmärsin mikä on kuvan voima. Eivät sanat ole mitään, sillä kukaan ei osaa enää kirjoittaa, saati viitsi lukea.

        Pesen huomenna auton ja otan (väkisin) ammattivalokuvaajan mukaan.

        (Naurua)

        Dialogi

        - Siis ei ihmisiä saa näin kohdella.

        - Pää kiinni ja kamera esiin. Ulos sieltä takakontista.

        - Siis mä olen vapaa toimittaja.

        - Tämä on illuusio.

        - Ai, siis taidetta! Okei. Kastele se ensin.

        - Eiks toi jo ole märkä ja vaahdossa?

        - Siis paitas.

        - Mustahan tulee silloin läpinäkyvä.

        - Sitten asetut konepellille filosofiseen asentoon.

        - Mikä on filosofinen asento?

        - Vaikka Sorbonnemainen.

        - Luonnotieteet vai matematiikka?

        - Hyvä kysymys.


        (Hirn)





        -


    • Anonyymi

      Tuoreimpien uutisten mukaan omistaja on Turun seudulla toimivan yrityksen toimitusjohtaja. Ihmettelin uutisointia kun ei sanallakaan mainittu moottoriveneen kuljettajan taustasta mutta nyttenhän se selvisi miksi viranomaiset ja valtamedia ovat olleet hissukseen. #arvopohja...

    • Oiskohan kyseessä ollu perustavaa laatua oleva kukkoilu?

      Siis näillä hopealusikka suussa syntyneillä liberaaleillahan on tapana ohjata se vene niin että aallot paiskoo pikku kalastus jollan kumoon...

      :D

      • Kukkoilu ja piittamattomuus. Käväisin jonkin aikaa sitten suunnilleen tuon moottoriveneen kokoisella purjeveneellä, vaikka siinä ohjaamosta sentään jotain näkee sivultakin sanoi omistaja että huonolla kelillä oltava 2 jotka kumpikin tähystää siitä sivuilta kun "tuulilasi" menee ihan tukkoon. Ei aikonut laittaa "sivuikkunoita" kun ne estäisivät näkyvyyttä. Tuossa moottoriveneessähän sivut on katettu ja muutenkin näyttää siltä että läppä tiskissä ajettaessa sieltä ei näe kuin tähtiä kun keula väkisin nousee pystyyn.


    • Anonyymi

      Se oli top 10 mies joten ei se vankilaan joudu. Naiset ei halua sitä vankilaan , saa kuolemantuottamuksesta ehdollista ja kehut päälle.

      • Turun mafia hoitaa.

        Turussa on sellainen outo puoli, että kaikki osataan pyyhkiä jäljettömiin, ja loput dumpata mereen.

        (Hirn)


      • Funeau kirjoitti:

        Turun mafia hoitaa.

        Turussa on sellainen outo puoli, että kaikki osataan pyyhkiä jäljettömiin, ja loput dumpata mereen.

        (Hirn)

        Tarkemmin ajateltuna Suomi voisi paremmin ilman tätä rantalössiä, joka taputtelee toisiaan selkään aina kun joku heistä sössii jotain.

        Ihme Kambodžaa

        (Naurua)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      383
      3856
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      211
      1905
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      67
      1434
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      152
      1295
    5. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      971
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      58
      930
    7. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      903
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      117
      890
    9. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      868
    10. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      24
      859
    Aihe