Kysymys valvontaviranomaisille tatuoinneista

Anonyymi

Olen tänään lähestynyt valvontavirasto Valviraa sekä Ruokavirastoa.
Aiheenani jo käsistään karannut tatuointi.

Kysymyksillä, tatuoinneista, joita palvelualan ym alojen ihmiset yhä enemmän niitä ottavat, tietämättä seuraamuksista.

Asiasta tekee vielä enemmän paheksuttavan, kun niitä otetaan käsivarret täyteen, kaulaan ja jopa kasvoihin. Tämä on hirveätä katseltavaa, kun ihmiset, työssäkäyjät, käyttävät lyhythihaisia työasuja. Piilossa niinkin olevat jotenkuten ymmärtää, mutta ei näkyvillä olevat, koko käden/käsien, kaulan täyttävät 'sotkut'. Ne ovat sanallasanoen sotkuja. Tämäkö on kaunista?? Kaukana kauniista.

Mielestäni tulisikin ottaa tiukempi kanta lakiin, kyseiseen asiaan. Tehdä siitä vähintäänkin paheksuttavaa.
Mitä tähän sanoo elintarvikelaki?

Miltä näyttää asiakkaan silmissä tatuoitu terveydenhoitaja?
Miltä näyttää asiakkaan silmissä tatuoitu kaupan-, lihatiskin myyjä?

Ylipäätään, kaikki, ainakin elintarvikealalla ja terveydenhoitoalalla työskentelevät ihmiset.
Onko Valvirassa sekä Ruokavirastossa tähän havahduttu?
Tämä 'ilmiö' eikun lisääntyy vaan, varsinkin ajattelemattomien nuorten keskuudessa.

Tähän pitäisi nyt puuttua ihan jo lain kädellä. Nuoret ei tajua, kun massassa mennään mukana, seuraamuksia.
Jakelu Valvira, Ruokavirasto

6

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Muuten samaa mieltä mutta ruokavirastoa ei ole olemassakaan. Nähdäänkö sairaalan pihalla? Vien sinut juttelemaan lääkärisedän kanssa ja pääset siksi aikaa osastolle että saat lääkityksesi kuntoon. Tarjoan kahvit.

      • Anonyymi

        et taida olla paljonkaan perillä yhteiskunnan asioista. Tatuoinnit ym hölynpöly , artistit, kiinnostaa. Ruokavirasto on uusi virasto, voimassa oleva!


    • Anonyymi

      Olet lähestynyt Valviraa sekä "Ruokavirastoa", koska jotkut ihmiset ovat sinun mielestäsi epämiellyttävän näköisiä?

      Vau.

    • Anonyymi

      Taitaa yhteydenottosi mennä öö- mappiin. Ihan oikeasti, yksi ihminen aloittaa sodan kokonaista ihmisjoukkoa vastaan! Kalasataman Kelassa käydessäni työntekijät olivat niin tatuoituja, etten pystynyt erottamaan työntekijöitä ja asiakkaita toisistaan. Siinä paikassa se varmaan oli vain hyvä: alueella on niin moniongelmaisia asukkaita, että nössön koulutytön näköinen asiakaspalvelija saa helposti turpiinsa.

      Itse olen ottanut nuorena tatuointeja, mutta otin paikkoihin, jotka eivät näy vaatteiden alta. Nyt olen (sairas)eläkkeellä, ja olen ottanut käsivarteen pienen uuden tatuoinnin. Tosin yleensä kuljen pitkissä vaatteissa, eli ei se edelleenkään näy. Aikanani uskoin, että minulla on isoja tatuointeja, mutta suuret hihatatuoinnit tms. ovat itsestänikin vähän mauttomia. Niiden ottajat eivät taida osata kuvitella itseään vaikkapa pyörätuoliin joskus vanhana. Lihaksikkaassa nuoren ihmisen kädessä tatsa voi olla varsin hyvä, mutta kuihtuneessa hauiksessa ja roikkuvassa ihossa naurettava.

      Siltä kannalta asiaa voisi kyllä miettiä, että tatuoijillakin pitäisi olla perustiedot ihon toiminnasta (normaali rakenne, ihosairaudet ja ikääntyminen) sekä käytetyistä kemikaaleista (tatuointivärit). Nimittäin jokainen ihminen vanhenee, samoin tatuiointi vanhenee. Hyväkään tatuointi ei ehkä näytä hyvältä, kun ihminen on keski-iässä tai vanhempi. Iho suojaa elimistöä erilaisilta asioilta, joten on todella suuri vastuu, kun lävistää terveen ihon ja aiheuttaa siihen pysyviä muutoksia.

    • Anonyymi

      Kai se on oma asia, jos haluaa näyttää piirustuspaperilta.
      Minusta se on typerän ja tosi ruman näköistä, eikä sovi asiakaspalveluun. Onneksi vielä voi valita, kenen kanssa tai missä haluaa asioida.

    • Anonyymi

      Heh.
      Eviraa ei enää ole vaan tilalla on ruokavirasto.
      Mielestäsi siis ihmiset on tehty syötäviksi, kun otat yhteyttä instanssiin, joka valvoo mm. elintarvikkeiden terveyttä. Tai ehkä ihmiset ovat mielestäsi tarhattavia eläimiä ja kasvustoa.

      Heidän sivultaan maininta minkä eteen he tekevät työtään:

      Ruokavirasto.
      edistää, valvoo ja tutkii elintarvikkeiden turvallisuutta ja laatua, eläinten terveyttä ja hyvinvointia, kasvinterveyttä sekä maa- ja metsätalouden tuotantoon käytettäviä lannoitevalmisteita, rehuja ja kasvinsuojeluaineita ja lisäysaineistoja eli siemeniä ja taimiaineistoa.

      Suosittelen siis, että otat yhteyttä vaikkapa ammattiliittoihin. Saisit ehkä jopa vastauksenkin.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miehen lapsettomuus keski-ikäisten deittailussa

      Tällä palstalla esitetään usein ajatus, jonka mukaan lapsia saanut nainen olisi parisuhdemarkkinoilla huonommassa asemas
      Sinkut
      273
      2288
    2. Kunpa voisin halata sinua

      ja sanoa sinulle miten onnellinen olen siitä, että olet elämässäni. Mutta et ole halausetäisyydellä... etkä elämässäni.
      Ikävä
      44
      1103
    3. Mikä oli se hetki

      kun tajusit rakastuneesi?
      Ikävä
      76
      1041
    4. Muut yrittää seata meidän välejä

      Nainen, oot varmaan sen myös huomannut. Ihan irl oon sen huomannut jo hyvän aikaa. Eihän anneta sen häiritä.
      Ikävä
      100
      1033
    5. Miksi Suomi ärsyttää Venäjää?

      Jatkuvasti? Hyvin suomen herrat tietää, että tuo DCA-sopimus on paha ärsyke Venäjälle. eihän Venäjä ole hyökännyt Suomen
      Maailman menoa
      274
      862
    6. Kun unohdat tämän

      Sivuston, unohdat myös meidät nopeammin. Kokeile. Naiselle.
      Ikävä
      79
      815
    7. Jotenkin tätä asiaa pitää nyt käsitellä

      Vaikka sitten anomuumisti. Olen lähestulkoon rakastunut vanhempaan mieheen mutta tämä ei nyt oikein suju niin kuin pitäi
      Ikävä
      72
      789
    8. Älä turhaan nainen ikävöi minua

      Olen sellainen jäntevä pantteri ja sinä jo melkein rollaattorikamaa. Ei onnistu mikään.
      Ikävä
      64
      690
    9. Meillä olisi kaunis kesä

      Yhden viestin päässä. Haluaisin tutustua. Vaikka oltaisiin vaan ystäviä. Eikä mitään vaan vähättelyä. Ajattelen et olet
      Ikävä
      17
      670
    10. Kuinka paljon voi olla rakastunut..

      ....ja välittää ihmisestä jota ei edes tunnen kunnolla? Eikö silloin ole kysymys jostain suuremmasta? Mitä on yhteenkuul
      Ikävä
      64
      669
    Aihe