Kielillä puhuminen - aitoa kieltäkö?

Nyt on pakko sanoa, että mua alkoi kyllä ahdistaa kielillä puhuminen.

Oon siis luterilainen, ja kuulunut luterilaiseen kirkkoon lapsesta saakka. Joskus murrosiässä pyysin kielillä puhumisen lahjaa rippikoulun jälkeen, ja koin saaneeni sen. Myöhemmin opiskelessani teologiaa yliopistossa, pidin kotona rukouspiirin, johon kutsuin opiskelijakavereita. Rukoilin yhden opiskelijakaverin puolesta kielillä, koska jotenkin kuvittelin, että sen jälkeen jotenkin saisin jonkun käännöksen siihen. No eipä tullut käännöstä ja hävetti älyttömästi. Myöhemmin hän kysyi, kuinka kauan olen opiskellut espanjaa. Sanoin, etten osaa sanaakaan. Hän totesi vain minun rukoilleen hänen puolestaan espanjaksi pitkään rukouspiirissä.

Nyt katsoin youtubesta videoita kielillä puhumisesta. Se oli mun mielestä aivan järjetöntä papatusta, epämääräistä möngerrystä. Omaakin kieltä testasin google translatella eikä se kyllä mitään espanjaa ole (sen jo tiesinkin, ettei se enää ole) muttei kyllä mitään järkevää tunnistettavaa kieltä myöskään.

Pakko sanoa, että alkoi kyllä ahdistamaan ihan kunnolla, että sitä on niin tyhmä ja sokea Jumalan edessä, että on halunnut uskoa oman kielensä olevan aitoa. Mulla on ihan samanlaista typerän kuuloista siansaksaa, jota KUKAAN ei pysty tulkitsemaan, koska se ei ole taida olla oikeaa kieltä sittenkään. Ja mistäpä mä tiedän sitäkään, kun vuosia sitten rukoilin tämän ihmisen puolesta, josko hän vain keksi muka että ymmärsi ja että se oli muka espanjaa. Eipä sitä voi tietää, kun ei itse espanjaa osannut yhtään.

En tarkoita vähätellä armolahjoja enkä Pyhää Henkeä. Mun mielestä on kuitenkin myös ensiarvoisen tärkeää, että pystyisi olemaan rehellinen ja pääsemään selville totuudesta. Siinä ei ole mitään jaloa, jos jauhaa siansaksaa muka Jumalan nimissä.
Ilmoita

''En tarkoita vähätellä armolahjoja enkä Pyhää Henkeä. Mun mielestä on kuitenkin myös ensiarvoisen tärkeää, että pystyisi olemaan rehellinen ja pääsemään selville totuudesta. Siinä ei ole mitään jaloa, jos jauhaa siansaksaa muka Jumalan nimissä.''

SIIS AIVAN LOISTAVAA! Harva pystyy myöntämään virheensä...

Kaikkea hyvää sinulle :)

- kielellä_puhuminen_ei_ole_kielillä_puhumista
Ilmoita
noo, enpä tiedä ?
Itsellänikin Armolahja puhua kielillä, ja sain tuon lahjan (yllätyksenä) ihan kotona yksinäni rukoillen. Sillä hetkellä niin voimallisesti, ettei "voinut" lopettaa, vaan:
nykyään, - rukoilen hyvin harvoin kielillä, vaikka Paavalihan selkeästi raamatussa sanoo: "mieluummin puhun viisi sanaa ymmärryksellä, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä joita ei ymmärrä"
niinä, tosiaankaan mitään niistä ei itse ymmärrä, ja jotenkin turhauttaa, kun ei edes tiedä mitä sitten rukoilee ? niin, nykyään tosi harvoin edes yritän kielillä rukoilla.
noh, selittämisen armolahjaakin voi rukoilla, elän nyt kuitenkin niin että rukoilen sen mitä rukoilen, niin ihan suomenkielellä.
1 VASTAUS:
-seurakunnassa ne viisi sanaa, miksi jätit olennaisimman pois!
+Lisää kommentti
Nauhoittaa kaiken ja tarkistaa. Se on hassua mihin ihmisaivot kykenee, kun itse tarkastelee "konkreettisia " tuloksia. Onneksi kaiken voi Googlettaa nykyaikana.
Ilmoita
Kielillä puhuminen on tämän lopun ajan rajun eksytyksen Saatanan valheen armolahja. Tässä oma kokemukseni:

Kun heti kohta Kristukselta Hengen ja tehtävän saatuani ja hänen ensimmäiset viestit piispalle ja seurakunnalle toimitettua, yrittivät kirkkoherra, oma vaimonikin (koska viholliset ovat oman talon väkeä) toimittaa minut mielisairaalaan hoitoa saamaan. Kun kirkkoherran puoliso, uskonnon lehtori oli Saatanalta saanut näin erinomaisen ilmestyksen: "Kuinka Jumala voi muka sinulle puhua, kun se ei puhu meidän Reijollekaan, joka sentään on pappi?".

Tämän jälkeen aloin rukoilla tuota kielillä puhumisen lahjaa, koska kuvittelin: Jos minä kieliä taitamaton alkaisin kielillä puhua, silloin varmasti seurakunnassa uskottaisiin, että olen todella saanut Pyhän Hengen.

Pitkään ja uskollisesti rukoilin, eikä tuota lahjaa kuulunut saapuvaksi. Eräänä päivänä sitten Pyhä Henki tuon rukouksen päätteeksi kysyi: "Mihin sinä sitä tarvitset?"

Ja kun en heti osannutkaan vastata, Henki jatkoi:
"Minä kuulen sinua sinun omalla kielelläsi, ja minä puhun sinulle tällä samalla kielellä. Ja mitä minä sinulle sanottavaksi annan, se sinun tulee puhua tällä samalla kielellä."

Sen viiden vuoden aikana, jona seurakunnassa toimin, olin pari kertaa seuraamassa luterilaisten ja helluntailaisten yhteiskristillistä tilaisuutta. Siellä kulki silloin eräs mouhijärveläinen luterilainen suu vaahdossa kielillä puhumassa, ja kun sitä puhetta joku helluntailainen tulkitsi, sen sanoman voi tiivistää lyhyesti näin:

"Minä olen kuullut teidän ja isienne rukoukset, olkaa turvallisella mielellä, minä olen teidän kanssanne."

Eikä kukaan uskaltanut kysyä: Kuka sinä: "Minä olen", oikein olet?

Ja kun sitten muuan helluntailainen nainen alkoi melskata kielillä, joita ei kukaan paikalla olleista pystynyt tulkitsemaan, hän siinä koko ajan ylisti Saatanaa kaikesta siitä loistosta, jonka hän on omaan maailmaansa pystynyt tuomaan, ja jonka ei Jeesukselle kelvannut.

Tämän Pyhän Hengen opetuksen vahvistaa nämä kolme Jeesuksen vertausta:

"Te olette maan suola. Mutta jos suola menettää makunsa, millä se saadaan suolaiseksi?

Ei se kelpaa enää mihinkään: se heitetään menemään, ja ihmiset tallaavat sen jalkoihinsa."

"Te olette maailman valo. Ei kaupunki voi pysyä kätkössä, jos se on ylhäällä vuorella.

"Eikä lamppua, kun se sytytetään, panna vakan alle, vaan lampun jalkaan. Siitä se valo loistaa kaikille huoneessa oleville."

"Näin loistakoon teidänkin valonne ihmisille, jotta he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät Isäänne, joka on taivaissa."

Jos tämä raju eksytys kiinnostaa, käy lukemassa: https://www.facebook.com/teuvo.suni
5 VASTAUSTA:
Kyllä teuvo on raju eksyttäjä sen näkee jo silmistä.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä teuvo on raju eksyttäjä sen näkee jo silmistä.
Teuvo puhuu totta.

Ja sekös sinua harmittaa.
Anonyymi kirjoitti:
Teuvo puhuu totta.

Ja sekös sinua harmittaa.
Teuvo ota meidät kyytiin angliasi kyytiin.
Anonyymi kirjoitti:
Teuvo ota meidät kyytiin angliasi kyytiin.
Älä pilkkaa pyhää miestä, Jumala ei siitä tykkää.
Anonyymi kirjoitti:
Älä pilkkaa pyhää miestä, Jumala ei siitä tykkää.
Viis Jumalasta, kunhan Saatana rakastaa Pyhän Hengen pilkkaajaa.
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Kielillä puhuminen - aitoa kieltäkö?

Nyt on pakko sanoa, että mua alkoi kyllä ahdistaa kielillä puhuminen.

Oon siis luterilainen, ja kuulunut luterilaiseen kirkkoon lapsesta saakka. Joskus murrosiässä pyysin kielillä puhumisen lahjaa rippikoulun jälkeen, ja koin saaneeni sen. Myöhemmin opiskelessani teologiaa yliopistossa, pidin kotona rukouspiirin, johon kutsuin opiskelijakavereita. Rukoilin yhden opiskelijakaverin puolesta kielillä, koska jotenkin kuvittelin, että sen jälkeen jotenkin saisin jonkun käännöksen siihen. No eipä tullut käännöstä ja hävetti älyttömästi. Myöhemmin hän kysyi, kuinka kauan olen opiskellut espanjaa. Sanoin, etten osaa sanaakaan. Hän totesi vain minun rukoilleen hänen puolestaan espanjaksi pitkään rukouspiirissä.

Nyt katsoin youtubesta videoita kielillä puhumisesta. Se oli mun mielestä aivan järjetöntä papatusta, epämääräistä möngerrystä. Omaakin kieltä testasin google translatella eikä se kyllä mitään espanjaa ole (sen jo tiesinkin, ettei se enää ole) muttei kyllä mitään järkevää tunnistettavaa kieltä myöskään.

Pakko sanoa, että alkoi kyllä ahdistamaan ihan kunnolla, että sitä on niin tyhmä ja sokea Jumalan edessä, että on halunnut uskoa oman kielensä olevan aitoa. Mulla on ihan samanlaista typerän kuuloista siansaksaa, jota KUKAAN ei pysty tulkitsemaan, koska se ei ole taida olla oikeaa kieltä sittenkään. Ja mistäpä mä tiedän sitäkään, kun vuosia sitten rukoilin tämän ihmisen puolesta, josko hän vain keksi muka että ymmärsi ja että se oli muka espanjaa. Eipä sitä voi tietää, kun ei itse espanjaa osannut yhtään.

En tarkoita vähätellä armolahjoja enkä Pyhää Henkeä. Mun mielestä on kuitenkin myös ensiarvoisen tärkeää, että pystyisi olemaan rehellinen ja pääsemään selville totuudesta. Siinä ei ole mitään jaloa, jos jauhaa siansaksaa muka Jumalan nimissä.

5000 merkkiä jäljellä

Rekisteröidy, jos haluat käyttää nimimerkkiä.

Peruuta