Kielillä puhuminen - aitoa kieltäkö?

Anonyymi

Nyt on pakko sanoa, että mua alkoi kyllä ahdistaa kielillä puhuminen.

Oon siis luterilainen, ja kuulunut luterilaiseen kirkkoon lapsesta saakka. Joskus murrosiässä pyysin kielillä puhumisen lahjaa rippikoulun jälkeen, ja koin saaneeni sen. Myöhemmin opiskelessani teologiaa yliopistossa, pidin kotona rukouspiirin, johon kutsuin opiskelijakavereita. Rukoilin yhden opiskelijakaverin puolesta kielillä, koska jotenkin kuvittelin, että sen jälkeen jotenkin saisin jonkun käännöksen siihen. No eipä tullut käännöstä ja hävetti älyttömästi. Myöhemmin hän kysyi, kuinka kauan olen opiskellut espanjaa. Sanoin, etten osaa sanaakaan. Hän totesi vain minun rukoilleen hänen puolestaan espanjaksi pitkään rukouspiirissä.

Nyt katsoin youtubesta videoita kielillä puhumisesta. Se oli mun mielestä aivan järjetöntä papatusta, epämääräistä möngerrystä. Omaakin kieltä testasin google translatella eikä se kyllä mitään espanjaa ole (sen jo tiesinkin, ettei se enää ole) muttei kyllä mitään järkevää tunnistettavaa kieltä myöskään.

Pakko sanoa, että alkoi kyllä ahdistamaan ihan kunnolla, että sitä on niin tyhmä ja sokea Jumalan edessä, että on halunnut uskoa oman kielensä olevan aitoa. Mulla on ihan samanlaista typerän kuuloista siansaksaa, jota KUKAAN ei pysty tulkitsemaan, koska se ei ole taida olla oikeaa kieltä sittenkään. Ja mistäpä mä tiedän sitäkään, kun vuosia sitten rukoilin tämän ihmisen puolesta, josko hän vain keksi muka että ymmärsi ja että se oli muka espanjaa. Eipä sitä voi tietää, kun ei itse espanjaa osannut yhtään.

En tarkoita vähätellä armolahjoja enkä Pyhää Henkeä. Mun mielestä on kuitenkin myös ensiarvoisen tärkeää, että pystyisi olemaan rehellinen ja pääsemään selville totuudesta. Siinä ei ole mitään jaloa, jos jauhaa siansaksaa muka Jumalan nimissä.

22

217

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      ''En tarkoita vähätellä armolahjoja enkä Pyhää Henkeä. Mun mielestä on kuitenkin myös ensiarvoisen tärkeää, että pystyisi olemaan rehellinen ja pääsemään selville totuudesta. Siinä ei ole mitään jaloa, jos jauhaa siansaksaa muka Jumalan nimissä.''

      SIIS AIVAN LOISTAVAA! Harva pystyy myöntämään virheensä...

      Kaikkea hyvää sinulle :)

      - kielellä_puhuminen_ei_ole_kielillä_puhumista

    • Anonyymi

      noo, enpä tiedä ?
      Itsellänikin Armolahja puhua kielillä, ja sain tuon lahjan (yllätyksenä) ihan kotona yksinäni rukoillen. Sillä hetkellä niin voimallisesti, ettei "voinut" lopettaa, vaan:
      nykyään, - rukoilen hyvin harvoin kielillä, vaikka Paavalihan selkeästi raamatussa sanoo: "mieluummin puhun viisi sanaa ymmärryksellä, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä joita ei ymmärrä"
      niinä, tosiaankaan mitään niistä ei itse ymmärrä, ja jotenkin turhauttaa, kun ei edes tiedä mitä sitten rukoilee ? niin, nykyään tosi harvoin edes yritän kielillä rukoilla.
      noh, selittämisen armolahjaakin voi rukoilla, elän nyt kuitenkin niin että rukoilen sen mitä rukoilen, niin ihan suomenkielellä.

      • Anonyymi

        -seurakunnassa ne viisi sanaa, miksi jätit olennaisimman pois!


    • Anonyymi

      Nauhoittaa kaiken ja tarkistaa. Se on hassua mihin ihmisaivot kykenee, kun itse tarkastelee "konkreettisia " tuloksia. Onneksi kaiken voi Googlettaa nykyaikana.

    • Kielillä puhuminen on tämän lopun ajan rajun eksytyksen Saatanan valheen armolahja. Tässä oma kokemukseni:

      Kun heti kohta Kristukselta Hengen ja tehtävän saatuani ja hänen ensimmäiset viestit piispalle ja seurakunnalle toimitettua, yrittivät kirkkoherra, oma vaimonikin (koska viholliset ovat oman talon väkeä) toimittaa minut mielisairaalaan hoitoa saamaan. Kun kirkkoherran puoliso, uskonnon lehtori oli Saatanalta saanut näin erinomaisen ilmestyksen: "Kuinka Jumala voi muka sinulle puhua, kun se ei puhu meidän Reijollekaan, joka sentään on pappi?".

      Tämän jälkeen aloin rukoilla tuota kielillä puhumisen lahjaa, koska kuvittelin: Jos minä kieliä taitamaton alkaisin kielillä puhua, silloin varmasti seurakunnassa uskottaisiin, että olen todella saanut Pyhän Hengen.

      Pitkään ja uskollisesti rukoilin, eikä tuota lahjaa kuulunut saapuvaksi. Eräänä päivänä sitten Pyhä Henki tuon rukouksen päätteeksi kysyi: "Mihin sinä sitä tarvitset?"

      Ja kun en heti osannutkaan vastata, Henki jatkoi:
      "Minä kuulen sinua sinun omalla kielelläsi, ja minä puhun sinulle tällä samalla kielellä. Ja mitä minä sinulle sanottavaksi annan, se sinun tulee puhua tällä samalla kielellä."

      Sen viiden vuoden aikana, jona seurakunnassa toimin, olin pari kertaa seuraamassa luterilaisten ja helluntailaisten yhteiskristillistä tilaisuutta. Siellä kulki silloin eräs mouhijärveläinen luterilainen suu vaahdossa kielillä puhumassa, ja kun sitä puhetta joku helluntailainen tulkitsi, sen sanoman voi tiivistää lyhyesti näin:

      "Minä olen kuullut teidän ja isienne rukoukset, olkaa turvallisella mielellä, minä olen teidän kanssanne."

      Eikä kukaan uskaltanut kysyä: Kuka sinä: "Minä olen", oikein olet?

      Ja kun sitten muuan helluntailainen nainen alkoi melskata kielillä, joita ei kukaan paikalla olleista pystynyt tulkitsemaan, hän siinä koko ajan ylisti Saatanaa kaikesta siitä loistosta, jonka hän on omaan maailmaansa pystynyt tuomaan, ja jonka ei Jeesukselle kelvannut.

      Tämän Pyhän Hengen opetuksen vahvistaa nämä kolme Jeesuksen vertausta:

      "Te olette maan suola. Mutta jos suola menettää makunsa, millä se saadaan suolaiseksi?

      Ei se kelpaa enää mihinkään: se heitetään menemään, ja ihmiset tallaavat sen jalkoihinsa."

      "Te olette maailman valo. Ei kaupunki voi pysyä kätkössä, jos se on ylhäällä vuorella.

      "Eikä lamppua, kun se sytytetään, panna vakan alle, vaan lampun jalkaan. Siitä se valo loistaa kaikille huoneessa oleville."

      "Näin loistakoon teidänkin valonne ihmisille, jotta he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät Isäänne, joka on taivaissa."

      Jos tämä raju eksytys kiinnostaa, käy lukemassa: https://www.facebook.com/teuvo.suni

      • Anonyymi

        Kyllä teuvo on raju eksyttäjä sen näkee jo silmistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä teuvo on raju eksyttäjä sen näkee jo silmistä.

        Teuvo puhuu totta.

        Ja sekös sinua harmittaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teuvo puhuu totta.

        Ja sekös sinua harmittaa.

        Teuvo ota meidät kyytiin angliasi kyytiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teuvo ota meidät kyytiin angliasi kyytiin.

        Älä pilkkaa pyhää miestä, Jumala ei siitä tykkää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä pilkkaa pyhää miestä, Jumala ei siitä tykkää.

        Viis Jumalasta, kunhan Saatana rakastaa Pyhän Hengen pilkkaajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä pilkkaa pyhää miestä, Jumala ei siitä tykkää.

        Hah hah!

        Kerroppa mitä mielikuvitusolentosi voi asialle tehdä :-D

        Tämä on oiva esimerkki siitä, että kun ihminen ei tykkää jostain, myöskään hänen jumalansa ei hänen mielestään tykkää kyseisestä asiasta. Tätä ilmiötä on tutkittu oikein tieteellisesti. Tulosten myötä on voitu havaita, että jostain syystä uskovaisten mielipiteet käyvät aina yksiin niiden mielipiteiden kanssa, joita olettavat jumalallaan olevan. Kyseessähän on siis tietenkin se, että käsitys jumalasta elää vain ihmisen omassa mielessä. - ei missään muualla -


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hah hah!

        Kerroppa mitä mielikuvitusolentosi voi asialle tehdä :-D

        Tämä on oiva esimerkki siitä, että kun ihminen ei tykkää jostain, myöskään hänen jumalansa ei hänen mielestään tykkää kyseisestä asiasta. Tätä ilmiötä on tutkittu oikein tieteellisesti. Tulosten myötä on voitu havaita, että jostain syystä uskovaisten mielipiteet käyvät aina yksiin niiden mielipiteiden kanssa, joita olettavat jumalallaan olevan. Kyseessähän on siis tietenkin se, että käsitys jumalasta elää vain ihmisen omassa mielessä. - ei missään muualla -

        "Tulosten myötä on voitu havaita, että jostain syystä uskovaisten mielipiteet käyvät aina yksiin niiden mielipiteiden kanssa, joita olettavat jumalallaan olevan. Kyseessähän on siis tietenkin se, että käsitys jumalasta elää vain ihmisen omassa mielessä. - ei missään muualla -"
        -Aivan hupsu tulkinta sinulla.
        Se että uskovat Kristityt ovat samaa mieltä Raamatussa ilmoitetun Jumalan tahdon kanssa kertoo siitä että uskovat tietävät Herransa tietävän parhaiten, tämän vuoksi on myös viisainta olla samaa mieltä kuin Herra.
        Kyllä se on niin että uskova lukee Raamatusta Jumalan tahdon ja "mielipiteet", Jeesuksen seuraajan Herra ja Johtaja ja Pelastaja ja Suojelija on Jeesus ja näinollen Kristityn kuuluukin oppia ymmärtämään Herransa tahto ja toimia ja ajatella sen mukaan.
        Olen varma että Kaikkitietävä Jumala, pelastajani Jeesus Kristus tietää kaiken paljon minua paremmin, siksi tiedän olevani oikeassa kun olen samaa mieltä Hänen kanssaan.

        Olet tainnut unohtaa että Raamattu on olemassa.
        Sieltähän voi itse lukea millainen Herra on, emme ole omien ajatustemme varassa.
        Siunausta, etsi Jeesusta pian. Hänen paluunsa lähenee kokoajan!
        Herra yksin tietää koska ylöstempaus tapahtuu, en malta odottaa :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tulosten myötä on voitu havaita, että jostain syystä uskovaisten mielipiteet käyvät aina yksiin niiden mielipiteiden kanssa, joita olettavat jumalallaan olevan. Kyseessähän on siis tietenkin se, että käsitys jumalasta elää vain ihmisen omassa mielessä. - ei missään muualla -"
        -Aivan hupsu tulkinta sinulla.
        Se että uskovat Kristityt ovat samaa mieltä Raamatussa ilmoitetun Jumalan tahdon kanssa kertoo siitä että uskovat tietävät Herransa tietävän parhaiten, tämän vuoksi on myös viisainta olla samaa mieltä kuin Herra.
        Kyllä se on niin että uskova lukee Raamatusta Jumalan tahdon ja "mielipiteet", Jeesuksen seuraajan Herra ja Johtaja ja Pelastaja ja Suojelija on Jeesus ja näinollen Kristityn kuuluukin oppia ymmärtämään Herransa tahto ja toimia ja ajatella sen mukaan.
        Olen varma että Kaikkitietävä Jumala, pelastajani Jeesus Kristus tietää kaiken paljon minua paremmin, siksi tiedän olevani oikeassa kun olen samaa mieltä Hänen kanssaan.

        Olet tainnut unohtaa että Raamattu on olemassa.
        Sieltähän voi itse lukea millainen Herra on, emme ole omien ajatustemme varassa.
        Siunausta, etsi Jeesusta pian. Hänen paluunsa lähenee kokoajan!
        Herra yksin tietää koska ylöstempaus tapahtuu, en malta odottaa :)

        >> Eräänä päivänä sitten Pyhä Henki tuon rukouksen päätteeksi kysyi: "Mihin sinä sitä tarvitset?" Ja kun en heti osannutkaan vastata, Henki jatkoi: "Minä kuulen sinua sinun omalla kielelläsi, ja minä puhun sinulle tällä samalla kielellä. Ja mitä minä sinulle sanottavaksi annan, se sinun tulee puhua tällä samalla kielellä." <<

        Herra itsehän sen on päättänyt, mihin niitä armolahjoja tarvitaan, ja syyt armolahjojen antamiseenkin on kerrottu meille raamatussa. Ja Pyhä Henki jakaa lahjat tahtonsa mukaan.

        Varmasti on huijausta ja epäaitoa kielilläpuhumista olemassa, mutta ihan yhtä varmasti myös aitojakin kielilläpuhumisen lahjoja on. Esim. eräs uskova sai yliluonnollisesti heprean kielen Israel-työhön lähtiessään, toinen viron kielen Viron työhön lähtiessään. Niinhän raamatussakin helluntaina kävi: opetuslapset puhuivat eri maiden kieliä.

        Itse en ole saanut kielilläpuhumisen armolahjaa, vaikka kuinka olen anonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >> Eräänä päivänä sitten Pyhä Henki tuon rukouksen päätteeksi kysyi: "Mihin sinä sitä tarvitset?" Ja kun en heti osannutkaan vastata, Henki jatkoi: "Minä kuulen sinua sinun omalla kielelläsi, ja minä puhun sinulle tällä samalla kielellä. Ja mitä minä sinulle sanottavaksi annan, se sinun tulee puhua tällä samalla kielellä." <<

        Herra itsehän sen on päättänyt, mihin niitä armolahjoja tarvitaan, ja syyt armolahjojen antamiseenkin on kerrottu meille raamatussa. Ja Pyhä Henki jakaa lahjat tahtonsa mukaan.

        Varmasti on huijausta ja epäaitoa kielilläpuhumista olemassa, mutta ihan yhtä varmasti myös aitojakin kielilläpuhumisen lahjoja on. Esim. eräs uskova sai yliluonnollisesti heprean kielen Israel-työhön lähtiessään, toinen viron kielen Viron työhön lähtiessään. Niinhän raamatussakin helluntaina kävi: opetuslapset puhuivat eri maiden kieliä.

        Itse en ole saanut kielilläpuhumisen armolahjaa, vaikka kuinka olen anonut.

        muutaman sanan hokeminen ei ole mikään kielten ymmärtämisen lahja, vaan psykologinen ilmiö, joka perustuu tukahdettuihin traumaattisiin kokemuksiin, samoin kuin pään sisäisten äänien kuuleminen, projosointia ihmisten ja asioiden kanssa, jotka traumoja ovat aiheuttaneet, sekä terveet että psykoottisesti sairaat kuulevat pään sisäisiä ääniä


    • Anonyymi

      Kielilläpuhuminen on rehellisyystesti.
      Jos valehtelet itsellesi että mongerrus on jotain oikeaa kieltä olet herkkä petkutettavaksi.
      Sinulla ei toimi intuitiivinen totuuden vaistosi.

    • Anonyymi

      Palstan aloittaja! Hienoa, että Herra on täyttänyt sinut Pyhällä Hengellään..Ja se ,että et ymmärrä mitä puhut kielillä, on täysin raamatullinen tosiasia..1.Kor 14.2. sanoo, Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille vaan Jumalalle, ei häntä näet kukaan ymmärrä , sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä..Eli ei kukaan ymmärrä mitä puhut.
      Toisaalta ensimmäisenä helluntaina, kun opetuslapset saivat henkikasteen, niin eri maista olevat kuulijat ymmärsivät, mitä he puhuivat..He puhuivat Jumalan suurista teoista!..Siis itse kielillä puhuva ei ymmärrä mitä hän puhuu mutta muut ymmärtävät..
      Molemmat vaihtoehdot ovat siis raamatullisia.
      Kielillä puhuminen on arvokas lahja. Jeesus tai Jumala antaa kielet..Hän ei anna huonoja vaan hyviä lahjoja lapsilleen..harrasta sinäkin ahkerasti kielillä puhumista..
      Raamattu neuvoo myös rukoilemaan kielten selittämisen armolahjaa seurakunnan rakentamiseksi..
      Kielillä puhuva rakentaa itseään ja profetoiva rakentaa seurakuntaa.

      • Anonyymi

        Hienosti vastattu!

        Paavali muuten sanoi puhuvansa kielillä MIELUUMMIN kuin kukaan korinttolaisista. (Grek. MALLON= mieluummin, eikä enemmän)


    • Anonyymi

      Tutkitusti uskonnollinen kiihotustila vastaa aivotoimintana seksuaalista kiihotusta.

      Aito kielilläpuhuminen vastaa uskonnollisen kiihotuksen orgasmia. Hyvältähän se tuntuu tietty mutta että kehtaa julkisesti.....

      • Anonyymi

        Kerrohan mihin tutkimukseen perustat väitteesi!


    • Anonyymi

      Kun opetuslapset täyttyivät ensimmäisenä helluntaina Pyhällä Hengellä, niin he puhuivat sellaisia kieliä, joita paikalla olijat ymmärsivät..parttilaiset, meedialaiset, eelamilaiset, Mesopotamiassa asuvat , Juudean ja Kappadokian, Ponton, Aasian, Frygian, Pamfylian jne asukkaat kuulivat heidän puhuvan omalla kielellään JUMALAN SUURIA TEKOJA..(Apost.teot luku 2)
      Myöhemmin Raamatussa kerrotaan..Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille vaan Jumalalle, ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä...
      Kielillä puhuva rakentaa itseään ja profetoiva rakentaa seurakuntaa. (1.Korinttolaiskirje 14.luku)

      Paavali toteaa myöhemmin että hän puhuu kielillä enemmän kuin muut..
      Kielillä puhuminen katoaa kerran kun tulee se, mikä on täydellistä..Nyt ei ole vielä se aika joten kielillä puhuminen jatkuu vielä tässä ajassa..

    • Anonyymi

      Minä sain kielilläpuhumisen lahjan noin 30 vuotta sitten. Täytyy tunnustaa, että sitä anoessani käytin apukeinona helluntailaista menetelmää, että hoin "kiitos, kiitos, ..." ja vähitellen siitä alkoi tulla jotain tavuja ja jotain kieleltä kuulostavaa. Taitaa olla useimpien kohdalla sama menetelmä, millä kielten lahja on hankittu. Harva haluaa asiaa myöntää.

      Kielillä puhumisen olen jättänyt. Eilen kokeilin, ja vielä ihan hyvin näköjään halutessani onnistun puhumaan. Minun kielillä puhuessani tulee aina välillä joitain yksittäisiä sanoja, jotka jopa tarkoittavat jotain jollakin kielellä, mutta ei kokonaisuudessa siinä ole mitään järkevää viestiä.

      Ongelmallista on, että muissakin maailman uskonnoissa esiintyy helluntailaista käsittämätöntä kielillä puhumista. Liian innokkaasti ihmelahjoja metsästävät voivat saada vääriä kokemuksia, ja nykyinen kielten lahjakin vaikuttaa sellaiselta.

      Desmond Bagleyn kirjassa "Islannin peli" oli valmistettu ihmeellinen laite, joka haluttiin toimittaa KGB:n käsiin, että heidän tutkijansa tutkisivat sitä ja hukkaisivat aikaansa! Luulen, että kielillä puhuminen on karismaatikoille samanlainen ansa.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      20
      1303
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1272
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      5
      1186
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      2
      1184
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      1
      1163
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      1
      1161
    7. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1157
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1154
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      3
      1129
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1120
    Aihe