Nyt on pakko sanoa, että mua alkoi kyllä ahdistaa kielillä puhuminen.
Oon siis luterilainen, ja kuulunut luterilaiseen kirkkoon lapsesta saakka. Joskus murrosiässä pyysin kielillä puhumisen lahjaa rippikoulun jälkeen, ja koin saaneeni sen. Myöhemmin opiskelessani teologiaa yliopistossa, pidin kotona rukouspiirin, johon kutsuin opiskelijakavereita. Rukoilin yhden opiskelijakaverin puolesta kielillä, koska jotenkin kuvittelin, että sen jälkeen jotenkin saisin jonkun käännöksen siihen. No eipä tullut käännöstä ja hävetti älyttömästi. Myöhemmin hän kysyi, kuinka kauan olen opiskellut espanjaa. Sanoin, etten osaa sanaakaan. Hän totesi vain minun rukoilleen hänen puolestaan espanjaksi pitkään rukouspiirissä.
Nyt katsoin youtubesta videoita kielillä puhumisesta. Se oli mun mielestä aivan järjetöntä papatusta, epämääräistä möngerrystä. Omaakin kieltä testasin google translatella eikä se kyllä mitään espanjaa ole (sen jo tiesinkin, ettei se enää ole) muttei kyllä mitään järkevää tunnistettavaa kieltä myöskään.
Pakko sanoa, että alkoi kyllä ahdistamaan ihan kunnolla, että sitä on niin tyhmä ja sokea Jumalan edessä, että on halunnut uskoa oman kielensä olevan aitoa. Mulla on ihan samanlaista typerän kuuloista siansaksaa, jota KUKAAN ei pysty tulkitsemaan, koska se ei ole taida olla oikeaa kieltä sittenkään. Ja mistäpä mä tiedän sitäkään, kun vuosia sitten rukoilin tämän ihmisen puolesta, josko hän vain keksi muka että ymmärsi ja että se oli muka espanjaa. Eipä sitä voi tietää, kun ei itse espanjaa osannut yhtään.
En tarkoita vähätellä armolahjoja enkä Pyhää Henkeä. Mun mielestä on kuitenkin myös ensiarvoisen tärkeää, että pystyisi olemaan rehellinen ja pääsemään selville totuudesta. Siinä ei ole mitään jaloa, jos jauhaa siansaksaa muka Jumalan nimissä.
Kielillä puhuminen - aitoa kieltäkö?
33
995
Vastaukset
- Anonyymi
''En tarkoita vähätellä armolahjoja enkä Pyhää Henkeä. Mun mielestä on kuitenkin myös ensiarvoisen tärkeää, että pystyisi olemaan rehellinen ja pääsemään selville totuudesta. Siinä ei ole mitään jaloa, jos jauhaa siansaksaa muka Jumalan nimissä.''
SIIS AIVAN LOISTAVAA! Harva pystyy myöntämään virheensä...
Kaikkea hyvää sinulle :)
- kielellä_puhuminen_ei_ole_kielillä_puhumista - Anonyymi
noo, enpä tiedä ?
Itsellänikin Armolahja puhua kielillä, ja sain tuon lahjan (yllätyksenä) ihan kotona yksinäni rukoillen. Sillä hetkellä niin voimallisesti, ettei "voinut" lopettaa, vaan:
nykyään, - rukoilen hyvin harvoin kielillä, vaikka Paavalihan selkeästi raamatussa sanoo: "mieluummin puhun viisi sanaa ymmärryksellä, kuin kymmenentuhatta sanaa kielillä joita ei ymmärrä"
niinä, tosiaankaan mitään niistä ei itse ymmärrä, ja jotenkin turhauttaa, kun ei edes tiedä mitä sitten rukoilee ? niin, nykyään tosi harvoin edes yritän kielillä rukoilla.
noh, selittämisen armolahjaakin voi rukoilla, elän nyt kuitenkin niin että rukoilen sen mitä rukoilen, niin ihan suomenkielellä.- Anonyymi
-seurakunnassa ne viisi sanaa, miksi jätit olennaisimman pois!
- Anonyymi
Nauhoittaa kaiken ja tarkistaa. Se on hassua mihin ihmisaivot kykenee, kun itse tarkastelee "konkreettisia " tuloksia. Onneksi kaiken voi Googlettaa nykyaikana.
Kielillä puhuminen on tämän lopun ajan rajun eksytyksen Saatanan valheen armolahja. Tässä oma kokemukseni:
Kun heti kohta Kristukselta Hengen ja tehtävän saatuani ja hänen ensimmäiset viestit piispalle ja seurakunnalle toimitettua, yrittivät kirkkoherra, oma vaimonikin (koska viholliset ovat oman talon väkeä) toimittaa minut mielisairaalaan hoitoa saamaan. Kun kirkkoherran puoliso, uskonnon lehtori oli Saatanalta saanut näin erinomaisen ilmestyksen: "Kuinka Jumala voi muka sinulle puhua, kun se ei puhu meidän Reijollekaan, joka sentään on pappi?".
Tämän jälkeen aloin rukoilla tuota kielillä puhumisen lahjaa, koska kuvittelin: Jos minä kieliä taitamaton alkaisin kielillä puhua, silloin varmasti seurakunnassa uskottaisiin, että olen todella saanut Pyhän Hengen.
Pitkään ja uskollisesti rukoilin, eikä tuota lahjaa kuulunut saapuvaksi. Eräänä päivänä sitten Pyhä Henki tuon rukouksen päätteeksi kysyi: "Mihin sinä sitä tarvitset?"
Ja kun en heti osannutkaan vastata, Henki jatkoi:
"Minä kuulen sinua sinun omalla kielelläsi, ja minä puhun sinulle tällä samalla kielellä. Ja mitä minä sinulle sanottavaksi annan, se sinun tulee puhua tällä samalla kielellä."
Sen viiden vuoden aikana, jona seurakunnassa toimin, olin pari kertaa seuraamassa luterilaisten ja helluntailaisten yhteiskristillistä tilaisuutta. Siellä kulki silloin eräs mouhijärveläinen luterilainen suu vaahdossa kielillä puhumassa, ja kun sitä puhetta joku helluntailainen tulkitsi, sen sanoman voi tiivistää lyhyesti näin:
"Minä olen kuullut teidän ja isienne rukoukset, olkaa turvallisella mielellä, minä olen teidän kanssanne."
Eikä kukaan uskaltanut kysyä: Kuka sinä: "Minä olen", oikein olet?
Ja kun sitten muuan helluntailainen nainen alkoi melskata kielillä, joita ei kukaan paikalla olleista pystynyt tulkitsemaan, hän siinä koko ajan ylisti Saatanaa kaikesta siitä loistosta, jonka hän on omaan maailmaansa pystynyt tuomaan, ja jonka ei Jeesukselle kelvannut.
Tämän Pyhän Hengen opetuksen vahvistaa nämä kolme Jeesuksen vertausta:
"Te olette maan suola. Mutta jos suola menettää makunsa, millä se saadaan suolaiseksi?
Ei se kelpaa enää mihinkään: se heitetään menemään, ja ihmiset tallaavat sen jalkoihinsa."
"Te olette maailman valo. Ei kaupunki voi pysyä kätkössä, jos se on ylhäällä vuorella.
"Eikä lamppua, kun se sytytetään, panna vakan alle, vaan lampun jalkaan. Siitä se valo loistaa kaikille huoneessa oleville."
"Näin loistakoon teidänkin valonne ihmisille, jotta he näkisivät teidän hyvät tekonne ja ylistäisivät Isäänne, joka on taivaissa."
Jos tämä raju eksytys kiinnostaa, käy lukemassa: https://www.facebook.com/teuvo.suni- Anonyymi
Kyllä teuvo on raju eksyttäjä sen näkee jo silmistä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä teuvo on raju eksyttäjä sen näkee jo silmistä.
Teuvo puhuu totta.
Ja sekös sinua harmittaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teuvo puhuu totta.
Ja sekös sinua harmittaa.Teuvo ota meidät kyytiin angliasi kyytiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teuvo ota meidät kyytiin angliasi kyytiin.
Älä pilkkaa pyhää miestä, Jumala ei siitä tykkää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Viis Jumalasta, kunhan Saatana rakastaa Pyhän Hengen pilkkaajaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hah hah!
Kerroppa mitä mielikuvitusolentosi voi asialle tehdä :-D
Tämä on oiva esimerkki siitä, että kun ihminen ei tykkää jostain, myöskään hänen jumalansa ei hänen mielestään tykkää kyseisestä asiasta. Tätä ilmiötä on tutkittu oikein tieteellisesti. Tulosten myötä on voitu havaita, että jostain syystä uskovaisten mielipiteet käyvät aina yksiin niiden mielipiteiden kanssa, joita olettavat jumalallaan olevan. Kyseessähän on siis tietenkin se, että käsitys jumalasta elää vain ihmisen omassa mielessä. - ei missään muualla - - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hah hah!
Kerroppa mitä mielikuvitusolentosi voi asialle tehdä :-D
Tämä on oiva esimerkki siitä, että kun ihminen ei tykkää jostain, myöskään hänen jumalansa ei hänen mielestään tykkää kyseisestä asiasta. Tätä ilmiötä on tutkittu oikein tieteellisesti. Tulosten myötä on voitu havaita, että jostain syystä uskovaisten mielipiteet käyvät aina yksiin niiden mielipiteiden kanssa, joita olettavat jumalallaan olevan. Kyseessähän on siis tietenkin se, että käsitys jumalasta elää vain ihmisen omassa mielessä. - ei missään muualla -"Tulosten myötä on voitu havaita, että jostain syystä uskovaisten mielipiteet käyvät aina yksiin niiden mielipiteiden kanssa, joita olettavat jumalallaan olevan. Kyseessähän on siis tietenkin se, että käsitys jumalasta elää vain ihmisen omassa mielessä. - ei missään muualla -"
-Aivan hupsu tulkinta sinulla.
Se että uskovat Kristityt ovat samaa mieltä Raamatussa ilmoitetun Jumalan tahdon kanssa kertoo siitä että uskovat tietävät Herransa tietävän parhaiten, tämän vuoksi on myös viisainta olla samaa mieltä kuin Herra.
Kyllä se on niin että uskova lukee Raamatusta Jumalan tahdon ja "mielipiteet", Jeesuksen seuraajan Herra ja Johtaja ja Pelastaja ja Suojelija on Jeesus ja näinollen Kristityn kuuluukin oppia ymmärtämään Herransa tahto ja toimia ja ajatella sen mukaan.
Olen varma että Kaikkitietävä Jumala, pelastajani Jeesus Kristus tietää kaiken paljon minua paremmin, siksi tiedän olevani oikeassa kun olen samaa mieltä Hänen kanssaan.
Olet tainnut unohtaa että Raamattu on olemassa.
Sieltähän voi itse lukea millainen Herra on, emme ole omien ajatustemme varassa.
Siunausta, etsi Jeesusta pian. Hänen paluunsa lähenee kokoajan!
Herra yksin tietää koska ylöstempaus tapahtuu, en malta odottaa :) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Tulosten myötä on voitu havaita, että jostain syystä uskovaisten mielipiteet käyvät aina yksiin niiden mielipiteiden kanssa, joita olettavat jumalallaan olevan. Kyseessähän on siis tietenkin se, että käsitys jumalasta elää vain ihmisen omassa mielessä. - ei missään muualla -"
-Aivan hupsu tulkinta sinulla.
Se että uskovat Kristityt ovat samaa mieltä Raamatussa ilmoitetun Jumalan tahdon kanssa kertoo siitä että uskovat tietävät Herransa tietävän parhaiten, tämän vuoksi on myös viisainta olla samaa mieltä kuin Herra.
Kyllä se on niin että uskova lukee Raamatusta Jumalan tahdon ja "mielipiteet", Jeesuksen seuraajan Herra ja Johtaja ja Pelastaja ja Suojelija on Jeesus ja näinollen Kristityn kuuluukin oppia ymmärtämään Herransa tahto ja toimia ja ajatella sen mukaan.
Olen varma että Kaikkitietävä Jumala, pelastajani Jeesus Kristus tietää kaiken paljon minua paremmin, siksi tiedän olevani oikeassa kun olen samaa mieltä Hänen kanssaan.
Olet tainnut unohtaa että Raamattu on olemassa.
Sieltähän voi itse lukea millainen Herra on, emme ole omien ajatustemme varassa.
Siunausta, etsi Jeesusta pian. Hänen paluunsa lähenee kokoajan!
Herra yksin tietää koska ylöstempaus tapahtuu, en malta odottaa :)>> Eräänä päivänä sitten Pyhä Henki tuon rukouksen päätteeksi kysyi: "Mihin sinä sitä tarvitset?" Ja kun en heti osannutkaan vastata, Henki jatkoi: "Minä kuulen sinua sinun omalla kielelläsi, ja minä puhun sinulle tällä samalla kielellä. Ja mitä minä sinulle sanottavaksi annan, se sinun tulee puhua tällä samalla kielellä." <<
Herra itsehän sen on päättänyt, mihin niitä armolahjoja tarvitaan, ja syyt armolahjojen antamiseenkin on kerrottu meille raamatussa. Ja Pyhä Henki jakaa lahjat tahtonsa mukaan.
Varmasti on huijausta ja epäaitoa kielilläpuhumista olemassa, mutta ihan yhtä varmasti myös aitojakin kielilläpuhumisen lahjoja on. Esim. eräs uskova sai yliluonnollisesti heprean kielen Israel-työhön lähtiessään, toinen viron kielen Viron työhön lähtiessään. Niinhän raamatussakin helluntaina kävi: opetuslapset puhuivat eri maiden kieliä.
Itse en ole saanut kielilläpuhumisen armolahjaa, vaikka kuinka olen anonut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
>> Eräänä päivänä sitten Pyhä Henki tuon rukouksen päätteeksi kysyi: "Mihin sinä sitä tarvitset?" Ja kun en heti osannutkaan vastata, Henki jatkoi: "Minä kuulen sinua sinun omalla kielelläsi, ja minä puhun sinulle tällä samalla kielellä. Ja mitä minä sinulle sanottavaksi annan, se sinun tulee puhua tällä samalla kielellä." <<
Herra itsehän sen on päättänyt, mihin niitä armolahjoja tarvitaan, ja syyt armolahjojen antamiseenkin on kerrottu meille raamatussa. Ja Pyhä Henki jakaa lahjat tahtonsa mukaan.
Varmasti on huijausta ja epäaitoa kielilläpuhumista olemassa, mutta ihan yhtä varmasti myös aitojakin kielilläpuhumisen lahjoja on. Esim. eräs uskova sai yliluonnollisesti heprean kielen Israel-työhön lähtiessään, toinen viron kielen Viron työhön lähtiessään. Niinhän raamatussakin helluntaina kävi: opetuslapset puhuivat eri maiden kieliä.
Itse en ole saanut kielilläpuhumisen armolahjaa, vaikka kuinka olen anonut.muutaman sanan hokeminen ei ole mikään kielten ymmärtämisen lahja, vaan psykologinen ilmiö, joka perustuu tukahdettuihin traumaattisiin kokemuksiin, samoin kuin pään sisäisten äänien kuuleminen, projosointia ihmisten ja asioiden kanssa, jotka traumoja ovat aiheuttaneet, sekä terveet että psykoottisesti sairaat kuulevat pään sisäisiä ääniä
- Anonyymi
Kielilläpuhuminen on rehellisyystesti.
Jos valehtelet itsellesi että mongerrus on jotain oikeaa kieltä olet herkkä petkutettavaksi.
Sinulla ei toimi intuitiivinen totuuden vaistosi. - Anonyymi
Palstan aloittaja! Hienoa, että Herra on täyttänyt sinut Pyhällä Hengellään..Ja se ,että et ymmärrä mitä puhut kielillä, on täysin raamatullinen tosiasia..1.Kor 14.2. sanoo, Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille vaan Jumalalle, ei häntä näet kukaan ymmärrä , sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä..Eli ei kukaan ymmärrä mitä puhut.
Toisaalta ensimmäisenä helluntaina, kun opetuslapset saivat henkikasteen, niin eri maista olevat kuulijat ymmärsivät, mitä he puhuivat..He puhuivat Jumalan suurista teoista!..Siis itse kielillä puhuva ei ymmärrä mitä hän puhuu mutta muut ymmärtävät..
Molemmat vaihtoehdot ovat siis raamatullisia.
Kielillä puhuminen on arvokas lahja. Jeesus tai Jumala antaa kielet..Hän ei anna huonoja vaan hyviä lahjoja lapsilleen..harrasta sinäkin ahkerasti kielillä puhumista..
Raamattu neuvoo myös rukoilemaan kielten selittämisen armolahjaa seurakunnan rakentamiseksi..
Kielillä puhuva rakentaa itseään ja profetoiva rakentaa seurakuntaa.- Anonyymi
Hienosti vastattu!
Paavali muuten sanoi puhuvansa kielillä MIELUUMMIN kuin kukaan korinttolaisista. (Grek. MALLON= mieluummin, eikä enemmän)
- Anonyymi
Tutkitusti uskonnollinen kiihotustila vastaa aivotoimintana seksuaalista kiihotusta.
Aito kielilläpuhuminen vastaa uskonnollisen kiihotuksen orgasmia. Hyvältähän se tuntuu tietty mutta että kehtaa julkisesti.....- Anonyymi
Kerrohan mihin tutkimukseen perustat väitteesi!
- Anonyymi
Alkuperäistä tietolähdettä en nyt löytänyt mutta aloitappa näistä perehtyminen:
https://www.tekniikkatalous.fi/uutiset/tutkimus-todistaa-jumala-on-huumetta-aivoille/61084112-5c09-317d-b4b6-96d1b25c2333
https://edmund.vuodatus.net/lue/2010/02/uskonto-ja-aivot-neuroteologia-1-osa
https://www.tiede.fi/artikkeli/jutut/artikkelit/uskonnollinen_kokemus_tunneaivojemme_luomus_ - Anonyymi
Kun opetuslapset täyttyivät ensimmäisenä helluntaina Pyhällä Hengellä, niin he puhuivat sellaisia kieliä, joita paikalla olijat ymmärsivät..parttilaiset, meedialaiset, eelamilaiset, Mesopotamiassa asuvat , Juudean ja Kappadokian, Ponton, Aasian, Frygian, Pamfylian jne asukkaat kuulivat heidän puhuvan omalla kielellään JUMALAN SUURIA TEKOJA..(Apost.teot luku 2)
Myöhemmin Raamatussa kerrotaan..Sillä kielillä puhuva ei puhu ihmisille vaan Jumalalle, ei häntä näet kukaan ymmärrä, sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä...
Kielillä puhuva rakentaa itseään ja profetoiva rakentaa seurakuntaa. (1.Korinttolaiskirje 14.luku)
Paavali toteaa myöhemmin että hän puhuu kielillä enemmän kuin muut..
Kielillä puhuminen katoaa kerran kun tulee se, mikä on täydellistä..Nyt ei ole vielä se aika joten kielillä puhuminen jatkuu vielä tässä ajassa.. - Anonyymi
Minä sain kielilläpuhumisen lahjan noin 30 vuotta sitten. Täytyy tunnustaa, että sitä anoessani käytin apukeinona helluntailaista menetelmää, että hoin "kiitos, kiitos, ..." ja vähitellen siitä alkoi tulla jotain tavuja ja jotain kieleltä kuulostavaa. Taitaa olla useimpien kohdalla sama menetelmä, millä kielten lahja on hankittu. Harva haluaa asiaa myöntää.
Kielillä puhumisen olen jättänyt. Eilen kokeilin, ja vielä ihan hyvin näköjään halutessani onnistun puhumaan. Minun kielillä puhuessani tulee aina välillä joitain yksittäisiä sanoja, jotka jopa tarkoittavat jotain jollakin kielellä, mutta ei kokonaisuudessa siinä ole mitään järkevää viestiä.
Ongelmallista on, että muissakin maailman uskonnoissa esiintyy helluntailaista käsittämätöntä kielillä puhumista. Liian innokkaasti ihmelahjoja metsästävät voivat saada vääriä kokemuksia, ja nykyinen kielten lahjakin vaikuttaa sellaiselta.
Desmond Bagleyn kirjassa "Islannin peli" oli valmistettu ihmeellinen laite, joka haluttiin toimittaa KGB:n käsiin, että heidän tutkijansa tutkisivat sitä ja hukkaisivat aikaansa! Luulen, että kielillä puhuminen on karismaatikoille samanlainen ansa. - Anonyymi
Aika vanha keskusteluketju, mutta vastaan silti.
Ketjun aloittajan kommenttiin vataukseni:
Luulen,että siinä on käynyt niin,että Pyhä Henki on sillä hetkellä antanut todella ymmättettävää espanjankieltä ja kuulija on sen todella ymmärtänyt koska hän on kieltä osannut, kuten kuulija on sanonut ymmärtäneensä. Samanlainen tilanne tavallaan kuin helluntaipäivänä kun Pyhä Henki vuodatettiin ja kuulijat ymmärsivät.
Alottaja kun rukoillut yksin muuten kielillä niin sitä ei ymmärrä itse eikä muut silloin kun kyseessä on kielilläpuhuminen omaksi rakentamiseksi.Raamatussa lukee.Kielilläpuhuja ei puhu ihmisille vaan Jumalalle.Ei häntä kukaan ymmärrä sillä hän puhuu salaisuuksia hengessä. Ei se ole mitään siansaksaa silloin kun kyseessä on aito kristillinen usko .
Erikseen on myös epäaitoja ilmiöitä, mutta siellä ei saarnatakaan aitoa Raamatunmukaista Kristuksen oppia eli pelastuksenperustus , evankeliumi on jotenkin pielessä eli väärä evankelimi ja väärät ilmiöt sen myötä.Näin olen asiat ymmärtänyt.
Ensin siis tulee olla sielunpelastus, parannuksenteko ja syntien anteeksisaaminen ristiinnaulitun Jeesuksen Kristuksen veressä kun Hän Golgatalla voitti Saatanan ja sanoi.Se on täytetty eli synnit sovitettiin Golgatalla kun Jeesuksen sovintoveri vuoti. Sielunpelastus on tärkein ja armolahjat ovat tarkoitetut meille avuksi ja taivaassa niitä ei enää tarvita. On siis aitoja Raamatullisia armolahjoja .Näin olen ymmärtänyt asian.
Jeesus sanoo
Luukas 10:20 FB38
Älkää kuitenkaan siitä iloitko, että henget ovat teille alamaiset, vaan iloitkaa siitä, että teidän nimenne ovat kirjoitettuina taivaissa."
1 Kor 14
10Maailmassa on, kuka tietää, kuinka monta eri kieltä, mutta ei ainoatakaan, jonka äänet eivät ole ymmärrettävissä. 11Mutta jos en tiedä sanojen merkitystä, olen minä puhujalle muukalainen, ja puhuja on minulle muukalainen. 12Samoin tekin, koska tavoittelette henkilahjoja, niin pyrkikää seurakunnan rakennukseksi saamaan niitä runsaasti. 13Sentähden rukoilkoon se, joka kielillä puhuu, että hän taitaisi selittää. 14Sillä jos minä rukoilen kielillä puhuen, niin minun henkeni kyllä rukoilee, mutta ymmärrykseni on hedelmätön.
Raamatun ohjeita tulisi noudattaa miten esim. kielilläpuhumisen armolahjaa tulee käyttää.Jos kokoukseen tulee uskosta osaton tai uskovakin jos ei ole opetettu näitä asioita niin Raamatussa sanotaan ,että eivätkö he sanoisi teidän olevan järjiltänne.Eiväthän he ymmärrä mitä sanotte.
Silloin kun puhuu kielillä omaksi rakennukseksi niin kukaan ei sitä ymmärrä,ei itse eikä kuulijat, koska se ei ole ymmärrettävää kieltä silloin jos kyseessä on omaksi rakennukseksi tapahtuva kielilläpuhuminen ja Paavali kehoittaa rukoilemaan yksinäisyydessä kielillä omaksi rakentumiseksi.Kielilläpuhuva puhuu Jumalalle Raamatun mukaan ja ei ymmärrettävää kieltä ja siksi sitä ei ymmärrä itse eikä toiset mutta Jumala ymmärtää.Pyhä Henki rukoilee Jumalan tahdon mukaan, koska me ei aina tiedetä miten tulisi rukoilla eli Pyhä henki auttaa meidän heikkouttamme Raamatun mukaan.
Jos muitakin on paikalla ei tule rukoilla kielillä ellei ole itsellä kieltenselittämisen lahjaa ja kielillä saa rukoilla myös muiden läsnäollessa jos on kieltenselittämisen armolahjalla varustettu uskova paikalla. Jumala antaa sen kielten selityksenkin.
Käsittääkseni kaikki voi rukoilla esim. rukouskokouksessa kielillä itsekseen niin hiljaisesti ettei häiritse muita ja sitten jos tulee muille tarkoitettua kielilläpuhumistä mikä selitetään niin sen kuule muutkin ja on tarkoitettu seurakunnan rakentamiseksi. - Anonyymi
"Minä sain kielilläpuhumisen lahjan noin 30 vuotta sitten. Täytyy tunnustaa, että sitä anoessani käytin apukeinona helluntailaista menetelmää, että hoin "kiitos, kiitos, ..." ja vähitellen siitä alkoi tulla jotain tavuja ja jotain kieleltä kuulostavaa. Taitaa olla useimpien kohdalla sama menetelmä, millä kielten lahja on hankittu. Harva haluaa asiaa myöntää."
Vastaus:
Miten olisi käynyt jos olisit pitänyt suusi tiukasti kiini?SINÄ olet alkanut puhumaan sen mitä Pyhä Henki on puhuttavaksi antanut. Kun suusi kiitoksella olet ottanut vastaan niin olet saanut armolahjan.Ei se mitään hokemista ole ollut.Ehkä jossakin tilanteessa on voinut olla inhimillisesti liian innokkaita rukoilijoita niin siinä on voinut tulla sellainen mielikuva joissakin tilanteissa, mutta parempi kiitoksella odottaa ja ottaa vastaan Pyhän Hengen kaste kuin pitää suu tiukasti kiini.
1Tim4
4 Sillä kaikki, minkä Jumala on luonut, on hyvää, eikä mikään ole hyljättävää, kun se kiitoksella vastaanotetaan;
Psalmi
81:11 Minä olen Herra, sinun Jumalasi, joka toin sinut Egyptin maasta; avaa suusi, niin minä sen täytän.
2 Tim 1
3Minä kiitän Jumalaa, jota esivanhemmistani asti palvelen puhtaalla omallatunnolla — samoinkuin minä lakkaamatta muistan sinua rukouksissani öin ja päivin, 4haluten, muistaessani kyyneleitäsi, saada sinua nähdä, että täyttyisin ilolla — 5kun mieleeni muistuu se vilpitön usko, joka sinulla on, joka ensin oli isoäidilläsi Looiksella ja äidilläsi Eunikellä ja joka, siitä olen varma, on sinullakin.
6Siitä syystä minä sinua muistutan virittämään palavaksi Jumalan armolahjan, joka sinussa on minun kätteni päällepanemisen kautta. 7Sillä Jumala ei ole antanut meille pelkuruuden henkeä, vaan voiman ja rakkauden ja raittiuden hengen.
Raamattu sanoo, kiittäkää joka tilassa ja kaikki otetaan Jumalalta vastaan kiitoksella.
Avaa suusi niin minä sen täytän.
Helluntaina oli yleinen Pyhän Hengen vuodatus . Kukaan ei varsinaisesti rukoillut silloin vaan odottivat Pyhän Hengen lupausta jonka Jeesus oli antanut.Sitten kun Pyhä Henki Jeesuksen lähettämänä tuli ja oli vuodatettu niin sen jälkeen ihan rukoiltiin,että uudestisyntyneet uskovat, Jumalan sanan vastaanottaneet saisivat Pyhän Hengen niinPietari ja Johannes todella rukoilivat ,että uskoontulleet saisivat Pyhän Hengen.
8:14 Mutta kun apostolit, jotka olivat Jerusalemissa, kuulivat, että Samaria oli ottanut vastaan Jumalan sanan, lähettivät he heidän tykönsä Pietarin ja Johanneksen. >> Jakeen lisätiedot
8:15 Ja tultuaan sinne nämä rukoilivat heidän edestänsä, että he saisivat Pyhän Hengen;
8:16 sillä hän ei ollut vielä tullut yhteenkään heistä, vaan he olivat ainoastaan kastetut Herran Jeesuksen nimeen.
8:17 Silloin he panivat kätensä heidän päällensä, ja he saivat Pyhän Hengen.
8:18 Mutta kun Simon näki, että Henki annettiin sille, jonka päälle apostolit panivat kätensä, toi hän heille rahaa
8:19 ja sanoi: "Antakaa minullekin se valta, että kenen päälle minä käteni panen, se saa Pyhän Hengen".
Apt 10
10:42 Ja hän käski meidän saarnata kansalle ja todistaa, että hän on se, jonka Jumala on asettanut elävien ja kuolleitten tuomariksi.
10:43 Hänestä kaikki profeetat todistavat, että jokainen, joka uskoo häneen, saa synnit anteeksi hänen nimensä kautta." >> Jakeen lisätiedot
10:44 Kun Pietari vielä näitä puhui, tuli Pyhä Henki kaikkien päälle, jotka puheen kuulivat.
10:45 Ja kaikki ne uskovaiset, jotka olivat ympärileikatut ja olivat tulleet Pietarin mukana, hämmästyivät sitä, että Pyhän Hengen lahja vuodatettiin pakanoihinkin,
10:46 sillä he kuulivat heidän puhuvan kielillä ja ylistävän Jumalaa. Silloin Pietari vastasi:
10:47 "Ei kaiketi kukaan voi kieltää kastamasta vedellä näitä, jotka ovat saaneet Pyhän Hengen niinkuin mekin?"
10:48 Ja hän käski kastaa heidät Jeesuksen Kristuksen nimeen. Silloin he pyysivät häntä viipymään siellä muutamia päiviä.- Anonyymi
Pyhää Henkeä ei vuodatettu, vaan Pyhän Hengen lahja vuodatettiin. Ja se lahja oli tuliset kielet merkkinä siitä että ihmiset saivat lahjan puhua vieraita kieliä viedäkseen evankeliumia eteenpäin kaikille kansoille.
- Anonyymi
Espanja on helppo kieli suomalaisille ääntää, joten ei se yllätä että se on ensimmäinen kieli mitä aletaan "puhua". Enpä ole koskaan kuullut kenenkään puhuvan jotakin vaikeasti äännettävää kieltä vaikkapa nyt ranskaa. Sitä sopii miettiä mistä hengistä tuo "kieltenpuhumisen lahja" oikein tulee, en usko että Jumalalta. Sitäpaitsi Raamatun aikaan evankeliumi ei ollut vielä levinnyt muille kansoille, joten sitä lahjaa tarvittiin ja ne apostolithan puhuivat oikeita vieraita kieliä, eikä mitään sekoitusta. Sitten kun evankeliumi oli levinnyt ja Raamattu kasattu, ei kieltenpuhumisen lahjaa enää tarvittu ja se lakkasi. Jos joku pitää kielilläpuhumista merkkinä uskosta, ei se taida ymmärtää uskosta yhtään mitään muutenkaan. Ihmisiä on yllättävän helppo manipuloida.
- Anonyymi
Järjetön molinä ei ole mitään kielillä puhumista.
- Anonyymi
Se on täytä humpuukia!
Se oli Totta 2000 v sitten! - Anonyymi
Älytöntä sekoilua on samojen lahkolaisten harrastama ihmeparantelukin.
- Anonyymi
Amerikassa lahkolaisten kielillä puhumista nauhoitettiin ja verrattiin oikeisiin ääniin.
Yksikin nainen kirkui niin mahdottomasti, ja kun ääntä verrattiin oikeisiin ääniin, niin se vastasi kojootin kiimahuutoa. - Anonyymi
Valheellisilla puheilla ihmeparanemisia pidetään yllä valtavaa rahankeräystä epämääräisille puoskareille ja rukouspalveluihin sairaat ihmiset lähettää viimeiset rahansa, kun heille luvataan ihmepranemisia rukouksen perusteella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Amerikassa lahkolaisten kielillä puhumista nauhoitettiin ja verrattiin oikeisiin ääniin.
Yksikin nainen kirkui niin mahdottomasti, ja kun ääntä verrattiin oikeisiin ääniin, niin se vastasi kojootin kiimahuutoa.Varmaankin naaras kojootin.
- Anonyymi
Ennen tarvittiin kielillä puhumista ja sairaiden parantamisen lahjaa. Nykään on kääntäjät ja lääkärit. Ihmiset vain haluavat uskoa ihmeisiin, eikä sellaisiin jotka Jumala tekee, vaan sellaisiin jotka tekee ihminen itse! Omavanhurskauden huippu!
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2926476Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652029- 1801780
- 1191251
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä141235Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681153Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71126RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j521015Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411011Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962