Kirkon alasajo menossa

Anonyymi

Kirkon alasajoon on osasyynä myös vasurivihreät.
Heidän ajatuksensa ovat muualta kuin Raamatun totuudesta. Ateistisia pappejakin on. Herätykset ovat menneet.
Vihreät hyvin lapsivihamielinen puolue. He suitsuttivat jo kouluissakin, ettei pidä hankkia lapsia,koska kuulemma ilma saastuu. Jeesus rakastaa lapsia !

182

67

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jännä juttu, että valtaosa median ja kirkon edustajista on vihervassareita.

      • Kirkon alamäki alkoi 100 vuotta sitten. Oliko vihervassareita jo silloin?


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Kirkon alamäki alkoi 100 vuotta sitten. Oliko vihervassareita jo silloin?

        Oli vai luuleeko tyhjäpäätorre että avaruudesta ovat saapuneet?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Oli vai luuleeko tyhjäpäätorre että avaruudesta ovat saapuneet?

        Mitä horinaa tuo oli?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli vai luuleeko tyhjäpäätorre että avaruudesta ovat saapuneet?

        No ei tasan varmasti ollut "vihervassareita" 100 vuotta sitten. Vasemmistolaisia kyllä oli, mutta ei vihreitä. Ympäristöliike, johon vihreät puolueet ja muu siihen liittyvä yhteiskunnallinen toiminta perustuu, on myöhempää perua.


    • Vihervassarit ovat ihan hyviä ihmisiä ja vallankin naiset ovat ihania. Kirkkoa ajaa maallistuminen alas ja ehkä jonkinverrran myös kun kaupungeissa on rahat tiukoilla.

      • Anonyymi

        Olet varmaan itsekin vihervassari.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet varmaan itsekin vihervassari.

        Suurin osa kirkon jäsenistä lienee keskustalaisia, kokoomuksen väkeä ja perussuomalaisia. Siitäkö haetaan kirkon alamäkeen syyllisiä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet varmaan itsekin vihervassari.

        Olen, ja olen ylpeä siitä. Kaikki muutkin puolueet ovat todellisuudessa mielästäni mukana, paitsi persut. Hehän syrjivät muslimeita vaikka enemmistö heistä on maltillisia, kunnon väkeä.

        Myös evl. kirkko on tasa-arvon kannalla, vaikka se väen vähenemiseen ilmeisesti vaikuttaakin.


      • Anonyymi
        sage8 kirjoitti:

        Olen, ja olen ylpeä siitä. Kaikki muutkin puolueet ovat todellisuudessa mielästäni mukana, paitsi persut. Hehän syrjivät muslimeita vaikka enemmistö heistä on maltillisia, kunnon väkeä.

        Myös evl. kirkko on tasa-arvon kannalla, vaikka se väen vähenemiseen ilmeisesti vaikuttaakin.

        Hyvä, että tyydyt sitten oman tasosi naisiin kirpparivaatteissa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä, että tyydyt sitten oman tasosi naisiin kirpparivaatteissa.

        Minä katson naisiin paremminkin naiseuden kuin kirpparivaatteiden kannalta.


      • Anonyymi
        sage8 kirjoitti:

        Minä katson naisiin paremminkin naiseuden kuin kirpparivaatteiden kannalta.

        Mitä sinulle tarkoittaa naiseus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinulle tarkoittaa naiseus?

        Mietipä sitä, ehkäpä googlekin auttaa jos et tiedä.

        sage8


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mietipä sitä, ehkäpä googlekin auttaa jos et tiedä.

        sage8

        En minä voi tietää sinun ajatuksiasi. Kerro kuule ihan ite.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet varmaan itsekin vihervassari.

        Kukapa ei olisi: 16 lisäpaikkaa eduskuntavaaleissa. 👍🏻


      • Anonyymi

        Ihmisten eroamista kirkosta ja myös uskonnottomuuden lisääntyminen johtuu kaiketi ennenminkin ihmisten lisääntyvästä tiedosta , syy miksi kirkko on taistellut tietoa ja tiedettä vastaan aienmat parituhatta vuotta.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        Kukapa ei olisi: 16 lisäpaikkaa eduskuntavaaleissa. 👍🏻

        Ylen gallupin mukaan hallitusrintaman kannatus on kasvanut sitten vaalien ja on nyt 57 %. Luku perustuu lähinnä vihreiden vahvaan nousuun. Hallituksella on hyvin vahva mandaatti hallita, sanoi Lauri Nurmikin Aamu-TV:ssä. Ja tarkoitti siis vaalitulosta.


      • sage8 kirjoitti:

        Olen, ja olen ylpeä siitä. Kaikki muutkin puolueet ovat todellisuudessa mielästäni mukana, paitsi persut. Hehän syrjivät muslimeita vaikka enemmistö heistä on maltillisia, kunnon väkeä.

        Myös evl. kirkko on tasa-arvon kannalla, vaikka se väen vähenemiseen ilmeisesti vaikuttaakin.

        Nykynuoret ovat setankaari-ideologialle menetetty sukupolvi. Etenkin nuoret naisia ja tyttöjä ohjaa puhdas mutu (=minusta tuntuu) ja lisäksi myös muoti. Juuri siksi me elämme nykykään moraalisessa kaaoksessta koska olemme hylänneet kristilliset arvot ja normit.

        Me elämme ennennäkemättöman arvomurroksen keskellä. Jos katsomme sen hedelmää, niin lapset, nuoret ja heidän vanhempansa elävät hämmentyneinä ja ahdistuneinakin oman seksuaalisuutensa ja sukupuolensa suhteen.

        Opetushallituksen oppaassa "Tasa-arvo on taitolaji" todetaan näin: "Sukupuolitietoisen kouluopetuksen yhtenä tuntemerkkinä on sen heteronormatiivisuuden ja sen yksipuolisten perhemallien kyseenalaistaminen" .

        Kaikessa tutkimuksessa lähtökohta määrää myös lopputuloksen. Ts. kun lähtökohtaisesti kyseenalaistamme lapsilla heteroseksuaalisuuden tai heidän biologisen sukupuolensa, tämä lähtökohta vaikuttaa tai jopa määrää myös lopputulokseen.

        Setan ideologian kritiikittömän hyväksyminen on tullut tiensä päähän. Nyt Setan ideologia aletaaan jo hyvin yleisesti kyseenalaistamaan, kun näemme sen epäedelmät: elämme eräänlaisessa moraalisessa kaaoksesessa jossa lapset ja nuoret eivät enää aina tiedä mitä seksuaalista suuntausta edustavat tai mitä sukupuolta ovat. Tåmän on suoraan seurausta Setan väärästä ideologiasta joka on kaiken normaalin lähtökohtainen (!) kyseenalaistaminen. Kuvaavaa on erään lapsen kommentti kun hän tulee koulusta hätääntyneenä kysymään: " Äiti, enkö minä olekaan tyttö?"
        Ns. sateenkaari-låhettilaiden tulo koululuihin pitäisi lailla kieltää.


      • Jälleen kerran lähdet pokkana luennoimaan aiheesta, josta et tiedä mitään. Otat tuosta oppaasta tuttuun tapaan muutaman irrallisen kohdan piittaamatta todellisuudesta. Ikävä kyllä, juuri tuollaista toimintaa te uskovaiset Persujen fanit harrastatte jatkuvasti. Outoa sinänsä.

        Jos fundamentalistit saisivat päättää, kouluissa ei opetettaisi luultavasti sukupuoliasioista yhtään mitään.


      • InhottavaRealisti kirjoitti:

        Jälleen kerran lähdet pokkana luennoimaan aiheesta, josta et tiedä mitään. Otat tuosta oppaasta tuttuun tapaan muutaman irrallisen kohdan piittaamatta todellisuudesta. Ikävä kyllä, juuri tuollaista toimintaa te uskovaiset Persujen fanit harrastatte jatkuvasti. Outoa sinänsä.

        Jos fundamentalistit saisivat päättää, kouluissa ei opetettaisi luultavasti sukupuoliasioista yhtään mitään.

        Kyllä se olet nyt sinä joka olet ajastasi jäljessä. Kysehän ei ole lainkaan minun näkemyksistäni, vaan kyse on yhä yleisemmin lääketieteen edustajien näkemyksistä. Monet lääkärit ovat asettaneen aivan viimeaikoina Setan ideologian kyseenalaiseksi. Tämä yltiöliberalismin yleismaailmallinen kyseenalaistaminen on aikamme uusi ja tärkeä trendi, Mutta se tulee vähän liian myöhään, koska vahinko on jo tapahtunut. Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

        Sukupuolen vaihdosten räjähdyksenomainen kasvu johtuu juuri väärästä lähtkohdasta. Onkin todettu että taustalla onkin aivan muita ongelmia kuin oletettu väärässä sukupuolessa oleminen. Ja sukupuolenvaihdos ei olekaan ratkaissut ongelmia, vaan usien vain lisännyt niitä.

        Samoin homoudesta on tullut jo muoti-ilmiö joka siis vain lisää homoutta, koska eräs merkittävimpiä tekijöitä homoden synnyssä on ympäristön vaikutus. Seksuaaliterapeutti ja seksuaalikasvattaja Sari Eronen kertoo (mtv.lifestyle 5.10.-15)) nuorten kokeilevan seksin saralla asioita, joiden kuvittelevat olevan muotia tällä hetkellä. "Esimerkiksi vähän aikaa sitten oli hirvittävän muodikasta olla bi. Se oli joillekin nuorille ihan itseisarvo, että jos olit tavallinen hetero, olit ikään kuin menneen talven lumia sinulle".

        Alla linkki Lääkärilehden artikkeliin joka käsittelee mm. sukupuolenvaihdosten ongelmia, jonka suuntaisia ajatuksia ovat esittäneet useat muutkin asiantuntijat aivan viimeaikoina

        https://www.kansalainen.fi/erikoislaakari-sukupuolidysforiasta-laakarien-ei-tule-osallistua-ideologiseen-liikehdintaan/?fbclid=IwAR3iAuAzjQoN2nA8mWC1aRv_zkDP1PDFgS2aeHSvsNm6WSKOwL-K2jTi0zI


      • juho-ney kirjoitti:

        Kyllä se olet nyt sinä joka olet ajastasi jäljessä. Kysehän ei ole lainkaan minun näkemyksistäni, vaan kyse on yhä yleisemmin lääketieteen edustajien näkemyksistä. Monet lääkärit ovat asettaneen aivan viimeaikoina Setan ideologian kyseenalaiseksi. Tämä yltiöliberalismin yleismaailmallinen kyseenalaistaminen on aikamme uusi ja tärkeä trendi, Mutta se tulee vähän liian myöhään, koska vahinko on jo tapahtunut. Mutta parempi myöhään kuin ei milloinkaan.

        Sukupuolen vaihdosten räjähdyksenomainen kasvu johtuu juuri väärästä lähtkohdasta. Onkin todettu että taustalla onkin aivan muita ongelmia kuin oletettu väärässä sukupuolessa oleminen. Ja sukupuolenvaihdos ei olekaan ratkaissut ongelmia, vaan usien vain lisännyt niitä.

        Samoin homoudesta on tullut jo muoti-ilmiö joka siis vain lisää homoutta, koska eräs merkittävimpiä tekijöitä homoden synnyssä on ympäristön vaikutus. Seksuaaliterapeutti ja seksuaalikasvattaja Sari Eronen kertoo (mtv.lifestyle 5.10.-15)) nuorten kokeilevan seksin saralla asioita, joiden kuvittelevat olevan muotia tällä hetkellä. "Esimerkiksi vähän aikaa sitten oli hirvittävän muodikasta olla bi. Se oli joillekin nuorille ihan itseisarvo, että jos olit tavallinen hetero, olit ikään kuin menneen talven lumia sinulle".

        Alla linkki Lääkärilehden artikkeliin joka käsittelee mm. sukupuolenvaihdosten ongelmia, jonka suuntaisia ajatuksia ovat esittäneet useat muutkin asiantuntijat aivan viimeaikoina

        https://www.kansalainen.fi/erikoislaakari-sukupuolidysforiasta-laakarien-ei-tule-osallistua-ideologiseen-liikehdintaan/?fbclid=IwAR3iAuAzjQoN2nA8mWC1aRv_zkDP1PDFgS2aeHSvsNm6WSKOwL-K2jTi0zI

        Olet erikoinen ihminen.

        Homoutta on ollut jo menneinä aikoina, eikä siitä saa muoti-ilmiötä. Kukaan ei ole minun tietääkseni alkanut homoksi, "kun muutkin ovat" .

        Moraali ei riipu sukupuolisesta suuntauksesta, vaan ihmisistä ja kustakin kansakunnasta.


      • torre12 kirjoitti:

        Olet erikoinen ihminen.

        Homoutta on ollut jo menneinä aikoina, eikä siitä saa muoti-ilmiötä. Kukaan ei ole minun tietääkseni alkanut homoksi, "kun muutkin ovat" .

        Moraali ei riipu sukupuolisesta suuntauksesta, vaan ihmisistä ja kustakin kansakunnasta.

        Miksi väität selviä tosiasioita vastaan. Johon minä totesin seksuaaliterapeutin Erosen sanoin että homous lisääntyy kun siitä on tehty muoti-ilmiö. Ts. bi-seksuaalisuus on myös homoutta. Lisäksi esim. Väestöliiton uudehko tutkimus toteaa että "Naiset ovat alkaneet kiinnostumaan enemmän naisista". No vähemmästäkin tuputuksesta. Lisäksi esim Amerikassa ja Englannissa tehdyt tutkimukset kertovat että noin puolet z-sukupolven nuorista ei enää pidä itseään täysin heteroseksuaaleina. Vanhempi väestö ei ole muuttunut. Tämäkin selvä osoitus miten ajan henki muuttaa ihmistä. Samoin MLL:n entinen puheenjohtaja ja lastenpsykiatrian professori Tuula Tamminen toteaa että enemmän kuin biologia, homouden syntyyn vaikuttaa olosuhteet ja ympäristö. Samoin esim naisvankiloissa lesbous on yleisempää kuin normaalioloissa. Monet lesbot ovat todenneet sen että se on ollut heille puhdas valinta. Ei siis synnynnäinen ominaisuus.


      • juho-ney kirjoitti:

        Miksi väität selviä tosiasioita vastaan. Johon minä totesin seksuaaliterapeutin Erosen sanoin että homous lisääntyy kun siitä on tehty muoti-ilmiö. Ts. bi-seksuaalisuus on myös homoutta. Lisäksi esim. Väestöliiton uudehko tutkimus toteaa että "Naiset ovat alkaneet kiinnostumaan enemmän naisista". No vähemmästäkin tuputuksesta. Lisäksi esim Amerikassa ja Englannissa tehdyt tutkimukset kertovat että noin puolet z-sukupolven nuorista ei enää pidä itseään täysin heteroseksuaaleina. Vanhempi väestö ei ole muuttunut. Tämäkin selvä osoitus miten ajan henki muuttaa ihmistä. Samoin MLL:n entinen puheenjohtaja ja lastenpsykiatrian professori Tuula Tamminen toteaa että enemmän kuin biologia, homouden syntyyn vaikuttaa olosuhteet ja ympäristö. Samoin esim naisvankiloissa lesbous on yleisempää kuin normaalioloissa. Monet lesbot ovat todenneet sen että se on ollut heille puhdas valinta. Ei siis synnynnäinen ominaisuus.

        Itse ja tuntemani homot ja lesbot ovat olleet sellaisia jo 1960- luvulta ja muut siitä kun ovat olleet aikanaan pieniä.

        Minun ja mieheni homous ei ole lisääntynyt sitten 1960- luvun.


      • torre12 kirjoitti:

        Itse ja tuntemani homot ja lesbot ovat olleet sellaisia jo 1960- luvulta ja muut siitä kun ovat olleet aikanaan pieniä.

        Minun ja mieheni homous ei ole lisääntynyt sitten 1960- luvun.

        Britit tutkivat naisia.

        Lopputulos oli se, että kaikki naiset ovat joko biseksuaalisia tai lesboja.


    • Anonyymi

      Ateistisia pappeja ei sellaisia ole.

      • Pakostakin on.

        Yksikään pappi ei läpäise opintojaan ymmärtämättä kristinuskonharhan perusteiden olevan valhetta.


      • Kyllä heitä on. Ovat itse tunnustaneet että eivät usko. Aiheesta on kirjoitettu kirjakin Timo Eskola : Ateistit alttarilla. Näin se vaan nykyään menee. Itse ihmettelen kuinka joku voi tehdä työkseen asiaa johon ei usko eikä allekirjoita. Tietää tai kokee puhuvansa niin sanotusti läpiä päähäänsä eli lööperiä, mutta silti tekee päivästä toiseen sitä.


      • Anonyymi
        juhani1965 kirjoitti:

        Kyllä heitä on. Ovat itse tunnustaneet että eivät usko. Aiheesta on kirjoitettu kirjakin Timo Eskola : Ateistit alttarilla. Näin se vaan nykyään menee. Itse ihmettelen kuinka joku voi tehdä työkseen asiaa johon ei usko eikä allekirjoita. Tietää tai kokee puhuvansa niin sanotusti läpiä päähäänsä eli lööperiä, mutta silti tekee päivästä toiseen sitä.

        Papin työ on helppoa ja kohtuu hyvin palkattua. Monet papit ovat kuin näyttelijät, vetävät roolinsa ja se siitä.


      • Anonyymi
        juhani1965 kirjoitti:

        Kyllä heitä on. Ovat itse tunnustaneet että eivät usko. Aiheesta on kirjoitettu kirjakin Timo Eskola : Ateistit alttarilla. Näin se vaan nykyään menee. Itse ihmettelen kuinka joku voi tehdä työkseen asiaa johon ei usko eikä allekirjoita. Tietää tai kokee puhuvansa niin sanotusti läpiä päähäänsä eli lööperiä, mutta silti tekee päivästä toiseen sitä.

        He saattavat kokea tekevänsä yhteiskunnallisesti arvokasta työtä pyrkiessään estämään seurakuntansa vanhusväestön syrjäytymistä. Kyllä kirkon työ on paljon muutakin kuin saarnaamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        He saattavat kokea tekevänsä yhteiskunnallisesti arvokasta työtä pyrkiessään estämään seurakuntansa vanhusväestön syrjäytymistä. Kyllä kirkon työ on paljon muutakin kuin saarnaamista.

        Mitä kirkko tekee, ettei vanhukset syrjäydy?


      • juhani1965 kirjoitti:

        Kyllä heitä on. Ovat itse tunnustaneet että eivät usko. Aiheesta on kirjoitettu kirjakin Timo Eskola : Ateistit alttarilla. Näin se vaan nykyään menee. Itse ihmettelen kuinka joku voi tehdä työkseen asiaa johon ei usko eikä allekirjoita. Tietää tai kokee puhuvansa niin sanotusti läpiä päähäänsä eli lööperiä, mutta silti tekee päivästä toiseen sitä.

        Tiedän ja tunnen hyvin kaksi pappia. Molemmat uskovat kovasti, ja toinen toivottaa Facebookissa usein hyvää yötä, Jeesus myötä.


        Tavallaan tunnen täällä Espanjassa olevan papin, joka on tullut tunnetuksi naispappeutta vastustavana. Mutta hän tympeä tyyppi, eikä häneen saa mitään kontaktia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        He saattavat kokea tekevänsä yhteiskunnallisesti arvokasta työtä pyrkiessään estämään seurakuntansa vanhusväestön syrjäytymistä. Kyllä kirkon työ on paljon muutakin kuin saarnaamista.

        Toki tämän on asian kääntöpuoli ja hyvä pointti. Kirkko tekee paljon hyvää yhteiskunnallisestikin ajatellen. Tämä on hyvä ja syytä muistaa myös.


      • Anonyymi
        juhani1965 kirjoitti:

        Kyllä heitä on. Ovat itse tunnustaneet että eivät usko. Aiheesta on kirjoitettu kirjakin Timo Eskola : Ateistit alttarilla. Näin se vaan nykyään menee. Itse ihmettelen kuinka joku voi tehdä työkseen asiaa johon ei usko eikä allekirjoita. Tietää tai kokee puhuvansa niin sanotusti läpiä päähäänsä eli lööperiä, mutta silti tekee päivästä toiseen sitä.

        "Itse ihmettelen kuinka joku voi tehdä työkseen asiaa johon ei usko eikä allekirjoita. "

        Kieltämättä - mikäli ei pätkääkään usko mitään siitä mitä puhuu ja tekee työkseen- niin johan luulis turruttavan.

        (kui2)


    • Anonyymi

      Heillä ei oikeastaan ole oikeutta tunkeutua kirkkoon. Se on kristittyjen vainoa, kiihottamista kansan ryhmää vastaan sekin, siinä missä Islamin arvostelu. He rikkovat suomen lakia ja loukkaavat kristittyjen ihmisoikeuksia.

      • Sekopäiden oikeuksia ei loukata, vaan heidät tulee ohjata tahdonvastaiseen hoitoon oman ja muiden turvallisuuden vuoksi.

        Uskonharhaa teeskentelevät saavat toki käydä epäjumalanpalveluksissaan, kunhan eivät toimi raamatun ohjeiden mukaan.


      • Anonyymi

        Kerro toki miten he "rikkovat" Suomen lakia? Tämä jäi täydeksi mysteeriksi...


      • Kiteytit hyvin miten uskovat asiat käsittävät.

        Uskovat itse eivät käsitä.


      • Siitä vaan sitten tekemään tutkintapyyntöjä noiden harjojesi pohjalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kerro toki miten he "rikkovat" Suomen lakia? Tämä jäi täydeksi mysteeriksi...

        Se rikkoo yhdenvertaisuuslakia ja uskonvapautta. Kristinusko perustuu raamatulle ja jos et ole samaa mieltä raamatun kanssa, et voi olla Kristitty. Harhaopin levittämisestä seuraa aina erottaminen kristuksen ruumiin yhteydestä. Sinun tulee jättää kristityt rahaan ja hakeutua muiden liberaalien pariin.


      • Anonyymi
        YksinkertaistaEiköVain kirjoitti:

        Siitä vaan sitten tekemään tutkintapyyntöjä noiden harjojesi pohjalta.

        Jumala on pitkämielinen, mutta hänenkin kärsivällisyytensä loppuu. Minä luotan siihen että jumala jakaa oikeutta puolestani eikä minun tarvitse turvautua maallisiin tuomioistuimiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on pitkämielinen, mutta hänenkin kärsivällisyytensä loppuu. Minä luotan siihen että jumala jakaa oikeutta puolestani eikä minun tarvitse turvautua maallisiin tuomioistuimiin.

        Hyvä luota siihen.

        Outoa että valitat kuitenkin täällä asloista jotka ovat niitä jotka luotat jumalasi hoitavan - aikamoinen epäluottamuslause jumalallesi kun valitat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala on pitkämielinen, mutta hänenkin kärsivällisyytensä loppuu. Minä luotan siihen että jumala jakaa oikeutta puolestani eikä minun tarvitse turvautua maallisiin tuomioistuimiin.

        Jumala ei ole pitkämielinen: hän kun kuulee vaikka tottelemattomasta lapsesta tai vääränä päivänä puita keränneestä miehestä, niin Jumalalla takoo päässä vain yksi asia: sellaiset pitää kivittää kuoliaaksi koko seurakunnan toimesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se rikkoo yhdenvertaisuuslakia ja uskonvapautta. Kristinusko perustuu raamatulle ja jos et ole samaa mieltä raamatun kanssa, et voi olla Kristitty. Harhaopin levittämisestä seuraa aina erottaminen kristuksen ruumiin yhteydestä. Sinun tulee jättää kristityt rahaan ja hakeutua muiden liberaalien pariin.

        >Sinun tulee jättää kristityt rahaan

        Hyvä että viimeinkin myönnät suoraan että Meller, Jalovaara, Reinikainen, Ahvio ja muut huijarit tulee mielestäsi jättää rahojensa pariin.


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Sinun tulee jättää kristityt rahaan

        Hyvä että viimeinkin myönnät suoraan että Meller, Jalovaara, Reinikainen, Ahvio ja muut huijarit tulee mielestäsi jättää rahojensa pariin.

        Uskovat ovat tavallisia (!) ihmisiä. Eivät pyhimyksiä. He lankeavat synteiihin myos usein, mutta harvemmin kuin ns. normaalit ihmiset. Uskovat eivät ole huijareita vaan inhimillisten kiusausten uhreja. Inhimillisistä kiusauksista suurimpia on pitää muita huijareina, mutta itseä ei. Kaikki me lankeamme. Sen vuoksi me kaikki tarvitsemme armoa.


      • Anonyymi

        En tunnista tekstistäsi ihmistä.

        Synti ei ole sellainen käsite, jota oikeasti on edes olemassa. Uskovat tai pyhimykset sopii kielenkäyttöön kyllä, niillä sanoilla on ns. merkitysvaraus suomen kielessä.

        Langeta on outo termi ihmisen käyttämiselle tieteen nimissä - ei ole sellaista kuin langeta edes olemassa. Tai se voisi kuvata kuin jotakin kompastumista johonkin. Miten henkisesti kompastutaan?

        Mitä tarkoitetaan lankeamisella? Mikä on kiusauksen uhri, jos puhutaan suomeksi? Mitä on armo suomeksi?

        Tämä on ideana niin pieleen vedettyä psykologiaa kuin olla ja voi, millä voidaan sairastuttaa ihminen.

        Se psykologia, jota Jeesus on opettanut - on tervettä, mutta hän ei puhunutkaan lankeamisista tai synneistä - hän puhui alhaisten tunteiden voittamisesta, voimasta ja rohkeudesta - ei kurjuudesta ja ruikuttamisesta ja lankeamistista ja voivoittelusta. Hän heitteli temppelissä rahanvaihtajien pöytiä nurin ja uskalsi vastustaa valtaapitävien uhrikulttia ruoskan kanssa. Tosin maksoi sitä kovan hinnan, jota te nyt lankeamisruikutuksin palvotte.

        Ryhdistäytykää raukat.

        Me haluamme ja meillä on haluja, meillä on myös tunteita; vihaa, raivoa, halua, inhoa, kaunaa, katkeruutta, ahneutta jne. Ne eivät ole lankeamisia, vaan ihmisen normaaleja tunteita, ja meidän elämän tarkoitus on oppia niitä hallitsemaan.

        Ja tätä työtä Jeesus opetti ilman yhtäkään syntisanaa. Tunne ei ole synti, vaan se on tunne, jonka tarkitus on ohjata ihmisen käyttäytymistä, ja elämä on sitä varten, että me opimme hallitsemaan nämä meidän tunteemme.


      • Anonyymi

        Ja kun me hallitsemme tunteemme, me myös hallitsemme elämämme ja kun me hallitsemme elämämme, me myös hallitsemme käyttäytymisemme, eikä yhteenkään tähän kohtaan sovi sana armo - ja vielä vähemmän armo Jumalan kuolemalla, jos me emme opi.


      • Anonyymi

        Todellisuudessa Jumala ja elämä ei anna armoa - se opettaa.

        Se on opettanut juuri nyt minua kovalla kävellä - kuten sanonta kuuluu: sinä teet, tai sitten sinä itket ja teet. Minä olen itkenyt ja tehnyt.

        Mutta minä TEEN.

        Saat nauraa vapaasti tai hymähdellä huvittuneesti, mutta meillä jokaisella on oma psyykkeemme, johon tuo Jumalan psykologia kasvamisena iskee.

        Minulla se on iskenyt sellaiseen kohtaan - meillähän ei ole sattumia, ainoastaan merkityksiä ja tarkoituksia - olen psyykkeeltäni sellainen ihminen, joka ei ole pystynyt edes hyttystä tappamaan.

        Huomautan tässä vaiheessa, etten asu Suomessa - tarina ei sopisi Suomeen, mutta asuntoni valtasi tuholaiset - paikallisesti kohtalaisen normaalit, mutta niistä ei pääse eroon kuin tappamalla. Minä siis itken ja tapan ja itken. Minulla ei ole vaihtoehtoa.

        Jostain kumman syystä minun oli monen vuoden jälkeen kohdattava oma akilleen kantapääni, josta työstä ei vieläkään loppua näy.

        Yhdelle se on yksi asia, toiselle toinen - pääasia että me selviämme armoa anelematta siitä, mikä meidän eteemme tulee ja me pystymme sen tekemään.

        Tässä ei pätkääkään auta vanhurskaus, ei omavanhurskaus, eikä rukoilu, eikä edes Jumalan kuoleminen ristillä - armosta oman kuoleman jälkeen puhumattakaan.

        Minun pitää pystyä tekemään se tässä ja nyt - viskomaan oman temppelini pöydät nurin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Todellisuudessa Jumala ja elämä ei anna armoa - se opettaa.

        Se on opettanut juuri nyt minua kovalla kävellä - kuten sanonta kuuluu: sinä teet, tai sitten sinä itket ja teet. Minä olen itkenyt ja tehnyt.

        Mutta minä TEEN.

        Saat nauraa vapaasti tai hymähdellä huvittuneesti, mutta meillä jokaisella on oma psyykkeemme, johon tuo Jumalan psykologia kasvamisena iskee.

        Minulla se on iskenyt sellaiseen kohtaan - meillähän ei ole sattumia, ainoastaan merkityksiä ja tarkoituksia - olen psyykkeeltäni sellainen ihminen, joka ei ole pystynyt edes hyttystä tappamaan.

        Huomautan tässä vaiheessa, etten asu Suomessa - tarina ei sopisi Suomeen, mutta asuntoni valtasi tuholaiset - paikallisesti kohtalaisen normaalit, mutta niistä ei pääse eroon kuin tappamalla. Minä siis itken ja tapan ja itken. Minulla ei ole vaihtoehtoa.

        Jostain kumman syystä minun oli monen vuoden jälkeen kohdattava oma akilleen kantapääni, josta työstä ei vieläkään loppua näy.

        Yhdelle se on yksi asia, toiselle toinen - pääasia että me selviämme armoa anelematta siitä, mikä meidän eteemme tulee ja me pystymme sen tekemään.

        Tässä ei pätkääkään auta vanhurskaus, ei omavanhurskaus, eikä rukoilu, eikä edes Jumalan kuoleminen ristillä - armosta oman kuoleman jälkeen puhumattakaan.

        Minun pitää pystyä tekemään se tässä ja nyt - viskomaan oman temppelini pöydät nurin.

        YMMÄRRÄTKÖ?


    • Anonyymi

      <<Raamatun totuudesta<<

      Jos Raamattu on totta, niin teidän Jumalanne (Jeesuksen) sanoin teidän uskonto-oppinne on isästä perkeleestä.

    • Anonyymi

      Kirkko sisältä on ollut pyhä paikka ja on sitä edelleenkin. On ollut mukava tulla sinne hiljentymään. Nykyinen kirkon johto sekä arkkipiispa ovat olleet sitä edelleenkin uudistamalla kirkkoa kaikelle kansalle avoimeksi paikaksi. Se on hyvää ja todellista elävää kristillisyyttä. Toivon näin jatkuvan. En vain ymmärrä mistä ovat nyt tulleet nämä epäkristillisesti käyttäytyvät lahkolaiset kaatamaan kirkkoa. He ylvästelevät synnittömyyttään, mutta eivät huomaa malkaa omassa silmässään. Tolivottavasti Jumala johdattaa heidät oikealle tielle nöyryyteen.

      • Kirkko on aina ollut avoin kaikelle kansalle, mutta nyt se on alkanut olemaan avoin myös kaikelle synnille 🤔


      • Synti määritellään Jumalan käskyn noudattamatta jättämiseksi. Noudatatko sitä, kun Jumala käskee kivittämään pienistäkin rikkeistä?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Kirkko on aina ollut avoin kaikelle kansalle, mutta nyt se on alkanut olemaan avoin myös kaikelle synnille 🤔

        Eli mitä teet?

        En muista, että syntisiä olisi koskaan estetty menemään kirkkoon. Onko se sitten niin pyhä paikka, että siellä voi olla vain synnittömät?


      • sage8 kirjoitti:

        Synti määritellään Jumalan käskyn noudattamatta jättämiseksi. Noudatatko sitä, kun Jumala käskee kivittämään pienistäkin rikkeistä?

        Ei oo todellista 😖 etkö vieläkään tajua, että minä en ole Mooseksen ajan israelilainen 😂


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ei oo todellista 😖 etkö vieläkään tajua, että minä en ole Mooseksen ajan israelilainen 😂

        Kuitenkin sanot toisille, että Jeesus opetti moosesta ja VT:a kirjaimellisesti ja esim. homoutta koskeva käsky on sieltä peräisin ja sitä on toteltava. Valikoitko mitä sieltä pitää noudttaa?


      • usko.vainen kirjoitti:

        Ei oo todellista 😖 etkö vieläkään tajua, että minä en ole Mooseksen ajan israelilainen 😂

        No sitten ei ole juuri mitään syntiä. Synnit jäi VT:n puolelle.

        Kunhan muistaa käydä katsomassa vankeja ja myy omaisuutensa, ja auttaa köyhiä, niin on selvittänyt pahimmat synnit.


      • torre12 kirjoitti:

        No sitten ei ole juuri mitään syntiä. Synnit jäi VT:n puolelle.

        Kunhan muistaa käydä katsomassa vankeja ja myy omaisuutensa, ja auttaa köyhiä, niin on selvittänyt pahimmat synnit.

        Tai se kristittyjen pääjehu. Jeesus käskee tekemään Jumalan tahdon. Se kaikki on vanhaa liittoa. Kristityt ovat sekaisin Jeesuksen kanssa, joka oli juutalainen.


      • torre12 kirjoitti:

        No sitten ei ole juuri mitään syntiä. Synnit jäi VT:n puolelle.

        Kunhan muistaa käydä katsomassa vankeja ja myy omaisuutensa, ja auttaa köyhiä, niin on selvittänyt pahimmat synnit.

        Juuri näin, usko.vainen on jättää synnit VT:n eikä noudata J:n eettisiä opetuksia .Aika helppoa on uskovaisen elämä. Kunhan moittii kirkkoa ja ateistejä.


      • sage8 kirjoitti:

        Kuitenkin sanot toisille, että Jeesus opetti moosesta ja VT:a kirjaimellisesti ja esim. homoutta koskeva käsky on sieltä peräisin ja sitä on toteltava. Valikoitko mitä sieltä pitää noudttaa?

        Aivan, Jeesus opetti Moosesta mutta kun Jeesus oletti vain israelilaisia🤓 sinulla on paksu pää vai tekeydytkö vain tyhmäksi ❓
        Ei Jeesus käskenyt kivittää ketään mutta opetti miten Mooses käski ja MIKSI.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Aivan, Jeesus opetti Moosesta mutta kun Jeesus oletti vain israelilaisia🤓 sinulla on paksu pää vai tekeydytkö vain tyhmäksi ❓
        Ei Jeesus käskenyt kivittää ketään mutta opetti miten Mooses käski ja MIKSI.

        Eli et tee sitä mitä Jeesus käski. noudattaa Jumalan lakeja.

        Jeesus ei siis ole kristityille mitään.


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Aivan, Jeesus opetti Moosesta mutta kun Jeesus oletti vain israelilaisia🤓 sinulla on paksu pää vai tekeydytkö vain tyhmäksi ❓
        Ei Jeesus käskenyt kivittää ketään mutta opetti miten Mooses käski ja MIKSI.

        Nimittelet aiheettomasti ja venkuilet niin kuin tapasi onkin. Ja kohta ilmeisesti tulee korkkiruuvi anona paikalle.

        sage8


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nimittelet aiheettomasti ja venkuilet niin kuin tapasi onkin. Ja kohta ilmeisesti tulee korkkiruuvi anona paikalle.

        sage8

        En minä mitään nimittele vaan ihmetelen mistä johtuu kysyttömyytesi ymmärtää sinulle kymmeniä kertoja selvitetty asia 😃 mistähän se mahtaa johtua, ettet ymmärrä ❓


      • usko.vainen kirjoitti:

        En minä mitään nimittele vaan ihmetelen mistä johtuu kysyttömyytesi ymmärtää sinulle kymmeniä kertoja selvitetty asia 😃 mistähän se mahtaa johtua, ettet ymmärrä ❓

        Minä ymmärrän. Jumalan määräykset kuuluvat vanhaan liittoon. Eivätkä kristityt tee mitä Jeesus sanoo. Hän ei käskenyt kuuntelemaan Patmos- radiota, eikä katsomaan TV7:aa.


      • usko.vainen kirjoitti:

        En minä mitään nimittele vaan ihmetelen mistä johtuu kysyttömyytesi ymmärtää sinulle kymmeniä kertoja selvitetty asia 😃 mistähän se mahtaa johtua, ettet ymmärrä ❓

        Varmastikin siitä että teikäläisten tapa "selvittää asia" on täysin ala-arvoinen tapa.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Aivan, Jeesus opetti Moosesta mutta kun Jeesus oletti vain israelilaisia🤓 sinulla on paksu pää vai tekeydytkö vain tyhmäksi ❓
        Ei Jeesus käskenyt kivittää ketään mutta opetti miten Mooses käski ja MIKSI.

        >Jeesus opetti Moosesta mutta kun Jeesus oletti vain israelilaisia

        Mitä hittoa sössötät? 😲


      • RepeRuutikallo kirjoitti:

        >Jeesus opetti Moosesta mutta kun Jeesus oletti vain israelilaisia

        Mitä hittoa sössötät? 😲

        Varmaan tarkoittaa sitä, että Jeesus oli vain israelilaisia varten. Niinhän Jeesus itsekin taisi sanoa.

        Eli usko.vaisen mielestä Jeesus kuuluu toiseen ympäristöön.


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Kirkko on aina ollut avoin kaikelle kansalle, mutta nyt se on alkanut olemaan avoin myös kaikelle synnille 🤔

        Pudis55, Kirkossahan ne syntisimmät ovat, ainakin koko ajan hokevat että " anna meille meidän syntimme anteeksi..." Siksikin sieltä on parempi pysyä poissa ettei synti tartu.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Minä ymmärrän. Jumalan määräykset kuuluvat vanhaan liittoon. Eivätkä kristityt tee mitä Jeesus sanoo. Hän ei käskenyt kuuntelemaan Patmos- radiota, eikä katsomaan TV7:aa.

        Ongelma on todellisuudessa siinä - siis ohi saarnaajien säveltämien Paavalin oppiin sopivien evankeliumien uskontokohtien - kristityt eivät edes ymmärrä mitä Jeesus puhuu ja sanoo.

        VT:n Jumala ei ole sama kuin Jeesuksen puhuma taivaallinen Isä, jota myös Jumalaksi nimitetään.

        Jos olisi, ei Paavalin sanoin Jeesusta olisi voitu antaa kristuksena hyvältä tuoksuvana uhrilahjana Jumalalle, koska oli kolminaisuusopin mukaan jo itsekin Jumala.

        Samoin kirkon oppi sanoo tämän uhrin olleen Jumalan vihan lepyttämiseksi. Tämän mukaan Jeesus olisi tapettu Jumalana oman vihansa lepyttämiseksi.

        Tässä uskonnossa on kaksi Jumalaa, ja ev.lut.pappi sanoi, ettei uskonnossa ole todellisuudessa kahta Jumalaa. Silloin toinen näistä on Saatana, joka käyttää vain Jumala-nimitystä.

        Ja se ei ole Jeesuksen puhuma taivaallinen Isä, koska juuri tästä syystä ilmestyskirjan 12. luvun mukaan taivaassa syttyy sota, ja sen vuoksi koska Jeesuksen oppi taivaallisesta Isästään sopii yksiyhteen tämän päivän tieteen kanssa.

        Ymmärrättekö?


    • Anonyymi

      Kirkonpoltto on kansalaisvelvollisuus!

    • >Jeesus rakastaa lapsia !

      Todella, mutta paljon vähemmän kuin ennen. Wanhaan hyvään aikaan Jeesus kutsui luokseen jopa monta kymmentä kertaa enemmän lapsia kuin nyt. Ehkä lapset olivat kiltimpiäkin silloin ja sikäli enemmän Jeesuksen makuun.

    • Kannattaa käydä myös lukemassa artikkeli valtamedian ilmastopaniikin luomisesta.

      ""Joten jos Grönlannin jääpeite katoaisi 103 miljardia tonnia vuodessa määräämättömään tulevaisuuteen asti, kestäisi noin 12 500 vuotta kadota puolet siitä…"
      https://beta.oikeamedia.com/o1-116803

      • Anonyymi

        Pudis55, on oikein hyvä että konsut vähättelevät ilmastonmuutosta ja jopa sen kieltävät. Näin toimimalla he tekevät itsestään yhä vähemmän uskottavia myös muissa kysymyksissä. Suuri yleisö kyllä tietää miten asiat ovat ilmastonmuutoksen suhteen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pudis55, on oikein hyvä että konsut vähättelevät ilmastonmuutosta ja jopa sen kieltävät. Näin toimimalla he tekevät itsestään yhä vähemmän uskottavia myös muissa kysymyksissä. Suuri yleisö kyllä tietää miten asiat ovat ilmastonmuutoksen suhteen.

        Vaikka ilmastonmuutosta olisikin, on itse asiasssa ollut lähes aina johonkin suuntaan, niin on hyvä esittää kysymys mihin ilmastopaniikin lietsomisella pyritään, onko kyse poliittisista tavoitteista, siis äänestäjien ohjaamisesta vai siitä että kansa ottaisi vastaan mitä järjettömimpiä uudistuksia mukisematta, mitä siis tavallisten ihmisten pelottelusta on hyötyä valtamedioille?


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Vaikka ilmastonmuutosta olisikin, on itse asiasssa ollut lähes aina johonkin suuntaan, niin on hyvä esittää kysymys mihin ilmastopaniikin lietsomisella pyritään, onko kyse poliittisista tavoitteista, siis äänestäjien ohjaamisesta vai siitä että kansa ottaisi vastaan mitä järjettömimpiä uudistuksia mukisematta, mitä siis tavallisten ihmisten pelottelusta on hyötyä valtamedioille?

        Miksi oletat, että juuri valtamediat hyötyisivät ilmastonmuutoskeskustelusta?
        Onko valtamediat mielestäsi keskinäisessä salaliitossa, vai?


      • Anonyymi
        qwertyilija kirjoitti:

        Miksi oletat, että juuri valtamediat hyötyisivät ilmastonmuutoskeskustelusta?
        Onko valtamediat mielestäsi keskinäisessä salaliitossa, vai?

        Pudis55, minua tosiaan kiinnostaisi tietää kuinka moni konservatiivi on valmis tarttumaan konekiväärin kahvoihin jos ja kun todella suuret massat ilmastopakolaisia alkaa vyöryä pohjoiseen, oletko sinä Arto yksi heistä?


      • Anonyymi
        qwertyilija kirjoitti:

        Miksi oletat, että juuri valtamediat hyötyisivät ilmastonmuutoskeskustelusta?
        Onko valtamediat mielestäsi keskinäisessä salaliitossa, vai?

        Kaikki tiedotusvälineet ovat tänä päivänä yksien ja samojen globaalien omistajien hallussa, joiden agendaa ajaa kaikenlainen ihmisten pelotteleminen. Ei se ole mikään salaliitto, vaan se on totta. Aikaisemmin peloteltiin köyhää kansaa Jumalan tuomiolla - niin tekevät uskovaiset edelleenkin - mutta kun se einää pure koko kansaan, niin valtaapitävät ovat siirtyneet oman auktoriteettinsa pönkittämisessä nyt rahan loppumisella, ilmastomuutoksella, ruuan loppumisella tai öljyn loppumisella tai minkä loppumisella milloinkin pelotteluun.

        Esimerkiksi rahasta - jota pystytään säätelemään mielin määrin - on tehty (kuten huijausfinanssikriisi alkaen 2008 osoitti , kun tehtiin uudet lait EU:iin) - on tehty luonnonmullistusta vastaava katastroofiaines ihmisten mielten hallintaan.

        Minkähän takia se Jeesus heittelikin niiden rahanvaihtajien pöytiä?!


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Vaikka ilmastonmuutosta olisikin, on itse asiasssa ollut lähes aina johonkin suuntaan, niin on hyvä esittää kysymys mihin ilmastopaniikin lietsomisella pyritään, onko kyse poliittisista tavoitteista, siis äänestäjien ohjaamisesta vai siitä että kansa ottaisi vastaan mitä järjettömimpiä uudistuksia mukisematta, mitä siis tavallisten ihmisten pelottelusta on hyötyä valtamedioille?

        Emme voi mitään sille, että Suomeen on ilmaantunut tuhansia uusia lajeja ja esim. Grönlannin alueen jäät sulaa.

        Toki tiedät, että mitä pienemmäksi määrä menee, sitä nopeammin loputkin sulaa.


      • Anonyymi
        torre12 kirjoitti:

        Emme voi mitään sille, että Suomeen on ilmaantunut tuhansia uusia lajeja ja esim. Grönlannin alueen jäät sulaa.

        Toki tiedät, että mitä pienemmäksi määrä menee, sitä nopeammin loputkin sulaa.

        Mitä sillä Gröönlannin jäällä tehdään, miksei se saisi sulaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki tiedotusvälineet ovat tänä päivänä yksien ja samojen globaalien omistajien hallussa, joiden agendaa ajaa kaikenlainen ihmisten pelotteleminen. Ei se ole mikään salaliitto, vaan se on totta. Aikaisemmin peloteltiin köyhää kansaa Jumalan tuomiolla - niin tekevät uskovaiset edelleenkin - mutta kun se einää pure koko kansaan, niin valtaapitävät ovat siirtyneet oman auktoriteettinsa pönkittämisessä nyt rahan loppumisella, ilmastomuutoksella, ruuan loppumisella tai öljyn loppumisella tai minkä loppumisella milloinkin pelotteluun.

        Esimerkiksi rahasta - jota pystytään säätelemään mielin määrin - on tehty (kuten huijausfinanssikriisi alkaen 2008 osoitti , kun tehtiin uudet lait EU:iin) - on tehty luonnonmullistusta vastaava katastroofiaines ihmisten mielten hallintaan.

        Minkähän takia se Jeesus heittelikin niiden rahanvaihtajien pöytiä?!

        ”Kaikki tiedotusvälineet ovat tänä päivänä yksien ja samojen globaalien omistajien hallussa…”

        Tiedätkö keitä he ovat?

        On eräs sivusto, jossa heidän nimiäkin laitettu. Se kuuluisia juutalaisten salaliitto on kyseessä….


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sillä Gröönlannin jäällä tehdään, miksei se saisi sulaa?

        Ehkä suurin syy, että sitä jäätä on kertynyt niin valtavasti, että sulaessaan se nostaa meren pintaa, ja elämä rannikoilla tulee mahdottomaksi.

        Nyt ongelmissa on monet saaret ja saarivaltiot Intian Valtameressä. Vesi nousee uhkaavasti.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Vaikka ilmastonmuutosta olisikin, on itse asiasssa ollut lähes aina johonkin suuntaan, niin on hyvä esittää kysymys mihin ilmastopaniikin lietsomisella pyritään, onko kyse poliittisista tavoitteista, siis äänestäjien ohjaamisesta vai siitä että kansa ottaisi vastaan mitä järjettömimpiä uudistuksia mukisematta, mitä siis tavallisten ihmisten pelottelusta on hyötyä valtamedioille?

        Millä tavalla esimerkiksi hakkuiden vähentäminen ja fossiilisten polttoaineiden korvaaminen uusiutuvilla vaihtoehdoilla olisi järjetöntä edes siinä tapauksessa ettei ilmastonmuutos olisikaan totta?

        Onko siis järjetöntä kehittää energiantuotantomenetelmiä joiden tuottama energia on puhtaampaa ympäristön kannalta vähemmän haitallista?


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Kaikki tiedotusvälineet ovat tänä päivänä yksien ja samojen globaalien omistajien hallussa…”

        Tiedätkö keitä he ovat?

        On eräs sivusto, jossa heidän nimiäkin laitettu. Se kuuluisia juutalaisten salaliitto on kyseessä….

        onko vielä joku joka ei tiedä Mediapoolista.
        Tässä kappale tekstiä Googlesta saa lisätietoa helposti tai ainakin sai.

        "Suomen Kuvalehden entinen päätoimittaja Mauno saari on yrittänyt nostaa blogeissaan esiin Suomeen perustetun Mediapoolin toimintaa.

        Saari kirjoitti 7.3.:

        ”Suomeen on muodostettu Mediapooli, eräänlainen vaarattomalta kuulostava kerho tai klubi, jonka jäseniksi on liittynyt käytännössä koko tiedotusvälineistömme – lehdistö, Yle, Mtv, tärkeimmät kirjankustantajat.

        Mediapoolin toimintaa rahoittaa valtio, valtion Huoltovarmuuskeskus.

        Poolin tehtävä on torjua mm. Nato-vastaisuutta. Tulkinta ei ole minun. Se on luettavissa Huoltovarmuuskeskuksen/Mediapoolin nettisivuilta.” ( Blogi 7.3.2019 )

        Kun Saari oli nostanut esiin Mediapoolin toiminnan, sitä ryhdyttiin salailemaan. Blogissaan 24.3. hän kirjoitti:

        ”Sen jälkeen, kun edellinen blogini tuli julki, tapahtui jotain outoa. Mediapoolista kertovilta nettisivuilta katosi aineistoa. Olen yrittänyt lukea huoltovarmuuskeskuksen, Medialiiton ja tämän poolin sivut tarkasti uudelleen, mutta turhaan!” ( Blogi 24.3.2019 )

        On ilmeistä, että Jouko Jokinen on Mediapoolin keskeinen vaikuttaja. Vahvinta vaikuttamista ”Nato-vastaisuuden torjumiseksi” on tainnut olla se, että ainoa selkeästi Suomen Nato-jäsenyyttä vastustava eduskuntapuolue suljetaan vaalikeskustelujen ulkopuolelle.

        Ottaako Jouko Jokinen Yleisradion uutis- ja ajankohtaistoiminnan ohjeet hallintoneuvostolta vai Mediapoolilta?"


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Kaikki tiedotusvälineet ovat tänä päivänä yksien ja samojen globaalien omistajien hallussa…”

        Tiedätkö keitä he ovat?

        On eräs sivusto, jossa heidän nimiäkin laitettu. Se kuuluisia juutalaisten salaliitto on kyseessä….

        <<On eräs sivusto, jossa heidän nimiäkin laitettu. Se kuuluisia juutalaisten salaliitto on kyseessä….<<

        Kuinkahan päin tätä tarkoitat - jos lehdet omistaa juutalaiset, niin heillä on salaliitto muita kohtaan vallan saamiseksi? Vai niin päin, että jos he totuuden mukaan omistavat tiedotusväineet, niin väite heidän tiedotusvälineiden hallinnasta onkin salaliitto?

        Kuuluisin maailman tiedotusvälinemoguli oli juuri monta vuotta tiedotusvälineissä maailmanlaajuisten lasten katoamisskandaalien tiimoilta liittyen politiikkaan. Hänen nimensä on/oli - en tiedä elääkö hän vielä - Rupert Murdoch. Myös suomalaislehdet ovat kuuluneet ja kuuluvat kai edelleenkin tähän konserniin.


      • a-teisti kirjoitti:

        Millä tavalla esimerkiksi hakkuiden vähentäminen ja fossiilisten polttoaineiden korvaaminen uusiutuvilla vaihtoehdoilla olisi järjetöntä edes siinä tapauksessa ettei ilmastonmuutos olisikaan totta?

        Onko siis järjetöntä kehittää energiantuotantomenetelmiä joiden tuottama energia on puhtaampaa ympäristön kannalta vähemmän haitallista?

        Suomessa hakkuiden vähentäminen on ainakin järjen vastaista, puuta kasvaa enemmän kuin hakataan ja mitä järkeä olisi siirtää paperintuotanto Suomesta esim. etelä Amerikkaan. Toisekseen ei esim, tämä sähköauto touhu luottamusta herätä, kieltäisimme diesel moottorit, joissa ihan oikeasti voitaisiin käyttää uusiutuvaa polttoainetta esim. biodieseliä ja tilalle sähköautoja joiden akutkin maksaa maltaita ja toimintavarmuus/käyttöikä on mitä on.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Suomessa hakkuiden vähentäminen on ainakin järjen vastaista, puuta kasvaa enemmän kuin hakataan ja mitä järkeä olisi siirtää paperintuotanto Suomesta esim. etelä Amerikkaan. Toisekseen ei esim, tämä sähköauto touhu luottamusta herätä, kieltäisimme diesel moottorit, joissa ihan oikeasti voitaisiin käyttää uusiutuvaa polttoainetta esim. biodieseliä ja tilalle sähköautoja joiden akutkin maksaa maltaita ja toimintavarmuus/käyttöikä on mitä on.

        Oikeastaan et edes vastannut koko kysymykseen. Totta, meillä hakkuut eivät ole varsinainen ongelma mutta monilla alueilla maailmassa ne ovat todellinen ongelma vaikka ilmastonmuutosta ei edes huomioitaisi.

        Kyse ei ollut myöskään sähköautoista vaan energian tuotannosta ympäristöystävällisesti.

        Mutta asian ohitsehan se vastaus nyt meni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        onko vielä joku joka ei tiedä Mediapoolista.
        Tässä kappale tekstiä Googlesta saa lisätietoa helposti tai ainakin sai.

        "Suomen Kuvalehden entinen päätoimittaja Mauno saari on yrittänyt nostaa blogeissaan esiin Suomeen perustetun Mediapoolin toimintaa.

        Saari kirjoitti 7.3.:

        ”Suomeen on muodostettu Mediapooli, eräänlainen vaarattomalta kuulostava kerho tai klubi, jonka jäseniksi on liittynyt käytännössä koko tiedotusvälineistömme – lehdistö, Yle, Mtv, tärkeimmät kirjankustantajat.

        Mediapoolin toimintaa rahoittaa valtio, valtion Huoltovarmuuskeskus.

        Poolin tehtävä on torjua mm. Nato-vastaisuutta. Tulkinta ei ole minun. Se on luettavissa Huoltovarmuuskeskuksen/Mediapoolin nettisivuilta.” ( Blogi 7.3.2019 )

        Kun Saari oli nostanut esiin Mediapoolin toiminnan, sitä ryhdyttiin salailemaan. Blogissaan 24.3. hän kirjoitti:

        ”Sen jälkeen, kun edellinen blogini tuli julki, tapahtui jotain outoa. Mediapoolista kertovilta nettisivuilta katosi aineistoa. Olen yrittänyt lukea huoltovarmuuskeskuksen, Medialiiton ja tämän poolin sivut tarkasti uudelleen, mutta turhaan!” ( Blogi 24.3.2019 )

        On ilmeistä, että Jouko Jokinen on Mediapoolin keskeinen vaikuttaja. Vahvinta vaikuttamista ”Nato-vastaisuuden torjumiseksi” on tainnut olla se, että ainoa selkeästi Suomen Nato-jäsenyyttä vastustava eduskuntapuolue suljetaan vaalikeskustelujen ulkopuolelle.

        Ottaako Jouko Jokinen Yleisradion uutis- ja ajankohtaistoiminnan ohjeet hallintoneuvostolta vai Mediapoolilta?"

        Tämä selittää asioita melkoisesti - suomeksi oli vähäpätöinen uutinen, joka ei sisältänyt mitään tärkeää, mutta siinä oli tosi outo sanamuoto, jota jotkut pysähtyivät ihmettelemään.

        Ei aikaakaan, kun ystävä italiasta oli lukenut saman merkillisen lauseen italiaksi samaa asiaa koskien, joka aiheutti siellä ihmetystä.

        Itse uutinen ei ollut juuri sen kummempi kuin, että kissa oli jäänyt auton alle.

        Tästä kuitenkin selvisi, että jotakin outoa viestintää sisältää vähäpätöisetkin uutiset, jotka kiertävät maailman outoine lauseineen kaikilla kielilllä globaalisesti.

        Ihmettelin, että miten tällainen pystytään edes organisoimaan, mutta ei ollut loogista ajatella, että sama kummallisuus olisi voin sattumana ollut suomen kielellä kuin italian kielläkin.

        Tätä varten onkin oltava jo jokin mediapooli, johon tämä uutisointijuttu tulee, niin että kaikki pysyvät samassa linjassa - selviää nyt edeltä.

        Outoa.

        Taidamme olla melkoisen matkan päässä tämän maailman tämän hetken totuudesta. Ja nyt kyseessä on jokin maailmanlaajuinen sensuuri, jonka sisäpuolella olemme me kaikki.


      • a-teisti kirjoitti:

        Oikeastaan et edes vastannut koko kysymykseen. Totta, meillä hakkuut eivät ole varsinainen ongelma mutta monilla alueilla maailmassa ne ovat todellinen ongelma vaikka ilmastonmuutosta ei edes huomioitaisi.

        Kyse ei ollut myöskään sähköautoista vaan energian tuotannosta ympäristöystävällisesti.

        Mutta asian ohitsehan se vastaus nyt meni.

        Siitä vain jos keksit ympäristöystävällistä halpaa energiaa, niin ota käyttöön, ikävä kyllä nämä tuulivoimalat tahtovat vain maksaa enemmän kuin mitä tuottavat, vesivoima olisi halpaa ja taloudellista, mutta sekään ei kelpaa vihreille.


        Mielestäni esim. päiväntasaajan alueen maankäytön/metsän hakkuiden rinnastaminen koskemaan Suomen tilannetta, on järjetöntä koska elämme täysin erilaisessa ilmastossa ja maankäytön tilanteessa.


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Siitä vain jos keksit ympäristöystävällistä halpaa energiaa, niin ota käyttöön, ikävä kyllä nämä tuulivoimalat tahtovat vain maksaa enemmän kuin mitä tuottavat, vesivoima olisi halpaa ja taloudellista, mutta sekään ei kelpaa vihreille.


        Mielestäni esim. päiväntasaajan alueen maankäytön/metsän hakkuiden rinnastaminen koskemaan Suomen tilannetta, on järjetöntä koska elämme täysin erilaisessa ilmastossa ja maankäytön tilanteessa.

        "Siitä vain jos keksit ympäristöystävällistä halpaa energiaa, niin ota käyttöön, ikävä kyllä nämä tuulivoimalat tahtovat vain maksaa enemmän kuin mitä tuottavat, vesivoima olisi halpaa ja taloudellista, mutta sekään ei kelpaa vihreille. "

        Fossiilisien polttoaineiden käytön rajoittamiselle on yksi merkittävä syy. Infrastruktuuri on valmis ja alkeellinen teknologia jota se hyödyntää on valmis ja sekin halpa investointien ollessa paljolti jo maksettuja.

        Tyhmäkin tajuaa, että ellei uusiutuvaan energiaan satsata se ei koskaan halpene. Nyt kuitenkin sentään satsataan ja se halpenee jatkuvasti. Ja näin teknologinen kehitys toimii. On kuitenkin aika satavarmaa, että ne maat jotka ottavat nyt teknologian haltuun ja sitä kehittävät luovat tulevaisuudessa yritysmaailman menestystarinoita.

        "Mielestäni esim. päiväntasaajan alueen maankäytön/metsän hakkuiden rinnastaminen koskemaan Suomen tilannetta, on järjetöntä koska elämme täysin erilaisessa ilmastossa ja maankäytön tilanteessa."

        Enhän minä ole rinnastanutkaan hyvä ihminen.

        Kuinka muuten suhtaudut Jumalan käskyyn varjella maata, miten ymmärrät tuon käskyn? Mitä Jumala tarkoitti?


      • a-teisti kirjoitti:

        "Siitä vain jos keksit ympäristöystävällistä halpaa energiaa, niin ota käyttöön, ikävä kyllä nämä tuulivoimalat tahtovat vain maksaa enemmän kuin mitä tuottavat, vesivoima olisi halpaa ja taloudellista, mutta sekään ei kelpaa vihreille. "

        Fossiilisien polttoaineiden käytön rajoittamiselle on yksi merkittävä syy. Infrastruktuuri on valmis ja alkeellinen teknologia jota se hyödyntää on valmis ja sekin halpa investointien ollessa paljolti jo maksettuja.

        Tyhmäkin tajuaa, että ellei uusiutuvaan energiaan satsata se ei koskaan halpene. Nyt kuitenkin sentään satsataan ja se halpenee jatkuvasti. Ja näin teknologinen kehitys toimii. On kuitenkin aika satavarmaa, että ne maat jotka ottavat nyt teknologian haltuun ja sitä kehittävät luovat tulevaisuudessa yritysmaailman menestystarinoita.

        "Mielestäni esim. päiväntasaajan alueen maankäytön/metsän hakkuiden rinnastaminen koskemaan Suomen tilannetta, on järjetöntä koska elämme täysin erilaisessa ilmastossa ja maankäytön tilanteessa."

        Enhän minä ole rinnastanutkaan hyvä ihminen.

        Kuinka muuten suhtaudut Jumalan käskyyn varjella maata, miten ymmärrät tuon käskyn? Mitä Jumala tarkoitti?

        "Fossiilisien polttoaineiden käytön rajoittamiselle on yksi merkittävä syy. "

        Hups, siis rajoittamisen vastustamiselle...


      • ArtoTTT kirjoitti:

        Siitä vain jos keksit ympäristöystävällistä halpaa energiaa, niin ota käyttöön, ikävä kyllä nämä tuulivoimalat tahtovat vain maksaa enemmän kuin mitä tuottavat, vesivoima olisi halpaa ja taloudellista, mutta sekään ei kelpaa vihreille.


        Mielestäni esim. päiväntasaajan alueen maankäytön/metsän hakkuiden rinnastaminen koskemaan Suomen tilannetta, on järjetöntä koska elämme täysin erilaisessa ilmastossa ja maankäytön tilanteessa.

        Huvitti taas Ylen uutiset 😃suomalaisten lehmien paska on nyt ilmastouhka 😂


      • a-teisti kirjoitti:

        "Siitä vain jos keksit ympäristöystävällistä halpaa energiaa, niin ota käyttöön, ikävä kyllä nämä tuulivoimalat tahtovat vain maksaa enemmän kuin mitä tuottavat, vesivoima olisi halpaa ja taloudellista, mutta sekään ei kelpaa vihreille. "

        Fossiilisien polttoaineiden käytön rajoittamiselle on yksi merkittävä syy. Infrastruktuuri on valmis ja alkeellinen teknologia jota se hyödyntää on valmis ja sekin halpa investointien ollessa paljolti jo maksettuja.

        Tyhmäkin tajuaa, että ellei uusiutuvaan energiaan satsata se ei koskaan halpene. Nyt kuitenkin sentään satsataan ja se halpenee jatkuvasti. Ja näin teknologinen kehitys toimii. On kuitenkin aika satavarmaa, että ne maat jotka ottavat nyt teknologian haltuun ja sitä kehittävät luovat tulevaisuudessa yritysmaailman menestystarinoita.

        "Mielestäni esim. päiväntasaajan alueen maankäytön/metsän hakkuiden rinnastaminen koskemaan Suomen tilannetta, on järjetöntä koska elämme täysin erilaisessa ilmastossa ja maankäytön tilanteessa."

        Enhän minä ole rinnastanutkaan hyvä ihminen.

        Kuinka muuten suhtaudut Jumalan käskyyn varjella maata, miten ymmärrät tuon käskyn? Mitä Jumala tarkoitti?

        #Enhän minä ole rinnastanutkaan hyvä ihminen.#

        Joku kuitenkin kun tätä ilmastokeskustelua kuuntelee.


        Siis käskyhän oli viljellä ja varjella, nyt ilmeisesti haluttaisiin kieltää viljelemästä. Maailma ei taida pelastua Suomen peltoja puskittamalla.

        Ihmetellä täytyy miksei se ekologinen, uusiutuva ja lähes saastuttamaton vesivoima kelpaa, mikä meteli nousee jos joku puhuukaan vesivoiman lisäämisestä, eikö se ilmastonmuutos ollutkaan sitten enää tärkeä asia?


        #suomalaisten lehmien paska on nyt ilmastouhka#


        Ehkä ihmiset ovat keksineet lehmät vasta viimeisen 50 vuoden aikana?


      • ArtoTTT kirjoitti:

        #Enhän minä ole rinnastanutkaan hyvä ihminen.#

        Joku kuitenkin kun tätä ilmastokeskustelua kuuntelee.


        Siis käskyhän oli viljellä ja varjella, nyt ilmeisesti haluttaisiin kieltää viljelemästä. Maailma ei taida pelastua Suomen peltoja puskittamalla.

        Ihmetellä täytyy miksei se ekologinen, uusiutuva ja lähes saastuttamaton vesivoima kelpaa, mikä meteli nousee jos joku puhuukaan vesivoiman lisäämisestä, eikö se ilmastonmuutos ollutkaan sitten enää tärkeä asia?


        #suomalaisten lehmien paska on nyt ilmastouhka#


        Ehkä ihmiset ovat keksineet lehmät vasta viimeisen 50 vuoden aikana?

        "Ehkä ihmiset ovat keksineet lehmät vasta viimeisen 50 vuoden aikana? "

        Hienoa Arto, olet selvästi perehtynyt asiaan.

        No, noin typerään kommenttiin ei kannata edes vastata millään järkevällä tavalla koska tiedät tietysti totuuden ja yrität vain tuolla(kin) heitolla sumentaa asiaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        <<On eräs sivusto, jossa heidän nimiäkin laitettu. Se kuuluisia juutalaisten salaliitto on kyseessä….<<

        Kuinkahan päin tätä tarkoitat - jos lehdet omistaa juutalaiset, niin heillä on salaliitto muita kohtaan vallan saamiseksi? Vai niin päin, että jos he totuuden mukaan omistavat tiedotusväineet, niin väite heidän tiedotusvälineiden hallinnasta onkin salaliitto?

        Kuuluisin maailman tiedotusvälinemoguli oli juuri monta vuotta tiedotusvälineissä maailmanlaajuisten lasten katoamisskandaalien tiimoilta liittyen politiikkaan. Hänen nimensä on/oli - en tiedä elääkö hän vielä - Rupert Murdoch. Myös suomalaislehdet ovat kuuluneet ja kuuluvat kai edelleenkin tähän konserniin.

        ”Kuinkahan päin tätä tarkoitat - jos lehdet omistaa juutalaiset, niin heillä on salaliitto muita kohtaan vallan saamiseksi? Vai niin päin, että jos he totuuden mukaan omistavat tiedotusväineet, niin väite heidän tiedotusvälineiden hallinnasta onkin salaliitto?”

        Kuten tuolla sivustolla on, juutalaiset ovat luoneet ”salaliiton” – tämä idea pohjautuu Siionin viisaiden kirjoituksiin ja jota on muokattu sen jälkeen ”kulttuurimarxilaiseen” muottiin. Tämänkin salaliiton takana ovat siis juutalaiset. Tässä on myös malli, josta juutalaisten osuus on siivottu pois ja heitä kutsutaan ”globalisteiksi”.

        ”Myös suomalaislehdet ovat kuuluneet ja kuuluvat kai edelleenkin tähän konserniin.”

        Tuo ilmiö puolestaan on vain kapitalismin ”laki” ja seuraus. Pääoma kasaantuu aina vain harvemmille yksilöille. Riippumatta uskonnollisista näkemyksistä.

        ”…onko vielä joku joka ei tiedä Mediapoolista.”

        Kyllä, oletan että aika monikin.
        ”Poolin toiminnan ydin on tukea tiedonvälityksen teknistä varautumista kriisitilanteisiin ja varmistaa siten sananvapauden toteutuminen. Yksi Mediapoolin tehtävistä on edistää kyberturvallisuutta mediayrityksissä.”
        ”Valtaosa suomalaisista tiedotusvälineistä on vapaaehtoisesti sitoutunut julkaisun- ja sananvapautta puolustavan Julkisen sanan neuvoston (JSN) eettisiin periaatteisiin.”

        Tässä on Huoltovarmuuskeskuksen sivuilla oleva selitys.

        Tutustuin hiukan käsityksiin mm. Vastavalkean sivustoon, jossa oli mm.
        ”Käytännössä Mediapoolista onkin tullut valtamedian työkalu, jonka toimintaa rahoittaa Huoltovarmuuskeskus eli valtio. Sinällään merkittävä innovaatio; ohjata veronmaksajien rahoja yksityiseen elinkeinotoimintaan media-alalla huoltovarmuuden nimissä. Tätähän Anne Berner on toteuttanut muillakin tavoin.”

        Samoin Sipilää moitittiin siitä, että yritystukea annetaan entiseen malliin, Niin, tässä nyt moititaan oikeiston talouspolitiikkaa.

        Vastavalkea on määritelty vaihtoehtoiseksi vasemmistolaiseksi sivustoksi, joka on hyvin Venäjä myönteinen.

        Tutustuin myös Saaren blogiin mm. ”KADONNEEN AINEISTON ARVOITUS” Sunnuntai 24.3.2019
        ”Kannatan tuon tapaista varautumista. Jos sota tai muu kriisi vyöryy yllemme, median toiminnan turvaaminen on meille hengentärkeää. ”

        Sinällään Saari ei tuomitse yritystä, vaan kritisoi tästä:
        ”…poolin "hallituksen kokouksissa käsitellään muun muassa informaatiovaikuttamista ja sosiaalisen median ilmiöitä".
        Mitä mahtaa olla Mediapoolin "vaikuttamistyö"? Entäpä "kuuntelu"? Mihin ja keihin halutaan vaikuttaa, keitä ja miksi kuunnella? Poolin sivustoilta kadonneen aineiston perusteella "vaikuttamistyö" kohdistuu ainakin Nato-kritiikin hillintään.”

        Jotenkin sain kuvan, että kyse on siitä, miten valtamedia suhtautuu Natoon sekä Venäjään.

        ”Taustan tälle muodostaa valtamedian – Yle mukaanluettuna – omaksuma rooli sotia USA:n muodostamassa ja johtamassa infosotarintamassa Venäjää vastaan. ”
        ”Ylen on todettu toimivan yhteistyössä CIA-taustaisen toimijan Joel Hardingin kanssa…”
        Vastavalkea Tauno O. Mehtälä

        Sitten on kyse siitä, miten Venäjään suhtaudutaan. Osa haluaa kiistää sen, että trolliarmeijat ovat olemassa ja Venäjä pyrkii vaikuttamaan länsimaihin valeuutisin ja trollien kautta.

        Tästä pitänee odottaa lisää parempaa infomaatiota.


      • Anonyymi kirjoitti:

        onko vielä joku joka ei tiedä Mediapoolista.
        Tässä kappale tekstiä Googlesta saa lisätietoa helposti tai ainakin sai.

        "Suomen Kuvalehden entinen päätoimittaja Mauno saari on yrittänyt nostaa blogeissaan esiin Suomeen perustetun Mediapoolin toimintaa.

        Saari kirjoitti 7.3.:

        ”Suomeen on muodostettu Mediapooli, eräänlainen vaarattomalta kuulostava kerho tai klubi, jonka jäseniksi on liittynyt käytännössä koko tiedotusvälineistömme – lehdistö, Yle, Mtv, tärkeimmät kirjankustantajat.

        Mediapoolin toimintaa rahoittaa valtio, valtion Huoltovarmuuskeskus.

        Poolin tehtävä on torjua mm. Nato-vastaisuutta. Tulkinta ei ole minun. Se on luettavissa Huoltovarmuuskeskuksen/Mediapoolin nettisivuilta.” ( Blogi 7.3.2019 )

        Kun Saari oli nostanut esiin Mediapoolin toiminnan, sitä ryhdyttiin salailemaan. Blogissaan 24.3. hän kirjoitti:

        ”Sen jälkeen, kun edellinen blogini tuli julki, tapahtui jotain outoa. Mediapoolista kertovilta nettisivuilta katosi aineistoa. Olen yrittänyt lukea huoltovarmuuskeskuksen, Medialiiton ja tämän poolin sivut tarkasti uudelleen, mutta turhaan!” ( Blogi 24.3.2019 )

        On ilmeistä, että Jouko Jokinen on Mediapoolin keskeinen vaikuttaja. Vahvinta vaikuttamista ”Nato-vastaisuuden torjumiseksi” on tainnut olla se, että ainoa selkeästi Suomen Nato-jäsenyyttä vastustava eduskuntapuolue suljetaan vaalikeskustelujen ulkopuolelle.

        Ottaako Jouko Jokinen Yleisradion uutis- ja ajankohtaistoiminnan ohjeet hallintoneuvostolta vai Mediapoolilta?"

        >> ainoa selkeästi Suomen Nato-jäsenyyttä vastustava eduskuntapuolue suljetaan vaalikeskustelujen ulkopuolelle. <<

        Ai persut vai?
        Kysymykseen Pitäisikö Suomen hakea Naton jäsenyyttä eri puolueiden puheenjohtajat vastasivat:

        Halla-ahon vastaus Nato-jäsenyyteen oli: En tiedä.

        Kokoomus ja Rkp kannattaa Nato-jäsenyyttä.

        Kepu, sdp, vihreät, vasemmistoliitto ja kristilliset vastustaa Nato-jäsenyyttä.

        "Natoa kannattava Jussi Halla-aho ei osaa sanoa, pitäisikö sotilasliiton jäsenyyttä hakea nyt – Perussuomalaiset johtajaansa varautuneempia

        Perussuomalaisilla ei ole selkeää kyllä tai ei -vastausta Nato-jäsenyyteen. Puolue määrittää itsensä Nato-kriittiseksi."

        Persut kertoo olevansa Nato-kriittisiä. Tuo tarkoittaa mielestäni sitä, ettei persut ole kyennyt päättämään edes sitä, kannattavatko vai vastustavatko he Naton jäsenyyden hakemista.

        https://yle.fi/uutiset/3-10599372


      • Anonyymi
        mummomuori kirjoitti:

        ”Kuinkahan päin tätä tarkoitat - jos lehdet omistaa juutalaiset, niin heillä on salaliitto muita kohtaan vallan saamiseksi? Vai niin päin, että jos he totuuden mukaan omistavat tiedotusväineet, niin väite heidän tiedotusvälineiden hallinnasta onkin salaliitto?”

        Kuten tuolla sivustolla on, juutalaiset ovat luoneet ”salaliiton” – tämä idea pohjautuu Siionin viisaiden kirjoituksiin ja jota on muokattu sen jälkeen ”kulttuurimarxilaiseen” muottiin. Tämänkin salaliiton takana ovat siis juutalaiset. Tässä on myös malli, josta juutalaisten osuus on siivottu pois ja heitä kutsutaan ”globalisteiksi”.

        ”Myös suomalaislehdet ovat kuuluneet ja kuuluvat kai edelleenkin tähän konserniin.”

        Tuo ilmiö puolestaan on vain kapitalismin ”laki” ja seuraus. Pääoma kasaantuu aina vain harvemmille yksilöille. Riippumatta uskonnollisista näkemyksistä.

        ”…onko vielä joku joka ei tiedä Mediapoolista.”

        Kyllä, oletan että aika monikin.
        ”Poolin toiminnan ydin on tukea tiedonvälityksen teknistä varautumista kriisitilanteisiin ja varmistaa siten sananvapauden toteutuminen. Yksi Mediapoolin tehtävistä on edistää kyberturvallisuutta mediayrityksissä.”
        ”Valtaosa suomalaisista tiedotusvälineistä on vapaaehtoisesti sitoutunut julkaisun- ja sananvapautta puolustavan Julkisen sanan neuvoston (JSN) eettisiin periaatteisiin.”

        Tässä on Huoltovarmuuskeskuksen sivuilla oleva selitys.

        Tutustuin hiukan käsityksiin mm. Vastavalkean sivustoon, jossa oli mm.
        ”Käytännössä Mediapoolista onkin tullut valtamedian työkalu, jonka toimintaa rahoittaa Huoltovarmuuskeskus eli valtio. Sinällään merkittävä innovaatio; ohjata veronmaksajien rahoja yksityiseen elinkeinotoimintaan media-alalla huoltovarmuuden nimissä. Tätähän Anne Berner on toteuttanut muillakin tavoin.”

        Samoin Sipilää moitittiin siitä, että yritystukea annetaan entiseen malliin, Niin, tässä nyt moititaan oikeiston talouspolitiikkaa.

        Vastavalkea on määritelty vaihtoehtoiseksi vasemmistolaiseksi sivustoksi, joka on hyvin Venäjä myönteinen.

        Tutustuin myös Saaren blogiin mm. ”KADONNEEN AINEISTON ARVOITUS” Sunnuntai 24.3.2019
        ”Kannatan tuon tapaista varautumista. Jos sota tai muu kriisi vyöryy yllemme, median toiminnan turvaaminen on meille hengentärkeää. ”

        Sinällään Saari ei tuomitse yritystä, vaan kritisoi tästä:
        ”…poolin "hallituksen kokouksissa käsitellään muun muassa informaatiovaikuttamista ja sosiaalisen median ilmiöitä".
        Mitä mahtaa olla Mediapoolin "vaikuttamistyö"? Entäpä "kuuntelu"? Mihin ja keihin halutaan vaikuttaa, keitä ja miksi kuunnella? Poolin sivustoilta kadonneen aineiston perusteella "vaikuttamistyö" kohdistuu ainakin Nato-kritiikin hillintään.”

        Jotenkin sain kuvan, että kyse on siitä, miten valtamedia suhtautuu Natoon sekä Venäjään.

        ”Taustan tälle muodostaa valtamedian – Yle mukaanluettuna – omaksuma rooli sotia USA:n muodostamassa ja johtamassa infosotarintamassa Venäjää vastaan. ”
        ”Ylen on todettu toimivan yhteistyössä CIA-taustaisen toimijan Joel Hardingin kanssa…”
        Vastavalkea Tauno O. Mehtälä

        Sitten on kyse siitä, miten Venäjään suhtaudutaan. Osa haluaa kiistää sen, että trolliarmeijat ovat olemassa ja Venäjä pyrkii vaikuttamaan länsimaihin valeuutisin ja trollien kautta.

        Tästä pitänee odottaa lisää parempaa infomaatiota.

        Hyvä kirjoitus sinulta.

        <<Tutustuin hiukan käsityksiin mm. Vastavalkean sivustoon, jossa oli mm. ”Käytännössä Mediapoolista onkin tullut valtamedian työkalu, jonka toimintaa rahoittaa Huoltovarmuuskeskus eli valtio.<<

        Yleisesti tällaista toimintaa on totuttu kutsua diktatuuriksi, ja lainsäädännöllisesti Suomi onkin tällä hetkellä diktatuuri, vaikka kansalaiset eivät sitä tiedä. Kyse on vallan keskittämisestä yksiin ja samoihin käsiin, mutta yleensä se pahin vaihe on ollut, kun otetaan tiedotusvälineet haltuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sillä Gröönlannin jäällä tehdään, miksei se saisi sulaa?

        Kun mannerjäätiköt sulavat, albedo vähenee. Kun albedo vähenee, maapallo absorboi entistä enemmän lämpöä ja ilmastonmuutos kiihtyy. Kyse on positiivisesta takaisinkytkennästä, jossa lämpeneminen lisää lämpenemistä. Mannerjäätiköiden sulaminen itsessään on ihmiskunnan kannalta muutenkin haitallinen asia, koska nouseva merenpinta tulee hukuttamaan rannikkokaupunkeja. Mutta mitäpä ne Jeesuksen pikaista paluuta vain odottelevat tämmöisistä piittaisivat. On kuitenkin olemassa muitakin kuin sellaisia itsekkäitä ihmisiä. Jotkut piittaavat ihmiskunnan maanpäällisestä tulevaisuudesta.


      • qwertyilija kirjoitti:

        >> ainoa selkeästi Suomen Nato-jäsenyyttä vastustava eduskuntapuolue suljetaan vaalikeskustelujen ulkopuolelle. <<

        Ai persut vai?
        Kysymykseen Pitäisikö Suomen hakea Naton jäsenyyttä eri puolueiden puheenjohtajat vastasivat:

        Halla-ahon vastaus Nato-jäsenyyteen oli: En tiedä.

        Kokoomus ja Rkp kannattaa Nato-jäsenyyttä.

        Kepu, sdp, vihreät, vasemmistoliitto ja kristilliset vastustaa Nato-jäsenyyttä.

        "Natoa kannattava Jussi Halla-aho ei osaa sanoa, pitäisikö sotilasliiton jäsenyyttä hakea nyt – Perussuomalaiset johtajaansa varautuneempia

        Perussuomalaisilla ei ole selkeää kyllä tai ei -vastausta Nato-jäsenyyteen. Puolue määrittää itsensä Nato-kriittiseksi."

        Persut kertoo olevansa Nato-kriittisiä. Tuo tarkoittaa mielestäni sitä, ettei persut ole kyennyt päättämään edes sitä, kannattavatko vai vastustavatko he Naton jäsenyyden hakemista.

        https://yle.fi/uutiset/3-10599372

        "...ettei persut ole kyennyt päättämään edes sitä, kannattavatko vai vastustavatko he..."

        Kun taitaa vielä olla aika jäsentäytymätön tuon pulueen linjaukseen kaikkiin muihin polittisiin asioihin paitsi maahanmuuttoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus sinulta.

        <<Tutustuin hiukan käsityksiin mm. Vastavalkean sivustoon, jossa oli mm. ”Käytännössä Mediapoolista onkin tullut valtamedian työkalu, jonka toimintaa rahoittaa Huoltovarmuuskeskus eli valtio.<<

        Yleisesti tällaista toimintaa on totuttu kutsua diktatuuriksi, ja lainsäädännöllisesti Suomi onkin tällä hetkellä diktatuuri, vaikka kansalaiset eivät sitä tiedä. Kyse on vallan keskittämisestä yksiin ja samoihin käsiin, mutta yleensä se pahin vaihe on ollut, kun otetaan tiedotusvälineet haltuun.

        Ensinnäkin riittäviä todisteita ei vielä ole, joten Mediakeskuksen asema jää avoimeksi.

        ”Yleisesti tällaista toimintaa on totuttu kutsua diktatuuriksi…”

        Niin, tai sitten kapitalismiksi.

        ”… lainsäädännöllisesti Suomi onkin tällä hetkellä diktatuuri, vaikka kansalaiset eivät sitä tiedä.”

        Kiitos tämän aamun nauruista :D :D

        ”Kyse on vallan keskittämisestä yksiin ja samoihin käsiin, mutta yleensä se pahin vaihe on ollut, kun otetaan tiedotusvälineet haltuun.”

        Niin, kapitalismi toimii noin. Kun pääoma kasautuu, kasautuu myös tiedonvälineiden omistus. Osakkeita ostetaan ja myydään ja heillä on se päätäntävalta. Tosin juutalaisilla ei ole mitään salaista agendaa, saati sitten muillakaan.


      • mummomuori kirjoitti:

        "...ettei persut ole kyennyt päättämään edes sitä, kannattavatko vai vastustavatko he..."

        Kun taitaa vielä olla aika jäsentäytymätön tuon pulueen linjaukseen kaikkiin muihin polittisiin asioihin paitsi maahanmuuttoon.

        Persuissa ei olla samaa mieltä kuin siitä, että suvakkien kanssa ollaan eri mieltä.

        Muistuttaa kovasti Aa-kerhoa.

        Persujen kannattajissa on porukkaa oikeistosta vasemmistoon ja rasisteista humanisteihin, mutta jokin kyllästyminen tai ärtymys nykymenoon tai pelko tulevasta sieltä tuntuu usein löytyvän.
        Tuolta pohjalta on pikkuisen vaikea mitään arkielämän poliittista ohjelmaa vielä vetää.
        Lisäksi eduskuntaan tuntuu valikoituvan maakuntien provoimmat tapaukset.

        Joku se kirjoitti, ettei persut ole välttämättä kaikki rasisteja, mutta ne seisoo rasistien harteilla. Itse sanoisin että persut seisoo yksinkertaisten harteilla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kirjoitus sinulta.

        <<Tutustuin hiukan käsityksiin mm. Vastavalkean sivustoon, jossa oli mm. ”Käytännössä Mediapoolista onkin tullut valtamedian työkalu, jonka toimintaa rahoittaa Huoltovarmuuskeskus eli valtio.<<

        Yleisesti tällaista toimintaa on totuttu kutsua diktatuuriksi, ja lainsäädännöllisesti Suomi onkin tällä hetkellä diktatuuri, vaikka kansalaiset eivät sitä tiedä. Kyse on vallan keskittämisestä yksiin ja samoihin käsiin, mutta yleensä se pahin vaihe on ollut, kun otetaan tiedotusvälineet haltuun.

        Heh. Ei ole diktatuuri, koska Suomessa vapaissa vaaleissa äänestetään ihmiset päättäviin tehtäviin.


      • qwertyilija kirjoitti:

        Persuissa ei olla samaa mieltä kuin siitä, että suvakkien kanssa ollaan eri mieltä.

        Muistuttaa kovasti Aa-kerhoa.

        Persujen kannattajissa on porukkaa oikeistosta vasemmistoon ja rasisteista humanisteihin, mutta jokin kyllästyminen tai ärtymys nykymenoon tai pelko tulevasta sieltä tuntuu usein löytyvän.
        Tuolta pohjalta on pikkuisen vaikea mitään arkielämän poliittista ohjelmaa vielä vetää.
        Lisäksi eduskuntaan tuntuu valikoituvan maakuntien provoimmat tapaukset.

        Joku se kirjoitti, ettei persut ole välttämättä kaikki rasisteja, mutta ne seisoo rasistien harteilla. Itse sanoisin että persut seisoo yksinkertaisten harteilla.

        ”…jokin kyllästyminen tai ärtymys nykymenoon tai pelko tulevasta sieltä tuntuu usein löytyvän.”

        Kyllä, ihmiset hakevat jotain muutosta. Vaikkeivat edes itse hahmota, mitä sen pitäisi olla, mutta jotain… Tämä oli aikoinaan Smp:n vetovoima.

        Mutta aivan varmaan on myös sitä, että nykyään ei oikein tykätä siitä, miten hitaasti näissä asioissa toimitaan. Nyt kun kuvitellaan, että muutokset tapahtuu nopeasti, ja kun joku sitä lupaa, mennään siihen halpaan.

        ”…ettei persut ole välttämättä kaikki rasisteja, mutta ne seisoo rasistien harteilla…”

        Tuo on sinällään aivan hyvin sanottu, koska johto eli eliitti rakentaa mallia mm. tuon varaan. Kaikilla on aina jotain ennakkoluuloja, ja niitä on hyvin helppoa vahvistaa.


      • mummomuori kirjoitti:

        ”…jokin kyllästyminen tai ärtymys nykymenoon tai pelko tulevasta sieltä tuntuu usein löytyvän.”

        Kyllä, ihmiset hakevat jotain muutosta. Vaikkeivat edes itse hahmota, mitä sen pitäisi olla, mutta jotain… Tämä oli aikoinaan Smp:n vetovoima.

        Mutta aivan varmaan on myös sitä, että nykyään ei oikein tykätä siitä, miten hitaasti näissä asioissa toimitaan. Nyt kun kuvitellaan, että muutokset tapahtuu nopeasti, ja kun joku sitä lupaa, mennään siihen halpaan.

        ”…ettei persut ole välttämättä kaikki rasisteja, mutta ne seisoo rasistien harteilla…”

        Tuo on sinällään aivan hyvin sanottu, koska johto eli eliitti rakentaa mallia mm. tuon varaan. Kaikilla on aina jotain ennakkoluuloja, ja niitä on hyvin helppoa vahvistaa.

        Höpläytyksen läpimenoa helpottaa kohdeyleisön tiedon ja älyn vähyys.
        Taikuri eli Mestari eli Mentalisti Jussi tietää kohdeyleisönsä tason ja virittää viisautensa siten, että saa kannattajiltaan haluamansa reaktion.
        Varsinaisen Y-lannoksen levityksen hoitaa sitten muut.


    • Anonyymi

      Päivi Räsänen on ainoa tuntemani ihminen, joka onnistui häätämään 40'000 ihmistä kirkosta yhdellä tv-esiintymisellään.

      • Anonyymi

        Pudis55, ja siitä kiitos Päkälle.


      • Anonyymi

        Se olikin ihmeteko, jonka myös paavikin kardinaaleineen on huomioinut, valitessaan seuraavaa pyhimykseksi julistettavaa.


    • No paras ekoteko on kyllä olla hankkimatta lapsia.
      Ihmislihaa on maapallolla jo riittävästi sanoi myös Pentti Linkola.

    • Anonyymi

      Mitä kirkko edustaa, jota alasajetaan. Tässä timantin tarkka selostus siitä - poimin toisesta ketjusta:

      <<Hikipedian määritelmä kristinuskosta, tämä on ihan kansainvälisesti käytössä, ei tietoa kuka alunperin kirjoitti:

      "Kristinusko tarkoittaa laajalle levinnyttä uskomusta, jonka mukaan epäkuollut juutalaiszombi, joka oli oma isänsä, tekee sinut onnelliseksi ja ikuisesti eläväksi, jos et ole itseesi tyytyväinen vaan kadut monia tekojasi, syöt symbolisesti kosmisen juutalaiszombin lihaa ja juot tämän verta sekä telepaattisesti kerrot hänelle, että hän on sinun herrasi ja mestarisi ja että olet hänen orjansa.

      Kristinuskon mukaan näin toimimalla sielusi pelastuu synnistä, joka on olemassa siksi että kylkiluunainen vakuuttui valheista, jotka puhuva käärme kertoi taikapuusta. Pelastus tapahtuu vain, koska Jumala uhrasi julmasti ja verisesti poikansa joka oli Hän itse, jotta voisi muuttaa tilannetta jonka oli itse säätänyt ja korjata rikoksen, jonka kohteena Hän oli itse.

      Kristinusko sai alkunsa yrityksenä reformoida edes hiukan takapajuisuudestaan, epäloogisuudestaan, tiukkapipoisuudestaan, fanaattisuudestaan ja julmuudestaan tunnettua juutalaisuutta ja saada siihen edes jotain tolkkua, mutta siitä kehkeytyikin aivan oma uskontonsa ja esimerkiksi kolminaisuusoppi, niin että helvettiäkös. "<<

      Kyse on nyt sitten uskonnon tekemästä krituskultista, jota eroa tästä ei ilmene - eikä Jeesuksesta, vaan nimenomaan Jeesuksen kuolemasta tehdystä uskonnosta.

      • Anonyymi

        Ja sen tuntomerkit, joka uskoo tähän uskontoon:

        <<1. Sinä tarmokkaasti kiellät tuhannet jumalat, joita muut uskonnot palvovat. Mutta tunnet raivoa kun joku kieltää sinun jumalasi.

        2. Tunnet itsesi solvatuksi, kun tiedemies sanoo ihmisen ja ihmisapinoiden kehittyneen yhteisestä kantamuodosta. Mutta sinulla ei ole mitään ongelmaa uskoa Raamattua, jossa sanotaan, että tulet mullasta.

        3. Naurat polyteisteille, mutta sinulla ei ole ongelmaa kolmiyhteyden kanssa.

        4. Naamasi muuttuu violetiksi, kun kuulet Allahin kunniaksi tehdyistä julmuuksista. Mutta naamasi ei värähdäkään, kun luet toista Mooseksen kirjaa, jossa jumalasi määrää tapettavaksi kaikki Egyptin lapset. Tai Joosuan kirjaa, jossa jumalasi määrää tapettavaksi kokonaisen etnisen ryhmän, myös kaikki naiset ja lapset.

        5. Naurat Kreikan mytologialle ja hindu-uskonnolle, joissa jumalat "makaavat" naisten kanssa (tai vielä pahempaa). Mutta mielestäsi siinä ei ole mitään ihmeellistä, että Pyhä henki hedelmöitti Neitsyt Marian, joka synnytti ihmisjumalan.

        6. Olet valmis uhraamaan aikaasi etsiessäsi porsaanreikiä tieteellisestä maailmankuvasta. Mutta et löydä mitään erikoista päivämääristä jotka pronssikautiset miehet päättelivät ja joiden mukaan maailman täytyy olla luotu muutama sukupolvi sitten.

        7. Uskot että kaikki maailman ihmiset, pois laskettuna oma uskonhaarasi, joutuu ikuisiksi ajoiksi kidutukseen helvetin tuleen, josta ei ole poispääsyä. Mutta silti kovasti väität että uskontosi on se kaikkein suvaitsevaisin ja rakastavin.

        8. Kun tiede, historia, geologia, biologia ja fysiikka on epäonnistunut todistamaan sinulle uskonnostasi toisin, joku tyyppi kieriskelemässä lattialla kielillä puhuen on kaikki, mitä tarvitset todisteeksi kristinuskosta.

        9. Sinusta 0,01% on hyvä tulos, kun puhutaan rukoukseen vastaamisesta, ja loput 99,99% on jumalan tahtoa,.

        10. Itse asiassa tiedät vähemmän Raamatusta, kristillisyydestä, kirkkohistoriasta, ja etenkin eksegetiikasta kuin moni ateisti tai agnostikko, mutta silti sanot itseäsi kristityksi.<<

        Kopioitu lyhennettynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sen tuntomerkit, joka uskoo tähän uskontoon:

        <<1. Sinä tarmokkaasti kiellät tuhannet jumalat, joita muut uskonnot palvovat. Mutta tunnet raivoa kun joku kieltää sinun jumalasi.

        2. Tunnet itsesi solvatuksi, kun tiedemies sanoo ihmisen ja ihmisapinoiden kehittyneen yhteisestä kantamuodosta. Mutta sinulla ei ole mitään ongelmaa uskoa Raamattua, jossa sanotaan, että tulet mullasta.

        3. Naurat polyteisteille, mutta sinulla ei ole ongelmaa kolmiyhteyden kanssa.

        4. Naamasi muuttuu violetiksi, kun kuulet Allahin kunniaksi tehdyistä julmuuksista. Mutta naamasi ei värähdäkään, kun luet toista Mooseksen kirjaa, jossa jumalasi määrää tapettavaksi kaikki Egyptin lapset. Tai Joosuan kirjaa, jossa jumalasi määrää tapettavaksi kokonaisen etnisen ryhmän, myös kaikki naiset ja lapset.

        5. Naurat Kreikan mytologialle ja hindu-uskonnolle, joissa jumalat "makaavat" naisten kanssa (tai vielä pahempaa). Mutta mielestäsi siinä ei ole mitään ihmeellistä, että Pyhä henki hedelmöitti Neitsyt Marian, joka synnytti ihmisjumalan.

        6. Olet valmis uhraamaan aikaasi etsiessäsi porsaanreikiä tieteellisestä maailmankuvasta. Mutta et löydä mitään erikoista päivämääristä jotka pronssikautiset miehet päättelivät ja joiden mukaan maailman täytyy olla luotu muutama sukupolvi sitten.

        7. Uskot että kaikki maailman ihmiset, pois laskettuna oma uskonhaarasi, joutuu ikuisiksi ajoiksi kidutukseen helvetin tuleen, josta ei ole poispääsyä. Mutta silti kovasti väität että uskontosi on se kaikkein suvaitsevaisin ja rakastavin.

        8. Kun tiede, historia, geologia, biologia ja fysiikka on epäonnistunut todistamaan sinulle uskonnostasi toisin, joku tyyppi kieriskelemässä lattialla kielillä puhuen on kaikki, mitä tarvitset todisteeksi kristinuskosta.

        9. Sinusta 0,01% on hyvä tulos, kun puhutaan rukoukseen vastaamisesta, ja loput 99,99% on jumalan tahtoa,.

        10. Itse asiassa tiedät vähemmän Raamatusta, kristillisyydestä, kirkkohistoriasta, ja etenkin eksegetiikasta kuin moni ateisti tai agnostikko, mutta silti sanot itseäsi kristityksi.<<

        Kopioitu lyhennettynä.

        Kyllähän siinä silmäkulma hieman aina kostuu saattajilta, kun pappi vähän latelee kalmolle tosiasioita: kompostista sinä olet tullut ja kompostiksi olet tuleman. Toisaalta siitä kolmannen päivän ylöstempauksesta voitaneen olla eri mieltä, voihan se olla myöskin alastempaus (sisääntempaus?) maapallon sisuksiin, jolloin se kuullostaisi järkevämmältä, kuin jos vainaja seikkailisi avaruudessa valovuosien päässä paratiisista, josta ei vielä parhaimmillakaan nykyisillä laitteilla ole minkäänlaista havaintoa.


      • Anonyymi

        <<kuin jos vainaja seikkailisi avaruudessa valovuosien päässä paratiisista<<

        Jutun juoni tuossa kirjoituksessa oli nimenomaan kristinusko ja sen oppinormisto. Siinä ei ole mitään paratiisia tai taivasta, ja kuten kirjoituksessa lukee, niin kristityt eivät tiedä oppinormistoaan, ja siksipä tuo teksti oivallisesti loppui tähän:

        <<niin että helvettiäkös<<

        Koska oppinormiston mukaan ikuinen elämä todella on helvetissä.


      • Anonyymi

        Siellä edellä taas puhutaan, että Jeesus opetti Mooseksen lakia ja mitä lie - JEESUS VASTUSTI MOOSEKSEN LAKIA JA UHRIKULTTIA TODISTETTAVASTA OLI SYYTETTIIN JUMALAN PILKASTA, JA TUOMITTIIN KUOLEMAAN.

        Jos jollekin on epäselvää, että miksi kristinuskon oppinormiston loppu on tarjolla vain helvetissä, johtuu kristinuskon sisäänkirjoitetusta valehtelmisesta ja tosiasioiden vääristelystä sekä Jeesuksen pilkasta.

        Siinä oli ahneidelle ihmisille tarjolla roisi oppinormisto, johon pystyi tarttumaan, mutta se edellytti samalla kaikkien tosiasioiden kieltämistä ja pelkän valheen hyväksymistä.


      • Anonyymi

        <<edellytti samalla kaikkien tosiasioiden kieltämistä ja pelkän valheen hyväksymistä.<<

        Tarjous oli, että saat ilmaisen armon, kun uskot Jumalan kuolemaan. Vain saatana tekee tällaisen tarjouksen, ja ikuinen elämä silloin onkin tarjolla vain helvetissä. Näin on myös oppinormiston mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<edellytti samalla kaikkien tosiasioiden kieltämistä ja pelkän valheen hyväksymistä.<<

        Tarjous oli, että saat ilmaisen armon, kun uskot Jumalan kuolemaan. Vain saatana tekee tällaisen tarjouksen, ja ikuinen elämä silloin onkin tarjolla vain helvetissä. Näin on myös oppinormiston mukaan.

        Ja vakuudeksi vielä oppinormistosta: ihmissyöntiriitti - kristinuskossa ihmisjumalan syöntiriitti - ehtoollinen - on saatananpalvontariitti.


      • Anonyymi

        Pari ja puoli miljardia ihmistä maailmassa kannattaa saatananpalvontauskontoa, joka perustuu Jumalan kuolemaan.

        Minkähän takia Jumala karkoitti ihmisen paratiisista, kun ihminen tuli tietämään hyvän ja pahan, ettei se vain söisi vielä elämän puusta ja eläisi ikuisesti (Moos.1,3.22)?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pari ja puoli miljardia ihmistä maailmassa kannattaa saatananpalvontauskontoa, joka perustuu Jumalan kuolemaan.

        Minkähän takia Jumala karkoitti ihmisen paratiisista, kun ihminen tuli tietämään hyvän ja pahan, ettei se vain söisi vielä elämän puusta ja eläisi ikuisesti (Moos.1,3.22)?

        Eli Jumala ei ainakaan tykkää siitä, että ihmisillä olisi ikuinen elämä.


      • Anonyymi

        No, jos luomiskertomukseen on uskomista, niin ei ainakaan niin kauan kuin ihminen ei ole edes oppinut erottamaan hyvää ja pahaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, jos luomiskertomukseen on uskomista, niin ei ainakaan niin kauan kuin ihminen ei ole edes oppinut erottamaan hyvää ja pahaa.

        Kyllä sinökin erotat pahan hyvästä.


      • Anonyymi

        Onko oppi Jumalan kuolemasta ja kiduttamisesta ihmisenä ristillä, jotta ihminen saa perusteettoman armon teoista huolimatta hyvä asia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinökin erotat pahan hyvästä.

        Mutta siitä ei Jumala yhtään tykkää, oli se pointti.


    • Anonyymi

      Niin onhan se ihan kamalaa noi vihervassarit kun ne on just sitä porukkaa jotka kokee, että jos kerran kirkko tämän hetkisenä instituutiona pyörii niin voisi tehdä muutakin kuin vain kastaa, vihkiä ja haudata. Tuolla tarkoita käytännön ruohonjuuri toimintaa oli se sitten mitä hyvänsä kunhan on yleishyödyllistä. Voin kertoa kun täällä suomen raamattu-vyöhykkeellä elelen, että juuri suurinosa on tuota. Mielestäni kehitys on aivan oikea joukossa on voimaa ja siinähän se seurakuntakin mitataan (eli hedelmistään tunnetaan) ollaanko oikeasti tekemässä yhteisönsä hyväksi jotakin vai pönötetäänkö vain synkkänä jumalanpalveluksissa. Eikä tuossa ole kyse rahasta vaan monessa asiassa auttamiseen riittää pieni omanajan lahjoitus.

      • Kuinka moni odottaa kirkolta muuta kuin lasten kastamista, kirkollista vihkimistä, perheterapiaa, hautaan siunaamista?


      • torre12 kirjoitti:

        Kuinka moni odottaa kirkolta muuta kuin lasten kastamista, kirkollista vihkimistä, perheterapiaa, hautaan siunaamista?

        Aika harvat varmaankin. Huvittavintahan tuossa on tosin se, että näille hurmosporukoille kelpaa sitten kirkko esimerkiksi kasteenmuodossa kun on ns. yksinpuolin tehty lapsi, eli naimaton äiti tai sitten kun pitää päästä neljännen kerran pyhään avioon.

        Olenpa itse todistanut hommaa jossa naimisissa oleva oikein uskovakin mies sai ensin "syrjäpolun" kanssa lapsen joka kastettiin ja sitten vajaan vuoden kuluttua meni naimisiin tuon äidin kanssa. Oli hienot juhlat ja kaikki.


    • Periaatteessa kaiken alasajo on menossa, aurinkokin sammuu, kun siellä oleva fuusio loppuu alkuaineiden ehtyessä.

      • Anonyymi

        Olen varma, että siitä on kyllä otettu varmuuskopio.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olen varma, että siitä on kyllä otettu varmuuskopio.

        Mitä tuolla tarkkaan ottaen tarkoitat?


    • Anonyymi

      Kirkon alasajoon on tietenkin syypää Venäjä. Niin ja persut.
      Kun kerran vakiosyylliset on nimetty, niin miksi niitä ei käytettäisi?

    • Anonyymi

      Ihmiset alkavat järkiintyä. Juutalaisten sadut menettävät hohdokkuuttaan. Jo on aikakin!

    • Anonyymi

      Kirkko aikakin ajaa alas, kuka tänäpäivänä tarvitsee aikuisten satuja.

      • Anonyymi

        Minä tarvitsen - enkä katso olevani Albert Einsteiniä huonompi, kun hän sanoi, että luonnontiede ilman uskontoa on rampa ja uskonto ilman luonnontiedettä sokea. Mutta kristinusko Jumalan kuolemalla ja irrallisialla hokemalauseilla ja omavanhurskauksillaan on jotakin niin typerää, ettei se sovi Einsteinin määritelmään, vaan koko satu on vaihdettava sellaiseksi, ettei paha noita enää työnnä lapsia uuniin.


    • Olisiko kirkko sitten nykyistä suositumpi, jos se olisi takertunut tiukan fundamentalistisiin Raamatun tulkintoihin?

      • Anonyymi

        Se olisi ainakin kirkko eikä sirkus.


      • Anonyymi

        Kirkko olisi suositumpi, jos se perustuisi uskonnollaan Jeesuksen opetuksiin, etiikkaan ja moraaliin - olisi oikeasti tie, totuus ja elämä. Jeesuksen idea oli opettaa alhaisten tunteiden voittamista, eikä kuolemaansa Jumalana ristillä, jotta ihminen saa teoistaan huolimatta perusteettoman armon. Kuten teologian tohtori Tarkki sanoi - nykyihminen ei koe veristä sijaiskärsimys- ja vampyyriuskontoa mielekkäänä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirkko olisi suositumpi, jos se perustuisi uskonnollaan Jeesuksen opetuksiin, etiikkaan ja moraaliin - olisi oikeasti tie, totuus ja elämä. Jeesuksen idea oli opettaa alhaisten tunteiden voittamista, eikä kuolemaansa Jumalana ristillä, jotta ihminen saa teoistaan huolimatta perusteettoman armon. Kuten teologian tohtori Tarkki sanoi - nykyihminen ei koe veristä sijaiskärsimys- ja vampyyriuskontoa mielekkäänä.

        Te on sitten ikävää, että Tarkille eikä nykyihmiselle ei kelpaa Jeesuksen veri koska vain siinä on pelastus 🤓


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirkko olisi suositumpi, jos se perustuisi uskonnollaan Jeesuksen opetuksiin, etiikkaan ja moraaliin - olisi oikeasti tie, totuus ja elämä. Jeesuksen idea oli opettaa alhaisten tunteiden voittamista, eikä kuolemaansa Jumalana ristillä, jotta ihminen saa teoistaan huolimatta perusteettoman armon. Kuten teologian tohtori Tarkki sanoi - nykyihminen ei koe veristä sijaiskärsimys- ja vampyyriuskontoa mielekkäänä.

        Tässä muutamia asioita, jotka Raamattu liittää Jeesuksen vereen.

        Liiton ja anteeksiantamisen veri
        Jeesuksen veri on liiton ja anteeksiantamisen veri. Jeesuksen vuodattama veri on solminut kestävän liiton meidän syntisten ja pyhän Jumalan välille. Jeesuksen veri on vuotanut, että me saisimme syntimme anteeksi. (Matt. 26:28)

        Lunastuksen veri
        Jeesuksen veri on lunastuksen veri. Se on maksettu lunnaina meistä, että me vapautuisimme synnin orjuudesta. Meidän lunastusmaksunamme ei ole käytetty hopeaa, kultaa eikä edes kryptovaluuttoja vaan jotain paljon kallisarvoisempaa, synnittömän ja tahrattoman Jeesuksen kallista verta. (1.Piet.1:18-19)

        Puhdistava veri
        Jeesuksen veri on puhdistava veri. Se pesee hohtavan puhtaaksi sellaisen, minkä edessä vahvinkin maallinen pesuaine on voimaton. Vain Jeesuksen veri voi puhdistaa meidän huonon omantuntomme, jossa vellovat syyttävinä pahat tekomme, lankeemuksemme, laiminlyöntimme ja kovat sanamme. Saat olla tästä varma, sillä ”Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi”, sanoo Herra, sinun armahtajasi. (1.Joh.1:7 ja Hepr.1:13-14)

        Läheisyyden veri
        Jeesuksen veri on läheisyyden veri. Raamattu kertoo meille, että Jumala on Kristuksessa Jeesuksessa, hänen veressään, tuonut lähelleen meidät, jotka ennen olimme kaukana hänestä. Isä on Jeesuksen veren ansiosta saanut kaipaamansa lapset lähelleen ja viimein takaisin kotiin saakka. (Ef.2:13) Jeesuksen veri rakentaa yhteyttä myös kaikkien häneen turvautuvien Jumalan lasten välille.

        Vanhurskauden ja pyhityksen veri
        Jeesuksen veri on vanhurskauden ja pyhityksen veri. Paavali kirjoittaa siitä, miten Jeesuksen veri tekee syntisen ihmisen vanhurskaaksi, Jumalalle kelpaaviksi. Kärsiessään Jeesus myös pyhitti kansansa omalla verellään, niin että me antaisimme oman elämämme Jumalan käyttöön ja toteuttamaan hänen tahtonsa mukaisia asioita. (Room.5:9 ja Hepr.13:14)

        Sovinnon ja rauhan veri
        Ja vielä lopuksi: Jeesuksen veri on sovinnon ja rauhan veri. Kaikkivaltias Jumala on viisaudessaan vahvistanut Jeesuksen välityksellä ja hänen verensä kautta rauhan kaiken kanssa, mitä on maan päällä ja taivaissa. (Kol.1:19-20)

        Jos Jumala on tehnyt rauhan ja sovinnon meidän kanssamme, tehkäämme mekin sovinto ja rauha kaikkien muiden Jeesukseen uskovien Jumalan lasten kanssa.

        Kun osallistut Herran Pyhälle Ehtoolliselle, sinulle lahjoitetaan leivässä ja viinissä kaikki Jeesuksen vereen sisältyvät valtavat aarteet ja siunaukset. Sinun edestäsi annettu, sinun puolestasi vuodatettu.


      • Anonyymi

        <<Kun osallistut Herran Pyhälle Ehtoolliselle, sinulle lahjoitetaan leivässä ja viinissä kaikki Jeesuksen vereen sisältyvät valtavat aarteet ja siunaukset.<<

        Näin ne saatananpalvojat uskovat.

        Tampereella tapettiin voimailija toisten voimailijoiden toimesta, jotka olivat hävinneet tuolle miehelle, koska he halusivat tuon henkilön voiman itselleen. Sitten he söivät uhrinsa saadakseen tuon saman voiman siunauksen. Heidät tuomittiin elinkautiseen murhasta.

        Tämä on juuri saatananpalvojien idea.

        Samanlaista ihmissyöntiä vastaavasti harrasti intiaanit, mutta heidän tarkoitus oli syödä vihollinen, jotta tämä ei tule kostamaan. Kun Paavali antoi Raamatussa ehtoolliset asetussanat, hän sanoi, että tuo ihmissyönti/jumalansyönti harrastetaan sen vuoksi, että sillä julistetaan Herran kuolemaa, joka viittaa enemmän tarkoitukseltaan tähän intiaanien riittiin.

        <<Kannibalismi tarkoittaa samaa lajia olevan yksilön syömistä. Myös eläintä, joka syö oman lajinsa edustajia, kutsutaan kannibaaliksi. Ihmistä, joka syö toista ihmistä, kutsutaan nimellä ihmissyöjä eli antropofagi.

        Kannibalismia pidetään yleisesti ruokatabuna. Sitä on kuitenkin harrastettu uskontoon ja sodankäyntiin liittyvissä rituaaleissa. Joidenkin antropologien mukaan se on ollut yleistä muinaisuudessa, toiset taas suhtautuvat siihen suurella epäilyksellä ja uskovat, että tapa on ollut todella harvinainen, ja ”villien” ihmissyöntiä on liioiteltu perusteluna vieraiden kansojen sivistämiselle.[4]

        Ihmissyöntiä on pidetty keinona varmistaa surmatun vihollisen elinvoiman karkottaminen. Hautajaisrituaaleissa sitä on tehty varmistamaan kunnioitetun heimon jäsenen kuolemattomuus. Surmatun vihollisen elinvoiman omaan haltuun saaminen on luultavasti yleisempää. Esim. 1600-luvulla jesuiitat kertovat irokeesien ja huronien harjoittaneen rituaalista kannibalismia juuri tämän periaatteen takia. Ellei vihollista adoptoitu, häntä todennäköisemmin kidutettiin, ja jos vihollinen osoittautui urheaksi, hänen sydämensä tai lihaansa voitiin syödä, jotta vihollisen voima siirtyisi näin syöjiin.[6] Historioitsija Richard Suggin mukaan jo atsteekit harjoittivat syötäviksi tarkoitettujen vankien soveltuvuuden testaamista kidutuksella.[6] Kansanperinteessä kannibalismi liitetään pahuuteen, esim. sadussa Hannu ja Kerttu.

        Mytologiassa kannibalismi on laajennettu universaaliksi periaatteeksi, kuten hindujumala Kalin tapauksessa. Kalin kerrotaan juoneen demonien veri estääkseen niitä nousemasta uudelleen. Kreikan mytologiassa Kronoksen tarinassa on kannibalismin teemaa.

        Taiteessa helvetti on usein kuvattu suuna, joka syö ihmisiä. Kristittyjen ehtoollisessa tapahtuu symbolista ihmissyöntiä. Katolisen dogmin mukaan leipä ja viini muuttuvat oikeaksi Kristuksen vereksi ja lihaksi ehtoollisessa.<<

        Lähde: wikipedia

        Augsburgin tunnustus, tärkein luterilaisuuden tunnustuksista:

        <<Opetetaan, että Kristuksen ruumis ja veri ovat leivän ja viinin muodossa TODELLISESTI läsnä ja että ne siinä jaetaan ja nautitaan.<<

        Brutaalia, uskomatonta ja karmeaa pahuutta, joka on saatu ihmisten päähän muka pyhänä ja hyvänä - kertoo paljon ihmisestä lajina, joka on pahempi kaikkia muita petoeläimiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kirkko olisi suositumpi, jos se perustuisi uskonnollaan Jeesuksen opetuksiin, etiikkaan ja moraaliin - olisi oikeasti tie, totuus ja elämä. Jeesuksen idea oli opettaa alhaisten tunteiden voittamista, eikä kuolemaansa Jumalana ristillä, jotta ihminen saa teoistaan huolimatta perusteettoman armon. Kuten teologian tohtori Tarkki sanoi - nykyihminen ei koe veristä sijaiskärsimys- ja vampyyriuskontoa mielekkäänä.

        Juuri näin, Jeesus opetti nimenomaan etiikkaa ja moraalia ja myöhemmin tulleet keksivät vasta nämä ihmeelliset ns. korkeammat teologiat ja muut kummallisuudet.


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Te on sitten ikävää, että Tarkille eikä nykyihmiselle ei kelpaa Jeesuksen veri koska vain siinä on pelastus 🤓

        Eikö olekin kummallista ja ikävää?! Miksi ihmeessä ihmiset eivät tajua, että mikä etu on saatananpalvonnassa, jos syömme oman viisaan ja kidutetun opettajamme Jumalana? Kyllä on tyhmiä ihmisiä, todella.


      • sage8 kirjoitti:

        Juuri näin, Jeesus opetti nimenomaan etiikkaa ja moraalia ja myöhemmin tulleet keksivät vasta nämä ihmeelliset ns. korkeammat teologiat ja muut kummallisuudet.

        Raamattu on eri mieltä. Jeesus opetti Jumalan valtakuntaa ja parannuksen tekoa synneistä 🤓


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikö olekin kummallista ja ikävää?! Miksi ihmeessä ihmiset eivät tajua, että mikä etu on saatananpalvonnassa, jos syömme oman viisaan ja kidutetun opettajamme Jumalana? Kyllä on tyhmiä ihmisiä, todella.

        Mihinkäs lahkoon sinä kuuluitkaan🤔❓


      • Anonyymi

        Sinun kirjasi on väärennetty. Jeesuksen sanat on siihen väärennetty. Evankeliumit on tutkijoiden mukaan saarnaajien sävellystä. Alkuperäiset opetukset, jotka kirkko oli vaatinut hävittämään, kertovat, ettei Jeesus koskaan edes sanonut synti-sanaa.

        Mutta sanoi synti-sanan tai ei - niin kyllä jukolavita ihminen voi käyttää ihan omaakin järkeä ihmissyönnissä - että onko se pyhää ja hyvää vai eikö ole, jos se jo tänä päivänäkin tunnetaan saatananpalvontarituaalina, ja Paavali sanoo Raamatussa itse antaneensa ehtoollisen asetussanat, joiden tarkoitus on vain julistaa herran kuolemaa!

        Te teette uskolla ihan mitä tahansa tehty uskonto käskee tekemään ja sitten pilkkaatte muslimeja! Jeesus opetti päinvastaista - älkää uskoko vaikka teidän käsketään, ajatelkaa järjellä.


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Mihinkäs lahkoon sinä kuuluitkaan🤔❓

        PITÄÄKÖ OLLA JONKUN LAHKON JÄSEN, JOS YMMÄRTÄÄ, ETTEI IHMISSYÖNTI OLE PYHÄÄ, VAAN SE ON KANNIBALISMIA, JA YMMÄRTÄÄ, ETTÄ JOS SYÖDÄÄN IHMISJUMALA,NIIN OLLAAN VIELÄ JOSSAKIN VIELÄ PAHEMMASSA, TÄYSIN PIMEÄSSÄ JA BRUTAALISSA jA SAIRAASSA TOUHUSSA?


      • Anonyymi kirjoitti:

        PITÄÄKÖ OLLA JONKUN LAHKON JÄSEN, JOS YMMÄRTÄÄ, ETTEI IHMISSYÖNTI OLE PYHÄÄ, VAAN SE ON KANNIBALISMIA, JA YMMÄRTÄÄ, ETTÄ JOS SYÖDÄÄN IHMISJUMALA,NIIN OLLAAN VIELÄ JOSSAKIN VIELÄ PAHEMMASSA, TÄYSIN PIMEÄSSÄ JA BRUTAALISSA jA SAIRAASSA TOUHUSSA?

        Se on vain sinun oma tulkintasi 😃


      • usko.vainen kirjoitti:

        Raamattu on eri mieltä. Jeesus opetti Jumalan valtakuntaa ja parannuksen tekoa synneistä 🤓

        Joitakin mainintoja noistakin on mutta suurimman osan puheistaan hän opetti etiikkaa ja moraalia ja mm. Matt. 25: 31-45 kertoo millä on merkitystä.


      • Anonyymi
        sage8 kirjoitti:

        Juuri näin, Jeesus opetti nimenomaan etiikkaa ja moraalia ja myöhemmin tulleet keksivät vasta nämä ihmeelliset ns. korkeammat teologiat ja muut kummallisuudet.

        Se johtuu juuri siitä, että keksittiin lepyttää vihainen Jumala, joka VT:ssä käski tappamaan ihmeidentekijän eli itse Saatana hyvän Jumalan hyvältä tuoksuvalla uhrilahjalla - kuten Paavali sanoo Jeesuksesta.

        Augsburgin tunnustus:

        <<Opetetaan Poika Jumalan tulleen ihmiseksi ja että Kristus oli tosi ihminen ja tosi Jumala, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi uhri niin perisynnin kuin kaikkien muidenkin syntien tähden ja että hän sovittaisi Jumalan vihan. <<

        Ja tämä siksi, koska näistä saatananpalvojista on tyhmän uskon perusteella ollut valtaapitäjille kautta aikojen enemmän hyötyä kuin oikeudenmukaisesti ja kunnolla toimivista ihmisistä, jotka ajattelevat viisaasti omalla järjellä, jota järjen käyttöä Jeesus opetti.

        Millä tänä päivänäkään elinkeinoelämä toimii, kuin ihmisen ahneudella ja kaikilla mahdollisilla alhaisilla tunteilla, joihin vedotaan, että ihmiset ostavat ja kuluttavat aina vain enemmän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se johtuu juuri siitä, että keksittiin lepyttää vihainen Jumala, joka VT:ssä käski tappamaan ihmeidentekijän eli itse Saatana hyvän Jumalan hyvältä tuoksuvalla uhrilahjalla - kuten Paavali sanoo Jeesuksesta.

        Augsburgin tunnustus:

        <<Opetetaan Poika Jumalan tulleen ihmiseksi ja että Kristus oli tosi ihminen ja tosi Jumala, sillä hänen jumalallinen ja inhimillinen persoonansa olivat erottamattomasti yhtyneet. Hänet ristiinnaulittiin, jotta hän olisi uhri niin perisynnin kuin kaikkien muidenkin syntien tähden ja että hän sovittaisi Jumalan vihan. <<

        Ja tämä siksi, koska näistä saatananpalvojista on tyhmän uskon perusteella ollut valtaapitäjille kautta aikojen enemmän hyötyä kuin oikeudenmukaisesti ja kunnolla toimivista ihmisistä, jotka ajattelevat viisaasti omalla järjellä, jota järjen käyttöä Jeesus opetti.

        Millä tänä päivänäkään elinkeinoelämä toimii, kuin ihmisen ahneudella ja kaikilla mahdollisilla alhaisilla tunteilla, joihin vedotaan, että ihmiset ostavat ja kuluttavat aina vain enemmän?

        Eikö vieläkään ole mennyt perille, että mitä ovat evankeliumit ja kenen tekemiä ja miten ne on tehty, vaikka olen jo sata kertaa laittanut tämän asian tänne? EVANKELIUMIT EIVÄT OLE HISTORIAKIRJOITUKSIA.


      • Anonyymi

        <<Joitakin mainintoja noistakin on mutta suurimman osan puheistaan hän opetti etiikkaa ja moraalia ja mm. Matt. 25: 31-45 kertoo millä on merkitystä.<<

        Ed. oleva teksti oli tähän kirjoitukseen.


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Se on vain sinun oma tulkintasi 😃

        Sekö on minun oma tulkinta, että ihmissyönti on brutaalia? Vai sekö, että ihmissyönti Jumalan syöntinä on vielä brutaalimpaa ja alkukantaisempaa? Vai mikä? Vai sekö, että ihmissyönti on saatananpalvontarituaali?


      • Anonyymi

        Ymmärrän täysin, ettei teidän manipuloiduille ja sairaille päillenne mitään voi, jotka ette erota pahaa hyvästä ja Jumalaa Saatanasta, mutta se on teidän ongelmanne.


      • Anonyymi

        <<3:22 Ja Herra Jumala sanoi: "Katso, ihminen on tullut sellaiseksi kuin joku meistä, niin että hän tietää hyvän ja pahan. Kun ei hän nyt vain ojentaisi kättänsä ja ottaisi myös elämän puusta ja söisi ja eläisi iankaikkisesti!" <<

        Tässä on perussyy miksi ihminen karkotettiin paratiisista - ihminen ei erota edes Saatanaa Jumalasta.


      • sage8 kirjoitti:

        Joitakin mainintoja noistakin on mutta suurimman osan puheistaan hän opetti etiikkaa ja moraalia ja mm. Matt. 25: 31-45 kertoo millä on merkitystä.

        Vain nuo muutamat jakeet eivät ole kuin murto-osa evankeliumeista 🤓 oletko koskaan lukenut kokonaan evankeliumeita ❓


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sekö on minun oma tulkinta, että ihmissyönti on brutaalia? Vai sekö, että ihmissyönti Jumalan syöntinä on vielä brutaalimpaa ja alkukantaisempaa? Vai mikä? Vai sekö, että ihmissyönti on saatananpalvontarituaali?

        Kerro toki missä olet nähnyt kannibalismia ja oletko ilmoittanut poliisille 👮‍♀️❓


      • Anonyymi kirjoitti:

        <<Joitakin mainintoja noistakin on mutta suurimman osan puheistaan hän opetti etiikkaa ja moraalia ja mm. Matt. 25: 31-45 kertoo millä on merkitystä.<<

        Ed. oleva teksti oli tähän kirjoitukseen.

        Monta anonyymiä kun on niin on vähän sekaista.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Vain nuo muutamat jakeet eivät ole kuin murto-osa evankeliumeista 🤓 oletko koskaan lukenut kokonaan evankeliumeita ❓

        Olen lukenut kaikki mutta Matteukseen olen erikoistunut.


      • sage8 kirjoitti:

        Olen lukenut kaikki mutta Matteukseen olen erikoistunut.

        Hyvä, toivottavasti sitten muistat miksi Jeesus tuli ihmiseksi maailmaan 🤓


      • Anonyymi

        Jos ihminen olisi päässyt syömään elämän puusta, kun ei erota edes Saatanaa Jumalasta, niin maapallolla eläisi nyt ikuisesti eläviä saatanoita pilvin pimein ihan itse Raamatunkin kertomuksen mukaan.

        Ja niinpä Jumala karkotti ihmisen paratiisista ja laittoi paluutietä (jonka paluutien Jeesus moraalisilla ja eettisillä opetuksillaan opettaa - hän on tie, totuus ja elämä) vartioimaan tulisen miekan ja kerubit. Viisaasti nuokin, koska varmasti tajusi, että seuraavaksi ihminen yrittää jo tappaa koko Jumalansa saadakseen paratiisin omakseen.

        Ja niinhän tässä kävi.


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Vain nuo muutamat jakeet eivät ole kuin murto-osa evankeliumeista 🤓 oletko koskaan lukenut kokonaan evankeliumeita ❓

        No eivät ne sitten ole kai tärkeitä uskovaiselle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No eivät ne sitten ole kai tärkeitä uskovaiselle.

        Tärkeitä mutta EI tärkeimpiä 😃


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Hyvä, toivottavasti sitten muistat miksi Jeesus tuli ihmiseksi maailmaan 🤓

        Sinun ei tarvitse muistaa, kun et edes tiedä tai tajua, koska pääsi on Jumalan verenjuonnilla ja ruumiinsyönnillä saatananpalvontamanipuloitu.

        Jeesus tuli tuomaan tiedon - sanotaan, että pelastamaan elämän - että miten ihminen löytää 'paluutien paratiisiin' takaisin voittamalla alhaiset tunteensa. Hän näytti myös esimerkkiä.

        Tämän vuoksi hän opetti moraalisia ja eettisiä opetuksiaan, ja kehotti kuulemaan ne - kellä on korvat se kuulkoon! - ja sanoi, että joka kuulee ne, hän muuttuu ja kun hän muuttuu, hän tulee tunnetuksi itselleen ja kivetkin palvelevat häntä (Jeesus opetti todellisuutta, joka vastaa tämän päivän tiedettä).

        - Se, että saa materian haltuunsa - voittaa sen - on ikuista elämää, koska pystyy vaikuttamaan entropianlakiin (tämän päivän tieteellinen selitys), kuten Jeesus teki aineellistaessaan esimerkiksi ruokaa.

        Tällainen olisi aivan valtava vahinko elinkeinoelämälle, jos jo 2000 vuotta ihmiset olisivat saaneet oikeaa tietoa Jeesuksesta ja pystyneet tähän. Miten sitten markkinatori olisi pyörinyt?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Sinun ei tarvitse muistaa, kun et edes tiedä tai tajua, koska pääsi on Jumalan verenjuonnilla ja ruumiinsyönnillä saatananpalvontamanipuloitu.

        Jeesus tuli tuomaan tiedon - sanotaan, että pelastamaan elämän - että miten ihminen löytää 'paluutien paratiisiin' takaisin voittamalla alhaiset tunteensa. Hän näytti myös esimerkkiä.

        Tämän vuoksi hän opetti moraalisia ja eettisiä opetuksiaan, ja kehotti kuulemaan ne - kellä on korvat se kuulkoon! - ja sanoi, että joka kuulee ne, hän muuttuu ja kun hän muuttuu, hän tulee tunnetuksi itselleen ja kivetkin palvelevat häntä (Jeesus opetti todellisuutta, joka vastaa tämän päivän tiedettä).

        - Se, että saa materian haltuunsa - voittaa sen - on ikuista elämää, koska pystyy vaikuttamaan entropianlakiin (tämän päivän tieteellinen selitys), kuten Jeesus teki aineellistaessaan esimerkiksi ruokaa.

        Tällainen olisi aivan valtava vahinko elinkeinoelämälle, jos jo 2000 vuotta ihmiset olisivat saaneet oikeaa tietoa Jeesuksesta ja pystyneet tähän. Miten sitten markkinatori olisi pyörinyt?

        Joko ilmoitit poliisille 👮‍♀️ kannibalismista ❓


      • Anonyymi

        Miten vielä tänä päivänäkin ihminen voi olla niin tyhmä - puhumattakaan tuosta muinaisesta jättijärjestelmästä, jolla tavallinen ihminen väkivallalla ja auktoriteettiuskolla laitettiin pysymään universumin mitan päässä Jumalasta, ettei se vain keksisi jutun juonta - ja kuvittelee valtaapitävien järjestävän asioita tavallisen mitättömän kansalaisen hyvinvointia silmällä pitäen.

        Niin, sitä on näitä asioita jäjestellyt itärajan takanakin muinoin Isä Aurinkoinen (viittaus piispa Huovisen tekstiin, jossa hän sanoo kristuksen olevan Sol Invictus, Auringonjumala, joka asetettiin pakanajumalan tilalle keisarin toimesta).


      • Anonyymi
        usko.vainen kirjoitti:

        Joko ilmoitit poliisille 👮‍♀️ kannibalismista ❓

        Nöyryytät itseäsi julkisesti tarpeettomalla tyhmyydellä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nöyryytät itseäsi julkisesti tarpeettomalla tyhmyydellä.

        Etköhän se ole sinä jota nöyryytetään, Anoliini 😅😂🤣


      • Anonyymi

        Etsitkö minulle nyt kristinuskon opista sen taivaan, johon olet Jumalan verenjuonnilla ja ruumiinsyönnillä matkalla, kiitän! Tätä olen nyt kysynyt monta kuukautta, eikä yksikään uskovainen löydä. Minä kyllä löydän teille opista helvetissä tarjotusn ikuisen elämän.

        Sinulla on nyt tilaisuus todistaa, että olen väärässä.

        Ole hyvä!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Etsitkö minulle nyt kristinuskon opista sen taivaan, johon olet Jumalan verenjuonnilla ja ruumiinsyönnillä matkalla, kiitän! Tätä olen nyt kysynyt monta kuukautta, eikä yksikään uskovainen löydä. Minä kyllä löydän teille opista helvetissä tarjotusn ikuisen elämän.

        Sinulla on nyt tilaisuus todistaa, että olen väärässä.

        Ole hyvä!

        Tee ilmoitus polliisille 👮‍♀️❗️


      • Anonyymi

        <<Etsitkö minulle nyt kristinuskon opista sen taivaan, johon olet Jumalan verenjuonnilla ja ruumiinsyönnillä matkalla, kiitän! Tätä olen nyt kysynyt monta kuukautta, eikä yksikään uskovainen löydä. Minä kyllä löydän teille opista helvetissä tarjotusn ikuisen elämän.

        Sinulla on nyt tilaisuus todistaa, että olen väärässä.

        Ole hyvä!<<

        <<Tee ilmoitus polliisille 👮‍♀️❗️<<

        Niin, voisihan usko.vainen tosiaan tehdä vaikka katoamisilmoituksen.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Hyvä, toivottavasti sitten muistat miksi Jeesus tuli ihmiseksi maailmaan 🤓

        Jeesus tuli ihmiseksi, koska joku keksi niin kirjoittaa.


      • usko.vainen kirjoitti:

        Hyvä, toivottavasti sitten muistat miksi Jeesus tuli ihmiseksi maailmaan 🤓

        Niin... MIKSI Jeesus sitten "tuli ihmiseksi maailmaan"? Luomiskertomus ei ole totta. Näin ollen, koko kristinuskolla periaatteessa ei ole minkäänlaista pohjaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <<Etsitkö minulle nyt kristinuskon opista sen taivaan, johon olet Jumalan verenjuonnilla ja ruumiinsyönnillä matkalla, kiitän! Tätä olen nyt kysynyt monta kuukautta, eikä yksikään uskovainen löydä. Minä kyllä löydän teille opista helvetissä tarjotusn ikuisen elämän.

        Sinulla on nyt tilaisuus todistaa, että olen väärässä.

        Ole hyvä!<<

        <<Tee ilmoitus polliisille 👮‍♀️❗️<<

        Niin, voisihan usko.vainen tosiaan tehdä vaikka katoamisilmoituksen.

        Ketä kiinnostaa todistaa sinulle yhtään mitään, ei ketään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa todistaa sinulle yhtään mitään, ei ketään.

        Olisi järkevää, jos et nolaisi itseäsi ihan joka päivä?


    • juu..onhan ihminen erikoinen ,aivojen kapasiteetista olemme nyt käyttäneet n.20%
      ajankulun alusta..ihminen oli käyttänyt aivojen kapasiteetista n,2%..siihen aikaan kaikki oli outoa ,ihminen rupesi miettimään näkemäänsä,,avaruus,tähdet.meteoriitit.tehtiin jumalia,,uskontoja,jotka elävät tänäkin päivänä,,totuus on kylmä ja raju..olemme tässä helvetin rajussa avaruudessa toki järkyttävän kauniissa maapalossa ,ikävä kyllä sattumasta..ei luojaa..ei jumalaa.toiset sivilisaatiot seuraa meitä ,ovat jo täällä olleet miljoonia vuosia..suomen kirkko on ok,,mieli on sellainen ,kun tunnet hyvää..olosi on hyvä..minusta mielummin hyvä kuin tuo pahuus,,ok..syksy tulee.maapallomme kääntyy.ei sitä kukaan käännä ok

      • Anonyymi

        <<totuus on kylmä ja raju..olemme tässä helvetin rajussa avaruudessa<<

        Sitä ei varmaksi pysty kukaan sanomaan - ei edes tieteellisesti - että missä me olemme. Tiede jopa väittää, että koko todellisuus onkin hologrammi ja me olemme tietokonepelin pelihahmoja, joten syytä pitää kaikki mahdollisuudet kuitenkin avoimena.

        <<juu..onhan ihminen erikoinen ,aivojen kapasiteetista olemme nyt käyttäneet n.20%ajankulun alusta..ihminen oli käyttänyt aivojen kapasiteetista n,2%..<<

        Tai sitten tuo aivojen käyttökapasiteetti on vain vähenemään päin, välillä kyllä tuntuu siltä, kun tiede on vasta saavuttanut tason, josta Jeesus puhui 2000 vuotta sitten. Eikä liity sitten niin mitenkään uskovaisten 'verenjuonti ja Jumalan tappo' -juttuihin.

        Ihmisten - ja uskovaisten - on suorastaan mahdottoman vaikeaa edelleenkin ymmärtää mitä Jeesus on puhunut (lukuunottamatta kvanttifyysikoiden), ehkä tarvitaan vielä seuraavat 1000 vuotta olettaen, että ihmisten aivokapasiteetin kehitys ei kulje takaperin.


      • Anonyymi

        Tästä tulikin mieleeni bulgaarialainen ennustaja (tosin valtion palkalla), hän on tuonkin kohdan ennustanut, kuten Vladimirin voiton, kun kaikki sulaa (sulautuu) ja jäljelle jää vain Venäjän kunnia.

        <<Baba Vanga, oikealta nimeltään Vangelia Pandeva, syntyi 1911 ja kuoli 1996. Hän eli koko elämänsä Petrichin kaupungissa Bulgarissa. Vanga menetti näkökykynsä 12-vuotiaana ja eli loppuelämänsä sokeana.

        Erään Adolf Hitlerin kerrotaan II maailmansodan aikana käyneen Vangan juttusilla, ja poistuneen Vangan luota järkyttyneen oloisena.

        Vanga aloitti ennustamisen 16-vuotiaana. Vanga auttoi kykynsä avulla isäänsä etsimään varastettuja lampaita. Hän kykeni esittämään tarkan kuvauksen minne varkaat olivat kätkeneet lampaan. Hänen ennustajankykynsä kehittyi kukkaan hänen täytettyään 30. <<

        http://www.pelastussanoma.fi/Profetiat/Baba Vangan mielenkiintoisia ennustuksia.htm

        Valiltettavasti ennustukset ovat pääosin englanniksi - käyttäkää googlekääntäjää.


    • Anonyymi

      Nyttemmin kirkosta eronneena sitoutumattomana luterilaisena kristittyjä sanon, että suurin syy kirkon alasajoon on kirkko itse ja sen jäsenten enemmistön vastainen toiminta.

      • Anonyymi

        Ei asia ole näin yksinkertainen, jos kirkko on menettänyt auktoriteettiasemansa - se on se mikä näkyy, mutta se ei tietenkään ole koko totuus, koska aikaisemmin tuo kirkollinen toiminta oli 'pakotettua'.

        Tilanne näyttäytyisi täysin erilaiselta, jos voisimme ajatella, että se olisi ollut vapaata ja vaihtoehtoista toimintaa jo 2000 vuotta sen sijaan, että se on ollut sitä vasta kymmenissä vuosissa laskettuna.


      • Anonyymi

        <<kirkon alasajoon on kirkko itse ja sen jäsenten enemmistön vastainen toiminta.<<

        Olen järkyttynyt, jos enemmistön mielestä kirkon myönteistä toimintaa on saatananpalvontarituaalilla julistaa Herran kuolemaa, joka oli ristille kidutettu Jeesus.

        Jopa teologian tohtori on kanssani samaa mieltä, että kirkon on luovuttava vahingollisista opeista, jotka on luotu keskiajalla, eikä vain hankkittava tilanteen parantamiseksi aina vain parempia bändejä ja isompia kaiuttimia, vaan on palattava Jeesuksen opetusten tielle.

        En minä näitä vahingollisia oppeja ole keksinyt, vaan ne on kristinuskossa, tuon ne vaan ääneen julki. Eikä oikein Jumalan kuolema uskontona ja hyvältä tuoksuvana uhrilahjana ja rituaalinen ihmissyönti iske tämän päivän sivistyneeseen ihmiseen - tai kuten teologian tohtori sitä kutsuu, niin vampyyrioppi.

        Ison kirjaimet kirkko- ja kaupunkilehdessä, ja niin totta.

        <<JOS VERISTÄ SIJAISKÄRSIMYSTÄ KOROSTAVA KRISTINUSKO TULISI MARKKINOILLE NYT, SE TODENNÄKÖISESTI KIELLETTÄISIIN TAI SAISI AINAKIN K18-MERKINNÄN.<<

        https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/kristinusko-2-0

        Ja jos tälle ei tehdä jotakin, on kirkko menetetty takuuvarmasti.


      • Anonyymi

        Ja kun puhutaan markinoille tulosta, niin puhutaan kaupallisuudesta - tehdystä ja keksitystä ja kaupatusta.

        Kristinusko on juuri sitä - se oli sitä Jeesuksen mielstä jo hänen aikanaan, ja on ollut kaupankäyntiä senkin jälkeen, josta syystä jo 2000 vuotta sitten Jeesus heitteli rahanvaihtajien pöytiä nurin temppelissä ja ajoi ruoskan kanssa uhrieläinmyyjät ulos.

        Tämän jälkeen hänet itsensä kaupallistettiin ristinkuolemaan Jumalana, jotta ihmiset voivat jatkaa mellastamista alhaisin tuntein niin paljon kun sietää, kun Jeesus kerran kärsi sijaisuhrikuoleman muka syntisen ihmisen puolesta.

        Tai Paavalin sanoin hänen tärkeimmästä opetuskirjeestään:

        <<7:25 Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen mielellä Jumalan lakia, mutta lihalla synnin lakia.<<

        Liha on se, joka vaatii hienot merkkivaatteet - tai ainakin paremmat kuin muilla - ja tietysti kalliimman auton, kun on naapurin äijällä. Ja matkat pitää tehdä vähintään muutama tuhat kilometriä pidemmälle kuin ne toiset naapurit, että saa laittaa faceen kuvia. Ja aitoja!

        Sanokaa minulle yksinkin asia, jota ei lihan synnillä; ahneudella, kateudella, kaunalla, vihalla, mustasukkaisuudella - ja Luoja ties mihin alhaiseen tunteeseen vedoten - myydä?!

        Juu, mutta kiitos tosiaan Jumalalle, meidän Herramme Jeesuksen kautta, että saadaan nyt palvella lihalla synninlakia, jonka Jeesuksen Paavali itse määräsi kuolemaan Suuren juutalaisneuvoston jäsenenä, ja jota kidutettiin ennen tappamista ja murhaamista, ja jonka verta nyt ilolla juodaan siunaten ja syödään hurskaasti hänen runneltua ruumistaan, jolla on koristeltu kaikki pyhät paikat.


      • Anonyymi

        Kristinusko ei tässä muodossaan ole ollut kuin pelkkää kaksinaismoraalista sikailua, jonka todistaa sen uumenista viime vuosina esiinkaivettu sato.

        Se törkeydessään ylittää monen normaali-ihmisen järjen - ja se on ollut todella kuin suoraan saatanasta.

        Ainoa mikä tässä lohduttaa niin se, että niin pitkälle ei valehdeltu, että olisi oppiin laitettu vielä taivaaseen pääsykin, vaan kyllä se ikuinen elämä on tarjottukin helvetissä.

        Kai oppinsa tekijät ajattelivat, että jos on niin hullu, että tähän Jumalan kuolemaan omasta puolesta ihminen tarttuu ahneuksissaan, niin saa sitten vain mitä on tilannut.


      • ”…sen jäsenten enemmistön vastainen toiminta.”

        Koska noihin muihin luterilaisiin kirkkoihin tai yhteisöihin ei ole liittynyt laumoittain ihmisiä, niin asia on juuri päinvastoin. Enemmistö puolustaa ja se vähemmistö sitten pyrkii repimään.


    • Ovatko juutalaiset olleet sijaikärsijöitä, vai koston kohde ?

    • Anonyymi

      Oli kyllä inhottavuuden huippu, kun piispa osallistui pride kulkueeseen.
      Tiedän useita, jotka ovat eronneet kirkosta idioottimaisen tempauksen vuoksi.
      Niin minäkin. Mä nään punaista, jos kuulen homoparin menneen kirkossa vihille.
      Kirkko ei ole enää kirkko, se saastaa täynnä.
      Homojen ja lesbojen saastan pesä.

      • No sinulla saa olla mielipiteitä. Ei ne haittaa.


    • minun alkuperäinen pointti oli se että meillä on nyt paljon uskon suuntia lahkoja..
      heidän tarkoitus ei ole paha,,se on hyvä perus..mutta kun he eivät tiedä.se suututtaa,
      ..tieto on väärä..esm..1900v..mitä ihminen tiesi..maapallo on jatkuvassa liikkeessä..tähti aurinko on paikkallaan .on muita planeettoja..meillä on elämän edellytys..saimme elämän ,miten olemme käytäneet sen,,huh,huh,aivan oikein
      suuntamme on tuho..

    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      127
      2396
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      109
      1444
    3. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      118
      1164
    4. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      338
      1163
    5. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      104
      1097
    6. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      99
      1005
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      45
      722
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      252
      709
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      700
    10. 50
      684
    Aihe