Lain alta armon alle

Anonyymi

Kristuksen sovintotyö, lain täyttäminen ja ylösnousemus ovat uskonvanhurskauden perusta kaikille niille, jotka uskovat.

Pyhän Hengen saamisen jälkeen Paavalinkin lakivanhurskaus vaihtui uskonvanhurskauteen (Ap. t. 9:1–18). Tämän kokemuksen opettamana hän nousi voimakkaasti vastustamaan väärää opetusta, joka oli sekoittamassa lain määräyksiä vapaaseen evankeliumiin.

”Mutta ettei kenkään vanhurskaaksi tule Jumalan edessä lain kautta, se on tiettävä; sillä vanhurskaan pitää elämän uskosta” (Gal. 3:11).

Toisaalta Jeesus on sanonut Matteuksen evankeliumin mukaan, että "älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
Minä sanon teille: ellette te noudata Jumalan tahtoa paljon paremmin kuin lainopettajat ja fariseukset, te ette pääse taivasten valtakuntaan." (Matt. 5:17-20)

Puhuiko Jeesus nuo yllä olevt sanat juutalisille näyttääksen heille, miten vaikea (mahdoton) on ihmisen tulla vanhurskaaksi lain kautta? Paavalihan kirjoittaa, kuten edellä olen jo siteerannut, että "vanhurskaan pitää elämän uskosta” (Gal. 3:11).

Onko tässä ritiriita Jeesuksen ja Paavalin sanojen välillä? Onko täällä ketään, joka asian ymmärtäisi? Jeesus puhuu lain noudattamisen tärkeydestä taivasten vltakuntaan pääsemisen ehtona, Paavali uskosta elämisestä, uskon merkityksestä.
”Mutta ettei kenkään vanhurskaaksi tule Jumalan edessä lain kautta...” (Gal. 3:11).

140

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Siis Jeesus puhui lain alaisena lain alaisille juutalaisille, ei koko maailman pakanakansoille, sanoessaan: Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.
      Lisäksi Jeesus profeettana tiesi Jerusalemin temppelin tuhon. Siis Hän antoi tietoisesti mahdottoman käskyn, sillä uhrit kuuluvat lakiin ja ovat lain keskeisin osa. Luistaakseen uhrijumalanpalveluksesta judaistit vetoavat nimen omaan, siihen ettei ole temmpeliä.
      Juutalaiset ymmärsivät lain vaatimusten oleva liian raskaita, joita ei voinut täyttää. Pietari totesi: Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?

Jos joku viitsisi lukea koko ns. vuorisaarnan, niin hän huomaisi vuorisaarnassa Jeesuksen ensin opettavan uudesta liitosta ja sitten Hän tuo esilleMooseksen lain ja sen vaatimukset ja mahdottomuuden täyttää laki.

Esimerkiksi Jeesus opetti aivan toisella lailla kuin laki: Autuaita ovat hengellisesti köyhät, sillä heidän on taivasten valtakunta. Lain mukaan siunattuja ovat ne, jotka noudattavat lakia ja lain noudattamisesta seuraa aineellista ja maallista rikkautta ja valtaa.
      Judaisti, laitahan tänne raivoisa Raamatun silppujen kokoelmasi ja vieläpä pitkä ja kiivas.

• Anonyymi

>>>Siis Jeesus puhui lain alaisena lain alaisille juutalaisille, ei koko maailman pakanakansoille, sanoessaan: Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.<<<

Puhut täyttä roskaa. Suomi24 on täynnä helluntailaisia eksyttäjiä, jotka kumoavat lakia.

Jeesus puhui tässä kaikille kansoille.

Matt 28:19 Menkää siis ja tehkää kaikki kansat minun opetuslapsikseni:
        ---
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.

Paavali käski kaikkien kansojen noudattaa lakia.

Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ----
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

1 Kor 7:19 On yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei; tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Siis Jeesus puhui lain alaisena lain alaisille juutalaisille, ei koko maailman pakanakansoille, sanoessaan: Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.<<<

Puhut täyttä roskaa. Suomi24 on täynnä helluntailaisia eksyttäjiä, jotka kumoavat lakia.

Jeesus puhui tässä kaikille kansoille.

---
        20 ja opettakaa heitä noudattamaan kaikkea, mitä minä olen käskenyt teidän noudattaa.

Paavali käski kaikkien kansojen noudattaa lakia.

Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä. [Ap. t. 10:34 ]
        12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
        13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ----
        27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.

1 Kor 7:19 On yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei; tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen.

Toraistien valeraamatussa lukee:

Minä Paavali olen kivittänyt lainrikkojia enemmän kuin teistä kukaan.
        Menkää synagoogiin ystäviemme luo opettelemaan laki, mutta älkää puhuko Jeesuksesta, jotta he eivät tappaisi teitä.
        Saarnatkaa tooraa älkää evankeliumia.
        Menkää kolme kertaa vuodessa uhraamaan Jerusalemiin eläinuhreja.
        On hienoa, että me täyttämme lain noudattamalla tooraa.
        Tehkää vaipantupsut.
        Älkää leikatko parranreunaa.
        Älkää leikatko hiuksia ne ohimoilta.

• Anonyymi

Jeesuksen ja Paavalin opetusten välillä on selvä ristiriita, jos ei ymmärrä sitä konteksita, jossa nuo aloituksessa siteeratut raamatun kohdat on puhuttu taikka kirjoitettu.

Pitää siis ymmärtää kirjoitusten konteksti tehdäkseen niistä oikean tulkinnan.

Mitä se puheitten ja kirjoitusten yms. konteksti sitten tarkoittaa, sitä en tässä rupea sen tarkemmin selittämään, katsokaa wikipedisasta, jos ette tiedä.

• Anonyymi

>>>>Jeesuksen ja Paavalin opetusten välillä on selvä ristiriita, jos ei ymmärrä sitä konteksita, jossa nuo aloituksessa siteeratut raamatun kohdat on puhuttu taikka kirjoitettu. <<<<

Sinun kontekstin ymmärtämisessä on ongelmia.

Jeesus antoi esimerkkinsä ja opetuksensa maailman kaikille kansoille. Mikä tässä on vaikeaa ymmärtää?

---

1 Joh 2:3 Siitä me tiedämme tuntevamme hänet, että pidämme hänen käskynsä.
        4 Joka sanoo tuntevansa hänet mutta ei pidä hänen käskyjään, on valehtelija, eikä totuus ole hänessä.
        5 Mutta joka noudattaa hänen sanaansa, hänessä Jumalan rakkaus on todella saavuttanut päämääränsä. Tästä me tiedämme olevamme hänen yhteydessään.
        6 Sen, joka sanoo pysyvänsä hänessä, tulee myös elää samalla tavoin kuin hän eli.

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]
        19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

Jeesus ei rajannut mitään ihmisryhmää tämän ulkopuolelle. Paavalikaan ei rajannut pakanoita näiden käskyjen ulkopuolelle.

Juutalaisten kuninkaasta tulee kaikkien kansojen kuningas. Jeesuksen valtakunnassa on vain yksi laki, jota kaikkien on noudatettava ja se laki on Mooseksen laki ja profeettojen kirjat.

Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,

Joh 12:50 ja minä tiedän, että hänen käskynsä antaa ikuisen elämän. Kun puhun, puhun siis niin kuin Isä on minun käskenyt puhua."

• Anonyymi

Kun aito juutalainen siirtyy lain alta armon alle, niin hän ei saa lopettaa lain rikkomista.

Pakanakaan ei ole ollut lain alla siis vanhassa liitossa, joten pakana ei voi siirtyä lain alta pois. Pakana ei saa myöskään olla noudattamatta lakia, muuten hän ei pääse armon alle, koska armon alla ei saa rikkoa lakia kadotustuomion uhalla.

Room 3:20 Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on.

Joh 8:34 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.

Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
      15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
      16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
      ------
      7 Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas.
      8 Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot.
      9 Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.
      10 Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta,

• Anonyymi

Tämä lain ja armon broblematiikka ei ihmiselle avaudu, ellei hän ole elävässä uskossa.

Vanhurskaan, jonka pitää uskosta elämän, niin kuin siitä Galatalaiskirjeen kirjoittaja toteaa (Gal. 3:11), saa myös tuntea itsensä pahana pyhäksi, syntisenä vanhurskaaksi, jos hän uskosta elää.

• Anonyymi

Moni luulee olevansa elävässä uskossa, harvat sitä on. Paljon on vääriä pfofeettoja äänessä, niitä jotka huutaa, täällä ja täällä on Kristus, vaikka eivät itse Kristusta tunne.

Sellaiset ovat vedettömiä lähteitä, myrskytuulten ajamia pimeyden hattaroita ja yön synkeys on heille varattu, niin kuin siitä apostoli Pietari kirjoittaa.

• Anonyymi

Hirveää eksytystä sinulta. Sinä et ole elävässä uskossa.

Paavali opetti, ettei pakanat ole vanhurskaita, jos he eivät ala noudattaa lakia.

Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ----

Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Moni luulee olevansa elävässä uskossa, harvat sitä on. Paljon on vääriä pfofeettoja äänessä, niitä jotka huutaa, täällä ja täällä on Kristus, vaikka eivät itse Kristusta tunne.

Sellaiset ovat vedettömiä lähteitä, myrskytuulten ajamia pimeyden hattaroita ja yön synkeys on heille varattu, niin kuin siitä apostoli Pietari kirjoittaa.

>>>Paljon on vääriä pfofeettoja äänessä, niitä jotka huutaa, täällä ja täällä on Kristus, vaikka eivät itse Kristusta tunne.<<<<

Helluntaiseurakunnissa on paljon vääriä profeettoja. He saarnaavat laittomuutta. Väärän hengen tunnistaa siitä, että se yllyttää rikkomaan Jumalan tahtoa vastaan. Jumalan tahto on, että kaikki noudattaisivat lakia.

Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

Helluntaiseurakunnissa saarnaavat väärät profeetat tekevät huonoa hedelmää. Laittomuuden opettaminen on nimenomaan Raamatun tarkoittama mätä hedelmä.

Matt 7:15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
        16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
        17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
        18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
        19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
        20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
        21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Ps 1:1 Hyvä on sen osa, joka ei vaella jumalattomien tavoin, ei astu syntisten teille, ei istu pilkkaajien parissa
        2 vaan löytää ilonsa Herran laista, tutkii sitä päivin ja öin.
        3 Hän on kuin puu, vetten äärelle istutettu: se antaa hedelmän ajallaan, eivätkä sen lehdet lakastu. Hän menestyy kaikissa toimissaan.
        4 Niin ei käy jumalattomien. He ovat kuin akanat, joita tuuli ajaa.
        5 Väärintekijät saavat kerran tuomionsa, syntisillä ei ole sijaa vanhurskaiden joukossa.
        6 Herra ohjaa omiensa tietä, mutta jumalattomien tie päätyy tuhoon.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hirveää eksytystä sinulta. Sinä et ole elävässä uskossa.

Paavali opetti, ettei pakanat ole vanhurskaita, jos he eivät ala noudattaa lakia.

Room 2:13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
        ----

Jaak 2:24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

Tämä lain ja armon broblematiikka ei ihmiselle avaudu, ellei hän ole elävässä uskossa.

Vanhurskaan pitää uskosta elämän, niin kuin siitä Galatalaiskirjeen kirjoittaja toteaa (Gal. 3:11). Tätä eivät kaikki ymmärrä, sillä "usko ei ole jokamiehen", eivätkä kaikki kutsutut kuulu valittujen joukkoon. Matt.22:14; 2Tess.3:2

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhurskaan pitää uskosta elämän, niin kuin siitä Galatalaiskirjeen kirjoittaja toteaa (Gal. 3:11). Tätä eivät kaikki ymmärrä, sillä "usko ei ole jokamiehen", eivätkä kaikki kutsutut kuulu valittujen joukkoon. Matt.22:14; 2Tess.3:2

Sinä et olet elävässä uskossa, koska et ymmärrä, mitä Paavalin termit lain alla ja armon alla tarkoittavat.

Sinä haluat elää lihasi mukaan väittäen, ettei armo alla tarvitse noudattaa lakia. Paavali opetti asian toisella tavalla. Armon alla tulee noudattaa lakia kadotustuomion uhalla. Sinun lihallisilla mielipiteillä ei ole tässä asiassa mitään merkitystä, koska Raamattu ratkaisee asian.

Joh 8:34 Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jokainen, joka tekee syntiä, on synnin orja.

Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
        15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
        16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.

• Anonyymi

lain alta seurakunnan vanhempien vallan alle

• Anonyymi

Jo Edenissä oli Jumalanlain rikkomisen sovitusoppi sijaisuhrista olemassa.
      Jumala armosta puki Adamin ja Evan sijaisuhrin nahkapukuun, eli synnin teon alastomuus peitettiin.
      Vanhanliiton aika on varjolain- eli eläinuhrin aikaa, jonka aikakausi oli tarjoitushakuisesti Jumalalta oppina ja opetuksena Golgatalle asti.
      Siis uhri oli lain rikkomisen tähden armon sijaisuhri ja juuri tämä Golgata toi vanhanliitonuhrit päteväksi, eli jos tuota uhria ei olisi, niin vanhanliiton sijaisuhrit olisivat olleet vain rituaaliuhreja.

Kyse on aina laittomuuden, eli lihatyöstä- jolla rikotaan liittosuhde Herraan.
      Ja me emme itse voi korjata sitä suhdetta, koska puhutaan Pyhyyden rikkomisesta. Eli vastapuoli on sopijapuoli ja Hän on sen sovituksen saattanut olemaan.
      Me opimme tekomme, mitä se on.
      Vanhana- aadameina me rikomme rakkaudenlain. Tapamme, siis murhaamme, varastamme, haureus, ja kaikki mikä rikkoo pyhää, on meidän kätten työtä ja juuri me tapoimme ristillä- jonka ME teimme Jumalan Pojan.
      Eli Hän on sijaisena NÄKEMÄMME, mitä olemme saaneet aikaiseksi.
      ja kun me NÄKEMISEMME johdosta herätetty parannukseen laittomuuden, eli rakkaudettomuuden hedelmistä, joudumme syyllisyyteen.
      Synnin palkka, eli lain rikkominen, lain, jonka päämäärä on rakkaus, sen särkeminen. Ja juuri tähän on tuo armonoppi jo Edenistä, tai jo ennen luomista sanottu Sana - Pelastan heidät.

Siis laki on rakkauden hedelmänä ikuinen. SE ei katoa, emmekä sitä hedelmää voi viedä PYHÄÄN, väittämällä, että laki olisi kumottu.
      Rakkausko kumotaan?

Sijaisuhri- eläinuhri, se laki poistui, se oli ajallinen. SE oli varjoa - tuosta Valosta, joka on taivaallinen, sanottu SANA- ja Sana oli tämä ristin voitto.
      Kun on VARJO- on olemassa valon kohde- ja mistä se kohteesta luo varjon.

Siis taivaasta on luvatunmaan Valkeus rakkauden valtakunnasta, jonka elämä on Jumalantahdon mukainen. Siihenhän me olemme matkalla, eli elämä jo täällä parannuksessa, niin Jumalan tahdossa. VAi onko muu rakkauden korvaava näköala? Eikö rakkauden lailla on merkitystä, jonka Jumala työnään meissä saa aikaiseksi Hengellään?
      Eli Valkeus on rakkauden lain merkitys tiellemme, jossa käymme.
      Ja se ristin armosta saatu anteeksianto on vanhanliiton kansankohdalla varjo- jota Golgata valaisee. Tuo varjo yltää Edeniin asti ja varjon varjossa on Leeviläinen pappeus, Toora, eli laki - joka puhuu Kristuksesta - uhrialttarit, Tabernaakkeli- jne. jne. ts. sijaisuhri Edenissä on ihmisen oppinäköalaa.

Minä haluan opetuslapsena olla Jumalantahdon oppilaana, jossa Henki kirkastaa sijaisuhrin kautta tietä, armonvaltakuntaan ja annan sydämeni sille maaperälle, että johon hyvää siementä kylvetään, Jumala antaa kasvun ja siemenen, jonka kautta kylvetään uusi kasvu Jumalantyönä.

Eli meissä ei ole elämää itsessämme. Mutta elämän antaa Herra siemenensä kautta, sateen ja kasvun kautta, kun Herra muokkaa sydämen maaperää, opettaa, ohjaa, neuvoo elämään siten, kun Hän valtakunnassa haluaa elää.
      Iankaikkinen elämä on jo nyt elämää. Siksi Hengen hedelmät on Jumalantyö.

Olemmehan luvattuun maahan matkalla. ja tällä tiellä kysytään kuin Edenissäkin kuuliaisuutta Jumalantahdolle.
      Samaa se oli varjolainkin aikana- eli usko - Jumalan pelastavaan voimaan ja tapaan.
      Samaa se on tänäänkin. Olemme vain "Edenin ulkopuolella!" mutta Kristus on tämän Elämänpuu- mutta puutarhassa on edelleen hyvän ja pahantiedonpuu, jonka hedelmät ovat tavallaan käärmeen sanoman saattamat, että vanhurskaskin voi eksyä.

Jumalalla on vain YKSI kansa. ja Valtakunnan nimikirja on taivaassa. Sitä kutsutaan Elämänkirjaksi. Matkaeväs on Sana- armonkansalaiselle, jonka kirjoitukset eivät eksytä.
      Mutta, eri uskonsuuntien sanat - niissä voi olla jopa hyvältä näyttävää hedelmää, joka eksyttää laittomuuden henkeen . Eli otetaan lihassa voima ja päämäärä, että miten selitetään ikäänkuin armollekin lavea tie.
      Ja täten Jumalannimi tulee pilkatuksi maailmassa ja tie on voimaton.
      Sana voi sydämen ulkopuolella saattaa voimattomaan uskoon, jossa lankeaminen on tosi, eikä armonhokeminen tuo voimaa, kun laittomuuden- eli rakkaudettomuuden elämä on vallannut mielen, ts. hapattanut sydämen syntiin ja synnille annetaan lupa - jonkun opin mukaan elää sydämessä.
      Miten? Siten, että katsotaankin omaa voimaa ja jätetään Pyhä Henki sivuun ja mitoiteaan usko - minän- mukaan. Ja mihin minä pystyy, niin aletaan sen mukaan rakentaamaan uskontunnustuksia ja kirkkokirjoja, johon papit hapattuu mukaan.

• Anonyymi

Laki annettiin Vanhan liiton aikaisille ihmisille, joten sillä Mooseksen lailla ei ole enää Uuden liiton aikana elävässä uskossa eläville autuuden ehtona olevaa merkitystä, sillä vaikka Kristus ei lakia kumonnutkaan, hän täytti sen, niin kuin siitä raamattu todistaa jä näin elävässä uskossa elävät pääsivät lain alta armon alle omistamaan jo täällä ajallisessa elämässä uskossa vaeltaen Kristuksen lahjavanhurskaus, sillä "vanhurskaan pitää elämän uskosta” (Gal. 3:11).

Kerran tämä man päällä ajallisessa elämässä oleva elävä usko, jotka siinä matkaa tekevät, muuttuu näkemiseksi, tapahtuu siirtyminen uskosta näkemiseen kaikkien pyhien joukkoon iankaikkiseen elämään, jossa valona on kaikkivaltias Jumala.

• Anonyymi

Mooseksen laki on myös uuden liiton laki. Sinä sanot, että vaikka lakia ei ole kumottu, niin sitä ei tarvitse noudattaa. Miten väärä kommentti sinulla on. Sinä itse asiassa kumoat koko lain ja näin vedät päällesi sen kadotustuomion, minkä Jeesus Kristus on asettanut lain purkajille.

Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

Sinä et edes ymmärrä, mitä tarkoittaa uskoa Jeesukseen. Vanhurskaaseen uskoon ei riitä se, että uskoo Jeesuksen olevan olemassa, vaan usko pitää osoittaa noudattamalla lakia Jeesuksen antaman käskyn mukaisesti.

Jaak 2:9 Mutta jos te erottelette ihmisiä, te teette syntiä, ja laki osoittaa teidät rikkojiksi.
        ----
        17 Näin on uskonkin laita. Yksinään, ilman tekoja, se on kuollut.
        18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
        19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. [Mark. 1:24]
        20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
        -----
        24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mooseksen laki on myös uuden liiton laki. Sinä sanot, että vaikka lakia ei ole kumottu, niin sitä ei tarvitse noudattaa. Miten väärä kommentti sinulla on. Sinä itse asiassa kumoat koko lain ja näin vedät päällesi sen kadotustuomion, minkä Jeesus Kristus on asettanut lain purkajille.

Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
        20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.

Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.

Sinä et edes ymmärrä, mitä tarkoittaa uskoa Jeesukseen. Vanhurskaaseen uskoon ei riitä se, että uskoo Jeesuksen olevan olemassa, vaan usko pitää osoittaa noudattamalla lakia Jeesuksen antaman käskyn mukaisesti.

Jaak 2:9 Mutta jos te erottelette ihmisiä, te teette syntiä, ja laki osoittaa teidät rikkojiksi.
        ----
        18 Ehkä joku nyt sanoo: "Sinulla on usko, minulla teot." Näytä sinä minulle uskosi ilman tekoja, minä kyllä näytän sinulle uskon teoillani.
        19 Sinä uskot, että Jumala on yksi ainoa. Oikein teet -- pahat hengetkin uskovat sen ja vapisevat. [Mark. 1:24]
        20 Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?
        -----
        24 Näette siis, että ihminen osoittautuu vanhurskaaksi tekojen, ei yksistään uskon perusteella.

Voitko kertoa mitä tekojasi olet ajatellut tuoda Jumalan eteen vanhurskautumisesi takeiksi ja tueksi?

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voitko kertoa mitä tekojasi olet ajatellut tuoda Jumalan eteen vanhurskautumisesi takeiksi ja tueksi?

s-seutulainen

"Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi?" (Matt 7:3)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kuinka näet roskan veljesi silmässä, mutta et huomaa, että omassa silmässäsi on hirsi?" (Matt 7:3)

Vastaa nyt vain - vaikka ohjeeksi meille muille - mitä tekojasi aiot tuoda Jumalan eteen vanhurskautumisesi tueksi ja takeiksi!?

s-seutulainen

• Anonyymi

Minä sain tämän linkin:
      https://youtu.be/AYVAT1b6ViA

• Anonyymi

Näitä Weijo Lindroosin videota ei kannata katsoa. Hänen opetuksessaan on suuria asiavirheitä.

• Anonyymi

Matt.11:30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani keveä. 1Joh.5:3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat. Ap.t.15:10 Miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa?

• Anonyymi

Niin, "miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa? "

Paavalihan kirjoittaa Galatalaiskirjeessä, että "vanhurskaan pitää elämän uskosta” (Gal. 3:11).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin, "miksi te siis nyt kiusaatte Jumalaa ja tahdotte panna opetuslasten niskaan ikeen, jota eivät meidän isämme emmekä mekään ole jaksaneet kantaa? "

Paavalihan kirjoittaa Galatalaiskirjeessä, että "vanhurskaan pitää elämän uskosta” (Gal. 3:11).

Tuo tarkoittaa vanhaa liittoa, jonka iestä juutalaiset eivät jaksaneet kantaa. Mutta uusi liitto on parempi. Jumala kirjoittaa Tooran ihmisten sydämeen, jotta he Tooraa noudattaisivat.

Jakeessa Jer 31:33 lukee alkukielellä, että Toora kirjoitetaan ihmisen sydämiin. Tämän tarkoitus on, että Israelin kansa noudattaisi Tooraa, eikä tietenkään se, että voisi olla noudattamatta Tooraa.

Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. [Hepr. 8:8-12 : Jer. 32:40]
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään."

Ps 40:7 Siksi minä sanoin: "Nyt olen tullut, Herra. Kirjaan on kirjoitettu, mitä minun pitää tehdä.
        8 Jumalani, minä täytän mielelläni tahtosi, sinun lakisi on minun sydämessäni." [Jer. 31:33]

Hes 36:26 Minä annan teille uuden sydämen ja teidän sisimpäänne uuden hengen. Minä otan teidän rinnastanne kivisydämen pois ja annan tilalle elävän sydämen.
        27 Minä annan henkeni teidän sisimpäänne ja ohjaan teidät seuraamaan säädöksiäni, ottamaan varteen minun käskyni ja elämään niiden mukaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo tarkoittaa vanhaa liittoa, jonka iestä juutalaiset eivät jaksaneet kantaa. Mutta uusi liitto on parempi. Jumala kirjoittaa Tooran ihmisten sydämeen, jotta he Tooraa noudattaisivat.

Jakeessa Jer 31:33 lukee alkukielellä, että Toora kirjoitetaan ihmisen sydämiin. Tämän tarkoitus on, että Israelin kansa noudattaisi Tooraa, eikä tietenkään se, että voisi olla noudattamatta Tooraa.

Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. [Hepr. 8:8-12 : Jer. 32:40]
        32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
        33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään."

Ps 40:7 Siksi minä sanoin: "Nyt olen tullut, Herra. Kirjaan on kirjoitettu, mitä minun pitää tehdä.
        8 Jumalani, minä täytän mielelläni tahtosi, sinun lakisi on minun sydämessäni." [Jer. 31:33]

Hes 36:26 Minä annan teille uuden sydämen ja teidän sisimpäänne uuden hengen. Minä otan teidän rinnastanne kivisydämen pois ja annan tilalle elävän sydämen.
        27 Minä annan henkeni teidän sisimpäänne ja ohjaan teidät seuraamaan säädöksiäni, ottamaan varteen minun käskyni ja elämään niiden mukaan.

Jeesushan teki uuden liiiton, Jerusalemin muurista joka oli vanhan liiton symboli ei jäänyt kiveä kiven päälle, korkeintaan vain muisto. Näin on myös vanhan liiton osalta tapahtunut, Jeesus teki uuden liiton kaikivaltiaan Jumalan, sen lähettämänä, joka oli vanhan liiton tehnyt.

Siitä uuden liiton vaikutuksesta apostoli Paavali kirjoittaa, "ettei kenkään vanhurskaaksi tule Jumalan edessä lain kautta, se on tiettävä; sillä vanhurskaan pitää elämän uskosta” (Gal. 3:11).

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesushan teki uuden liiiton, Jerusalemin muurista joka oli vanhan liiton symboli ei jäänyt kiveä kiven päälle, korkeintaan vain muisto. Näin on myös vanhan liiton osalta tapahtunut, Jeesus teki uuden liiton kaikivaltiaan Jumalan, sen lähettämänä, joka oli vanhan liiton tehnyt.

Siitä uuden liiton vaikutuksesta apostoli Paavali kirjoittaa, "ettei kenkään vanhurskaaksi tule Jumalan edessä lain kautta, se on tiettävä; sillä vanhurskaan pitää elämän uskosta” (Gal. 3:11).

Tuo kohta galatalaiskirjeessä tarkoittaa todellakin vanhan liiton juutalaisia jotka eivät halunneet enää uskoa Jeesukseen Kristukseen Gal 1:6. Jokaisen pitää uuden liiton aikana noudattaa lakia, mutta lain käskytä eivät korvaa uskoa Jeesukseen Kristukseen, minkä takia kukaan ei voi vanhurskauttaa itseään lain teoilla, jos ei usko Jeesukseen.

Sitten kun Paavali puhuu roomalaisille pakanauskoville ja Jeesuksen uskoville juutalaisille, niin hän sanoo, ettei vanhurskaaksi tulla vain lukemalla Raamatusta lakia, vaan vanhurskaus edellyttää lain noudattamista.

Ne jotka noudattavat huorakirkon oppia siitä, ettei uskonnon harjoittamisessa tarvita lakia, niin he eivät ole ymmärtäneet, miten ihminen tulee vanhurskaaksi.

Jokainen on syntiä tehnyt, joten hän tarvitsee armoa Jeesukselta Kristukselta. Mutta mitä huorakirkkolaiset eivät halua tehdä, on vanhurskauteen vaadittava parannus laittomista teoista. Vanhurskaus edellyttää yhtä aikaa uskoa Jeesukseen Kristukseen ja lain noudattamista. Ota näistä toinen pois, niin et ole vanhurskas etkä uudessa liitossa.

Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."

Suurin osa kristityistä ei pelastu, koska he eivät ymmärrä tehdä parannusta laittomuudesta.

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
        22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo kohta galatalaiskirjeessä tarkoittaa todellakin vanhan liiton juutalaisia jotka eivät halunneet enää uskoa Jeesukseen Kristukseen Gal 1:6. Jokaisen pitää uuden liiton aikana noudattaa lakia, mutta lain käskytä eivät korvaa uskoa Jeesukseen Kristukseen, minkä takia kukaan ei voi vanhurskauttaa itseään lain teoilla, jos ei usko Jeesukseen.

Sitten kun Paavali puhuu roomalaisille pakanauskoville ja Jeesuksen uskoville juutalaisille, niin hän sanoo, ettei vanhurskaaksi tulla vain lukemalla Raamatusta lakia, vaan vanhurskaus edellyttää lain noudattamista.

Ne jotka noudattavat huorakirkon oppia siitä, ettei uskonnon harjoittamisessa tarvita lakia, niin he eivät ole ymmärtäneet, miten ihminen tulee vanhurskaaksi.

Jokainen on syntiä tehnyt, joten hän tarvitsee armoa Jeesukselta Kristukselta. Mutta mitä huorakirkkolaiset eivät halua tehdä, on vanhurskauteen vaadittava parannus laittomista teoista. Vanhurskaus edellyttää yhtä aikaa uskoa Jeesukseen Kristukseen ja lain noudattamista. Ota näistä toinen pois, niin et ole vanhurskas etkä uudessa liitossa.

Ilm 14:12 Tässä kysytään pyhiltä kestävyyttä, niiltä jotka noudattavat Jumalan käskyjä ja uskovat Jeesukseen."

Suurin osa kristityistä ei pelastu, koska he eivät ymmärrä tehdä parannusta laittomuudesta.

Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.

Kirjoitat, ettei kukaan voi vanhurskautua lain teoista ilman uskoa Jeesukseen Kristukseen.
        Lain teoista voi siis vanhurskautua - jos uskoo Jeesukseen Kristukseen!?
        Toisin sanoen ihmisen on vanhurskautuakseen/pelastuakseen, sen lisäksi, että täyttää lain, uskottava Jeesukseen Kristukseen.
        Siis: Lain täyttämisen ja uskon kautta!

s-seutulainen

• Anonyymi kirjoitti:

Paskaa.

• Anonyymi

Syyrialainen nainen uskoi Jeesukseen viimeisen päälle, hän ei ollut israilin kansan kadonnut lammas, vaan sisällä. Se se oli Jeesuksen performanssi, joka Hän piti, jotta ihmiset tietäisivät, jotka Häneen uskoo kuuluu Israilin kansaan, Jeesus kansaan, joka on kaiken keskipiste alku ja loppu.
      Muuten Jumala olisi rasisti ja oli luopunut vanuskaudestaan. Saatana nauraisi.

• Anonyymi

Paljon on vääriä opettajia liikkeellä, näin toteutuu se raamatun sana, jossa sanotaan viimeisten aikojen ihmisistä, että nämä "omien himojensa mukaan korvasyyhyynsä haalivat itselleen opettajia."

• Anonyymi

Judaisti, olet alkanut totella minua. Laitoit pyyntöni mukaisesti pitkän rimpsun yksittäisiä Raamatun jakeita palstalle.
      Voisitko postata jakeita, joita et ole aiemmin postannut, vaikka nämä:

Samoin hän (Jeesus) otti myös maljan aterian jälkeen ja sanoi: "Tämä malja on uusi liitto minun veressäni; niin usein kuin te juotte, tehkää se minun muistokseni".
      Sanoessaan "uuden" hän on julistanut ensimmäisen liiton vanhentuneeksi; mutta se, mikä vanhenee ja käy iälliseksi, on lähellä häviämistään.

Mitä varten sitten on laki? Se on rikkomusten tähden jäljestäpäin lisätty olemaan siihen asti, kunnes oli tuleva se siemen, jolle lupaus oli annettu; ja se säädettiin enkelien kautta, välimiehen kädellä.

Mutta uskoon tulleista pakanoista me olemme päättäneet ja kirjoittaneet, että heidän on välttäminen epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta.
      Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
      Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,

ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.

kun hän omassa lihassaan teki tehottomaksi käskyjen lain säädöksinensä, luodakseen itsessänsä nuo kaksi yhdeksi uudeksi ihmiseksi, tehden rauhan, ja yhdessä ruumiissa sovittaakseen molemmat Jumalan kanssa ristin kautta, kuolettaen itsensä kautta vihollisuuden.

Niin päätämme siis, että ihminen vanhurskautetaan uskon kautta, ilman lain tekoja.

Näillä jakeilla pääset alkuun, ja sitten kun olet postannut näitä jakeita vuoden verran, laitan sinulle lisää.

• Anonyymi

"Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo." (Room 3:31)

"Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)

• Anonyymi

Oppisi mukaan opetat :

>> Miksi vain lain täyttäneet kristityt pelastuvat? >>

Ja annat opinkohtaasi selityksen:

>> >> Ryöväri teki parannuksen ristillä ja sai syntinsä anteeksi ja sen jälkeen täytti laina olemalla rikkomatta lakia vastaan. >>

Oletko sinä saanut syntisi anteeksi jonakin päivänä ja olet sen jälkeen pitänyt lain kaikilta osin? Täyttänyt lain?
        Oletko pitänyt lain sen kaikilta osin, missään kohtaa, vähimmässä määrinkään, epäonnistumatta?

Kuinka oppisi on siis toteutunut omalta kohdaltasi?
        Tämä kysymys varmaan kiinnostaa lukijoita?

Kuinka olet onnistunut lain käskyjen noudattamisessa niiden kaikilta osiltaan ja vivahteiltaan?

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo." (Room 3:31)

"Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia." (Room 2:13)

Uskoon liittyy kilvoitus, uskosta eläminen sillä kirjoittaahan Paavali, "ettei kenkään vanhurskaaksi tule Jumalan edessä lain kautta, se on tiettävä; sillä vanhurskaan pitää elämän uskosta” (Gal. 3:11).

Joka ei siis uskossa elä, ei sellainen vanhurskaaksi tule Jumalan edessä lain kautta, hyviä tekoja tekemällä.

Sillä lakia pitää saarnata niin kuin ei armoa olisikaan ja armoa niin kuin ei lakia olisi.

Tämä laki ja armo asiaa ei Jumalan valtakunnan ulkopuolella olevat käsitä, sielun vihollinen on heidät sokaissut. He ovat vedettömiä lähteitä, myrskytuulten ajamia pimeyden hattaroita ja heille on yön synkeys varattu. Lohduton on siis heidän osansa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oppisi mukaan opetat :

>> >> Ryöväri teki parannuksen ristillä ja sai syntinsä anteeksi ja sen jälkeen täytti laina olemalla rikkomatta lakia vastaan. >>

Oletko sinä saanut syntisi anteeksi jonakin päivänä ja olet sen jälkeen pitänyt lain kaikilta osin? Täyttänyt lain?
        Oletko pitänyt lain sen kaikilta osin, missään kohtaa, vähimmässä määrinkään, epäonnistumatta?

Kuinka olet onnistunut lain käskyjen noudattamisessa niiden kaikilta osiltaan ja vivahteiltaan?

Usko Toivonen

>> Täyttänyt lain? Oletko pitänyt lain sen kaikilta osin, missään kohtaa, vähimmässä määrinkään, epäonnistumatta? Kuinka oppisi on siis toteutunut omalta kohdaltasi? Tämä kysymys varmaan kiinnostaa lukijoita?<<

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Uskoon liittyy kilvoitus, uskosta eläminen sillä kirjoittaahan Paavali, "ettei kenkään vanhurskaaksi tule Jumalan edessä lain kautta, se on tiettävä; sillä vanhurskaan pitää elämän uskosta” (Gal. 3:11).

Joka ei siis uskossa elä, ei sellainen vanhurskaaksi tule Jumalan edessä lain kautta, hyviä tekoja tekemällä.

Sillä lakia pitää saarnata niin kuin ei armoa olisikaan ja armoa niin kuin ei lakia olisi.

Tämä laki ja armo asiaa ei Jumalan valtakunnan ulkopuolella olevat käsitä, sielun vihollinen on heidät sokaissut. He ovat vedettömiä lähteitä, myrskytuulten ajamia pimeyden hattaroita ja heille on yön synkeys varattu. Lohduton on siis heidän osansa.

Vanhurskaaseen uskoon ei riitä se, että uskoo Jeesuksen olevan olemassa, vaan usko pitää osoittaa noudattamalla lakia Jeesuksen antaman käskyn mukaisesti. Usko ilman tekoja on kuollut.

----
        -----

• Anonyymi

Eli se oppisi edellyttämä vastaus kysyttäessä:

Oppisi mukaan opetat :

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli se oppisi edellyttämä vastaus kysyttäessä:

Oppisi mukaan opetat :

Usko Toivonen

Tekopyhä Usko.Toivonen taas kaivelee verukkeita väärään evankeliumiinsa, ettei tarvitse tehdä parannusta lain rikkomisesta, kuten Jeesus vaati sen ehtona, että saa syntinsä anteeksi.

Ristin ryöväri teki parannuksen, eikä armahduksen jälkeen enää tehnyt syntiä.

Jos sinä Usko.Toivonen teet koko ajan syntiä ehdoin tahdoin ja tahallaan, vaikka olet tullut tietämään tai sinun pitäisi tietää, ettei lakia saa rikkoa, niin sinulla ei ole enää uhria syntiesi sovitukseksi. Ryövärillä oli syntien anteeksianto, koska hän ei enää tehnyt katumuksen jälkeen syntiä.

1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.

Heb 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi.
        27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.

Suurin osa kristityistä, Jeesuksen nimeä avukseen huutavista tullaan tuomitsemaan helvettiin, koska he eivät koskaan alistuneet noudattamaan lakia, vaikka olivat lukeneet Raamattua. Jeesus pelastaa entisiä laittomuuden tekijöitä, mutta ei pelasta niitä Usko.Toivosen kaltaisia tekopyhiä uskovia, jotka ovat välinpitämättömiä lain käskyille.

Luuk 13:23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
        24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene. [1. Tim. 6:12; 2. Tim. 4:7 | Matt. 7:13]
        25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23, Matt. 25:11,12]
        26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
        27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.' [Ps. 6:9; Matt. 25:41]
        28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos. [Matt. 8:11,12 : Matt. 8:12 | Ap. t. 3:25]
        29 Idästä ja lännestä, pohjoisesta ja etelästä tulee ihmisiä, jotka käyvät aterialle Jumalan valtakunnassa.

• Anonyymi

Jokin voima estää sinua vastaamasta kysymyksiin kuinka toimit oman oppisi vaatimusten mukaisesti itse. Siis sinä itse.

Lukijoita kiinnostaa kuinka on oma vaelluksesi lakien noudattamisen suhteen?

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jokin voima estää sinua vastaamasta kysymyksiin kuinka toimit oman oppisi vaatimusten mukaisesti itse. Siis sinä itse.

Lukijoita kiinnostaa kuinka on oma vaelluksesi lakien noudattamisen suhteen?

Usko Toivonen

>>>Jokin voima estää sinua vastaamasta kysymyksiin kuinka toimit oman oppisi vaatimusten mukaisesti itse. Siis sinä itse.<<<<

Minä en ole sinulle tilivelvollinen ja minulla on hyvä omatunto.

Mitä tulee kysymyksiin, niin sinä Usko.Toivone olet paennut näitä aiheellisia kysymyksiä, jotka osoittavat sinun laittomuuden evankeliumisi vääräksi. Et ole koskaan pystynyt mitään järkevää vastaamaan vaan aina vaihdat puheen aihetta tai hyökkäät takaisin aiheettomilla syytöksillä.

Miksi vain Jeesukseen uskovat Mooseksen lain noudattajat ovat vanhurskaita. Selitä tämä? Miksi sinä rikot koko ajan tätä Paavalin käskyä vastaan?

Sinä väität, ettei tarvitse noudattaa lakia. Näin eksytät muut helvettiin. Miksi Paavali sanoo, että pakanauskovat tullaan tuomitsemaan tekojen ja Mooseksen lain mukaan? Selitä tämä?

Room 2:6 Silloin Jumala maksaa jokaiselle hänen tekojensa mukaan.
        7 Niille, jotka uupumatta hyvää tehden etsivät kirkkautta, kunniaa ja katoamattomuutta, hän antaa ikuisen elämän,
        8 mutta niitä, jotka ovat itsekkäitä ja tottelevat totuuden sijasta vääryyttä, kohtaa ankara viha.
        9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.

Miksi Jeesus Kristus käski täyttämään lain ja opettamaan lain noudattamista seurakunnalle? Miksi sinä et noudata lakia etkä opeta muita noudattamaan? Näyttää siltä, ettei Jeesus Kristus ole sinulle Herra, koska et tottele Jeesusta. Miksi sinä Usko.Toivonen et tottele Jeesusta?

Matt 23:1 Sitten Jeesus puhui väkijoukolle ja opetuslapsilleen:
        2 "Mooseksen istuin on nyt lainopettajien ja fariseusten hallussa.
        3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

Miksi Jeesus sanoi, ettei hän pelasta lain rikkojia, vaikka he olisivat huutaneet Jeesuksen nimeä ylistyskokouksessa ja tehneet voimatekoja Jeesuksen nimessä? Miksi laittomuuden tekijät eivät saa armoa? Usko.Toivonen julistaa väärää evankeliumia ja käyttää Jeesuksen armoa väärin.

Miksi vain lain täyttäneet kristityt pelastuvat? Miksi Usko.Toivosen, joka on lain rikkoja ja lain kieltäjä, tulee tuomitsemaan lain täyttänyt kristitty?

Miksi muuten Paavali sanoo, että joka ei alistu noudattamaan lakia, hän on lihassa? Sinä et alistu noudattamaan lakia, koska sinä olet lihassa. Sinulla Usko.Toivonen on turmeltunut mieli, joka toimii pimeyden voimien ohjauksessa.

Room 8:7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.

• Anonyymi

Eipä tämä asia näytä etenevän.

Omavanhurskaalla fariseuksallakin oli hyvä omatunto, "minä en ole niin kuin tuo publikaani", ja tottahan fariseus puhui, publikaani oli rehellinen Jumalan edessä ja lähti rukoushetkestä vanhurskaana pois, fariseus jäi synteihinsä.

Ymmärrätkö miksi kysyn oman oppisi omakohtaisesta noudattamisestasi?

Lukijoita kiinnostaa se, että pystytkö antamaan rehellisen vastauksen kysymykseen opistasi.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Jokin voima estää sinua vastaamasta kysymyksiin kuinka toimit oman oppisi vaatimusten mukaisesti itse. Siis sinä itse.<<<<

Minä en ole sinulle tilivelvollinen ja minulla on hyvä omatunto.

Mitä tulee kysymyksiin, niin sinä Usko.Toivone olet paennut näitä aiheellisia kysymyksiä, jotka osoittavat sinun laittomuuden evankeliumisi vääräksi. Et ole koskaan pystynyt mitään järkevää vastaamaan vaan aina vaihdat puheen aihetta tai hyökkäät takaisin aiheettomilla syytöksillä.

Miksi vain Jeesukseen uskovat Mooseksen lain noudattajat ovat vanhurskaita. Selitä tämä? Miksi sinä rikot koko ajan tätä Paavalin käskyä vastaan?

Sinä väität, ettei tarvitse noudattaa lakia. Näin eksytät muut helvettiin. Miksi Paavali sanoo, että pakanauskovat tullaan tuomitsemaan tekojen ja Mooseksen lain mukaan? Selitä tämä?

Room 2:6 Silloin Jumala maksaa jokaiselle hänen tekojensa mukaan.
        7 Niille, jotka uupumatta hyvää tehden etsivät kirkkautta, kunniaa ja katoamattomuutta, hän antaa ikuisen elämän,
        8 mutta niitä, jotka ovat itsekkäitä ja tottelevat totuuden sijasta vääryyttä, kohtaa ankara viha.
        9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
        11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.

Miksi Jeesus Kristus käski täyttämään lain ja opettamaan lain noudattamista seurakunnalle? Miksi sinä et noudata lakia etkä opeta muita noudattamaan? Näyttää siltä, ettei Jeesus Kristus ole sinulle Herra, koska et tottele Jeesusta. Miksi sinä Usko.Toivonen et tottele Jeesusta?

3 Tehkää siis niin kuin he sanovat ja noudattakaa heidän opetustaan. Älkää kuitenkaan ottako oppia heidän teoistaan, sillä he puhuvat yhtä ja tekevät toista.

Matt 5:19 Sitä, joka jättää laista pois yhdenkin käskyn, vaikkapa kaikkein vähäisimmän, ja siten opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa vähäisimmäksi. Mutta sitä, joka noudattaa lakia ja niin opettaa, kutsutaan taivasten valtakunnassa suureksi.

Miksi Jeesus sanoi, ettei hän pelasta lain rikkojia, vaikka he olisivat huutaneet Jeesuksen nimeä ylistyskokouksessa ja tehneet voimatekoja Jeesuksen nimessä? Miksi laittomuuden tekijät eivät saa armoa? Usko.Toivonen julistaa väärää evankeliumia ja käyttää Jeesuksen armoa väärin.

Miksi vain lain täyttäneet kristityt pelastuvat? Miksi Usko.Toivosen, joka on lain rikkoja ja lain kieltäjä, tulee tuomitsemaan lain täyttänyt kristitty?

Miksi muuten Paavali sanoo, että joka ei alistu noudattamaan lakia, hän on lihassa? Sinä et alistu noudattamaan lakia, koska sinä olet lihassa. Sinulla Usko.Toivonen on turmeltunut mieli, joka toimii pimeyden voimien ohjauksessa.

Room 8:7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        8 Ne, jotka elävät turmeltuneen luontonsa mukaisesti, eivät voi olla Jumalalle mieleen.

Olet sinä paatunut ja häikäilemätön valehtelija. Armoton ja kivenkova.
        Syytät niitä, joilla on kaikki uskonsa, luottamuksensa ja turvansa Herrassamme ja Vapahtajassamme Jeesuksessa Kristuksessa, mieleltään turmeltuneiksi, pimeyden voimien ohjauksessa toimiviksi. Toisin sanoen saatanan palvelijoiksi heitä syytät.

s-seutulainen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eipä tämä asia näytä etenevän.

Omavanhurskaalla fariseuksallakin oli hyvä omatunto, "minä en ole niin kuin tuo publikaani", ja tottahan fariseus puhui, publikaani oli rehellinen Jumalan edessä ja lähti rukoushetkestä vanhurskaana pois, fariseus jäi synteihinsä.

Ymmärrätkö miksi kysyn oman oppisi omakohtaisesta noudattamisestasi?

Lukijoita kiinnostaa se, että pystytkö antamaan rehellisen vastauksen kysymykseen opistasi.

Usko Toivonen

Usko.Toivonen, et taaskaan pystynyt vastaamaan yhteenkään kysymykseen vaan yritit taas vaihtaa puheen aihetta.

Mitä tulee lain noudattamiseen, niin joskus ihminen erehtyy. Jos tunnustaa syntinsä ja hylkää kyseisen synnin tekemisen, niin saa armoa. Mutta jos kieltää Usko.Toivosen lailla lain, eikä edes halua noudattaa lakia, niin saa varman tuomion helvettiin.

Ap.t 17:30 "Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on ohi: hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla tekemään parannuksen. [Luuk. 24:47; Ap. t. 14:16; Tit. 2:11]
        31 Hän on näet määrännyt päivän, jona hän oikeudenmukaisesti tuomitsee koko maailman, ja tuomarina on oleva mies, jonka hän on siihen tehtävään asettanut. Siitä hän on antanut kaikille takeet herättämällä hänet kuolleista."

Sananl 28:13 Joka rikkomuksensa salaa, ei menesty, joka ne tunnustaa ja hylkää, saa armon.

• Anonyymi

Tässähän olenkin ottamassa selvää opistasi, jonka kysymykseen olen vastannut.
        On turha keskustella, jos et saata vastata kuinka itse olet ojentautunut vaeltamaan oppisi asettamien vaatimusten muksiasesti.

Onhan selvää, että sellainen oppi on vailla totuuspohjaa, jos sen opin opettajana esiintyvä ei kykene vastaamaan yksinkertaisiin oppiin liittyviin kysymyksiin.

Jos opissasi vaadit jotakin, niin luonnolisesti liikkeelle lähdetään kysymyksellä, että kuinka olet itse onnistunut oppisi vaatimusten osalta.

Joten lukijat suurella mielenkiinnolla odottavat vastaustasi.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässähän olenkin ottamassa selvää opistasi, jonka kysymykseen olen vastannut.
        On turha keskustella, jos et saata vastata kuinka itse olet ojentautunut vaeltamaan oppisi asettamien vaatimusten muksiasesti.

Onhan selvää, että sellainen oppi on vailla totuuspohjaa, jos sen opin opettajana esiintyvä ei kykene vastaamaan yksinkertaisiin oppiin liittyviin kysymyksiin.

Jos opissasi vaadit jotakin, niin luonnolisesti liikkeelle lähdetään kysymyksellä, että kuinka olet itse onnistunut oppisi vaatimusten osalta.

Usko Toivonen

Raamatun mukaan on niitä, jotka ovat täyttäneet lain.

Et pystynyt taaskaan vastaamaan yhteenkään sinulle esitettyyn kysymykseen.

Sinä olet hyvin taitava kieroilemaan niin, että tahallaan ymmärrät kaikki asiat väärin ja vääristelet niitä.

Sinä olet tekopyhä näyttelijä, joka olet tullut nikillä Usko.Toivonen eksyttämään palstan lukioita helvettiin väärällä laittomuuden evankeliumilla.

• Anonyymi

Tekopyhyyshän on omavanhurskautta, mikä on kadottava synti.

Mutta pysytään opissasi, odotamme vastaustasi oppiisi liittyen.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun mukaan on niitä, jotka ovat täyttäneet lain.

Et pystynyt taaskaan vastaamaan yhteenkään sinulle esitettyyn kysymykseen.

Sinä olet hyvin taitava kieroilemaan niin, että tahallaan ymmärrät kaikki asiat väärin ja vääristelet niitä.

Sinä olet tekopyhä näyttelijä, joka olet tullut nikillä Usko.Toivonen eksyttämään palstan lukioita helvettiin väärällä laittomuuden evankeliumilla.

Laki tulee täytetyksi - yhtä varmasti kuin olisivat itse sen täyttäneet - niiden kohdalla, jotka itsessään syntisinä, tyystin "takki tyhjänä" ja kelvottomina Jumalan edessä ottavat USKOSSA JEESUKSEEN KRISTUKSEEN vastaan Hänen täydellisen työnsä, LAIN TÄYTTÄMISENSÄ, edestään ja puolestansa.
        Uskon kautta Jeesukseen Kristukseen, Jumala suuressa armossaan katsoo lain tulleen täytetyksi niiden kohdalla JOTKA USKOVAT.
        Uskon kautta Jeesukseen Kristukseen Jumalan armosta.

Ne jotka pyrkivät omavanhurskaasti lainteoillaan - sen ohella, että sanovat uskovansa Jeesukseen Kristukseen - vanhurskautumaan, ovat LAINRIKKOJIA.
        Lainkirjaimineen ja ympärileikkauksineen ( laintekoineen ) he ovat tosiasiassa itse lainrikkojia, koska - kuten Herra Jeesus heille sanoo - "ja kukaan teistä ei lakia täytä."

s-seutulainen

• Musti.Hintikka
        Anonyymi kirjoitti:

Vanhurskaaseen uskoon ei riitä se, että uskoo Jeesuksen olevan olemassa, vaan usko pitää osoittaa noudattamalla lakia Jeesuksen antaman käskyn mukaisesti. Usko ilman tekoja on kuollut.

----
        -----

Roskaa!

• Anonyymi kirjoitti:

Tekopyhä Usko.Toivonen taas kaivelee verukkeita väärään evankeliumiinsa, ettei tarvitse tehdä parannusta lain rikkomisesta, kuten Jeesus vaati sen ehtona, että saa syntinsä anteeksi.

Ristin ryöväri teki parannuksen, eikä armahduksen jälkeen enää tehnyt syntiä.

Jos sinä Usko.Toivonen teet koko ajan syntiä ehdoin tahdoin ja tahallaan, vaikka olet tullut tietämään tai sinun pitäisi tietää, ettei lakia saa rikkoa, niin sinulla ei ole enää uhria syntiesi sovitukseksi. Ryövärillä oli syntien anteeksianto, koska hän ei enää tehnyt katumuksen jälkeen syntiä.

Heb 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi.
        27 Ei ole muuta kuin kauhea tuomion odotus ja ahnas tuli, joka nielee Jumalaa uhmaavat.

Suurin osa kristityistä, Jeesuksen nimeä avukseen huutavista tullaan tuomitsemaan helvettiin, koska he eivät koskaan alistuneet noudattamaan lakia, vaikka olivat lukeneet Raamattua. Jeesus pelastaa entisiä laittomuuden tekijöitä, mutta ei pelasta niitä Usko.Toivosen kaltaisia tekopyhiä uskovia, jotka ovat välinpitämättömiä lain käskyille.

Luuk 13:23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
        24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene. [1. Tim. 6:12; 2. Tim. 4:7 | Matt. 7:13]
        25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23, Matt. 25:11,12]
        26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
        27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.' [Ps. 6:9; Matt. 25:41]
        28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos. [Matt. 8:11,12 : Matt. 8:12 | Ap. t. 3:25]
        29 Idästä ja lännestä, pohjoisesta ja etelästä tulee ihmisiä, jotka käyvät aterialle Jumalan valtakunnassa.

Olet saatananpalvoja kun suollat moista antikristillistä roskaa.

• Anonyymi

edelliseen: niinpä ???

- helluntaiseurakuntahan koostuu enemmän niistä vallanpitäjistä, jotka latelee niillekin "lakeja", - kuinka tulisi elää . . .

eivät ymmärrä/tiedä: useammat suomalaiset elävät moraalisemmin Kymmenen Käskyn mukaan, niin: sitten nämä entiset puukottajat, "kaduntallaajat" syyllistävät vielä nekin, jotka luontaisesti elävät moraalisesti, Kymmenen Käskyn mukaan, niin.
      "tekevät vielä pahemmiksi nekin. . ."

• Anonyymi

Jumalan Henki on vielä antava suuremman selvyyden kaikille, jotka päättävät rukouksessa Raamattua tutkien kuunnella Hänen ääntään ja opetustaan.
      Kokeilkaa rukoilla tunti kielilläpuhuen, ja mitä ajatuksia on sen jälkeen tästä asiasta.

• Anonyymi

Ei enää tuota. Armo on niin kova sopimus.

• Anonyymi

Roomalaiskirje: 6:14 Sillä synnin ei pidä teitä vallitseman, koska ette ole lain alla, vaan armon alla. 6:15 Kuinka siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme ole lain alla, vaan armon alla? Pois se!

Entinen elämä on pistetty syrjään. Kristuksen veri erottaa meidät maailman hengestä. Kristuksen veressä emme ole enään lain alla, vaan armon alla. Kiitämme Kristuksen veren voimaa.
      Kristuksen veressä on voima likaisuutta vastaan ja sillä on voima puhdistaa synnistä, emme enää ole synnin orjia, vaan olemme vapaita Jeesuksen veren kautta.
      Kirjain kuolettaa mutta Henki tekee eläväksi.

Ilmestyskirja 12:11 He ovat voittaneet pimeyden voimat karitsan veren kautta.eivätkä ole henkeänsä rakastaneet vaan ovat olleet alttiita kuolemaan saakka. Kristuksen veressä on voima likaisuutta vastaan ja sillä on voima puhdistaa synnistä.emme enää ole synnin orjia vaan olemme vapaita Jeesuksen veren kautta. Me teemme työtä Pyhän hengen kanssa. Se on erilaista kuin pakkotyö.

Kun puhutaan toisesta pahaa niin meidän oma auramme tulee musta kohta. Kielteisestä ajatuksesta syntyy kielteinen vaikutus meihin. Se leviää ja tarttuu kuin epidemia.

• Anonyymi

Niitä apostoli Pietarin kirjeessään tarkoittamia vedettömiä lähteitä, myrskytuulten ajamia pimeyden hattaroita joille yön synkeys on varattu, on meidänkin aikana. Lohduton on heidän osansa. He eivät ymmärrä, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, "sillä vanhurskaan pitää elämän uskosta” (Gal. 3:11).

Yksi ruumis ja yksi henki, yksi Herra (Ef. 4:4-5) On siis vain yksi oikea usko, yksi oikea Kristus ja yksi oikea kaste; kaikki muu on harhaoppia, sielujen vihollisen petosta.

Apostoli Paavali koki omakohtaisesti, miten Jumalan laki herätti hänessä synnin. Aikaisemmin omavanhurskas Saulus eli ilman lakia, mutta kun synti virkosi, hän itse ”kuoli” (Room. 7).

Koska laki ottaa kiinni jo pahoista ajatuksista, ihminen ei voi elää virheetöntä elämää. Ihminen on voimaton täyttämään lain vaatimuksia, joten Jumalan täytyi lähettää oma Poikansa tänne maailmaan ihmisen hahmossa. Näin Jumala tuomitsi ihmisessä, omassa Pojassaan, ihmisten synnit (Room. 8:3).

Jumalan edessä Israelin lapsia ovat syntyperästä riippumatta kaikki, jotka uskovat, vaeltavat siis elävässä uskossa ja helvettiin matkalla olevia kirottuja ovat ne, jotka vielä lain töissä riippuvat. He elävät niissä (Gal. 3:7–10).

”Mutta ei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, se on tehtävä heti selväksi; sillä vanhurskaan pitää elämän uskosta” (Gal. 3:11).

• Anonyymi

Jos Kristus täytti mutta ei kuomonnut lakia, niin mikä tehtävä sillä lailla nyt uuden liiton aikana on?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos Kristus täytti mutta ei kuomonnut lakia, niin mikä tehtävä sillä lailla nyt uuden liiton aikana on?

Jeesus täytti laista sen Messias profetiat, eikä kumonnut kenenkään velvollisuutta noudattaa lakia. Sanontaa "Jeesus täytti lain" käytetään väärin kumoamaan lain, mitä Uusi testamentti ei tee.

Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

Jeesus sanoi, että joka opettaa niin, ettei lakia tarvitse noudattaa uuden liiton aikaan, saa tuomion helvetin tuleen lain purkajana. Mutta joka noudattaa lakia ja opettaa seurakunnalle lakia, hän on suuri Jeesuksen valtakunnassa.

• 19. Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
        20. sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
        21. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        ( Room.3 )

18. Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
        19. Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
        20. ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
        21. En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
        ( Gal.2 )

10. Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
        11. Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
        12. Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
        13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
        ( Gal.3 )

• Anonyymi
        Saviseutulainen kirjoitti:

19. Mutta me tiedämme, että kaiken, minkä laki sanoo, sen se puhuu lain alaisille, että jokainen suu tukittaisiin ja koko maailma tulisi syylliseksi Jumalan edessä;
        20. sentähden, ettei mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto.
        21. Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia,
        22. se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta.
        23. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24. ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25. jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26. jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.
        ( Room.3 )

18. Sillä jos minä uudestaan rakennan sen, minkä olen hajottanut maahan, osoitan minä olevani lain rikkoja.
        19. Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu,
        20. ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
        21. En minä tee mitättömäksi Jumalan armoa, sillä jos vanhurskaus on saatavissa lain kautta, silloinhan Kristus on turhaan kuollut.
        ( Gal.2 )

10. Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee".
        11. Ja selvää on, ettei kukaan tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, koska "vanhurskas on elävä uskosta".
        12. Mutta laki ei perustaudu uskoon, vaan: "Joka ne täyttää, on niistä elävä".
        13. Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu"
        ( Gal.3 )

Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.

• Anonyymi kirjoitti:

Uskolla/uskon kautta Jeesukseen Kristukseen me, Häneen uskovat, vahvistamme sen mitä laki sanoo!

• Anonyymi

Judaistit ovat niitä, jotka purkavat Mooseksen lain käskyt. Äskettäin puritte käskyn ympärileikkauksessa.

• Anonyymi

Kuuluuko ympärileikkaus kaikille Jeesuksen vastaan ottaneille? Sanokaa vastaus selvästi, juu tai ei.

• Anonyymi

Toorassa ei ole käskyä ympärileikata ulkomailla asuvat pakanat. Se on pakollinen vain Abrahamin jälkeläisille ja heidän perheensä jäsenille.

1 Moos 17:9 Jumala puhui edelleen Abrahamille: "Pysykää uskollisesti tässä liitossa, sinä ja sinun jälkeläisesi sukupolvesta toiseen.
        10 Tämä ehto teidän on täytettävä siinä liitossa, jonka olen tehnyt sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa: teidän tulee ympärileikata jokainen mies ja poikalapsi.

• Anonyymi

Paimenella on sauvansa, mikä on tässä elämässä parasta.

• Anonyymi

Jeesus: "Tämä on uusi liitto minun veressäni". Testamentti astuu voimaan kun tekijä kuolee. Vanhat liitot siirtyy historiaan. Herra teki Noan kanssa liiton kaiken veren kanssa.
      Lihan ympärileikkaus ei ole enää mitää, vaan sydämen ympärileikkaus, - mitä se tarkoittaa, muuta kuin uudestisyntymistä, pois pahuuden teiltä ja vaeltaa Jeesuksen tuntemisen tietä.

• Anonyymi

Aivan oikein, mutta ymmärrätkö, että uudessa liitossa on sama Toora, mitä oli vanhassa liitossa? Uudessa liitossa tulee noudattaa samoja lakeja, mitä noudatettiin vanhassa liitossa. Uuden liiton tarkoitus ei ole kumota lakia, vaan palauttaa Israelin kansan lainkuuliaisuus kirjoittamalla Tooran heidän sydämeensä, jotta he Tooraa noudattaisivat.

Weijo Lindroos ei ole edes ymmärtänyt sitä, ettei uutta liittoa ole solmittu muiden kuin Israelin kansan kanssa. Uusi liittoa ei ole solmittu pakanoiden kanssa, mutta pakanat voivat liittyä siihen, oksastamalla itsensä Israelin kansaan pitämällä sapatin ja muut lain käskyt.

Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
        7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.

Jes 66:23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.

Sak 14:16 Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.

Paavali sanoi noudattaneensa juutalaisten lakia, joka hänen mukaansa on myös Kristuksen laki. Uuden liiton laki on Toora, jonka Messias profetiat ovat toteutuneet Jeesuksessa Kristuksessa. Vapaus Kristuksessa tarkoittaa nimenomaan vapautta synnin orjuudesta. Jos rikkoo lakia, ei ole vapaa vaan synnin orja.

Ap.t 25:8 Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan."

Ap.t 24:14 Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon,

• Anonyymi kirjoitti:

Aivan oikein, mutta ymmärrätkö, että uudessa liitossa on sama Toora, mitä oli vanhassa liitossa? Uudessa liitossa tulee noudattaa samoja lakeja, mitä noudatettiin vanhassa liitossa. Uuden liiton tarkoitus ei ole kumota lakia, vaan palauttaa Israelin kansan lainkuuliaisuus kirjoittamalla Tooran heidän sydämeensä, jotta he Tooraa noudattaisivat.

Weijo Lindroos ei ole edes ymmärtänyt sitä, ettei uutta liittoa ole solmittu muiden kuin Israelin kansan kanssa. Uusi liittoa ei ole solmittu pakanoiden kanssa, mutta pakanat voivat liittyä siihen, oksastamalla itsensä Israelin kansaan pitämällä sapatin ja muut lain käskyt.

Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
        7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.

Jes 66:23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.

Sak 14:16 Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa.

Paavali sanoi noudattaneensa juutalaisten lakia, joka hänen mukaansa on myös Kristuksen laki. Uuden liiton laki on Toora, jonka Messias profetiat ovat toteutuneet Jeesuksessa Kristuksessa. Vapaus Kristuksessa tarkoittaa nimenomaan vapautta synnin orjuudesta. Jos rikkoo lakia, ei ole vapaa vaan synnin orja.

Hirveetä toora tuubaa. Toraistijudaistit pantava kestitysleirille nauttimaan herkullista terveellistä uskontoharhoista parantavaa KAASUA...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun sinulla on toora sydämessä, niin teeppä lista 613 käskystä ja kerro mitä niistä voi nykyisin täyttää.
        Jos et tee olet valehtelija.

• Anonyymi

Kukaan ei pysty lakia täyttämään, jos pystyttäisiin, ei Jeesusta tarvittaisiin olenkaan, eikä sitä sovitusta minkä Hän teki. Siitä on kysymys, siksi on armo ja sen uskon varassa oleminen. Se taas on lahja ylhäältä. Se muuttaa koko olemuksen uudeksi, saa uuden sydämen.

• Anonyymi

Sinulta menee termit sekaisin.

Raamattu sanoo, että kaikki ovat syntiä tehneet ja tarvitsevat armoa Jeesukselta. Mutta kun syntinen on saanut synnit anteeksi ja tehnyt parannuksen, hän pystyy täyttämään lain. Jos joskus erehtyy, niin tunnustamalla rikkeensä ja hylkäämällä sen, hän pysyy armon alla. Mutta jos joku kieltää kokonaan lain, niin hän ei täytä lakia.

Raamatun mukaan on olemassa niitä parannuksen tehneitä Jeesukseen uskovia, jotka täyttävät lain, ja he tulevat tuomitsemaan ne, jotka eivät halunneet noudattaa lakia. Kun otamme edellä mainitun huomioon, niin lain pystyy täyttämään, kuten Raamattu ilmoittaa.

5 Moos 30:14 Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää.

• Anonyymi kirjoitti:

Raamattu sanoo, että kaikki ovat syntiä tehneet ja tarvitsevat armoa Jeesukselta. Mutta kun syntinen on saanut synnit anteeksi ja tehnyt parannuksen, hän pystyy täyttämään lain. Jos joskus erehtyy, niin tunnustamalla rikkeensä ja hylkäämällä sen, hän pysyy armon alla. Mutta jos joku kieltää kokonaan lain, niin hän ei täytä lakia.

Raamatun mukaan on olemassa niitä parannuksen tehneitä Jeesukseen uskovia, jotka täyttävät lain, ja he tulevat tuomitsemaan ne, jotka eivät halunneet noudattaa lakia. Kun otamme edellä mainitun huomioon, niin lain pystyy täyttämään, kuten Raamattu ilmoittaa.

5 Moos 30:14 Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää.

Et ole kristitty.

• Anonyymi
        Musti.Hintikka kirjoitti:

Et ole kristitty.

"Ota heidät mukaasi, puhdistaudu yhdessä heidän kanssaan ja maksa heidän puolestaan, että he voivat leikkauttaa tukkansa. Siitä kaikki ymmärtävät, että sinusta levitetyissä puheissa ei ole mitään perää vaan sinäkin pidät kiinni laista ja elät sen mukaisesti." (Ap.t 21:24)

"Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon," (Ap.t 24:14)

• Anonyymi kirjoitti:

Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo. (Room. 10:4)

Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee." (Gal. 3:10)

Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu". (Gal. 3:13)

...ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. (Kol. 2:14)

Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta, jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen. (Kol. 2:16-17)

Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
        Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta. Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
        Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?" (Gal.5:4-7).

Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa;
        ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni (Gal. 2:19-20).

• Anonyymi

Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo. (Room. 10:4)

Sillä kaikki, jotka perustautuvat lain tekoihin, ovat kirouksen alaisia; sillä kirjoitettu on: "Kirottu olkoon jokainen, joka ei pysy kaikessa, mikä on kirjoitettuna lain kirjassa, niin että hän sen tekee." (Gal. 3:10)

Kristus on lunastanut meidät lain kirouksesta, kun hän tuli kiroukseksi meidän edestämme - sillä kirjoitettu on: "Kirottu on jokainen, joka on puuhun ripustettu". (Gal. 3:13)

...ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin. (Kol. 2:14)

Älköön siis kukaan teitä tuomitko syömisestä tai juomisesta, älköön myös minkään juhlan tai uudenkuun tai sapatin johdosta, jotka vain ovat tulevaisten varjo, mutta ruumis on Kristuksen. (Kol. 2:16-17)

Te olette joutuneet pois Kristuksesta, te, jotka tahdotte lain kautta tulla vanhurskaiksi; te olette langenneet pois armosta.
        Sillä me odotamme uskosta vanhurskauden toivoa Hengen kautta. Sillä Kristuksessa Jeesuksessa ei auta ympärileikkaus eikä ympärileikkaamattomuus, vaan rakkauden kautta vaikuttava usko.
        Te juoksitte hyvin; kuka esti teitä olemasta totuudelle kuuliaisia?" (Gal.5:4-7).

Sillä minä olen lain kautta kuollut pois laista, elääkseni Jumalalle. Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu, ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa;
        ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni (Gal. 2:19-20).

>>>Sillä Kristus on lain loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo." - Roomalaiskirje 10:4<<<

Tässä kohtaa Raamatussa on vakava käännösvirhe.

Kreikkalainen sana TELOS ei tarkoita tässä asiayhteydessä lain loppua vaan päämäärää tai lopputulosta. On monia ulkomaisia käännöksiä, jotka kääntävät jakeen oikein päämääräksi.

International Standard
        Room 10:4 For Christ is the culmination of the law

Jeesus oli lain Messias profetoiden päämäärä tai lopputulos, eikä tietenkään lopettanut lakia. Jeesus täytti laissa olevat Messias profetiat, eikä tietenkään lakkauttanut profetioita. Jeesus itse sanoi, ettei tullut kumoamaan lakia vaan noudattamaan sitä, joten lakia ei ole lopetettu.

TELOS esiintyy myös jakeessa 1 Tim 1:5, jossa sana on käännetty ihan oikein päämäärä. Ei kai käskyn tarkoitus ole rakkauden lopettaminen. Ei tietenkään, vaan käskyn päämäärä on rakkaus.

"Kehotuksemme päämääränä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta." (1 Tim 1:5)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"Ota heidät mukaasi, puhdistaudu yhdessä heidän kanssaan ja maksa heidän puolestaan, että he voivat leikkauttaa tukkansa. Siitä kaikki ymmärtävät, että sinusta levitetyissä puheissa ei ole mitään perää vaan sinäkin pidät kiinni laista ja elät sen mukaisesti." (Ap.t 21:24)

"Mutta sen minä sinulle tunnustan, että kuljen sitä tietä, jota he sanovat lahkoksi, ja näin palvelen isieni Jumalaa: kaiken sen, mitä laissa ja profeettojen kirjoissa sanotaan, minä uskon," (Ap.t 24:14)

Ei ollut Paavalin idea mennä temppeliin uhraamaan.
        Paavali ei käynyt Jerusalemissa 3 14 vuoteen, jos Paavali olisi noudattanut tooraa hänen olisi pitänyt käydä uhraamassa kolme kertaa vuodessa.
        Kun Paavali oli menossa Jerusalemiin hän mainitsi, että hän oli menossa viemään
        esim. avustusta alkuseurakunnalle.
        Eli Paavali ei ollut toraisti!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ollut Paavalin idea mennä temppeliin uhraamaan.
        Paavali ei käynyt Jerusalemissa 3 14 vuoteen, jos Paavali olisi noudattanut tooraa hänen olisi pitänyt käydä uhraamassa kolme kertaa vuodessa.
        Kun Paavali oli menossa Jerusalemiin hän mainitsi, että hän oli menossa viemään
        esim. avustusta alkuseurakunnalle.
        Eli Paavali ei ollut toraisti!

>>>Eli Paavali ei ollut toraisti!<<<<

• Anonyymi

Itse Perkele eksyttää tekemään syntiä. Vapaudu synnin orjuudesta.

• Toraismijudaismi on isästä Perkeleestä.

• Anonyymi

"Paavali kiisti ne sanoen: "Mitään väärää en ole tehnyt, en juutalaisten lakia, en temppeliä enkä keisaria vastaan." (Ap.t 25:8)

"Pilatus oli kirjoituttanut taulun, joka kiinnitettiin ristiin. Siinä oli sanat: "Jeesus Nasaretilainen, juutalaisten kuningas." (Joh 19:19)

"Mutta jos joku herjaa Pyhää Henkeä, hän ei saa ikinä anteeksi vaan on syypää ikuiseen syntiin." He näet olivat sanoneet, että Jeesuksessa oli saastainen henki." (Mark 3:29,30)

"Jos joku kieltää Mooseksen lain, hänet tuomitaan säälittä kuolemaan; siihen riittää kahden tai kolmen todistajan sana." (Heb 10:28)

• Anonyymi

Rakkautta ja armoa, niitä ei voi vaatia, lakia voi vaatia. Tässä on valtava ero.

• Anonyymi

"...mikään liha tule hänen edessään vanhurskaaksi lain teoista; sillä lain kautta tulee synnin tunto. Nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia. Se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; siinä ei ole yhtään erotusta.
      Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa. Jumala itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen. ( Room.3 )

Lain, sen jonka Jeesus täytti mutta ei kumonnut, tehtävänä uuden liiton aikana on herättää Vapahtajaa etsivässä ihmisessä synnintunto.

"Kukaan ei tule vanhurskaaksi Jumalan edessä lain kautta, se on tiettävä; sillä vanhurskaan pitää elämän uskosta” (Gal. 3:11).

Ihminen pelastuu vain ja ainoastaan elävän uskon kautta. Monta väärää profeettaa tosin on liikkeellä, mutta sekin on kirjoitettu raamatussa lopun aikoina tapahtuvaksi.

• Anonyymi

Monta laittomuuden ihmisen väärää profeettaa on liikkeellä, jotka yrittävät saada seurakunnan olemaan noudattamatta lakia.

Sen takia monen usko ei kelpaa Jeesukselle, koska heiltä puuttuu lain teot. Uuden testamentin mukaan usko pitää osoittaa lain teoilla. Jos ei ole lain tekoja, niin silloin on usko kuollut.

-----
        18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.

----
        -----

Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

Jeesus sanoi hyvin selvästi, ettei hän pelasta laittomuutta tekeviä. Sen takia lain kieltäminen aiheuttaa varman tuomion helvettiin. Jeesus kyllä pelastaa entisiä syntisiä, jotka ovat tehneet parannuksen, mutta kukaan lain kieltäjä ja laittomuuden tekijä ei saa armoa Jeesukselta.

• Anonyymi

Ei Jeesus puhunut lain noudattamisesta. Jeesus puhui siitä minkä hän oli kuolemallaan vapauttava. Miksi siis Paavali puhuu edelleen laista! Siksi että Paavali edelleen oli synnin orja !!!!!Oliko Paavali opetuslapsi!?ei ollut! Mistä on tullut oppi että usko yksin pelastaa, ilman tekoja!? Ettekö jo ymmärrä! Raamattu on pyhä. Kuitenkin maanpäällä ei ole tällä hetkellä yhtä ainutta puhdasta kirkkoa!

• Anonyymi

Eikä kukaan pelastu ilman tekoja!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikä kukaan pelastu ilman tekoja!

Minä olen aivan samaa mieltä, viimeisellä tuomiolla Allahin lähettämä mMahdi tulee tuomitsemaan ihmiset tekojen mukaan, kaikkien ihmisten hyvät ja huonot teot laitetaan vaakapuntariin, ja jos vaaka kallistuu hyvien tekojen puolelle, ihminen pääsee taivaaseen, muuten nenee helvettiin.

Tämä Mahdi on Allah-Jumalasta seuraava, sitten tulee arvojärjestyksessä profeetta Muhammed ja muut pienemmät profeetat kuten Jeesus Nasaretilainen.

Teot ratkaisee, ihmisen uskolla ei ole mitään merkitystä, tekojen kautta ihminen pääsee paratiisiin. Lukekaa tämä koraanista, niin tiedätte.

Ykkänen on Allah, kakkonen Mahdi, kolmas profeetta Muhammed jne.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Mahdi

• Anonyymi

>>>Ei Jeesus puhunut lain noudattamisesta.<<<

Puhut täyttä roskaa.

Jeesus puhui paljon lain noudattamisen tärkeydestä. Hän käski kaikkien noudattaa lakia.

-----

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhut täyttä roskaa.

Jeesus puhui paljon lain noudattamisen tärkeydestä. Hän käski kaikkien noudattaa lakia.

-----

Taivaaseen on kolme tietä:

1. Kaiken Mooseksen lain noudattaminen viimeistä piirtoa myöten, kuten että ei kävele sapattina kuin muutaman askeleen jotka Mooseksen laissa on säädetty, rukoilee riittävästi jne. eli eläen kaikki pikkutarkkat säädökset noudattaen. (Juutalaiset)

2. Uskon kautta uskomalla Jeesukseen. (Kristityt)

3. Tekemällä hyviä töitä, kuten käymällä pyhiinvaelluksella Mekassa jne. (Muslimit)

Taivaaseen on siis kolme tietä, näinhän se Toora, Raamattu ja Koraanikin opettaa.

Saattaaolla, että hindutkin pääsee jotakin reittiä myöten taivaaseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhut täyttä roskaa.

-----

Tässä judaisti kirjoitti itselleen: "Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä".
        Judaistit ovat juuri äskettäin vaahdonneet palstalla, ettei ympärileikkaus kuulu heille. Judaistit itse ovat jättäneen laista käskyn pois ja purkaneet lakia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tässä judaisti kirjoitti itselleen: "Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä".
        Judaistit ovat juuri äskettäin vaahdonneet palstalla, ettei ympärileikkaus kuulu heille. Judaistit itse ovat jättäneen laista käskyn pois ja purkaneet lakia.

Mooseksen laissa ei ole käskyä ympärileikata ulkomailla asuvat pakanat. Sinä purat taas turhautumistasi, koska häviät kaikki väittelyt.

• Anonyymi

Puhdistettua astia siinä ei ole likaa, se ei tee syntiä, hän haluaa seurata Jeesusta, Missä Jeesus on läsnä siinä ei ole mitään vilppiä, pahuutta, syntiä. Jos on Jeesus lähtee ensimmäisenä pois.
      Mooses oli vain ihminen Jeesus oli Jumala ja ihminen, siinä on ontologinen kuilu. Raamattu ei pelasta, eikä usko pelasta, pelastaja on Jeesus Kristus.

• Anonyymi

Helluntailaiset eivät yleensä ymmärrä, mitä Paavali tarkoittaa termeillä lain alla ja armon alla.

Paavali tarkoittaa lain alaisilla sellaisia juutalaisia, jotka eivät usko Jeesukseen.

Lain noudattaminen ei tarkoita sitä, että joutuu lain alle. Paavali itse noudatti juutalaisten lakia ja kunnioitti temppeliä. Siitä huolimatta Paavali ei ollut lain alla vaan armon alla, koska hän noudatti lakia uskossa Jeesukseen Kristukseen. Paavali sanoo, että armoliitossa (uudessa liitossa) on velvollisuus noudattaa lakia. Tämä käy selvästi ilmi Paavali omasta opetuksesta.

• Anonyymi

Et ole vieläkään vastannut kuinkasoveltuu oppisi sinuun itseesi?
        Lukaijat odottavat suurella mielenkiinnolla vastaustasi.

Oppisi mukaan opetat :

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Et ole vieläkään vastannut kuinkasoveltuu oppisi sinuun itseesi?
        Lukaijat odottavat suurella mielenkiinnolla vastaustasi.

Oppisi mukaan opetat :

Usko Toivonen

>>Oppisi mukaan opetat : >> Miksi vain lain täyttäneet kristityt pelastuvat? >>

Sinulla näyttää sokeat silmät kun et edes osaa lukea Raamattua. Sinun sydämesi on paatunut kivi kovaksi ja kuolleeksi.

Tässä on muutama jae, jossa sanotaan, että Jeesukseen uskovat lain täyttäjät pelastuvat ja laittomuutta tekevät uskovat tuomitaan kadotukseen. Jos tämä ei mene tekopyhälle
        Usko.Toivoselle perille, niin en voi auttaa enempää sinua. Ehkä lienee tarkoituskin, ette edes halua ymmärtää, koska sinä Usko.Toivonen olet ammattimainen eksyttäjä.

Jaak 2:24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.

Sinä ymmärrät tahallaan väärin ristinryövärin esimerkin. Se ei kumoa edellä olevia jakeita. Se ei kumoa sitä totuutta, että ne kristityt, jotka ovat lukeneet Raamatusta, että pitää noudattaa lakia, mitä edellä olevat jakeet määräävät, niin jos he ehdoin tahdoin ja tahallaan jättävät noudattamatta lain, niin he eivät saa Jeesuksen Kristuksen uhria syntiensä sovitukseksi.

Ryöväri ei tehnyt armahduksen jälkeen ehdoin tahdoin syntiä, joten hän ei menettänyt pelastusta. On olemassa suuria määriä Jeesuksen nimeä huutavia kristittyjä, jotka menettävät pelastuksensa, koska he eivät koskaan halunneet noudattaa lakia. He eivät tehneet parannusta, vaan tahallaan rikkoivat lakia, minkä takia tämä suuri joukko Jeesuksen nimeä huutavia tuomitaan helvettiin laittomuuden tekijöinä.

Heb 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. [Hepr. 6:4-6 ]

1 Joh 3:7 Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas. [1. Joh. 2:29]
        8 Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot. [Joh. 8:44]
        9 Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta. [Joh. 1:13 ]
        10 Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään.

Sinä olet saanut nyt tyhjentävän vastuksen tähän kysymykseen, joten älä enää jatka sen valheen sanomista, ettei sinulle ole vastattu.

• Anonyymi

Vetoamalla uskoon me todella vahvistamme lain ja mitä se sanoo.
        Elävän uskon kautta Jeesukseen Kristukseen me vahvistamme Jumalan hyvän ja pyhän lain, jonka Jeesus Kristus on totisesti täyttänyt meidän edestämme.
        Laki on johtanut meidät katuvina syntisinä Jumalalta armoa anomaan Hänen Poikansa Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä.
        Laki on ajanut meidät täysin kelvottomina ja voimattomina, sitä itse noudattamaan ja täyttämään, Jeesuksen Kristuksen ristin juurelle armoa anomaan, Hänen nimeään avuksemme huutamalla.
        Jumalan lahjana saadulla uskolla, elävällä uskolla Jeesukseen Kristukseen, me vahvistamme omalla kohdallamme lain - jonka Jeesus Kristus on täydellisesti täyttänyt meidän edestämme.

s-seutulainen

• Anonyymi

>> Ryöväri ei tehnyt armahduksen jälkeen ehdoin tahdoin syntiä, joten hän ei menettänyt pelastusta. >>

Raamatun ilmoitus ei kerro noin, kuin esität.

Eli ei Raamatun ilmoituksessa ole ilmoitettu, että "ryöväri ei enää tehnyt syntiä, tai että ryöväri olisi täyttänyt lain".

Ei sanota, joten nuo oman oppisi lisäykset olet tehnyt opistasi käsin.

Ryöväri vetosi Jeesukseen, anoi Jeesusta, vetosi Jeesuskseen.

Sen me vain tiedämme minkä Raamattu ilmoittaa.

Ja jos ryöväri olisikin vielä lihassa ollessaan tehnyt syntiä, niin sekin olisi jäänyt Jeesuksen lupaukasen alaisuuteen.

42. Ja hän sanoi: "Jeesus, muista minua, kun tulet valtakuntaasi".
        43. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
        ( Luuk 23)

Tässä ei ole sinun oppisi vaatiamiasi sanoja kirjoitettuna.
        Kaikki oppien asettamat lisämääreet ovat selitystä, selitysoppia.

Ja kysymykseni kohdistuu sinuun henkilökohtaisesti, oppisi opettajana.

Jos ei ole omakohtaista opin todeksi elämistä, niin silloinhan opetat sellaista, mikä ei koske sinua itseäsi.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> Ryöväri ei tehnyt armahduksen jälkeen ehdoin tahdoin syntiä, joten hän ei menettänyt pelastusta. >>

Raamatun ilmoitus ei kerro noin, kuin esität.

Eli ei Raamatun ilmoituksessa ole ilmoitettu, että "ryöväri ei enää tehnyt syntiä, tai että ryöväri olisi täyttänyt lain".

Ei sanota, joten nuo oman oppisi lisäykset olet tehnyt opistasi käsin.

Ryöväri vetosi Jeesukseen, anoi Jeesusta, vetosi Jeesuskseen.

Sen me vain tiedämme minkä Raamattu ilmoittaa.

Ja jos ryöväri olisikin vielä lihassa ollessaan tehnyt syntiä, niin sekin olisi jäänyt Jeesuksen lupaukasen alaisuuteen.

43. Niin Jeesus sanoi hänelle: "Totisesti minä sanon sinulle: tänä päivänä pitää sinun oleman minun kanssani paratiisissa."
        ( Luuk 23)

Tässä ei ole sinun oppisi vaatiamiasi sanoja kirjoitettuna.
        Kaikki oppien asettamat lisämääreet ovat selitystä, selitysoppia.

Jos ei ole omakohtaista opin todeksi elämistä, niin silloinhan opetat sellaista, mikä ei koske sinua itseäsi.

Usko Toivonen

Usko.Toivonen, sinun tekopyhät johtopäätöksesi ovat väärät ja pelkkää eksyttämistä ja Raamatun käskyjen omavaltaista kumoamista. Sinun tavoite on puhua lakia vastaan, koska sinä palvelet pimeyttä. Jos uskoo sinun tekopyhiä eksytyksiäsi, hän saa varman tuomion kadotukseen laittomuuden tekijänä,

Edelleen on niin, ettei kukaan ole vanhurskas, jos ei tee parannusta lain rikkomisesta. Tätä ei ristin ryövärin tarina kumoa.

Jaak 2:24 Te näette, että ihminen tulee vanhurskaaksi teoista eikä ainoastaan uskosta.

• Anonyymi

Se mitä kirjoitettu on Raamatussa ei ole minun johtopäätöksiäni.

Nythän on kysymys jonkun toisen johtopäätöksistä, siis hänen joka kirjoittaa ikään kuin Raamatun ilmoituksena pahantekijän osalta:

>> >> Ryöväri ei tehnyt armahduksen jälkeen ehdoin tahdoin syntiä, joten hän ei menettänyt pelastusta. >>

Nämä suorat tekstilainaukset ovat johtopäätöksiä opistasi käsin, ei siis Raamatun ilmoitus Luukkaan evankeliumin 23. luvun mukaan.

Tämä on se, mikä ko. tilanteesta kirjoitettu on:

( Luuk 23)

Ei siis sanota niitä asioita, mitä sinä olet oman oppisi nimissä kirjoittanut, lisännyt Raamatun ilmoittamaan.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se mitä kirjoitettu on Raamatussa ei ole minun johtopäätöksiäni.

Nythän on kysymys jonkun toisen johtopäätöksistä, siis hänen joka kirjoittaa ikään kuin Raamatun ilmoituksena pahantekijän osalta:

>> >> Ryöväri ei tehnyt armahduksen jälkeen ehdoin tahdoin syntiä, joten hän ei menettänyt pelastusta. >>

Nämä suorat tekstilainaukset ovat johtopäätöksiä opistasi käsin, ei siis Raamatun ilmoitus Luukkaan evankeliumin 23. luvun mukaan.

Tämä on se, mikä ko. tilanteesta kirjoitettu on:

( Luuk 23)

Ei siis sanota niitä asioita, mitä sinä olet oman oppisi nimissä kirjoittanut, lisännyt Raamatun ilmoittamaan.

Usko Toivonen

>>>Ei siis sanota niitä asioita, mitä sinä olet oman oppisi nimissä kirjoittanut, lisännyt Raamatun ilmoittamaan.<<<

Tekopyhä Usko.Toivonen taas tekee vääriä johtopäätöksiä, koska hän palvelee pimeyttä.

Edelleen on niin, että Jeesus Kristus vaatii parannuksen tekoa lain rikkomisesta. Jos ei parannusta tee, niin ei saa Jeesukselta armoa.

Näitä jakeita eksyttäjä Usko.Toivonen ei ole koskaan pystynyt kumoamaan eikä ristin ryövärin tarina näitä kumoa.

On olemassa suuria määriä Jeesuksen nimeä huutavia kristittyjä, jotka menettävät pelastuksensa, koska he eivät koskaan halunneet noudattaa lakia. He eivät tehneet parannusta, vaan tahallaan rikkoivat lakia, minkä takia tämä suuri joukko Jeesuksen nimeä huutavia tuomitaan helvettiin laittomuuden tekijöinä.

Heb 10:26 Jos me näet teemme syntiä ehdoin tahdoin, senkin jälkeen, kun olemme oppineet tuntemaan totuuden, ei ole enää mitään uhria syntiemme sovitukseksi. [Hepr. 6:4-6 ]

1 Joh 3:7 Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas. [1. Joh. 2:29]
        8 Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot. [Joh. 8:44]
        9 Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta. [Joh. 1:13 ]
        10 Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään.

Tekopyhä Usko.Toivonen tekee ehdoin tahdoin syntiä ja sen takia hän ei pelastu. Hän purkaa lakia ja sen takia nekään eivät pelastu, jotka uskovat Usko.Toivosta. Joka uskoo eksyttäjä Usko.Toivosta, hän saa mitä ansaitsee, tuomion helvettiin lain purkajana.

• Anonyymi

Tekopyhä on omavanhurskas ja omavanhurskaus on kadottava synti.

1. Veljet, minä toivon sydämestäni ja rukoilen Jumalaa heidän edestänsä, että he pelastuisivat.
        2. Sillä minä todistan heistä, että heillä on kiivaus Jumalan puolesta, mutta ei taidon mukaan;
        3. sillä kun he eivät tunne Jumalan vanhurskautta, vaan koettavat pystyttää omaa vanhurskauttaan, eivät he ole alistuneet Jumalan vanhurskauden alle.
        ( Room. 10. )

Ja eikö tekopyhyyttä ole se, että rakentaa oman opin Raamatun ilmoituksen sijaan ottamalla yksittäisiä jakeita ja jakeen palasia ja sitten niistä nitoo opin jota opettaa.

Mutta kysyttäessä omaa todistusta oppinsa noudattamisesta, niin vastausta ei tule.
        Mikä on se syy, syys on ilmeinen; opin laatija huomaa oppinsa kaatuvan, jos vastaa rehellisesti asetettuun kysymykseen:

Usko Toivonen

• Anonyymi

Etkö koskaan ole lukenut:
      Ettekö tiedä, että kenen palvelijoiksi, ketä tottelemaan, te antaudutte, sen palvelijoita te olette, jota te tottelette. Jos tottelet Moosesta, olet hänen palvelijansa. Onko liian vaikea käsittää???
      Ajatusmaailmasi ei ole terveen henkilön mielen mukainen. Lisäksi sinulla on ajatushäiriöitä. Lääkereillä ainoastaan on oikeus antaa diagnoosi, mutta jokaisella joka näkee henkilössä aistein havaittavat oireet, on oikeus sanoa mielipiteensä.
      Lääkärikin ansaitsee helvetin tulen tehdessään työtä, johon hänet on kuolutettu ja pätevöity?

• Anonyymi

Olet osoittanut tämän kommentin aloittajalla, koska se on ketjun perässä. Miten kommenttisi liittyy aloitukseen?

• Anonyymi

Et ymmärrä edes mitä normaali ja arkinen keskustelu on? Normaalit keskustelijat eivät kommentoi ainoastaan aloittajaa, vaan on tavallista ja täysin selvää, että kommentit voi myös osoittaa edelliselle tai kenelle tahansa kirjoittajalla.
      Niin, miten sitten sinun kommentisi liittyy aloittajan kommenttiin?

• Anonyymi

No miksi et kommentoi määrättyä kirjoittajaa laittamalla kommenttiasi sen perään vaan laitat ketjun perään, jolloin se osoittaa aloitukseen?

• Anonyymi

kamalaaa, kamina_kuumaksi, antitoraisti jne. Katso omaan peiliisi.

Sinulla ei ole mitään itsekritiikkiä enää. Kirjoitat nettiin, mitä sattuu.

• Ollaan Kyllä armon alla ja uskosta vanhurskauttamisen alla.On asioita ,joita pitää tutkia Jeesuksen aikana sanotuiksi niille ,jotka oli lain alla kun lakiliitto oli Jeesuksen eläessä vielä voimassa ja huomatkaa ,minkä lopun lakiliitto sai se tapahtui v70 jkr ja siihen loppui viimeistään eläinuhraus.
      Vanhat tekstit viittaa ,että synninsovitus loppui jo aiemmin.
      Toinen asia...ne ,jotka Jeesukseen saakka oli eläneet lain alla tullaan tuomitsemaan lain alla.??Milloi?Raamattu ilmoittaa selvästi ajan ja se on maailmanloppu..Silloin laki tuomio on lainalaisille.Entä ut kristityt ja tulevat messiaaniset juutalaiset armon alla?? Tutkinta myös maailmanlopussa ,mutta se joka on kuollut Jeesuksen omana on elämänlain alla eikä tule olemaan kuoleman vaan elämän oma ikuisesti.
      Näin laki ei voi kadota tai hävitä kun sen nojalla tuomio lainalaisille lopussa.
      Entä ut synti ja vääryys...meillä on Pyhä Henki ,joka näyttää synnin ..kasvattaa..ohjaa jne jne.Turha efes kuvitella ,että se mikä oli juutalaisten olisi meidän sillä ei ole..laki on jaettu moniin osiin raamatussa ja juutalaisillakin monta osioo.Käskyt ,joista puhutaan eri kohdassa ut puolella on ne 10 käskyä ja ne on hyvät ja ne pidetään kunniassa .Se on Jumalan ohje kaikille ,mutta jälleen olemme armon alla tuomiossa jos haksahdamme rikkomaan jotain..meillä ei siis ole eläinverta koskaan ikinä vaan Jeesuksen veri ja anteeksi pyyntö..anteeksi anto Rakkauden kautta kaikki.Meillä on voimassa 2kaksoiskäsky ja ne alkaa Rakasta sanalla ja sen antoi Jeesus.
      Juutalaisten lailla ei ole siis meille tekemistä.Jos joku täällä tekee niin lukekaa ,minkä alla sellainen typerys on..ei tajua lain osioista yhtään mitään kunhan paasaa ja näyttää tyhmyytensä...älkää uskoko sen juttuja sillä saatana tuo esiin meidän aikana eksyttäjät ...tyyliin pala sieltä toinen täältä....voikaa siis hyvin ja pysykää Totuudessa älkääkä menkö juutalaisikeen alle..ne juutalaiset nimittäin tulee meidän perässä Jeesuksen luo kun pian tajuavat ,että lakiliitto on ollut out jo n2000vuotta.

• Anonyymi

>>>Juutalaisten lailla ei ole siis meille tekemistä.<<<

Kyllä on. Uudessa liitossa on sama Toora, mitä oli vanhassa liitossa.

Jeesus ei poistanut velvollisuutta noudattaa Tooraa, vaan se on jatkossa kristittyjä velvoittavana käskynä olemassa. Sen takia Paavalikin noudatti Tooraa.

MrHyviksellä ei ole enää pelastusta. Hän on koko ajan yllyttänyt seurakuntaa hylkäämään Jeesuksen opetuksen omilla harhaopeillaan. Jeesus ei pelasta lain purkajia ja MrHyvis on yksi niistä.

Heb 10:28 Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman:

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jeesus ei poistanut velvollisuutta noudattaa Tooraa, vaan se on jatkossa kristittyjä velvoittavana käskynä olemassa. Sen takia Paavalikin noudatti Tooraa.

MrHyviksellä ei ole enää pelastusta. Hän on koko ajan yllyttänyt seurakuntaa hylkäämään Jeesuksen opetuksen omilla harhaopeillaan. Jeesus ei pelasta lain purkajia ja MrHyvis on yksi niistä.

Toraisti kirjoitit oman tuomiosi: "Jeesus ei pelasta lain purkajia ja (MrHyvis) on yksi niistä. Tietääkseni nikki MrHyvis ei ole purkanut lakia, vaan sinä itse olet purkanut laista useita käskyjä mm. ympärileikkauksen ja eläinuhrit.

• Anonyymi kirjoitti:

Mr.Hyvis kirjoittaa railakkaaseen tyyliinsä just eikä melkein niinkuin asia on. Meille kuuluu 10 käskyn, eli kivitaulujen laki - ei juutalaisten laki.
        Ja armon alla olemme JEESUKSESSA KRISTUKSESSA kymmenen käskynkin suhteen.

S.o. , koska kukaan meistä ei kykene niitäkään pitämään niinkuin Pyhän Jumalan edessä tulee pitää - TÄYDELLISESTI - ( viitt. Vuorisaarna ), saamme hairahduksemme ja puuttuvaisuutemme anteeksi Jeesuksen Kristuksen ansiosta ja Hänen tähtensä, uskon kautta Häneen, Jeesukseen Kristukseen, JUMALAN ARMOSTA.

Mooseksen laki tuli täyttää 100%: sti, pienimpiäkään rikkeitä ei sallittu, eikä sallita. Mieletöntä on yrittää, ja edes kuvitella kykenevänsä siihen, Mooseksen lakia täyttää - OLLETIKAAN, KUN SE EI EDES MEILLE KUULU.

• Anonyymi

Mr.Hyvis kirjoittaa railakkaaseen tyyliinsä just eikä melkein niinkuin asia on. Meille kuuluu 10 käskyn, eli kivitaulujen laki - ei juutalaisten laki.

S.o. , koska kukaan meistä ei kykene niitäkään pitämään niinkuin Pyhän Jumalan edessä tulee pitää - TÄYDELLISESTI - ( viitt. Vuorisaarna ), saamme hairahduksemme ja puuttuvaisuutemme anteeksi Jeesuksen Kristuksen ansiosta ja Hänen tähtensä, uskon kautta Häneen, Jeesukseen Kristukseen, JUMALAN ARMOSTA.

Mooseksen laki tuli täyttää 100%: sti, pienimpiäkään rikkeitä ei sallittu, eikä sallita. Mieletöntä on yrittää, ja edes kuvitella kykenevänsä siihen, Mooseksen lakia täyttää - OLLETIKAAN, KUN SE EI EDES MEILLE KUULU.

>>>Meille kuuluu 10 käskyn, eli kivitaulujen laki - ei juutalaisten laki.<<<

Puhut väärin. Laista on voimassa uuden liiton aikana koko Toora ja profeettojen kirjat yhtäkään käskyä pois ottamatta.

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]
        18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut. [Luuk. 16:17]

• Anonyymi

Jeesuksen seuraajille kuulu Kristuksen laki, ei Mooseksen laki, ei edes kymmentä käskyä.
        Jeesus itse opetti: Te olette kuulleet sanotuksi vanhoille: 'Älä tapa', ja: 'Joka tappaa, se on ansainnut oikeuden tuomion'. Tämä on Käsky kuuluu Mooseksen lakiin, mutta Jeesus opetti: Mutta minä sanon teille: jokainen, joka vihastuu veljeensä, on ansainnut oikeuden tuomion.
        Kymmenen käskyn sapattikäsky sisältää käskyn kivittää sapatin rikkojat. Kivittivätkö alkuseurakunnan jäsenet sapatinrikkojat?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Puhut väärin. Laista on voimassa uuden liiton aikana koko Toora ja profeettojen kirjat yhtäkään käskyä pois ottamatta.

Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan. [Luuk. 24:44; Room. 3:31]

Judaisti, et itse noudata 100%, eli rikot koko lain.

• Anonyymi kirjoitti:

-

Kristus on lain loppu

Muuan eniten väärinymmärrettyjä apostoli Paavalin sanoja on Room. 10:4:n maininta Kristuksesta "lain loppuna". Kreikassa käytetään tässä sanaa "telos" eli "loppu" tai "päämäärä". Käytännössä apostoli Paavali korosti tällä sanallaan ensinnäkin sitä, että koko "toora" eli Mooseksen "opetus" tähtäsi Kristukseen. Kun olemme Kristuksessa, kuten Paavali sanoo kirjeissään yli 150 kertaa, syntyy meissä halu täyttää hänen tahtonsa, joka on jo ilmaistu käskyissä.

Kristitty ei ole enää "lain alla" vaan häntä "hallitsee" armo (Room. 5:21). Laki on "kasvattajana Kristukseen" (Gal. 3:24). Hänen suhteensa Jumalaan ei ole enää toora- eli oppisuhde vaan henkilösuhde.

Heti irtauduttaessa Kristuksesta tulee "lain koira" ja puraisee meitä, kuten Luther sanoo. Ja niin palaamme Vapahtajamme tykö.

Eivät vain juutalaiset ole kietoutuneet tooraansa. Kyllä meillä kristityilläkin on helposti oppi-Kristus ja uskomme on vain oppisuhdetta. Siksi olemme usein niin armottomia toisiamme kohtaan. Ihminen voi olla aina oppinsa herra, mutta jos Kristus on Herramme, emme mestaroi niin hanakasti toisiamme.

Juutalaisetkin puhuvat perimätiedossaan siitä, että ihmisten toora on oleva turhuutta Messiaan tooran rinnalla. Messiaan toorassa ei ole tee- ja älä tee -käskyjä. Messiaan tullessa toora tullaan unohtamaan ja kun tooran aikakausi päättyy, alkaa Messiaan aikakausi. Käskyt kyllä yhä pätevät. Apostoli Paavalikin puhuu kaikista käskyistä kehotuksissaan uskoville. Mutta ihminen ei saa voimaa tee- ja älä tee -asenteista. Jeesuksessa ja hänen opetuksessaan näemme, miten käskyjä sovellettiin kaikessa syvyydessään arkielämän eri tilanteisiin. Pääasiat näkyvät hänessä pääasioina.

Jeesus kyllä esitti, Matteus 23:23, että laissa on tärkeintä "oikeus, laupeus ja uskollisuus". Ja apostoli Paavali sanoi nuorelle Timoteukselle, että "käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta". Mutta sekä Jeesuksen että Paavalin opetuksesta näemme, että kristityn tulee elää käskyjen mukaista elämää.

Jeesus on "lain loppu" ennen kaikkea siinä, että hän "täytti lain". Lain täyttäminen oli tarpeen juuri siksi, että Jumala vaatii ihmiseltä täydellisyyttä (Matt. 5:48). Syntisellä ihmisellä ei olisi mitään toivoa, ellei Jeesus olisi suostunut hänen syntivelkojensa pantiksi.

Jeesus lunasti lain alaiset, että pääsisimme lapsen asemaan. Emme ole enää lain orjia. Jos perustamme uskomme "lain tekoihin" ja omaan hyvyyteemme, emme kestä Jumalan edessä, sillä hän vaatii yhä täydellisyyttä. Luther sanookin eräässä yhteydessä, että "joka ei ole köyhä, kurja, sairas, syntinen ja tyhmä, ei voi tulla Herran Kristuksen seuraan". Lain vaatimukset riisuvat meidät, että meille kelpaisi Jumalan rakkaus.

Hengellisyys ei saa olla patentti tai peitemaali, jolla peitämme kääntymättömän ja murtumattoman mielemme. Armo merkitsee myös kutsua käskyjen mukaiseen elämään. Jeesus sanoo aikamme kristitylle: "Sinun syntisi on sinulle anteeksi annettu, mene äläkä vastedes syntiä tee."

( Lainaus: Risto Santalan artikkeli Sana-lehden numerossa 48/1971. )

• Anonyymi

-

Kristus on lain loppu

Muuan eniten väärinymmärrettyjä apostoli Paavalin sanoja on Room. 10:4:n maininta Kristuksesta "lain loppuna". Kreikassa käytetään tässä sanaa "telos" eli "loppu" tai "päämäärä". Käytännössä apostoli Paavali korosti tällä sanallaan ensinnäkin sitä, että koko "toora" eli Mooseksen "opetus" tähtäsi Kristukseen. Kun olemme Kristuksessa, kuten Paavali sanoo kirjeissään yli 150 kertaa, syntyy meissä halu täyttää hänen tahtonsa, joka on jo ilmaistu käskyissä.

Kristitty ei ole enää "lain alla" vaan häntä "hallitsee" armo (Room. 5:21). Laki on "kasvattajana Kristukseen" (Gal. 3:24). Hänen suhteensa Jumalaan ei ole enää toora- eli oppisuhde vaan henkilösuhde.

Heti irtauduttaessa Kristuksesta tulee "lain koira" ja puraisee meitä, kuten Luther sanoo. Ja niin palaamme Vapahtajamme tykö.

Eivät vain juutalaiset ole kietoutuneet tooraansa. Kyllä meillä kristityilläkin on helposti oppi-Kristus ja uskomme on vain oppisuhdetta. Siksi olemme usein niin armottomia toisiamme kohtaan. Ihminen voi olla aina oppinsa herra, mutta jos Kristus on Herramme, emme mestaroi niin hanakasti toisiamme.

Juutalaisetkin puhuvat perimätiedossaan siitä, että ihmisten toora on oleva turhuutta Messiaan tooran rinnalla. Messiaan toorassa ei ole tee- ja älä tee -käskyjä. Messiaan tullessa toora tullaan unohtamaan ja kun tooran aikakausi päättyy, alkaa Messiaan aikakausi. Käskyt kyllä yhä pätevät. Apostoli Paavalikin puhuu kaikista käskyistä kehotuksissaan uskoville. Mutta ihminen ei saa voimaa tee- ja älä tee -asenteista. Jeesuksessa ja hänen opetuksessaan näemme, miten käskyjä sovellettiin kaikessa syvyydessään arkielämän eri tilanteisiin. Pääasiat näkyvät hänessä pääasioina.

Jeesus kyllä esitti, Matteus 23:23, että laissa on tärkeintä "oikeus, laupeus ja uskollisuus". Ja apostoli Paavali sanoi nuorelle Timoteukselle, että "käskyn päämäärä on rakkaus, joka tulee puhtaasta sydämestä, hyvästä omastatunnosta ja vilpittömästä uskosta". Mutta sekä Jeesuksen että Paavalin opetuksesta näemme, että kristityn tulee elää käskyjen mukaista elämää.

Jeesus on "lain loppu" ennen kaikkea siinä, että hän "täytti lain". Lain täyttäminen oli tarpeen juuri siksi, että Jumala vaatii ihmiseltä täydellisyyttä (Matt. 5:48). Syntisellä ihmisellä ei olisi mitään toivoa, ellei Jeesus olisi suostunut hänen syntivelkojensa pantiksi.

Jeesus lunasti lain alaiset, että pääsisimme lapsen asemaan. Emme ole enää lain orjia. Jos perustamme uskomme "lain tekoihin" ja omaan hyvyyteemme, emme kestä Jumalan edessä, sillä hän vaatii yhä täydellisyyttä. Luther sanookin eräässä yhteydessä, että "joka ei ole köyhä, kurja, sairas, syntinen ja tyhmä, ei voi tulla Herran Kristuksen seuraan". Lain vaatimukset riisuvat meidät, että meille kelpaisi Jumalan rakkaus.

Hengellisyys ei saa olla patentti tai peitemaali, jolla peitämme kääntymättömän ja murtumattoman mielemme. Armo merkitsee myös kutsua käskyjen mukaiseen elämään. Jeesus sanoo aikamme kristitylle: "Sinun syntisi on sinulle anteeksi annettu, mene äläkä vastedes syntiä tee."

( Lainaus: Risto Santalan artikkeli Sana-lehden numerossa 48/1971. )

Risto Santalalla on aika moista eksytystä. Hän vääristelee Raamattua yllin kyllin.

Jeesus ei ole täyttänyt kenenkään velvollisuutta noudattaa lakia. Tällaista ei lue missään kohtaa Raamattua. Jeesus täytti laissa olevat Messias profetiat ja siten on lain päämäärä (telos). Jeesus käski kaikkien täyttää lain ja parannuksen tekoa lain rikkomisesta on pelastuskysymys.

Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.

• Minulla on pelastusasiat ihan kunnossa ja toimin jeesuksen ohjauksella kirjoittamassa vääryyttä vastaa.Sinä osaat kyllä loistavasti kääntää tekstit päinvastoin ja ottaa palan keskeltä asiaa ,jotta saat asian näyttämään houreeseesi sovivaksi .
      Kysyn onko VT pappeus voimassa Kyllä vai ei ??
      Kysyn onko uhrilaki voimassa Kyllä vai ei ?? Voitko vastata näihin kysymyksiin ensin ?? kun sinulla on VT mooseks laki kaikkinee voimassa niin ehkä sinunkin houreiseen päähäsi saataisiin hieman älyä ?? siis yritetään ja mitä tulee pelastukseen vielä niin ymmärrätkö sinä kohelo ,että joka kerta sinä keräät itsellesi tulisia hiiliä päällesi kun muita helvettiin ohjaat kun et pysty lakia kuitenkaan pitämään ja voin kyllä tietää sen ,että et tiedä Jumalan Hengestä mitään ja se olisi ollutkin seuraava kysymys ,mutta vastaappa nyt noihin helppoihin kysymyksiin ensin..

• Anonyymi

>>>Minulla on pelastusasiat ihan kunnossa ja toimin jeesuksen ohjauksella kirjoittamassa vääryyttä vastaa.<<<

Sinä et ole Jeesuksen ohjauksessa, vaan eksytät ihmiset tekemään laittomuutta.

>>>Kysyn onko VT pappeus voimassa Kyllä vai ei ?? Kysyn onko uhrilaki voimassa Kyllä vai ei ??<<<

Uhraavatko juutalaiset tällä hetkellä. Eivät uhraa. Miksi? Koska ei ole leeviläisiä pappeja eikä temppeliä, mitä ilman ei Tooraan mukaan saa uhrata.

Kun sanomme, ettei laista ole mitään kumottu, niin lain käsky on edelleen voimassa, ettei saa uhrata muualla, kuin Jerusalemin temppelissä. Koska sitä ei ole, niin ei voi uhrata. Kristittyjen ainoa uhriateria on tällä hetkellä ehtoollinen Jeesuksen sovitustyön muistoksi.

MrHyvis, sinä olet lain purkaja ja eksyttäjä. Sinulla ei ole enää pelastusta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>>>Minulla on pelastusasiat ihan kunnossa ja toimin jeesuksen ohjauksella kirjoittamassa vääryyttä vastaa.<<<

>>>Kysyn onko VT pappeus voimassa Kyllä vai ei ?? Kysyn onko uhrilaki voimassa Kyllä vai ei ??<<<

Uhraavatko juutalaiset tällä hetkellä. Eivät uhraa. Miksi? Koska ei ole leeviläisiä pappeja eikä temppeliä, mitä ilman ei Tooraan mukaan saa uhrata.

Kun sanomme, ettei laista ole mitään kumottu, niin lain käsky on edelleen voimassa, ettei saa uhrata muualla, kuin Jerusalemin temppelissä. Koska sitä ei ole, niin ei voi uhrata. Kristittyjen ainoa uhriateria on tällä hetkellä ehtoollinen Jeesuksen sovitustyön muistoksi.

Vastaappa kysymykseen toraisti: Sovittavatko eläinuhrit syntejä, kun niitä uhrataan Jerusalemin kolmannessa temppelissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Valhe: "ettei saa uhrata muualla, kuin Jerusalemin temppelissä". Mooses antoi käskyn uhrata yhdessä paikassa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten erottaa toraisti ja saatana toisistaan, mitä eroa? Osaako joku vastata?

• Anonyymi kirjoitti:

Minä en ole koskaan purkanut lakia ,vaikka toistuvasti niin valehtelet..olen kirjoittnut,että Emme ole lain alla vaan armon.Onko liian vaikeaa väärän todistuksen kirjoittaja.

• Anonyymi

Kristityy asetaa ristin yksinomaan palastuksensa perustukseksi, siinä ja yksin siinä, ihminen voi yksin pelastua, hän on vapaa lain kirouksesta ja tuomiosta. Miten hän suhtautuu lakiin Jumalan siveellisenä tahtona? Hän Paavalin sanoissa vahvistaa sen uskossa, hän yhtyy siihen ilolla, sanalla sanoen Jumala kirjoittaa sen hänen sydämeensä, kun Raamatussa sanotaan, että Jumala kirjoittaa lakinsa ihmisen sydämeen, niin sanalla sanoen se kaikkein syvemmin ilmaisee lain häviömättömyyden, niin kuin laki oli pyhäkössä kaikkein pyhimmän sydämessä, niin Jumalakin kirjoittaa lakinsa ihmis temppelin kaikkein pyhimmän keskukseen, mieleen eli sydämeen, se tekee kertakaikkiaan tyhjäksi puheet Jumalan lain tarpeettomuudesta, lakia ei enää voida paremmin ja jalommin korostaa, lain sitovaisuus ja pysyväisyys on saanut kauneimman ja voimakkaimman siunauksensa.

• Anonyymi

Mistä laista kirjoittelet? "Jumalakin kirjoittaa lakinsa ihmis temppelin kaikkein pyhimmän keskukseen". Väitätkö, että synnin ja kuoleman laki on kirjoitettu sinun sisimpääsi?

• Anonyymi
      • Anonyymi

Weijo Lindroos jakaa edelleen tuota harhaoppista ja asiavirheitä sisältävää opetustaan. Hän ei ole oppinut mitään käydystä keskustelusta, eikä virheitään tunnusta. Vanha koira ei uutta opi. Niinhän se on.

• Anonyymi

toraistit ovat umpimielisiä ja harhoissa ja kollektiivisen psykoosin kurimuksessa. Esitätte perättömiä syytöksiä, sillä minä en ole mitään rikkonut juutalaisten lakia enkä pyhäkköä enkä keisaria vastaan.

• Anonyymi

Galatalaiskirje:1:10 Ihmistenkö suosiota minä nyt etsin vai Jumalan? Tai ihmisillekö pyydän olla mieliksi? Jos minä vielä tahtoisin olla ihmisille mieliksi, en olisi Kristuksen palvelija. 1:11 Sillä minä teen teille tiettäväksi, veljet, että minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista.

Minun julistamani evankeliumi ei ole ihmisten mukaista; ei perustu ansioihin, vaan armoon.

Uskonnot on ihmisen mielen mukaisia, kun elää hyvin hurskaasti, tekee hyviä tekoja niin ansaitsee sitten Jumalan suosian ja myös ihmisten suosion, näin oma vanhurskaudella tavoittelee pyhyyttä, , uskosta tulee ansio. Tämä on luonnollisen ihmisen mielen mukaista. Varsinkin juutalaisten mielestä. Mutta, mutta evakeilumia se ei ole, se lyö omava hurskaalle vasten kasvoja. Ansiot mitätöityy ja ja Kristus kirkastuu ja Taivas aukeaa. Kristus on Herra, Hän on sama kuin ristinpuulla kuin kaikeuden Herrana.

• Anonyymi

Usko ei kumoa lakia. Paavalin sanojen mukaan vain lain noudattaja on vanhurskas. Mieti näitä sanoja. Ne ovat Jumalan sanaa:

----

• Anonyymi

Herra Jeesus osti pahantekijän omalla verellänsä.

Mikä oli pahanteijän ansio?

Hänhän oli laittomuuden tekijä, vääryyden tekijä.

( Luuk 23)

Ansio ei siis ollut laki, vaan ansio oli usko Herraan Jeesukseen Vapahtajana, Lunastajana.

Et ole vieläkään antanut omakohtaista todistustasi lain täyttämisestäsi.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Herra Jeesus osti pahantekijän omalla verellänsä.

Mikä oli pahanteijän ansio?

Hänhän oli laittomuuden tekijä, vääryyden tekijä.

( Luuk 23)

Ansio ei siis ollut laki, vaan ansio oli usko Herraan Jeesukseen Vapahtajana, Lunastajana.

Et ole vieläkään antanut omakohtaista todistustasi lain täyttämisestäsi.

Usko Toivonen

Usko:Toivonen, Sinä toitotat kuin papukaija sitä harhaoppia, että ristin ryöväri kumosi Uuden testamentin opetuksen. Ryöväri sai anteeksi, kun katui, mutta ei sen jälkeen ehdoin tahdoin ja tahallaan rikkonut lakia vastaan.

Sinä Usko.Toivonen käyt sotaa juutalaisten kuningasta Jeesus Kristusta vastaan ja yrität kumota Jeesuksen käskyt, mitä sinä tee omaksi kadotukseksi. Joka uskoo tekopyhää eksyttäjää Usko.Toivosta, hän saa mitä ansaitsee, tuomion helvettiin laittomuuden tekijänä.

Joka rikkoo lakia ehdoin tahdoin ja tahallaan, kuten tekee Usko.Toivone, hän ei saa Kristuksen uhria syntiensä sovitukseksi. Jeesus ei pelasta laittomuuden tekijöitä, mutta pelastaa entisiä laittomuuden tekijöitä, jotka ovat tehneet parannuksen lain rikkomisesta.

1 Joh 3:7 Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas.
        8 Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot.
        9 Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.

Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.

• Anonyymi

>> Usko:Toivonen, Sinä toitotat kuin papukaija sitä harhaoppia, että ristin ryöväri kumosi Uuden testamentin opetuksen.>

Ei kumonnut, vaan juurikin vahvisti UudenTestamentin sanoman.

Vai oletko sitä mieltä, että Herra Jeesus ei ostanut verellänsä pahantekijää?

Jos niin uskot, niin Pietari on varoittanut sellaisista:

1. Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
        ( 2Piet 2)

Herra Jeesushan on omalla verellänsä ansainnut seurakuntantansa itselleen.

Usko Toivonen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

>> Usko:Toivonen, Sinä toitotat kuin papukaija sitä harhaoppia, että ristin ryöväri kumosi Uuden testamentin opetuksen.>

Ei kumonnut, vaan juurikin vahvisti UudenTestamentin sanoman.

Vai oletko sitä mieltä, että Herra Jeesus ei ostanut verellänsä pahantekijää?

Jos niin uskot, niin Pietari on varoittanut sellaisista:

1. Mutta myös valheprofeettoja oli kansan seassa, niinkuin teidänkin keskuudessanne on oleva valheenopettajia, jotka salaa kuljettavat sisään turmiollisia harhaoppeja, kieltävätpä Herrankin, joka on heidät ostanut, ja tuottavat itselleen äkillisen perikadon.
        ( 2Piet 2)

Herra Jeesushan on omalla verellänsä ansainnut seurakuntantansa itselleen.

Usko Toivonen

Usko.Toivonen, sinä ymmärrät kaiken tahallaan väärin. En ole koskaan väittänyt, etteikö kaikki tarvitse armoa Jeesukselta Kristukselta, mutta sinä et tunnusta sitä Jeesuksen käskyä, ettei hän armahda ketään, joka ei lopeta lain rikkomista. Sitä käskyä ei ristin ryöväri voi kumota.

Luuk 24:46 Ja hän sanoi heille: "Niin on kirjoitettu, että Kristus oli kärsivä ja kolmantena päivänä nouseva kuolleista,
        47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.

Ap.t 3:19 Tehkää siis parannus ja kääntykää, että teidän syntinne pyyhittäisiin pois,
        20 että virvoituksen ajat tulisivat Herran kasvoista ja hän lähettäisi hänet, joka on teille edeltämäärätty, Kristuksen Jeesuksen.

Usko.Toivonen, sinun väärää evankeliumisi on, ettei tarvitse tehdä parannusta ei tarvitse noudattaa lakia. Joka sinua uskoo saa varman tuomion helvettiin laittomuuden tekijänä.

Mattt 5.19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

• Anonyymi

Sinun "parannuksesi" on lain täyttäminen, josta pahantekijän kohdalla ei ole ollenkaan kysymys.

Joten oppisi on juurikin Vapahtajan kieltäminen, ellei tietyt asettamasi ehdot täyty.

Ne asettamasi ehdot parannuksen teosta eivät olisi toteutuneet pahantekijän osalta.

Laki ei pahantekijää lunastanut, eikä armahtanut.

( Luuk 23)

Pahantekijä sai Vapahtajan veressä armahduksen.

Sana rististä ei ole "väärää evankeliumia", vaan juuri sitä veren evankeliumia, mitä alkuseurakunnan alusta alkaen on julistettu.

Sinun oppisi korottaa lain ansiota, sana rististä puhuu Vapahtajan veressä olevaa ansiota.

Kuten Pietarikin muiden tavoin tuo esille:

( 2Piet 2)

Huomaa että Herra Jeesus ei kohtele pahantekijää oppisi mukaisesti.

Usko Toivonen

• Anonyymi

Roomalaiskirje: 13:8 Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.
      13:9 Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."
      13:10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sentähden on rakkaus lain täyttymys.
      Tämä on armon evankeliumia

• Anonyymi

Juuri tuli taivaasta, juutalaisten keskelle.
      Eikö Paavali tiennyt tässä kohtaa, mistä Jeesus on kotoisin: Kaikkein Pyhimmästä Taivaasta. Roomalaiskirje: 11:18 niin älä ylpeile oksien rinnalla; mutta jos ylpeilet, niin et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua. (Kaikki on yhtä Kristuksessa, erottavia muureja ei ole, Jeesus on purkanut ne)
      Et sinä kuitenkaan kannata juurta, vaan juuri kannattaa sinua. Se juuri tuli Taivaasta kaiken Pyhimmästä, ja se juuri on Jeesus Kristus. Kaikki on vasten luontoa oksastettu Jeesukseen Kristukseen ja armosta.

• Ei tullut vastausta onko Jeesuksen veri voimassa vai eläinveri...jompikumpi ei molemmat ja onpa vaikea saada kyllä ei vastaus kysymykseen tai onko pappeus vaihtunut uuteen....ei tule vastausta kun Jeesuksen sovintoveri on liikaa .
      Eksynyt on eksynyt...antakoon Jumala anteeksi jos niin näkee..

• Anonyymi

Jeesus tuli Jumalan luota Taivaasta, se on jo VT ennustettu ja se toteutui, noin 2016 vuotta sitten. Moskeija on jo valmiina ja tempelijä koitetaan rakentaa.

Juutalaisuus joka ei halua uskoa Jeesukseen, he vääristää sanojen merkityksiä. Kolmas temppeli häpäisee ja mitätöi Kristuksen ristin työn. Heillä on pyrkimys maailman herruuteen.
      Johanneksen evankeliumi: 1:17 Sillä laki on annettu Mooseksen kautta; armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta.
      Judaismi - eräs lopunajan eksytys, Herran Jeesuksen pelastus. You Tube: Petri Paavola tietää totuuden.

• Anonyymi

Rauhoittukaa! Tämä on yhtä sekamelskaa ja huutoa! Onko teillä Henkeä kenelläkään!

Ei se ole niin vaikeaa. Tottakai uskovaisen tulee yrittää noudattaa lakia, eli Jumalan tahtoa kohdallamme. Uudessa liitossa Pyhän Hengen kautta meillä on yhteys Jeesukseen ja Jumalaa, ja siten on tilanne muuttunut vanhasta liitosta. Mutta se laki ei ole 10 käskyä, vaan se on kaikki, mikä henkilökohtaisesti meille asettuu elävässä uskossa. Tätä lakia emme löydä Raamatusta, vaan se tulee arjessakin vastaan Jeesuksen seuraamisessa. Kuitenkin jo mielessämme teemme huorin, koska emme kykene synnittömään elämään kuten Jeesus. Tästä syystä meidän on päivittäin nöyrryttävä ja pyydettävä syntejämme anteeksi, koska olemme lakia rikkoneet. Näin uudistumme päivittäin, ja kanavamme Pyhän Hengen vaikutukseen pysyy avoimena ja meidän toimintamme siunauksellisena.

Aamen.

T. Espoolainen

• Anonyymi

Jos ei noudata lakia ei ole Pyhässä Hengessä eikä Kristuksessa.

Room 8:6 Lihan pyrkimykset tuottavat kuoleman, Hengen pyrkimykset elämän ja rauhan.
        7 Lihan pyrkimykset sotivat Jumalaa vastaan, sillä ne eivät alistu Jumalan lakiin eivätkä voikaan alistua.
        -----
        13 Jos elätte luontonne mukaan, te kuolette, mutta jos Hengen avulla kuoletatte syntiset tekonne, te saatte elää.

• Anonyymi

Osa 1. oli hyvää opetusta.
      Nyt Weijo Lindroosilta on ilmestynyt toinen osa samasta aiheesta. Tämä on viikko sitten puhutun saarnan vielä parempi osa:

Lisäys Apostolien tekojen 15. luvun opetukseen:
      https://Jeesus-on-Herra.com/wp-content/uploads/2019/08/Jatkoa-Apt.-15.-luvun-opetukselle-judaismista-10.8.2019.mp3

• Anonyymi

Weijo Lindroos vajoaa vain syvemmälle pimeyteen. Hän eksyttää todella härskillä tavalla.

Hän väittää, että Jeesus on täyttänyt jokaisen velvollisuuden noudattaa lakia, mikä on paksu valhe. Sellaista ei Jeesus tarkoittanut. Jeesus tuli toteuttamaan lain. Täyttäminen ei tarkoittanut lain lopettamista vaan lain tottelemista.

Jeesus täytti lain Messias profetiat ja käski kaikkien täyttää lain. Sana täyttää tarkoittaa vanhalla suomenkielellä joko profetian toteuttamista tai lain käskyn noudattamista.

Jos uskoo Weijo Lindroosia, hän saa juuri sitä mitä ansaitsee, tuomion helvettiin lain purkajana ja laittomuuden tekijänä.

Matty 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.

Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.

Lindroos vääristelee taas alkeellisella tavalla sitä, että emme ole lain alla. Se ei tarkoita sitä, etteikö lakia tarvitse noudattaa armon alla. Paavali noudatti tarkasti lakia, mutta ei ollut lain alla vaan armon alla. Tämä johtuu siitä, että lain alla tarkoittaa vanhan liiton juutalaista ja armon alla tarkoittaa sellaista Jeesuksen uskovaa, joka noudattaa lakia. Tämä tulee selvästi ilmi Paavalin opetuksesta.

Lindroos eksyttää seurakuntansa synnin orjaksi.

• Odotelen edelleen vastausta ja sitten kysymyksiä tulee lisää ja katsotaan ,miten asia on ,jotta vääryyden suut tukitaan .Tuo lakisepän teksti paljastuu ,vaikka kuinka yrittää tyyliään muuttaa .Huijari koko tyyppi.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan

anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html
      Maailman menoa
      276
      3063
    2. Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin

että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html
      Maailman menoa
      232
      1950
    3. Millaista naista ikävöit

Ulkonäkö/persoona
      Ikävä
      66
      1916
    4. Minkälainen naama

kaivatullasi on? 🫠
      Ikävä
      70
      1621
    5. BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla

No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho
      Matkailu
      5
      1368
    6. Purra esiintyi epäasiallisesti

Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M
      Pyhäjärvi
      339
      1244
    7. MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."

Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/
      Ensitreffit alttarilla
      23
      988
    8. "Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta

löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko
      Maailman menoa
      22
      909
    9. Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!

Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      907
    10. Hyvää yötä

Kaveri🥰... Olen vähän yllättynyt.
      Ikävä
      64
      896
    Aihe