Olisiko järkevin vaihtoehto tällä hetkellä,
diesel hybrid
Diesel hybrid - ehkä järkevin!
29
8602
Vastaukset
- Anonyymi
Vety. Pakoputkesta tulee pelkkää vettä...,
- Anonyymi
Vety ei ole tällä hetkella Suomessa vaihtoehto ollenkaan. Ei voi tankata .
Vety on vain vähemmän energiatehokas versio sähköautosta koska se vety pitää joka tapauksessa tuottaa muulla energiamuodolla.
- Anonyymi
Miksi diesel hybridi? Joutuu maksamaan dieselveron!
- Anonyymi
Kaikki hybridit maksavat käyttövoimaveroa (=dieselvero, kun dieselautoista puhutaan). Myös bensahybridit, vaikka bensa-autot eivät sitä joudu maksamaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaikki hybridit maksavat käyttövoimaveroa (=dieselvero, kun dieselautoista puhutaan). Myös bensahybridit, vaikka bensa-autot eivät sitä joudu maksamaan
Paitsi "itselataavat" eivät joudu.
- Anonyymi
Suomessa on ongelma diesel polttoainetta käyttävässä h-autossa oleva korkea ajoneuvovero koska siihen on keksitty lisävero !
Hybridissä on siksi korkeat verot joka ei ole yhtään matalammat.
Suomessa on euroopan suurin ero Bensa-autojen VS Diesel-autojen ajoneuvoverojen eroissa! Tämäero on kasvanut vain kokoajan.
Dieselin verotus ei perustu ollenkaan päästöihin.
Minä muuttaisin että sama markinahinta polttoaineille ja lasketaan verot C02 mukaan.
Aivan naurettava on verotuksen ero bensa vs diesel täällä- Anonyymi
Dieselautojen vuosittainen käyttömaksu perustuu co2-päästöihin kuten bensa-autojenkin. Siksi tämä maksu on alempi kuin vastaavan bensa-auton.
Dieselautoihin liittyy aina käyttövoimavero (=dieselveroksikin kutsuttu). Näin, koska pummpuhinnassa dieselillä on pienempi polttoainevero ja siksi diesel on noin 20s/litra bensaa halvempaa. Se on siis ajoneuvokohtainen kiinteä ’polttoainevero’, joka ei riipu kulutuksesta eikä myöskään päästöistä. Paljon ajaville tämä on hyödyllistä eli pienentää polttoainekustannuksia, kun osa polttoaine verosta peritään kiinteänä maksuna. Yleisesti autosta riippuen 15tkm-25tkm/vuosi jälkeen dieselillä ajo on bensaa edullisempaa.
Käyttövoimaveroa peritään käikilta muilta paitsi bensa-autoilta. Jopa bensahybrideiltä.
- Anonyymi
Diesel on tällä hetkellä kaikkein pahin kirosana. Dieselhybridi on outo rakkine.
- Anonyymi
Miksi muka?
Bensahan on kaikin puolin pahempi, jos kulutus ja päästöt merkitsevät kirousta. Vai mikä mielestäsi tekee autosta ’pahimman kirosanaksi’?
Dieselhybridihän, ladattava varsinkin, on oikeastaan ihannehybridi. Kaupunkiajot sähköllä ja pidemmät maantieajot dieselillä. Moninverroin päästöjen kannalta fiksumpi kuin bensahybridi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi muka?
Bensahan on kaikin puolin pahempi, jos kulutus ja päästöt merkitsevät kirousta. Vai mikä mielestäsi tekee autosta ’pahimman kirosanaksi’?
Dieselhybridihän, ladattava varsinkin, on oikeastaan ihannehybridi. Kaupunkiajot sähköllä ja pidemmät maantieajot dieselillä. Moninverroin päästöjen kannalta fiksumpi kuin bensahybridiJos on ylimääräistä rahaa ja haluaa vaihtaa valtion siivellä, hybedieselturbo on viisas vaihtoehto ainakin pitkien matkojen Sisä-Suomeen.
Hybe ja turbobensa on toiseksi paras vaihtoehto.
Sammuva sähköauto valtatielle on ikävä tapahtuma. Se täytyy nostaa lavalle, kun automaattia ei voi vedättää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos on ylimääräistä rahaa ja haluaa vaihtaa valtion siivellä, hybedieselturbo on viisas vaihtoehto ainakin pitkien matkojen Sisä-Suomeen.
Hybe ja turbobensa on toiseksi paras vaihtoehto.
Sammuva sähköauto valtatielle on ikävä tapahtuma. Se täytyy nostaa lavalle, kun automaattia ei voi vedättää.Avaisitko vähän tuota epäselvää lausettasi ’Jos on ylimääräistä rahaa ja haluaa vaihtaa valtion siivellä, hybedieselturbo on viisas vaihtoehto...’ ?
Miten dieselin hankinta olisi valtion siivellä ’vaihtamista’ ?
Ja ’ylimääräisen rahan’ osalta voi todeta, että dieselin hankinnan yksi perustehan on juuri taloudellisuus eli halvemmat käyttökulut.
Vai liittyykö koko väite siihen, että osa dieselin polttoaineverosta peritään kiinteänä ja kulutuksesta riippumattomana maksuna? Se tosiaan suosii ammattiliikennettä ja muita paljon ajavia. Voisihan sen ajatella olevan ohjauskeinokin, jolla saadaan paljon ajavat vähäpäöstöisempien dieselautojen käyttäjiksi. - Anonyymi
onhan se paha,ja jos vielä pikkusen kaunistellaan päästöasioissa ni soronoo...
- Anonyymi
Kaasuauto erinomainen vaihtoehto paljon ajavalle. Tuosta hybridikonseptista on etua vain silloin jos hybridi on ladattava. Muuten se on vain ylimääräistä painolastia ja monimutkaisuutta toimilinjaan.
1. Sähkö
2. Ladattava hybridi
3. Kaasu
4. Diesel ((sisältää myös dieselhybridit)
5. bensa (sisältää myös bensahybridit)
Tässä tämänhetkinen marssijärjestys ympäristöystävällisyyden suhteen. Jos pääpaino on kustannustehokkkuus niin kaasuauto on ykkössijalla. Varsinkin kun polttisauton pystyy muuntamaan kaasuautoksi valtion tuella. Ehkä ainoa fiksu sanoma mitä Rinteen hallitukselta on tullut on tämä idea muuntaa viiden tonnin bensatojotat kaasuautoiksi. - Anonyymi
Riippuu ajoista. Jos ajaa lähinnä sähkökantamalle jäävää matkaa, mutta kuitenkin reilusti pidempiäkin pätkiä, niin dieselhybridi voi olla paras. Jos taas sähkökantaman osuus on suurempi ja pidemmät harvinaisempia, niin bensahybridi varmaan voittaa dieselhybridin, koska halvempi ja helpompi. Jos taas ajaa vain pitkää siivua, niin hybridejä ei kannata harkita, koska pelkkä diesel tai pitkän kantaman sähköauto hoitaa homman. Tai se kaasuauto. Sähköauto olisi suhteellisesti paras paljon kaupungissa ajavalle.
- Anonyymi
Oletan että puhut ladattavista hybrideistä.
- Anonyymi
kuhan vw ensin maksaa samat korvaukset TDI huijauksesta kuin usassa niin usko palautuu tdi autoiluun
nythän vaihtoarvo on mennyt nollaan eli kuka ostaa auton mistä et kolmen vuoden päästä saa kuin kuuluisaa lämmintä kättä
ihan valtakunnan lehdet kirjoittaa asiasta- Anonyymi
Jos noin on että kolmen vuoden ikäinen diesel on nollan arvoinen niin tuokaa tänne kaikki tuollaiset dieselit mitä teillä on. Maksan niistä tonnin kappale käteisellä.
Pitäisi joku tolkku olla tolkuttomuudessakin. - Anonyymi
USAssa nuo vanhat ja lunastetut huijausdielelit ovat erittäin kovasti haluttuja.
Eihän huijaskustannukset kohdistu mitenkään auton ostajien lompakkoon. Suomessakin noihin vanhoihin huijausdieseleihin tehtiin ilmainen uudelleenohjelmointi. Se kesti reilun puolen tuntia eikä tietenkään maksanut autonomistajalle mitään. Minkäänlaista käytännön eroa ei uudelleenohjelmoinnin jälkeen autoon tullut, niin että käyttäjä olisi sen havainnut. - Anonyymi
Noiden vähintään 4 vuotta vanhojen, eli 2012-2015 vuosimallien, huijausdieleleiden vaihtoarvossa ei ole mitään erityistä suurempaa notkahdusta tapahtunut.
Ei, vaikka mediarummutus dieseleitä vastaan on jatkunut vuosikausia. Se, jos mikä on suoranaista huijausta, lähinnä harhauttavien uutisotsikointien ja painotusten osalta. Se on vaikuttanut enemmän dieselautojen suosioon, koska aika harvat lopultakaan jaksavat perehtyä asiaan eikä edes lukea juurikaan otsikointia enempää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noiden vähintään 4 vuotta vanhojen, eli 2012-2015 vuosimallien, huijausdieleleiden vaihtoarvossa ei ole mitään erityistä suurempaa notkahdusta tapahtunut.
Ei, vaikka mediarummutus dieseleitä vastaan on jatkunut vuosikausia. Se, jos mikä on suoranaista huijausta, lähinnä harhauttavien uutisotsikointien ja painotusten osalta. Se on vaikuttanut enemmän dieselautojen suosioon, koska aika harvat lopultakaan jaksavat perehtyä asiaan eikä edes lukea juurikaan otsikointia enempää.oletko kysynyt että miksi ne on tehnyt diesel rummutusta? olisiko sinulla aavistusta että miksi dieseliä on rummutettu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noiden vähintään 4 vuotta vanhojen, eli 2012-2015 vuosimallien, huijausdieleleiden vaihtoarvossa ei ole mitään erityistä suurempaa notkahdusta tapahtunut.
Ei, vaikka mediarummutus dieseleitä vastaan on jatkunut vuosikausia. Se, jos mikä on suoranaista huijausta, lähinnä harhauttavien uutisotsikointien ja painotusten osalta. Se on vaikuttanut enemmän dieselautojen suosioon, koska aika harvat lopultakaan jaksavat perehtyä asiaan eikä edes lukea juurikaan otsikointia enempää.ihan sama mitä sinä uliset, et päätä dieselin rummutuksesta vaan ne viisaammat ihmiset.joten tyydy kuuntelevana osapuolena olemiseen.
sinun kommentillasi ei mitään merkitystä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
oletko kysynyt että miksi ne on tehnyt diesel rummutusta? olisiko sinulla aavistusta että miksi dieseliä on rummutettu?
On aavistus. Onko sinulla?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ihan sama mitä sinä uliset, et päätä dieselin rummutuksesta vaan ne viisaammat ihmiset.joten tyydy kuuntelevana osapuolena olemiseen.
sinun kommentillasi ei mitään merkitystä.On totta, ettei minulla ole mitään mahdollisuuksia pärjätä tuolle ’dieselin rummutukselle’. Eikä kommenteillani ole sitä vastaan mitään merkitystä. Silti minulla on oikeus kommentoida ja tuoda perusteluksi faktaa esiin. Ei trollausta/valepropagandaa/harhauttavia juttuja tarvitse tyytyä vain kuuntelevana osapuolena olemiseen.
Eivät kaikki ole sellaisia sinisilmäisiä ja kaiken huuhaan vietävissä olevia kuin sinä. Onneksi.
- Anonyymi
Dieseleitä tuodaan käytettynä joka vuosi enemmän ja enemmän joten kysyntää on ja dieseleiden osuus autokannasta kasvaa edelleen.
Halpatuonti on ehkä vaikuttanut hieman käytettyjen hintatasoon, mutta vain vähän. - Anonyymi
Parempi on pelkkä hybridi kuin diesel hybridi.
- Anonyymi
Diesel on jytyä eikä huttua, bensa rekkoja ei ole kuin neukkulassa ja veepeekoolla!
- Anonyymi
Hienoa lukea 2019 vuoden keskusteluja.
Mitäpäs porukka on nyt mieltä diesel ja sähköautojen hinnan pysymisestä.
Yhtäkkiä seurattuna näyttää diesel pitävän hintansa paremmin kuin sähköautot josta esimerkkinä Tesla.
Itsellä juuri mietinnässä lähteä kokeilemaam 2021 mallin Mercedes-Benz C 300 e Pulug-in hybridiä - Anonyymi
Silloin, kun tämä ketju aloitettiin, oli itselläkin alla E-Mersu diesel-hybridi. Exel-kirjanpitoni mukaan se oli kokonaiskäyttökuluiltaan kalliimpi kuin nykyinen ja viisi sitä edeltävää diesel-mersuani. Eikä sitä autokauppakaan olisi mielellään vaihdossa ottanut. Kuolleena syntynyt idea koko diesel-hybridi, vaikka itsekin siitä silloin olin innoissani.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581381Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491205Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä241149Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2111080- 1261051
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223984Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk307957- 42929
- 72895
- 73869