Diesel hybrid - ehkä järkevin!

Anonyymi

Olisiko järkevin vaihtoehto tällä hetkellä,
diesel hybrid

29

9816

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vety. Pakoputkesta tulee pelkkää vettä...,

      • Anonyymi

        Vety ei ole tällä hetkella Suomessa vaihtoehto ollenkaan. Ei voi tankata .


      • Vety on vain vähemmän energiatehokas versio sähköautosta koska se vety pitää joka tapauksessa tuottaa muulla energiamuodolla.


    • Anonyymi

      Miksi diesel hybridi? Joutuu maksamaan dieselveron!

      • Anonyymi

        Kaikki hybridit maksavat käyttövoimaveroa (=dieselvero, kun dieselautoista puhutaan). Myös bensahybridit, vaikka bensa-autot eivät sitä joudu maksamaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki hybridit maksavat käyttövoimaveroa (=dieselvero, kun dieselautoista puhutaan). Myös bensahybridit, vaikka bensa-autot eivät sitä joudu maksamaan

        Paitsi "itselataavat" eivät joudu.


    • Anonyymi

      Suomessa on ongelma diesel polttoainetta käyttävässä h-autossa oleva korkea ajoneuvovero koska siihen on keksitty lisävero !

      Hybridissä on siksi korkeat verot joka ei ole yhtään matalammat.

      Suomessa on euroopan suurin ero Bensa-autojen VS Diesel-autojen ajoneuvoverojen eroissa! Tämäero on kasvanut vain kokoajan.

      Dieselin verotus ei perustu ollenkaan päästöihin.

      Minä muuttaisin että sama markinahinta polttoaineille ja lasketaan verot C02 mukaan.

      Aivan naurettava on verotuksen ero bensa vs diesel täällä

      • Anonyymi

        Dieselautojen vuosittainen käyttömaksu perustuu co2-päästöihin kuten bensa-autojenkin. Siksi tämä maksu on alempi kuin vastaavan bensa-auton.

        Dieselautoihin liittyy aina käyttövoimavero (=dieselveroksikin kutsuttu). Näin, koska pummpuhinnassa dieselillä on pienempi polttoainevero ja siksi diesel on noin 20s/litra bensaa halvempaa. Se on siis ajoneuvokohtainen kiinteä ’polttoainevero’, joka ei riipu kulutuksesta eikä myöskään päästöistä. Paljon ajaville tämä on hyödyllistä eli pienentää polttoainekustannuksia, kun osa polttoaine verosta peritään kiinteänä maksuna. Yleisesti autosta riippuen 15tkm-25tkm/vuosi jälkeen dieselillä ajo on bensaa edullisempaa.

        Käyttövoimaveroa peritään käikilta muilta paitsi bensa-autoilta. Jopa bensahybrideiltä.


    • Anonyymi

      Diesel on tällä hetkellä kaikkein pahin kirosana. Dieselhybridi on outo rakkine.

      • Anonyymi

        Miksi muka?

        Bensahan on kaikin puolin pahempi, jos kulutus ja päästöt merkitsevät kirousta. Vai mikä mielestäsi tekee autosta ’pahimman kirosanaksi’?

        Dieselhybridihän, ladattava varsinkin, on oikeastaan ihannehybridi. Kaupunkiajot sähköllä ja pidemmät maantieajot dieselillä. Moninverroin päästöjen kannalta fiksumpi kuin bensahybridi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi muka?

        Bensahan on kaikin puolin pahempi, jos kulutus ja päästöt merkitsevät kirousta. Vai mikä mielestäsi tekee autosta ’pahimman kirosanaksi’?

        Dieselhybridihän, ladattava varsinkin, on oikeastaan ihannehybridi. Kaupunkiajot sähköllä ja pidemmät maantieajot dieselillä. Moninverroin päästöjen kannalta fiksumpi kuin bensahybridi

        Jos on ylimääräistä rahaa ja haluaa vaihtaa valtion siivellä, hybedieselturbo on viisas vaihtoehto ainakin pitkien matkojen Sisä-Suomeen.
        Hybe ja turbobensa on toiseksi paras vaihtoehto.
        Sammuva sähköauto valtatielle on ikävä tapahtuma. Se täytyy nostaa lavalle, kun automaattia ei voi vedättää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos on ylimääräistä rahaa ja haluaa vaihtaa valtion siivellä, hybedieselturbo on viisas vaihtoehto ainakin pitkien matkojen Sisä-Suomeen.
        Hybe ja turbobensa on toiseksi paras vaihtoehto.
        Sammuva sähköauto valtatielle on ikävä tapahtuma. Se täytyy nostaa lavalle, kun automaattia ei voi vedättää.

        Avaisitko vähän tuota epäselvää lausettasi ’Jos on ylimääräistä rahaa ja haluaa vaihtaa valtion siivellä, hybedieselturbo on viisas vaihtoehto...’ ?

        Miten dieselin hankinta olisi valtion siivellä ’vaihtamista’ ?
        Ja ’ylimääräisen rahan’ osalta voi todeta, että dieselin hankinnan yksi perustehan on juuri taloudellisuus eli halvemmat käyttökulut.

        Vai liittyykö koko väite siihen, että osa dieselin polttoaineverosta peritään kiinteänä ja kulutuksesta riippumattomana maksuna? Se tosiaan suosii ammattiliikennettä ja muita paljon ajavia. Voisihan sen ajatella olevan ohjauskeinokin, jolla saadaan paljon ajavat vähäpäöstöisempien dieselautojen käyttäjiksi.


      • Anonyymi

        onhan se paha,ja jos vielä pikkusen kaunistellaan päästöasioissa ni soronoo...


    • Anonyymi

      Kaasuauto erinomainen vaihtoehto paljon ajavalle. Tuosta hybridikonseptista on etua vain silloin jos hybridi on ladattava. Muuten se on vain ylimääräistä painolastia ja monimutkaisuutta toimilinjaan.

      1. Sähkö
      2. Ladattava hybridi
      3. Kaasu
      4. Diesel ((sisältää myös dieselhybridit)
      5. bensa (sisältää myös bensahybridit)

      Tässä tämänhetkinen marssijärjestys ympäristöystävällisyyden suhteen. Jos pääpaino on kustannustehokkkuus niin kaasuauto on ykkössijalla. Varsinkin kun polttisauton pystyy muuntamaan kaasuautoksi valtion tuella. Ehkä ainoa fiksu sanoma mitä Rinteen hallitukselta on tullut on tämä idea muuntaa viiden tonnin bensatojotat kaasuautoiksi.

    • Anonyymi

      Riippuu ajoista. Jos ajaa lähinnä sähkökantamalle jäävää matkaa, mutta kuitenkin reilusti pidempiäkin pätkiä, niin dieselhybridi voi olla paras. Jos taas sähkökantaman osuus on suurempi ja pidemmät harvinaisempia, niin bensahybridi varmaan voittaa dieselhybridin, koska halvempi ja helpompi. Jos taas ajaa vain pitkää siivua, niin hybridejä ei kannata harkita, koska pelkkä diesel tai pitkän kantaman sähköauto hoitaa homman. Tai se kaasuauto. Sähköauto olisi suhteellisesti paras paljon kaupungissa ajavalle.

      • Anonyymi

        Oletan että puhut ladattavista hybrideistä.


    • Anonyymi

      kuhan vw ensin maksaa samat korvaukset TDI huijauksesta kuin usassa niin usko palautuu tdi autoiluun

      nythän vaihtoarvo on mennyt nollaan eli kuka ostaa auton mistä et kolmen vuoden päästä saa kuin kuuluisaa lämmintä kättä

      ihan valtakunnan lehdet kirjoittaa asiasta

      • Anonyymi

        Jos noin on että kolmen vuoden ikäinen diesel on nollan arvoinen niin tuokaa tänne kaikki tuollaiset dieselit mitä teillä on. Maksan niistä tonnin kappale käteisellä.

        Pitäisi joku tolkku olla tolkuttomuudessakin.


      • Anonyymi

        USAssa nuo vanhat ja lunastetut huijausdielelit ovat erittäin kovasti haluttuja.

        Eihän huijaskustannukset kohdistu mitenkään auton ostajien lompakkoon. Suomessakin noihin vanhoihin huijausdieseleihin tehtiin ilmainen uudelleenohjelmointi. Se kesti reilun puolen tuntia eikä tietenkään maksanut autonomistajalle mitään. Minkäänlaista käytännön eroa ei uudelleenohjelmoinnin jälkeen autoon tullut, niin että käyttäjä olisi sen havainnut.


      • Anonyymi

        Noiden vähintään 4 vuotta vanhojen, eli 2012-2015 vuosimallien, huijausdieleleiden vaihtoarvossa ei ole mitään erityistä suurempaa notkahdusta tapahtunut.

        Ei, vaikka mediarummutus dieseleitä vastaan on jatkunut vuosikausia. Se, jos mikä on suoranaista huijausta, lähinnä harhauttavien uutisotsikointien ja painotusten osalta. Se on vaikuttanut enemmän dieselautojen suosioon, koska aika harvat lopultakaan jaksavat perehtyä asiaan eikä edes lukea juurikaan otsikointia enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noiden vähintään 4 vuotta vanhojen, eli 2012-2015 vuosimallien, huijausdieleleiden vaihtoarvossa ei ole mitään erityistä suurempaa notkahdusta tapahtunut.

        Ei, vaikka mediarummutus dieseleitä vastaan on jatkunut vuosikausia. Se, jos mikä on suoranaista huijausta, lähinnä harhauttavien uutisotsikointien ja painotusten osalta. Se on vaikuttanut enemmän dieselautojen suosioon, koska aika harvat lopultakaan jaksavat perehtyä asiaan eikä edes lukea juurikaan otsikointia enempää.

        oletko kysynyt että miksi ne on tehnyt diesel rummutusta? olisiko sinulla aavistusta että miksi dieseliä on rummutettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noiden vähintään 4 vuotta vanhojen, eli 2012-2015 vuosimallien, huijausdieleleiden vaihtoarvossa ei ole mitään erityistä suurempaa notkahdusta tapahtunut.

        Ei, vaikka mediarummutus dieseleitä vastaan on jatkunut vuosikausia. Se, jos mikä on suoranaista huijausta, lähinnä harhauttavien uutisotsikointien ja painotusten osalta. Se on vaikuttanut enemmän dieselautojen suosioon, koska aika harvat lopultakaan jaksavat perehtyä asiaan eikä edes lukea juurikaan otsikointia enempää.

        ihan sama mitä sinä uliset, et päätä dieselin rummutuksesta vaan ne viisaammat ihmiset.joten tyydy kuuntelevana osapuolena olemiseen.
        sinun kommentillasi ei mitään merkitystä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        oletko kysynyt että miksi ne on tehnyt diesel rummutusta? olisiko sinulla aavistusta että miksi dieseliä on rummutettu?

        On aavistus. Onko sinulla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ihan sama mitä sinä uliset, et päätä dieselin rummutuksesta vaan ne viisaammat ihmiset.joten tyydy kuuntelevana osapuolena olemiseen.
        sinun kommentillasi ei mitään merkitystä.

        On totta, ettei minulla ole mitään mahdollisuuksia pärjätä tuolle ’dieselin rummutukselle’. Eikä kommenteillani ole sitä vastaan mitään merkitystä. Silti minulla on oikeus kommentoida ja tuoda perusteluksi faktaa esiin. Ei trollausta/valepropagandaa/harhauttavia juttuja tarvitse tyytyä vain kuuntelevana osapuolena olemiseen.
        Eivät kaikki ole sellaisia sinisilmäisiä ja kaiken huuhaan vietävissä olevia kuin sinä. Onneksi.


    • Anonyymi

      Dieseleitä tuodaan käytettynä joka vuosi enemmän ja enemmän joten kysyntää on ja dieseleiden osuus autokannasta kasvaa edelleen.
      Halpatuonti on ehkä vaikuttanut hieman käytettyjen hintatasoon, mutta vain vähän.

    • Anonyymi

      Parempi on pelkkä hybridi kuin diesel hybridi.

    • Anonyymi

      Diesel on jytyä eikä huttua, bensa rekkoja ei ole kuin neukkulassa ja veepeekoolla!

    • Anonyymi

      Hienoa lukea 2019 vuoden keskusteluja.
      Mitäpäs porukka on nyt mieltä diesel ja sähköautojen hinnan pysymisestä.
      Yhtäkkiä seurattuna näyttää diesel pitävän hintansa paremmin kuin sähköautot josta esimerkkinä Tesla.
      Itsellä juuri mietinnässä lähteä kokeilemaam 2021 mallin Mercedes-Benz C 300 e Pulug-in hybridiä

    • Anonyymi

      Silloin, kun tämä ketju aloitettiin, oli itselläkin alla E-Mersu diesel-hybridi. Exel-kirjanpitoni mukaan se oli kokonaiskäyttökuluiltaan kalliimpi kuin nykyinen ja viisi sitä edeltävää diesel-mersuani. Eikä sitä autokauppakaan olisi mielellään vaihdossa ottanut. Kuolleena syntynyt idea koko diesel-hybridi, vaikka itsekin siitä silloin olin innoissani.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Et siis vieläkään

      Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      50
      2234
    2. Aavistatko että moni tietää

      Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      922
    3. Yritin saada

      Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      904
    4. Hyvä että lähdit siitä

      Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      24
      889
    5. Onko vielä

      mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      863
    6. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

      Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      51
      831
    7. Olisitko mies valmis?

      Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      118
      819
    8. Kronikat..

      Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      9
      753
    9. Täällä istun ja mietin

      Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      749
    10. vieläkin sanoa voin...

      💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      733
    Aihe