Sain lisää vastuuta jonkin verran.
Sain töikseni hoitaa kuljetuksia ja varastoa ja jotain muuta pientä. Tämän homman teki ennen kovapalkkainen insinööri mutta nyt sen tekee minä, matalapalkkainen duunari.
Pitäisikö palkkani nousta? En kehtaa pyytää lisää palkkaa mutta työkaverini sanoi sitä piruiluksi ettei palkkani nouse.
Lisää vastuuta, lisää palkkaa?
3
99
Vastaukset
- Anonyymi
Varmaan olet asian sopinut pääliköittesi kanssa. Onko heille ollut vain ilmoitusluontoinen asia että "pekka" sinä otat uutta erilaista duunia vastataksesi. Entisten lisäksi. Vai oletko itse hommaa halunnutkin. Näyttänyt vihreätä valoa. Yleensähän uuden toimenkuvan myötä tehdään uusi diili. Palkka on varmaan yksi osa juttua. Eikä ne kaikki insinöörit ole suinkaan kovapalkkaisia. Se on yleinen harhaluulo. Silläkin puolellakin on omat kultapossukerhonsa. Vaikea sanoa pitäisikö palkkasi nousta. Alaraja on useinkin työehtosopimus. Se toinen yläraja on se miten arvokas helmi olet firmalle ja firman pomoille. Pelkkä vastuun lisäys ei tee mitenkään arvokkaaksi/korvaamattomaksi. Ei edes se että osaa työnsä hyvin. Hyviä duunareitakin on maailma täynnä. Jos olet jonkinsortin helmi niin varmaan saat lisää palkkaakin. Jos et ole helmi lainkaan vaan pelkkä yksinkertainen hölmö työnantajasi silmissä, niin sitten sinulle kasataan puskista uutta hommaa entisten tekemistesi päälle. Ei se palkka silloin nousekaaan. Maailma toimii niin. Minkä ikäinen olet?? Kyllä sinun sijassasi ottaisin palkka-asian puheeksi pomojen kanssa. Muuten sinun käy huonosti. Sinusta kehittyy ylikäveltävä matto. Kehtaaminen on huono perustelu.
- Anonyymi
Itse olen opetellut useita työpisteitä työpaikalla mutta en ole saanut senttiäkään lisää palkkaa monitaitoisuudesta. Nyt pyysin taas palkankorotusta ja kuten ennenkin, pomo sanoi "katsovansa" palkkaani mutta se ei ole ennenkään johtanut mihinkään. Nyt jos ei ole seuraavassa palkassa yhtään lisää niin otan lopputilin ja etsin uuden työn. Näin olen päättänyt.
- Anonyymi
Kokeile pyytää väliaikaista työtodistusta. Tuo saattaa auttaa työnantajaa motivoitumaan palkkaneuvotteluissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446