Apostolien tekojen kirjan luku 15 opettaa, että Paavali ja Barnabas sekä Pietari ja Jaakob myös opettavat samoin. He kumosivat judaistien opetukset.
Judaistit väittivät uskoon tulleille, että "ellette ympärileikkauta itseänne, ette voi pelastua". Apt. 15:1. He väittivät, että kristittyjä on käskettävä noudattamaan Mooseksen lakia". Apt. 15:5.
Jeesuksen ensimmäiset apostolit opettivat kaikki yksimielisesti ja yhdessä Pyhän Hengen kanssa, ettei judaistien väitteitä tule opettaa uskoon tulleille. Apt. 15:28,29.
Lue koko Apt. 15. luku. Näin pääset ymmärtämään alkuseurakunnan opetuksen, että Mooseksen laki ei kuulu kristityille.
Kaikkina aikona ovat Pyhässä Hengessä toimineet kristityt opettaneet samoin alkuseurakunnan kanssa. Apt. 15. luvussa on heidän opetuksensa. Siinä mainitun Jerusalemin kokouksen päätöstä jaettiin kaikille seurakuunnille: "Sitä mukaa kuin he kulkivat kaupungista kaupunkiin, he antoivat uskoville noudatettaviksi ne säädökset, jotka Jerusalemissa olevat apostolit ja vanhimmat olivat hyväksyneet. " Apt. 16:4. Siinä oli kysymys Apt. 15. luvun päätös.
Apt. 2. helluntain Hengessä.
David Pawson opettaa judaisimista samoin kuin Weijo Lindroos
39
92
Vastaukset
- Anonyymi
Thank you sinulle joka kirjoitit tämän:
"Roomalaiskirje: 13:8 Älkää olko kenellekään mitään velkaa, muuta kuin että toisianne rakastatte; sillä joka toistansa rakastaa, se on lain täyttänyt.
13:9 Sillä nämä: "Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niinkuin itseäsi."
13:10 Rakkaus ei tee lähimmäiselle mitään pahaa. Sen tähden on rakkaus lain täyttymys.
Tämä on armon evankeliumia "- Anonyymi
Vaatimus noudattaa Mooseksen lakia kuuluu uuteen liittoon ja nimenomaan evankeliumiin.
1 Tim 1:8 Me tiedämme, että laki on hyvä, jos sitä käytetään lain tarkoituksen mukaisesti. [Room. 7:12]
9 Eihän lakia ole säädetty kunnon ihmisten takia, vaan lain ja järjestyksen rikkojien, jumalattomien ja syntisten, rienaajien ja pyhänhäpäisijöiden, isän- ja äidinmurhaajien, tappajien, [2. Moos. 21:12,15,16; 3. Moos. 18:22, 3. Moos. 19:11,12]
10 siveettömien, miesten kanssa makaavien miesten, ihmisten sieppaajien, valehtelijoiden, valapattojen ja ylipäänsä kaikkien sellaisten takia, jotka toimivat vastoin tervettä oppia.
11 Näin sanoo iäti ylistettävän Jumalan kirkkautta julistava evankeliumi, joka on minulle uskottu.
Kuten huomaatte jakeessa 11 sanotaan, että Mooseksen laki kuuluu evankeliumiin.
- Anonyymi
Tervettä kaunista opetusta suoraan raamatusta. Miultakin thank you.
- Anonyymi
Eihän tuosta nyt kukaan terve ihminen voisi olla eri mieltä.
- Anonyymi
Suurin osa nykyajan saarnaajista opettaa väärin, mitä lukee Apostolien tekojen kirjan luvussa 15. Hei eikä Lindroos ole tarkkoja eikä ota edes huomioon asiayhteyttä, joten he erehtyvät siinä mitä kokouksessa päätettiin.
Katsotaan ensin mitä Jeesus sanoi, onko laki voimassa uuden liiton aikana. Kyllä on! Laki on voimassa koko uuden liiton ajan ja se koskee myös pakanoita.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Miksi Weijo Lindroos erehtyy Ap.t 15 luvun tulkinnallaan? Kyseisessä luvussa käsitellään, pitääkö Kreikassa asuvien pakanoiden ottaa Mooseksen lain mukainen ympärileikkaus, mitä eräät juutalaiset vaativat vanhaan liiton tapoihin liittyen. Apostolit eivät vaatineet heiltä ympärileikkausta, koska lain mukaan ympärileikkaus on pakollinen vain Abrahamin jälkeläisille ja heidän perheensä jäsenille. Ulkomailla asuvilla pakanoilla ei ole edes velvollisuutta ottaa ympärileikkausta.
1 Moos 17:9 Jumala puhui edelleen Abrahamille: "Pysykää uskollisesti tässä liitossa, sinä ja sinun jälkeläisesi sukupolvesta toiseen.
10 Tämä ehto teidän on täytettävä siinä liitossa, jonka olen tehnyt sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa: teidän tulee ympärileikata jokainen mies ja poikalapsi.
Tämän vuoksi apostolit eivät laittaneet ulkomailla asuville pakanoille lakia suurempaa velvollisuutta, koska siihen ei ollut mitään aihetta. Pietari totesi, ettei uuden liiton aikana pelastus perustu juutalaisten väittämällä tavalla ympärileikkaukseen vaan uskoon Jeesukseen Kristukseen.
Ympärileikkauksen sijasta apostolit halusivat korostaa pakanoille neljää Mooseksen lain käskyä, joita heidän tulisi heti noudattaa. Apostolit eivät kuitenkaan halunneet enempää vaivata pakanoita lain opettamisella, koska pakanat kävivät sapattina synagogassa opiskelemassa lakia. Apostolit eivät siis kumonneet Mooseksen lakia, vaan viittasivat pakanoiden velvollisuutteen opiskella lakia. Tämä käy parhaiten ilmi Biblia käännöksestä.
Ap.t 15:19 Sentähden minä päätän, ettemme niitä häiritsisi, jotka pakanoista Jumalan tykö kääntyvät;
20 Vaan kirjoittaisimme heille, että he välttäisivät epäjumalain saastaisuutta, ja salavuoteutta, ja läkähtynyttä ja verta.
21 Sillä Moseksella on muinaiselta jokaisessa kaupungissa niitä, jotka häntä saarnaavat, koska se joka sabbatina synagogassa luetaan.
Apostolit eivät antaneet pakanuskoville vapautta elää ilman lakia, jolloin he saisivat vapaasti valehdella, varastaa ja murhata. Nehän eivät kuuluneet apostolien mainitsemiin neljään lain käskyyn. Paavali vetoaa kirjeissään, ettei lakia saa rikkoa tekemällä näitäkään syntejä, joten Apostolien kokous ei vapauttanut pakanoita noudattamasta lakia.
Paavali oli kokouksessa paikalla ja tiesi, mitä siellä päätettiin. Paavali ei jättänyt vaatimatta, että pakanoiden on noudatettava lakia, koska apostolien kokous ei sellaista edes päättänyt. Tämän vuoksi Paavali sanoi, että niin pakana kuin juutalainen tullaa tuomitsemaan lain ja tekojen mukaan yhtäläisesti. Pakanat eivät siis ole vapaita noudattamasta lakia. Jos joku ei noudata lakia, häntä ei Kristus pelasta.
Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.
Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.
12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
----
27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.
1 Kor 7:19 On yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei; tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen. '
Mitä käy niille saarnaajille, jotka pilkkaavat judaismin harhaksi vanhurskasta lain noudattamista? Koska he purkavat lakia, he eivät pelastu taivaaseen. He eivät ole vanhurskaita, koska he eivät noudata ja opeta lakia, kuten Jeesus käski. Paavali sanojen mukaan vain lain noudattajat ovat vanhurskaita.
Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.- Anonyymi
Lindroos väittää, että kristityt tekevät Jumalan tahdon aina, vaikka he eivät noudata lakia. Tämä on selvästi Raamatun vastainen opetus.
Mooseksen lakiin on kirjoitettu Jumalan tahto. Laki opettaa tietämään, mikä on syntiä. Sen vuoksi lain noudattamatta jättänyt ei täytä Jumala tahtoa.
"Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää." (Room 2:18)
"Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on." (Room 3:20)
Jeesus ei ole lain korvike, vaikka Lindroos sellaista väittää. Raamatussa ei ole missään sellaista kirjoitettu, että Jeesus täytti jokaisen velvollisuuden noudattaa lakia. Jeesus täytti laissa olevat Messias profetia, eikä kenenkään velvollisuutta noudattaa lakia. Jeesus käski noudattamaan lakia, eikä olemaan välinpitämätön sille.
- Anonyymi
Weijo Lindroos ei näytä tietävän, että uudessa liitossa Toora kirjoitetaan ihmisten sydämiin, jotta he noudattaisivat Tooraa. Joka ei noudata Tooraa, hän ei ole uudessa liitossa. Jeesus ei kumonnut Tooraa vaan itsekin sitä noudatti. Jeesus tuli palauttamaan Israelin kansan lainkuuliaisuuden, eikä kumoamaan lakia.
Paavali sanoi noudattaneensa juutalaisten lakia, joka hänen mukaansa on myös Kristuksen laki. Uuden liiton laki on Toora, jonka Messias profetiat ovat toteutuneet Jeesuksessa Kristuksessa. Vapaus Kristuksessa tarkoittaa nimenomaan vapautta synnin orjuudesta. Jos rikkoo lakia, ei ole vapaa vaan synnin orja.
Jakeessa Jer 31:33 lukee alkukielellä, että Toora kirjoitetaan ihmisen sydämiin. Tämän tarkoitus on, että Israelin kansa noudattaisi Tooraa, eikä tietenkään se, että voisi olla noudattamatta Tooraa.
Jer 31:31 "Tulee aika", sanoo Herra, "jolloin minä teen uuden liiton Israelin kansan ja Juudan kansan kanssa. [Hepr. 8:8-12 : Jer. 32:40]
32 Tämä liitto ei ole samanlainen kuin se, jonka tein heidän isiensä kanssa silloin kun tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta. Sen liiton he rikkoivat, vaikka minä olin ottanut heidät omakseni, sanoo Herra.
33 "Tämän liiton minä teen Israelin kansan kanssa tulevina päivinä, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä, kirjoitan sen heidän sydämeensä. Minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
34 Silloin ei kukaan enää opeta toista, veli ei opeta veljeään sanoen: 'Oppikaa tuntemaan Herra!' Sillä kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut, sanoo Herra. Minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejään."
Ps 40:7 Siksi minä sanoin: "Nyt olen tullut, Herra. Kirjaan on kirjoitettu, mitä minun pitää tehdä.
8 Jumalani, minä täytän mielelläni tahtosi, sinun lakisi on minun sydämessäni." [Jer. 31:33]
Hes 36:26 Minä annan teille uuden sydämen ja teidän sisimpäänne uuden hengen. Minä otan teidän rinnastanne kivisydämen pois ja annan tilalle elävän sydämen.
27 Minä annan henkeni teidän sisimpäänne ja ohjaan teidät seuraamaan säädöksiäni, ottamaan varteen minun käskyni ja elämään niiden mukaan.
Weijo Lindroos ei ole edes ymmärtänyt sitä, ettei uutta liittoa ole solmittu muiden kuin Israelin kansan kanssa. Uusi liittoa ei ole solmittu pakanoiden kanssa, mutta pakanat voivat liittyä siihen, oksastamalla itsensä Israelin kansaan pitämällä sapatin ja muut lain käskyt.
Jes 56:6 Ja muukalaiset, jotka ovat liittyneet Herraan, palvellakseen häntä ja rakastaakseen Herran nimeä, ollakseen hänen palvelijoitansa, kaikki, jotka pitävät sapatin eivätkä sitä riko ja pysyvät minun liitossani,
7 ne minä tuon pyhälle vuorelleni ja ilahutan heitä rukoushuoneessani, ja heidän polttouhrinsa ja teurasuhrinsa ovat otolliset minun alttarillani, sillä minun huoneeni on kutsuttava kaikkien kansojen rukoushuoneeksi.
Jes 66:23 Ja aina uudenkuun päivänä ja jokaisena sapattina tulee koko ihmissuku, ja kaikki kumartuvat minun eteeni, sanoo Herra.
Sak 14:16 Kaikki jäljellä olevat niistä kansoista, jotka ovat hyökänneet Jerusalemia vastaan, tulevat nyt sinne vuosi vuodelta kumartaen rukoilemaan Kuningasta, Herraa Sebaotia, ja viettämään lehtimajanjuhlaa. - Anonyymi
Tarkoittaako Room. 13:8-10 todella, että "kaikki" Mooseksen lain käskyt tulevat täytetyiksi rakkauden käskyssä?
"Älä tee huorin, älä tapa, älä varasta, älä himoitse", ja mikä muu käsky tahansa, ne sisältyvät kaikki tähän sanaan: "Rakasta lähimmäistäsi niin kuin itseäsi." Room. 13:9.- Anonyymi
Rakkauden kaksoiskäskyssä tärkein käsky on rakastaa Jumalaa. Jumalan rakastaminen on hänen lakinsa noudattamista.
1 Joh 5:3 Sitähän Jumalan rakastaminen on, että pidämme hänen käskynsä, eivätkä ne ole raskaita noudattaa.
Joh 15:10 Jos noudatatte käskyjäni, te pysytte minun rakkaudessani, niin kuin minä olen noudattanut Isäni käskyjä ja pysyn hänen rakkaudessaan.
Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.
Joh 15:13 Suurempaa rakkautta ei kukaan voi osoittaa, kuin että antaa henkensä ystäviensä puolesta.
14 Te olette ystäviäni, kun teette sen minkä käsken teidän tehdä.
- Anonyymi
Judaisti on pilkkaava termi, kun väittää judaismin olevan harhaa. Näin tekee Weijo Lindroos ja näin hän on hylännyt juutalaisten kuninkaan Jeesuksen Kristuksen ja hänen käskynsä. Lindroos on paavin juoksupoika.
Juud 1:4 Teidän joukkoonne on näet luikerrellut ihmisiä, joista jo kauan on ollut tuomio kirjoitettuna. Nämä jumalattomat kääntävät meidän Jumalamme armon riettaudeksi ja kieltävät ainoan Valtiaamme ja Herramme Jeesuksen Kristuksen.
Tit 1:16 He väittävät tuntevansa Jumalan, mutta teoillaan he kieltävät hänet. He ovat inhottavia ja tottelemattomia, kykenemättömiä tekemään mitään hyvää. - Anonyymi
>>>Kaikkina aikona ovat Pyhässä Hengessä toimineet kristityt opettaneet samoin alkuseurakunnan kanssa.<<<
Lindroos vetoaa usein Pyhään Henkeen, minkä hän luulee omaavansa.
Raamattu käskee koettelemaan kaiken. Kaikkea ei saa uskoa, vaan tulee tarkistaa Raamatusta, että onko kyseessä Pyhä Henki, koska maailmassa on monta väärää profeettaa.
Raamattu ilmoittaa, että Jumalan tahto on Mooseksen lain noudattaminen.
Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.
Raamattu ilmoittaa, että välinpitämättömyys Mooseksen lain käskyille ja lain suoranainen rikkominen on Jumalan tahdon vastaista syntiä.
Room 3:20 Lain tehtävänä on opettaa tuntemaan, mitä synti on.
1 Joh 3:4 Jokainen, joka tekee syntiä, syyllistyy laittomuuteen, sillä synti merkitsee Jumalan lain rikkomista.
Pyhä Henki ei käske rikkomaan lakia vastaan, koska lain noudattaminen on Jumalan tahto.
Käärme yrittää kaikenlaisilla voimateoilla eksyttää ihmisen rikkomaan lakia. Kukaan lakia vastaan puhuva ja Ap.t 15 lukua vääristelevät pastori ei ole Pyhässä Hengessä. Weijo Lindroos ei palvele Israelin Jumalaa eikä seuraa juutalaisten kuningasta Jeesusta Kristusta, vaan Weijo Lindroos seuraa paavia, joka on Antikristus.
1 Joh 3:7 Lapseni, älkää antako kenenkään johtaa itseänne harhaan. Joka tekee Jumalan tahdon, on vanhurskas, niin kuin Kristus on vanhurskas.
8 Joka tekee syntiä, on Paholaisesta, sillä Paholainen on tehnyt syntiä alusta asti. Juuri sitä varten Jumalan Poika tuli maailmaan, että hän tekisi tyhjäksi Paholaisen teot.
9 Yksikään Jumalasta syntynyt ei tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä. Hän ei voi tehdä syntiä, koska on syntynyt Jumalasta.
10 Tästä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan, ketkä Paholaisen lapsia: se, joka ei tee Jumalan tahtoa, ei ole Jumalasta, ei siis myöskään se, joka ei rakasta veljeään.
2 Kor 11:13 Semmoiset ovat vääriä apostoleja, petollisia työntekijöitä, he vain tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme, tekeytyyhän itse Saatanakin valon enkeliksi.
15 Ei siis ole mitenkään merkillistä, että hänen palvelijansa esiintyvät Jumalan asian palvelijoina. He saavat tekojensa mukaisen lopun. - Anonyymi
Ap.t.13:46 Silloin Paavali ja Barnabas puhuivat rohkeasti ja sanoivat: Teille oli Jumalan sana ensiksi puhuttava; mutta koska te työnnätte sen luotanne ettekä katso itseänne mahdollisiksi iankaikkiseen elämään, niin katso, me käännymme pakanain puoleen. Ap.t.15:14 Simon on kertonut, kuinka Jumala ensi kerran katsoi pakanain puoleen ottaakseen heistä kansan omalle nimellensä.
- Anonyymi
Toraistien "uudessa testamentissa" lukee:
Minä Paavali olen kivittänyt lainrikkojia enemmän kuin teistä kukaan.
Menkää synagoogiin ystäviemme luo opettelemaan laki, mutta älkää puhuko Jeesuksesta, jotta he eivät tappaisi teitä.
Saarnatkaa tooraa älkää evankeliumia.
Menkää kolme kertaa vuodessa uhraamaan Jerusalemiin eläinuhreja.
On hienoa, että me täyttämme lain noudattamalla tooraa.
Miehellä saa olla niin monta vaimoa kuin hän voi elättää. Kun vaimo ei enää kiinnosta voi hänelle kirjoittaa erokirjan.
Kuukautistilassa olevaa naista karta. Et saa istuakkaan siinä missä nainen on istunut.
Tehkää vaipantupsut.
Älkää leikatko parranreunaa.
Älkää leikatko hiuksia ne ohimoilta.- Anonyymi
Tooran käskyistä on olemassa kaikenlaisia legendoja, jotka eivät aina perustu Tooran käskyihin. Yleensä otetaan esille erilaisia käskyjä Talmudista, joka on juutalaisten kirjanoppineiden kokoelma perinnäisssäänöistä, jotka ovat usein Tooran vastaisia ja niissä on muutenkin väärä tietoa.
Toorassa ei ole käskyä miesten pitää kipaa päässää, ei pestä käsiä ennen ruokailua, ei ympärileikata ulkomailla asuvat pakanat tai kieltoa käyttää vesivessaa kaupunkiasunnossa tai kieltoa juoda maitoa ruokajuomana liharuuan kanssa, vaikka jotkut niin väittävät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tooran käskyistä on olemassa kaikenlaisia legendoja, jotka eivät aina perustu Tooran käskyihin. Yleensä otetaan esille erilaisia käskyjä Talmudista, joka on juutalaisten kirjanoppineiden kokoelma perinnäisssäänöistä, jotka ovat usein Tooran vastaisia ja niissä on muutenkin väärä tietoa.
Toorassa ei ole käskyä miesten pitää kipaa päässää, ei pestä käsiä ennen ruokailua, ei ympärileikata ulkomailla asuvat pakanat tai kieltoa käyttää vesivessaa kaupunkiasunnossa tai kieltoa juoda maitoa ruokajuomana liharuuan kanssa, vaikka jotkut niin väittävät.Toraistien pitää kumminkin kivittää kristityt, koska he eivät pidä sapattia.
- Anonyymi
3Moos.27:34 Biblia (1776) Nämät olivat ne käskyt, jotka Herra antoi Moseksen kautta Israelin lapsille, Sinain vuorella. Kirjoitetaan: Nämä, Mooseksen, Siinain.
- Anonyymi
Jer.3:16 Ja kun te lisäännytte ja tulette hedelmälliseksi maassa niinä päivinä, sanoo Herra, niin ei enää puhuta Herran liitonarkista, se ei enää ajatukseen astu, eikä sitä enää muisteta; ei sitä enää kaivata, eikä sellaista enää tehdä. Alaviite: Jer.31:33.
- Anonyymi
Toraistit tekevätkö vääräuskoiset teille sähkön ja lämmön sapattinakin, jotta ette kuole kylmyyteen?
Oliko tuon evankeliumin opetuksen ylipäänsä tarkoitus olla kaikkina aikoina voimassa samassa määrin? Danielin kirjan mukaan 0 - 490 jKr oli AIONI, jona jumalattomuus loppuu ja se vaati vetoamaan jumalattomiin tavalla, joka otti huomioon lain olevan voimaa vailla. Mutta AIONINA 490 - 980 jKr oli tehtävänä: Synti sinetillä suljetaan. Silloin oli Koraani tarkoitettu ratkaisuksi kaikkiin Kristittyjen välisiin kiistakysymyksiin. Koraani esim. palautti sianlihan syömisen kiellon voimaan jälleen. Seuraavana AIONINA 980-1470 jKr : Pahat teot sovitettiin anein, pyhiinvaelluksin ja henkilökohtaisesti ostetuin messuin jne. Seuraavana AIONINA 1470-1960 jKr Ikuinen oikeudenmukaisuus saatettiin voimaan perustuslaien ja tieteen esiin nostamin säädöksin. Nyt on menossa AIONI 1960-2450 jKr jolloin NÄKY JA PROFETIA SINETILLÄ SULJETAAN (vahvistetaan). jne.
Mun mielestäni on selvää, että jokaisena uutena AIONINA vähän muuttuu painopisteet ja tehtävät, jotka on säädetty tehtäviksi. Evankeliumin aika oli 0-490 jKr . Koraanin aika 490-980 jKr ja 1470-1960 jKr oli esim. Ranskan vallankumouksen aika. jne.
Kiistely VT, UT, Koraani on vähän vanhentunutta ja mun mielestä JUUTALAISTEN ON VT:N MUKAAN SAATAVA ELANTONSA RAAMATUN SANASTA. SEN TÄHDEN TAVALLAAN JOKAINEN JOKA ON JÄÄNYT KOUKKUUN NOIHIN VANHENTUNEISIIN TEKSTEIHIN ON JUUTALAISTEN ORJA TAI TOISALTA ISLAMIN ORJA, JOKA ON JÄÄNYT KOUKKUUN ISLAMIN TEKSTEIHIN.
Mun mielestä kyse on vain rahasta. Tarkoitus on, että eräät saavat elantonsa sanaa opettaen. Vetoominen evankeliumiin, lakiin tai Koraaniin on vain vähän vanhanaikaista jo. Tiede toi mukanaan 2000 uutta pyhää kirjoitusta ja Imaami Mahdi tuo niitä lukemani mukaan 1000 kpl. Itse jäin konservatiivisesti VT:n lakia noudattavana ja myös evankeliumia noudattavana pahasti JÄLKEEN SIITÄ mikä on nykyaikana välttämätöntä. Minusta tuli täysi mäntti ja orja. Sen sijaan Koraani ja Bhagavatam helpottivat tilannetta huomattavasti ja aloin saada intoa ottaa kiinni niitä, jotka seuraavat aikaansa ja kuuluvat nykyajan maailmaan.- Anonyymi
Uskokaa nyt, että kukaan Petri Paavola tai David Pawson EIVÄT OPETA JUDAISMIA.
Judaismi on rabbiininen, juutalainen uskonto ja sitä opettavat juutalaiset rabbit, eivät jotkut huijaripuljujen saarnamiehet, jotka eivät opeta edes kristinuskoa.
Nämä Paavolat ja Pawsonit edustavat Viimeisten aikojen suuria eksytyksiä ja heidän opetuksensa ovat juuri niitä, eikä niihin uskova voi pelastua,
Jo tuo päävalhe, että heidän opetuksensa olisivat muka rabbiinista juutalaisuutta eli judaismia, kertoo koko perustuksen heillä olevan valhetta.
Heistä ei tarvitse muuta tietää. Jos he tässä valehtelevat, he valehtelevat kaikessa muussakin. Miksi antaa heille mitään muuta arvoa kuin valehtelijan ja harhaopettajan arvon?
Kristitty ei tällaisia kuuntele. TV7 muuten EI OLE kristillinen tv-kanava, vaan ei-kristinuskoisten, antikristittyjen harhaopettajien huijauskanava. - Anonyymi
Tooraistit noudattavat lakia viimeistä pilkkua myöten; he kivittävät, polttavat ja hirttävät kaikki ne, jotka poikkeavat laista ja lain mukaan kuuluu surmata lain rikkojina.
Sen he totisesti tekevät. Monet heistä on tuomittu vankilaan murhamiehinä!
Kristityt eivät tee niin! - Anonyymi
Toraisti on umpisokea kuin olmi alppijärvien pimeissä syvyyksissä.
Vailla hengellistä näkökykyä ( vailla uudestisyntynyttä henkeä! ) toraisti paatumuksensa syvyydessä on sokea sokeiden taluttaja, joka johtaa häntä kuulevia ja häntä uskovia samaan pimeyteen ja syvyyteen, jossa itse vaeltaa.
Toraistin kerskauksena on Mooseksen laki.
Jeesus Kristus on toraistille vain pintasilauksena ja kuorrutuksena hänen lakiuskonnossaan.
Toraisti laintekoineen ja kuviteltuine lainkuuliaisuuksineen on itse lainrikkoja.
s-seutulainen - Anonyymi
Valheellisia sanoja olette asettaneet Weijo Lindroosin sanomiksi. Hän opettaa raamatun mukaisesti samoin kuin David Pawson.
Onko David Pawson mielestäsi harhassa opettaessaan samoin kuin W.L. ja raamattu? - Anonyymi
Maailman 500 miljoonaa helluntailaista opettavat pääosin sanomaa, että laki on täytetty ristillä ja ylösnousemuksessa.
Jos nyt joku yksittäinen suurviisas tällä palstalla luulee olevansa Paavalia, Barnabasta, Pietaria, Jaakobia (Apt. 15) ym. alkuseurakunnan opettajaveljiä viisaampi, niin eikö olisi syytä mennä psykiatrille? - Anonyymi
Turun Weijon uusi jatko osa apostolien tekojen 15. lukuun oli ilmestynyt sivuille:
https://Jeesus-on-Herra.com/wp-content/uploads/2019/08/Jatkoa-Apt.-15.-luvun-opetukselle-judaismista-10.8.2019.mp3
Alanpa kuunnella kun kerkiän.- Anonyymi
Weijo Lindroos vajoaa vain syvemmälle pimeyteen. Hän eksyttää todella härskillä tavalla.
Hän väittää, että Jeesus on täyttänyt jokaisen velvollisuuden noudattaa lakia, mikä on paksu valhe. Sellaista ei Jeesus tarkoittanut. Jeesus tuli toteuttamaan lain. Täyttäminen ei tarkoittanut lain lopettamista vaan lain tottelemista.
Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja. - Anonyymi
Jeesus täytti lain Messias profetiat ja käski kaikkien täyttää lain. Sana täyttää tarkoittaa vanhalla suomenkielellä joko profetian toteuttamista tai lain käskyn noudattamista.
5 Moos 30:14 Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää.
Jos uskoo Weijo Lindroosia, hän saa juuri sitä mitä ansaitsee, tuomion helvettiin.
Matty 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
13 Ei Jumala hyväksy vanhurskaiksi niitä, jotka vain kuulevat lain sanoja, vaan vanhurskaiksi julistetaan ne, jotka myös noudattavat lakia.
Lindroos vääristelee taas alkeellisella tavalla sitä, että emme ole lain alla. Se ei tarkoita sitä, etteikö lakia tarvitse noudattaa armon alla. Paavali noudatti tarkasti lakia, mutta ei ollut lain alla vaan armon alla. Tämä johtuu siitä, että lain alla tarkoittaa vanhan liiton juutalaista ja armon alla tarkoittaa sellaista Jeesuksen uskovaa, joka noudattaa lakia. Tämä tulee selvästi ilmi Paavalin opetuksesta.
Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.
Meille on Jumalan tahto ilmoitettu ilman lakia ja niin se on.Emme ole lain alla ,mutta pidämme käskyt kunniassa ja opettaja Totuuteen eli kaikkeen viisauteen ja oikeaan elämään on sisällä meissä eli Pyhän Hengen kautta saamme viisauden ja kirjoitukset tietysti myös.Sama henki avaa myös kirjoituksia .
Tämä on siis Jumalan tahto meillä uudessa liitossa ja se on todella uusi .Vanha on mennyt Piste.
Vanhasta liitosta tulee vielä se jäännös pelastumaan eli osa juutalaisista ja hekin ottavat uuden liiton vastaan Jeesuksen verellä pestyinä .Siinä se homma .- Anonyymi
>>>Meille on Jumalan tahto ilmoitettu ilman lakia ja niin se on<<<
Tuon on paksu valhe. MrHyvis on yksi seurakunnan keskelle luikerrelluista käärmeistä, jossa on valheen henki.
Jumalan tahto on laissa. Tämä on totuus.
Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää. Anonyymi kirjoitti:
>>>Meille on Jumalan tahto ilmoitettu ilman lakia ja niin se on<<<
Tuon on paksu valhe. MrHyvis on yksi seurakunnan keskelle luikerrelluista käärmeistä, jossa on valheen henki.
Jumalan tahto on laissa. Tämä on totuus.
Room 2:18 Laista sinä opit tuntemaan hänen tahtonsa ja erottamaan sen, mikä on tärkeää.Jeesus ohjaa minua kiitos .Voit varmaan nyt kertoa ,että onko Jeesuksen veri voimassa vai eläinveri vai luikitko pakoon kuin rotta .
Onko se mooseksen laki voimassa ,kuten väität raukka ,joka et edes nimimerkkiä ansaitse.- Anonyymi
MrHyvis kirjoitti:
Jeesus ohjaa minua kiitos .Voit varmaan nyt kertoa ,että onko Jeesuksen veri voimassa vai eläinveri vai luikitko pakoon kuin rotta .
Onko se mooseksen laki voimassa ,kuten väität raukka ,joka et edes nimimerkkiä ansaitse.>>>Jeesus ohjaa minua kiitos<<<
Jeesus ei ohjaa sinua. Sinä et ole Jumalan profeetta.
- Anonyymi
Room.9:27 Mutta Esaias huudattaa Israelista: Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös. Room.11:26 ja kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista. Luuk.13:23-24 Ja joku kysyi häneltä: Herra, onko niitä vähän, jotka pelastuvat? Niin hän sanoi heille: 24 Biblia Pyytäkää ahtaasta portista mennä sisälle. Sillä monta on, sanon minä teille, jotka pyytävät mennä sisälle, mutta ei taida.
- Anonyymi
>>>Room.9:27 Mutta Esaias huudattaa Israelista: Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös. <<<
Aivan, Herra Jeesus sanoi myös, että vain harva häneen uskova pelastuu, koska he eivät koskaan tehneet parannusta lain rikkomisesta. Maailma on täynnä saarnaajia, jotka opettavat laittomuutta ja eksyttävät monet Herraa ylistävät helvettiin.
Luuk 13:23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23, Matt. 25:11,12]
26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.' [Ps. 6:9; Matt. 25:41]
28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos.
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'. Anonyymi kirjoitti:
>>>Room.9:27 Mutta Esaias huudattaa Israelista: Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös. <<<
Aivan, Herra Jeesus sanoi myös, että vain harva häneen uskova pelastuu, koska he eivät koskaan tehneet parannusta lain rikkomisesta. Maailma on täynnä saarnaajia, jotka opettavat laittomuutta ja eksyttävät monet Herraa ylistävät helvettiin.
Luuk 13:23 Joku kysyi häneltä: "Herra, onko niin, että vain harvat pelastuvat?" Jeesus vastasi:
24 "Kilvoitelkaa päästäksenne sisään ahtaasta ovesta. Minä sanon teille: monet yrittävät mennä sisään mutta eivät siihen kykene.
25 "Tulee hetki, jolloin talon isäntä nousee ja sulkee oven. Kun te sitten seisotte ulkona, kolkutatte ovelle ja huudatte: 'Herra, avaa meille!', hän vastaa: 'Keitä te olette? En tunne teitä.' [Matt. 7:22,23, Matt. 25:11,12]
26 Silloin te alatte selittää: 'Mehän söimme ja joimme sinun kanssasi, ja sinä opetit meidän kaduillamme.'
27 Mutta hän sanoo: 'Keitä te olette? En tunne teitä. Menkää pois minun luotani, kaikki te vääryydentekijät.' [Ps. 6:9; Matt. 25:41]
28 "Siellä te itkette hammasta purren, kun näette Abrahamin ja Iisakin ja Jaakobin ja kaikki profeetat Jumalan valtakunnassa mutta huomaatte, että teidät itsenne on suljettu ulos.
Matt 7:21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.Sinä Juudaksen sikiö.
Toraismijudaismi on Saatanasta. Toraismijudaismi on Antti Ristuksen 666 väärä oppi.
- Anonyymi
Kantsii kuunnella uusia näköaloja avaava raamattupiiri:
Osa 1.
https://Jeesus-on-Herra.com/wp-content/uploads/2019/08/Judaismin-harha.-3.8.2019.mp3
Osa 2.
https://Jeesus-on-Herra.com/wp-content/uploads/2019/08/Jatkoa-Apt.-15.-luvun-opetukselle-judaismista-10.8.2019.mp3- Anonyymi
Suurin osa nykyajan saarnaajista opettaa väärin, mitä lukee Apostolien tekojen kirjan luvussa 15. He eikä Lindroos ole tarkkoja eikä ota edes huomioon asiayhteyttä, joten he erehtyvät siinä mitä kokouksessa päätettiin.
Katsotaan ensin mitä Jeesus sanoi, onko laki voimassa uuden liiton aikana. Kyllä on! Laki on voimassa koko uuden liiton ajan ja se koskee myös pakanoita.
Matt 5:17 "Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan.
18 Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.
Miksi Weijo Lindroos erehtyy Ap.t 15 luvun tulkinnallaan? Kyseisessä luvussa käsitellään, pitääkö Kreikassa asuvien pakanoiden ottaa Mooseksen lain mukainen ympärileikkaus, mitä eräät juutalaiset vaativat vanhaan liiton tapoihin liittyen. Apostolit eivät vaatineet heiltä ympärileikkausta, koska lain mukaan ympärileikkaus on pakollinen vain Abrahamin jälkeläisille ja heidän perheensä jäsenille. Ulkomailla asuvilla pakanoilla ei ole edes velvollisuutta ottaa ympärileikkausta.
1 Moos 17:9 Jumala puhui edelleen Abrahamille: "Pysykää uskollisesti tässä liitossa, sinä ja sinun jälkeläisesi sukupolvesta toiseen.
10 Tämä ehto teidän on täytettävä siinä liitossa, jonka olen tehnyt sinun ja sinun jälkeläistesi kanssa: teidän tulee ympärileikata jokainen mies ja poikalapsi.
Tämän vuoksi apostolit eivät laittaneet ulkomailla asuville pakanoille lakia suurempaa velvollisuutta, koska siihen ei ollut mitään aihetta. Pietari totesi, ettei uuden liiton aikana pelastus perustu juutalaisten väittämällä tavalla ympärileikkaukseen vaan uskoon Jeesukseen Kristukseen.
Ympärileikkauksen sijasta apostolit halusivat korostaa pakanoille neljää Mooseksen lain käskyä, joita heidän tulisi heti noudattaa. Apostolit eivät kuitenkaan halunneet enempää vaivata pakanoita lain opettamisella, koska pakanat kävivät sapattina synagogassa opiskelemassa lakia. Apostolit eivät siis kumonneet Mooseksen lakia, vaan viittasivat pakanoiden velvollisuutteen opiskella lakia. Tämä käy parhaiten ilmi Biblia käännöksestä.
Ap.t 15:19 Sentähden minä päätän, ettemme niitä häiritsisi, jotka pakanoista Jumalan tykö kääntyvät;
20 Vaan kirjoittaisimme heille, että he välttäisivät epäjumalain saastaisuutta, ja salavuoteutta, ja läkähtynyttä ja verta.
21 Sillä Moseksella on muinaiselta jokaisessa kaupungissa niitä, jotka häntä saarnaavat, koska se joka sabbatina synagogassa luetaan.
Apostolit eivät antaneet pakanuskoville vapautta elää ilman lakia, jolloin he saisivat vapaasti valehdella, varastaa ja murhata. Nehän eivät kuuluneet apostolien mainitsemiin neljään lain käskyyn. Paavali vetoaa kirjeissään, ettei lakia saa rikkoa tekemällä näitäkään syntejä, joten Apostolien kokous ei vapauttanut pakanoita noudattamasta lakia.
Paavali oli kokouksessa paikalla ja tiesi, mitä siellä päätettiin. Paavali ei jättänyt vaatimatta, että pakanoiden on noudatettava lakia, koska apostolien kokous ei sellaista edes päättänyt. Tämän vuoksi Paavali sanoi, että niin pakana kuin juutalainen tullaa tuomitsemaan lain ja tekojen mukaan yhtäläisesti. Pakanat eivät siis ole vapaita noudattamasta lakia. Jos joku ei noudata lakia, häntä ei Kristus pelasta.
Room 3:31 Kumoammeko me siis lain vetoamalla uskoon? Emme suinkaan, me päinvastoin vahvistamme sen mitä laki sanoo.
Room 2:9 Tuska ja ahdistus tulee jokaisen osaksi, joka tekee pahaa, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen.
10 Kirkkaus, kunnia ja rauha taas tulee jokaisen osaksi, joka tekee hyvää, ensin juutalaisen, sitten myös kreikkalaisen,
11 sillä Jumala ei tee eroa ihmisten välillä.
12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
----
27 Ulkonaisesti ympärileikkaamaton, joka noudattaa lain käskyjä, on tuomitseva sinut, joka lain kirjaimesta ja ympärileikkauksesta huolimatta rikot lakia.
1 Kor 7:19 On yhdentekevää, onko ihminen ympärileikattu vai ei; tärkeää on Jumalan käskyjen noudattaminen. '
Mitä käy niille saarnaajille, jotka pilkkaavat judaismin harhaksi vanhurskasta lain noudattamista? Koska he purkavat lakia, he eivät pelastu taivaaseen. He eivät ole vanhurskaita, koska he eivät noudata ja opeta lakia, kuten Jeesus käski. Paavali sanojen mukaan vain lain noudattajat ovat vanhurskaita.
Matt 5:19 Sentähden, joka purkaa yhdenkään näistä pienimmistä käskyistä ja sillä tavalla opettaa ihmisiä, se pitää pienimmäksi taivasten valtakunnassa kutsuttaman; mutta joka niitä noudattaa ja niin opettaa, se pitää kutsuttaman suureksi taivasten valtakunnassa.
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan. - Anonyymi
Toisessa osassa Weijo Lindroos eksyttää aivan uskomattomilla valheellisilla Raamatun selityksillä ja vajoaa vain syvemmälle pimeyteen.
Hän väittää, että Jeesus on täyttänyt jokaisen velvollisuuden noudattaa lakia, mikä on paksu valhe. Sellaista ei Jeesus tarkoittanut. Jeesus tuli toteuttamaan lain. Täyttäminen ei tarkoittanut lain lopettamista vaan lain tottelemista.
Room 2:27 Ja luonnostaan ympärileikkaamaton, joka täyttää lain, on tuomitseva sinut, joka lainkirjaiminesi ja ympärileikkauksinesi olet lainrikkoja.
Jeesus täytti lain Messias profetiat ja käski kaikkien täyttää lain. Sana täyttää tarkoittaa vanhalla suomenkielellä joko profetian toteuttamista tai lain käskyn noudattamista.
5 Moos 30:14 Vaan sana on sinua aivan lähellä, sinun suussasi ja sydämessäsi, niin että voit sen täyttää.
Lindroos vääristelee taas alkeellisella tavalla sitä, että emme ole lain alla. Se ei tarkoita sitä, etteikö lakia tarvitse noudattaa armon alla. Paavali noudatti tarkasti lakia, mutta ei ollut lain alla vaan armon alla. Tämä johtuu siitä, että lain alla tarkoittaa vanhan liiton juutalaista ja armon alla tarkoittaa sellaista Jeesuksen uskovaa, joka noudattaa lakia. Tämä tulee selvästi ilmi Paavalin opetuksesta.
Room 6:14 Synti ei enää ole teidän herranne, sillä te ette ole lain vaan armon alaisia.
15 Miten siis on? Saammeko tehdä syntiä, koska emme elä lain vaan armon alaisina? Emme toki!
16 Tehän tiedätte, että jos antaudutte orjina tottelemaan jotakuta, olette juuri sen orjia, jota tottelette. Te joko palvelette syntiä, mikä johtaa kuolemantuomioon, tai olette kuuliaisia Jumalalle, mikä johtaa vapauttavaan tuomioon.
Vanhan liiton juutalainen on irti vanhasta liitosta, kuin leski aiemmasta aviomiehestä kuoleman kautta, jolloin leski saa solmia uuden liiton. Tämä Paavalin vertaus ei tarkoita sitä, että joku olisi irti velvollisuudesta noudattaa lakia. Pakanat eivät ole irronneet vanhasta liitosta kuin leski aviomiehestään, koska pakanat eivät ole olleet vanhassa liitossa. Paavali sanoo aina, ettei hän tarkoita sitä, että usko kumoaisi velvollisuuden noudattaa lakia, vahvistaa vaatimuksen noudattaa lakia.
Joka uskoo Weijo Lindroosia, hän saa mitä ansaitsee, tuomion helvettiin laittomuuden tekijänä. Miettikää tarkkaan, ketä saarnaajaa seuraatte. Lindroosin kaltaiset väärät profeetat vievät teidät helvettiin.
20 Sillä minä sanon teille: ellei teidän vanhurskautenne ole paljoa suurempi kuin kirjanoppineiden ja fariseusten, niin te ette pääse taivasten valtakuntaan.
Room 2:12 Ne, jotka ovat tehneet syntiä lakia tuntematta, myös tuhoutuvat laista riippumatta. Ne taas, jotka ovat lain tuntien tehneet syntiä, myös tuomitaan lain nojalla.
----
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2763063Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2321950- 661916
- 701621
BLACKFRIDAY 186e 4pv Alicantte lennoilla ja hotellilla
No nyt löytyi hyvä blackfriday tarjous. Sivustolla matkapörssi myös muita hyviä tarjouksia. 4 Päivän reissu, 3 tähden ho51368Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3391244MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/23988"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko22909Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola165907- 64896