Apple ja palautteen antaminen

tarvitsenapua

Tietääkö kukaan Applen suomekielisen tuen sähköpostiosoitetta tai ylipäätänsä jotain palautelomaketta johon voi kirjoittaa suomeksi palautteen?
Itse en löytänyt Applen sivuilta muuta kuin Applen suomen toimiston puhelinumeron joka ei nyt tällä kertaa kelpaa koska tahdon antaa vain palautetta enkä tahto tehdä sitä puhelinitse koska en usko että se on tarkoitettu palautteen antamista varten vaan tukea varten.
Että jos joku löytäisi tuolta jonkin noista edeellä mainitsemistani jutuista, niin olisin kiitollinen.
Palautteeni koskee iTunes ohjelmaa.

http://www.apple.com/fi/

17

3552

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • AM Tiainen

      No mielestäni paras olisi lähettää palautetta niille jotka sen oikeasti lukee. Applella on palaute varten olemassa oma Feedback sivusto osoitteessa http://www.apple.com/feedback/

      Se on tiedetty juttu että Apple lukee jokaisen tulleet palautteen. Se johtaako se haluttuihin toimenpiteisiin riippuu kuinka paljon muutkin käyttäjät ovat siitä maininneet. Tietty jos idea/palaute on todella innovatiivinen tyyliin "miksi kukaan ei ole keksinyt tätä aikaisemmin tällaista" niin sellaiset varmasti löytyvät seuraavasta ohjelmistopäivityksestä.

      Tosin niin kuin huomaat palaute sivustossa niin se on vain englannin kielellä ja jenkkisivuilla. Se taas johtuu puhtaasti siitä että Applen insinöörit majailevat amerikan puolella ja ohjelmistot myös suunnitellaan siellä.

      Voisitko ihan mielenkiinnosta sanoa mitä palautteesi mahtaisi koskea? Ihan vain sen takia että jos kaipaamasi toiminto jo löytyisi nykyisestä iTunes ohjelmistosta.

      • tarvitsenapua

        Siihen on syy minkä takia halusin juuri sellaisen palautteen antamis lomakkeen/osoitteen jonne voi kirjoittaa sen palautteen suomeksi nimittäin en osaa kirjoittaa englantia hyvin joten tuosta antamastasi osoitteesta ei ollut siis minulle oikein mitään hyötyä.


      • AM Tiainen
        tarvitsenapua kirjoitti:

        Siihen on syy minkä takia halusin juuri sellaisen palautteen antamis lomakkeen/osoitteen jonne voi kirjoittaa sen palautteen suomeksi nimittäin en osaa kirjoittaa englantia hyvin joten tuosta antamastasi osoitteesta ei ollut siis minulle oikein mitään hyötyä.

        No kirjoita se palaute tähän, niin kirjoitan sen itse tuonne Applen Feedback sivulle englanniksi.


      • tarvitsenapua
        AM Tiainen kirjoitti:

        No kirjoita se palaute tähän, niin kirjoitan sen itse tuonne Applen Feedback sivulle englanniksi.

        No mitä se sinulle kuuluu mitä palautteeni koskeekaan?
        Kysyin kaiken lisäksi sellaista palautelomaketta tai osoitetta jonne voi kirjoittaa suomeksi ja sinä annoit englannin kielisen lomakkeen joten miksi edes vastasit jos et kerran löytänyt sieltä Applen sivuilta sitä pyytämääni suomenkielistä palautelomaketta/osoitetta?
        Ensiksi kysyit että "Voisitko ihan mielenkiinnosta sanoa mitä palautteesi mahtaisi koskea?"
        Nyt kun en vastannut tahallani niin kysymys muuttui jo suoraviivaisemmaksi "No mitä palautteesi koskee?"
        Niin ja vastaus on edelleen sama kuin tuossa ylempänäkin.
        Ainiin ja en tarvitse apua käännöksessä sinulta.

        Niin muille tiedoksi että voitte edelleen etsiä tuolta Applen sivuilta sellaista palautelomaketta / sähköpostiositetta jonne voisi kirjoittaa suomeksi palautteen.


      • Jortsu
        tarvitsenapua kirjoitti:

        No mitä se sinulle kuuluu mitä palautteeni koskeekaan?
        Kysyin kaiken lisäksi sellaista palautelomaketta tai osoitetta jonne voi kirjoittaa suomeksi ja sinä annoit englannin kielisen lomakkeen joten miksi edes vastasit jos et kerran löytänyt sieltä Applen sivuilta sitä pyytämääni suomenkielistä palautelomaketta/osoitetta?
        Ensiksi kysyit että "Voisitko ihan mielenkiinnosta sanoa mitä palautteesi mahtaisi koskea?"
        Nyt kun en vastannut tahallani niin kysymys muuttui jo suoraviivaisemmaksi "No mitä palautteesi koskee?"
        Niin ja vastaus on edelleen sama kuin tuossa ylempänäkin.
        Ainiin ja en tarvitse apua käännöksessä sinulta.

        Niin muille tiedoksi että voitte edelleen etsiä tuolta Applen sivuilta sellaista palautelomaketta / sähköpostiositetta jonne voisi kirjoittaa suomeksi palautteen.

        Lähetä palautetta tähän osoitteeseen:
        http://www.apple.com/fi/macosx/feedback/

        Tämä on palautelomake Mac OS X:lle ja Mac OS X-ohjelmille. Jos käytät iTunes-ohjelman PC-versiota, voinet kuitenkin laittaa palautteen tähän lomakkeeseen, sillä Suomen Applella tuskin on useita eri palautteen käsittelijöitä. Ja jos palautteesi ei koske ohjelmistovirhettä, niin palaute on varmaankin yhteensopiva myös Mac-version kanssa.


      • AM Tiainen
        Jortsu kirjoitti:

        Lähetä palautetta tähän osoitteeseen:
        http://www.apple.com/fi/macosx/feedback/

        Tämä on palautelomake Mac OS X:lle ja Mac OS X-ohjelmille. Jos käytät iTunes-ohjelman PC-versiota, voinet kuitenkin laittaa palautteen tähän lomakkeeseen, sillä Suomen Applella tuskin on useita eri palautteen käsittelijöitä. Ja jos palautteesi ei koske ohjelmistovirhettä, niin palaute on varmaankin yhteensopiva myös Mac-version kanssa.

        Kyllä sieltä suomen sivulta sittenkin jonkinlainen palaute sivu löytyi.

        Ja sitten pahoittelut "tarvitsenapua" nimihenkilölle.

        En todellakaan halunnut olla töykeä. Ajattelin vain auttaa sinua ja halusinkin sen takia tietää mitä palautteesi koskee. Voihan se niin olla että iTuneksesta sellainen ominaisuus voi löytyä (tai sitten ei).

        No eipä muuta kuin palautetta kehiin :-)


      • tarvitsenapua
        Jortsu kirjoitti:

        Lähetä palautetta tähän osoitteeseen:
        http://www.apple.com/fi/macosx/feedback/

        Tämä on palautelomake Mac OS X:lle ja Mac OS X-ohjelmille. Jos käytät iTunes-ohjelman PC-versiota, voinet kuitenkin laittaa palautteen tähän lomakkeeseen, sillä Suomen Applella tuskin on useita eri palautteen käsittelijöitä. Ja jos palautteesi ei koske ohjelmistovirhettä, niin palaute on varmaankin yhteensopiva myös Mac-version kanssa.

        Pitää kait sitten laittaa tuohon lomakkeeseen palautetta kerran sieltä ei näytä löytyvän muuta.
        Itse löysin sieltä yhden suomalaisen email tuen osoitteen johon lähetin palautetta ennen kuin olit kerennyt antaa tuota osoitetta tänne.
        Tänään sain sieltä postia takaisin englanniksi vaikka kirjoitinkin viestini suomeksi jossa sanottiin että minun kielelläni ei ole saatavilla tukea ja jossa kehoitettiin kirjottamaan sama viesti englanniksi jotta he voivat auttaa minua :D
        Uskallankohan laittaa siis tuohonkaan sinun antamaasi osoitteeseen palautetta suomeksi?

        Täältä löysin sen sähköpostiosoitteen:
        http://store.apple.com/Catalog/fi/Images/salespolicies_consumer.html

        Tässä lainaus vielä tuolta kyseiseltä sivulta jossa lukee suomeksi tällä tavalla:

        "12. Applen yhteystiedot
        Voit ottaa yhteyttä Appleen:
        - soittamalla paikalliseen numeroon 0800 922 72 arkisin klo 10.00 - 19.00;
        - lähettämällä sähköpostia osoitteeseen [email protected]; tai
        - lähettämällä postia osoitteeseen Apple Store, Hollyhill Industrial Estate, Hollyhill, Cork, Irlanti.
        Jos yhteydenottosi koskee tekemääsi Tilausta, varaudu kertomaan Web-tilausnumerosi."

        ---
        Kiitos kumminkin tästä linkistä.


      • tarvitsenapua
        AM Tiainen kirjoitti:

        Kyllä sieltä suomen sivulta sittenkin jonkinlainen palaute sivu löytyi.

        Ja sitten pahoittelut "tarvitsenapua" nimihenkilölle.

        En todellakaan halunnut olla töykeä. Ajattelin vain auttaa sinua ja halusinkin sen takia tietää mitä palautteesi koskee. Voihan se niin olla että iTuneksesta sellainen ominaisuus voi löytyä (tai sitten ei).

        No eipä muuta kuin palautetta kehiin :-)

        Noh mitäs tuosta :)
        Voinhan minä nyt sitten kertoa mitä olisin laittanut palautetta sinne kun haukuin ensiksi sinut... eihän tämä palautteeni mikään salaisuus ole vaikka eilen verenpaine tuppasi nousemaan vähän liian herkästi.
        Mutta jos jotain nyt kiinnostaa niin...
        Olisin nyt ainenkin ensiksi sanonut että olisi hyvä jos Applella olisi suomenkielinen palautelomake / osoite jonne voisi laittaa suomeksi palautetta.
        iTunesista olisin kysynyt että onko heille tulossa muita maksutapoja kuin luottokortti jollaista en omista.
        Esimerkiksi että voisin suomesta käsin maksaa joko tilisiirron tai tekstiviestien avulla.
        Lisäksi olisin kysynyt että onko heille tulossa mahd. koska näitä edeellä mainitsemiani maksutapoja?
        Sitten olisin ehdottanut että heille voisi kertoa iTunesin kautta minkä artistin kappale tai albumi puuttuu iTunesin musiikkiverkkokaupasta jotta he osaisivat lisätä sen sinne.


      • iTunes
        tarvitsenapua kirjoitti:

        Pitää kait sitten laittaa tuohon lomakkeeseen palautetta kerran sieltä ei näytä löytyvän muuta.
        Itse löysin sieltä yhden suomalaisen email tuen osoitteen johon lähetin palautetta ennen kuin olit kerennyt antaa tuota osoitetta tänne.
        Tänään sain sieltä postia takaisin englanniksi vaikka kirjoitinkin viestini suomeksi jossa sanottiin että minun kielelläni ei ole saatavilla tukea ja jossa kehoitettiin kirjottamaan sama viesti englanniksi jotta he voivat auttaa minua :D
        Uskallankohan laittaa siis tuohonkaan sinun antamaasi osoitteeseen palautetta suomeksi?

        Täältä löysin sen sähköpostiosoitteen:
        http://store.apple.com/Catalog/fi/Images/salespolicies_consumer.html

        Tässä lainaus vielä tuolta kyseiseltä sivulta jossa lukee suomeksi tällä tavalla:

        "12. Applen yhteystiedot
        Voit ottaa yhteyttä Appleen:
        - soittamalla paikalliseen numeroon 0800 922 72 arkisin klo 10.00 - 19.00;
        - lähettämällä sähköpostia osoitteeseen [email protected]; tai
        - lähettämällä postia osoitteeseen Apple Store, Hollyhill Industrial Estate, Hollyhill, Cork, Irlanti.
        Jos yhteydenottosi koskee tekemääsi Tilausta, varaudu kertomaan Web-tilausnumerosi."

        ---
        Kiitos kumminkin tästä linkistä.

        Itunes tukee näitä alla olevia Visa Electroneja (koska tukevat verkkomaksamista - Nordea vaatii sitten verkkomaksun aktivoimisen erikseen ja siinä on Nordealla 18 vuoden ikäraja):

        Sampo Visa Electron:
        Kortti voidaan myöntää vähintään 11-vuotiaalle lapselle ja alle 15-vuotiaalle huoltajan suostumuksella. Huoltaja allekirjoittaa korttisopimuksen. Kaikissa Sampon Visa Electroneissa verkkomaksutuki ilman mitään aktivointitoimenpiteitä

        Alle 26 -vuotiaalle kortti on maksuton.

        Nordea Visa Electron:
        Nordea tarjoaa täysi-ikäisille Visa Electron -asiakkailleen mahdollisuuden turvalliseen verkkomaksamiseen Internetissä. Sen saa aktivoitua joko pankissa tai nettipankissa

        Alle 26-vuotiaalle Visa Electron on maksuton!


      • tarvitsenapua
        iTunes kirjoitti:

        Itunes tukee näitä alla olevia Visa Electroneja (koska tukevat verkkomaksamista - Nordea vaatii sitten verkkomaksun aktivoimisen erikseen ja siinä on Nordealla 18 vuoden ikäraja):

        Sampo Visa Electron:
        Kortti voidaan myöntää vähintään 11-vuotiaalle lapselle ja alle 15-vuotiaalle huoltajan suostumuksella. Huoltaja allekirjoittaa korttisopimuksen. Kaikissa Sampon Visa Electroneissa verkkomaksutuki ilman mitään aktivointitoimenpiteitä

        Alle 26 -vuotiaalle kortti on maksuton.

        Nordea Visa Electron:
        Nordea tarjoaa täysi-ikäisille Visa Electron -asiakkailleen mahdollisuuden turvalliseen verkkomaksamiseen Internetissä. Sen saa aktivoitua joko pankissa tai nettipankissa

        Alle 26-vuotiaalle Visa Electron on maksuton!

        Ai iTunesiin käy tuo Visa Electron kortti?
        Luulin että se ei käy iTunesiin kun jos katson iTunesi sivuilta mm. maksuvaihtoehtoja niin siinä ei mainita Visa Electronia vaan ainoastaan Visa ja mitä muita niitä nyt olikaan...
        Myöskään iTunesin kautta luottokortin numeroa syöttäessä ei ole Visa Electron kortti vaihtoehtoa.

        Olen ajatellut hommata itselleni tuon Visa Electron kortin jo pidemmän aikaa, mutta en ole saanut vedettyä nahkojani pankkiin asti.
        Olen löytänyt useita ulkolaisia verkkokauppoja joissa on ollut maksutapana joko luottokortti tai sitten tuo mainitsemasi Visa Electron.
        Nuo kaikki eri pankkien Visa Electron kortit siis toimivat ihan samalla tavalla?
        Kiitos tästä tiedosta! tämä tuli tarpeeseen.


      • vesku
        tarvitsenapua kirjoitti:

        Ai iTunesiin käy tuo Visa Electron kortti?
        Luulin että se ei käy iTunesiin kun jos katson iTunesi sivuilta mm. maksuvaihtoehtoja niin siinä ei mainita Visa Electronia vaan ainoastaan Visa ja mitä muita niitä nyt olikaan...
        Myöskään iTunesin kautta luottokortin numeroa syöttäessä ei ole Visa Electron kortti vaihtoehtoa.

        Olen ajatellut hommata itselleni tuon Visa Electron kortin jo pidemmän aikaa, mutta en ole saanut vedettyä nahkojani pankkiin asti.
        Olen löytänyt useita ulkolaisia verkkokauppoja joissa on ollut maksutapana joko luottokortti tai sitten tuo mainitsemasi Visa Electron.
        Nuo kaikki eri pankkien Visa Electron kortit siis toimivat ihan samalla tavalla?
        Kiitos tästä tiedosta! tämä tuli tarpeeseen.

        eipä sun moisen takia tarvii nahkojas pankkiin kiskoa, nettiyhteyshän sulla tuntuu olevan ;-)

        Sitä kautta se Elektroni tipahtaa; ja toimii iTMS:ssa, ainakin ku meikän saldoa kattoo! Siellä ilmoittautumisessa Visa Electron = Visa


      • tarvitsenapua
        vesku kirjoitti:

        eipä sun moisen takia tarvii nahkojas pankkiin kiskoa, nettiyhteyshän sulla tuntuu olevan ;-)

        Sitä kautta se Elektroni tipahtaa; ja toimii iTMS:ssa, ainakin ku meikän saldoa kattoo! Siellä ilmoittautumisessa Visa Electron = Visa

        Kävin jälleen tutustumassa tuohon Visa Electron korttiin tarkemmin Sampo pankin sivuilla ja olet kyllä oikeassa että tuon kortin saa tilattua netistä jos minulla on pankkiyhteys, jota minulle ei ole valitettavasti ole Sampo pankiin.
        Näin ollen minun on ensiksi tilattava tuo pankkiyhteys jonka saa myöskin tilattua tuolta Sampo pankin sivujen kautta, mutta jossa joudun joka tapauksessa raahaamaan nahkani pankkiin.
        Jos siis jouhun menemään tuon pankkiyhteyden tilauksen takia pankkiin, niin eiköhän se korttikin kannattaisi ottaa samalla kertaa?
        Eipä onnistunutkaan niin yksinkertaisesti tältä istumalta tuo juttu niin kuin luulit :)
        Yhteyksiä kyllä löytyy, mutta ikävä kyllä toiseen pankkiin ja ei minulta.
        Tuli vielä mieleen yksi kysymys että miten tuohon Visa Electron korttiin voi lisätä rahaa?
        Onnistuuko se tuon pankkiyhteyden kautta vai miten?


      • iTunes
        tarvitsenapua kirjoitti:

        Kävin jälleen tutustumassa tuohon Visa Electron korttiin tarkemmin Sampo pankin sivuilla ja olet kyllä oikeassa että tuon kortin saa tilattua netistä jos minulla on pankkiyhteys, jota minulle ei ole valitettavasti ole Sampo pankiin.
        Näin ollen minun on ensiksi tilattava tuo pankkiyhteys jonka saa myöskin tilattua tuolta Sampo pankin sivujen kautta, mutta jossa joudun joka tapauksessa raahaamaan nahkani pankkiin.
        Jos siis jouhun menemään tuon pankkiyhteyden tilauksen takia pankkiin, niin eiköhän se korttikin kannattaisi ottaa samalla kertaa?
        Eipä onnistunutkaan niin yksinkertaisesti tältä istumalta tuo juttu niin kuin luulit :)
        Yhteyksiä kyllä löytyy, mutta ikävä kyllä toiseen pankkiin ja ei minulta.
        Tuli vielä mieleen yksi kysymys että miten tuohon Visa Electron korttiin voi lisätä rahaa?
        Onnistuuko se tuon pankkiyhteyden kautta vai miten?

        Visa electronin saldo on sama kuin pankkitilisi saldo. Jos pankkitilillä on 20eur, voit maksaa Visa Electronilla ostoksia aina 20eur saakka.

        Visa electronista et saa erillisiä saldoja tai tiliotteita vaan ne merkitään pankkitilisi tiliotteisiin.

        Visa Electron on ikäänkuin maailmanlaajuinen pankkikortti joka käy ympäri maapalloa (kätevää kun silloin ei tarvi välttämättä ottaa yhtään valuttaa mukaan jos asioita maassa jossa Visa Electron on yleinen esim. EU maissa, virosta ja muista pienistä maista en tiedä) jonka saldo ei voi ylittyä koska maksut menevät pankkitilistäsi reaaliajassa.

        Reaaliaikaisuuden ansioista sen voi myöntää kaikille ihmisille toisin kuin luotolliset luottokortit johon tarvitaan jo aika hyvät ja säännölliset tulot muutamalta vuodelta.

        Pankeissa tilin avaamiseen menee noin viisi minuuttia ja on täysin ilmaista. Eikä siihen tilin avaamiseen vaadita muuta kuin henkilöllisyystiedot (tai vanhempien läsnäolo, riippuen onko henkilö täysi-ikäinen vai ei). Sampo pankissa sain mukaani saman tien nettitunnukset. Itse Visa Electron kortin hakemuksen voit tehdä joko nettipankissa tai pankissa. Itse tein sen nettipankissa ja se tuli noin viikon kuluessa kotiini postitse.


      • AM Tiainen
        tarvitsenapua kirjoitti:

        Ai iTunesiin käy tuo Visa Electron kortti?
        Luulin että se ei käy iTunesiin kun jos katson iTunesi sivuilta mm. maksuvaihtoehtoja niin siinä ei mainita Visa Electronia vaan ainoastaan Visa ja mitä muita niitä nyt olikaan...
        Myöskään iTunesin kautta luottokortin numeroa syöttäessä ei ole Visa Electron kortti vaihtoehtoa.

        Olen ajatellut hommata itselleni tuon Visa Electron kortin jo pidemmän aikaa, mutta en ole saanut vedettyä nahkojani pankkiin asti.
        Olen löytänyt useita ulkolaisia verkkokauppoja joissa on ollut maksutapana joko luottokortti tai sitten tuo mainitsemasi Visa Electron.
        Nuo kaikki eri pankkien Visa Electron kortit siis toimivat ihan samalla tavalla?
        Kiitos tästä tiedosta! tämä tuli tarpeeseen.

        Tällä hetkellä verkkomaksamista Visa korttia tukevissa palveluissa tukevat vain Sampo tai Nordea pankin Visa Electronit (Nordean kohdalla pitää aktivoida verkkomaksaminen nettipankissa tai pankissa).


      • Maksa
        tarvitsenapua kirjoitti:

        Kävin jälleen tutustumassa tuohon Visa Electron korttiin tarkemmin Sampo pankin sivuilla ja olet kyllä oikeassa että tuon kortin saa tilattua netistä jos minulla on pankkiyhteys, jota minulle ei ole valitettavasti ole Sampo pankiin.
        Näin ollen minun on ensiksi tilattava tuo pankkiyhteys jonka saa myöskin tilattua tuolta Sampo pankin sivujen kautta, mutta jossa joudun joka tapauksessa raahaamaan nahkani pankkiin.
        Jos siis jouhun menemään tuon pankkiyhteyden tilauksen takia pankkiin, niin eiköhän se korttikin kannattaisi ottaa samalla kertaa?
        Eipä onnistunutkaan niin yksinkertaisesti tältä istumalta tuo juttu niin kuin luulit :)
        Yhteyksiä kyllä löytyy, mutta ikävä kyllä toiseen pankkiin ja ei minulta.
        Tuli vielä mieleen yksi kysymys että miten tuohon Visa Electron korttiin voi lisätä rahaa?
        Onnistuuko se tuon pankkiyhteyden kautta vai miten?

        Omasta kokemusksesta vpoin muuten sanoa että (Sampon) Visa Electronilla on onnistunut toistaiseksi joka ainoassa netissä olevassa paikassa maksaminen. Sharewaret, Amazonit jne jne...


    • Saatana2222

      VITTU APPLE ON PSKA ÄLKÄÄ IKINÄ OSTAKO päivitin puhelimen meni vittu kaikki äänet

      • Anonyymi

        Nyt oli kova necropostaus! Ei voi kuin hattua nostaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      43
      2240
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      52
      1759
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      41
      1563
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      44
      1520
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1475
    6. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      8
      1454
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1451
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      4
      1375
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1294
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      9
      1253
    Aihe