Mahdotonta löytää...???

Mummy82

Lasten hengellisestä musiikista kyselisin!

Muistelen että joskus 1980-luvulla kun olin pieni ja viaton lapsi, mulla oli sellanen ihana kasetti jossa oli hengellisiä lauluja aikuisten ja lasten yhdessä ja erikseen laulamina. En tiedä koska tuo kasetti oli tehty mutta sellanen ihan C-kasetti se oli, valkoinen ja siinä se tekstilippunen sen kasetin päällä oli keltainen ja se teksti oli punaisella tai mustalla... Ainakin ennen vuotta 1988 se oli tehty. Olen yrittäny kirjastoista ettiä mut en ole löytäny! Voi että ku harmittaa! :(

Muistan siitä jotain kappaleita mutta en muista niitä nimiä vaan sanoja! Listaanpa tässä nyt jotain mitä muistan:

* "On mulla pieni puhelin, puhelin rukouksen...(tässä välillä on jotain mitä en muista) ...riennän soittamaan puhelinta rukouksen..."
* "Jos minä olisin elefantti, e-le-fantti... (taas jotain välissä)... nostaisin sinut ilmaan ja selässäin kantaisin, jos minä olisin elefantti, e-le-fantti!" siinä sitten tulee jotain muita eläimiä
* "He's got the whole world in His hands", laulettiin suomeksi ja englanniksi - muistan aina kun lapsena ihmettelin miten jotku osaavat laulaa englanniksi! :)
* "Onpa taivaassa tarjolla lapsillekin, jotka Jeesusta rakastavat, kultakruunut ja valkeat vaatteetkin, harput joilla he soittelevat"
* "Nyt kerronpa sulle lapseni, miten toimii taivaan enkeli. Jos äiti on lapsella sairaana niin enkeli hoitaa lapsosta. Sitä vartenpa vain ovat enkeliparvet valveilla ain."
* "Eivät kaikki voi silmillä nähdä miten (en muista sanoja tässä välissä) mutta kuitenkin hekin itkevät, nauravat, tuntevat niin kuin me. (kertosäe:) Heille silmänä, korvana, jalkanakin tahdon olla kun mua tarvitaan..." siinä säkeistöjä oli ainakin kolme: "silmillä nähdä", "korvilla kuulla", ja jotain juoksemisesta.

Tuli tässä mieleen että olen mieheni tuntenut lapsesta asti, aina leikittiin yhdessä, lainasin kasettia hänelle ja muistan aina kun sain sen takaisin, hän sanoi että "jo oli kaunista musiikkia"! :) Aika kova sana 10v suomalaiselta miehenalulta! :) Ja myöhemminkin, kutsuin tämän saman ystäväni keittiön pöydän alle majaan, ja kiltisti poika tulikin, muistaakseni teki matikanläksynsä siellä!

Kasetti tuhoutui tulipalossa, siinä meni paljon muutakin jolla on tunnearvoa... Nyt sitten varsinkin noita lapsena kuuntelemiani kasetteja olen alkanut kaipailla, ja nyt kun meidän perhe on kasvamassa, laskettu aika kesä-heinäkuun vaihteessa, olis ihanaa kuunnella vaavin kanssa sitä samaa kasettia mitä äiti ja isä joskus on kuunnellu.

Jos jollaki olis se kasetti ni voisin vaikka ostaa sen! Tai ainaki lainata että saisin kirjotettua vaikka sanat johonkin ylös, voihan sitä itse sitten laulaa...

Anteeksi tää viestin pituus mutta kun innostuu niin innostuu... :) Hyvää kevättä kaikille!

14

2494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riksu

      Voi hitsi auttaisin jos voisin. Noita vanhoja
      hengellisiä kasetteja on aika vaikea saada enää mistään jos et sitten kysele vaikka noilta hengellisen musiikin kustantajilta tms. Mutta jos vaikka täältä (www.paiva.fi) vois löytyä ainakin vastaavia hengellisiä lasten lauluja? Good luck!

      • kiti

        Mä oon kuunnellut tota kans pienenä. Luulen, että tuo levy saattaa löytyä LP-levynä mun vanhempien arkistoista. Voin katsoa nimen ym. kun meen kotiin seur kerran.


    • samu

      Moi.

      Olitpa suloisen tarinan kirjoittanut. Pätkät, jotka kirjoitit, kuulostivat sen verran tutuilta, että luulen kasetin löytyvän meiltä kotoa. Tarkistan asian, jahka seuraavan kerran menen käymään siellä. Onko sulla, Mummy82, antaa jokin yhteistieto, johon voisin ilmoittaa, mikäli kasetti löytyy?

      • samu

        Juu, niin kuin muistelinkin, siellähän se kasetti oli kotona arkistoissa. Joten hyviä uutisia sinulle, Mummy82.
        Laita tosiaan vaikka s-postiosoitteesi, niin sovitaan sitten, miten saat kasettisi.


      • Mummy82
        samu kirjoitti:

        Juu, niin kuin muistelinkin, siellähän se kasetti oli kotona arkistoissa. Joten hyviä uutisia sinulle, Mummy82.
        Laita tosiaan vaikka s-postiosoitteesi, niin sovitaan sitten, miten saat kasettisi.

        Heips samu!

        No jo on mullaki rytmit sekasin kun netissä pyörin yöllä! =D Jotenki vaan tuli semmonen olo kun heräsin 03:10 aamuyöllä et pitääpä laittaa kone päälle ja käydä kattomassa jos joku olis vastannu. Kiitos tästä!! =)

        Sähköpostia voit kirjottaa osotteeseen [email protected]
        Siis Höpöset ilman "öökkösiä" =)

        Laita aihe-kenttään (subject) vaikka Kasetti, niin tiedetään sit heti mistä on kyse.

        Olihan muuten mielenkiintosta: Pari päivää sen jälkeen kun olin täällä kirjotellu ja kyselly tosta kasetista, mieheni sit innostu muistelemaan samaa kasettia ja muisti samoja asioita mitä tännekin olin kirjotellu: "muistatko kulta sen kasetin mitä lainasit mulle ja kuunneltiin siellä teidän keittiön pöydän alla? Ois se jännä jos meidän pikku Höpönen sais kuunnella samaa kasettia... vaan ei taida löytyä" =) Kyllä Äiti Höpönen löytää kun tietyistä paikoista keksii ettiä ja kysellä! Kiitos samu ja laitas viestii tulemaan!

        [email protected] =)


    • nainen38v.

      Mulla on tämä kasetti lojunu kaapissa ties kuinka kauan.Jos vielä joku etsii,ilmoitelkoot,kasetti on saatavissa :)
      Muistaakseni kansikuvassa on jonkunlainen sirkus...

      • mimmifloridasta

        nainen38v.
        olen kauan etsinyt tota kasettia...aika vaikee loytaa Floridasta...
        jos et oo myyny sen, tai jos kuulet et jollakin muulla on sen myytavana, niin, PLEASE, ota yhteyteen...tuo kasetti oli mulle oikeen "tarkee" pienena, ja myos semmonen kun "aika valita" (luulen ainakin et se olis ollu sen niminen)...Jukka Palonen on ollu sen kasetin valmistanu...siin oli 2 tyttoo kanella...lauluja "Elaimille nimet Aadam antoi"..."on paras kalliolle rakentaa"..."ajallaan"
        kiitos!
        [email protected]


    • jemmu

      nainen 38v! laita sähköpostia! konttinen.jenna[at]gmail.com. olisin kiinnostunut!

    • Miuku

      Minäkin oon etsinyt juuri tuota kasettia! Mikä sen nimi on?

    • Muistan tuon kasetin, jota kuuntelin pienenä! Muistaakseni piirretyt kannet siinä oli. Harmi, kun en nyt muista nimeä. Seppo Kohvakka muuten taisi laulaa sen enkelilaulun, löytyy youtubesta.

      • Anonyymi

        Mulla oli myös tuo kasetti lapsena! Ja niin ihana olikin! Sellaisen kun jostain vielä löytäisin... Kasetin nimi oli muistaakseni Jumalan kämmenellä. Ja siinä kannessa oli kaksi lasta keltaiselle pohjalle piirrettynä?


    • Anonyymi

      Inhoan typeryksiä, on sääli ellet kykene kasvamaan.

    • Anonyymi
    • Muistaako kukaan laulua,jossa lauletaan näin:"Rukous kannattaa sinua kuunnellaan, rukous kannattaa sinulle vastataan. Rukous kannattaa,sinua kuunnellaan, rukous varmasti kannattaa." Millä lasten kasetilla tai levyllä ja mikä laulu?

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      62
      5992
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      24
      3774
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      232
      2076
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1830
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      31
      1269
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1256
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      298
      1049
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1000
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      929
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      878
    Aihe