Ihmeellisiä ukkoja suomi24 deiteissä!

Anonyymi

Olen ollut nyt jonkun aikaa suomi24 deiteissä ja en voi muuta kuin ihmetellä. Mitä ihmeellisempää ongelmaa tuntuu miehillä olevan. Ei sitten kerrota näistä kuin tipoittain ja aina uutta ongelmaa ilmenee. Eihän ihminen tietysti esim. Terveydelleen mitään voi mutta olisi todella hyvä jos olisi rehellinen ihan alusta asti. On ollut esim. syöpää jonka johdosta avanne. Sekin tuli yllätyksenä puskista. Sitten on näitä jotka ovat innokkaita tutustumaan antavat puhelinnumeronsa ja sovitaan millon soitan. No sitten kun soitan hälyyttää kauan ja vastataan mitä sinä olet vailla no siihen esittelin itseni lyötiin luuria korvaan. Olin äimänkäkenä ja soitin myöhemmin uudestaan saamatta vastausta ollenkaan. No eipä siinä muuta kuin profiiliin kysymään miksi näin mutta mitään järkevää vastausta ei tippunut. On kyllä mennyt deittailu halut minimiin ja kohta poistankin profiilini mitäpä tuota pitämään kun tyhjän saa pyytämättäkin.

89

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuo missä vaiheessa kertoa ja avautua asioista on oma taiteenlajinsa. Itse olen aiemmin ollut sitä mieltä, että mahdollisimman nopeasti ja suoraan kertoa asiosta.

      Ettei tule juuri tuota mainitsemaasi "ongelmia ja paskaa sataa" tipoittain ja tutustumisen edetessä sen kuin vain lisää "paskaa" tulee esille.
      Toisaalta yhdellä kertää jos 'rysäyttää' kaikki ongelma, viat ja paheet toiselle, niin harvapa sitä jaksaa sen jälkeen tavata enää, kun antaa "täysi laidallisen". Sitä helposti säikäyttää toisen poies.

      Tietenkin taiteilunsa on siinä mitkä tiedot ja asiat ovat kenenkin mielestä sellaisia joita olisi hyvä tietää jo heti alussa ja mitä sellaisia joilla ei ole merkitystä. Ja epäilen että näissä on eroja niin yksilöiden kuin sukupuoltenkin välillä.

      Mitä tulee tuohon mainitsemaasi sovitaan soittoaika ja sitten ollaan töykeitä eikä jutella. Ensimmäisen ämiulle tuli tuosta mieleen, että onkohan joku piruuttain antanut 'kaverin' numeron, joko piloillaan taikka kettuilu mielessä.

      • Anonyymi

        Joo tuo vääränumero homma on melko varmasti kiusaamista, ettenkö sanoisi terrorismia.


    • Anonyymi

      Tuohon voin vastata että ei ollut kenenkään toisen numero kun kertoi nimensäkin ja löytyi enirostakin. Tarkistin sen siksi että todella oli oikea numero.

      • Anonyymi

        Sitten voi olla identiteettivarkaus. Ei kai tarvita kuin nimi puhelinnumero ja sähköpostiosoite suomi24-tilin perustamiseen. Sitten vaan terrorisoimaan.


    • Anonyymi

      Tuosta kun kirjoitit että mitä pitää kertoa niin ainakin vakavat sairaudet on asia mikä on hyvä kertoa ettei tule sitten yllätyksenä. Melkeinpä jokaisella on jotakin kremppaa mutta mielestäni niistä ei ole mainittava jollei itse halua.

      • Kysymys kuuluukin mitkä ovat sellaisia sairauksia mitä kukin luokittelisi vakavaksi?

        Syövän ja vastaavat varmaan kaikki luokittelee vakavaksi, mutta entäpä muut sairaudet?

        Mitenkäs masennus ja muut mieleen liittyvät sairaudet/oireet?

        Tai vaikkapa elämäntilanteeseen liittyvät seikat? Kuinka aikaisin ja missä vaiheessa pitäisi jakaa tieto mahdollisista taloudellisista vaikeuksista?
        Esimerkiksi jos molemmilla on pyrkimys parisuhteeseen, perustaa perhe ja yhteinen asunto hankkia, mutta onkin toisella valtavat velat ulosotossa?

        Pitäisikö näistäkin heti kuin mahdollista puhua?
        Kunka aikaisin, ettei tule tuota tilannetta että toinen on "vedättänyt ja huijannut/salannut asioita" toiselta.

        Olettaisin että vastaus on "Sitten kun se tuntuu luontevalta." Mutta tuo on jokaiselle eri kohdassa.


      • Minulla on taas ongelmana nämä kymmeniä vuosia nuoremmat miehet jotka tarjoavat seksiä. Tosi rasittavaa blokata 38-45 vuotiaita, kun itse on reilusti oli 60v.


      • Anonyymi
        Tasha kirjoitti:

        Minulla on taas ongelmana nämä kymmeniä vuosia nuoremmat miehet jotka tarjoavat seksiä. Tosi rasittavaa blokata 38-45 vuotiaita, kun itse on reilusti oli 60v.

        Mihin yli 60 v. mummeli deittejä tarvitsee?
        Ja jos jotain >60 v. vaareja hakee niin mihin sinä kuvittelet niistä olevan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin yli 60 v. mummeli deittejä tarvitsee?
        Ja jos jotain >60 v. vaareja hakee niin mihin sinä kuvittelet niistä olevan?

        Ei voi tosissaan ihminen olla noin tyhmä, että kirjoittaa tuollaisen kommentin, eihän?! Jos tosissasi luulet, että elämä loppuu siihen, että ihminen täyttää 60 niin muistele noita sanoja kun olet päälle 50, ja usko pois, se aika koittaa todella paljon nopeammin kuin luuletkaan. Se yli 60v mummeli voi olla seksuaalisesti huomattavasti paljon aktiivisempi kuin esim puolet nuorempi nainen, nauttii siitä täysillä, tietää mitä haluaa ja osaa myös tyydyttää miehen kunnolla. Palaa tähän asiaan sitten kun tiedät mistä puhut, älä ennen! Ja huom, en ole itse sellainen mummeli vaan sellaisen kanssa deittaileva 38v mies, ja erittäin tyytyväinen sellainen!


      • Anonyymi
        Tasha kirjoitti:

        Minulla on taas ongelmana nämä kymmeniä vuosia nuoremmat miehet jotka tarjoavat seksiä. Tosi rasittavaa blokata 38-45 vuotiaita, kun itse on reilusti oli 60v.

        Voit rajata ketkä saavat laittaa viestiä sinulle. Mene profiiliisi ja sitten käyttäjätilille. Siellä on yksityisyys kohta, josta voit täpätä kohdan, jonka haluat. Esim, vain paikkakuntaa, ikää ja sukupuolta vastaavat voivat lähettää viestiä. Helpottaa kummasti. ;) Ja tietenkin ihannekumppanin ehdot ja ikähaarukka sellaiseksi kuin haluat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin yli 60 v. mummeli deittejä tarvitsee?
        Ja jos jotain >60 v. vaareja hakee niin mihin sinä kuvittelet niistä olevan?

        Kuuskymppisenä on nainen parhaimmillaan ja nykypäivän kyyskymppinen on sama kuin ennen oli neljäkymppinen. :D


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin yli 60 v. mummeli deittejä tarvitsee?
        Ja jos jotain >60 v. vaareja hakee niin mihin sinä kuvittelet niistä olevan?

        Tässä taas yksi mies, joka luulee, että naiselle on seksi se tärkein asia. Useimmalle naiselle on kaikki muu ensin tärkeää ja sitten, kun kaikki muu on kivasti tulee seksin vuoro. Eikä täällä ole edes kaikki etsimässä aivotonta seksiä. Täällä on todellakin paljon miehiä, joille seksi on se tärkein asia, muusta viis. Jo profiilissa puhuvat seksistä ja erotiikasta. Se jo kertoo miehestä sen verran, että poistoon vaan. Ja sitten on niitä 50-80 vuotiaita naisia, jotka todellakin ovat täällä vain hakemassa seksiä. Turha luulla, ettei sen ikäisillä seksi suju. Sujuu paremmin kuin nuorilla estoisilla tyttösillä. ;)


      • Anonyymi
        Tasha kirjoitti:

        Minulla on taas ongelmana nämä kymmeniä vuosia nuoremmat miehet jotka tarjoavat seksiä. Tosi rasittavaa blokata 38-45 vuotiaita, kun itse on reilusti oli 60v.

        Sama juttu,olen yli 60 mutta nuoret miehet laittelee viestejä,ja alapään kuvia,haen tositarkoituksella,enkä mitän sexiseuraa 6 nainenhan on parhaimmillaan


      • Anonyymi

        Minua taas vtuttaa miehet, jotka sanoo alkoholista että "ehkä juhlapäivinä" ja polttaa muka joskus, ja on kunnon juoppoja, jotka vetää sätkää koko ajan. Todella, todella ottaa päästä. Sitten menee tapaamaan ja tuollainen vastassa. Olisi rehellinen juomisistaan niin löytyisi samantyyppinen nainen.
        Itse haen seksiseuraa ja on tietyt vaatimukset, niin eikö tule viestä 21 - 75 v. Yhtään ei lueta ilmoitusta muuta kuin että SEKSIÄ! Lopetan kans kyllä kohta koko homman.
        Ai niin ja ne, jotka sanovat, että unohdit laittaa hinnan ilmoitukseen. Kuinka törkeitä voi ihmiset olla??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei voi tosissaan ihminen olla noin tyhmä, että kirjoittaa tuollaisen kommentin, eihän?! Jos tosissasi luulet, että elämä loppuu siihen, että ihminen täyttää 60 niin muistele noita sanoja kun olet päälle 50, ja usko pois, se aika koittaa todella paljon nopeammin kuin luuletkaan. Se yli 60v mummeli voi olla seksuaalisesti huomattavasti paljon aktiivisempi kuin esim puolet nuorempi nainen, nauttii siitä täysillä, tietää mitä haluaa ja osaa myös tyydyttää miehen kunnolla. Palaa tähän asiaan sitten kun tiedät mistä puhut, älä ennen! Ja huom, en ole itse sellainen mummeli vaan sellaisen kanssa deittaileva 38v mies, ja erittäin tyytyväinen sellainen!

        Yäk.


      • Anonyymi
        pete_pjn kirjoitti:

        Kysymys kuuluukin mitkä ovat sellaisia sairauksia mitä kukin luokittelisi vakavaksi?

        Syövän ja vastaavat varmaan kaikki luokittelee vakavaksi, mutta entäpä muut sairaudet?

        Mitenkäs masennus ja muut mieleen liittyvät sairaudet/oireet?

        Tai vaikkapa elämäntilanteeseen liittyvät seikat? Kuinka aikaisin ja missä vaiheessa pitäisi jakaa tieto mahdollisista taloudellisista vaikeuksista?
        Esimerkiksi jos molemmilla on pyrkimys parisuhteeseen, perustaa perhe ja yhteinen asunto hankkia, mutta onkin toisella valtavat velat ulosotossa?

        Pitäisikö näistäkin heti kuin mahdollista puhua?
        Kunka aikaisin, ettei tule tuota tilannetta että toinen on "vedättänyt ja huijannut/salannut asioita" toiselta.

        Olettaisin että vastaus on "Sitten kun se tuntuu luontevalta." Mutta tuo on jokaiselle eri kohdassa.

        Normaalit ihmiset ei hae netistä elämänkumppania.En kyllä suosittele,se onko ihan ongelmatonta ihmistä olemassakaan.Pitäisi olla täydellisyys,joittenkin mielestä.Parempi olla yksin,säästyy monelta murheelta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Normaalit ihmiset ei hae netistä elämänkumppania.En kyllä suosittele,se onko ihan ongelmatonta ihmistä olemassakaan.Pitäisi olla täydellisyys,joittenkin mielestä.Parempi olla yksin,säästyy monelta murheelta.

        Jaa?

        Mitä sitten "normaalit" ihmiset netin kautta hakevat? Seksiä, muutenvain treffi seuraa?

        Mistä sitten pitäisi elämän kumppania hakea? Lähteä ulos ja sieltä hakea?

        Kyllä juu "live"-elämästä. Mutta tällä tavoin rajoitat potentiaalisten kumppanien joukkoa siihen ryhmään jonka tapaat. Eli niihin jotka sattuvat olemaan samassa paizkassa samaan aikaan sinun kanssasi. Joka on jo erittäin suuri rajaus. Vaikka verrattaisiin siihen, että nettitreffien käyttäjiä on vain joitain prosentteja väestöstä.

        Ja toisaalta mikäli halutaan rajata netissä tapahtuva kanssakäyminen "live" elämän ulkopuolelle, niin tällöin vähätellään teknologian antamia mahdollisuuksia tutustua ihmisiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Normaalit ihmiset ei hae netistä elämänkumppania.En kyllä suosittele,se onko ihan ongelmatonta ihmistä olemassakaan.Pitäisi olla täydellisyys,joittenkin mielestä.Parempi olla yksin,säästyy monelta murheelta.

        "Parempi olla yksin,säästyy monelta murheelta. "

        Tähän mielipiteeni on EI.

        Ei ole parempi olla yksin. Ihminen on sosiaalinen eläin ja hän tarvitsee sosiaalista kanssakäymistä muiden kanssa.
        Vasta argumenttina voitaisiin sanoa että "niin mutta onhan ystävät ja kaverit".
        Ei. Ystävät ja kaverit eivät tuo ja aja samaa asiaa, kuin elämän mittainen kumppani jonka kanssa elää ja kasvattaa jälkikasvua.

        Nyky yhteiskunnan ongelma on perhe-yksikön rapautuminen, ajattelu että yhden vahnhemman talous tuottaisi yhteiskuntaan sitoutuneita ja motivoituneita yksilöitä.

        Ja tuo "parempi olla yksin" mentaliteetti heijastaa myös laajempaa arvomaailman ja moraalikäsityksen muuttumista pois perhekesksisyydetä ykksilökeskeisyyteen.


      • Anonyymi
        pete_pjn kirjoitti:

        Jaa?

        Mitä sitten "normaalit" ihmiset netin kautta hakevat? Seksiä, muutenvain treffi seuraa?

        Mistä sitten pitäisi elämän kumppania hakea? Lähteä ulos ja sieltä hakea?

        Kyllä juu "live"-elämästä. Mutta tällä tavoin rajoitat potentiaalisten kumppanien joukkoa siihen ryhmään jonka tapaat. Eli niihin jotka sattuvat olemaan samassa paizkassa samaan aikaan sinun kanssasi. Joka on jo erittäin suuri rajaus. Vaikka verrattaisiin siihen, että nettitreffien käyttäjiä on vain joitain prosentteja väestöstä.

        Ja toisaalta mikäli halutaan rajata netissä tapahtuva kanssakäyminen "live" elämän ulkopuolelle, niin tällöin vähätellään teknologian antamia mahdollisuuksia tutustua ihmisiin.

        Netti on känny on,sieltähän ne kaikki löytyy?onko äitisikin tai isäsi netistä toisensa löytäneet?entä vaari tai mummo?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Netti on känny on,sieltähän ne kaikki löytyy?onko äitisikin tai isäsi netistä toisensa löytäneet?entä vaari tai mummo?

        Suomessa ei ollut edes yliopistojen tietoverkot kytketty internettiin, kun vanhempani tapasivat toisensa, saati sitten vaari ja mummo.

        Ja kuten varmaankin saatoit lukea, mikäli ymmärsit lukemasi, että totesinkin nettitreffejä käyttävän "käyttäjiä on vain joitain prosentteja väestöstä".

        Ymmärrän "vastenmielisyytesi" ja "halveksintasi" kaikkea modernia kommunikointia kohtaan, varsinkin parisuhteiden muodostuksessa. Sillä jossain vaiheessa sitä on kasvotuste tavattava. Mutta silti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua taas vtuttaa miehet, jotka sanoo alkoholista että "ehkä juhlapäivinä" ja polttaa muka joskus, ja on kunnon juoppoja, jotka vetää sätkää koko ajan. Todella, todella ottaa päästä. Sitten menee tapaamaan ja tuollainen vastassa. Olisi rehellinen juomisistaan niin löytyisi samantyyppinen nainen.
        Itse haen seksiseuraa ja on tietyt vaatimukset, niin eikö tule viestä 21 - 75 v. Yhtään ei lueta ilmoitusta muuta kuin että SEKSIÄ! Lopetan kans kyllä kohta koko homman.
        Ai niin ja ne, jotka sanovat, että unohdit laittaa hinnan ilmoitukseen. Kuinka törkeitä voi ihmiset olla??

        Tuntuu olevan niin tai näin, niin on aina vääin päin. Sinulla on ongelma, kun "raitiiiksi" itseään kutsuva onkin oikeasti vähintään tuuri- /kaappijuoppo.

        Minulla taas on se toisen ääripään ongelma, että kun en juo ja viime kännistäkin yli 35 vuotta, niin olen "ilmeisesti entinen juoppo" taikka vähintäänkin turha tylsimys. Onko se niin outoa, ettei jollekin vaan maistu? Mitään vakaumuksellista syytä en tähän itseltäni löydä, mutta kuitenkin karsastetaan.

        Suo siellä vetelä täällä..


      • Anonyymi
        Tasha kirjoitti:

        Minulla on taas ongelmana nämä kymmeniä vuosia nuoremmat miehet jotka tarjoavat seksiä. Tosi rasittavaa blokata 38-45 vuotiaita, kun itse on reilusti oli 60v.

        Minullakin (ikää 50 ) ollut vastaavia ongelmia; etsin - 10v ikäistäni miestä, mutta vastauksia tuli jopa parikymppisiltä, vanhin taisi olla 65.
        Vastasin kaikille asiallisesti kirjoittaneille, joita muutamia kymmeniä, siis liikaa.
        Ymmärsin kyllä, mistä on kysymys ja tapasinkin muutamia. Ihan kivaa, mutta ei ihan sitä, mitä etsin. Tykkään kyllä seksistä, mutta haluan muutakin.
        Onneksi löysin sen oikean naapurilähiön terassilta....hiljainen, hyvännäköinen mies, katsoi vain toisesta pöydästä, ei yrittänyt mitään. Menin pyytämään puhelinnumeron, laitoin myöhemmin tekstarin.....ja nykyisin asutaan yhdessä.


    • Anonyymi

      Minun mielestäni masennuksesta ei tarvitse heti kertoa jos ei ole niin vakava että on kuitenkin toiminta kykyinen. Noitakin velkaisia miehiä on muutama sattunut tielle joilla myös luottotiedot menneet. Niistä ei tarvitse kertoa ennen kuin jos meinaa aloittaa yhteisen elämän ja muuttaa yhteen. Silloin ei tule yllätyksenä miten laskuista selvitään. Sairauksista vielä sen verran että jos on vaikka vakavia sydän ongelmia kuten ohitusleikkaukseen meno on hyvä tietää. Tai muuta vakavaa joka uhkaa jopa henkeä.

      • "Sairauksista vielä sen verran että jos on vaikka vakavia sydän ongelmia kuten ohitusleikkaukseen meno on hyvä tietää. Tai muuta vakavaa joka uhkaa jopa henkeä. "

        Juu on hyvä tietää. Ja epäilen että nämä kaikki tässä ketjussa esille tulleet asiat tulevat jossain vaiheessa luontaisesti keskusteluissa esiin, mutta ongelma kiteytyykin siihen milloin noita pitäisi ottaa esiin?

        Miksi sairaudet ovat juuri niitä jotka olisi otettava esille nopeampaan tahtiin kuin taloudelliset vaikeudet?
        Mikä tekee niistä tärkeämpiä?
        Onko tuo järjestys yhtä tärkeä kaikille ihmisille?

        Pitäisikö vakavat sairaudet kertoa jo treffiprofiilin esittely tekstissä?
        Vai muutaman ekan viestin sisällössä?
        Ekalla treffeillä?
        Muutaman treffi kerran jälkeen?


      • pete_pjn kirjoitti:

        "Sairauksista vielä sen verran että jos on vaikka vakavia sydän ongelmia kuten ohitusleikkaukseen meno on hyvä tietää. Tai muuta vakavaa joka uhkaa jopa henkeä. "

        Juu on hyvä tietää. Ja epäilen että nämä kaikki tässä ketjussa esille tulleet asiat tulevat jossain vaiheessa luontaisesti keskusteluissa esiin, mutta ongelma kiteytyykin siihen milloin noita pitäisi ottaa esiin?

        Miksi sairaudet ovat juuri niitä jotka olisi otettava esille nopeampaan tahtiin kuin taloudelliset vaikeudet?
        Mikä tekee niistä tärkeämpiä?
        Onko tuo järjestys yhtä tärkeä kaikille ihmisille?

        Pitäisikö vakavat sairaudet kertoa jo treffiprofiilin esittely tekstissä?
        Vai muutaman ekan viestin sisällössä?
        Ekalla treffeillä?
        Muutaman treffi kerran jälkeen?

        Tästä samasta asiasta olen täällä keskustellut aiemminkin ja silloin useampi oli sitä mieltä, että profiilitekstissä ja vasta tutustumisen alussa ei missään nimessä kannata avautua ja kertoa kaikkea niitä ongelmia ja vaikeuksia joita on, vaan pyrkiä esittämään itsensä positiivisessa valossa ja pikkuhiljaa tuomaan noita negatiivisia asioita esille.


      • Anonyymi
        pete_pjn kirjoitti:

        Tästä samasta asiasta olen täällä keskustellut aiemminkin ja silloin useampi oli sitä mieltä, että profiilitekstissä ja vasta tutustumisen alussa ei missään nimessä kannata avautua ja kertoa kaikkea niitä ongelmia ja vaikeuksia joita on, vaan pyrkiä esittämään itsensä positiivisessa valossa ja pikkuhiljaa tuomaan noita negatiivisia asioita esille.

        Tässä(kin) on kaksi ...puolta. Jos neitokainen kertoo, että hen on ankarissa talousvaikeuksisssa, niin ei se minua ...pidattele ollenkaan. Päinvastoin, koska kun olen sillälailla auttavainen luonne. Mutta jos hen kertoo potevansa HIV/AID:ia tai jotakin eräistä mielensairairauksista, niin sitten en koskisi heneen pitkällä kepillänikään. Samoin jos hen on tasa-arvo-utopisti tai feministi-fanaatikko.

        Miehilläkin on joitakin ...ongelmia joista on "edullista" kertoa aivan alussa ja samoin on joitakin joita ei "kannata" aivan alussa kertoa. Tämä edullisuus/kannattavuus on tosin vähän kuin "dalla padella alla brace" eli "pastinpannusta grilliin". Joka tarkoittaa että: Asia on kyllä huonolla tolalla, mutta se voi aina kääntyä pahemmaksi.

        Mielestäni ei pidä satuilla/valehdella, ei pidä kehittää/kertoa valheita eikä vastata valheilla. Se että ei kerro tai ei vastaa (juuri silloin kun asain tiimoilta on keskustelua tai siitä kysytään) ei yksiselitteisesti ole valhe. Toisinaan ihminen tarvitsee vähän aikaa sen pohtimiseen miten tuoda jokin asia esille, jotkin ...ongelmat voi vahingossa tulla kerrotuksi huonossa valossa, kun ne pitäisi kertoa aivan pimeässä.

        Tässä on nyt harhauduttu kauas AP:n mielikuvitusmaailmasta, jossa AP kehittelee tarinoita sillä yksinomaisella tarkoituksella, että pääsee haukkumaan miehiä yleensä. Mutta jos nyt kuvitellaan, että olisi ...seuraa hakeva avannepotilas niin mitkä ovatkaan hänen tsargansa? Jos kertoo jo profiilissa, niin kukaan ei ota yhteyttä. Jos kertoo vasta myöhemmin, niin se on vieläkin paheksuttavampaa. Mutta, jokaisen on ponnnistettava juuri niiltä sijoiltaan/asemiltaan jotka omaa, se tuntuu joskus epäreilulta mutta on itseasiassa se mekanismi johon kaikki perustuu.


      • Anonyymi

        Ei todellakaan ole tarkoitus mollata ketään vaan tuoda esille niitä tärkeitä asioita asioita joita ei ole syytä pimittää treffi kumppanilta vaan jos on jokin vakava asia joka toisen kuuluisi tietää niin se pitää uskaltaa rohkeasti kertoa. Jos toinen ei kestä sitä niin voi ajatella että parempi ennemmin kuin myöhemmin eipähän kummankaan aikaa ole hukattu. Jos juttu päättyy siihen niin se riski on uskallettava ottaa kaiken uhallakin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole tarkoitus mollata ketään vaan tuoda esille niitä tärkeitä asioita asioita joita ei ole syytä pimittää treffi kumppanilta vaan jos on jokin vakava asia joka toisen kuuluisi tietää niin se pitää uskaltaa rohkeasti kertoa. Jos toinen ei kestä sitä niin voi ajatella että parempi ennemmin kuin myöhemmin eipähän kummankaan aikaa ole hukattu. Jos juttu päättyy siihen niin se riski on uskallettava ottaa kaiken uhallakin.

        Aaaa.... Mutta onko se asia sinun mielestäsi "vakava asia" jonka toisen pitäisi tietää, vaiko sen toisen mielestä "vakava asia".

        Tällä palstalla tuolla sinkut puolella jotkut ovat esittäneet että aiempien kumppaneiden määrä olisi tällainen tärkeä asia.

        "Jos toinen ei kestä sitä niin voi ajatella että parempi ennemmin kuin myöhemmin eipähän kummankaan aikaa ole hukattu. Jos juttu päättyy siihen niin se riski on uskallettava ottaa kaiken uhallakin. "

        Ja kestää se että vluodesta toiseen kymmeniä vuosia sinun luotasi tullaan kääntymään pois, kun kerrot noista "tärkeistä asioista" suoraan ja mahdollisimman pian? Ja tastä huolimatta olla 'luottavainen' siihen että "kyllä minulle joku on"? Eikä muuttaa omaa käyttäytymistä ja ajatusmaalilmaa?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole tarkoitus mollata ketään vaan tuoda esille niitä tärkeitä asioita asioita joita ei ole syytä pimittää treffi kumppanilta vaan jos on jokin vakava asia joka toisen kuuluisi tietää niin se pitää uskaltaa rohkeasti kertoa. Jos toinen ei kestä sitä niin voi ajatella että parempi ennemmin kuin myöhemmin eipähän kummankaan aikaa ole hukattu. Jos juttu päättyy siihen niin se riski on uskallettava ottaa kaiken uhallakin.

        Tähän liittyen tuli sellainen ajatus, että jotkin asiat ovat sellaisia jotka jos toinen osoittaa näistä merkkejä ovat "trurn-off"-merkkejä. Kun taas samat asiat jo pidemmän ajan tuntemisella ovat negatiivisia asioita, mutta ei niin merkitseviä, kun on jo ehtinyt tutustua toiseen ja löytää niitä positiivisia puolia paljon enemmän taikka voimakkaasti positiivisia asioita.

        Esim.
        Toinen kaivaa nenäänsä silloin tällöin.
        Jos tämä sattuu ensitreffien aikana, niin voipi olla että ei toisia tule. Mutta toisaalta jos on jo seurusteltu pidemmän aikaa, niin siitä huomautetaan, mutta ajatellaan että kyseinen tyyppi on kuitenkin kaikenkaikkiaan hyvä tyyppi.

        Sama soveltuu myös muihin juttuihin, sairauksista lähtien. Pidemmälle kun tutustuminen on männyt, niin sitä enemmän annetaan noita "negatiivisia" asioita anteeksi, kun on päästy tutustumaan siihen henkilöön ja "nähty" se henkilö paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei todellakaan ole tarkoitus mollata ketään vaan tuoda esille niitä tärkeitä asioita asioita joita ei ole syytä pimittää treffi kumppanilta vaan jos on jokin vakava asia joka toisen kuuluisi tietää niin se pitää uskaltaa rohkeasti kertoa. Jos toinen ei kestä sitä niin voi ajatella että parempi ennemmin kuin myöhemmin eipähän kummankaan aikaa ole hukattu. Jos juttu päättyy siihen niin se riski on uskallettava ottaa kaiken uhallakin.

        Olet sinä kyllä aika turhamainen hölmö jos todella sorsit muuten kivaa miestä jonkun avanteen takia!
        Uskomatonta että tuollaisiakin on.
        Mulle kumppanilla avanne tai ei, ei mitään merkitystä.
        Hänelle itselleen vähän kurjaa ja hankalaa, mutta yleensä ihminen tottuu.
        Ei vaikuttaisi kiinnostavuuteen syövätkään tai raajojen amputaatiot, paitsi ehkä vähän kiinnostusta rajoittaisi jos eräs tietty pienehkö raaja olisi amputoitu...
        Kepit tai pyörätuolilla liikkuminenkaan ei ole mikään "ei kiitos-juttu".
        Samoin varallisuus, ei merkitystä, ei mun asia. Omat rahat ja kulut tasan toimii minusta pitkässä suhteessakin.
        Sen sijaan jos mies yrittäisi multa vippailla rahaa jatkuvasti...siitä en pitäisi.
        Mailmankuva ja uskonnollinen vakaumus, mielenkiinnon kohteet,elämäntarina, lapsuus ja suhde vanhempiin, rohkeus, ajatusmailma , sellaisia asioita pidän kiinnostavampina ja tärkeämpinä mahdolliseen uuteen aviokumppaniin tutustuessa.
        Jotain viehättävää ja puoleensavetävää täytyy ulkoisestikin löytyä.
        Jokaisessa on jotain viehättävää ja jos rakastuu niin näkee sen viehättävän toisessa.
        Se voi olla joku pieni piirre, söpö hymy, hyvä nauru,tuoksu, ihanat hiukset tai tapa puhua ja olla.


      • Anonyymi
        pete_pjn kirjoitti:

        "Sairauksista vielä sen verran että jos on vaikka vakavia sydän ongelmia kuten ohitusleikkaukseen meno on hyvä tietää. Tai muuta vakavaa joka uhkaa jopa henkeä. "

        Juu on hyvä tietää. Ja epäilen että nämä kaikki tässä ketjussa esille tulleet asiat tulevat jossain vaiheessa luontaisesti keskusteluissa esiin, mutta ongelma kiteytyykin siihen milloin noita pitäisi ottaa esiin?

        Miksi sairaudet ovat juuri niitä jotka olisi otettava esille nopeampaan tahtiin kuin taloudelliset vaikeudet?
        Mikä tekee niistä tärkeämpiä?
        Onko tuo järjestys yhtä tärkeä kaikille ihmisille?

        Pitäisikö vakavat sairaudet kertoa jo treffiprofiilin esittely tekstissä?
        Vai muutaman ekan viestin sisällössä?
        Ekalla treffeillä?
        Muutaman treffi kerran jälkeen?

        Ei ole mitään järkeä lähteä vieraalle kertomaan heti alussa raha tai terveysasioita. Sitten jos tapaamiset jatkuvat on vasta niiden vuoro.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet sinä kyllä aika turhamainen hölmö jos todella sorsit muuten kivaa miestä jonkun avanteen takia!
        Uskomatonta että tuollaisiakin on.
        Mulle kumppanilla avanne tai ei, ei mitään merkitystä.
        Hänelle itselleen vähän kurjaa ja hankalaa, mutta yleensä ihminen tottuu.
        Ei vaikuttaisi kiinnostavuuteen syövätkään tai raajojen amputaatiot, paitsi ehkä vähän kiinnostusta rajoittaisi jos eräs tietty pienehkö raaja olisi amputoitu...
        Kepit tai pyörätuolilla liikkuminenkaan ei ole mikään "ei kiitos-juttu".
        Samoin varallisuus, ei merkitystä, ei mun asia. Omat rahat ja kulut tasan toimii minusta pitkässä suhteessakin.
        Sen sijaan jos mies yrittäisi multa vippailla rahaa jatkuvasti...siitä en pitäisi.
        Mailmankuva ja uskonnollinen vakaumus, mielenkiinnon kohteet,elämäntarina, lapsuus ja suhde vanhempiin, rohkeus, ajatusmailma , sellaisia asioita pidän kiinnostavampina ja tärkeämpinä mahdolliseen uuteen aviokumppaniin tutustuessa.
        Jotain viehättävää ja puoleensavetävää täytyy ulkoisestikin löytyä.
        Jokaisessa on jotain viehättävää ja jos rakastuu niin näkee sen viehättävän toisessa.
        Se voi olla joku pieni piirre, söpö hymy, hyvä nauru,tuoksu, ihanat hiukset tai tapa puhua ja olla.

        Olet sinä kyllä aika turhamainen hölmö jos todella sorsit muuten kivaa miestä jonkun avanteen takia!
        Uskomatonta että tuollaisiakin on.
        Mulle kumppanilla avanne tai ei, ei mitään merkitystä.
        Hänelle itselleen vähän kurjaa ja hankalaa, mutta yleensä ihminen tottuu.
        Ei vaikuttaisi kiinnostavuuteen syövätkään tai raajojen amputaatiot, paitsi ehkä vähän kiinnostusta rajoittaisi jos eräs tietty pienehkö raaja olisi amputoitu...

        Uskomatonta, että tuollaisiakin on, sorsit muuten mukavaa miestä sen takia, että amputoitu se pienehkö raaja!!! Hohhohhoijaa!!! Aika tekopyhää skeidaa koko kirjoitus, tuollasta just kirjoittaa tyypit, jotka muka suvaitsee niin kaikkea mutta sitten tosielämässä ei kuitenkaan sitä tee, arvostellaan muita lihaviksi, laihoiksi, tyhmiksi, suvaitsemattomiksi, toisten sorsijoiksi jne!


      • Anonyymi

        Hahaha hihi hehehheko heko heko ,voiko olet outo olio.


    • Anonyymi

      Tottakai jokainen haluaa tuoda itsestään ensin ne positiiviset puolet. Kuitenkin jos tapaa useamman kerran ja kokoajan tulee lisää negatiivista siitä treffi kumppanista tulipa erilaisten sairauksien tai rahavaikeuksien kautta niin se ei ole mukava siitä toisesta osapuolesta koska jos on ehtinyt jo tykästyä toiseen niin sanotaankin että mulla on syöpä elinaikaa jäljellä enää puolivuotta niin kyllä siinä tulee toiselle osapuolelle ikävä olo eli jos tuon olisi tiennyt aikaisemmin ei olisi lähtenyt koko juttuun mukaan. Monella kun on näitä menetyksiä jo ennestään omiksi tarpeiksi. Mielestäni terveys menee aina rahan edelle mutta kuitenkin jos toinen on pahoissa rahavaikeuksissa ei sekään ole oikein jos siitä ei kerro mahdollisimman pian.

      • "Kuitenkin jos tapaa useamman kerran ja kokoajan tulee lisää negatiivista siitä treffi kumppanista [...] niin se ei ole mukava siitä toisesta osapuolesta koska jos on ehtinyt jo tykästyä toiseen niin [...]kyllä siinä tulee toiselle osapuolelle ikävä olo eli jos tuon olisi tiennyt aikaisemmin ei olisi lähtenyt koko juttuun mukaan. "

        Näimpä.

        Mutta tuolla logiikalla voidaan sanoa, että mikätahansa tieto jonka toinen katsoo tärkeäksi olisi sellainen joka olisi ollut hyvä tietää ennenkuin ehti tykästyä.
        Ja jos tämä viedään äärimmäisyyksiin, niin ainoa oikea aika kertoa noista tiedfoista on, nettideittien tapauksessa, omassa profiilissaan jo valmiiksi. Ja tässä tapauksessa profiiliin tulisi kirjoittaa kaikki mahdolliset negatiiviset tiedot, jotka saattaisivat olla sellaisia että toiselle tulee fiilis "olisi ollut kiva jos tuon olisi tiennyt aiemmin, niin en olisi edes lähtenyt tutustumaan".

        Ja mikäli näin tekee, niin on erittäin vaikeaa luoda profiilitekstiä sellaiseksi että se sisältää kaiken sen negatiivisen tiedon jota toinen toivoisi tietävän ja kuitenkin luoda itsestään positiivisen kuvan, jotta kukaan olisi kiinnostunut siusta.

        Ja tässäpä tullaan siihen arvokysymykseen. Mitkä asiat ovat niitä tärkeitä tietoja? (Mielestäni kaikki.)
        Ja vielä tähdellisempää, milloin noita tietoja kertoo itsestään?( Tässä on rajua vaihtelua ihmisten kesken.)


      • pete_pjn kirjoitti:

        "Kuitenkin jos tapaa useamman kerran ja kokoajan tulee lisää negatiivista siitä treffi kumppanista [...] niin se ei ole mukava siitä toisesta osapuolesta koska jos on ehtinyt jo tykästyä toiseen niin [...]kyllä siinä tulee toiselle osapuolelle ikävä olo eli jos tuon olisi tiennyt aikaisemmin ei olisi lähtenyt koko juttuun mukaan. "

        Näimpä.

        Mutta tuolla logiikalla voidaan sanoa, että mikätahansa tieto jonka toinen katsoo tärkeäksi olisi sellainen joka olisi ollut hyvä tietää ennenkuin ehti tykästyä.
        Ja jos tämä viedään äärimmäisyyksiin, niin ainoa oikea aika kertoa noista tiedfoista on, nettideittien tapauksessa, omassa profiilissaan jo valmiiksi. Ja tässä tapauksessa profiiliin tulisi kirjoittaa kaikki mahdolliset negatiiviset tiedot, jotka saattaisivat olla sellaisia että toiselle tulee fiilis "olisi ollut kiva jos tuon olisi tiennyt aiemmin, niin en olisi edes lähtenyt tutustumaan".

        Ja mikäli näin tekee, niin on erittäin vaikeaa luoda profiilitekstiä sellaiseksi että se sisältää kaiken sen negatiivisen tiedon jota toinen toivoisi tietävän ja kuitenkin luoda itsestään positiivisen kuvan, jotta kukaan olisi kiinnostunut siusta.

        Ja tässäpä tullaan siihen arvokysymykseen. Mitkä asiat ovat niitä tärkeitä tietoja? (Mielestäni kaikki.)
        Ja vielä tähdellisempää, milloin noita tietoja kertoo itsestään?( Tässä on rajua vaihtelua ihmisten kesken.)

        Noihin kysymyksiin voisi lisätä vaikkqapa ammatin.

        Suurimmalle osalle ammattinsa kertominen heti taikka ennakkoon profiilissaan ei varmaankaan ole suuri asia.
        Mutta entäpä jos onkin poliisi, prostituoitu, hankkii elantonsa rikollisilla tavoilla?
        Tai eipä sen puoleen mikä tahansa ammatti, nimittäin sillä toisella osapuolella voipi olla ennakkomielikuvia taikka mieltymyksiä siitä millaisen ammatin kumppaniltaan haluaa. (Mielestäni ei ole toisen ammatti tärkeä, mutta joillekkin voipi olla.)


      • pete_pjn kirjoitti:

        Noihin kysymyksiin voisi lisätä vaikkqapa ammatin.

        Suurimmalle osalle ammattinsa kertominen heti taikka ennakkoon profiilissaan ei varmaankaan ole suuri asia.
        Mutta entäpä jos onkin poliisi, prostituoitu, hankkii elantonsa rikollisilla tavoilla?
        Tai eipä sen puoleen mikä tahansa ammatti, nimittäin sillä toisella osapuolella voipi olla ennakkomielikuvia taikka mieltymyksiä siitä millaisen ammatin kumppaniltaan haluaa. (Mielestäni ei ole toisen ammatti tärkeä, mutta joillekkin voipi olla.)

        Tuohon poliisin tilalle olisin voinut kirjoittaa vaikka ampulanssin hoitajan ensivaste yksikössä.

        Molemmat ammatit nauttivat suurta arvostusta noin yleensä.

        Mutta poliislin ammatissa toisella saattaa olla pelkona, että työt valuvat kotiin, mikäli on kenttätyössä ja rokolliset tulevat kolkuttelemaan kotia.

        Ensivaste työssä olevalta vaaditaan saas tietynlaista henkistä kanttia että jaksaa nähdä ja kokea niitä kaikkia kauheuksia mitä saattaa nähdä kentällä.(Autokolarin uhreja, ampumisia, kuolleita ihmisiä mitä moninaisimmiilla vammoilla)
        Josta tuleekin mieleen sanonta "Rankka työ vaatii rankat huvit." Tämä voisi olla syy miksi joillekkin tämän tyyliset ammatit ovat 'kynnys kysymys.'


      • Anonyymi
        pete_pjn kirjoitti:

        Noihin kysymyksiin voisi lisätä vaikkqapa ammatin.

        Suurimmalle osalle ammattinsa kertominen heti taikka ennakkoon profiilissaan ei varmaankaan ole suuri asia.
        Mutta entäpä jos onkin poliisi, prostituoitu, hankkii elantonsa rikollisilla tavoilla?
        Tai eipä sen puoleen mikä tahansa ammatti, nimittäin sillä toisella osapuolella voipi olla ennakkomielikuvia taikka mieltymyksiä siitä millaisen ammatin kumppaniltaan haluaa. (Mielestäni ei ole toisen ammatti tärkeä, mutta joillekkin voipi olla.)

        Kyllä poliisikin voi olla rikollinen,tulee sika säkissä vielä.


    • Ongelma siis on siinä milloin kertoa mitäkin tietoja itsestään.

      Se että kertoo kaiken itsestään jo nettitreffi profiilissaan on yksi vaihtoehto, mutta tuo ei mielestäni ole kovin suosilteltava asia. Ja harvapa sitä haluaa kertoa kaikkea yksityisiä asioita profiilissaan kaikkien nähden.

      Ensimmäisessä viestissä kertominen käytännössä on sama asia. Vähän rajoitetummassa muodossa, sillä silloin pystyy rajaamiaan itse kuka saa tiedon. Mutta siltikin koko elämä tulee kerrottua suurewlle joukolle ihmisiä, joita et todennäköisesti tule koskaan tapaamaan.

      Livenä tavatessa ekaa kertaa et todennäköisesti tule muistaneeksi kaikkea. Ja siitä tulisi vallan tylsä treffikerta, kun pitää monologia taikka 'vuodattaa' elämänsä toiselle. Ei hyvä.

      Eli jäljelle jää vähän kerrassaan omista tiedoista avautuminen. Mutta missä vaiheessa mitäkin asioita kertoa?
      Tärkeysjärjestyksessä asioita jotka voisivat vaikuttaa toisen päätökseen jatkaako tutustumista.
      Mutta miten sinä voit tietää toisen mielipiteen siitä mitkä tiedot ovat tärkeitä tietää jo alussa ja mitkä tiedot ovat vähemmän tärkeitä?
      Ja esittää sillä lailla sekä siihen tahtiin, että tutustuminen ei ole pelkkää 'vuodatusta', vaan myös se yhteinen aika olisi mukavaa ja hauskaa.

      Mielestäni tuo 'avautumis' järjestys ja nopeus riippuu siitä millaiset odotukset molemmilla on tapaamiselle ja siihen mihin suuntaan tapailu on menossa/toivotaan olevan menossa. (Pelkkää ajanviettoa, pelkkää seksiä, harraste kaveria, parisuhdetta...)
      Mutta riippuu myöskin toisen olemuksesta ja siitä kuinka avoin ja vastaanottavainen toinen on.

      Tässäpä tosin sitten päästään siihen että väistämättä tulee väärinkäsityksiä siitä milloin olisi hyvä kertoa mitäkin asioita. Sillä jokaisella on moma käsityksensä siitä mitkä asiat ovat tärkeitä ja mitkä vähemmän tärkeitä suhteessa toisiinsa.

    • Anonyymi

      Kyllä kaikki pitää kertoa heti koska myöhemmin se vaikeutuu ja jää sitten joku ulkopuolinen kertoo Miksi sitä salaamaan asioita kun myöhemmin sama jos alussa ei suhdetta synny se varmasti hajoaa jos huomaan että salannut alun alkaen Rehellisyys kävi kuinka kävi kunniaan

      • Anonyymi

        Reps XD! Kaikki heti? Tainnutaisin sinut hetkessä kauhusta kankeaksi ja kuitenkin ns. markkina-arvoni on aika kova omassa ikäryhmässä =D.

        Ihan oikeasti, jos pyydät daamin/hidalgon deitille ja kaadat niskaan kaiken, niin voit sanoa sayonarat sen jälkeen. Suurin osa vetovoimasta muodostuu siitä, että EI tunne vastapuolta, vastapuoli on mysteeri, outo olento johon haluaa tutustua paremmin. Voin sanoa 100% varmuudella, että et itsekään kerro itsestäsi kaikkea heit ja jos erehdyt tekemään niin, et milloinkaan toista virhettäsi =D.

        Rehellisyys on aivan eri asia, kuin se, että "pitää kertoa heti kaikki", koska kun tapaat ihmisen, vedät joka tapauksessa omat johtopäätöksesi, olivat ne todellisia tai ei. Tämä koska ihminen toimii niin, etkä sinä ole poikkeus. Mielikuvasi ei perustu siihen mitä ihminen kertoo itsestään, vaan siihen miten tulkitset niitä annettuja viestejä. Tämä siis fakta, jota on tutkittu kautta maailman sivun. Voin yhtä hyvin väittää sinistä vihreäksi ja jos sinä haluat uskoa niin, niin uskot siihen, olin esittänyt väitteen tai en.


    • Anonyymi

      Jos haluaa seurustelukaveria, ei niitä sieltä löydy. Panokaveria ne miehet sieltä etsii!

      • Anonyymi

        Löysin vuonna 2007 nykyisen aviopuolisoni Suomi24:n deittisivuilta. Yhdessä onnellisina jo 12 vuotta! Eli kyllä sieltä löytyy elämän kumppanikin.


      • Anonyymi

        Se oli silloin. Ajat on muuttuneet. Enää nettideitit eivät ole realistinen paikka löytää kumppania.


    • Anonyymi

      No odotatko että joku alkaa ventovieraalle ihmiselle heti ensimmäisenä selittämään syövästään?

    • Anonyymi

      Veikkaan että se numeronantaja antoi jonkun muun numeroin kuin omansa.

      • Anonyymi

        Veikkaa sinä mitä veikkaat mutta mulla varma tieto että numero oli oikea. Tarkistin sen. Se luki tuolla aiemmin mutta et varmaan lukenut kuin sieltä täältä ja nyt sitten veikkailet.


      • Anonyymi

        Olisikohan tällä huonosti puhelimessa käyttäytyvällä miehellä epävakaa persoonallisuus ja tai mielenterveysongelmia.
        Hylkää moiset moukat .
        Kai sieltä löytyy tolkullisiakin ukkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisikohan tällä huonosti puhelimessa käyttäytyvällä miehellä epävakaa persoonallisuus ja tai mielenterveysongelmia.
        Hylkää moiset moukat .
        Kai sieltä löytyy tolkullisiakin ukkoja.

        Varmaan on ollut soita poliisille heti.


    • Anonyymi

      Eiks nuo deittailut ole kahdenvälisiä asioita. Asiat jos kertoo rehellisesti missä vaihessa tahansa, siitä huomaa kuinka pitkälle toinen on kiinnostunut. Jos on ollut syöpää tai muuta, minkäs sillekkään voi, silti ihminen saattaa seuraa kaivata. Jos ei keskustelun kohdalla ole mennyt alusta hyvin, ei varmaan vastapuoli ollut kiinnostunut, näin minä asian ymmärtäisin. Kaikki ei kaikkien kanssa vaan natsaa. ja prinssejähän ei ole olemassakaan.

      • Anonyymi

        Onko syöpä kellä missä ,milloin .Ei ole kerrottu, huhuja vain ja vedätystä.Siinä näette miten voi joitain huijata netissäkin.


    • Anonyymi

      Onneksi on ollut ulkona noista hommista ja suhteessa jo 20 vuotta. Nykyään kanssakäyminen on muuttunut lähinnä sairaaksi näiden somejen ja nettien kanssa.
      Tuttava kertoi että naiset ovat niin "herkkähipiäisiä" että joka ikinen sana pitää huolella punnita mitä sanoo. Aivan sairasta. Jos mies sanoo yhdenkin väärän sanan nainen lopettaa yhteyden kuin seinään, eikä edes kommentoi mistä se kenkä puristaa. Aivan sairasta.
      Lisäksi naiset valjastavat kuulemma koko kaveripiirinsä tonkimaan somesta ja joka paikasta netistä kaikki tiedot miehestä. Kaivetaan linkediinit, kaupparekisterit, verovirastot ja kaikki läpi. Aivan sairasta.
      Olen onneksi pitänyt huolen että itsestäni ei netissä löydy mitään, eikä tule löytymään.
      On kunnia-asia ettei löydy mitään.
      Sitäpaitsi, jos jostakusta jotakin löytyy on se merkki siitä että on joskus ollut työttömyysluukkujen kanssa tekemisissä.
      Kun on joskus työtön menettää henkilötietosuojansa siihen.
      Pitää kuulemma tehdä kaiken saatanan linkediinit ja muut tyhjänpäiväisyydet kaiken maailman katseltavaksi ja ilkuttavaksi.
      Olen itse itseni herra ja minuun voi tutustua vain livenä, eli ei nettejä eikä profiileja. Kohdata voi vain sellaiset jotka kohtaavat livetilanteissa.

    • Anonyymi

      Kyllä naisetkin osaa tuon ihmeellisyyden. Juttelin monesti tuolla samaisella deitti palstalla naisten kaa muutamia kuukausia ja ei vät uskalla lähettää kuvaansa. Noit kuurupiilo naisia on sitten paljon, katotaan ja jahkaillaan vaan. Jos alkaa liikaa pyytämään kuvaansa niin pahoittavat mielensä ja se oli siinä. Olin tuolta deitti palstalta pois 2,5 vuotta ja tulin sinne takaisin ja samoja tuttuja profiileja todella paljon siellä, etsivät jotain mitä eivät voi löytää. Naiset pitää rimaa korkealla ja kun ei uskalla näyttäytyä ja vuosia ollaan hakemassa miestä, elämä menee hukkaaan......

      • Anonyymi

        Niin on samat naiset vuodesta toiseen. Sitten olen löytänyt muutaman mielestäni minun etsimän hyvännäköisen 30-55v naisen, niin eivät vastaa viesteihin, ei flirtteihin tai blokkaavat minut. Mitä oikein etsivät, lottovoittajaako, varakasta toimitusjohtajaa hienolla autolla, kesähuvilalla, kaupunkiasunnolla, huvipurrella, ulkomaillakin loma-asunto ja juhlia joka viikko, shoppailua, urheilua, konserttia, ravintolaillallisia, alkoholia saa mies nauttia, mutta tupakointi on syntiä ja mieluummin 20-30v, kun naiset itse on 35-45v. Voi, voi, kun olen 50 mies ja alkoton, hoikahko, 184cm, mutta en varakas ja satun polttamaan hyvässä seurassa, mutta en juomaan, niin olen tylsä luuseri muutaman mielestä ja liian vanha ja nyt on vielä syksykin tullut, niin naisten mielenkiinto miehiin rajoittuu vain keväästä juhannukseen asti ja sen jälkeen miehet on katsastettu. Lomalta tullaan suu väärinpäin ja ei enään hymyillä, kuten keväällä naisilla on tapana hymyillä joka vastaantulevalle, vaan pistetään tiukasti pitkää takkia ja paidan nappeja kiinni, ettei vain joku erehdy kiinnostumaan. Minä, kun palasin maalta kaupunkiin ja ajattelin etsiä ihanan naisen syksyn pimeneviin iltoihin , talven kylmään kainaloon kehräämään, niin ei yhtään vastausta. Venäläisnaiset kyllä on ihan nättejä ja pukeutuvatkin naisellisesti, mutta en etsi mitään heti naimisiin naista ja etelän maalaiset naiset olisi kyllä iloisia, seurallisia, mutta en ole etelään menossa. Kerran kävin Teneriffalla ja joka päivä olisi suomalaisetkin naiset tulleet yöksi hotelliin, samoin ruotsalaiset ja saksalaiset. Upeita ilmestyksiä ja kaikki naimisissa????? Olin vain lomalla ja aurinkoa ottamassa, en seksilomalla. Mutta, kun kone lähti suomeen, niin samat lomaseuraa tarjoavat naiset ei enään olleet kiinnostuneita ottamaan yhteyttä suomessa, eipä ole vieläkään tullut sähköpostia, vaikka asutaan samassa kaupungissa???? bokotti


    • Anonyymi

      En ole deittipalstoilla mutta kommentoinpahan kuitenkin että jos nainen ensimmäisenä antaa ymmärtää että piparia ei sitten tule,niin saa olla yksikseen minun puolestani....Mikähän siitä niin vaikean asian tekee,kuluuko tavara,onko estoja,onko pipari vallan väline?Vaikka enpä paljon ihmettele,nykyään jos vaikka päivää erehtyy sanomaan niin se on jo seksuaalista ahdistelua!Niin se vaan maailma muuttuu...

      • Anonyymi

        No onko vaikea hyväksyä että on olemassa vieläkin naisia jotka haluavat odottaa avioliittoon?
        Ei se ole nirsoutta tai vallanhalua tai kiristystä tai mitä lie kuvitteletkaan..
        Uskovat naiset kunnioittavat itseään ja tulevaa aviomiestään, haluavat tehdä oikein ja luoda parhaat edellytykset liiton nautinnollisuudelle ja kestävyydelle.
        Myös uskovia miehiä on jotka eivät sekstaa kuin sitten naimisissa ollessaan.
        Uskovat naiset eivät yleensä ole telaketju-feministejä vaan naisellisia lämpimiä naisia, siis niitä joita miehet kumppaneikseen toivoisivat.
        Eiköhän niitäkin naisia teille baareista löydy jotka naivat ketä sattuu , jos se seksi on noin pakollista teille heti.
        Ihminen ei ole eläin, moraali on kateissa nykyään..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No onko vaikea hyväksyä että on olemassa vieläkin naisia jotka haluavat odottaa avioliittoon?
        Ei se ole nirsoutta tai vallanhalua tai kiristystä tai mitä lie kuvitteletkaan..
        Uskovat naiset kunnioittavat itseään ja tulevaa aviomiestään, haluavat tehdä oikein ja luoda parhaat edellytykset liiton nautinnollisuudelle ja kestävyydelle.
        Myös uskovia miehiä on jotka eivät sekstaa kuin sitten naimisissa ollessaan.
        Uskovat naiset eivät yleensä ole telaketju-feministejä vaan naisellisia lämpimiä naisia, siis niitä joita miehet kumppaneikseen toivoisivat.
        Eiköhän niitäkin naisia teille baareista löydy jotka naivat ketä sattuu , jos se seksi on noin pakollista teille heti.
        Ihminen ei ole eläin, moraali on kateissa nykyään..

        En ole mitään heti naimaan tuntematonta naista tyyppiä, enkä käy ravintoloissa, enkä juo ollenkaan. Mutta, silti ei kukaan nätti, muodokas, leveälanteinen uskovakaan nainen ei vastaa tai halua tutustua? bokotti


      • Anonyymi

        Läskejähän löytyy,ota silmä käteen ulkoillessasi.


    • Anonyymi

      On kyllä huomattu että ukoilla ei olekaan muuta mielessä kuin piparin saaminen ja siitä huudellaan jo härskeimmät ensimmäisessä viestissä. Ikään katsomatta. Jopa 70 ukot tulevat nelikymppisille ehdottelemaan hyi olkoon. Eihän se kulu mutta kuuluu yleensä normaali ihmisellä seurusteluun jos ei ole mikään jakorasia.

      • Anonyymi

        Eli ollaan oravanpyörässä...Ilman seurustelua ei tule piparia,ilman piparia ei tule seurustelua...;=)) Maailmassa on monta ihmeellistä,kummalista asiaa.....;=D


      • Anonyymi

        Enpähän ole ehdotellut tai kysellyt piparin perään. Sitä kyllä saa jos haluaa eikä tarvii kyllä vonkailla. Olen tavannut/kirjoitellut aika monen naisen kans tässä ja olen antanut numeron pyydettäessä ja vastaan/juttelen ihan niin paljon kuin juttua riittää. Ei ole ollut minkäänlaista ongelmaa siinä. Tossa vasta viiviikonloppuna eräs neitonen totesi saaneensa ensimmäisen asiallisen ja kiinnostavan viestin. Sanoi lukeneensa profiilinkin useamman kerran ja kertoi et kiinnostus kasvaa. Joku muukin joka ei sit muuten kiinnostunut vastasi kohteliaasti että oli kiva ja asiallinen viesti ja että just nyt ei kuitenkaan haut mee yksiin. Toivotteli hyvää jatkoa. että kun miehet panostaa vähänkään asiallisiin viesteihin niin mahdollisuudet vastauksen tuloon kyllä kasvaa.
        Muutamien kans ollaan vaihdeltu kuvia sähköpostilla ja yhteyden pito jatkuu.
        Että näin tää toimii täällä kuitenkin.


    • Anonyymi

      Olen tavannut kolme miestä tuolta. Yksi oli rehellinen ja kunnollinen, mutta ei sopiva minulle. Toinen oli pelimies. Ilmeisesti useampia naisia kerralla. Kolmannesta en osaa sanoa kun tapaamisen jälkeen laittoi viestiä ja kiitti treffeistä mutta kuitenkin seuraavana päivänä oli mennyt profiiliinsa. Itse poistin koko profiilin päivä sen jälkeen ja mies samana päivänä piilotti tai poisti omansa. Viestittely on vähentynyt mutta soittaa kerran päivässä. Mitähän tästä ajattelisi? Ja tiedän asiasta koska kaverini katsoi omalla profiilillaan.

    • Anonyymi

      Eikö ihminen ole rehellinen silloin kuin ei valehtele?

      Joissakin naisissa on ollut niin ikävä kaiku alusta saakka etten koskaan kertonut ongelmistani. On tosi ahdistavaa jos nainen jankuttaa "oletko hakenut työpaikkaa" tai haukkuu entiset deittinsä. Hän oli luterilainen nainen joka hakkui myös vapaan suunnan uskovat. Tämä oli kyllä kotisataman deitissä. Hoitaja sanoi olevansa. Mielestäni lähempänä potilasta. Oli muuten todella vihainen muija! Kiroili viesteissä ja käytti huutomerkkejä. Hoitaa potilaita - ei tiedä koska laittaa myrkkypiikin potilaaseen, koska saa selville ettei hän ole luterilainen.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Käsittämätöntä, ettei valtakunnan kerma ole täällä seuraa hakemassa. Eiköhän se ole niin, että sitä oman tasoista täältä haet, tai sitten et vielä teidä omaa tasosi mikä voi olla yllätys sekin. Miksi ihmeessä haet täältä seuraa? Et voi olla kovín ihmeellinen itsekään.

    • Anonyymi

      Ihmettelen minäkin näitä miehiä ,joilla treffi profiili suomi 24 ,että mitä ne on ? Kun itselläni profiili samassa paikassa ja ovat miehet suurinpiirtein ikäisiäni ,lähetän heille asiallisen viestin ,niin ei vastata .Kerran lähetin 10 kiinnostus -viestiä ja tarkistin ensin sijainnin ja ikähaarukan, 1 ainoa vastaus tuli, mikä ei johtanut mihinkään!.Ketä ne miehet etsivät ? osalla 16v40v nainen, kun kyseessä 70v mies. Osalla lähes ikäiseni ,sijanti sopiva, ikä hyvä , harrastukset, ynnä muut täsmäävät ,mutta ei vaan nappaa.Profiilini on mielestäni asiallinen ja olen hyvän näköinen nainen ,vaikka sen itse sanonkin,ei alkoa ja tupakkaa . Nuoret miehet lähettävät viestejä ja ilmaisevat kiinnostuksensa (ihan oikeasti),ehkä hän löytyy sieltä!

    • Anonyymi

      Saman voisi sanoa naisista. Etenkin jos pelkkää seksiä hakee ja vastaa naiselle joka ilmoittaa etsivänsä seksiseuraa, niin hyvä jos viestiä tulee, ja jos tuleekin, niin syystä tai toisesta vastapuoli lopettaa kirjoittamisen. Yksi törkeimmistä mahdollisista teoista, seksin tarpeessa olevaa miestä kohtaan naispuoliselta siinä tilanteessa. Kertokaas naispuoliset nyt ihan rehellisesti: Mikä teitä vaivaa, on vaivannut aina kun pelkkä seksi teitä ei kiinnosta ja seuraa valikoidaan kovinkin herkkään? Se ei teitä huononna millään tavoin, vaikka ette valikoisi ja voisitte suostua tapaamaan pelkän seksin merkeissä kovinkin helposti. Mitä helpompia olette, sen arvostettavampia olette, mitä antavampia olette, sen arvostettavampia olette, mutta jos yksikään pelkkää seksiä kammoksuva nainen ei ansaitse itsekkyydestään johtuen minkäänlaista kunnioitusta, sen enempää netissä kuin sen ulkopuolellakaan. Tällaista kritiikkiä.

      • Anonyymi

        Siis etkai tarkoita oikeasti että nainen joka ei halua pelkkää seksiä tai edes avosuhdeseksiä, on itsekäs siksi ettei halua?
        Toivottavasti käsitin väärin.
        Ei kai kukaan niin järkysti ajattelisi!? Eihän?!


      • Anonyymi

        Tuohon on kyllä aika helppo vastaus. Jos/kun naisena laitan ilmoituksen johonkin, että haen seuraa, esim nyt sitten vaikka sitä seksiseuraa, niin se, että en vastaa kaikille minulle viestin lähettäneille johtuu yksinkertaisesti siitä, että minulla ei vaan ole siihen aikaa ja todennäköisesti saisin vielä kylkiäisenä jonkinlaisen rannekanavasyndrooman pelkästä vastauksien kirjoittamisesta. Niitä miesten vastauksia tulee aivan mielettömästi kun nainen laittaa jonkinlaisen ilmoituksen. Itse olen sieltä, silloin kun joskus olen laittanut, tavannut napata sen fiksuimman oloisen viestin ja vastannut siihen. Jos se on tärpännyt niin miksi ihmeessä olisin enää muille vastannut? Jos ei ole tärpännyt ensimmäisen kanssa niin sitten seuraava jne. Tuolla taktiikalla ei yleensä ole moneen ihmiseen tarvinnut yhteyksiä ottaa. Ja nyt siis puhutaan seksi- ja deittailuseurasta, ei elämänkumppanin hausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuohon on kyllä aika helppo vastaus. Jos/kun naisena laitan ilmoituksen johonkin, että haen seuraa, esim nyt sitten vaikka sitä seksiseuraa, niin se, että en vastaa kaikille minulle viestin lähettäneille johtuu yksinkertaisesti siitä, että minulla ei vaan ole siihen aikaa ja todennäköisesti saisin vielä kylkiäisenä jonkinlaisen rannekanavasyndrooman pelkästä vastauksien kirjoittamisesta. Niitä miesten vastauksia tulee aivan mielettömästi kun nainen laittaa jonkinlaisen ilmoituksen. Itse olen sieltä, silloin kun joskus olen laittanut, tavannut napata sen fiksuimman oloisen viestin ja vastannut siihen. Jos se on tärpännyt niin miksi ihmeessä olisin enää muille vastannut? Jos ei ole tärpännyt ensimmäisen kanssa niin sitten seuraava jne. Tuolla taktiikalla ei yleensä ole moneen ihmiseen tarvinnut yhteyksiä ottaa. Ja nyt siis puhutaan seksi- ja deittailuseurasta, ei elämänkumppanin hausta.

        Tämä kirjoittaja nyt ei ole ainakaan kuullut sanasta "ryhmäviesti" Saman pahoitteluviestin voi lähettää kerralla vaikka tuhannelle miehelle,pahoittelut mutta valinta ei osunut Sinuun.Ihan sama kuin työpaikkahakemuksissa,eniten niissä ärsyttää kun ei edes vaivaannuta vastaamaan.


    • Anonyymi

      Sitä vaan jotta jos vähintään, joka kolmas kärsii jossain elämänsä vaiheessa jostakinmielenterveyden häiriöstä ja joka kolmas sairastuu syöpään. Pitääkö näistä todennäköisistä diagnooseista kertoa varmuuden vuoksi jo etukäteen?

    • Anonyymi

      Aloittaja kuvaili naisten käytöstä. Ei kelpaa ihan terve kunnollinen rehellinen mies.

      T M 44

    • Anonyymi

      Kääkkäseksi on karmeaa ajatellakin.

      • Anonyymi

        Kääkkä se tulee joskus sinustakin, muista sitten, että et sekstaa silloin enää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kääkkä se tulee joskus sinustakin, muista sitten, että et sekstaa silloin enää!

        Sekstaaminen on suutelemista. Oppikaa jo maalaiset!


    • Anonyymi

      Seksi ei kuulu yli 50-vuotiaille. Hyh. Hävetkää.

      • Anonyymi

        Seksissä ei ole ikärajaa:))


      • Anonyymi

        Olen kohta 70 nainen ja paneskelen 50 ikäisen pitkätukka pojanklopin kanssa.


    • Anonyymi

      Niin suurin osa vastanneista eivät ole onnistuneita parisuhteissaan. Mutta narsistisesti uusia uhreja etsitään ja jos ne eivät palvele samalla tavalla kuin edelliset, niin niissä on vikaa. Ehdottaisin terapiaan menoa, siellä on paljon auttajia jotka eivät itsekään ole pärjänneet ihmissuhteissaan. Jee.

    • No ei Suomessakaa ole pakko asua JOS tuntuu kaikki pahalle,,,, ostaa vaikka pelkän MENOlipun vaikka Filippiineille ja elää siellä senmaan ongelmien kanssa,,,jeeee !!!

    • Anonyymi

      Hei jos olet pettynyt suomi24 treffeihin ,voisin suositella sinulle Suomi24Chat/ Vanhimmat.Onhan hulvatonta menoa .Siellä nuoret miehet kyttäilee vanhempia naisia seksiin,.haluavat että heitä opetetaan seksin saloihin.Ei tarvitse kuin nimimerkin ja laittaa vaikka ikäsi ,johan on kysyntää !Sieltä löytää miehen ,eikä tarvitse kertoa sairauskertomusta.Mutta älä ylläty ,jos eilinen juttu kaverisi oli 48 v niin sama mies voi olla huomenna 25 /seuraavan kerran 58v.Vanhimpia miehiä siellä ei ole,sillä kaikki miehet haluavat olla nuoria ja komeita .Uskon ettei taatusti kysytä sun sairauksiasi ja mitä korkeamman iän laitat nikkiisi ,kysyntää on.Et pety saat vaikka samanailtana treffit ABc .Etenkin jos menet aamulla chattiin ,on jo miehiä kovana ,kun vaimo ei oo kotona antanut .Sieltä saa ja antaa!

      • Anonyymi

        Käkä käkääkäkättkättkkkääätt,haukkumalla kaikki sujuu loistavasti,samaa rataa vaan seuranhakijat.Sitä minä en ole koskaan olltkaan ,enkä tule olemaankaan.


      • Anonyymi

        Heh,eräällä chattipalstalla naispuoleinen sättääjä kertoi poistavansa nimimerkkinsä,KUN EI ENÄÄ MUISTA MITÄ ON KERTONUT ITSESTÄÄN KELLEKIN!!!!!!!! No voi tsiisus sentään,miksi kaikille pitää kertoa eri tarina,miksei voi puhua totta kaikille??????


    • Anonyymi

      Varmaan kannattaa rajata jo omaan profiiliin kaikki mitä ei missään tapauksessa halua ja mitä etsii, jos kerta sulle on sattunut kaikenlaisia ei toivottuja yksilöitä. Mulla oli profiilissa mitä toivon mieheltä ja millainen itse olen ja kunnon tyyppejä oli kaikki jotka tapasin. Jos ei ollut keskustelutaitoinen viestitellessä tai tuli jotenkin muuten epämiellyttävä kuva henkilöstä en tietenkään lähtenyt edes tapaamiselle enkä myöskään jatkanut viestittelyä. Sitten vajaan vuoden 24: lla hengailun jälkeen tapasin miehen, jonka kanssa ollaan yhdessä oltu nyt yli 2 vuotta :)

    • Anonyymi

      eikös sitä vois nettideitillä, - jos jotenk kiinnostunut profiilista, niin saman tien ehdottaa treffitapaamista, - lounas / tai kahvila, tms. sit kun on heti tavannut, huomaa kyllä, kiinnostaako uudelleen tapaaminen.
      mitäpä "romaanin" mittaista kirjoittelua, - tuntemattomalle.

      - itse mieluummin kirjoittelisin vasta edes yhden tapaamisen jälkeen, niin.
      Paitsi !! - miehet yleensä suuttuu, jos ei sitten oikein kiinnostusta molemmin puolin ???

      • Anonyymi

        Ensimmäisen kerran näen että nainen haluaa tavata heti. Yleensä vasta viikkojen jälkeen kun pitää ensin tutustua kirjoittelemalla.
        Onko naiset nykyaikana helvetin ujoja vai tyhmiä? Miten pärjää normielämässä jos ainuttakaan vierasta ei voi tavata heti ilman kirjekurssia, haittaa varmasti jo työelämässäkin.

        Itse olen valmis tapaamaan naisen niin pian kuin mahdollista koska en ole ujo, epäluuloinen enkä estoinen.


    • Anonyymi

      Kunhan muistutan: kaikki on energiaa ;) . Ehkä oma "latauksesi" houkuttelee "tietynlaisia" ja itse kiinnostut "tietynlaisista"? Jotkut toistavat samat virheet koko elämänsä, eivätkä tajua, että ne todella johtuvat itsestä. Pitäisikö sinun etsiä miehestä jotakin muuta kuin nyt etsit - ehkäpä vastaan tulisi suora ja kiinni ottava mies ;) Meitä on olemassa, mutta löytämiseen vaaditaan muutakin kuin kaunis kuoresi ;)

    • Anonyymi

      Olen terve. En ole tarvinnut lääkäriä koskaan. En tupakoi, en juo alkoholiakaan kovin usein, liikun tarpeeksi vaikka ylipainoa on jonkun verran noin 10 kg. En ole sairastellutkaan juuri ikinä. Täältä sitten vaan sinkkunainen hakemaan terve mies.

      T: Mies 44

    • Anonyymi

      Normipainoisena 40 v miehenä ottaa pattiin, kun vaikea päästä keskustelemaan normipainoisen naisen kanssa. Olen myös savuton ja usein luullaan livenä nuoremmaksi. Taitaa pituutta 170 olla liian vähän, vaikka lähestynyt 10 cm lyhyempiä naisia. Toisaalta oon saanu viestejä pidemmältä naisilta, mutta ne eivät mua sytytä.
      Ketjussa puhuttu raha ja talousongelmista. Entäs miten voisi fiksusti rehvastelematta kertoa uskottavasti omaisuudesta varsinkin jos se ei tuntemattomille näy? Kaikilla ei ole panostettu varoja esim. Asuntoon.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      451
      2229
    2. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      225
      1991
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      189
      1562
    4. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      109
      1531
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      52
      1303
    6. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      3
      1301
    7. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      148
      1267
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      49
      1170
    9. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      65
      1060
    10. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      99
      1044
    Aihe