Näin helposti laihdutin 35 kiloa 1,5 vuodessa.

Anonyymi

Yksinkertaistettuna:
Lisäsin hiukan proteiinia. Vähensin hiukan hiilareita.
Muuta ei käytännössä tarvittu. Olen 40-vuotias mies.

Kertaakaan ei ole ollut pakko olla nälässä. Sen sijaan joskus
täytyy illalla väkisin syödä, että tulee vähintään 1600
kcal, jonka yläpuolella olen päivittäiset kalorit pitänyt.
Kalorimäärää ei kannata pitää liian pienenä.

Käytännön vinkkejä:

Melkein jokaisella aterialla lisäksi raejuustoa, näin
nälkä pysyy paremmin poissa. Raejuusto on täynnä
proteiinia joka täyttää, eikä siinä ole paljon kuitenkaan
kaloreita.

Jos syöt leipää, älä tee kerralla kahta leipää yhdellä
kinkkusiivulla, vaan yksi leipä kolmella tai neljällä kinkkusiivulla.
Taas kerran nälkä pysyy paremmin poissa, kun proteiinia
on tarpeeksi.

Oikeaa voita olen käyttänyt leivällä noin 4 grammaa per leipä,
ihan hyvä määrä. Se on sellainen 2,5 senttiä leveä leivän
mittainen siivu. Juustohöylällä kätevä napsaista.

Alkuun pääsee ilmankin, mutta talousvaaka
on ihan jees apu kaloreiden määrän tarkkailuun.
Ensimmäiset 15 kiloa lähti ilmankin.

Limsat voi korvata maustetuilla hiilihappojuomilla.

Olen myös vältellyt eineksiä. Niissä on yleensä paljon
energiaa siihen nähden, paljonko ne täyttävät.
Eli melkein aina ruoka on alkutuotantoa.
En varsinaisesti valmista ruokaa, jos lihan tai kalan
paistamista pannussa ei lasketa. Tai joskus muutaman
perunan keittämistä.

Tyypillinen herkullinen ja helppo ateria voisi
olla vaikkapa lohta/lihaa, raejuustoa ja jonkinlainen salaatti
oliiviöljyllä. Herkkusieniä tulee syötyä myös paljon.
Superhyvää pannulla paistettuna ja vähän kaloreita.
Halutessaan leipä kylkeen. Leivästä tulee paljon
kyllä energiaa, eikä sitä hirmuisia määriä kannata
syödä.

Luulenpa, että leivän mussuttamisella
moni hankkii rasvakerroksensa. Etenkin, jos sen
päällä ei ole juuri mitään. Kokonaan siitä ei
kuitenkaan tarvi eikä kannatakaan
luopua. Hiilareilla on kuitenkin oma tehtävänsä
hyvinvoinnissa.

Juuri otettiin veriarvot ja sokeritaudin uhka
on näillä näkymin väistynyt. Lisäksi kolesterolit
oli tip top.

Suosittelen kaikille!

31

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      No olen ihan samalla tiellä, kokeiltuani kaikenmoiset huuhaat ja rasvaukset.

      Nyt tää onnistuu, aiemmin ei, ihme juttu.

    • Anonyymi

      Mitä te hössötätte???

      ts. VHH

      Erittäin runsaasta proteiinin saannista ei oikein tiedetä. Itse laihdutin yli 30kg 7 kuukaudessa. Noin 5E% hh, 70E% rasvaa (erikoisesti eläinrasvoja, kalaa ja lihaa) ja loput proteiinia.

      Syö silloin kun on nälkä, syö itsesi kylläiseksi joka kerta.

      ns. LCHF josta nyt jokainen yrittää luoda "ikiomaa" versiotaan ja jota jopa myydään joillekin vaikka koko homma löytyy ilmaiseksi verkosta täydellisin ohjein.

      Kyllä veijo tietää.

    • Anonyymi

      Aloittaja:

      "Juuri otettiin veriarvot ja sokeritaudin uhka
      on näillä näkymin väistynyt. Lisäksi kolesterolit
      oli tip top."

      Oliko esidiabetes?
      Miltä ne kolesteroliarvot näyttivät?

      • Anonyymi

        En tiedä miltä ne näyttivät, mutta puhelimessa hoitaja sanoi että ovat erittäin hyvät. Ja sokeriarvot olivat normaalit. Oli lähellä ylärajaa pari vuotta sitten.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä miltä ne näyttivät, mutta puhelimessa hoitaja sanoi että ovat erittäin hyvät. Ja sokeriarvot olivat normaalit. Oli lähellä ylärajaa pari vuotta sitten.

        Olisikohan syytä kysellä tarkemmin?

        Esidiabetes asettuu kyllä kun jättää hiilydraaatit/sokerin vähiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä miltä ne näyttivät, mutta puhelimessa hoitaja sanoi että ovat erittäin hyvät. Ja sokeriarvot olivat normaalit. Oli lähellä ylärajaa pari vuotta sitten.

        Kannattaa kirjautua pankkitunnuksilla kanta.fi palveluun. Sieltä näkeen ennen labraan menoa mitä kokeita on määrätty otettavaksi ja kokeiden jälkeen tulokset. Ja paljon muuta, katso itse...


    • Anonyymi

      Sinulla erittäin hyvä ohjema,mistä minä olen kirjoittanut tänne jo neljä kuukautta

      1 Siinä on sopivat kalorimäärät laihduttamiseen ja
      2 sopivasti hitaita hiilihydraatteja

      Ei kannata missään nimessä alkaa syömään karkkeja isoja määriä ja muuta roskaruokaa ,niistä lihoo nopeasti takaisin,ne aiheuttavat lisäksi kovaa päänsärkyä,ja väsymystä.Itse herkuttelen nykyään vain tavallisella terveellisellä ruualla esim kaalikääryleet puolukkahillolla,pinattikeitto kananmunia yms
      Joka kolmas päivä kun käyn kaupassa ostan 2 kpl 15 g karkkia ja pienen tikkujäätelön,niin pienestä ei liho.

    • Anonyymi

      On hiljaista "asiantuntijoiden" taholta. Kun aikanaan aloin kirjoittamaan LCHF elämäntavasta niin muutamat suomalaiset professorit kiirehtivät, ymmärtämättä pätkääkään siitä mistä siinä elämäntavassa on kysymys, varoittelemaan liiasta proteiinista.

      Syytä olla huolissaan liiasta proteiinista?

      proteiinivajaus on se mistä meidän on syytä olla kaikkein vähiten huolisamme. Päinvastaine, liikasaanti, os se mistä tulee olla huolissaan, erikoisesti kun puhutaa eläinperäisestä proteiinista.

      lähde: Läkartidningen, Ruotsi

      • Anonyymi

        Mutta ethän sinä ole vuosiin kirjoittanut ainakaan tälle palstalle mitään asiaa, vaan herjaa instituutioita kohtaan.

        Olen monesti kysynyt että kerro nyt jotakin asiaa, niin koskaan sitä ei ole tullut.

        Onko tämä jonkinlainen salaseura jossa tietoa jaetaan vain tipoittain jotta guru ei menettäisi asemaansa. Jos kaikille on annettu olemassaoleva tieto, guru ei ole enää guru.

        Kysyn nyt sinulta tässä, että mikä siinä liiallisessa on se, mistä pitäisi olla huolissaan? Ja onko siinä jotakin väärää, jos syö sitä oikean määrän?

        Olen hyväksynyt jo sen että näihin kysymyksiin ei koskaan tule vastauksia, ja jos tuleekin niin niissä ei ole mitään järkevää. Yllätä nyt kerrankin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ethän sinä ole vuosiin kirjoittanut ainakaan tälle palstalle mitään asiaa, vaan herjaa instituutioita kohtaan.

        Olen monesti kysynyt että kerro nyt jotakin asiaa, niin koskaan sitä ei ole tullut.

        Onko tämä jonkinlainen salaseura jossa tietoa jaetaan vain tipoittain jotta guru ei menettäisi asemaansa. Jos kaikille on annettu olemassaoleva tieto, guru ei ole enää guru.

        Kysyn nyt sinulta tässä, että mikä siinä liiallisessa on se, mistä pitäisi olla huolissaan? Ja onko siinä jotakin väärää, jos syö sitä oikean määrän?

        Olen hyväksynyt jo sen että näihin kysymyksiin ei koskaan tule vastauksia, ja jos tuleekin niin niissä ei ole mitään järkevää. Yllätä nyt kerrankin.

        "Mutta ethän sinä ole vuosiin kirjoittanut ainakaan tälle palstalle mitään asiaa, vaan herjaa instituutioita kohtaan."

        Et varmaankaan ole pystynyt lukemaan ylläpidon jatkuvasti poistamia kirjoituksiani.

        Ei mitää herjaa instituutioita kohtaan vaan perusteltua arvostelua. Diabetesliitto ei myönnä D2:sta sairaudeksi ja tHL:llä ei ole pienintäkään perustetta tyydyttyneellä rasvalla peloitteluunsa.

        Ei mikään salaseura mutta täällä ei pysty asiallista tietoa jakamaan koska moderaattoreilla om PohjoisKorean mallin mukaiset valtuudet.

        Emailini löydät blogistani jos asiat todella kiinnostaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ethän sinä ole vuosiin kirjoittanut ainakaan tälle palstalle mitään asiaa, vaan herjaa instituutioita kohtaan.

        Olen monesti kysynyt että kerro nyt jotakin asiaa, niin koskaan sitä ei ole tullut.

        Onko tämä jonkinlainen salaseura jossa tietoa jaetaan vain tipoittain jotta guru ei menettäisi asemaansa. Jos kaikille on annettu olemassaoleva tieto, guru ei ole enää guru.

        Kysyn nyt sinulta tässä, että mikä siinä liiallisessa on se, mistä pitäisi olla huolissaan? Ja onko siinä jotakin väärää, jos syö sitä oikean määrän?

        Olen hyväksynyt jo sen että näihin kysymyksiin ei koskaan tule vastauksia, ja jos tuleekin niin niissä ei ole mitään järkevää. Yllätä nyt kerrankin.

        Veijolla ei ole asia-argumentteja joten alentuu solvaamaan. Esimerkiksi tässä proteiiniasiassa asiantuntijat tietävät aivan hyvin että jos vähentää 45E% hiilihydraattia niin sitä ei korvata pelkällä rasvalla vaan mukana tulee aina myös proteiinia.

        Heikkilällä on ihan sama juttu eli kun ei löydy väitteiden tueksi tietoa niin sitten solvataan asiantuntijoita. Itse on sitten sen verran herkkähipiäinen että tekee ilmoituksen kunnianloukkauksesta kirja-arvostelusta.

        Jos LCHF eli karppaus minimihiilihydraateilla ja eläinrasvalla olisi terveellinen dieetti niin sitä myös suositeltaisiin. LCHF-porukan mielestä kyseessä on salaliitto.

        Nämäkin väitteet siitä, että ihmiset tekevät omia virityksiä karppauksesta vaikka netistä löytyy täydellinen ohje, osoittavat että kyseessä on pseudotiedelahko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta ethän sinä ole vuosiin kirjoittanut ainakaan tälle palstalle mitään asiaa, vaan herjaa instituutioita kohtaan."

        Et varmaankaan ole pystynyt lukemaan ylläpidon jatkuvasti poistamia kirjoituksiani.

        Ei mitää herjaa instituutioita kohtaan vaan perusteltua arvostelua. Diabetesliitto ei myönnä D2:sta sairaudeksi ja tHL:llä ei ole pienintäkään perustetta tyydyttyneellä rasvalla peloitteluunsa.

        Ei mikään salaseura mutta täällä ei pysty asiallista tietoa jakamaan koska moderaattoreilla om PohjoisKorean mallin mukaiset valtuudet.

        Emailini löydät blogistani jos asiat todella kiinnostaa.

        Eli tuttua turinaa. Ei vastauksia kysymyksiin , tämä nyt ei yllättänyt.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli tuttua turinaa. Ei vastauksia kysymyksiin , tämä nyt ei yllättänyt.

        Näinpä. Valheilla saarnaaminen onnistuu vain aikansa mutta kun alkaa tulla kriittisiä kommentteja niin seurakunta häviää nopeasti. Maallikkosaarnaajat ja lahkojen gurut nostivat yleensä näissä tapauksissa kytkintä ja siirtyivät naapuripitäjiin.

        Eihän tuo aloituksessa mainittu dieetti muistuta LCHF:ää lainkaan. Huonoja hiilihydraatteja nyt ei kenenkään kannata syödä paljoa, samoin kuin ei tyydyttynyttä rasvaakaan. Proteiiniakaan ei kannata ottaa lihajalosteista ja pitää punaisen lihan määrä pienenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mutta ethän sinä ole vuosiin kirjoittanut ainakaan tälle palstalle mitään asiaa, vaan herjaa instituutioita kohtaan."

        Et varmaankaan ole pystynyt lukemaan ylläpidon jatkuvasti poistamia kirjoituksiani.

        Ei mitää herjaa instituutioita kohtaan vaan perusteltua arvostelua. Diabetesliitto ei myönnä D2:sta sairaudeksi ja tHL:llä ei ole pienintäkään perustetta tyydyttyneellä rasvalla peloitteluunsa.

        Ei mikään salaseura mutta täällä ei pysty asiallista tietoa jakamaan koska moderaattoreilla om PohjoisKorean mallin mukaiset valtuudet.

        Emailini löydät blogistani jos asiat todella kiinnostaa.

        "Et varmaankaan ole pystynyt lukemaan ylläpidon jatkuvasti poistamia kirjoituksiani."

        Olen kyllä. Viime aikoina olen nähnyt paljon copy pastena laitettua samaa tekstiä jossa herjataan ihmisiä vajakeiksi. Mitään asiaanliittyvää en ole kyllä aikoihin nähnyt.

        "Ei mitää herjaa instituutioita kohtaan vaan perusteltua arvostelua."

        En ole kyllä niitä perusteluja nähnyt, vain sitä vihamielisen oloista purkautumista.

        "Diabetesliitto ei myönnä D2:sta sairaudeksi ja tHL:llä ei ole pienintäkään perustetta tyydyttyneellä rasvalla peloitteluunsa."

        No mitä tapahtuisi, jos nämä asiat olisivat toisin? Käytöksesi ja tänne kirjoittamasi viestien taso muuttuisi täysin?

        Minulle muuten selvisi vasta nyt, mikä mielestäsi on noiden instituutioiden toiminnassa pielessä, vaikka olen jo vuosia katsellut kirjoituksiasi. Ei kovinkaan tehokasta tiedonvälitystä, minun mielestäni.

        "Ei mikään salaseura mutta täällä ei pysty asiallista tietoa jakamaan koska moderaattoreilla om PohjoisKorean mallin mukaiset valtuudet."

        En ole vielä nähnyt sitä, että yrittäisit asiallisesti jakaa tietoa. Tai sitten minulla ja sinulla on täydellisesti eri käsitys asiallisuudesta.

        "Emailini löydät blogistani jos asiat todella kiinnostaa."

        Kun en edelleenkään sairasta diabetestä, joka on ilmeisesti se asia jonka hoitoa koetat edesauttaa, niin en koe tarpeelliseksi alkaa kirjeenvaihtoon.

        Lisäksi ihmetyttää että mikä noissa asioissa on niin suuri salaisuus, ettei niitä voi kertoa julkisesti. Vai käykö niin, että jos sen "syö rasvaa" sanoo ääneen, voikin käydä niin, että ihmiset huomaavat, että sitä asiaa ei juuri ollutkaan.

        En väheksy sinua, mutta jos sitä tietoa on, sitä olisi syytä lyödä pikkuhiljaa näkyville. Olet ilmeisesti noin 10 vuotta kirjoitellut erilaisilla palstoilla, mutta sitä asiaa on ollut kovin vähän nähtävissä.

        Tiedät varmasti jotakin, mutta tiedonvälitys ei näytä olevan talenttisi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Et varmaankaan ole pystynyt lukemaan ylläpidon jatkuvasti poistamia kirjoituksiani."

        Olen kyllä. Viime aikoina olen nähnyt paljon copy pastena laitettua samaa tekstiä jossa herjataan ihmisiä vajakeiksi. Mitään asiaanliittyvää en ole kyllä aikoihin nähnyt.

        "Ei mitää herjaa instituutioita kohtaan vaan perusteltua arvostelua."

        En ole kyllä niitä perusteluja nähnyt, vain sitä vihamielisen oloista purkautumista.

        "Diabetesliitto ei myönnä D2:sta sairaudeksi ja tHL:llä ei ole pienintäkään perustetta tyydyttyneellä rasvalla peloitteluunsa."

        No mitä tapahtuisi, jos nämä asiat olisivat toisin? Käytöksesi ja tänne kirjoittamasi viestien taso muuttuisi täysin?

        Minulle muuten selvisi vasta nyt, mikä mielestäsi on noiden instituutioiden toiminnassa pielessä, vaikka olen jo vuosia katsellut kirjoituksiasi. Ei kovinkaan tehokasta tiedonvälitystä, minun mielestäni.

        "Ei mikään salaseura mutta täällä ei pysty asiallista tietoa jakamaan koska moderaattoreilla om PohjoisKorean mallin mukaiset valtuudet."

        En ole vielä nähnyt sitä, että yrittäisit asiallisesti jakaa tietoa. Tai sitten minulla ja sinulla on täydellisesti eri käsitys asiallisuudesta.

        "Emailini löydät blogistani jos asiat todella kiinnostaa."

        Kun en edelleenkään sairasta diabetestä, joka on ilmeisesti se asia jonka hoitoa koetat edesauttaa, niin en koe tarpeelliseksi alkaa kirjeenvaihtoon.

        Lisäksi ihmetyttää että mikä noissa asioissa on niin suuri salaisuus, ettei niitä voi kertoa julkisesti. Vai käykö niin, että jos sen "syö rasvaa" sanoo ääneen, voikin käydä niin, että ihmiset huomaavat, että sitä asiaa ei juuri ollutkaan.

        En väheksy sinua, mutta jos sitä tietoa on, sitä olisi syytä lyödä pikkuhiljaa näkyville. Olet ilmeisesti noin 10 vuotta kirjoitellut erilaisilla palstoilla, mutta sitä asiaa on ollut kovin vähän nähtävissä.

        Tiedät varmasti jotakin, mutta tiedonvälitys ei näytä olevan talenttisi.

        Diabetesliitto kyllä myöntää kakkostyypin diabeteksen sairaudeksi mutta näiden äärikarppaajien mielestä ainot keino hoitaa sitä on vaihtaa hiilihydraatit rasvaan kuten tehtiin ennen toimivia lääkkeitä. Kakkostyypin diabeteksen ensimmäinen hoitokeino on laihdutus jos on lihava ja liikunnan aloittaminen jollei liiku. Jos eivät auta niin sitten lääkkeet.

        Veku ei voi täällä juurikaan mitään tehdä kun esimerkiksi nuo copypastet, herjaukset, blogi- ja sähköpostimainokset ovat sääntöjen vastaisia. Lisäksi tietysti tulee näitä ikäviä sivukommentteja kuten 'missä Ruotsin sosiaalihallituksen sivulla suositellaan LCHF dieettiä'.


    • Näinpä, vähentää huonot hiilihydraatit pois eikä niitä hyviäkään hiilihydraatteja kannata tolkuttomasti syödä. Ei sitä proteiiniakaan kannata syödä mahdottomasti.

      Leivän energiatiheys on korkea ja päällysteet rasvaisia niin kombinaatio on huono. Itse syön tällä hetkellä 120 g täysjyväruisleipää päivässä. Päällä kevytmajoneesia ja tuoreita kasviksia. 2 viipaletta aamiaisella kahvin kera ja toinen samanlainen erä iltapäiväkahvilla.

      • Anonyymi

        "Leivän energiatiheys on korkea ja päällysteet rasvaisia niin kombinaatio on huono. Itse syön tällä hetkellä 120 g täysjyväruisleipää päivässä. Päällä kevytmajoneesia ja tuoreita kasviksia. 2 viipaletta aamiaisella kahvin kera ja toinen samanlainen erä iltapäiväkahvilla."

        Eikö sinulle kerrottu että sinulla on sokeritauti.
        Ei ihme että hoito meni perseelleen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Leivän energiatiheys on korkea ja päällysteet rasvaisia niin kombinaatio on huono. Itse syön tällä hetkellä 120 g täysjyväruisleipää päivässä. Päällä kevytmajoneesia ja tuoreita kasviksia. 2 viipaletta aamiaisella kahvin kera ja toinen samanlainen erä iltapäiväkahvilla."

        Eikö sinulle kerrottu että sinulla on sokeritauti.
        Ei ihme että hoito meni perseelleen.

        Karppausta ei käytetä missään kakkostyypin diabeteksen hoitoon. Kaivappa nyt esille se suiositus LCHF-dieetin käyttöön sieltä Ruotsin sosiaalihallituksen sivuilta. Dieettitohtorin kirje ei käy kun se ei edes kasittele LCHF-dieettiä vaan maltillista karppausta.

        Hoitotasapainoni on erinomainen hoitavan lääkärin taholta eli pitkä sokeri normaalin rajoissa ja paastoarvot noin 6 mmol/l.


      • Mistä löytyy tuo asia sosiaalihallituksen sivuilta? Omituinen hyväksyntä kun vuoden 2011 diabeetikoiden ravitsemussuosituksissa varoitetaan LCHF-ruokavaliosta. Asia löytyy dokumentista 'Cost vid diabetes' eikä tuo 'hyväksyntä' kasittele LCHF-dieettiä vaan maltillista karppausta.


      • Anonyymi

        Leinvänpäällisistä juustot tuppaavat olemaan rasvaisia mutta 5 % rasvaa sisältäviä juustoja löytyy. Kinkkuleikkeleissä rasvaa on vain 2-3 %.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Leinvänpäällisistä juustot tuppaavat olemaan rasvaisia mutta 5 % rasvaa sisältäviä juustoja löytyy. Kinkkuleikkeleissä rasvaa on vain 2-3 %.

        Joo. Itse olen perso iäistetyille korkearasvaisille juustoille niin vältän juustoja. Kasviksia, kinkkua, kalkkunaa, broileria siis mun leivän päällä. Helteellä myös silliä ja meetvurstia koska on taipumusta hyponatremiaan. Tonnikalamöhnää voisi taas tehdä.


    • Anonyymi

      Hmm, minä olen nyt laihtunut samoin noin 35 kg , noin 12kk aikana, ja vyötärö on kuihtunut lukemasta 36" lukemaan 31". Ei ollut helppoa, paitsi aivan loppumetreillä. Piti lopettaa jo -32 kg kohdalla, nyt taistelen sen kanssa että pitää syödä vaikka ei olekaan nälkä, "turhanpäiten" syömisestä nousee painostava itsesytös ja harmitus.

      Proteiineja ei voi syödä, niitä ei ole saatavailla sinällään, proteiinien mukana tulee aina jotain muuta (liivatejauheessakaan ei ole kuin 85.6% proteiinia) ja tavanomaisissa ruoka/raaka -aineksissa proteiineja on vain noin 0% ... 35% välillä. Tuo johtaa laihduttajan dilemmaan eli laihduttajan on saatava tarvitsemansa, eri lähteistä peräisin olevat, proteiinit ja kuitenkin olla saamatta liiaksi energiaa. Silloin on suosittava suuren proteiinipitoisuuden omaavia aineksia, valmistettuna ilman rasvaa, kuten esim:

      Aines ; Proteiinin energiatiheys (%)
      Kananmunan valkuainen ; 94.4
      Hauki ; 93.8
      Kuha ; 93.7
      Hokikala ; 92.4
      Ahven ; 91.1
      Veri ; 91
      Tonnikala, vedessä, säilyke ; 90.6
      Hummeri ; 90.2
      Lipeäkala ; 89.9
      Turska ; 89.9
      Rapu ; 89.2
      Made ; 88.4
      Katkarapu ; 87.9
      Seiti ; 87.6
      Raejuusto, rasvaton, vl ; 85.4
      Mustekala ; 85
      Kalkkunan rintafilee ; 84.1
      Tilapia ; 83.1
      Vasikanpaisti ; 82.9
      Pangasius, haimonni, filee ; 82.9
      Broilerin rintafilee ; 82.4

      Kaikki leivät ovat lähes tyhjää energiaa, ne ovat pullan yksi lajimuoto. Leipä jonka päälle mätetään huonoa rasvaa jota on paranneltu/kevennelty huonollä öljyllä ja sen kuukkuraksi läjä rajusti prosessoitua makkaraa säilöntäaineineen, on äärimmäisen huono valinta kaikille ja etenkin laihduttajille.

      • Näinpä. Jos korvaa leivän siankyljellä niin rasvan lisäksi tulee myös proteiinia eli tälläinen LCHF lisää väistämättämyös proteiinin saantia.

        Kaikki leivät eivät ole tyhjää energiaa ja kuitu on terveyttä edistävää. Toki sen täysjyväleivän voi korvata vaikkapa psylliumilla. Leivän ongelmana on lisäksi nuo päällysteet.


    • Anonyymi

      Yhtä helposti se tulee takaisinkin,jos alat syömään karkkia,pullaa,jäätelöä.
      Itse olen niitä nyt rajusti vähentämässä.

      • Anonyymi

        Minä laihdutan ja syön jäätelöä lähes päivittäin.
        Ei se mitä syö, vaan paljonko sitä syö.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä laihdutan ja syön jäätelöä lähes päivittäin.
        Ei se mitä syö, vaan paljonko sitä syö.

        Onhan se niinkin,että ei kannata liikaa kiusata itseään.Kalorit pitäisi kuitenkin olla alle 1500 päivässä.Kokeilen nyt vähän joustavampaa ohjelmaa,yleensä olen syönyt tarkasti samat samaan aikaan,sen voi tehdä niinkin että syö ne välillä melkein kerralla johonkin aikaan päivästä.
        Se kalorimäärä minkä syö vuorokauden aikana ratkaisee.Kuuluisa lempäälän läski lihotti itsensä muutamassa kuukaudessa 30 kg syömällä perunalastuja,pitsaa,karkkia,virvoitusjuomia yms.Se on tyhmää,ensin syö herkkuja kaksin käsin,sitten elelee minimaalisen pienellä ravinnolla lihavana .Jos lihonut jatkaa isokalorista syöntiä paino nousee koko ajan lisää.
        Järkevämpää olisi syödä sopivasti,varsinkin näitä lihottavia herkkuja,niin saisi syödä aina aika hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se niinkin,että ei kannata liikaa kiusata itseään.Kalorit pitäisi kuitenkin olla alle 1500 päivässä.Kokeilen nyt vähän joustavampaa ohjelmaa,yleensä olen syönyt tarkasti samat samaan aikaan,sen voi tehdä niinkin että syö ne välillä melkein kerralla johonkin aikaan päivästä.
        Se kalorimäärä minkä syö vuorokauden aikana ratkaisee.Kuuluisa lempäälän läski lihotti itsensä muutamassa kuukaudessa 30 kg syömällä perunalastuja,pitsaa,karkkia,virvoitusjuomia yms.Se on tyhmää,ensin syö herkkuja kaksin käsin,sitten elelee minimaalisen pienellä ravinnolla lihavana .Jos lihonut jatkaa isokalorista syöntiä paino nousee koko ajan lisää.
        Järkevämpää olisi syödä sopivasti,varsinkin näitä lihottavia herkkuja,niin saisi syödä aina aika hyvin.

        Kalorit mulla vaihtelee 1500 ja 2000 kcal välillä ja painoa lähtee silti se 2 - 3 kg kuukaudessa.

        Eli ei se 1500 kcal ole mikään kiveen kirjoitettu ohjeistus.

        Joka päivä menee jäätelöä.


    Ketjusta on poistettu 28 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      56
      1876
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      48
      1638
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1574
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1517
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1495
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1405
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1306
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1281
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1163
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1138
    Aihe