Onko kellään muulla ollu samaa ongelmaa diane novien kanssa,eli mielialat heittelee laidastalaitaa.. Saatan olla hyvällä mielellä ja 2 minuutin päästä ihan kyrpä ottassa ja taas parin minuutin päästä taas hyvillä mielillä...
Onko pillerien vaihto auttanut? Ja jos niin mihin pillereihin ootte vaihtanu?
Oon muuten ollu tosi tyytyväinen DN,ku ei oo tullu mitää tiputteluvuotoo eikä haluttomuutta. Ainoo on noi mielialanvaihtelut,jokka tajusin vasta aika hiljattain et ne varmaan johtuu pillereistä ja nyt niihin kiinnittää itekkin jo huomioo,ennen vaan loukkasin muita olemalla ilkee...
Onko pillerien vaihto auttanut? Ja jos niin mihin pillereihin ootte vaihtanu?
Oon muuten ollu tosi tyytyväinen DN,ku ei oo tullu mitää tiputteluvuotoo eikä haluttomuutta. Ainoo on noi mielialanvaihtelut,jokka tajusin vasta aika hiljattain et ne varmaan johtuu pillereistä ja nyt niihin kiinnittää itekkin jo huomioo,ennen vaan loukkasin muita olemalla ilkee...
Vastaukset 7
Vanhimmat
Mulla on ollu käytössä diane nova jo kolme vuotta. Olen huomannut itsessäni sen, että mielialat vaihtelevat todella nopeaan tahtiin. Olen myös harkinnut pillereidne vaihtamista, mutta en ole saanut vielä aikaiseksi. Olen kuullut että diane nova olisi yksi "pahimmista" ehkäisypillereistä (siinä mielessä ettei lapsien teko onnistu niiden jälkeen kovin hyvin). Sekin hieman pelottaa...
ja vaihtoon meni juuri noista syistä. Ilmeisesti nuorille naisille yleinen määräys jos ihon kanssa ongelmia. Itselläni on lapset tehty mutta, enää en pillereihin kajoa. Olen aika varma että kaikki pillerit vaikuttaa pitkään käytettynä lapsen saantiin. Tästä lääkärit ei puhu onhan kuitenkin helpompaa kun ehkäisy on olemassa. Toisaalta nykyään on paljon rintasyöpää ja ne naiset jotka on pillereitä saanut silloin kun tulivat markkinoille on nyt 60 eli aika näyttää onko pillereillä jokin yhteys myös tähän...
Minulle diane novat teki saman jutun, eli mielialat lenteli miten sattuu. Ja se oli kyllä erittäin epämiellyttävää. DN:ssä on kaikkein korkeammat ainepitoisuudet, koska niitähän käytetään myös finnilääkityksena ym. Vaihdoin merkkiä ja se siitä! Lääkärin pakeille vain mahdollisimman äkkiä ja uutta kokeiluun. Sehän on yksilölllistä mikä kullekin sopii.
Tuija mihin merkkiin vaihdoit ja onko uudesta merkistä tullut haittavaikutuksia?
vaihdoin merciloniin eikä kummempia ole ilmennyt.
mut tosiaan, suosittelen itse koittamaan eri merkkejä, ei täältä kannata totuuksia hakea.
Olen aina ollut sopuisa ihminen, eikä Diane Novakaan ole sitä muuttanut. Mitä, jos etsisit ongelmaa ihan käytöstavoistasi. Opettele hallitsemaan omia aggressioitasi.
osaisi hillitä itseäni. Olen aina ollut todella hillitty ja en pidä tappelemisesta. Mutta pillereiden aloittamisen jälkeen nyt vasta olen tajunnut,että minusta on tullut hieman ilkeä ja tunteet tulevat helpommin pintaan,esim. loukkaannun paljon helpommin kuin ennen.
Eli kyse ei TODELLAKAAN ole siitä ettenkö osaisi hilltä itseäni!