Väliinputoajat

Anonyymi

On se tukala tilanne väliinputoajilla.
Ikää 55v. Terveys mennyt tehdystä työstä. Koulutusta ei ole, ei edes peruskoulun päättötodistusta. Oman alan työt muuttuneet niin paljon, ettei kukaan enää palkkaa. Pitäisi olla hyväkuntoinen ajokortin omaava ihminen. Tippunut siis yhteiskunnan rattaista ja tarpeeton.
Te-toimisto pitää kuitenkin kuin parikymppisenä. Ei minkäänlaista ymmärrystä asialle.
Köysikö ainoa vaihtoehto, kun ahdistuu puun ja kuoren välissä. Pitäisi olla kuin nuori ja terve, mutta kun ei enää ole kumpaakaan.

41

56

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä minä luulen että sinun osaltasi on ensin pistettävä se pääkoppa kuntoon...

      • Anonyymi

        Pää sattuu olemaan ainoa terve kohta.

        Kyllä se rassaa kun tippuu nykyajan kelkasta, mutta ethän sinä sitä ymmärrä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pää sattuu olemaan ainoa terve kohta.

        Kyllä se rassaa kun tippuu nykyajan kelkasta, mutta ethän sinä sitä ymmärrä.

        Jos pääkoppasi on kunnossa, hoida peruskoulun päättötodistus ja ylioppilaslakki itsellesi, että saat edes perustiedot. Sen jälkeen hahmottanet paremmin mitä opiskelet saadaksesi pätevyyden johonkin jota kautta työllistyt tai työllistät itsesi.


      • Anonyymi

        55v ei nyt mitenkään kannata enää lukioista haaveilla. Ennenkuin nuo koulutukset olisi käyty, niin on jo liki eläkeiässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        55v ei nyt mitenkään kannata enää lukioista haaveilla. Ennenkuin nuo koulutukset olisi käyty, niin on jo liki eläkeiässä.

        Iltalukiossa voi suorittaa kesken jääneet peruskouluopinnot sekä lukion oppimäärän. Se montako vuotta siinä sinulla menee, voi yllättää positiivisesti.

        Eläkkeeseen on kuitenkin niin monta vuotta vielä aikaa, että jotain joudut joka tapauksessa vielä tekemään. Voit keskeyttää opinnot, jos löydät jotain parempaa tekemistä.

        Suosittelen, että edes selvität miten opiskelu käytännössä kohdallasi parhaiten onnistuu. Tuskin siitä mitään haittaakaan on, eli opit uusia asioita ja aivosi saavat virikkeellistä toimintaa.


    • Anonyymi

      Muista että kaltaisiasi on Suomi täynnä, ei kelpaa töihin kun ikää on liikaa.
      Turha siitä on itseään soimata, sitä ikärasismia on ollut aina Suomessa.

      Suomi ei olekkaan sivistysmaa vaan länsi alkaa vasta Ruotsista missä ikärasisimia ei ole ainakaan samassa mittasuhteessa kuin täällä.

      Neuvoisinkin keskittymään elämään, asenteella kuin olisit jo eläkkeellä.

      • Anonyymi

        Se eläkeikä on vielä kaukana, joten siitä voi vain haaveilla.


      • Anonyymi

        no ei ole kaukaukana.. jos iskee masennus niin et huomaakkaan kun meni 10 vuotta.. ihmettelet vain et mitä on tapahtunut , jos ihmettelet enää yhtään mitään


    • Anonyymi

      Köydet kannattaa unohtaa ja jos ei töihin pääse,niin sitte jotain pientä harrastusta että pää pysyy kunnossa...Kaikissa harrastuksissa ei ole hintalappua,ulkoilu,pyöräily,kirjasto ym.Jonkulainen suunnitelma ajan käyttöön ettei jää mihinkään nyhjöttämään,eihän tämä ole elämää kummempaa.

      • Anonyymi

        Heitto tuo köysi vain oli.
        Kyllähän nuo päivät kuluu, mutta Te-toimiston asenne on vaikea. Pitäisi pystyä ja olla nuori, vaan eipä se enää onnistu, kun ei kelloa voi kääntää taaksepäin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heitto tuo köysi vain oli.
        Kyllähän nuo päivät kuluu, mutta Te-toimiston asenne on vaikea. Pitäisi pystyä ja olla nuori, vaan eipä se enää onnistu, kun ei kelloa voi kääntää taaksepäin.

        Yritä asennoitua TE-toimiston asenteeseen toisin, eli selvitä netistä miten käytännön asiat siellä hoidetaan ja luovi itse sen mukaan. Selvitä ja ennakoi, niin olet etulyöntiasemassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heitto tuo köysi vain oli.
        Kyllähän nuo päivät kuluu, mutta Te-toimiston asenne on vaikea. Pitäisi pystyä ja olla nuori, vaan eipä se enää onnistu, kun ei kelloa voi kääntää taaksepäin.

        Ei se ikää katso, pärjääkö työelämässä. Itse olen yli 50 raskassarjan siistijä teollisuudessa.
        Muutama käytäntö?
        -Vapaat on elpymistä ja lihaskunnon ylläpitoa, ja oman elämän elämistä- ei siis töllön töllöttämistä, varten.
        Uni?
        -Nukkuminen on tärkeää ettei happens työmaalla, ja että se polla kestää vapaallakin menossa mukana.
        Ruoka?
        -Sitä on saatava kolmesti päivään. ennen vuoroa voi olla energiaa tasaiseen antava aamupala. Vuorossa syö tauollaan vain hiukan, ja työpäivän päätyttyä tankkaa paremmin.
        Et oikeastaan kerro mitä oikeita rajoitteita si nulla on työntekoon, mutta itsellä on tulesjuttuja jo, liikkuva työ pitää kivut aisoissa. Vähän yli 30 kun olin, totesin ettei toimistotuoli ole minun paikkani- iskias vaivasi yhtenään. Nyt vain ajoittain muistuttelee.
        Jos koulutuksesta on puute, voi opiskella aikuisopiskeluna nkyään vauhdillakin ammattitutkinnon.
        Henkilökohtainen opsi pitää sisällään sen, pisteytyksen, mitä sinulla jo on mukanasi alalle jota opiskelet. Ja osa opintoja on käytäntöä, pitkää harjoittelua.
        Minä kävin tälle alalle missä olen nyt, osioita sillä tavoin, ja tutkinnonosia olisi ollut muitakin, mutta kun minut kysyttiin töihin! Jo toinen työnantaja, ihan olen tyytyväinen- vähät asiaan satsatut eurot, matkustamisen vaivat, ja ryhmätyösulkeiset, jne on palkittu kyllä jo moneen kertaan.

        Suurimmat esteet toteuttaa elämäntoiveitamme on meidän ihmisten omissa päissä. Mikä saa sinut ajattelemaan, että "kaikki on mennyt"? Ja oletko koskaan tehnyt inventaariota siitä mitä osaat, ja riittääkö se suoraan näyttökokeisiin?


    • Anonyymi

      Niinhän se on että niin makaa kuin petaa,eli kyllä se koulu olis vaan ollut paras suorittaa loppuun,eikö kukaan neuvonut silloin.Nyt kun henkilö menee kyseleen töitä ja ilmenee ettei edes peruskoulua ole saanut loppuun niin kyllä työnantaja jos ei ole tuttu miettii tämän henkilön työmotivaatiota noin yleisestikkin.Tosin koulunkäynti mitään todista,voi olla hyvä työntekijä monella lailla,mutta jotain näyttöjä pitäis olla aikaisemmista töistä.

      • Anonyymi

        Koko elämäni olen ollut työssä. Juuri työ on vienyt terveyden.

        Toisekseen, aina ei ihmisten elämät mene ihanteellisesti. Kun elämän ensimmäiset kymmenen vuotta menee kaaoksessa, niin ei välttämättä voi odottaa siitä seuraavan hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko elämäni olen ollut työssä. Juuri työ on vienyt terveyden.

        Toisekseen, aina ei ihmisten elämät mene ihanteellisesti. Kun elämän ensimmäiset kymmenen vuotta menee kaaoksessa, niin ei välttämättä voi odottaa siitä seuraavan hyvää.

        Ensin on hyvä tiedostaa syyt jotka johtivat nykytilanteeseen. Sen jälkeen voi pohtia, että mitä tulisi tehdä, jotta tulevaisuus olisi valoisampi.

        Ihmisten elämänpolut poikkeavat hyvin paljon toisistaan, mutta valitettavan usein ihmiset näkevät asiat vain omasta näkökulmastaan. Tsemppiä sulle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin on hyvä tiedostaa syyt jotka johtivat nykytilanteeseen. Sen jälkeen voi pohtia, että mitä tulisi tehdä, jotta tulevaisuus olisi valoisampi.

        Ihmisten elämänpolut poikkeavat hyvin paljon toisistaan, mutta valitettavan usein ihmiset näkevät asiat vain omasta näkökulmastaan. Tsemppiä sulle!

        Kiitos!


    • Anonyymi

      Tyrannian koneisto ja sen sosionomipaattivirkaloiset eivät tajua, että jokainen ihminen on yksilö. Tai tajuavat kyllä, mutta toimivat tietoisesti parempaa tietoaan vastaan. Tarkoitus on systeemin kannalta musertaa ihminen sairaaksi kerjäläiseksi, ja virkailijoille se on ilmaistu käskynä tehdä työttömien työnhakijoiden elämä mahdollisimman inhottavaksi, jotta he 'menisivät töihin'. Minullekin lateli nirppanokka pikkuvirkailija noita kliseitään: "Miksi olet työtön?" "Miksi juuri sinä olet työtön?" No, Suomen suurtyöttömyyden takia tietysti, ja siksi, että työttömyystoimisto ei salli oman työn tekemistä. Seurasi silmien pyöritystä, kun virkailija ja hänen tukihenkilönsä (virkailija on hiljattain otettu töihin mielenterveyskuntoutujana) toistelivat, etteivät he olleet kuulleetkaan mistään suurtyöttömyydestä.

      Olen sinua hiukan vanhempi. Minullakin on terveys murentunut. Ei työn takia, kuten sinulla, vaan elämäntapojen ja ympäristön vuoksi. Omaa työtö pystyisin tekemään, mutta siinä on suurena esteenä työnestotoimisto. Sinäkin varmaan muistat aikoja, jolloin pystyi tarjoamaan työvoimaansa naapureille ja paikkakunnan yrityksille; työ tehtiin ja palkka maksettiin, eikä siihen puuttunut jokin merkonomi tai sosionomi jostain virastosta. Emme enää elä niitä aikoja. Työn tekeminen on työttömän suurimpia riskejä oikeasti, ja samalla virkakoneisto painostaa 'suostumaan menemään töihin'. "Tiedätkö, eihän sinun ole pakko olla työttömänä työnhakijana", päästi virkailija nyrpeästä suustaan aivopierunsa. Ai jaa, että eikö ole? Ja 'tavalla tai toisella' sitten vaan jotenkin maksaisi laskunsa, vai kertoisiko velkojilleen, että eihän teidän ole pakko minulta näitä lainoja ja laskuja periä.

      Älä laittaudu minnekään köyden jatkoksi ainakaan ennen kuin olet saanut iäisyysasiasi kuntoon. Elämme viimeistä sukupolvea. Et varmaan halua joutua samaan paikkaan noiden pahuuden palvelijoiden kanssa? Sitä paitsi he saisivat varmaan bonuksen, jos katoaisit työttömien kirjoilta, eli älä suo heille sitä mielihyvää. Luodaan verkostoja, keskustellaan näistä asioista, ja mennään noihin kyykytyksiin porukoilla. Yksin on heikoilla, kun pöydän toisella puolen on pari kolme tyhjäpäistä veronmaksajien syöttilästä valmiiksipureskeltuine kliseineen aivotoiminnan sijasta.

      • Anonyymi

        sosiologit rikkaampia kuin sosionomit


    • Anonyymi

      Älä siitä työkkäristä liikaa välitä! He nyt vaan tekee työtänsä eikä se toisen asemaan asettuminen ole lainkaan heidän juttunsa. P-puhumisenkin hallitsevat. Mulle soitti joku mun lasten ikäinen neiti: "Kun olet ollut viimeksi oman alasi töissä 5 vuotta sitten, et helposti löydä uuttaa paikkaa..." Tuli mieleen, että kiitti kun sanoit, eipä tuo olisi omaan mieleen tullutkaan! Ja sitten piilotyöpaikkoja pitäis metsästää 60km päästä toisen työkkärin alueelta. Eiköhän siellä ole omiakin työttömiä?

      Jotain osa-aikaista hommaa voi löytyä, koska ihmiset yleensä haluaa kokopäivätyön, millä elättää itsensä. Se voi sitten laajentua kokoaikatyöksi jossain vaiheessa.

      • Anonyymi

        Pitäisi virkailijoiden ajatella myös sitä, että se elämä on rakennettu vanhemmassa iässä omaan paikkaansa. Talo ostettu ja puolisonkin työpaikka on olemassa.


      • Anonyymi

        Vanhemmat työttömät ovat joskus epätoivon rajoilla. Minäkin harkitsin melkein tosissani osa-aikaista työtä 60 km päässä, jonne olisi päässyt vain omalla autolla. Töitä neljänä päivänä viikossa, kunakin kolme tuntia. Palkkaa olisi siis saanut verojen jälkeen noin kolmekymppiä päivässä, eli melkein, huom melkein, sama kuin työttömyyskorvaus. Siitä vaan olisi joutunut maksamaan viitisentoista euroa päivässä polttoaineisiin. Auton kulumista en edes laskenut mukaan. Silti mietin, olisiko se vielä kamalampaa vai hiukan vähemmän kamalaa kuin olla työkkärin kiusattavana. Tosin eihän se kiusanteko siihen olisi loppunut. Noilla tuloilla ei olisi elänyt, joten olisi saanut vielä täyden työmarkkinatuen ja kyykytykset siihen päälle.

        Voi kun löytyisikin kiva homma yhdeksi tai kahdeksi koko päiväksi viikossa, vaikka sitten hiukan kauempaakin, niin sen turvin voisi jo lopettaa työkkärissä asioinnin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhemmat työttömät ovat joskus epätoivon rajoilla. Minäkin harkitsin melkein tosissani osa-aikaista työtä 60 km päässä, jonne olisi päässyt vain omalla autolla. Töitä neljänä päivänä viikossa, kunakin kolme tuntia. Palkkaa olisi siis saanut verojen jälkeen noin kolmekymppiä päivässä, eli melkein, huom melkein, sama kuin työttömyyskorvaus. Siitä vaan olisi joutunut maksamaan viitisentoista euroa päivässä polttoaineisiin. Auton kulumista en edes laskenut mukaan. Silti mietin, olisiko se vielä kamalampaa vai hiukan vähemmän kamalaa kuin olla työkkärin kiusattavana. Tosin eihän se kiusanteko siihen olisi loppunut. Noilla tuloilla ei olisi elänyt, joten olisi saanut vielä täyden työmarkkinatuen ja kyykytykset siihen päälle.

        Voi kun löytyisikin kiva homma yhdeksi tai kahdeksi koko päiväksi viikossa, vaikka sitten hiukan kauempaakin, niin sen turvin voisi jo lopettaa työkkärissä asioinnin!

        Ei ritä, että on työkkärin kiusaama, kun työssäkäyvät mollaavat laiskoiksi eläteiksi työttömiä. Kaikki työttömät niputetaan lorvijoiksi, vaikka suurella osalla on työvuosia takana enempi kuin näillä haukkujilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäisi virkailijoiden ajatella myös sitä, että se elämä on rakennettu vanhemmassa iässä omaan paikkaansa. Talo ostettu ja puolisonkin työpaikka on olemassa.

        Virkailijoina pärjäävät parhaiten he, jotka eivät ajattele, vaan pelkästään noudattavat annettuja käskyjä ja ohjeita.


    • Anonyymi

      vai että 55v pitäs hommata peruskoulun päättis ja lukiokin vielä.. :DDDDD

      ja pääkoppakuntoon jne..

      empatiakyvyttömien ohjeet on yhtä tyhjän kanssa

      • Anonyymi

        Kuulostaako empatiakyvyttömyydeltä rohkaista ihmistä lukemaan kirjallisuutta? Kuulostaako empatiakyvyttömyydeltä rohkaista ihmistä hankkimaan lisää tietoa ja sivistämään itseään?

        Ihmisellä voi olla 55- vuotiaana vielä hyvinkin monta elinvuotta edessään, joten ei siinä vaiheessa ole syytä lakata kehittämästä itseään. Siinä vaiheessa ymmärtää ettei kouluja käydä yksin sen vuoksi, että niiden avulla löytäisi itselleen työpaikan.


    • Anonyymi

      Olisiko kannattanut käydä koulut aikoinaan?

      Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.

      • Anonyymi

        Otan osaa kärsimykseesi.


      • Anonyymi

        Kun elämän keskipisteeksi tulee vanhempien alkoholismi ja se, etteivät tappelemalla tapa toisiaan, niin siinä ei lapsen päässä mahdu ajatukset koulun tärkeydestä.


      • Anonyymi

        Ja mitäs hyötyä kouluista olikaan työttömyyden suhteen? Tohtoreita on satoja työttömänä ja maistereita tuhansia. Kuinkas paljon amiksen käyneitä? Ja usein pitkä opiskelu tietää opintolainoja.

        Keski-ikäisen entiset pomot ovat vähintään eläkkeellä, jos eivät jo mullan alla. Koulun lisäksi tarvitaan nykyään jotain suhteista t. edes hyvän työntekijän maine. Eikä sekään auta, kun nuoremmat otetaan ensin töihin.


      • Anonyymi

        Haukkujalla se ongelma päässään on. Ei ole helppoa sullakaan, voi pientä raukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja mitäs hyötyä kouluista olikaan työttömyyden suhteen? Tohtoreita on satoja työttömänä ja maistereita tuhansia. Kuinkas paljon amiksen käyneitä? Ja usein pitkä opiskelu tietää opintolainoja.

        Keski-ikäisen entiset pomot ovat vähintään eläkkeellä, jos eivät jo mullan alla. Koulun lisäksi tarvitaan nykyään jotain suhteista t. edes hyvän työntekijän maine. Eikä sekään auta, kun nuoremmat otetaan ensin töihin.

        Opinnoista on hyötyä vielä eläkeiässäkin, eli ei niitä kouluja yksin töitä varten käydä, vaan myös ihan oman aivotoiminnan kehittämisen vuoksi. Suosittelen kokeilemaan.


    • Anonyymi

      54 mittarissa terveys mennyt työtapaturmassa. Tapahtuneesta kukaan ei ottanut vastuuta. Koulutus taustaa monelta eri alalta, joista viimeisin viisikymppisenä päihde ja mielenterveys ala. Mahdollisuus edetä lähihoitajaksi, vaan kun terveys ei anna myöten. Totuus on, ettei yli viisikymppisiä enää tarvita työmarkkinoilla. Kyse ei ole tahdosta eikä halusta olla työmarkkinoilla, vaan yksinkertaisesti siitä, että työantajalle yli viisikymppinen työtekijä on liian iso riski työllistää.

      Työantaja katsoo aina kustannus tehokkuutta. On selvää, ettei yli viisikymppisen kustannustehokkuus voi olla samalla tasolla, kuin parikymppisen. näin ollen viisi- kuusikymmentä ikäpolvea olevat on väliin putoajia.

      Työantajilla on mahdollisuus saada tukea tällaisen henkilön palkkaamiseen, mutta aina sekään ei auta, vaan henkilö jää ilman työtä jopa tuettua työtä.

    • Anonyymi

      Jos työkkäri on se pahin ja tahtoo siitä eroon, se onnistuu opiskelemalla. Joku voi saada opiskella tyött.turvalla mutta se ei ole helppoa. Hinta on myös se, ettei pääse kunnan velvoitetyöhön 58v:na tai saa eläketukea 61v eikä palkkatukea voi liioin saada.

      Olen itse opiskelija ja nautin opiskelijan opintotukea 250€/opiskelukuukausi, jos ehdin suorittaa tarpeeksi opintopinnoja. En siis saa kesäkuukausilta sitäkään tukea. Opintolainaa saisin, mutten nosta sitä tässä iässä. Olen tosin löytänyt yhden lomitustyön ja kerännyt yli 26vk parin vuoden sisällä eli saan tyött.pvrahaa, kun jään työttömäksi taas ja lopetan opintoni.

      • Anonyymi

        Varsinkin jos opintotukikuukaudet on käyttämättä, eikä toimeentulotukea saa, on minunkin mielestä parempi opiskella. Ei tarvitse mennä TE-toimiston kursseille tai pajatoimintaan, vaan voi itse valita mitä opiskelee. Jos uhkaavat Typillä/Mopalla, niin vaihtoehto voi olla mennä opiskelemaan.


    • Anonyymi

      Jaa a. Ite oon 36 ja alotin lukion ja sielt aion korkeesee. Mulla on 15-vuoden työkokemus ja sain burnoutin.

      Eli saatan valmistua ilman duunia varsinkin kun ei ole työkokemusta alalta ja oon yli 40...

      Syy miksi haluan opiskella johtuu vain siitä, että se on kivaa touhua. Palkka tällä hetkellä pieni, mutta riittävä minulle.


      Eli jos palkkaa haluat, niin kannattaa johonkin amikseen varmaan mennä. Oppisopimuksena Kotiapulaiset, siivoojat ja puhelinmyyjänä saisit jo heti palkkaa.

      Jos käyt amiksen, niin ravintola/hitsaaja/ilmastointiasentajat/varastotyöntekijät ja auton kuljettajat eri hommiin saisit helposti paikan.

      Suurin osa hanttihommia, mutta elämä on.

      • Anonyymi

        Kunnon ammatti kannattaa opiskella eikä mitään varastotyntekijä/autonkujetaja,näistä on allekirjoittaneella kokemusta ja tiedän arvostuksen niin rahallisen kuin muutenkin.Kun melkein sama aika menee kunnon ammattiin kouluttautumisessa kuin huonopalkkaiseen hanttihommaan..Ite oon poissa kuvioista (eläkkeellä),mutta harmittaa se aika kun olisi pitänyt tehdä oikeita päätöksiä,eikä mennä siitä mistä aita on matalin.!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunnon ammatti kannattaa opiskella eikä mitään varastotyntekijä/autonkujetaja,näistä on allekirjoittaneella kokemusta ja tiedän arvostuksen niin rahallisen kuin muutenkin.Kun melkein sama aika menee kunnon ammattiin kouluttautumisessa kuin huonopalkkaiseen hanttihommaan..Ite oon poissa kuvioista (eläkkeellä),mutta harmittaa se aika kun olisi pitänyt tehdä oikeita päätöksiä,eikä mennä siitä mistä aita on matalin.!

        Kerro nyt sitten edes jälkiviisaana, mitkä olisivat olleet ne oikeat päätökset. Kirjoituksestasi ei ole kenelläkään mitään hyötyä, jos kerrot pelkästään mitä ei kannata opiskella. Eli kerro mikä kannattaa. Muutenkin olisi kiva kuulla perusteluitasi, että jos henkilöllä ei ole vielä mitään koulutusta, niin miksei aloittaa alemmalta tasolta?

        Taisit kirjoitella tällä samalla sivustolla vaalien alla, mitä puolueita ei kannata äänestää. Ei senmosestakaan ole kenellekään mitään hyötyä, sillä äänestyslappuun pitää merkitä sen puolueen edustaja, jota äänestää.

        Suosittelen muutenkin, että pidät osaltasi keskustelua yllä, etkä vain heitä mielipiteitäsi ja jätä vastaamatta niistä saatuihin kommentteihin.


    • Anonyymi

      Suoraan vaan sossun elätiksi, ei Suomessa mitään oikeata palkkaa enää makseta kuin porvarien pennuille. Näytä persettä koko Suomelle.

      • Anonyymi

        Vaikka sossun elätiksi, mutta silti kannattaa ottaa hyöty Suomen koulutusjärjestelmästä ja opiskella ilmaiseksi, veronmaksajien piikkiin. Saat vielä hieman taskurahaakin, joten miksipä ei. Varsinkin tilanteessa, jossa toimeentulotukea ei saa esim. omaisuuden tai puolison tulojen vuoksi.


    • Anonyymi

      Mikäs on integraatiossa roikkuessa. Ravistuskikyt on myös hyviä.

    • Anonyymi

      Ei täälä saa töitä enää edes reilu 40 v, suht. koulutettu, kokenut ja erinomaisen kunnon omaava. Ei vaan kelpaa enää työnantajille vanha paska, kun ei saa edes kutsua haastattuluihin. Näiden Baronien sun muiden vuokralafkojen myötä on mennyt kaikki maku koko työnhausta. Haistakoon paskan, vedetään sit lonkkaa me 10%, kun 90% tekee kaikki työt ja kehtaavat siitä vielä syyllistää. Mulkut.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      413
      4299
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      236
      2110
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      68
      1560
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      158
      1381
    5. Hallitus korottaa yleisen arvonlisäveron 25,5 prosenttiin

      Yleisen arvonlisäveron kiristäminen 1,5 prosenttiyksiköllä on hallituksen järein toimi kehysriihessä. Se voi tuoda valti
      Perussuomalaiset
      253
      1070
    6. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      67
      1057
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      167
      1035
    8. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      136
      1033
    9. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      117
      933
    10. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      51
      908
    Aihe