Mikä diagnoosi vai pelkkä k*päisyyskö

Anonyymi

Vanhempani kuolivat muutama vuosi sitten. Olivat kaikkien mukavina ja reiluina pitämiä ihmisiä. Minuakin kohtelivat nätisti. Paitsi kun alkoi selvitä kaikenlaista. Olivat vuosia puhuneet paskaa selän takana, jopa väittäneet eräälle työnantajalleni että minula olisi tuomio alaikäiseen sekaantumisesta (olin nuorisotyössä).

Miten tällainen selittyy? Onko tälle jokin nimikin. Siis muu kuin sisäsyntyinen v*maisuus?

31

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Anna olla. He ovat pysyvästi poissa, eivät tee tai sano enää mitään pahaa.
      Vain jatka elämääsi eteenpäin. Ihmiset jotka kertoilevat sinulle vanhempiesi "ilkeistä sanoista" voisit poistaa hyvänpäiväntuttujen -listalta. Lakkaa totaalisesti tapaamasta heitä. Et tarvitsen tuon tason ilon pilaajia elämässäsi!

      • Anonyymi

        Voi jee. Luuletko että pahan puhumisen aiheuttama maineen menetys kuoli heidän fyysisen kuolemansa mukana?. Se vaikuttaa juoruilun uhriksi joutuneen elämään riippumatta siitä onko itse paskanjauhaja kuollut vai elossa. Juoruilu ja toisten maineen mustamaalaaminen on todella kusipäinen ongelma. Juoruilla voi pilata toisen ihmisen koko elämän. Ihmisillä on valitettavasti taipumus uskoa kaikki paska mitä ihmiset toisista selän takana valehtelevat. Jos joku väittäisi sinun olevan aruusolio joku uskoisi senkin.

        Tuollainen toiminta on ollut uskomattoman julmaa omilta vanhemmilta jos oletetaan että aloittaja itse puhuu totta.

        En silti epäile etteikö se voi olla totta. Paskan puhuminen toisista selän takana on erittäin suomalainen juttu. Se kuuluu suomalaiseen kusipäiseen kulttuuriin ja saastuttaa mm. kaikkia työpaikloja kouluja ja perheitä. Erityisesti vanhemmilla on tapana kuvitella, että heillä on oikeus juoruilla omien lastensa asiat pitkin kyliä. Omien vanhempieni jokainen lause alkaa sanalla "se". Sillä tarkoitetaan aina jotakin kolmatta osapuolta joka ei ole itse läsnä paikan päällä puhumasssa puolestaan. Useimmiten puhutaan omien lasten asioista. Oma äitini on juoruillut kaikki yksityisasiani, sekä oikeat että itse keksimänsä ystävilleen sukulaisilleen ja tuttavilleen. Ikinä ei ole paskiaiselle tullut edes mieleen että se voisi olla jotenkin väärin.

        Aloittaja voi tosin todistaa rikosrekisteriotteellaan ettei hänellä ole väitettyä rikosta tilillään jos vanhemmat ovat alentuneet noin törkeitä valheita viljelemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi jee. Luuletko että pahan puhumisen aiheuttama maineen menetys kuoli heidän fyysisen kuolemansa mukana?. Se vaikuttaa juoruilun uhriksi joutuneen elämään riippumatta siitä onko itse paskanjauhaja kuollut vai elossa. Juoruilu ja toisten maineen mustamaalaaminen on todella kusipäinen ongelma. Juoruilla voi pilata toisen ihmisen koko elämän. Ihmisillä on valitettavasti taipumus uskoa kaikki paska mitä ihmiset toisista selän takana valehtelevat. Jos joku väittäisi sinun olevan aruusolio joku uskoisi senkin.

        Tuollainen toiminta on ollut uskomattoman julmaa omilta vanhemmilta jos oletetaan että aloittaja itse puhuu totta.

        En silti epäile etteikö se voi olla totta. Paskan puhuminen toisista selän takana on erittäin suomalainen juttu. Se kuuluu suomalaiseen kusipäiseen kulttuuriin ja saastuttaa mm. kaikkia työpaikloja kouluja ja perheitä. Erityisesti vanhemmilla on tapana kuvitella, että heillä on oikeus juoruilla omien lastensa asiat pitkin kyliä. Omien vanhempieni jokainen lause alkaa sanalla "se". Sillä tarkoitetaan aina jotakin kolmatta osapuolta joka ei ole itse läsnä paikan päällä puhumasssa puolestaan. Useimmiten puhutaan omien lasten asioista. Oma äitini on juoruillut kaikki yksityisasiani, sekä oikeat että itse keksimänsä ystävilleen sukulaisilleen ja tuttavilleen. Ikinä ei ole paskiaiselle tullut edes mieleen että se voisi olla jotenkin väärin.

        Aloittaja voi tosin todistaa rikosrekisteriotteellaan ettei hänellä ole väitettyä rikosta tilillään jos vanhemmat ovat alentuneet noin törkeitä valheita viljelemään.

        Ainoa mitä juorujen kohteeksi tulleelta voi odottaa, on yksinkertaisesti olla välittämättä niistä.
        Juorujen kohde itse tietää ettei ole rikosrekisteriä. Sitä on tarpeetonta maalata taivaalle. Juoruakkojen ja -ukkojen mieltä ei kukaan voi muuttaa, joten vain parasta on olla välittämättä niistä.

        Jos olosi on todella vaikee ko paikkakunnalla noiden juoruajien takia, vaihda koulua, tyopaikkaa, asuntoa. "mutku se ei ole nii helppoo..." ei tietenkään ole! Mutta päästäksesi noista suppeista ympyroistä ulos, on nähtävä paljon vaivaa.

        Saat huomata että se kannattaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa mitä juorujen kohteeksi tulleelta voi odottaa, on yksinkertaisesti olla välittämättä niistä.
        Juorujen kohde itse tietää ettei ole rikosrekisteriä. Sitä on tarpeetonta maalata taivaalle. Juoruakkojen ja -ukkojen mieltä ei kukaan voi muuttaa, joten vain parasta on olla välittämättä niistä.

        Jos olosi on todella vaikee ko paikkakunnalla noiden juoruajien takia, vaihda koulua, tyopaikkaa, asuntoa. "mutku se ei ole nii helppoo..." ei tietenkään ole! Mutta päästäksesi noista suppeista ympyroistä ulos, on nähtävä paljon vaivaa.

        Saat huomata että se kannattaa.

        En ole aloittaja. Aloittaja ei maininnut mitään siitä eleleekö hän suppeissa ympyröissä vai isommassa kaupungissa. Itsekään en suppeissa ympyröissä elä joten lopeta typerien oletustesi tekeminen.

        Seläntakanapaskanjauhanta ja jopa vakavien syytösten levittäminen ovat yleinen ilmiö myös isoissa kaupungeissa. Selän takana juoruilu voi täyttää kunnianloukkausrikoksen tunnusmerkit ja sille on pätevä syy. Turha mussuttaa että älä välitä jos kaikkialla mihin menet sinut nähdään esimerkiksi seksuaalirikollisena jos et sellainen ole. Harjoittele sitä helvetin olematonta empatiakykyäsi ja mieti miltä se tuntuisi omalla kohdalla. Kyllä se paljon lohduttaa että itse tiedät olevasi syytön jos kukaan muu ei tiedä. Ei tarvitse olla edes noin vakavista väitteistä kysymys. Jo vähäisempikin seläntakana juoruiltu valhe voi tehdä elämästä yhtä helvettiä.

        Aloittajan tilanteessa - mikäli se pitää sellaisenaan paikkansa - kyseessä olisi kunnianloukkausrikos. Valitettavasti hänen tapauksessaan paskanjauhajia ei voi enää saada vastuuseen.

        Kunnianloukkaukseen syyllistyy rikoslain mukaan se, joka "esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa" tai muuten halventaa toista.

        Ongelma paskanjauhajissa on yleensä se että on vaikea saada selville kuka juorujen taustalla on. Ja toisaalta vaikka tietäisikin toinen ongelma on se, että ihmiset ovat tarpeeksi tyhmiä uskoakseen kaiken mitä puhutaan.

        Ja kolmas ongelma on se että neuvotaan olemaan välittämättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole aloittaja. Aloittaja ei maininnut mitään siitä eleleekö hän suppeissa ympyröissä vai isommassa kaupungissa. Itsekään en suppeissa ympyröissä elä joten lopeta typerien oletustesi tekeminen.

        Seläntakanapaskanjauhanta ja jopa vakavien syytösten levittäminen ovat yleinen ilmiö myös isoissa kaupungeissa. Selän takana juoruilu voi täyttää kunnianloukkausrikoksen tunnusmerkit ja sille on pätevä syy. Turha mussuttaa että älä välitä jos kaikkialla mihin menet sinut nähdään esimerkiksi seksuaalirikollisena jos et sellainen ole. Harjoittele sitä helvetin olematonta empatiakykyäsi ja mieti miltä se tuntuisi omalla kohdalla. Kyllä se paljon lohduttaa että itse tiedät olevasi syytön jos kukaan muu ei tiedä. Ei tarvitse olla edes noin vakavista väitteistä kysymys. Jo vähäisempikin seläntakana juoruiltu valhe voi tehdä elämästä yhtä helvettiä.

        Aloittajan tilanteessa - mikäli se pitää sellaisenaan paikkansa - kyseessä olisi kunnianloukkausrikos. Valitettavasti hänen tapauksessaan paskanjauhajia ei voi enää saada vastuuseen.

        Kunnianloukkaukseen syyllistyy rikoslain mukaan se, joka "esittää toisesta valheellisen tiedon tai vihjauksen siten, että teko on omiaan aiheuttamaan vahinkoa tai kärsimystä loukatulle taikka häneen kohdistuvaa halveksuntaa" tai muuten halventaa toista.

        Ongelma paskanjauhajissa on yleensä se että on vaikea saada selville kuka juorujen taustalla on. Ja toisaalta vaikka tietäisikin toinen ongelma on se, että ihmiset ovat tarpeeksi tyhmiä uskoakseen kaiken mitä puhutaan.

        Ja kolmas ongelma on se että neuvotaan olemaan välittämättä.

        Ok, no mikä sitten siihen tuo helpotusta kun kaikki oleellisimmat vaihtoehdot tyssätään jo kättelyssä?!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ok, no mikä sitten siihen tuo helpotusta kun kaikki oleellisimmat vaihtoehdot tyssätään jo kättelyssä?!

        Rikollisilla teoilla on yleensä haitalliset seuraukset uhrilleen, oli sitten kyse yliajetuksi tulosta tai juorujen kohteeksi joutumisesta. Maailmassa paha oikeasti tekee tuhoa.

        Jokainen täysijärkinen tietää, että juoruja ei voi tappaa. Jos yrittää, asia tulee vain entistä laajemmin tunnetuksi, ja myös niiden määrä, jotka uskovat, että "ei savua ilman tulta". Siksi monet, varsinkin maalla, elävät jatkuvasti pelossa, "ettei vain syntyisi puheita". Ei ole helppoa pelkääjilläkään.

        Hyödyllisin ja vähiten vahinkoja tuova asenne lienee, ettei ole välittävinäänkään, vaikka oikeasti välittääkin.

        Jouduin lapsena jatkuvasti isäni karmeasti ja sydämettömästi pahoinpitelemäksi. Hän löi usein milloin milläkin esineellä, karjui ja uhkaili. Tajusin jo silloin, ettei minua kukaan uskoisi, jos kertoisin viranomaisille, koska hän oli kunnioitettu ja ystävällisenäkin tunnettu. Kun myöhemmin sitten olen kertonut muutamille, tulos on ollut juuri se mitä odotinkin.

        Muuaan rovastin taloudenhoito oli mennyt ruustinnan kuoleman jälkeen surkealle tasolle. Pappisveljet neuvoivat rovastia vakavasti, että kyllä hänen nyt pitää ottaa nuori ja toimelias taloudenhoitajatatar.

        - "Ei missään tapauksessa, siitähän tulisi puheita. Mutta voisi ajatella, jos löytyisi ripeä nuorimies."

        - "Mutta siitähän sitä vasta puheita tulisikin.


      • Anonyymi
        Firdawsi kirjoitti:

        Rikollisilla teoilla on yleensä haitalliset seuraukset uhrilleen, oli sitten kyse yliajetuksi tulosta tai juorujen kohteeksi joutumisesta. Maailmassa paha oikeasti tekee tuhoa.

        Jokainen täysijärkinen tietää, että juoruja ei voi tappaa. Jos yrittää, asia tulee vain entistä laajemmin tunnetuksi, ja myös niiden määrä, jotka uskovat, että "ei savua ilman tulta". Siksi monet, varsinkin maalla, elävät jatkuvasti pelossa, "ettei vain syntyisi puheita". Ei ole helppoa pelkääjilläkään.

        Hyödyllisin ja vähiten vahinkoja tuova asenne lienee, ettei ole välittävinäänkään, vaikka oikeasti välittääkin.

        Jouduin lapsena jatkuvasti isäni karmeasti ja sydämettömästi pahoinpitelemäksi. Hän löi usein milloin milläkin esineellä, karjui ja uhkaili. Tajusin jo silloin, ettei minua kukaan uskoisi, jos kertoisin viranomaisille, koska hän oli kunnioitettu ja ystävällisenäkin tunnettu. Kun myöhemmin sitten olen kertonut muutamille, tulos on ollut juuri se mitä odotinkin.

        Muuaan rovastin taloudenhoito oli mennyt ruustinnan kuoleman jälkeen surkealle tasolle. Pappisveljet neuvoivat rovastia vakavasti, että kyllä hänen nyt pitää ottaa nuori ja toimelias taloudenhoitajatatar.

        - "Ei missään tapauksessa, siitähän tulisi puheita. Mutta voisi ajatella, jos löytyisi ripeä nuorimies."

        - "Mutta siitähän sitä vasta puheita tulisikin.

        "Hyödyllisin ja vähiten vahinkoja tuova asenne lienee, ettei ole välittävinäänkään, vaikka oikeasti välittääkin. "

        Milä tavalla tuollainen asenne hyödyttää ja ketä osapuolta?

        Oletetaan että aloittajan väite pitää paikkansa. Aloittajan omat vanhemmat ovat juorunneet hänen olevan lapsiinsekaantuja. Ehdotat että hän teeskentelee ettei ole välittävinään. Kenelle aiheuttaa "vähiten vahinkoa" ettei ole välittävinään?


      • Anonyymi
        Firdawsi kirjoitti:

        Rikollisilla teoilla on yleensä haitalliset seuraukset uhrilleen, oli sitten kyse yliajetuksi tulosta tai juorujen kohteeksi joutumisesta. Maailmassa paha oikeasti tekee tuhoa.

        Jokainen täysijärkinen tietää, että juoruja ei voi tappaa. Jos yrittää, asia tulee vain entistä laajemmin tunnetuksi, ja myös niiden määrä, jotka uskovat, että "ei savua ilman tulta". Siksi monet, varsinkin maalla, elävät jatkuvasti pelossa, "ettei vain syntyisi puheita". Ei ole helppoa pelkääjilläkään.

        Hyödyllisin ja vähiten vahinkoja tuova asenne lienee, ettei ole välittävinäänkään, vaikka oikeasti välittääkin.

        Jouduin lapsena jatkuvasti isäni karmeasti ja sydämettömästi pahoinpitelemäksi. Hän löi usein milloin milläkin esineellä, karjui ja uhkaili. Tajusin jo silloin, ettei minua kukaan uskoisi, jos kertoisin viranomaisille, koska hän oli kunnioitettu ja ystävällisenäkin tunnettu. Kun myöhemmin sitten olen kertonut muutamille, tulos on ollut juuri se mitä odotinkin.

        Muuaan rovastin taloudenhoito oli mennyt ruustinnan kuoleman jälkeen surkealle tasolle. Pappisveljet neuvoivat rovastia vakavasti, että kyllä hänen nyt pitää ottaa nuori ja toimelias taloudenhoitajatatar.

        - "Ei missään tapauksessa, siitähän tulisi puheita. Mutta voisi ajatella, jos löytyisi ripeä nuorimies."

        - "Mutta siitähän sitä vasta puheita tulisikin.

        "Jouduin lapsena jatkuvasti isäni karmeasti ja sydämettömästi pahoinpitelemäksi. Hän löi usein milloin milläkin esineellä, karjui ja uhkaili. Tajusin jo silloin, ettei minua kukaan uskoisi, jos kertoisin viranomaisille, koska hän oli kunnioitettu ja ystävällisenäkin tunnettu. Kun myöhemmin sitten olen kertonut muutamille, tulos on ollut juuri se mitä odotinkin."

        Jos sinua lyötiin esineillä sinulle tuli jälkiä. Jäljet ovat todiste pahoinpitelyistä.

        Tietysti on eri kysymys kuinka vakavasti viranomaiset siihen sitten olisivat suhtautuneet. Puheenparrestasi päätellet kuulut iäkkäämpään sukupolveen. Ennenvanhaan viranomaiset olisivat jokatapauksessa ottaneet vanhempien puolen ja kääntyneet lasta vastaan koska silloin oltiin velä autoritaarisempia kuin nykyisin.

        Muttsa "älä ole välittävinäsi" on tyhmin neuvo mitä voi antaa. Jos itseä kohdellaan väärin, itseä pitää puolustaa. Pitää tietää omat oikeutensa ja tarvittaessa vaatia oikeuksia jos niitä rikotaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        "Jouduin lapsena jatkuvasti isäni karmeasti ja sydämettömästi pahoinpitelemäksi. Hän löi usein milloin milläkin esineellä, karjui ja uhkaili. Tajusin jo silloin, ettei minua kukaan uskoisi, jos kertoisin viranomaisille, koska hän oli kunnioitettu ja ystävällisenäkin tunnettu. Kun myöhemmin sitten olen kertonut muutamille, tulos on ollut juuri se mitä odotinkin."

        Jos sinua lyötiin esineillä sinulle tuli jälkiä. Jäljet ovat todiste pahoinpitelyistä.

        Tietysti on eri kysymys kuinka vakavasti viranomaiset siihen sitten olisivat suhtautuneet. Puheenparrestasi päätellet kuulut iäkkäämpään sukupolveen. Ennenvanhaan viranomaiset olisivat jokatapauksessa ottaneet vanhempien puolen ja kääntyneet lasta vastaan koska silloin oltiin velä autoritaarisempia kuin nykyisin.

        Muttsa "älä ole välittävinäsi" on tyhmin neuvo mitä voi antaa. Jos itseä kohdellaan väärin, itseä pitää puolustaa. Pitää tietää omat oikeutensa ja tarvittaessa vaatia oikeuksia jos niitä rikotaan.

        Kun merellä on hätä, maalla on parhaat neuvojat.


      • Anonyymi
        Firdawsi kirjoitti:

        Kun merellä on hätä, maalla on parhaat neuvojat.

        Minä en ole neuvonut. Henkilö joka on neuvonut olemaan välittämättä on antanut neuvoja. Minä olen ottanut tähän neuvoon kantaa ja kyseenalaistanut sen.

        Minä symppaan aloittajan kaltaista ihmistä joka on joutunut (sanojensa mukaan) omien vanhempiensa harjoittaman elämäänsä vakavasti vaikuttavan juoruilun uhriksi. Minä en tiedä ollenkaan miten tuollaisesta voisi "olla välittämättä". Ehkä sinä voit kertoa.


    • Jos uskot neuvovasi jotakin hyödyllisempää. ei sinua estetä.

    • Anonyymi

      AP kysyi mikä mahtaa olla kuvatun käyttäytymisen taustalla?

      • Anonyymi

        Kuspää vanhemmat, tästä vanhemmuudesta puhutaan tuolla narsismin oppikirjoissa. Tai sitten vanhemmat ovat ymmärtäneet jonkin kuulemansa jutun väärin. Lapsien kanssa työskentelevät joutuvat esittämään rikosrekisteri otteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuspää vanhemmat, tästä vanhemmuudesta puhutaan tuolla narsismin oppikirjoissa. Tai sitten vanhemmat ovat ymmärtäneet jonkin kuulemansa jutun väärin. Lapsien kanssa työskentelevät joutuvat esittämään rikosrekisteri otteen.

        AP kommentoi:

        Isälläni oli bisnes. Hän kertoi minulle että jos tunnen ostamisesta kiinnostuneen, kannattaa laittaa sana kiertämään. No, tunsin parikin tyyppiä jotka olivat kiinnostuneena. Ottivat vinkkini pohjalta isääni yhteyttä. Isäni sanoi heille: "No, jotkut ilmeisesti haluavat perintöä vaikka en ole haudassakaan. Tiedät kyllä kuka". Näin maineeni taas kasvoi.

        Saimme lapsen. Äitini järjesti jonkinlaiset sukutapaamisen että kaikki pääsisivät katsomaan lasta. Minulle ja vaimolleni ei kukaan vaan viitsinyt ilmoittaa.)
        Olen saanut kerran saanut äkkilähdön vuokra-asunnosta ja kerran äkkilähdön työpaikalta kun vanhempani ovat ottaneet yhteyttä vuokranantajaani ja työnantajaani. Lisäksi isäni teki nimismiehelle, nuoruuden kaverilleen, ilmiannon että olen sekaantunut huumausaineisiin. Olin tällöin 14-v.

        Vanhempani ovat olleet kuolleena nyt vuosia. Sukulaiseni, sisarukset, heidän lapsensa ja jotkut serkut perheineen ovat jatkaneet tätä paskajuttujen levittämistä.

        Tätini kuoli muutama vuosi sitten. Hautajaiset pidettiin "oman porukan kesken". En kuulema ollut halunnut tulla. Kuulin tätini kuolemasta ensimmäisen kerran vasta kuukausia hautajaisten jälkeen.

        Kontrolloiva persoonallisuus -häiriö ja narsismi sopii osaan kokemuksistani mutta kumpikaan ei niin tarkasti. Lisäksi kyse on molemmista vanhemmistani.

        Yritän vain keksiä selitystä asialle...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AP kommentoi:

        Isälläni oli bisnes. Hän kertoi minulle että jos tunnen ostamisesta kiinnostuneen, kannattaa laittaa sana kiertämään. No, tunsin parikin tyyppiä jotka olivat kiinnostuneena. Ottivat vinkkini pohjalta isääni yhteyttä. Isäni sanoi heille: "No, jotkut ilmeisesti haluavat perintöä vaikka en ole haudassakaan. Tiedät kyllä kuka". Näin maineeni taas kasvoi.

        Saimme lapsen. Äitini järjesti jonkinlaiset sukutapaamisen että kaikki pääsisivät katsomaan lasta. Minulle ja vaimolleni ei kukaan vaan viitsinyt ilmoittaa.)
        Olen saanut kerran saanut äkkilähdön vuokra-asunnosta ja kerran äkkilähdön työpaikalta kun vanhempani ovat ottaneet yhteyttä vuokranantajaani ja työnantajaani. Lisäksi isäni teki nimismiehelle, nuoruuden kaverilleen, ilmiannon että olen sekaantunut huumausaineisiin. Olin tällöin 14-v.

        Vanhempani ovat olleet kuolleena nyt vuosia. Sukulaiseni, sisarukset, heidän lapsensa ja jotkut serkut perheineen ovat jatkaneet tätä paskajuttujen levittämistä.

        Tätini kuoli muutama vuosi sitten. Hautajaiset pidettiin "oman porukan kesken". En kuulema ollut halunnut tulla. Kuulin tätini kuolemasta ensimmäisen kerran vasta kuukausia hautajaisten jälkeen.

        Kontrolloiva persoonallisuus -häiriö ja narsismi sopii osaan kokemuksistani mutta kumpikaan ei niin tarkasti. Lisäksi kyse on molemmista vanhemmistani.

        Yritän vain keksiä selitystä asialle...

        AP lisää edelliseen: nuo, häätö ja potkut, tapahtuivat kun olin vielä naimaton opiskelija joka yritti tehdä töitä siinä samalla.

        Mieleeni muistun kun noihin aikoihin (en asunut enää syntymäkodissani) tulin joskus käymään. Muuten vaan kun oli pyydetty tai oli jotkut juhlat, veljeni oli yleensä jo ovella vastassa avoimen halveksivana ja haukkui minut lyttyyn. Vielä perunkirjoituksissa "ymmärrätkös sinä XXX nyt tämän asian?!" Vittu olen ainoa jolla on alani puolesta aihetta tietää perunkirjoituksesta muutakin mitä joku paskavarvas asentajanretku.

        Myös siskoni käyttyy omituisesti. Kerran jonkun serkun synttäreillä tapasin kaukaisen serkkuni jonka kanssa oltiin nuorena kavereita mutta ei oltu sitten pitkään aikaan yhteyksissä (hän oli töissä ulkomailla ja aviossa ulkomaisen kanssa). Aina kun hän yritti tulla juttelemaan mulle tai minä yritin mennä juttelemaan hänen kanssaan, siskoni tuli väliin, ja keksityllä tekosyyllä tai muulla vastaavalla minun piti äkkiä mennäkin muualle.

        Olen vuosia tehnyt huvikseni sukututkimusta. Ja aina kun kissanristiäisissä tulee puheeksi sukututkimus lähisuku alkaa alentuvasti painaa päänsä alas ja pyöritellä silmiään. Kerran sisko tuli kaataan juomat syliini paniikissa koska aihe otti niin koville.

        En nyt ole vuosiin ole ollut missään yhteyksissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AP lisää edelliseen: nuo, häätö ja potkut, tapahtuivat kun olin vielä naimaton opiskelija joka yritti tehdä töitä siinä samalla.

        Mieleeni muistun kun noihin aikoihin (en asunut enää syntymäkodissani) tulin joskus käymään. Muuten vaan kun oli pyydetty tai oli jotkut juhlat, veljeni oli yleensä jo ovella vastassa avoimen halveksivana ja haukkui minut lyttyyn. Vielä perunkirjoituksissa "ymmärrätkös sinä XXX nyt tämän asian?!" Vittu olen ainoa jolla on alani puolesta aihetta tietää perunkirjoituksesta muutakin mitä joku paskavarvas asentajanretku.

        Myös siskoni käyttyy omituisesti. Kerran jonkun serkun synttäreillä tapasin kaukaisen serkkuni jonka kanssa oltiin nuorena kavereita mutta ei oltu sitten pitkään aikaan yhteyksissä (hän oli töissä ulkomailla ja aviossa ulkomaisen kanssa). Aina kun hän yritti tulla juttelemaan mulle tai minä yritin mennä juttelemaan hänen kanssaan, siskoni tuli väliin, ja keksityllä tekosyyllä tai muulla vastaavalla minun piti äkkiä mennäkin muualle.

        Olen vuosia tehnyt huvikseni sukututkimusta. Ja aina kun kissanristiäisissä tulee puheeksi sukututkimus lähisuku alkaa alentuvasti painaa päänsä alas ja pyöritellä silmiään. Kerran sisko tuli kaataan juomat syliini paniikissa koska aihe otti niin koville.

        En nyt ole vuosiin ole ollut missään yhteyksissä.

        Onko suvussasi yhtään ihmistä joka kyseenalaistaa nuo juorut? Ihmettelenpä vain miksi ihmisillä on tapana uskoa kaikki paska mitä toisista juoruillaan selän takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko suvussasi yhtään ihmistä joka kyseenalaistaa nuo juorut? Ihmettelenpä vain miksi ihmisillä on tapana uskoa kaikki paska mitä toisista juoruillaan selän takana.

        AP vastaa.
        Ei tietääkseni. Tosin olen niin vähän tekemisissä enää etten voi olla varma. Ei tosin kiinnostakaan siinä mielessä.

        Kiinnostaisi vain koko homman idea, mistä moinen juontaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        AP vastaa.
        Ei tietääkseni. Tosin olen niin vähän tekemisissä enää etten voi olla varma. Ei tosin kiinnostakaan siinä mielessä.

        Kiinnostaisi vain koko homman idea, mistä moinen juontaa.

        Helvetin hyvä kysymys.

        Minua kiinnostaa tämä aihe myöskin. Mikä saa vanhemmat haluamaan pahaa omille lapsilleen? Miksi vanhemmat alkavat vihata omia lapsiaan, mustamaalaaman heitä ja sabotoimaan tahallisesti heidän elämäänsä?

        Olen itsekin juuri tajunnut oman äitini mustamaalaavan minua selkäni takana. Äitini on tehnyt minusta oman ystäväpiirinsä, naapureiden ja sukulaistemme silmissä paskan aikuisen tyttären joka määräilee häntä ja kohtelee huonosti, sekä käyttää hyväksi. Jos pysyttelen poissa, olen hylännyt hänet, jos olen paikalla käytän häntä hyväksi ja määräilen. Äiti vetää vanhan hauraan uhrautuvan uhrin roolia ja kerjää sääliä yleisöltään. Ja saa sitä roppakaupalla koko ajan. Minua katsotaan kuin olisin itse perkele. Ihmisten silmissä olen vanhaa äitiparkaani huonosti kohteleva aikuinen paska tytär jota äiti vielä vanhanakin joutuu palvelemaan kun en itse osaa elää elämääni.

        Äitini kanssa samaa ikäluokkaa oleva naapuri jonka kanssa itse en ole koskaan edes keskustellut eikä hän minua tunne, kuittaili minulle tuossa yksi päivä kadulla että minä olen "freelanceri". Olen työtön ja hän tietää sen. Olen majaillut koronakaranteenin aikana äitini luona, tein poikkeuslain voimassaolon aikana kauppaostokset hänen puolestaan koska hän on yli 70v jne. Olen siivonnut ja puunannut äitini kotia koska äiti ei itse viitsi koska on oikeasti patalaiska prinsessa, eikä hän ole koskaan pitänyt kodinhoidosta. Naapuri vittuili minulle että olen siis freelanceri, eli vapaamatkustaja joka loisii vanhan kovia kokeneen äitinsä siivellä, ja syö hänen kaikki ruoat, ajaa hänen autollaan ja kuluttaa hänen bensojaan ja kaiken lisäksi elää leveästi toimeentulotuilla jne.

        Äitini puolestaan tyrkyttää itse omia ruokiaan minulle, autoaan käyttööni ja maksaa itse bensat. Hänen taloustilanteensa on aina ollut vakaa, eläkeläisellä ei mitään hätää, on käynyt grillaamassa nahkaansa Thaikuissa ja elämä eletty turvatusti ja mukavasti jne. Niin mukavasti ettei äitipoloinen osannut yhtä lamppua edes vaihtaa kun ei ollut miestä enää sitä tekemässä. Minun piti sekin tehdä. Minä olen toimeentulotukilainen työtön, kuntoutettava laiska paska pahantahtoinen perässä vedettävä vapaamatkustaja jonka elämä on helppoa ku heinän teko vanhan äidin holhouksessa. Mikäpä tässä ruokajonossa nöyryytettävänä ollessa. Kerjääminen on aina ylentävää. Ainakin jos äitini yleisöltä kysytään.

        Esimerkiksi toi ruokaperseily. Hän itse tyrkyttää minulle omia ruokiaan koska nauttii siitä kun hän pääsee luomaan tilanteen jossa aikuinen ahne tytär ahmii vanhan äitipoloisensa jääkaapin tyhjäksi. Mutta jos kieltäydyn syömästä hänen ruokiaan hän loukkaantuu kun ei hänen ruokansa kelpaa.

        Tämä vain yhtenä pikku esimerkkinä. Siskoni hautajaisissa jotkut sukulaiset, seurakuntalaiset ja vanhempieni ystävät vittuilivat minulle aivan estoitta. Jotkut hautajaispuheet sisälsivät piilovittuilua, kuittailua minulle ja jopa vainajalle joka oli siskoni, se toinen paska aikuinen moniongelmainen tytär joka kuolemallaan aiheutti pyhille vanhemmille niin suurta kärsimystä. Isän kuolema pari vuotta siskon kuoleman jälkeen pistettiin pari vuotta aikaisemmin kuolleen siskoni syyksi koska isä ei kuulemma kestänyt siskoni aiheuttamaa sydänsurua. Isällä todettiin ruumiinavauksessa aivosyöpä mutta se ei varmaan mitenkään vaikuttanut kuolemaan....? Ehkä sekin oli siskoni moniongemaisuuden aiheuttaman kärsimyksen tulosta että isälle kehittyi aivosyöpä.

        Hassua ettei kukaan julkeaisi ehdottaa että siskoni kuolema olisi ollut vanhempien syytä.

        Olen tajunnut nyt koronakaranteenin aikana että äitini on toiminut näin koko elämäni ajan, En vain ole lapsena enkä edes nuorena tajunnut tätä kuviota. Koko suku, vanhempien ystävät ja naapurin näkevät minut siis aivan paskana ihmisenä marttyyriäitini manipulaation takia.

        En todella tiedä mistä moinen juontaa. Omien vanhempiesi käytös kuulostaa todella järkyttävältä. Täytyy sanoa että suhtaudut yllättävän coolisti asiaan jos kertomuksesi oikeasti pitää sellaisenaan paikkansa.


    • Anonyymi

      Avaruuden tyhjiöön suunnitellut suojat pitäisi olla virusta vastaan kaikilla,, NASAlta voi saada tuollaisia tyhjiöön suunniteltuja asusteita.

    • Anonyymi

      Coolisti... No, joo. Vituttaa niin saatanasti ja on traumat jättänyt. mutta toisaalta minkäs tuolle voi. yhähän tuo jatkuu, serkkujen ja sisarusten lapset harrastaa ihan samaa. Mutta oikeasti minua todella kiinnostaisi tietää motiivi


      ap

    • Anonyymi

      AP jatkaa. Olen pitänyt tuota narsistijuttua niin yleisenä höpönä etten ole välittänyt mutta luin tuossa ihan kriminologian oppikirjoista (harrastukset mullakin:) persoonallisuushäiriöistä ja törmäsin tällaiseen soivaan "covert narcissism". Vois sopia. Ehkäpä...

      • Anonyymi

        Narsismi ei ole sairaus. Kun kysyit otsikossasi mikä diagnoosi vai ihan vain kusipäisyys, ne ovat yksi ja sama asia.

        Narsismi on lyhyesti sanottuna vain itsekkyyttä. Narsistisen ihmisen ihmissuhteissa kaikessa on kyse vain hänestä itsestään. Teki hän hyviä tai pahoja tekoja, hän on itse kaiken keskipiste, muut ihmiset ovat sivuosan esittäjiä . Muut ihmiset narsisti änkee aina johonkin itseään hyödyttävään rooliin. Covertti narsisti kusipää on usein naamioitunut hyväksi ja uhrautuvaksi ihmiseksi. Oma mummoni liikuttui kyyneliin asti kun hän puhui omasta hyvyydestään. Kun hän auttoi muita, oli siinäkin kysymys aina hänen omasta jaloudestaan. Iäkkäämmät sukupolvet ovat kollektiivisesti narsisteja, ja tämä on ollut aina aivan normaalia. Vanhemmat ovat perinteisesti aina narsisteja varsinkin suhteessa omiin lapsiinsa. Lapset on aina perinteisesti tehty täyttämään jotakin aikuisen omaa narsistista tarvetta.

        Narsistinen persoonallisuushäiriö on jokin mystinen tekosairaus jota väitteen mukaan potee vain pieni prosenttiosuus väestöstä.

        Ymmärrän jos tuolla taustalla olisi helpompi kestää vanhempien kusipäisyys jonkin diagnoosin kautta. Mutta valitettavasti ei ole olemassa mitään sairautta joka selittää omien lasten kiusaamisen ja heidän elämänsä tahallisen sabotaasin. Tekosyy sellaiselle käytökselle yleensä löytyy kusipään omasta lapsuudesta jota hän katsoo oikeudekseen kostaa muille, varsinkin omille lapsille. Ja koska elämme terapiakulttuurissa, kuka tahansa voi opiskella vaikka koko psyk diagnoosirepertuaarin läpi ja etsiä sieltä itselleen sopivan "sairauden" jolla selittää itselleenkin oman kusipäisyytensä. Diagnoosit ovat tekosyitä. Ei mitään muuta. Kusipäisten ihmisten elämässä on ollut jokin tietty hetki tai elämän vaihe, jolloin kusipää on itse päättänyt ryhtyä kusipääksi. Sen jälkeen siitä on tullut elämäntapa. Ja kaikista tavoista on vaikea oppia pois oli tapa sitten kahvin juonti tai tapa olla sosiaalisessa kanssakäymisessä muiden kanssa. Kusipäät ovat itse valinneet asenteensa ja itse tehneet joka kerta tietoisen päätöksen kun ovat käyttäneet sinua leikkikalunaan, mustamaalanneet mainettasi ja hankaloittaneet elämääsi.

        Narsismi ei johdu siitä että narsistinen kusipää on henkisesti rikki. Narsisti on itse päättänyt olla ihmissuhteissaan itsekäs. On tullut hetki ja elämän tilanne jolloin hän on päättänyt ryhtyä kusipääksi.

        Pahuutta on olemassa.

        Tyhmyyttä on olemassa.

        Itsekkyyttä ja välinpitämättömyyttä on olemassa:

        Ihmisessä on olemassa kyky halua pahaa ja tehdä pahaa toisille. Ihan itse tietoisesti ja oma- aloitteisesti.

        Se ei ole sairautta jolle pitää antaa diagnoosi.


      • Anonyymi

        Suosittelen tutustumaan Thomas Szaszin tuotantoon. Ajatelkaapas että me eletään niin tyhmää aikakautta, että ihmiset oikeasti menevät kysymään psykiatrilta "onko mulla masennus?" kun eivät itse tiedä ovatko he masentuneita. Pitää tehdä testi että tietää olenko masentunut.

        Kohta varmaan pitää käydä kysymässä asiantuntijalta onko mulla iloisuus.

        Narsismi ei ole jotakin mikä ihmisellä on kuten syöpä. Käytös ja asenne eivät voi olla sairauksia.

        https://www.youtube.com/watch?v=Uzx2UWKvrM4


    • Anonyymi

      ..mistä tulikin mieleeni että äitini sisko on ihan julkinarsisti. Sellainen drama queen. Jossain hautajaisissa tuli kirkkoon myöhässä ja pappi oli lukemassa jotain ääneen niin papin piti keskeyttää siksi aikaa että Maikku-täti sai asiansa selitettyä (oli taas tehnyt jonkun maailmanennätyksen tai jotain ) . Joku kertoi että se oli jossain juhlissa istunut vahingossa jonkun lapsen päälle kun piti päästä eturiviin. Eikö tuollaiset luonneviat ole perityviäkin. Toivottavasti mulla ei ole mitään.
      Äiti ja täti eivät voineet sietää toisiaan. Kaksi min samassa tilassa niin päällä täys sotatila.

      AP

    • Anonyymi

      Mitäpä jos sinä ap nostaisit pääsi pois sukulaistesi peffoista ja mielistä!
      Keskittyisit jatkossa omaan elämääsi ja niihin ihmisiin joista sinä pidät ja joiden kanssa viihdyt ja koet olevasi onnellinen!

      Edesmenneistä vanhemmista ja vielä elävistä sukulaisista jauhaminen ei anna sinusta mitenkään hyvää kuvaa. Nyt olet samanlainen kuin sinun parjaamasi ihmiset.
      Keskity siihen, että ainakaan sinä et ole se joka levittelee muista ihmisistä ikäviä juttuja!

      • Anonyymi

        Ja voit muuten itse vetää muovipussiin päähäsi, appelsiinin poskeen ja perunan pyllyyn. Tekis varmaan sulle ihan hyvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja voit muuten itse vetää muovipussiin päähäsi, appelsiinin poskeen ja perunan pyllyyn. Tekis varmaan sulle ihan hyvää.

        ...Ja voit muuten itse vetää muovipussiin päähäsi, appelsiinin poskeen ja perunan pyllyyn. ..

        haha. Hyvin aikuismainen vastaus.
        Mitä järkee on tulla hakeen jotain diagnoosia keskustelupalstoilta peetä puhuvien mielenterveydestä! Ei se diagnoosi tilannetta suuntaan eikä toiseen pyllistä jos uusia paskapuheita tulee yhä.

        Ap voi kysyy suoraan paskanpuhujilta mikä niitä viiraa.
        Tai sitten sanoo niille jokaiselle suoraan päin naamaa, että jos vielä levittelevät kylillä sekopäistä shittiään hänestä niin raastuvassa tavataan.


    • Anonyymi

      Jostain syystä en voi kommentoida suoraan...
      joten tämän (Mitäpä jos sinä ap nostaisit pääsi pois sukulaistesi peffoista ja mielistä! ) kirjoittajalle.

      Joo, mutta kun homma jatkuu yhä ja vaikttaa elämääni. Jos silloin harvoin kun missään sukulaisten kanssa olen tekemisissä , saan kuulla asiatonta vittuilua jopa täysin ventovierailta, niin kyllähän se korpee.
      Enkä minä tällä varsinaisesti päätäni vaivaa, kiinnostaa vain että mikä helvetti tässä on takana.

      Selvittämättömät asiat jää vaivaamaan.

    • Anonyymi

      ...Selvittämättömät asiat jäävät vaivaamaan.... jos ne vaivaavat... ja minä olisin sinun tilanteessa... kysyisin suoraan joka ikiseltä vittuilevalta sukulaiselta näin:

      Mitä pahaa minä olen sinulle tehnyt kun vittuilet ja puhut minusta valheita muille ihmisille?

      Silleen ihan kasvokkain ja suoraan silmiin katsoen.

    • Anonyymi

      Olen kysynyt montaakin asiaa. Tulee hiljaisuus, tuijotus ja toinen osapuoli lähtee pois tai kuin minua ei olisikaan. Jotkut sukulaiset menevät paniikkin ja alkavat käyttäytyä sen mukaisesti: aletaan puhumaan KOVALLA äänellä jostain muusta jne jne

    • Anonyymi

      No, jos sama tyyppi toistuvasti siitä huolimatta parjaa sua muille ja vittuilee kasvokkain suoraan, niin kysy uudelleen ja uudelleen, mikä sua vaivaa?
      Minusta ei ole kiva kun levittelet valheita!

      Sano suoraan kaikille paskanpuhujille että sua sattuu niiden valheet ja ne pilaa sun elämän valheillaan.

      Kysy niin monta kertaa kun joku avaa suunsa ja vittuilee sulle, että sori toi sun puhetapa ei kuulosta minusta mukavalta. Voisitko puhua asiallisesti, kiitos.

      Jos toinen kävelee pois, niin mene perässä ja sano, että haluat olla ystävä ja hyvissä väleissä, mutta pliis älä puhu paskaa minusta muille, äläkä ilkeile mulle, jooko.
      Jos toinen alkaa huutaa ja vaihtaa puheenaihetta, niin sano sille silti toi yllämainittu lause.

      Jos nää ei auta, niin tee pesäero tollasiin sukulaisiin ja vaihda elämänpiirisi isommalle paikkakunnalle, esim. Pääkaupunkiseudulle pois sieltä ilmiselvästi sisäsiittoiselta tienoolta missä nyt asut.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      2
      14871
    2. Aimee Dvorak

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 💋 ­­N­­­y­­­m­­f­o­m­a­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl02740429#AimeeDvorak 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋
      0
      3069
    3. Becky Steele

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑 💋 ­­N­y­­­m­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­i -> https://x18.fun/girl05250014#BeckySteele 🔞❤️💋❤️
      Arkkitehtuuri
      0
      3065
    4. Allison Queen

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒 ❤️ ­N­­­y­m­­­f­­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl07854217#AllisonQueen 🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞
      Vedonlyönti
      0
      3064
    5. Lakeisha Coleman

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑 💋 ­­N­y­­­m­f­­o­­m­a­­­a­n­­i -> https://x18.fun/girl08105348#LakeishaColeman 🔞💋❤️💋❤️💋🔞
      Synnytys
      0
      3060
    6. Stephanie Love

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 ❤️ ­­N­y­­­m­f­­o­­m­­­a­a­­n­­­i -> https://x18.fun/girl01692207#StephanieLove 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Lappi
      0
      3056
    7. Molly Graham

      😍😋😍😋😍😋😍😋😍 😍 ­­N­­­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­a­n­i -> https://x18.fun/girl02277975#MollyGraham 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️
      Puhelimet
      0
      3055
    8. Rachelle Reynolds

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 🔞 ­N­­­y­­m­f­­­o­­m­­­a­­a­n­i -> https://x18.fun/girl03175674#RachelleReynolds 🔞❤️💋❤️💋❤️
      Etelä-Savo
      0
      3055
    9. Nancy Taylor

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍 ❤️ ­­­N­­­y­m­­­f­o­m­­­a­­­a­n­­­i -> https://x18.fun/girl01560856#NancyTaylor 🔞💋❤️💋❤️💋
      Kauris
      0
      3054
    10. Pamela Orr

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋 🍒 ­­­N­y­­m­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://x18.fun/girl06055581#PamelaOrr 🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
      Star Wars
      0
      3054
    Aihe