Onko kellään kokemuksia mustalaismiehistä, oletko seurustellut tai jopa ollut naimisissa niiden kanssa? Miten on mennyt?Mitenkäs eron jälkeen oletko päässyt niistä eroon? Entäs lapset, oletko saanut ne pitää itselläsi eron jälkeen?Minkälaista ylipäätänsä on elämä mustalaismiehen kanssa jos itse olet valkolainen?
Kertokaa kokemuksistanne!
Mustalaismies
36
5784
Vastaukset
- init
Oli pakko nauraa tätä lukiessa. Siis jos joku on ollut mustalaismiehen kanssa he ovat varmasti eronneet?
Luepa tekstisi. Sinä siis sanot periaatteessa suoraan, että jos joku on ollut mustalaismiehen kanssa, niin he ovat varmasti eronneet. Ei siis voi olla paria valkolainen-mustalainen? - nainen
olen ollut joskus naimisissa mustalaismiehen kanssa josta meillä pojat 19 ja 17 vuotiaat..kyllä meillä muuten meni hyvin mutta viina ja väkivalta olivat eron syyt..selvinpäin meillä oli asiat hyvin..liitto kesti 7 vuotta.mies olisi halunnut vielä jatkaa mutta en minä koska suhteeseen liityi myös että mies teki rikoksia..ajattelin silloin pelkästään lapsiani etten halua että näkevät isänsä tekevän mulle pahaa.erottiin ja sain lapset itselleni myös mies suostui siihen koska tiesi että pidän pojista hyvää huolta..ja sanoi ettei hänestä siihen ole koska oli taas linnaan lähdössä..kyllä hän poikia tapaili senkin jälkeen ja sain olla rauhassa..ei ole häirinnyt meidän elämään millään lailla.
- sorru!
Kautta rantain mieheä seurannut..siis kavereinakin yrittänyt olla.. ei jumalauta.. en ole rasisti, mut mustalainen on mustalainen aina!
Älä missään nimessä anna itsesi sortua tummiin!!
Elämäs on pelkkää ongelmaa sen jälkeen.. Mustalainen ei osaa olla, kuin ihmiset!
- ex rakas
Kokemusta on, mustasukkainen ja kulkevainen oli mies.Exiäänkin vahtasi ja niitten nykyiset sai taatusti turpiin jos vastaan tuli.Myös oma exäni oli mustalla listalla!
Exiensä kanssa hällä on lapsia ja jatkuvasti taisteli niitä itellensä,lähinnä sukulaisnaisten hoidettavaksi.
Myös minun oisi pitänyt lapsi laittaa,muttei niin käynyt.
Erosta jo pari vuotta,enkä rauhaan ole häneltä jäänyt.Enkä uskalla näyttäytyä kenekään miehen kanssa julkisesti,en halua että kukaan tulee pieksetyksi takiani!
Tämän miehen exät ovat kovasti suvun haukkumia,eron syy oli tietty naisten vika,olivat niin huonoja naisia!? Kaitpa minutkin ovat ehtineet haukkua,luulen.
Minua ei lyöty,mutta pelkäsin milloin se alkaa,varoin tekemisiäni.Näillä miehillä jotka liikkuu paljon,on naisia joka paikkakunnalla.Ja ihan loppupeleissä,ei valkolainen ikinä ole niin "hyvä" kuin tumma.Valkolaista "saa" kohdella huonommin kuin tummaa,tumman suku tulee nääs hätiin jos tyttöä huonosti pietään.- mies 35
Kovaa näyttää olleen - oikeastaan ihan sellaista mitä voisi kuvitella mustalaisen naisena olemisen olevankin. Toisaalta kyllä meistä valkolaisistakin varmaan samanlaisia kusipäitä löytyy.
- Hänonniinkaunis
Romaanimiehet ovat todella kauniita ainakin minun silmissäni.
Sanokaa vaan, että mistä niitä löytää pääkaupunkiseudulta. Yksi on ollut kuviossa, ja häntä ikävä vieläkin. En vaan osannut lähestyä häntä, eikä hän minua. Teki vaan jatkuvasti minua mustasukkaiseksi, koska en osannut näyttää hänelle omia tunteitani. Hänellä on ihana temperamentti ja on näyttänyt kovempiakin otteitansa miespuolisiin ja olen huomannut pieniä merkkejä mustasukkaisuudesta. En usko, että hän voisi vahingoittaa minua, koska rakastan häntä, ja en voisi ikinä pettää häntä tai muutenkaan hänelle mitään pahaa en sallisi tapahtuvan, ja olen todella " puhdas nainen". vaikka olen saanut itse kärsiä tunnetasolla aika paljon hänen vehkeilynsä vuoksi.
En varmasti osaisi rakastaa ketään toista, vaikka tapaisinkin. Suhteemme ei ole vielä edes päässyt alkamaan, enkä tiedä, että koska se tapahtuu, mutta aion odottaa vielä. Olen kokenut, että Kaikkivaltias haluaa valmistaa meitä vielä hetken toisillemme. On vain ikävä, kun en näe häntä. En pysty lähestymään häntä, koska olen tehnyt pahan mokan, ja häpeän omia tunteideni tunnustuksia. Toivottavasti hän kävelee minua vielä vastaan oikeassa paikassa ja oikeaan aikaan.
- entinen akka
Olin avoliitossa romanimiehen kanssa muutaman vuoden, ja yksi lapsi on. Kulttuuriero yllätti vaikka tiesin romanikulttuurista keskimääräistä enemmän suhdetta aloittaessa. Yritin olla porukassa niin kuin muutkin, mutta valkolaisuuteni huomioitiin aina ja ex-appiukko ihan suoraan moitti poikaansa minun aikana, että ei olisi kannattanut valkolaisnaista ottaa. Rasismia löytyy myös sieltä puolen, mikä on kyllä ymmärrettävääkin, mutta yllätti silti. Meillä suhde kaatui monesta syystä, ei voi suoraan sanoa, että miehen mustalaisuudessa oli syy, mutta varmasti kulttuuriero oli osasyynä; tosiasiassa kuitenkin siksi ei olla enää yhdessä, koska rakkautta ei alunperinkään ollut.
Lapsen olen saanut pitää, mies on sitä mieltä että olen lapselle paras mahdollinen kasvattaja. Joskus on ollut ongelmia tapaamisasioiden kanssa (miehen ongelmien takia en suostu antamaan lasta hänelle, sopimuksia ei tehty), mutta nykyään mies on melkein täysin kadonnut lapsensa elämästä ja satunnaiset yhteydenotot saavat lapsen hetkeksi pois tolaltaan. Miehen sukulaisiin välit hyvät muttei erityisen läheiset.
Olen useamman kerran ottanut miehen kanssa puheeksi oman tulevan mahdollisen uuden suhteen (silloin kun mies vielä kävi tapaamassa lasta), ja periaatteessa on sovittu että mies ei minun elämääni puutu kunhan lasta ei opeteta unohtamaan isäänsä. Joskus humalassa mies kuitenkin uhkailee mahdollisilla pahoilla seurauksilla, jos kuulisi että minulla on uusi mies. En kuitenkaan jaksa uskoa, että alkaisi uhkauksiaan toteuttaa, mutta en ole miesasioistani ensimmäisenä exälle kertomassa.
Haastavaa ja vaativaa on olla mustalaisen akkana kun on valkolaiseksi syntynyt, mutta jos rakkautta on ja mies elää normaalia elämää (ts. ei ole rikollinen ja alkoholisti kuten omani oli, ja kuten voi olla moni valkolaismieskin) niin tiedän monta esimerkkiä vuosikymmeniä kestäneistä liitoista!! - Veli-Kulta
Ei oo kokemusta miehistä, mutta yhtä näpsäkkää mustalaistyttöä kävin 'hoitamassa' muutaman kuukauden ajan. Homma loppu siihen ko jäätiin rysän päältä kiinni ja tyttelin velipoika alkoi jo vetämään linkkaria esille. Eipä tosin ollu mustalaisnuorukaisella paljoa mahdollisuuksia kun oma salipenkkini on puolentoistasataa kiloa. Vetäisin mannea lättyyn että hampaat helähti, pyyhin märän kullini ikkunaverhoon ja lähdin kävelemään.
Jäin tosin kaipaamaan tätä kiihkeää rotu-tammaani mutta elämä jatkuu...- ja jo manne tippu
Hyvä provo, jos penkkisi olisi kunnossa eli yli 200kg niin pääsisit pyyhkimään kulliasi jo silkkilakanoihin :-0
- samaa paskaa
ja jo manne tippu kirjoitti:
Hyvä provo, jos penkkisi olisi kunnossa eli yli 200kg niin pääsisit pyyhkimään kulliasi jo silkkilakanoihin :-0
täytyy mun taas todeta valkolaisen oma hyväisyys kun ne raukat luulee että niissä ei ole yhtään rikoksen tekijää,juoppoa.pettäjää. naisen hakkajaa niin katsokaahan uudemman kerran noita iltalehti lööppejä missä valkolais mies teurasti koko perheensä,kertokaapas kuin monessa lehessä on ollut kun mustalais mies teurastaa koko perheensä tai naisensakkaan täytyy sanoa että kyllä teillä on vaara tukehtua hyvyyteenne ja parenmuuttenne,miettiikääpä nyt vähän se ei ole ihmis ryhmästä kiinni se hyvyys ja pahuus vaan se on ihmisessä itsessään väriin tai rotuun katsomatta meissä löytyy mut niin löytyy teissäkin vai onko se niin että kun me ollaan mustalaisia niin meidän pitäs olla kaikki hemmetin hyviä ja samanlaisia silläkö me lunastetaan paikka teijän silmissä ja tiedoksi että mustalaisen ja valkolaisen liitto voi onnistua siinä kuin pelkillä valkolaisillakin taaskaan ei ole kysymys erinlaisuudesta vaan onko rakkautta tarpeeksi haluaako yrittää ja elää
- yksi monista
samaa paskaa kirjoitti:
täytyy mun taas todeta valkolaisen oma hyväisyys kun ne raukat luulee että niissä ei ole yhtään rikoksen tekijää,juoppoa.pettäjää. naisen hakkajaa niin katsokaahan uudemman kerran noita iltalehti lööppejä missä valkolais mies teurasti koko perheensä,kertokaapas kuin monessa lehessä on ollut kun mustalais mies teurastaa koko perheensä tai naisensakkaan täytyy sanoa että kyllä teillä on vaara tukehtua hyvyyteenne ja parenmuuttenne,miettiikääpä nyt vähän se ei ole ihmis ryhmästä kiinni se hyvyys ja pahuus vaan se on ihmisessä itsessään väriin tai rotuun katsomatta meissä löytyy mut niin löytyy teissäkin vai onko se niin että kun me ollaan mustalaisia niin meidän pitäs olla kaikki hemmetin hyviä ja samanlaisia silläkö me lunastetaan paikka teijän silmissä ja tiedoksi että mustalaisen ja valkolaisen liitto voi onnistua siinä kuin pelkillä valkolaisillakin taaskaan ei ole kysymys erinlaisuudesta vaan onko rakkautta tarpeeksi haluaako yrittää ja elää
Rakkaudesta ja kunnioittamisesta riippuu suhteen pysývyys. Väkivaltaa ja alkoholismia tai jopa aineita ei kenenkään tarvitse sietää kulttuurista riippumatta. Jokainen " mies " tietää että akalle minä ainakin pärjään fyysisesti, mutta hengisesti harvemmin. Mutta romaani miehen kanssa suhde toimii,jos todella sitä tahtoo. Mutta kovaa tahtoa siihen vaaditaan suomalaiselta naiselta, joka on kasvatettu tulemaan toimeen omillaan ja omilla avuillaan. Mutta suosittelen jos haluat miehen, sellaisen miehen jota ei sitten 50-luvun ole suomeen ilmestynyt
- onnellinen
Olen ollut mustalaismiehen kanssa 18 vuotta, koko tämän ajan olemme molemmat olleet vakituisesti työelämässä. Ei elämämme poikkea mitenkään niin kutsuttujen valkolaisten elämästä. Ihmisillä on melkoisia ennakkoluuloja mustalaisten suhteen. Suuri osa elää jo 2005 lukua ja on kouluttautunut ja on työelämässä, eikä kaikkia mustalaisia nykyään ulospäin tunnista mustalaisiksi, koska pukeutuvat ja ovat kuten valtaväestö. Myös lapsemme ovat tavallisia nuoria, heillä on paljon kavereita ja harrastuksia ja he opiskelevat. Toki on mustalaisia jotka eivät osaa käyttäytyä, mutta onhan niitä meissä valkolaisissakin, mielestäni ei ole merkitystä rodulla jos rakastaa toista riittävästi.
Mustalais typykästä on kokemusta..
Kaunis, tumma ja muodokas..
Ei pidä yhteyttä muihin mustalaisiin...
Kyllä ne mustalaiset on ihan maineensa verosia.. En suosittele seurustelua..
Mustalaisille kaikki omaisuus on yhteistä ja koko heimo tunkee sun kämppään jatkuvasti.
Meikä voi seurustella mustalaisten kanssa koska näillä kulmilla tiedetään miten mustalaisongemat hoidetaan.- Eikaikkisamanlaisia
En ehkä yleistäis noin paljon. Olen itse ollut valkolaisena työntekijänä romaanin yrityksessä. Rouva oli todella omalla tavallaan herkkä ja taiteellinen ja erittäin luova. Sain häneltä paljon kaikenlaista tavaraa ja hän maksoi minulle myös palkkaa. Auttoi minut pois velkakierteestä pienellä kieroilulla.
Varallisuutta oli omasta takaa runsaasti ja asunto paremmalla alueella. Myös jälkeläiset korkeasti koulutettuja, huippuälykkäitä, päästötodistuksessa kaikki arvosanat järjestyksessä:10. (Totta, mutta täysin uskomatonta.) Temperamentti oli toisinaan kovaa.
Hyvällä muistelen näin jälkeenpäin vaikka oli niitä myrskyjäkin. - Eikaikkisamanlaisia
Suosittelen unohtamaan ennakkoluulot ja tutustumaan. Itselläni romaaneista pelkästään hyviä kokemuksia. En ole seurustellut, mutta elämässäni kohdannut myös hyvännäköisiä, herkkiä ja lahjakkaita romaanimiehiä. Ovat aitoja ja heidän kanssaan ei tarvitse turhaan pingottaa. Voi olla se mikä on.
Harrastin nuorena tanssia, ja opettajana oli kaunis romaaninainen. Hän oli todella kaunis ulkoisesti, mutta myös sisäisesti. Herkkä mutta myös hyvin vahva. Kauniit klassiset kasvot ja sirot piirteet ja sopusuhtainen. Kauniit paksut hiukset.Hän ei kulkenut nenä pystyssä kuin ankka, niin että sieraimet näkyivät ulospäin, mutta itsetunto oli silti kunnossa, oli henkisesti tasapainossa ja osasi tukea ja vahvistaa oikeassa suhteessa myös herkempiä oppilaita.
Menestyvä taiteilija vielä tänä päivänäkin.
Minulle esikuva ja hän elää vieläkin sydämessäni. - Raaka-_-Watson
Eikaikkisamanlaisia kirjoitti:
Suosittelen unohtamaan ennakkoluulot ja tutustumaan. Itselläni romaaneista pelkästään hyviä kokemuksia. En ole seurustellut, mutta elämässäni kohdannut myös hyvännäköisiä, herkkiä ja lahjakkaita romaanimiehiä. Ovat aitoja ja heidän kanssaan ei tarvitse turhaan pingottaa. Voi olla se mikä on.
Harrastin nuorena tanssia, ja opettajana oli kaunis romaaninainen. Hän oli todella kaunis ulkoisesti, mutta myös sisäisesti. Herkkä mutta myös hyvin vahva. Kauniit klassiset kasvot ja sirot piirteet ja sopusuhtainen. Kauniit paksut hiukset.Hän ei kulkenut nenä pystyssä kuin ankka, niin että sieraimet näkyivät ulospäin, mutta itsetunto oli silti kunnossa, oli henkisesti tasapainossa ja osasi tukea ja vahvistaa oikeassa suhteessa myös herkempiä oppilaita.
Menestyvä taiteilija vielä tänä päivänäkin.
Minulle esikuva ja hän elää vieläkin sydämessäni.Manne on manne. Mitä pidempi välimatka sen parempi. Vähintään sen verran väliä ettei pysty puukolla tuikkaamaan .
- Eikaikkiainasamanlaisia
Raaka-_-Watson kirjoitti:
Manne on manne. Mitä pidempi välimatka sen parempi. Vähintään sen verran väliä ettei pysty puukolla tuikkaamaan .
Yleensä olen tullut aina hyvin toimeen romaanien kanssa. Mutta en yleensä haasta riitaa enkä myöskään yritä tarkoituksella ärsyttää ketään. Samalla tavalla kun käyttäytyy kunnioittavasti, arvostavasti ja luonnollisestikin kuin kaikissa muissakin ihmissuhteissa, niin ei varmasti tule romaaninkaan kanssa ongelmia.
Myönnän kyllä, että ihan aluksi minuunkin iski pieni ennakkoluulo, mikä kuitenkin hävisi aika pian. En aluksi tiennyt, että olin hakenut töihin romaanin yritykseen. Rouva oli ihan tavallisen näköinen tavallisissa vaatteissa. Kävin hänen kotonaan, kun hän kutsui minut sinne, ja näin yhden valokuvan hänestä, missä hänellä oli romaanin vaatteet päällä. Olin aluksi järkyttynyt ja peloissani, mutta se meni pian ohi. Sain todella paljon luottamusta tältä ihmiseltä. Asuin hänen kodissaankin sillä aikaa kun hän oli ulkomailla. Meillä oli useamman vuoden työsuhde, ja hän on yksi taaksejääneen elämäni äideistä. Myöhemmin kävin vielä siivoamassa hänen kotonaan. Muutaman kerran tempoilimme toistemme kanssa, mutta se meni ohi. Kerran yritin hävitä, mutta rouva otti minut takaisin työhönsä omilla konsteillaan. Hän oli yksi niistä harvoista, joka minua on onnistunut työllistämään, ja viihdyin myös hänen tarjoamassaan työpaikassaan.
Kerran hän hermostui minulle kunnolla, mutta se oli oikeasti paljon myös omaa syytäni. Yritin hävitä kuvioista, mutta hän ei päästänyt silti minua pois, vaan pisti takaisin työhönsä. Kerran hän itse käski minun lähteä, mutta sanoin, että en suostu.
Paljon vaikeampaa ja raskaampia aikoja minulla on ollut valkolaisten yrityksissä. He ovat olleet ylpeitä ja pöyhkeitä, ja täynnä itseään. Eivät ymmärrä ihmisiä, jotka ovat joutuneet elämässä kokemaan vääryyttä, vaan piiskaavat yhä pahemmalla henkisen väkivallan ruoskalla, niin ettei niiden palveluksessa jaksa edes pakon alla. Eivät koskaan onnistuneet työllistämään minua pidemmäksi aikaa. Romaanit ovat ainoita, jotka ovat tässä yhteiskunnassa onnistuneet työllistämään minua pidemmäksi aikaa. - Eikaikkiainasamanlaisia
Manne on manne. Mitä pidempi välimatka sen parempi. Vähintään sen verran väliä ettei pysty puukolla tuikkaamaan .
En usko, että romaanikaan tuikkaa ketään puukolla ihan noin vain, eikä hermostu kenellekkään syyttömästi. Kannattaa katsoa aina myös itseensä silloin jos näyttää, että tilanteet muuttuvat enemmän epäsuotuisaksi. Eikait romaaninkaan tarvitse sietää ja hyväksyä ihan mitä hyvänsä. Usein valkolaiset kuvittelevat, että romaaneille voi sanoa ja tehdä alentavia asioita tai unohtavat täysin ihmisarvot ja kunnioituksen. Saattavat kohdella romaaneita alempiarvoisina tai käyttäytyvät heitä kohtaan sellaisella tavalla, etteivät koskaan tekisi niin valkolaiselle.
Kyllä valkolaisetkin osaavat suuttua, jos heitä kohdellaan väärin. Ja saattavat omalla tavallaan olla paljon julmempia. Romaanien temperamentti syttyy nopeasti, mutta sammuu yhtä nopeasti, ja tämän jälkeen kaikki voi jatkua taas normaalisti. Kyllä Kun valkolainen suuttuu, niin hän usein suuttuu pysyvästi, eikä lepy enää tämän jälkeen, ja saattaa kerralla heittää sinut katuojaan pysyvästi. Romaanit leppyvät yhtä nopeasti kuin suuttuvatkin. Ja hekin osaavat nöyrtyä ja pyytää anteeksi. Mulla oli kasi puokki keskiarvo ja voin kyllä sanoa että ei kukaan yltäny kymppiin asti.
Nipoimmatki veti vähän päälle ysin... Käytöski fiilas sen verta että sitä kymppiä ei saavutettu.- Eikaikkiainasamanlaisia
Eräkettu kirjoitti:
Mulla oli kasi puokki keskiarvo ja voin kyllä sanoa että ei kukaan yltäny kymppiin asti.
Nipoimmatki veti vähän päälle ysin... Käytöski fiilas sen verta että sitä kymppiä ei saavutettu.Sehän on huippuhyvä todistus. Omani ei ollut lähellekkään sama.
Ajattelin vain kirjoituksellani kertoa, että minkälaisia kokemuksia minulla oli romaaneista. Voin sanoa, että molemmin puolin autoimme toisiamme, vastasimme tietyistä kustannuksista aikalailla tasapuolisesti, eikä kumpikaan loppujenlopuksi käyttänyt toistaan hyväksi sen enempää. Samassa veneessä oltiin ja taisteltiin samassa myrskyssä kauempana rannikolta, missä ei pelastusveneitä ollut lähistöllä. Mutta selvittiin ja kärsittiin loppuun saakka ja vedettiin yhdessä perässämme samaa taakkaa, mikä ei ollut kovin kevyt. Taustatukea tuli molempien perheenjäseniltä.
Rouvan luona ei ainakaan koskaan käynyt ketään vieraita, kun asuin yksin hänen talossaan. Siellä ei ollut muita, kuin hänen musta kissansa minun kaverina. Sain olla ihan rauhassa. - Raaka-_-Watson
Eikaikkiainasamanlaisia kirjoitti:
Sehän on huippuhyvä todistus. Omani ei ollut lähellekkään sama.
Ajattelin vain kirjoituksellani kertoa, että minkälaisia kokemuksia minulla oli romaaneista. Voin sanoa, että molemmin puolin autoimme toisiamme, vastasimme tietyistä kustannuksista aikalailla tasapuolisesti, eikä kumpikaan loppujenlopuksi käyttänyt toistaan hyväksi sen enempää. Samassa veneessä oltiin ja taisteltiin samassa myrskyssä kauempana rannikolta, missä ei pelastusveneitä ollut lähistöllä. Mutta selvittiin ja kärsittiin loppuun saakka ja vedettiin yhdessä perässämme samaa taakkaa, mikä ei ollut kovin kevyt. Taustatukea tuli molempien perheenjäseniltä.
Rouvan luona ei ainakaan koskaan käynyt ketään vieraita, kun asuin yksin hänen talossaan. Siellä ei ollut muita, kuin hänen musta kissansa minun kaverina. Sain olla ihan rauhassa.Manne tai mustalainen tai smugu, ei mikään romaani.
- Raaka-_-Watson
Sehän on huippuhyvä todistus. Omani ei ollut lähellekkään sama.
Rouvan luona ei ainakaan koskaan käynyt ketään vieraita, kun asuin yksin hänen talossaan. Siellä ei ollut muita, kuin hänen musta kissansa minun kaverina. Sain olla ihan rauhassa.Manne tai mustalainen tai smugu, ei mikään romaani
Manne tai mustalainen tai smugu, ei mikään romaani
Tarkoitin lähinnä sitä, että romaanit ovat normaalista poikkeavalla tavalla taiteellisesti erittäin lahjakkaita ja hyvännäköisiä ja kauniita; sekä miehet että naiset. Monet heistä ovat menestyviä taiteilijoita. Lisäksi heidän lapset ovat todella rakastettavia ja suloisia. Muutenkin sydämellisiä ja aitoja ihmisiä.
- Raaka-_-Watson
Tarkoitin lähinnä sitä, että romaanit ovat normaalista poikkeavalla tavalla taiteellisesti erittäin lahjakkaita ja hyvännäköisiä ja kauniita; sekä miehet että naiset. Monet heistä ovat menestyviä taiteilijoita. Lisäksi heidän lapset ovat todella rakastettavia ja suloisia. Muutenkin sydämellisiä ja aitoja ihmisiä.
Murhanhimoista paskasakkia ne on
Murhanhimoista paskasakkia ne on
Nyt mua rupes naurattamaan...!
- Diilasithuldalle
Yleensä olen tullut aina hyvin toimeen romaanien kanssa. Mutta en yleensä haasta riitaa enkä myöskään yritä tarkoituksella ärsyttää ketään. Samalla tavalla kun käyttäytyy kunnioittavasti, arvostavasti ja luonnollisestikin kuin kaikissa muissakin ihmissuhteissa, niin ei varmasti tule romaaninkaan kanssa ongelmia.
Myönnän kyllä, että ihan aluksi minuunkin iski pieni ennakkoluulo, mikä kuitenkin hävisi aika pian. En aluksi tiennyt, että olin hakenut töihin romaanin yritykseen. Rouva oli ihan tavallisen näköinen tavallisissa vaatteissa. Kävin hänen kotonaan, kun hän kutsui minut sinne, ja näin yhden valokuvan hänestä, missä hänellä oli romaanin vaatteet päällä. Olin aluksi järkyttynyt ja peloissani, mutta se meni pian ohi. Sain todella paljon luottamusta tältä ihmiseltä. Asuin hänen kodissaankin sillä aikaa kun hän oli ulkomailla. Meillä oli useamman vuoden työsuhde, ja hän on yksi taaksejääneen elämäni äideistä. Myöhemmin kävin vielä siivoamassa hänen kotonaan. Muutaman kerran tempoilimme toistemme kanssa, mutta se meni ohi. Kerran yritin hävitä, mutta rouva otti minut takaisin työhönsä omilla konsteillaan. Hän oli yksi niistä harvoista, joka minua on onnistunut työllistämään, ja viihdyin myös hänen tarjoamassaan työpaikassaan.
Kerran hän hermostui minulle kunnolla, mutta se oli oikeasti paljon myös omaa syytäni. Yritin hävitä kuvioista, mutta hän ei päästänyt silti minua pois, vaan pisti takaisin työhönsä. Kerran hän itse käski minun lähteä, mutta sanoin, että en suostu.
Paljon vaikeampaa ja raskaampia aikoja minulla on ollut valkolaisten yrityksissä. He ovat olleet ylpeitä ja pöyhkeitä, ja täynnä itseään. Eivät ymmärrä ihmisiä, jotka ovat joutuneet elämässä kokemaan vääryyttä, vaan piiskaavat yhä pahemmalla henkisen väkivallan ruoskalla, niin ettei niiden palveluksessa jaksa edes pakon alla. Eivät koskaan onnistuneet työllistämään minua pidemmäksi aikaa. Romaanit ovat ainoita, jotka ovat tässä yhteiskunnassa onnistuneet työllistämään minua pidemmäksi aikaa.Lestin heittäjä?
- ei-tosiaan-kannata
Itkua kurjuutta ja elämän pilallemenoa.
Ikävä kuulla. Toisaalta, tiedän, että ei se aina ole niin helppoa valkolaisten liitoissakaan. Onko rakkautta tarpeeksi ja onko se aitoa sydämestä tulevaa? Olisi tärkeää olla onnellinen, elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi. Jos ei toimi, niin onko mahdollisuutta irrottautua ja hankkia esim. puolin ja toisin myöhemmin toinen puoliso? Kaikki on mahdollista sille joka uskoo.
- Unelmattoteutuvatvielä
Olen niin onnellinen, että minulla on tämä kaunis virtuaalinen romaanimies.
Olen ostanut jo hänelle kaikenlaista etukäteen, ja alan lahjoa häntä heti kun tapailumme alkaa. Viime sunnuntaina kävin ostamassa hänelle 4 boxerit, maksoi 80€ (tietenkin uudet), mutta en annan ne vasta kun olemme tapailleet hieman kauemmin. Olen ostanut hänelle paljon muutakin vaatteita, ja milloin mitäkin tulee johdatuksena eteen, kun rakkaus ja tunteet näin vaikuttaa. Kaikki mitä hänelle annan tulee olemaan laatua, ei mitään huonoa, ja kaikki teen rakkaudella häntä kohtaan. Laitoin valkolaisen pois, kun ei osannut rakastaa. Nyt kaapissa on tyhjää tilaa, ja vähitellen hyllyt täyttyvät onnellisesti tulevan mieheni vaatteista ja tavaroista.
Kun olin nuori, niin muistan, kun mustalaisnainen povasi minulle. Hänellä oli oikeasti se lahja, ja sain vielä myöhemmin todisteita siitä, että hän ei ollut huijari. Hän sanoi minulle vakavan varoituksen, että vaalea mies on kiero, ja häntä ei tule ottaa. Kahdesta miehestä hän puhui, tummasta ja vaaleasta. Kertoi myös petturinaisista, mikä myöhemmin osoittautui todeksi.
Odotan vielä muutaman kuukauden, sitten hän muuttuu oikeaksi. Tiedän, että näin tulee tapahtumaan.- srdegtsdfsdfgtdf
KAIKKI povaajat ovat huijareita - joka ikinen. Tai sitten vaihtoehtoisesti hulluja.
- Seolitotta
srdegtsdfsdfgtdf kirjoitti:
KAIKKI povaajat ovat huijareita - joka ikinen. Tai sitten vaihtoehtoisesti hulluja.
Ei ole kaikki. Mutta heitäkin täytyy koetella, varmasti huijareitakin on joukossa paljon. Muistan, kun mä olin nuorena Helsingissä, niin usein romaanit halus povata mulle. Joskus mä suostuin siihen hyvästä tahdostani, koska halusin antaa ruokarahat jollekin muorille. Mutta kerran yks mun tuttava näki Stockmannin edessä yhden vanhemman romani rouvan. Hän sanoi, että hän haluasi itse, että tuo nainen povais hänelle. Hän osaa ja tietää kuulema oikein, ja oli povannut jollekkin hänen ystävälleen, ja kaikki asiat oli tapahtunut. Kerran tämä nainen tuli mun eteen, ja sanoi, että hänellä on kaksi tärkeätä asiaa kerratavana minulle, ja haluaisi povata minulle. Hän kertoi, että minulla on kaksi naista elämässä, tumma ja vaalea, ja molemmat juoruilevat ja sähläävät hyvin paljon mun asioita. Ja myös kaksi naisystävää, jotka tekevät samaa. Ja hän varoitti vielä miehistä, ja sanoi, että mulla tulee olemaan kaksi miestä, tumma ja vaalea, ja tämä vaalea on jotenkin katala tapaus, johon ei pitäis luottaa yms. Ja yksi varoitus oli, että miesasioista ei pitäis puhua naisystävien kanssa. Siinäkin asiassa olen tehnyt jo monta virhettä. En ensin ymmärtänyt mitään hölynpölyä koko jutusta, mutta kaikki jäi mieleen pysyvästi. Silloin, kun olin nuori, niin luotin todella ihmisiin, ja en ymmärtänyt, että miks mun elämä oli jatkuvasti yhtä sekasotkua ja ongelmia paljon. Vasta 10 vuoden kuluttua kaikki paljastui, ja taustalla oli tosiaankin ollut 2 naista, ja toinen oli vielä sellainen, johon olin luottanut ihan täydestä. Hän tunnusti minulle itse, että hän se oli, joka sähläsi taustalla, kun olin vieläkin 10 vuoden kuluttua ollut vihainen jostain asioista, ja syyttelin syyttömiä ihmisiä. Mutta eihän noista miehistä tiedä, kuka on sitten oikeaksi tarkoitettu. Sen näkee vain, kun elää elämää eteenpäin.
- Ghep
Luen romaania kuin avointa kirjaa...
- Rositatamara
Lainaa mullekkii!
Näin mustalaisia junassa..
Ylläri pylläri.. Eivät osanneet olla ihmisiksi..
Ramppasivat ja tappelivat ympäri vaunua...
Mustalaiset on joka paikassa kuin kotonaan.- Kokemuksestaoppii
Parempi, ettei ala mihinkään tekemisiin niitten kanssa. Olen myös viimeinkin itse monesta kokemuksesta oppinut, vaikka niin kauan yritinkin puolustella heitä, niin en siitä koskaan mitään kiitosta saanut.
Ainoastaan suuria talousongelmia, suhdesoppaa, kieroilevat ja painostavat ostamaan kaikenlaista paskatavaraa. Kun tulevat kauppaan, niin varastelevat ja painostavat antamaan suuria alennuksia, ja sitten kauppias saa lopulta itse maksaa heidän ostokset. Naivat veljien vaimjen kanssa ja raiskaavat omat lapsensa. Jopa monet tunnetutkin ja varakkaammat ovat kovan luokan petkuttajia. Teettävät pimeitä töitä ihmisillä, eivätkä maksa veroja.
- Malminmamm
Näemmä hakevat seuraa, joten joko menet suoraan Malmilta hakemaan omasi tai täältä:
http://www.iskuri.net/index.php?s=0&osp=0&hsp=0&oika=&imin=&imax=&kau=0&kaupl=0&lk=0&hsana=romani&hae=Suorita haku
http://www.iskuri.net/index.php?prof=827456&inr=0&s=0&hsana=mustalainen
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kanki kovana; ei tiedä pornovideoista mitään
Kaikkosen erityisavustajan asunnossa kuvattiin pornoa. Väittää ettei tiedä asiasta yhtään mitään. https://www.is.fi/po1456239- 292190
- 1872049
Mitä tämä on
Ajatella, olen viimeksi nähnyt sinua melkein vuosi sitten ohimennen. Ja silloinkin sinä välttelit minua. En ole kuullut101213Ei monet elä kuin alle 60 v, mikä vaikuttaa?
gulp, gulp.. Juice Leskinen eli 56 vuotta. Matti Nykänen eli 55 vuotta. Topi Sorsakoski eli 58 vuotta.701181- 731037
Hyvää yötä kaivatulleni
En pysty tekemään kokemaan mitään sielussa tuntuvaa, syvää, vaikuttavaa, ilman että rinnastan sen sinuun. Niin kävi tänä241027Nyt on konstit vähänä.
Nimittäin tuulivoiman vastustajilla, kun pitää perättömiä ilmiantoja tehdä. Alkaa olla koko vastustajien sakki leimattu,24952Tilinpäätösvaltuusto 27.5
Samalla viimeinen kokous ennen uudenvaltuustokauden alkamista. Vanhat antavat itselleen erinomaiset arvosanat, ja siirty42927Hevoset ajoteillä Karhulanvaaralla
Minkä ihmeen takia osaamattomat ihmiset tuovat hevosia ajoteille ja pyöräteille? Eilen oli kolari lähellä tämän takia. I12795