Kaalikääryleet jauhelihalla ja sienillä täytettyinä ovat hyviä ja samoin kasviskääryleet.

Anonyymi

Perinteisä kaalikääryleitä olen tehnyt kotiruokana... jo muutaman vuoden olen lisännyt myös toisinaan sieniä täytteeseen.

Tänään tein puhtaasti kasviskaalikääryleitä; ruskeasta puuroriisistä ja kuulotetusta sipulista ja kasvisliemessä haudutetuista soijarouheesta, tateista ja vahveroista. Lisäsin täyttäessäni kääryleitä myös vähäsen vegaania tofua täytteen sisään.

Tarkistin suolan tuosta täytteestä ja lisäsin myös ripauksen mustapippuria, tinjamia ja meiramia. Keitin kaalikerän ja irroittelin siitä lehtiä, aina 5-6 kerralla ja täytin ne. Siirsin valmiit kääryleet paistovuokaan ja irroitin seuraavat lehdet... jatkoin kunnes täyte loppui. Valelin kääryleet kaalin keittovedellä ja siirapilla. Lisäksi olin voidellut uunivuokani laktoosittomalla voilla. Sen verran tinkisin täysin vegaanista ruuasta.

Hyviä niistäkin tuli... mutt mulle maistuvat perinteiset kaalikääyeet paremmin.
Kysynnän vuoksi myös täysin kasvispohjaisia on opeteltava tekeään.
Nuoremmat naisethan niitä vaihtoehtoja ovat kyselleet, perinteisten kaalikääryleiden rinnalle... joten, haasteesen kaiketi pitää vastata, kun alalla työskennellään ja asiakkaista aion pitää kiinni.
Mutt silloin se on todella puhdasta kasvisruokaa... ei nilviäisiä, eikä sirkkoja.

ex-trollikka

9

<50

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

vesi kielellä lueskelin. itsetehtyä puolukkahilloa kylkeen...kasvis-syöjät taitaa vaan kärsiä pitkän päälle puutostiloja. ihminen ja karhu on sekasyöjiä, joskus pitää saada lihaa ja kalaa.

• Siin on samassa kaks ainesosaa joita en suuhuni laita: kaali (raakana se kyllä menee) ja sienet.

• Anonyymi

kaalikääryleet on hyviä mutta en ole syönyt tai saanut niitä vuosiin eikö ne ole kaupassa kalliita ja missä se liha on

• Anonyymi

nyt minut saisi ostettua joku sinkkunainen eli olen myytävänä kaalikääryleistä ruskeasta kastikkeesta ja perunoista

• Anonyymi

Ai nami... 🤤

Mä kävin subwaysta hakemassa pitkän täytetyn patongin ja lähikaupasta Fazerin tuttifrutti suklaalevyn. 30 cm on jo syöty ja levy menee puolessa välissä. Olen kuluttanut noi jo tänään ja vähän ylikin. :)

xLiner

• Anonyymi

..ja levykin loppuu, enää 2 palaa jäljellä. Tän hiilaritankkauksen jälkeen tulee uni hetkessä 😊

xL

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

..ja levykin loppuu, enää 2 palaa jäljellä. Tän hiilaritankkauksen jälkeen tulee uni hetkessä 😊

xL

Ei loppunutkaan suklaalevy. Ei maistu viimeinen palanen enää millään, tuli tökki. :)

Jää huomenaamuksi.

xLiner

• Anonyymi

Tällä on kulunut kaksi pullaa, ja muutama suklaapatukka. Huomiselle jää toki yli puolet nameista jäljelle. Täytyyhän toki olla energiaa, kun täytyy käydä reissussa.

• Ja pitikin lukea tämä nälkäisenä...😌😋

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      32
      2871
    2. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      172
      2255
    3. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      61
      2212
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      33
      1968
    5. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1326
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      22
      1313
    7. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      13
      1298
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10