Mitä jos nainen

Anonyymi

on reilusti vanhempi kuin luulit hänen olevan? Miten te miehet suhtaudutte tuohon. Onko positiivista, jos nainen näyttää ikäistään nuoremmalta? Koetteko itsenne kenties jotenkin huijatuksi? Vai mitä?

Oon viimesen vuoden aikana törmänny melko usein tähän tilanteeseen. Miehet olettavat minun olevan kymmenisen vuotta todellista ikääni nuorempi. Kyseessä ovat spontaanit tilanteet, ei mitään teennäistä iän arvailemista. Keskustellaan porukalla jostakin ja minut lasketaan automaattisesti siihen "olet niin nuori, ettet voi muistaa tätä" ryhmään. Olen siis iältäni 39, mutta minut tunnutaan automaattisesti sijoittavan sinne 25 ja 30 väliin. Tavallaan se on tietysti hieman imartelevaa, haluvathan naiset pysyä nuorekkaina. Toisaalta se on myös hieman häiritsevää. Reaktiot oikeaan ikääni ovat kyllä olleet rajastaan ihan positiivisia. Paikoin lähes hellyttävän epäuskoisia katseita ja hämmentyneitä mutku näytät niin nuorelta kommentteja.

21

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Lopeta meikkaaminen ja näytä todellinen rumuutesi. Naiset meikkaa itseään nuoremmaksi.

• Nuorennäköisyys on useimpien toive. Sinua on onnistanut. Voit olla nuori kauemmin, kuin vanhoista tarpeista tehty sisko.

• Anonyymi

Muuten ei haittaa mutta jos seksi ei enää kiinnosta niin ei jatkoon.

• Anonyymi

Olen kypsempi nainen ja minusta on kiinnostuneet 10-18 vuotta nuoremmat. En ole mikään - tai jakkupukunainen vaan ihan normirennosti pukeutuva, enkä mikään WT.

• Anonyymi

Aloittaja tässä ...

Noissa alussa kuvailemissani tilanteissa iällä ei toki ole mitään merkitystä. Ne ovat olleet vain sellaisia verkostoitumisten ja muiden kissanristiäisten porukoita. Olen kuitenkin huomanut, että minusta kiinnostuvat aina vähän itseäni nuoremmat miehet. Sellaiset kolmekymppiset ja vähän päälle. Oman ikäiseni mieltävät minut ilmeisesti turhan nuoreksi :) .

Minua kymmenen vuoden ikäero suuntaan tai toiseen ei haittaa lainkaan. Mitään varteenotettavampaa ei tosin ole vielä osunut kohdalle. Sellaisen huomion olen kuitenkin tehnyt, että keskustelun "valta-asetelma" tuppaa muuttumaan ikäni paljastuessa. Miehet tuntuvat joutuvan jotenkin outoon asemaa ja menevät hämilleen, kun heillä ei enää olekaan sitä muutaman vuoden "ikäbonusta". Heistä tulee yhtäkkiä ujoja pikkupoikia, jotka eivät ole varmoja mitä sanoisivat. Se on kyllä ihan suloista, mutta itsellenikin tilanne on todella outo. Ei ole tippaakaan mitään puuma-tyyppiä, joka ottaisi keskustelun haltuun tuossa kohtaa. Ikäpaljastus ei tunnu vaikuttavan mitenkään miesten kiinnostukseen seuraani kohtaan, mutta ei sitä voi olla miettimättä.

Meikkaamisen vähentäminen tuskin ratkaisisi tätä "ongelmaa". Meikkaan jo muutenkin niin kevyesti. Ehkä jos alkaisin meikata ryppyjä itselleni :D

• Anonyymi

Selvähän tuo on että koska miehet ajattelivat sut nuoremmaksi meneekin sormi suuhun kun olitkin vanhempi. Jos haluaisivat vanhempaa naista niin sitten juttelisivat vanhemmalle naiselle. Kyllä se ikä vaikuttaa oli nuoren näköinen tai ei.

Tottakai sitä kuitenkin jatkaa jutustelua, seksin toivossa joka ikäpaljastuksen jälkeen on entistäkin todennäköisempää toteutua.

• Itsellä on ollut samaa ongelmaa ja se onkin mennyt siihen, että esim. työ- ja opiskelukuvioissa pyrin tuomaan mahdollisimman nopeasti ikäni (49) esiin. Aina kun jätän sen tekemättä itseni ikäiset ja vähän nuoremmat miehet, jotka eivät minua ennestään tunne, ottavat sellaisen isällisen asenteen, joka on välillä hieman häiritsevä. Toisaalta sitä on mukavakin seurata, kun toinen on jotenkin hyväntuulinen, suojeleva ja neuvova, mutta joissakin asioissa tulee sellainen olo, että "mennäänkö jo eteenpäin, mä tiedän tämän, en ole mikään tyttönen". Sama juttu joskus naisilla. On häiritsevää, ja vähän noloa jos oman ikäinen tai jopa nuorempi nainen on "äidillinen" ja antaa ymmärtää, että "sulla on elämä vielä edessä" ja "sinä ehdit kyllä vielä joskus opettelemaan tämänkin jutun, kun olet niin nuori". Kun ei välttämättä ole! Olen melkein toinen jalka haudassa jo:D

Eli suosittelen tosiaan kertomaan iän heti kättelyssä, kun joku sopiva aasinsilta tulee. Se helpottaa montaa asiaa, vaikka siinä nuoren tytön roolissa onkin joskus helppoa ja imartelevaakin, vähän vastuuttomana kaikesta olla. Ilmeet ehkä vakavoituu ja hetken aikaa on tylsempää ja turhankin asiallista, mutta ainakin otetaan tosissaan:)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Selvähän tuo on että koska miehet ajattelivat sut nuoremmaksi meneekin sormi suuhun kun olitkin vanhempi. Jos haluaisivat vanhempaa naista niin sitten juttelisivat vanhemmalle naiselle. Kyllä se ikä vaikuttaa oli nuoren näköinen tai ei.

Tottakai sitä kuitenkin jatkaa jutustelua, seksin toivossa joka ikäpaljastuksen jälkeen on entistäkin todennäköisempää toteutua.

Vai niin:) niinhän sä kuvittelet. Kyllä edelleen itse päätän kenelle haavani avaan:) enkä todellakaan joka jätkällä, joka pyrkii jalkojen väliin. Voin silti flirtata röyhkeästi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittaja tässä...

Olen itse miettinyt, että meneekö se noin. Toisaalta sellainen ujouspuuska ei tunnu selittyvän tuolla lainkaan. Itse taas juttelen yleensä kiinnostavien ihmisten kanssa, en kiinnostavan ikäisten ihmisten kanssa. Miehet ovat tosin kummallisia olentoja, että voi kai sekin olla.

Vai että oikein olisi paremmat mahdollisuudet seksiin iän paljastuttua :D Jos itse etsisin pelkkää seksiseuraa, niin tuskin olisin tätä asiaa kysellyt. Siihen hommaan on tarjokkaita ollut aina liiaksikin asti, joten eipä ne mahdollisuudet siitä paljoa parane.

• Anonyymi

Onhan se vähän huono juttu, ainakin jos mies elättelee toiveita omasta perheestä, kuten monilla miehillä on tapana tehdä. Jos sinulla ei ole erityisiä puumataipumuksia niin kannattaa varmaan keskittyä niihin hieman itseään vanhempiin miehiin. Tuskinpa heillä on mitään sitä vastaan jos nainen on nuorekas - veikkaisin ennemminkin päinvastoin.

• Anonyymi

Tän lapsi- ja perhenäkökohdan mä ymmärrän hyvin. Toisaalta monet miehet ei halua lapsia. Tai ainakin niin ne sanoo. Tunnen kaks, jotka suorastaan pelkää, että joku nainen huijais ne isäksi. Mutta todellakin tää on yks syy, miksi itsellä on ehkä pieni epäilys noin suurta ikäeroa kohtaan. Vaikka alussa homma toimis, niin tuleeko lapsikysymys joskus eteen. Kukaanhan ei voi luvata, etteikö mieli vois muuttua. Toisaalta, eihän sellainen muutaman vuoden vanhempikaan mies ole immuuni lapsiasioiden suhteen. Miehellehän voi vauvakuume iskeä vaikka viiskymppisenä, mistä sen tietää.

Mulle itselleni ikä on melko samantekevää. Tosiaan kymmenen vuotta, sinne tai tänne, ei sen väliä. Exä oli 4 vuotta nuorempi, eikä se näkyny missään meidän elämässä. Puuma -jutulla tarkotan, että en mä jaksais olla mikään kokeneempi äitihahmo kenellekään. Samalta viivalta pitäis lähteä ja niin on hyvä.

Aloittaja

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tän lapsi- ja perhenäkökohdan mä ymmärrän hyvin. Toisaalta monet miehet ei halua lapsia. Tai ainakin niin ne sanoo. Tunnen kaks, jotka suorastaan pelkää, että joku nainen huijais ne isäksi. Mutta todellakin tää on yks syy, miksi itsellä on ehkä pieni epäilys noin suurta ikäeroa kohtaan. Vaikka alussa homma toimis, niin tuleeko lapsikysymys joskus eteen. Kukaanhan ei voi luvata, etteikö mieli vois muuttua. Toisaalta, eihän sellainen muutaman vuoden vanhempikaan mies ole immuuni lapsiasioiden suhteen. Miehellehän voi vauvakuume iskeä vaikka viiskymppisenä, mistä sen tietää.

Mulle itselleni ikä on melko samantekevää. Tosiaan kymmenen vuotta, sinne tai tänne, ei sen väliä. Exä oli 4 vuotta nuorempi, eikä se näkyny missään meidän elämässä. Puuma -jutulla tarkotan, että en mä jaksais olla mikään kokeneempi äitihahmo kenellekään. Samalta viivalta pitäis lähteä ja niin on hyvä.

Aloittaja

Ehkä tässä nykyajassa on lähdetty vähän liian rajusti muuttamaan vanhoja ihan hyviä kaavoja. On aika luontevaa että mies on hieman naista vanhempi ja sillä tyylillä on ennen pärjätty ihan hyvin. Jos vaikka Tinderissä tai nettitreffeissä erehtyy olemaan niin ainakin minun tapauksessa suurin osa yhteydenotoista tai osumista on 5-10 vuotta minua vanhempia naisia. Eihän siinä mitään pahaa tietenkään ole mutta on se vähän hukkaan heitettyä energiaa monissa tapauksissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä tässä nykyajassa on lähdetty vähän liian rajusti muuttamaan vanhoja ihan hyviä kaavoja. On aika luontevaa että mies on hieman naista vanhempi ja sillä tyylillä on ennen pärjätty ihan hyvin. Jos vaikka Tinderissä tai nettitreffeissä erehtyy olemaan niin ainakin minun tapauksessa suurin osa yhteydenotoista tai osumista on 5-10 vuotta minua vanhempia naisia. Eihän siinä mitään pahaa tietenkään ole mutta on se vähän hukkaan heitettyä energiaa monissa tapauksissa.

Mutta vanhemmissa naisissa on paljon leskiä. Miehet kuolevat nuorempina. Jos nainen on vanhempi, niin yhteisiä vuosia voisi ehkä olla enemmän :P

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta vanhemmissa naisissa on paljon leskiä. Miehet kuolevat nuorempina. Jos nainen on vanhempi, niin yhteisiä vuosia voisi ehkä olla enemmän :P

Harva taitaa olla niin pitkäjänteinen ja järkevä että tutustumishetkellä osaa jo miettiä kuolemaa...

• Anonyymi

Aikoinaan kävi niin päin, että nainen, johon 31-vuotiaana tutustuin, oli noin 28-vuotiaan näköinen, mutta yllätys oli melkoinen, kun hän kertoi olevansa 22-vuotias.
      No, ystävyys kuitenkin alkoi, ja parin vuoden päästä avioliitto.

• Mitä vitun väliä sillä on? Jos nainen/mies miellyttää sinua ja sinä häntä, miks mietit ikää?

• Mut toi toinen juttu. Kun seurustelin teinin kanssa, oli siinä oikeesti vähän sellanen, ku en mä haluu olla setä opettaja, mut kun ei hällä ollu elämänkokemusta. Olikin tosi nautittavaa hänen jälkeen seurustella omanikäiseni kanssa. Muistettiin samat tapahtumat ja tapaukset ja sellaset, vaikka ei tietty toisiamme tunnettukaan. Ja nähtiin siks samat asiat eri tavalla.

Ehkä tuon takia en ole kiinnostunut etsimään naista toisesta kulttuurista. Yhdessä sit voidaan käydä etsimässä mitä vain.

• Anonyymi

"Onko positiivista, jos nainen näyttää ikäistään nuoremmalta?"

Tuon voisi analysoida vasta saunassa kovien pitkien löylyjen jälkeen. Harva vastaantuleva haluaa riisua naamionsa ja astua alasti arvioitavaksi. Kauniin kasvoilta ei voita syödä, eikä tehdä paljon muutakaan. Periaatteessa nainen saa olla sen ikäinen kuin on, aina löytyy nuorempia ja vanhempia joten who cares?!

AsianVierestä

• Anonyymi

Jos sellainen on sitten "varaton pehmuste".

• Anonyymi

Siis en voinut olla ihmettelemättä näitä juttuja ja olen ihan samaa miel tuon pitkätukka-68 n kanssa. Ikä on vain numeroita. Jotkut ihmiset on ajatukseiltaan jo ihan mummoja ja pappoja jo parikymppisinä ja jotkut ei vielä ysikymppisinäkään, esim. mun mummo oli ajatuksiltaan ysikymppisenä helkkarin paljon nuorempi kuin omat lapsensa. On siis aivan luonnollista, että ajatuksiltaan nuorempi ihminen viihtyy nuoremmassa seurassa, mutta tämähän on keakiluokkaiselle rahvaalle sangen outo ja paheksuttava ajatus, hyi sentään.
      Mutta alotushan ei koskenut tuota vaan ilmeisimmin ongelmana oli nuorekas ulkonäkö ja mummomaiset ajatukset?

• Anonyymi

Alottaja tässä ...

"Ongelma" oli yksinkertaisesti, että mitä mies mietti tossa tilanteessa. Muutaman kerran tosiaan huomannut, että miehet menevät hämmentyneen sanattomiksi. Jäävät kyllä juttelemaan, katselevat vähän ympyriäisin silmin ja menevät jotenkin liian asiallisiksi. Mietityttää vaan mikä se juttu on. Sellaisetkin miehet, joiden kanssa juttu normaalisti luistaa ja jotka minut jollain tasolla tuntevat. Heidän on ikäänkuin pitänyt kasata itsensä. En ole huomannut naisten reagoivan samalla tavalla ja itselle ihmisten ikä on aika yhdentekevä juttu. Tiedän siis kyllä mitä itse mietin. Sitä ei tarvitse kysyä keneltäkään. Miehet ovat joskus aika mystinen laji :)

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      87
      3675
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      81
      3290
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3122
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      70
      2750
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      50
      2292
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      66
      1849
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      27
      1809
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      36
      1779
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1719
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1678
    Aihe