Mitä tapahtuu modernissa awd autossa tai katumaasturissa jos etuakselilla ja taka-akselilla on erikokoiset renkaat? Esim Dacia duster, VW 4motion, Subaru Forester jne. Osaako niissä auto sopeutua siihen että eturnkaiden ja takarenkaiden halkaisijassa on hieman eroa, vai hajoaako tai kuuluuko joku voimansiirron osa ennen aikaisesti?
Erikokoiset renkaat edessä / takana?
Anonyymi
3
963
Vastaukset
- Anonyymi
Sellaisessa autossa jossa on etu ja taka-akselin välillä viskokytkin, ei kannata käyttää erikokoisia renkaita.
- Anonyymi
Miksi pitäisi käyttää erikokoisia?
- Anonyymi
Keskitasauspyörästö tai mikä viskohärpäke siellä sitten lieneekään kuluu ennenaikaisesti pilalle ja lämpenee turhaan.
Sitten toisekseen ohjauskulmat muuttuvat koska auto on koko ajan johonkin suuntaan kallellaan tavalla, jota ei ei ole otettu huomioon. Vaikuttaa ohjauskäytökseen.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista1018053- 1075657
- 2795003
- 494943
- 763727
- 542940
- 642667
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222508Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292442- 422358