Puoliso ei yritä

Anonyymi

Elämämme on ollut riitojen värittämää koska mieheni eI ole koskaan hankkinut normaalia työtä vaan on ollut naapurissa olevassa pienessä putiikissa niin pienellä palkalla, että juuri on oman elämänsä rahoittanut. Hän on kyllä muuten välillä ollut ahkera kotona ja osaa tehdä romotteja. Kuitenkin perheessäon kolme lasta ja heidän elämää hän ei ole muutakuin joskus vähän sponssannut. Tämä on ollut todella kamalaa kun itse olen halunnut antaa lapsilleni samat mahdollisuudet kuin heidän kavereillaankin on ollut ja heidän kaverit onkin melko hyvätuloisista perheistä. Itse olen saanut hyvät perintörahat millä talomme on rakennettu. Mieheni ei ikinä ole välittänyt kun itse olen tehnyt kahtaa ja joskus kolmea työtä, että saamme lapsemme koulutetuksi. Hänellä on nuoret vanhemmat eikä hekään ole poikaansa koskaan opastaneet mieheksi vaan pitäneet hyvänä poikana kun nii remonttejakin rahoillani tekee. Jos ja kun eromme tulee nii saako hän puolet talosta? Onko oikein?

12

62

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mies riitelee mies sitä ja tätä. Kuulostaa tutulta ite et oo varmaan tehny mitään pahaa. Voi jumalauta toista syyttävä paskakasa.

    • Anonyymi

      On oikein. Väärä on vain asenteesi.

      Minä olen perheen ainoa tulonhankkija, eikä siinä ole mitään väärää.

      • Anonyymi

        Silloin siinä ei olekkaa mitään väärää jos toinen on esim. sairas tai mies, jolle rooli paremmin sopii jos nainen on hoitanut kotia ja lapsia. Se vaan kun tätä on jatkunut ihan koko elämä.Hänen opiskelunsa aikoinaa rahoitin ja ajat jolloin oli monet vuodet työttömänä


    • Anonyymi

      Ei ole mielestäni oikein. Yhteiskunta on epäoikeudenmukainen, kannustaa oikein olemaan luuseri.

    • Anonyymi

      Eikös se avioliitto ole juuri huolehtimista toisestakin niin rahallisesti kuin muutenkin, siksi pysyttelen kyseisestä instituutiosta pois. Vain höynäytetyt haluaa naimisiin.

    • Anonyymi

      Eikä se ole huolehtimista toisesta jos antaa toisen raataa eikä itse huolehdi toimeentulosta muutakuin oman itsensä...onhan siinä lapsetkin

    • Anonyymi

      Missä yksityiskoulussa muksusi ovat , Steiner koulussako ,joka maksaa, muuten Suomessa on ilmainen koulu yliopistotasolle asti.
      Kun eroot, niin sitte olet totaalinen yksinhuoltaja ,ei ole sitte ne miehesikään rahat mukana, ja tietty miehesi saa talosta puolet, ellei teillä ole avioehtoa.
      Ihme kitinää sulla ,monissa avioliitoissa toinen tienaa vähempi ,kun toinen, ja sun miehellä on kuitenkin työpaikka, monilla ei ole ja silti tullaan toimeen.

    • Anonyymi

      Ihme kitinäksi muuttuisi jokaisella naisella joka olisi poikakaverin ensin kouluttanut(halusi muuttaa yhteen nuorena kun itse olin jo töissä) , elättänyt muutaman vuoden kun ei ollut töitä ja lopulta patistettuna saa alipalkatun päivätyön, eikä muuta uskalla hakea. Itse kun olen kova tekemään ja tienaamaan niin maailmamme ei oikein ole kohdannut. Itse haluan matkustellakin joskus ja elää. Jos mielin matkalle niin paljon saa lisätöitä tehdä jos koko perheellä mennään. Rahat on minun hankittava, mieheni ei sitä tekisi.

      • Anonyymi

        No, ei se sinunkaan palkkasi sitte häävi ole, jos lisätyötä joudut tekemään, mene yksin sinne matkalle, älä raahaa, inhoavasi jengiä mukanasi, jätä äijä ja kakrut kotiin.
        Olet katkera ja vihainen ihminen ,katkeruus halveksunta ja viha syö sinua sisältä, sinusta on tullut tyytymätön vanha ämmä.
        Sun kantsii erota ,ennen kun susta tulee kitkerä zombi.
        Sinun puolisosikaan ei ole ansainnut tuolasta katkeraa ämmää, päästä puolisosi myös vapaaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, ei se sinunkaan palkkasi sitte häävi ole, jos lisätyötä joudut tekemään, mene yksin sinne matkalle, älä raahaa, inhoavasi jengiä mukanasi, jätä äijä ja kakrut kotiin.
        Olet katkera ja vihainen ihminen ,katkeruus halveksunta ja viha syö sinua sisältä, sinusta on tullut tyytymätön vanha ämmä.
        Sun kantsii erota ,ennen kun susta tulee kitkerä zombi.
        Sinun puolisosikaan ei ole ansainnut tuolasta katkeraa ämmää, päästä puolisosi myös vapaaksi.

        Rakastan lapsiani, he ovat jo kaikki lähes aikuisia ja hyvin menestyneitä opinnoissa ja töitä ovat ohjeitteni avulla kaikki saaneet. Olen pelännyt juuri, että tulevat siinä suhteessa isäänsä niin olen heitä opastanut tavallista enemmän. Voikin sanoa jos jotain hyvää tässä on ollut niin se että lapset on ainakin koitettu saada vastuunkantaviksi ja onnistuttu siinä.
        Haluan vaan kertoa maailmalle kuinka vastuutonta on jättää vaimo selviämään lähes yksin perheen rahapuolesta. Juuri noin olen ajatellut itsekin erosta, että parempi molemmille puolisoille. Suorastaan ihanaa...meillä voi asiat kylläkin vielä kääntyä kun mies ei halua eroa ja on tehnyt asialle jotain ja saanut uuden työn.


    • Anonyymi

      Pitää se puolisolla olla puolensa Luojan alla. Lähtee muuten asiattomille urille. Keneltäkään ei neuvoa sitten tule.

    • Anonyymi

      Ihminen on kasvatuksen tulos, harmi kun kaikille ei opeteta kunnon arvoja. Siipeilijät on syvältä, miehesi ei oo saanut kunnon kotikasvatusta asian suhteen.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe