Miehen roskaruoka addiktio pilaa suhteen

Anonyymi

Miehellä on addiktio roskaruokaan, joka vaikuttaa jo pahasti suhteeseemme. Mies käy siis vähintään 5 kertaa viikossa mäkkärissä, hesessä tms. ja siihen päälle vielä "tervellisempi" pikaruoka esim. subway patonki useamman kerran viikossa. Pahimmillaan syö hampurilaisaterian useasti päivässä. Useampana päivänä vielä iltakaljat ja sipsipussi tms. herkut vieressä. Vaikutuksen ulkonäköön voitte kuvitella, kun ei harrasta edes liikuntaa. Mies on jo sairaalloisen lihava. Eikä vain se vaikutus ulkonäköön vaan terveyteen. Ennestään on jo todettu rasvamaksa ja lääkäri on varoittanut että maksakirroosi on pian edessä.Luulin että vakava sairaskohtaus (infarkti) olisi saanut "järkiinsä", mutta ei. Tätä menoa mies on haudassa tuota pikaa, sillä jo pelkästään rasvamaksan takia elintapoihin pitäisi kiinnittää huomiota, puhumattakaan että alle keski-ikäisenä sai infarktin. Ei auta että teen aamiaiset valmiiksi ja yritän keretä kokkaamaan joka päivä tavallista kotiruokaa, niin että jäisi vielä miehelle evääksikin. Seksiä ei ole, koska en vain kykene. Siihen vaikuttaa miehen lihavuus ja se ettei häntä kiinnosta oma ulkonäkö, saatikka terveys millään lailla. Ja luonnollisesti mies sanoo että seksittömyys saa syömään. Kierre on valmis. Itse en vain enää jaksa olla koko ajan huolissaan ja nähdä miten mies tuhoaa itsensä. Kyllä, ruualla voi näköjään tuhota itsensä ja parisuhteensa, niin oudolle kuin se kuulostaakin. En vaan enää tiedä mitä tehdä. ggg

117

3684

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Meillä melkeen sama juttu, ei roskaruokaa ,kun joskus, mutta makkaraa joka päivä ,ruoan lisäksi ja viikonloput kajaa, tupakkaa menee aski päivässä.
      Äijä 62 vielä suhtkoht terve, sexi ei ole onnistunut enää moneen vuoteen.

      • Anonyymi

        Painovirhe siis kaljaa viikonloput.


      • Anonyymi

        Miehen oma tilitys.
        Ei makkaraa eikä tupakkaa mutta kaiken vajvuisia alkojuomia päivittäin.
        Vakava herääminen. Ennen 60v ikää ei mikään huvittanut ja kiinnostus seksiinkin oli hiipunut vaikkakaan ei kokonaan kadonnut.
        Verenpaine oli, lääkityksestä huolimatta törkeän ylhäällä.
        Olin ollut nuo edeltävät 3 vuotta eläkkeellä.

        Elämään laatua ja oletettavasti lisäpäiviä intensiivisellä kuntoilulla joka ei salli dokaamista. Hillityn juopottelun rajaan muutamaan, vuosittaiseen jaksoon.
        76v lähestyy ja kaikki toimii. Ainoa joka kaipaa lääkitystä on eturauhanen. Päivittäiset 2 pilleriä takaavat häiriöttömän yöunen useimmiksi öiksi.

        Eikö näissä kokemuksissa olisi motiivia miehellesi kokeiluun. Puolen vuoden alkoton, savuton, terveen ruokailun sävyttämä kuntoilujakso, esimerkiksi 10h/vko, niin pitäisi alkaa tuloksia näkymään ja tuntumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miehen oma tilitys.
        Ei makkaraa eikä tupakkaa mutta kaiken vajvuisia alkojuomia päivittäin.
        Vakava herääminen. Ennen 60v ikää ei mikään huvittanut ja kiinnostus seksiinkin oli hiipunut vaikkakaan ei kokonaan kadonnut.
        Verenpaine oli, lääkityksestä huolimatta törkeän ylhäällä.
        Olin ollut nuo edeltävät 3 vuotta eläkkeellä.

        Elämään laatua ja oletettavasti lisäpäiviä intensiivisellä kuntoilulla joka ei salli dokaamista. Hillityn juopottelun rajaan muutamaan, vuosittaiseen jaksoon.
        76v lähestyy ja kaikki toimii. Ainoa joka kaipaa lääkitystä on eturauhanen. Päivittäiset 2 pilleriä takaavat häiriöttömän yöunen useimmiksi öiksi.

        Eikö näissä kokemuksissa olisi motiivia miehellesi kokeiluun. Puolen vuoden alkoton, savuton, terveen ruokailun sävyttämä kuntoilujakso, esimerkiksi 10h/vko, niin pitäisi alkaa tuloksia näkymään ja tuntumaan.

        Hienoa, että muutos on onnistunut vanhemmalla iällä!

        Olen yrittänyt saada miestä mukaan vaikkapa koiralenkille. Käyn myös itse kuntosalilla ja olen yrittänyt houkutella mukaan. Vaikea uskoa että aikoinaan mies oli itse aktiivinen salilla kävijä. Mies on vasta nelikymppinen, ja haluaisin itse elää aktiivista elämää yhdessä kumppanin kanssa, ja vielä monta vuosikymmentä eteenpäin. Enkä pelätä sitä milloin miehelle puhkeaa maksakirroosi tai tulee uusi aivoinfarkti. Alle nelikymppisenä saatu aivoinfarkti ei edes vaikuttanut elintapoihin millään lailla. Mies käyttää usein syynä sitä että molempiin ed. mainittuihin sairauksiin miehellä on vahva sukurasite (geenivirhe joka altistaa monelle sairaudelle). Eli ettei elämäntavoilla voi niihin vaikuttaa.


      • Anonyymi

        Noista kahdesta tulee leskiä viiden vuoden sisään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa, että muutos on onnistunut vanhemmalla iällä!

        Olen yrittänyt saada miestä mukaan vaikkapa koiralenkille. Käyn myös itse kuntosalilla ja olen yrittänyt houkutella mukaan. Vaikea uskoa että aikoinaan mies oli itse aktiivinen salilla kävijä. Mies on vasta nelikymppinen, ja haluaisin itse elää aktiivista elämää yhdessä kumppanin kanssa, ja vielä monta vuosikymmentä eteenpäin. Enkä pelätä sitä milloin miehelle puhkeaa maksakirroosi tai tulee uusi aivoinfarkti. Alle nelikymppisenä saatu aivoinfarkti ei edes vaikuttanut elintapoihin millään lailla. Mies käyttää usein syynä sitä että molempiin ed. mainittuihin sairauksiin miehellä on vahva sukurasite (geenivirhe joka altistaa monelle sairaudelle). Eli ettei elämäntavoilla voi niihin vaikuttaa.

        Olen puolestasi pahoillani. En katsonut aiheelliseksi mainita, että painoni oli ennen valveutumista 96kg ja ilman varsinaista laihduttamista laski tasaisesti nykyiseen 85kg:oon jonka se oli 50 vuotta sitten.

        Luulisi mieheltäsi löytyvän motiivia muutokseen. Jos ei löydy niin temput ovat vähissä.
        Sukurasitusesta mainitakseni niin minulla todettiin muussa yhteydessä, kymmenisen vuotta sitten, leikkausrajalle laajentunut vatsavaltimo joka lekurin väitteen mukaan puhjetessaan tappaa minut jos en satu olemaan leikkaavan sairaalan parkkipaikalla.
        Oma isäni kuoli sellaiseen 62 vuotisena tehdessään lumitöitä.
        Eipä tämä elintapamuutokseni ole ainakaan kiihdyttänyt poksahdusta. Luulisin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Painovirhe siis kaljaa viikonloput.

        Hankkikaa kasvissyöjämies. Mies joka välittää siitä mitä suuhunsa pistää. Ei mitään tupakkakaljakolesteroli -pommia, jolla verisuonet ovat tukoksissa niin ala- kuin yläpäässäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hankkikaa kasvissyöjämies. Mies joka välittää siitä mitä suuhunsa pistää. Ei mitään tupakkakaljakolesteroli -pommia, jolla verisuonet ovat tukoksissa niin ala- kuin yläpäässäkin.

        Samaa mieltä! Itse olen jostain syystä aina viehättynyt tukevammista, nallekarhutyyppisistä miehistä(kunnes exälläni meni painon osalta överiksi). Nyt minulla on hoikka kasvissyöjä mies, ja voin kertoa että seksi on aivan mahtavaa! Ja sitä on tarpeeksi. Mies on myös fiksu kuin mikä. Kyllä nuo verisuonitukokset vaan vaikuttavat ylä ja alapään toimintaan, se on selvä. Ei enää koskaan makkaraa purevaa miestä minulle!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samaa mieltä! Itse olen jostain syystä aina viehättynyt tukevammista, nallekarhutyyppisistä miehistä(kunnes exälläni meni painon osalta överiksi). Nyt minulla on hoikka kasvissyöjä mies, ja voin kertoa että seksi on aivan mahtavaa! Ja sitä on tarpeeksi. Mies on myös fiksu kuin mikä. Kyllä nuo verisuonitukokset vaan vaikuttavat ylä ja alapään toimintaan, se on selvä. Ei enää koskaan makkaraa purevaa miestä minulle!

        Monta kertaa nuo veget on homoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monta kertaa nuo veget on homoja.

        Sinähän sen kokemuksesta tiedät.


      • Anonyymi

        Niin tiedän.


      • Anonyymi

        Aloittajan tilanne vaikuttaa kurjalta kuten monen Fatchikin puolisonkin. Kun addikti saa vallan, oli kyseessä vaalea jauho, juusto, tomaatti, salaatti, naudanliha tai muu arkinen ”roskaruoka” kuten juuri edellisistä valmistettu hampurilainen, suklaasta nyt puhumattakaan, niin holtittoman lihomisen taustalla on usein juuri ongelma parisuhteen valtataistelussa. On useita tapauksia jossa lihavan äidin lisäksi mies ja lapsetkin ovat vakavasti ylipainoisia tai jopa alkoholin väärinkäyttäjiä. Summarum suhde kuntoon ja läski lähtee selluliitin seurana!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tiedän.

        Naisten kannattaa siis valita hetero kasvissyöjä mies. Edellä kerrotun perusteella ne vasta harvinaista herkkua ovatkin. Heteronaisten kannattaa suosia homoja kumppaniksi ainoastaan vaateostoksille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen puolestasi pahoillani. En katsonut aiheelliseksi mainita, että painoni oli ennen valveutumista 96kg ja ilman varsinaista laihduttamista laski tasaisesti nykyiseen 85kg:oon jonka se oli 50 vuotta sitten.

        Luulisi mieheltäsi löytyvän motiivia muutokseen. Jos ei löydy niin temput ovat vähissä.
        Sukurasitusesta mainitakseni niin minulla todettiin muussa yhteydessä, kymmenisen vuotta sitten, leikkausrajalle laajentunut vatsavaltimo joka lekurin väitteen mukaan puhjetessaan tappaa minut jos en satu olemaan leikkaavan sairaalan parkkipaikalla.
        Oma isäni kuoli sellaiseen 62 vuotisena tehdessään lumitöitä.
        Eipä tämä elintapamuutokseni ole ainakaan kiihdyttänyt poksahdusta. Luulisin?

        Tuota, nyt sulla on ihan oikeasti niin vakava vaiva, että kipinkapin lääkärille. Vatsaaortan puhkeamiselle ei tarvita edes lumikolaa. Se on erittäin vakavaa. Lääkäriin mars ja heti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naisten kannattaa siis valita hetero kasvissyöjä mies. Edellä kerrotun perusteella ne vasta harvinaista herkkua ovatkin. Heteronaisten kannattaa suosia homoja kumppaniksi ainoastaan vaateostoksille.

        Juu, niillä on hyvä maku sekä vaatteissa että sidustamisessa.
        Sitten tuohon itse asiaan. On tullut taivallettua tätä elämää jo jonkin matkaa, mutta en ole ikinä tavannut kasvissyöjämiestä, siis että pureskelis pelkkiä naatteja. Salaattia kyllä lähes kaikki syö, mutta lautasella on kyllä kunnon ruokaa mukana. Tätäkö nyt tarkotetaan vai ehtaa vegemiestä, joka ei suuhunsa laita, kun jurtteja? Jos jurttimiehiä, niin ei niillä riitä energia, kun yhteen varviin.


    • Anonyymi

      Sellaista se on. Nainen jätti minut koska laihduin 30kg. Sanoi että olen liian erilainen , en juonut enää kaljaa, en limsaa. Roskaruokaa en edes syönyt kovin paljon vaan ylipaino tuli limsasta 10 vuoden aikana. Sinäkin varmaan jättäisit miehesi jos se alkaisi syömään terveellisesti. Aloin kuntoilee, ostin kuntopyörän ja poljin sitä 4 kuukauttaa 2 tuntia päivässä ja painoo lähti 25 kg 4 kuukaudessa. Sitten aloin käymään salillakin, olin työtön joten oli aikaa paljon. No muija läksi istten vaan. Nykyään kans kuntoilen mutta se ei naisia kiinnosta. En juo kaljaakaan usein, en ole käynyt baareissa 10 vuoteen. ei naisia kiinnosta raittiimpi mies.

      • Anonyymi

        *naisia ei kiinnosta ex läski. Se jättää jäljet psyykkisesti ja fyysisesti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        *naisia ei kiinnosta ex läski. Se jättää jäljet psyykkisesti ja fyysisesti.

        Naisiinhan se laardi ei jälkiään jätä? Saat tiskata silavas ihan ittekses.


      • Anonyymi

        Naiset nyt on sellaisia että ukkoon kuin ukkoon vaan kyllästyvät.

        Ei miesten pitäisi sitä murehtia. Yksikään yli 40-v. nainen ei ole sellainen jota viitsisi kahdesti vilkaista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naiset nyt on sellaisia että ukkoon kuin ukkoon vaan kyllästyvät.

        Ei miesten pitäisi sitä murehtia. Yksikään yli 40-v. nainen ei ole sellainen jota viitsisi kahdesti vilkaista.

        Miksi mies ei sitten lähde lätkimään, jos yli 40-vuotiaat naiset ovat syvältä? Miksi roikkua epätyydyttävässä seksittömässä suhteessa? Todellisuudessa hyvinkin iäkäs kunnossa oleva nainen päihittää viehättävyydessä itsensä gotletiksi syöneen nuoremman miesraadon. Olen 45-vuotias nainen, ja kelpaan yhä. En ajatellut selibaattiin ryhtyä vain siksi, että biologinen lisääntymisikä on takana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi mies ei sitten lähde lätkimään, jos yli 40-vuotiaat naiset ovat syvältä? Miksi roikkua epätyydyttävässä seksittömässä suhteessa? Todellisuudessa hyvinkin iäkäs kunnossa oleva nainen päihittää viehättävyydessä itsensä gotletiksi syöneen nuoremman miesraadon. Olen 45-vuotias nainen, ja kelpaan yhä. En ajatellut selibaattiin ryhtyä vain siksi, että biologinen lisääntymisikä on takana.

        Pidähän ne housut jalassa. Kuullostat kiimaiselta hutsulta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Naiset nyt on sellaisia että ukkoon kuin ukkoon vaan kyllästyvät.

        Ei miesten pitäisi sitä murehtia. Yksikään yli 40-v. nainen ei ole sellainen jota viitsisi kahdesti vilkaista.

        Eikä tarvi vilkuillakaan. Ekaa kertaa elämässäni saan olla rauhassa. Nautin, kun ei tarvi passata ketään. Ikää minulla ihanat 47v.


      • Anonyymi

        Mistä ne naiset sinut löytävät, jos et missään käy?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikä tarvi vilkuillakaan. Ekaa kertaa elämässäni saan olla rauhassa. Nautin, kun ei tarvi passata ketään. Ikää minulla ihanat 47v.

        Oletko Herra?


    • Anonyymi

      Kylläpä naiset onkin tyhmiä kun valitsee tuollaisia possuja. Vai onko teidät PAKOTETTU menemään naimisiin tai muuhun parisuhteeseen sellaisten kanssa?

      Mutta kyllä niistä oikeasti pääsee eroonkin. Tiedoksi vain.

      • Anonyymi

        Niistä tulee leskiä, niin kun tuo yx jo sanoikin ja ei kestä kauan ,turha enää erota.
        Monet ei ole vielä nuorena olleet "possuja" vaan pikkuhiljaa lihoneet iän myötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niistä tulee leskiä, niin kun tuo yx jo sanoikin ja ei kestä kauan ,turha enää erota.
        Monet ei ole vielä nuorena olleet "possuja" vaan pikkuhiljaa lihoneet iän myötä.

        Kyllä sen possuuden näkee jo nuorena ruumiinrakenteesta. Paksut luut, lyhyet raajat, iso pää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sen possuuden näkee jo nuorena ruumiinrakenteesta. Paksut luut, lyhyet raajat, iso pää.

        Tuo on humpuukia, minun mieheni on pitkä190cm ja silti läski, mutta läskistyi vasta 50 v jälkeen, sairauksien myötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sen possuuden näkee jo nuorena ruumiinrakenteesta. Paksut luut, lyhyet raajat, iso pää.

        Sinä olet sitte sellainen persjalkainen ja isopäinen ,kun noin hyvin tiedät.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sen possuuden näkee jo nuorena ruumiinrakenteesta. Paksut luut, lyhyet raajat, iso pää.

        "Kyllä sen possuuden näkee jo nuorena ruumiinrakenteesta. Paksut luut, lyhyet raajat, iso pää."
        Tuo oli varmaan tyhmin teksti mitä olen täällä lukenut, koskaan. xD


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sen possuuden näkee jo nuorena ruumiinrakenteesta. Paksut luut, lyhyet raajat, iso pää.

        Usein näin on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Kyllä sen possuuden näkee jo nuorena ruumiinrakenteesta. Paksut luut, lyhyet raajat, iso pää."
        Tuo oli varmaan tyhmin teksti mitä olen täällä lukenut, koskaan. xD

        Ajattelin tuntemani läskejä, Tuntomerkit sopivat täsmälleen


    • Anonyymi

      Miten aikuinen mies myös pystyy syömääm pitsaa lounaallla päivästä toiseen mitä seurannut myös kun muilla miehillä fiksummat syömiset.

    • Anonyymi

      Suosittelen arkun ostamista, siihen miehen nimi ja kysymys; normaali vai polttohautaus, yksin vai sukuhautaan?

    • Anonyymi

      Olen 66 vuotias mies.
      Painan 60 kg, olen 180 cm pitkä.
      Minulla ei ole mitään sairauksia.
      En ole oskaan käyttänyt mitään lääkeitä.
      Vaimoni yrittää saada minut puoliväkisin lihomaan.
      Syöttää minulle suklaata iltapalaksi.
      Mistä löytäisin uuden vaimon joka pitäisi hoikasta miehestä ?

      • Anonyymi

        Jätä vaan se nykyinen nyt ja rehellisesti, seläntakaiset suhteet on pahasta. Ala sitten vasta etsimään uutta, vaikka tuo nykyinen selvästi yrittää murhata sinut suklaalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jätä vaan se nykyinen nyt ja rehellisesti, seläntakaiset suhteet on pahasta. Ala sitten vasta etsimään uutta, vaikka tuo nykyinen selvästi yrittää murhata sinut suklaalla.

        Äläs nyt. Tumma suklaa on terveellistä
        Aika erikoista että hoikka mies ei kelpaa
        Kyllä minulle ainakin, en pidä läskisistä


      • Anonyymi

        Hoikka ja naru ovat eri asioita. Kannattaa myös vältellä ulkoilua tuulisella säällä katkeamisvaaran takia.


    • Anonyymi

      Mitä sille enää kokkaat, saahan se aivan liikaakin kaloreita kioskeilta.

      Säästyisi rahaakin.

    • Anonyymi

      Vaimo ei osaa tehdä hyvää kotiruokaa.

      • Anonyymi

        Miekkonen ei osaa kokata.


      • Anonyymi

        Monet miehet ovatkin parempia kokkeja kuin naiset.


    • Anonyymi

      Vaihtoehtoja on kaksi. Joko jätät miehen tai sitten siedät. Joka tapauksessa säästät hermojasi ja aikaasi, kun lopetat hänen paapomisensa. Syökööt itsensä hengiltä. Ruokariippuvuudet voivat olla jopa pahempia kuin päihderiippuvuudet. Itse asiassa voisit edistää miehesi poismenoa kantamalla hänelle herkkuja. Miehesi syö joka tapauksessa itsensä hengiltä, niin kai voit siitä edes hyötyä? Ehkä saat leskeneläkkeen lohdutukseksesi?

      Itse aikanani uskoin, että "toiset vaan ovat lihavia". Sitten olin tekemisissä parin "keskikehonrakentajamiehen" kanssa. Vaikka ruokatavat olivat vain "vähän pielessä", niin ei sitä kestänyt katsoa. Oikeaa ruokaa syötiin hiiren annoksia, karkkihyllyt vetivät kaupassa puoleensa kuin magneetti, energiapitoisia juomia juotiin litrakaupalla, ja jääkaapin ovi oli rasvajälkiä täynnä, kun ruoka syötiin suoraan jääkaapista. Ja se miehen kaljamaha on nolo, kun olen itse minikokoa.

      Nykyinen miesystäväni on laskennallisesti hieman ylipainoinen, mutta ollut samaa painoluokkaa hyvin kauan. Hän syö hallitusti ja ruoka-aikoina. Osaa herkutella sivistyneesti. On ikäistään paremmassa lihaskunnossa. Joka kerta ruokapöydässä ihailen hänen hallittua syömistään. Pelkään kohtuuttomuuden tarttuvan, joten en halua syömishäiriöistä kumppania. Terveitäkin miehiä on olemassa, onneksi.

      • Anonyymi

        Jokainen toki päättää itse, mitä suuhunsa pistää. Moni ei usko ennen kuin on liian myöhäistä tai ennen kuin sairastuu sydän- ja verisuonitautiin. On silti aika sydämetöntä antaa tuollaisia "syökööt itsensä hengiltä"-neuvoja. Ei kukaan halua, että lähiomainen menehtyy ylensyömiseen.

        Suomessa yli 50% aikuisista on ylipainoisia. Miehistä vähintään ylipainoisia on 71,9% ja naisista vähintään ylipainoisia on 63,2%. Miehistä lihavia on 26,1% ja naisista 27,5%. Ylipaino tarkoittaa, että BMI on vähintään 25. Lihavuus tarkoittaa, että BMi on vähintään 30. Kyllähän tuon katukuvassa huomaa. Siihen kun lisää sen, että keskiverto suomalainen nainen tai mies ei ole mitenkään erityisen viehättävä tapaus ulkoisesti, ylipaino tekee se kansastamme kaikkineen erittäin "viehättävän".

        Kohtuuttomuus ravitsemustottumuksissa puoleen tai toiseen on hälyyttävää. Samoin ajattelen tiettyjen ruokavalioiden kannattajista ellei kysymyksessä ole eettiset ja/tai terveydelliset syyt (esim. ruoka-aineallergiat). Yhtä kaikki monelle suomalaiselle tekisi hyvää luopua liiallisesta rasvankäytöstä, sokerista ja vehnästä. Sillä pystyy rajaamaan aika paljon jo turhia kaloreita. Usein kuitenkin helpommin sanottu kuin tehty.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen toki päättää itse, mitä suuhunsa pistää. Moni ei usko ennen kuin on liian myöhäistä tai ennen kuin sairastuu sydän- ja verisuonitautiin. On silti aika sydämetöntä antaa tuollaisia "syökööt itsensä hengiltä"-neuvoja. Ei kukaan halua, että lähiomainen menehtyy ylensyömiseen.

        Suomessa yli 50% aikuisista on ylipainoisia. Miehistä vähintään ylipainoisia on 71,9% ja naisista vähintään ylipainoisia on 63,2%. Miehistä lihavia on 26,1% ja naisista 27,5%. Ylipaino tarkoittaa, että BMI on vähintään 25. Lihavuus tarkoittaa, että BMi on vähintään 30. Kyllähän tuon katukuvassa huomaa. Siihen kun lisää sen, että keskiverto suomalainen nainen tai mies ei ole mitenkään erityisen viehättävä tapaus ulkoisesti, ylipaino tekee se kansastamme kaikkineen erittäin "viehättävän".

        Kohtuuttomuus ravitsemustottumuksissa puoleen tai toiseen on hälyyttävää. Samoin ajattelen tiettyjen ruokavalioiden kannattajista ellei kysymyksessä ole eettiset ja/tai terveydelliset syyt (esim. ruoka-aineallergiat). Yhtä kaikki monelle suomalaiselle tekisi hyvää luopua liiallisesta rasvankäytöstä, sokerista ja vehnästä. Sillä pystyy rajaamaan aika paljon jo turhia kaloreita. Usein kuitenkin helpommin sanottu kuin tehty.

        MBI on lukema joka ei sellaisenaan sovi kenellekään. Voi toimia ainoastaan kiinnostuksen herättäjänä.
        Naisilla ja miehillä erilaiset viitearvot.

        Miehen MBI 29,4. Viitealue 18,5 - 25. Ilmeisesti ikäkorjattu.
        Rasva% = 16,7. Viitealue 10% - 20%.
        Vatsaontelon epäterveellinen viskeraali 74,9. Joku tavoite on =<100 ja tuo lukemani on aivan ikäluokkani alarajalla.

        Missä hitossa ne rasvat ovat jos tuijotetaan MBI tasoon?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MBI on lukema joka ei sellaisenaan sovi kenellekään. Voi toimia ainoastaan kiinnostuksen herättäjänä.
        Naisilla ja miehillä erilaiset viitearvot.

        Miehen MBI 29,4. Viitealue 18,5 - 25. Ilmeisesti ikäkorjattu.
        Rasva% = 16,7. Viitealue 10% - 20%.
        Vatsaontelon epäterveellinen viskeraali 74,9. Joku tavoite on =<100 ja tuo lukemani on aivan ikäluokkani alarajalla.

        Missä hitossa ne rasvat ovat jos tuijotetaan MBI tasoon?

        Se on BMI (Body Mass Index). Ei se BMI kerrokaan aina kaikkea, ei ainakaan lihaksikkaiden osalta. Kuntoilijat on siis aina erikseen. Itse asiassa kaikille, normaalipainoisillekin, tekisi hyvää käydä mittauttamassa se kehon rasvaprosentti. Saattaa yllättää se tulos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen toki päättää itse, mitä suuhunsa pistää. Moni ei usko ennen kuin on liian myöhäistä tai ennen kuin sairastuu sydän- ja verisuonitautiin. On silti aika sydämetöntä antaa tuollaisia "syökööt itsensä hengiltä"-neuvoja. Ei kukaan halua, että lähiomainen menehtyy ylensyömiseen.

        Suomessa yli 50% aikuisista on ylipainoisia. Miehistä vähintään ylipainoisia on 71,9% ja naisista vähintään ylipainoisia on 63,2%. Miehistä lihavia on 26,1% ja naisista 27,5%. Ylipaino tarkoittaa, että BMI on vähintään 25. Lihavuus tarkoittaa, että BMi on vähintään 30. Kyllähän tuon katukuvassa huomaa. Siihen kun lisää sen, että keskiverto suomalainen nainen tai mies ei ole mitenkään erityisen viehättävä tapaus ulkoisesti, ylipaino tekee se kansastamme kaikkineen erittäin "viehättävän".

        Kohtuuttomuus ravitsemustottumuksissa puoleen tai toiseen on hälyyttävää. Samoin ajattelen tiettyjen ruokavalioiden kannattajista ellei kysymyksessä ole eettiset ja/tai terveydelliset syyt (esim. ruoka-aineallergiat). Yhtä kaikki monelle suomalaiselle tekisi hyvää luopua liiallisesta rasvankäytöstä, sokerista ja vehnästä. Sillä pystyy rajaamaan aika paljon jo turhia kaloreita. Usein kuitenkin helpommin sanottu kuin tehty.

        Enpä ole elämäni aikana nähnyt kuin yhden sairaaloisen lihavan ja sekin oli nainen, aika paljon olen ehtinyt näkemään.
        Mikä on ylipaino? Miehet on keskimäärin 180-200 cm pitkiä, moni painaa varmaan 90-130 kg, mutta ovat kumminkin normaalivartaloisen näköisiä, raskas työ pitää kunnossa. Naiset taas lienevät 150-175 cm ja painavat 60-130 kg, mutta naiset tietenkin lihovat herkemmin ja harva tekee raskasta työtä.. No aivan sama, oli mies tai nainen, kun ikää alkaa tulemaan, vauhti hiljenee niin kiloja alkaa kertymään. Harva em säilyy laihana ellei nyt koko suku ole narua.
        Yhtä kaikki. Ei minulla ole minkäänlaista kiinnostusta kyttäillä kenenkään ympärysmittoja kaduilla, mklla on ihan omaa tekemistä.
        "Läski"kirjoitukset on kevään tullen yhtä varma kun koiranpaskakirjpitukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokainen toki päättää itse, mitä suuhunsa pistää. Moni ei usko ennen kuin on liian myöhäistä tai ennen kuin sairastuu sydän- ja verisuonitautiin. On silti aika sydämetöntä antaa tuollaisia "syökööt itsensä hengiltä"-neuvoja. Ei kukaan halua, että lähiomainen menehtyy ylensyömiseen.

        Suomessa yli 50% aikuisista on ylipainoisia. Miehistä vähintään ylipainoisia on 71,9% ja naisista vähintään ylipainoisia on 63,2%. Miehistä lihavia on 26,1% ja naisista 27,5%. Ylipaino tarkoittaa, että BMI on vähintään 25. Lihavuus tarkoittaa, että BMi on vähintään 30. Kyllähän tuon katukuvassa huomaa. Siihen kun lisää sen, että keskiverto suomalainen nainen tai mies ei ole mitenkään erityisen viehättävä tapaus ulkoisesti, ylipaino tekee se kansastamme kaikkineen erittäin "viehättävän".

        Kohtuuttomuus ravitsemustottumuksissa puoleen tai toiseen on hälyyttävää. Samoin ajattelen tiettyjen ruokavalioiden kannattajista ellei kysymyksessä ole eettiset ja/tai terveydelliset syyt (esim. ruoka-aineallergiat). Yhtä kaikki monelle suomalaiselle tekisi hyvää luopua liiallisesta rasvankäytöstä, sokerista ja vehnästä. Sillä pystyy rajaamaan aika paljon jo turhia kaloreita. Usein kuitenkin helpommin sanottu kuin tehty.

        70 % suomalaisista on läskejä , laihdu heti!


    • Anonyymi

      En usko että torjumalla ja motkottamalla asia paranee. Kerro hälle kuinka paljon hän sinulle merkitsee ja miltä sinusta tuntuu elää pelossa että menetät hänet ja keskustelkaa millä yhdessä saatte kierteen katkaistua. Yhdessä lekille, hellyyttä ja sitä seksiäkin. Keskustelkaa ja jos ette pysty kaksin keskustelemaan niin hakekaa ammattiapua.

      • Anonyymi

        Ei tuollaiset kaunopuheet mitään auta kaikkia on kokeiltu, mutta mikään ei auta, ja jos tupakoista jotain sanoo niin suuttuu ja menee kahta kauheammin tupakille ,sama makkarasta ja oluesta, yleensä sanoo että mitä se minulle kuuluu, ja omiapa syön, juon ja tupakoin, ja lisää vielä ,että kyllä se patologi sitte selvittää mihin hän kuoli. Elä sitte tuollaisen kanssa pelossa, että koska jotain tapahtuu, hänen isänsä sai aivohalvauksen 73 v ja siihen kuoli, elämäntavat oli samanlaiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuollaiset kaunopuheet mitään auta kaikkia on kokeiltu, mutta mikään ei auta, ja jos tupakoista jotain sanoo niin suuttuu ja menee kahta kauheammin tupakille ,sama makkarasta ja oluesta, yleensä sanoo että mitä se minulle kuuluu, ja omiapa syön, juon ja tupakoin, ja lisää vielä ,että kyllä se patologi sitte selvittää mihin hän kuoli. Elä sitte tuollaisen kanssa pelossa, että koska jotain tapahtuu, hänen isänsä sai aivohalvauksen 73 v ja siihen kuoli, elämäntavat oli samanlaiset.

        Tupakka on noista paheista pahin, se nyt ainakin pitäis lopettaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuollaiset kaunopuheet mitään auta kaikkia on kokeiltu, mutta mikään ei auta, ja jos tupakoista jotain sanoo niin suuttuu ja menee kahta kauheammin tupakille ,sama makkarasta ja oluesta, yleensä sanoo että mitä se minulle kuuluu, ja omiapa syön, juon ja tupakoin, ja lisää vielä ,että kyllä se patologi sitte selvittää mihin hän kuoli. Elä sitte tuollaisen kanssa pelossa, että koska jotain tapahtuu, hänen isänsä sai aivohalvauksen 73 v ja siihen kuoli, elämäntavat oli samanlaiset.

        Onhan se kamalaa kattoo vierestä kun toinen tuhoaa itseään. Varmasti mietit, että olisiko jokin keino. Mut jos mies ei tule vastaan asiassa, niin hän on varmaan sitten päättänyt elää noin. Se on tuommoinen, ja sellaisena myös pysyy.

        Ehdotan etäisyyttä, koska sinusta tuntuu pahalta olla vierellä. Älä ainakaan enää kokkaile, kun ei vissiin halua sun ruokia syödä. Ja hei, ei ole sun syytä jos et halua seksiä hänen kanssaan. Kyllä vastuu on miehellä.

        T: masennuksen kokenut ja viikonloppujuoppoa vierestä katsonut. Voin samaistua kertomukseesi ja samaistun myös hieman mieheesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se kamalaa kattoo vierestä kun toinen tuhoaa itseään. Varmasti mietit, että olisiko jokin keino. Mut jos mies ei tule vastaan asiassa, niin hän on varmaan sitten päättänyt elää noin. Se on tuommoinen, ja sellaisena myös pysyy.

        Ehdotan etäisyyttä, koska sinusta tuntuu pahalta olla vierellä. Älä ainakaan enää kokkaile, kun ei vissiin halua sun ruokia syödä. Ja hei, ei ole sun syytä jos et halua seksiä hänen kanssaan. Kyllä vastuu on miehellä.

        T: masennuksen kokenut ja viikonloppujuoppoa vierestä katsonut. Voin samaistua kertomukseesi ja samaistun myös hieman mieheesi.

        Kyllä se minun tekemiä ruokia syö, mutta kaikki vihreä jää vain mun syötäväksi, hän ei kuulemma ole mikään pupu.
        Sexi on loppunut jo vuosia sitten, hän ei kykene, eikä edes haluu, yli 40 vuoden tupakointi ja kaljan lipitys viikonloppuisin on tehnyt tehtävänsä.
        Tällä hetkellä hänellä ei ole muuta lääkitystä, kun verenpainelääke, ja mies jää eläkkeelle vuoden vaihteessa, kauhulla ajattelen sitä , jos sitte juo sitä kaljaa joka päivä, kun on yksin viikolla, minä olen vielä töissä pari vuotta, sitte minäkin jään eläkkeelle.
        Nuorena hän ei ollut tuollainen, ja olen asiasta puhunut meitin ainoan tyttäremme kanssa, tytär on sairaanhoitaja, ja on koittanut puhua isälleen järkeä, mutta se ei kuuntele tytärtään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei tuollaiset kaunopuheet mitään auta kaikkia on kokeiltu, mutta mikään ei auta, ja jos tupakoista jotain sanoo niin suuttuu ja menee kahta kauheammin tupakille ,sama makkarasta ja oluesta, yleensä sanoo että mitä se minulle kuuluu, ja omiapa syön, juon ja tupakoin, ja lisää vielä ,että kyllä se patologi sitte selvittää mihin hän kuoli. Elä sitte tuollaisen kanssa pelossa, että koska jotain tapahtuu, hänen isänsä sai aivohalvauksen 73 v ja siihen kuoli, elämäntavat oli samanlaiset.

        Suhteessa molempien asiat tulisi kuulua molemmille. Yhdessä sitä eletään ja samaan suuntaan mennään. Jos mies ei halua, että sä puutut hänen asioihin, niin ei hänelläkään ole oikeutta puuttua hänen tekemisiin. Etsi oma asunto ja muuta mitään sanomatta, jos ei miestäsi kerran kiinnosta yhteinen elämä. 👍


      • Anonyymi
        HOVART75 kirjoitti:

        Suhteessa molempien asiat tulisi kuulua molemmille. Yhdessä sitä eletään ja samaan suuntaan mennään. Jos mies ei halua, että sä puutut hänen asioihin, niin ei hänelläkään ole oikeutta puuttua hänen tekemisiin. Etsi oma asunto ja muuta mitään sanomatta, jos ei miestäsi kerran kiinnosta yhteinen elämä. 👍

        Ei tarvitse, mies joko Sairastuu, tai kuolee, niin minusta tulee leski.
        En enää tässä vaiheessa ala mitään eroja järjestämään, kun kuitenkin ihan mukava mies, kunhan en puutu hänen nautintoaineisiinsa ja niiden käyttöön, loppujen lopuksi se on hänen asiansa miten jatkaa lyhyttä loppuelämäänsä.


    • Anonyymi

      kuulostaa exältä.

    • Anonyymi

      Dr. Now auttaa asiassa. On auttanut pahempiakin tapauksia.

    • Anonyymi

      Mä en ole lihava....voisin alkaa kanssasi suhteeseen

      • Anonyymi

        En minäkään , olen vain liian lyhyt. 😀


    • Anonyymi

      Baine yht läil harrast roskruakka! Miul osi ja kaveril nii et tul eroam.,, erill asumine!!!

    • Anonyymi

      Tapojen koheneminen. Tupakoinnin ja juopottelun syyt löytyvät aina.
      Minulla ei lopettamisen perusteiksi riittänyt rahan meno, ei oman tyerveyden turmeleminen mutta lastenlääkärin lausuma, että lastemme allergiat saattavat muuttua astmaksi hätisti minut ensin tupakalle ulos ja kun se tuntui typerälle niin siirtämään seuraavan sytyttämistä.
      Nyt olen siirtänyt sitä 36 vuotta. Ehdin kärryyttämään ketjussa parikymmentä vuotta.

      Alkoilu jäi pois kun jo alle 60v ikää se alkoi haittaamaan mieskuntoa! Mikä voikaan olla kammottavampaa? Marraskuussa tuohon tulee aikaa 16 vuotta.

      Itse täytyy löytää motiivit! Vaimoni oli sen verran viisas, ettei koskaan motkottanut paheistani, koska hän arvioi oikein reaktioni. "Ja perkele". Minä kun poltan ha ryyppään niin sillä siisti! Itse maksan ja tunnen seuraukset omissa nahoissani!"
      Onneksi verenpainetta ja kolestrolia lukuun ottamatta ei seurauksia ehtinyt tulemaan ja nekin hoituivat tapamuutoksilla puolessa vuodessa.

    • Anonyymi

      Ap:n mies sairastaa kuvauksesta päätellen vähintään keskivaikeaa masennusta. Infarktin jälkeinen depressio, kuolemanpelko ja ahdistus ovat jääneet päälle. Ei tässä nyt elintapaohjeet auta, vaan miehelle pitäisi tehdä psykiatrinen interventio.
      Kuukausi masennuslääkitystä ja keskusteluapua, kenties myös pariterapiaa, sitten saattavat ruokatavatkin pikku hiljaa lähteä korjautumaan.

    • Anonyymi

      Aloittajan kirjoitus voisi olla omani miehen syömistottumusten osalta, alkoa hän ei käytä.

      Mieheni on mielestäni masentunut. Hän on ollut sitä vuosia. En pystyisi elämään hänen elämäänsä viikkoakaan. Hän syö roskaruokaa, suklaata, jäätelöä eikä harrasta edes hyötyliikuntaa. Hän ajaa joka paikkaan autolla. Mies on nyt 50 v ja sydänongelmat alkaneet. Uskon että ensimmäinen infarkti tulee vuoden sisään. Olen yrittänyt kaikki mahdolliset lähestymis- ja tukitavat. Mikään ei auta.

      Elämmekin kahta eri elämää. Minä aktiivista ja onnellista lapsiperhe-elämää, mies omaa alamäkeään. Olen vuosien saatossa päättänyt, että en pilaa omaa ja lasteni elämää hänen vuokseen. Meidän elämämme suunta on toinen.

      Ahmimishäiriö ja bulimia voivat olla tuhoisia sairauksia siinä missä alkoholismi. Aikuista ihmistä ei voi pakottaa lopettamaan itsensä tuhoamista, voi vain estää itselleen käymästä samoin.

    • Anonyymi

      Kaikille masentumista epäileville tiedoksi, että mäkikuismatee auttaa lievään ja keskivaikeaan masennukseen, ilman psyykelääkkeiden sivuvaikutuksia. Saksassa sitä määrätäänkin lääkkeeksi. Suomessa tyhmät läskit ja muut kehishäiriöiset vaikuttavat paitsi omaan ulkomuotoonsa, myös yhteiskunnalliseen epätasapainoon esim. politiikan saralla.

      • Anonyymi

        Nuo uskomuishoidot kannattaa suosiolla jättää erilaisille huuhaa-palstoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo uskomuishoidot kannattaa suosiolla jättää erilaisille huuhaa-palstoille.

        Totta tuo on. Samoin päivittäinen, n.20min kävelylenkki tehoaa lievään ja keskivaikeaan masennukseen paremmin kuin mielialalääkkeet.


    • Anonyymi

      Olen nainen joka luki vain alusta muutaman kommentin. Ihan kauhistuin. Aloittajan mies ja yleensäkin näissä ilmiöissä on kyseessä selvästikin miehen/ihmisen syvällisemmät vaikeudet, masennus. Ei kai tuollaisella läksyttämisellä ja pinnallisella ojennuksella ole mitään merkitystä kenellekään. Ihan ovat kovassa otteessa nämä miehet naisten taholta. Eiks aloittajakaan tiedä, että sydäninfarktilla on jälkeenpäin psyykkiset hankalat vaikutukset, yleisimpänä masennus.

    • Anonyymi

      Roskaruokariippuvuus on todellista, joten kannattaa hakea apua ja pyrkiä itsekin toimimaan siten, että siitä pääsisi eroon, mm jos kotona olisi parempaa vaihtoehtoruokaa.
      Apu on myös tärkeää, sillä se oma jaksaminen on myös tärkeää, jotta prosessi onnistuisi. Uskon, että se syvä alamäki kun voitetaan yhdessä parantaa myös suhdetta, ettei kannata luovuttaa, sillä ei se aina vaihtamalla parane. Nimimerkki kokemusta on.

    • Anonyymi

      Vaikka kuinka haluaisi toiselle hyvää ja hänen terveys huolettaa,on kyseessä aikuinen..Kuten muidenkin addiktioiden kanssa,lopettamispäätös /halu elämän muutokseen pitää tulla itseltä..Mutta tuo määrä mättöä on todella hurja,tervetuloa 2.tyypin diabetes muiden sairauksien lisäksi..Itsellä ykköstyyppiä ja hiilareita pitää joka aterialla laskea..Jos diabeetikon suositeltu hiilarimäärä on 100g/vrk ja yksi hamppariateria itsessään sisältää n.80g hiilareita ja kokonainen pitsa vielä enemmän, niin voit arvata minkä määrän turhaa skeidaa sinne kroppaan tulee ja miten kovalla koetuksella miehen haima on...Mutta jos kerta infarkti ei ole miestä herättänyt eikä kiinnostus elämään ole minkäänlaista,olisi todellakin fiksua koittaa saada puhumaan psykologille. .Masennus on usein piilevä ja sitä ruokitaan epäterveillä tavoilla.

    • Anonyymi

      Masennus ja paha hallitsee miestäsi. Sen kun jollain ihmeen tavalla saisi hoitoon olis toivoa. Vaan miten, otapa yhteyttä jonnekkin alan tahoon ja kysy neuvoa. Et ainakaan häviä mitään.

    • Anonyymi

      Miten mää luulen, että aloittajan oma femppumaisuus sen teidän suhteen pilaa. Otappa peili käteen, osaatko?En tarkoita seinän kokoista peiliä, vaan sellaista pientä käsipeiliä. Menikö naisella jakeluun? Kysy vain tarkennusta jos et ihan ensimmäisellä ymmärtänyt? Setä auttaa kyllä niin kauan, että ymmärrät...

    • Anonyymi

      olit juoppo, lihava tai hyväkuntoinen. jos seksi pelaa niin saat varmasti naista oli suhde kuinka huono tahansa, raha on toinen mikä pitää naisen sylissä. todettu monesti

    • Anonyymi

      Olisko niin että olet läski ja et kestä kun atonis miehesi syö ja liikkuu eikä liho ootko kenties kateellinen miehellesi...

    • Anonyymi

      Minun ex mies oli koko parisuhteemme ajan pulska, mutta nyt laiha uuden puolison kanssa. Katson peiliin :)

    • Anonyymi

      Hei aloittaja!
      Itselläni oli samanlainen turhautuminen taannoin, miehelläni meni pahimmillaan
      ~4-500€ per viikko roskaruokaan :( passitin miehen lääkäriin ja siellä sai lopulta ahmimishäiriö-diagnoosin ja on päässyt terapiaan joka on auttanut paljon. Tsemppiä ja toivottavasti hän saa addiktionsa kuriin.

    • Anonyymi

      Ei se mikään addiktio ole, jos pitää jostain tietystä ruuasta.

    • Anonyymi

      Mieheni harrastaa toisen laidan liioittelua. Raejuustoa, kananmunia, proteiinijauhoja, jotain lutamiinia, vitamiineja ja hivenaineita, lihana etupäässä broileria ja sikaa.
      Rutkasti vihanneksia, kohtuullisesti hedelmiä, kokojyvätuotteita, liioiteltu määrä maitoa.
      Olen joskus mainnut asiasta, että onkohan tuo kaikki tarpeen eläkeläismiehelle mutta en ole tehnyt siitä mitään kynnyskysymystä.
      Kaipaisin kohtuutta.

      • Anonyymi

        Kuulostaa terveellistä kuntoilijan ruokavaliolta. Miten tuo Sinua haittaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa terveellistä kuntoilijan ruokavaliolta. Miten tuo Sinua haittaa?

        Keittiön työpöydän päästä on puoli metriä mieheni törvelöiden täyttämänä.
        Toinen asian on tarpeellisuus? Onhan tuo hössääminen harmittomampaa kuin joku vaihtoehto mutta vastaako tuo tarkoitustaan?
        Kolmas asia, jolle ei enää mahda mitään, ovat menneet vuosikymmenet. Olisi silloin havahtunut terveytensä ja kuntonsa hoitamiseen niin nykypäivä saattaisi olla vähemmän työläs.
        Itse kuntoiluun liittyen. Mies käy salilla viikoittain useita kertoja kyykistelemässä, vetelemässä, ojentelemassa, koukistelemassa ja jotain muuta sen tapaista. Käy aamupäivisin äheltämässä ja on parina viikonpäivänä likimain vetämättömissä kotona.

        Kommentissani tarkoitin vain, että jonkin tason kohtuus olisi paikallaan tässäkin suhteessa varsinkin ottaen huomioon fanaatikon iän.


    • Anonyymi

      Aloittaja kyllä tietää, kuinka tässä tapauksessa tulee toimia. Olet suhteessa luuserin kanssa ja exit-strategia on ainoa oikea vaihtoehto.

    • Anonyymi

      Jätä se ja etsi uus ukko. Muuten kohta vaihdat vaippoja, peset sienellä sänkyyn ja syötät liikuntakyvytöntä läskiä.

    • Anonyymi

      Mies on juuri sellainen millaiseksi vaimo hänet kouluttaa ja tuotteistaa. Jatkuva jäytävä piilonapina ja kyykytys ja tuollainenhan siitä miehestä sitten loppupeleissä tulee.

      • Anonyymi

        Joopa- mies on paatunut siihen, että tuli valittua tympeä eukko......................................


    • Anonyymi

      Sama homma meillä.

      Tosin toisinpäin eli muija näyttää roskaruokaa jatkuvasti, sipsejä, karkkeja, hesepaskaa kaiket päivät. Saa vääntää väkisin urheilemaan, jota tekee todella vähän.

      Sairaalloisen lihava ja anoppina vielä oksettava hössöttäjä, joka kutsuu väkisin joka viikonloppu kotiinsa, tarjoaa karkkeja, sipsipaskaa ja hössöttää lisäksi, että "kaikki on pöydästä syötävä". Ruoat suoöaista ja sokerista paskaa. Täysin aivoton tapaus, saanut avopuoliso kotoaan tältä aivottomalta hössöttäjältä väärät elämänmallit.

      Nytkin ollaan tätä hössöttäjä sosiaalisesta pakosta kuuntelemassa.

      • Anonyymi

        Ja, pakkoko oli valita tuollainen nainen ja anoppi??????? :D


    • Anonyymi

      Mua ei naiset kyykytä, ei sitten millään tavalla. Onneksi oma vaimoke on alistuvainen, illalla haluaa aina piiskaa pylly jne. Nauttii siitä, ja niin minäkin. Välillä haluaa, uskokaa tai älkää ( ihan sama ) ihan remmistä. Lopuksi polvistuu kiltisti eteeni imemään sykkivää jonka jälkeen laukean ihanille söpöille kasvoilleen. Kyllä näin on asetelma pysynyt meillä oikeana.

      Miten tämä eroaa siitä, että pitäisi olla jonkun läskin fempun orjana ja halvennettavana? Ai niin, eroaa se. Minä en halvenna vaimoani millään tavalla, sängyssä meillä on vain vähän omat touhut, ja ne tulee itseasiassa aina hänen aloitteestaan. Femppulehmien mielestä teen varmaan kovin väärin? Mutta arvatkaapa mikä asiassa on kaikista hauskinta : MUA EI KIINNOSTA mitä rekkalesbot on mistäkin asiasta mieltä!

    • Anonyymi

      Ei naisessa vika? Yhteiskunnan vasuri agenda saa varsinkin miehet tuntemaan itsensä ihan huonoksi. Hyvä feministit ym. Olette tuhonneet suomalaisen miehen, toivottavasti tilaamanne ulkomaan vahvistus kultapojat kelpaa. Itselläni ei ole enään mitään kiinnostusta laittaa tikkuakaan ristiin yhteiskunnan puolesta jollaiseksi naiset on Suomen kehittäneet. Teen työni ja lähden, naureskelen sitten Yhdysvalloista käsin.

    • Anonyymi

      Vaikean luontoinen ämmä on kauhistus. itse olen vapaa enkä siedä sanomista. Nianen lentäisi niskapersotteella lähimpään ojaan.

    • Anonyymi

      Syötä sille salaa amfetamiinia. Pieniä määriä, että menee ruokahalu.

      • Anonyymi

        Toimii myös! Aloitin kerran ravinnon vähentämisen amfetamiiniavusteisesti. En dieetannut mutta ei ollut nälkä kunhan pysyi pois ruokapöydästä.
        Muutaman vuorokauden kuluttua elimistö oli tottunut vähäisempään sapuskamäärään ja jatkoin ilman avustetta.
        Paino pysyi tavoitetasolla koska olin eukäteen suunnitellut uuden järjestyksen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toimii myös! Aloitin kerran ravinnon vähentämisen amfetamiiniavusteisesti. En dieetannut mutta ei ollut nälkä kunhan pysyi pois ruokapöydästä.
        Muutaman vuorokauden kuluttua elimistö oli tottunut vähäisempään sapuskamäärään ja jatkoin ilman avustetta.
        Paino pysyi tavoitetasolla koska olin eukäteen suunnitellut uuden järjestyksen.

        Toimi myös minulla. Paino putosi 45 kiloon (180cm) mutta vankilassa saivat nousemaan kymmenellä. Kyllä kannatti se amfetamiini!


    • Anonyymi

      Osta sille kuntopyärä ja pistä se polkemaan sitä, minä laihduin 34 kg omassa olohuoneessa kun ostin kuntopyörän. En minä roskaruokaa syö mutta limsasta lihoin joskus mutta sitte vaan aloin polkemaan.

    • Anonyymi

      Kaksi vaihtoehtoa,joko syö ja nauttii elämästä niin kauan kuin sitä kestää,tai kituuttaa kasviksilla ja elää muutaman vuoden pitempään,Siinäpä pulma.

      • Anonyymi

        Vai muutaman vuoden, jos 50. - 60 v kuolee, niin jos elää terveellisemmin voi elää 30 v kauemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai muutaman vuoden, jos 50. - 60 v kuolee, niin jos elää terveellisemmin voi elää 30 v kauemmin.

        Ei mitään takeita, tuleeko päivääkään lisää, mutta jos tuolla saavuttaa 100 vuoden iän niin onko se sen nautinnoista luopumisen arvoista jos viimeiset 15-20 vuotta makaa jossain ihmettelemässä tulisko jo tällä viikolla joku vaihtamaan vaipat.

        Laatu on määrää tärkeämpää. Mieluummin 50 vuotta täysillä kuin 100v kituen jollain jäniksenruualla.


      • Anonyymi

        Tilanne saattaa olla päin vastoin. Riippuu siitä miten toteuttaa ja miten tulkitsee.

        Poikamiehen rälläysvuodet valtakuntaa vaihdellen. Kaikki muistot eivät ole ylpeilemisen arvoisia mutta kokemuksia kuitenkin.

        Tunnollisena perheen huoltajana vakiintuneet, vastuuntuntoiset vuodet joihin mahtui vaihtelevaa "hauskaakin".

        Aikaiseläköityneenä "hauskanpito" oli päivittäistä ja alkoi näyttää arveluttavia puoliaan.
        Loppuvuosia ajatellen etsin optimia pyrkien "hauskojen" vuosien maksimointiin ja se puolestaan vaatii malttia hauskuudessa. 76v ikäisen ukon on hyväksyttävä tosiasia, että pysyäkssen itse nautintakykyisenä miehelle tärkeässä asiassa on kemiallisen hauskuuden osuutta vähennettävä.
        Mielestäni olen onnistunut kohtalaisen hyvin. Kykenen nautiskeluun ja "nautiskeluun" mutta niiden keskinäistä suhdetta on hiljalleen säädettävä.
        Onnistuu hyvin tavallisella ruokailulla, kohtuullisella ryyppäämisellä ja riittävällä kuntoilulla.
        Sopii minulle. Joku toinen painottaa asiat toisin mutta sehän on ko. henkilön asia.

        Ps. Arkaluontoinen aihe. Asia jota nuorena pitää itsestään selvänä. Nimittäin se, että riittää kun on tavoitettavissa joku haaroista halki ihminen, ei enää ole automaatti parikymmentä vuotta eläkkeellä olleelle ukolle ja 70v vaimon ilahduttaminen ei salli ylenpalttista alkon kanssa törpöttelyä eikä fyysyístä velttoilua. Mutta taatusti on kovempiakin pappoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään takeita, tuleeko päivääkään lisää, mutta jos tuolla saavuttaa 100 vuoden iän niin onko se sen nautinnoista luopumisen arvoista jos viimeiset 15-20 vuotta makaa jossain ihmettelemässä tulisko jo tällä viikolla joku vaihtamaan vaipat.

        Laatu on määrää tärkeämpää. Mieluummin 50 vuotta täysillä kuin 100v kituen jollain jäniksenruualla.

        Ei se ihan noinkaan mene , tunnen monta 80-90 v välillä olevia hyväkuntoisia vanhuksia, ne eivät ole tupakoineet ,eivätkä ryypänneet, hyvä esimerkki vanha äitini, täytti mennä viikolla 90v, asuu yksin, eikä hänellä ole mitään lääkityksiä, ei edes verenpainelääkettä, isäni kuoli pari vuotta takaisin 94 v kotonaan sydän petti.
        Nykyään eletään pitkään terveenä ,jos on hyvät elämäntavat.
        Kumpikaan ei ole / ollut mitään kasvissyöjiä vaan sekasyöjiä ja tupakka ja viina ei kuulu heitin elämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään takeita, tuleeko päivääkään lisää, mutta jos tuolla saavuttaa 100 vuoden iän niin onko se sen nautinnoista luopumisen arvoista jos viimeiset 15-20 vuotta makaa jossain ihmettelemässä tulisko jo tällä viikolla joku vaihtamaan vaipat.

        Laatu on määrää tärkeämpää. Mieluummin 50 vuotta täysillä kuin 100v kituen jollain jäniksenruualla.

        Tupakka , viina ja roskaruoka sekä vielä liikkumattomuus ,ja lihavuus ovat tosi tappavia ennenaikojaan.
        No, jos jonkun mielestä vain tämä elämäntapa tuottaa nautintoa niin antaa mennä vaan , mutta viimeiset vuodet joutuu viettämään sairaalan vuodeosastoilla ja aika " nuorena" jo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei mitään takeita, tuleeko päivääkään lisää, mutta jos tuolla saavuttaa 100 vuoden iän niin onko se sen nautinnoista luopumisen arvoista jos viimeiset 15-20 vuotta makaa jossain ihmettelemässä tulisko jo tällä viikolla joku vaihtamaan vaipat.

        Laatu on määrää tärkeämpää. Mieluummin 50 vuotta täysillä kuin 100v kituen jollain jäniksenruualla.

        Mitä laatua on ylensyönti, lihavuus, tupakointi ja viinaksien kanssa pelaaminen, ei mitään ,tuohon elämäntapaan sairastuu jo nuorena viimeistään keski-iässä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tupakka , viina ja roskaruoka sekä vielä liikkumattomuus ,ja lihavuus ovat tosi tappavia ennenaikojaan.
        No, jos jonkun mielestä vain tämä elämäntapa tuottaa nautintoa niin antaa mennä vaan , mutta viimeiset vuodet joutuu viettämään sairaalan vuodeosastoilla ja aika " nuorena" jo.

        Neuvostoliitto-lehdessä kerrottiin aikoinaan tutkimuksesta, joka oli tehty Gruusiassa ja Azerbaidžanissa. Näissä neuvostotasavalloissa oli havaittu olevan yli 100-vuotiaita kymmenen kertaa niin runsaasti kuin USA:ssa.

        Tutkittiin yli 100-vuotiaitten ja tavallisten ihmisten elintapoja ja elämänhistoriaa. Havaittiin, että näillä ryhmillä mikään ei ollut toisin, mutta yli 100-vuotiaat kuuluivat muutamaan harvaan sukuun.

        Lehden kaneetti oli, että jos haluaa elää pitkään, täytyy syntyä pitkäikäiseen sukuun.


    • Kanteletar, Kolm’ on miehellä pahoa

      Kolm’ on miehellä pahoa,
      Kolme miehen kuolemata:
      Yks’ on vuotava venonen,
      Toinen heittiö heponen,
      Kolmansi äkäinen akka.

      Kyllä mies pahasta pääsi
      Wenehestä vuotavasta,
      Ilman armotta Jumalan,
      Turvatta totisen luojan:
      Wenehen tulessa poltti.

      Vielä mies pahasta pääsi
      Heposesta heittiöstä,
      Ilman armotta Jumalan,
      Turvatta totisen luojan:
      Heposen susille syötti.

      Mutta kaitse kaunis Herra,
      Varjele vakainen luoja,
      Akasta äkisevästä,
      Vaimosta pahatavasta!
      Ei pääse pahasta siitä
      Ilman armotta Jumalan,
      Turvatta totisen luojan;
      Ei taia tulehen luoa,
      Saata ei syötteä susille,
      Kun ei surma suorin tehne,
      Tappane Jumalan tauti.

      • Joillekin tarvitsee myös selityksen. (Tässä en suoraan mainitse kiihkofeministejä, mutta tarkoitan juuri heitä.)

        1. Kirjoitus on 1800-luvulta, eikä kytkeydy nykyiseen aatemaailmaan.

        2. Nykyisin se luetaan myös mutis mutandis, eli muuttujat muuttaen.

        3. Sudet on nykyisin söpöjä luppanoita, mutta silloin kauheita kiiluvasilmäisiä petoja. Tosin vanhan kansan susia on vielä viljalti Lapissa. Kuuluvat aiheuttavan moninmoninkertaisia porovahinkoja, kuin lantalaiset luulevat.

        4. Nykyisin avioro on muuttuneen talousrakenteen ja ihmisten asenteitten takia suotavampi äkäisyyden ratkaisija.


    • Aloitus on hyvä.
      Toivottavasti tasa-arvo mahdollistaa samanlaiset aloitukset myös lihavista naisista ilman että saara särmät tulevat tuputtamaan kehopositiivisuuttaan ja sitä kuinka sisin on tärkeintä. Paksun silavakerroksen läpi on mahdotonta nähdä sisimpään.

    • Anonyymi

      Kyllä syöppöys on yhtä paha sairaus kuin juoppouskin. Toisen nalkutus vain pahentaa. Kyllä asianomaisen on itse jonakin päivänä tajuttava tilanteen vakavuus ja korjattava elämäntapansa.

    • Anonyymi

      Käsitykseni näistä tilanteista on, että toinen osa puoli ei jaksa muuttua ja toinen mahdollistaa tämän. Yleensä ultimaattumit tai väliaikainen ero auttaa tilanteen todellisen vakavuuden näkemisen addiktille.

    • Anonyymi

      Miksi ruokitte provoa, se nauttii siitä kun kommentoidaan satuun.

    • Anonyymi

      Minulla oli tottumista mieheni omituiseen intoiluun.
      Hän kyllä valmistaa meille molemmille sopivat, yhteiset ateriat mutta niiden lisäksi ahtaa suuhunsa kaiken näköisiä sötkötyksiä
      Mielestäni omituisin on raejuusto, oliiviöljy, valkosipuli, sinappi, sinohomejuusto, keitetty kananamuna sötkötys.
      Ymmärrän toki proteiinit ja glutamiinit mutta tuo sekoitus!

    • Anonyymi

      Kolme kirjainta: E R O

    • Anonyymi

      Sama ystävyyssuhteet vanhat ja udet yritäjät.kattu pullakahvi mössöihin tai makiin syömään isot tupla ateriat.Kun samalla hinaala saisi tervelistä itse valittua seisovasta pöydästä esimerkiksi wasabi sushi itis. Sit valitetaan kun on läskiä ja jalat särkee ymm

    • Anonyymi

      Suolistosyövät ovat yleistymään päin. Ruokavalio, jossa vähän ravintokuitua lisää tautien määrää. Voisin sanoa aloittajan ilmoittamaa ruokavaliota hiljaiseksi itsemurhaksi? Halu ja kyky elää puutteellinen. Elämänilo tulee mässäilystä ei liikunnasta eli elämänhalu tyyliin, ei voisi vähempää kiinnostaa- asenne?

      Voisin sanoa kaiken takana olevan rakkauden puute, mut en sanoa, koska itselläkin on sen puute, samoin en osaa ottaa rakkautta edes vastaan nykyisin, silti nautin liikkumisesta, liikun paljon, henkireikä itselle ja suhtaudun elämään positiivisemmin, ennakoiden tällaisia riskitekijöitä.

      Pari kaveria kuollutkin jo, kun heillä ei ollut tällaista ennakoivaa tietoa sisäistettynä. Viina ja roskaruoat ovat niitä joita välttelen, tupakka on ehdoton ei. Elämästä onneksi löytyy paljon parempia vaihtoehtoja, joista elimistö ja minä ihmisenä nautin paljon enemmän. Hyvä mieli terveessä ruumiissa on hyvä tavoite kaikille.

    • Anonyymi

      Mun ex-mies teki sitä, että haki aina jonkun pizzan tai mc:n. Vaikka laitoin ruokaa, niin hoki, ettei ole mitään syötävää. Traumatisoiduin ruuan laittamisesta, koska hän ei nähnyt sitä, että olin 2 tuntia ahertanut, että saatiin terveellistä syötävää. Erottiin lopulta. Olen pikkuhiljaa alkanut taas kokkaamaan. Tein tavallisen makaronilaatikon ekaa kertaa 5 vuoteen. Syötiin viimeistä murua myöden. Toista voi mitätöidä niin monella tavalla. Mitätöintinä tuon itse näen nyt jälkeenpäin. Söin itsekin epäterveellisesti, koska tavallista kotiruokaa hän ei arvostanut. Voin nyt paremmin ja mäkkäreissä yms käyn tosi harvoin.

      Ihmisen pitää ottaa vastuu itsestään. Et sinä voi alkaa harrastamaan seksiä hänen kanssaan siksi, että hän söisi terveellisemmin. Luultavasti siinä kävisi kuitenkin niin, että hän harrastaisi seksiä ja palaisi pian myös vanhaan ruokavalioonsa. Jos ihminen ei näe syytä muuttua, niin hän ei muutu. Muutoksen on aina lähdettävä itsestä.

      Voit itse miettiä millaisen suhteen haluat ja onnistuuko se miehesi kanssa? Jos tuntuu, että erokin alkaa tuntua vaihtoehdolta, niin puhu asiasta miehellesi rehellisesti, että ruoka vaikuttaa suhteeseenne. Jos se ei auta, niin mieti taas uudelleen.

      Itse en enää ikinä suostuisi suhteeseen, jossa syödään suklaata, kuin leipää.

    • Anonyymi

      koodilla 3SNMXD5 4,00 € Wolt-krediittejä jokaista 3 ensimmäistä tilaustasi kohden kannattaa hyödyntää

    • Anonyymi

      Jostain syystä syömishäiriöt liitetään vain murrosikäisiin tyttöihin.
      Se on kuitenkin kansantauti, joka vie monet hautaan ennenaikaisesti.
      Liikasyömistä ei edes pidetä syömishäiriönä, eikä terveydenhoito puutu siihen.

    • Anonyymi

      No jos ne pikaruoat on parempia kun sun kokkaukset?

    Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1117
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      947
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      704
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe