Miten selviätte te, jotka ette mielestänne enää kykene takaisin työelämään? Riski, että joutuisi uudestaan kiusatuksi tuntuisi liian suurelta kestää. Oletteko työkyvyttömyyseläkkeellä, työttöminä, jossain kuntoutuksessa, vai miten selviätte eteenpäin?
Miten kiusatut
25
1819
Vastaukset
- työnhakiajana
menin heti työkkäriin vaikka ole työsuhteessa vielä vanhaan (irti ei kannata itseään sanoa )
Siis nyt olen yhtäaikaa sairaslomalla ja työnhakianan ja odottelen työeläkekassan päätostä kuntoutustuesta tai jopa työkyvyyttömyys eläkkeestä.
Työnhakiaksi kannattee mennä hyvissä ajoin niin ei tule kolmenkuukauden karenssia Kelan rahathan loppuu vuoden jälkeen.
Minulle tehtiin Psygologian testi jossa todettiin pitkäaikainen työpaikka kiusaaminen ( työnantaja ei uskonut ja oli jopa itse mukana siinä)
Se on näyttönä että on jotain tapahtunut kun vien asian oikeuteen ( odottelen vaan nyt miten liiton tuomari lähtee asiaa ajamaan kun yksi kiusaajista oli luottamusmies.) Luottamus mies jopa valisti asianajaaja ettei asiat kuulemma ole niinkuin ne kerron, mielestäni sekin jo jonkin asteista työpaikka kiusaamista.- Nimetön
Miten ihmeessä luottamusmiehet ovat täälläkin niin monessa tapauksessa kiusaajina tai kiusaajien apureina. Luulin, että niin tapahtui vain omassa tapauksessani, mutta se tuntuu olevankin tosi yleistä.
Miten selvitään: kyllä selviäminen lujille ottaa eikä siitä varmaan koskaan pääse yli. Työpaikan vaihto oli minun kohdallani pelastus, vaikkakin ne koetut vääryydet kyllä tulevat mieleen päivittäin ( öisin erityisesti). Traumaterapia oli myös apuna.Sekä oma taistelutahtoni. - Hjalmari
Nimetön kirjoitti:
Miten ihmeessä luottamusmiehet ovat täälläkin niin monessa tapauksessa kiusaajina tai kiusaajien apureina. Luulin, että niin tapahtui vain omassa tapauksessani, mutta se tuntuu olevankin tosi yleistä.
Miten selvitään: kyllä selviäminen lujille ottaa eikä siitä varmaan koskaan pääse yli. Työpaikan vaihto oli minun kohdallani pelastus, vaikkakin ne koetut vääryydet kyllä tulevat mieleen päivittäin ( öisin erityisesti). Traumaterapia oli myös apuna.Sekä oma taistelutahtoni.Kosta niille kusipäille eroamalla liitosta ja liittymällä Ytk:aan.
- todella raskaasti kiusattu
Hjalmari kirjoitti:
Kosta niille kusipäille eroamalla liitosta ja liittymällä Ytk:aan.
Uskomatonta tämä on, mutta juuri luottamusmies on myös omalla kohdallani ollut pahin kiusaaja. Järkyttävää jos uskaltaisin kaiken kertoa. Ehkäpä sitten uudessa kirjassani kerron. Halpamaista nimittelyä ja räkyttelyä, todellista kiusaamista kymmeniä vuosia. Kuka sitä kestää??? Olisi liiton lakimiehelle asiaa, mikäli hän on puolueeton.
- Hjalmari
todella raskaasti kiusattu kirjoitti:
Uskomatonta tämä on, mutta juuri luottamusmies on myös omalla kohdallani ollut pahin kiusaaja. Järkyttävää jos uskaltaisin kaiken kertoa. Ehkäpä sitten uudessa kirjassani kerron. Halpamaista nimittelyä ja räkyttelyä, todellista kiusaamista kymmeniä vuosia. Kuka sitä kestää??? Olisi liiton lakimiehelle asiaa, mikäli hän on puolueeton.
Liiton lakimiehet eivät koskaan ole puolueettomia.
- todella raskaasti kiusattu
Hjalmari kirjoitti:
Liiton lakimiehet eivät koskaan ole puolueettomia.
Olet kokenut juuri samaa kuin minäkin. Yöllä tulevat ikävät muistot uniinkin.
Voi miten pirullisia voivat ollakin aikuiset ihmiset. En sanoisi heitä ainakaa tovereiksi.
Mitenkähän tuo Lipponenkin sanoi porukkaansa tovereiksi, vaikka itse on ollut juuri pahimpia työläisen sortajia.
Siis harjoittanut pääministerikautenaan oikeistolaisempaa politiikkaa kuin mikään muu puolue.
Näin näyttää taphtuneen myös monien luottamusmiesten osalla. Luottamuksen ja ylennyksen saatuaan he luulevat olevansa johtajia.
Kuitenkin heidän pitäisi olla meidän tuunareiden rinnalla tasavertaisena ja tasapuolisena toverina sekä tukijana. todella raskaasti kiusattu kirjoitti:
Olet kokenut juuri samaa kuin minäkin. Yöllä tulevat ikävät muistot uniinkin.
Voi miten pirullisia voivat ollakin aikuiset ihmiset. En sanoisi heitä ainakaa tovereiksi.
Mitenkähän tuo Lipponenkin sanoi porukkaansa tovereiksi, vaikka itse on ollut juuri pahimpia työläisen sortajia.
Siis harjoittanut pääministerikautenaan oikeistolaisempaa politiikkaa kuin mikään muu puolue.
Näin näyttää taphtuneen myös monien luottamusmiesten osalla. Luottamuksen ja ylennyksen saatuaan he luulevat olevansa johtajia.
Kuitenkin heidän pitäisi olla meidän tuunareiden rinnalla tasavertaisena ja tasapuolisena toverina sekä tukijana.Koko elämän.
Aina tulee hetkiä, kun joku asia muistuttaa kiusaamisesta vielä vuosienkin päästä.
Itselläni kesti yli 5 vuotta päästä yli, vuoden jatkuneesta koulukiusaamisesta.
Luulin päässeni eroon kiusaamisesta ja vannoin, etten anna kenenkään enää kiusata itseäni.
Ikävä kyllä siihen ei aina voi itse vaikuttaa ja 5 vuotta myöhemmin olin kiusattuna työpaikallani.- mielessä?
HCD kirjoitti:
Koko elämän.
Aina tulee hetkiä, kun joku asia muistuttaa kiusaamisesta vielä vuosienkin päästä.
Itselläni kesti yli 5 vuotta päästä yli, vuoden jatkuneesta koulukiusaamisesta.
Luulin päässeni eroon kiusaamisesta ja vannoin, etten anna kenenkään enää kiusata itseäni.
Ikävä kyllä siihen ei aina voi itse vaikuttaa ja 5 vuotta myöhemmin olin kiusattuna työpaikallani.Aivan. Mutta miten selviätte taloudellisesti, jos ette pysty tekemään töitä? Itse olen ollut koulukiusattu yläasteella ja lähes koko ammatillisen koulutuksen ajan, myöskin sen jälkeen lyhytaikaisissa työpaikoissa koin kiusaamista. Tuleva toimeentulo vain hirvittää.
- ei mistään tietoa
mielessä? kirjoitti:
Aivan. Mutta miten selviätte taloudellisesti, jos ette pysty tekemään töitä? Itse olen ollut koulukiusattu yläasteella ja lähes koko ammatillisen koulutuksen ajan, myöskin sen jälkeen lyhytaikaisissa työpaikoissa koin kiusaamista. Tuleva toimeentulo vain hirvittää.
vuodenvahteen jälkeen en ole saanut mistään mitään..asiat seisooo. Voimia pitäis löytää asioiden hoitoon . kaikki käy niin hitaasti.. en kyllä paljoa jaksa välittäää.., onneksi vielä olen tullut omillani toimee.. mutta ymmärrän niitä joilla ei mitään kuinka paljon se ahdistaa vielä kaiken tämän lisäksi....itseäkin ahdisti taloudellinen tilanne jossain vaiheessa mutta olen vaikka ennen syömättä kuin menen enää kiusattavaksi
- helinä
Ei voi kuin toivoa että huomenna olisi jo vähän paremmin niin sen täytyy olla...uskoa huomiseen muuten ei jaksa.Meillä asiat on viety perheessä niin pitkälle että "ooppera"kaupunki saa jäädä..ja lukiessani paikallista lehteä aika moni muukin on päättänyt niin,,kaupungin työilmapiiri "haisee"Aviomiehestä tulee "viikonloppu"isä mutta hän ei koe sitä ongelmaksi vaan on itsekkin kyllästynyt täällä vallitsevaan ilmapiiriin.Hänellä on täällä valtion työpaikka ja kun tiedän että hän pitää työtovereistaan ja siellä ei ole mitään niin kademielin kuuntelen miten heillä on asiat hyvin.Mutta emme koe muuta vaihtoehtoa nyt ja on ihana palata sinne mistä tulimme ystävien luo takaisin.KIUSATULLE eli minulle ei vaihtoehtoja anettu koti siis myyntiin ja pois täältä yrittämään unohdusta ja paremman huomisen alkua!
- kaiken kokenut
Onko kyseessä Savonlinnan kaupunki? Onko sielläkin kierolaista savolaisuutta? Se kateus se kateus on monesti syynä ilmapiirin huonouteen, sekä vallitseva epäoikeudenmukaisuus ja perättömiä juoruilevat ihmiset.
- Helinä
kaiken kokenut kirjoitti:
Onko kyseessä Savonlinnan kaupunki? Onko sielläkin kierolaista savolaisuutta? Se kateus se kateus on monesti syynä ilmapiirin huonouteen, sekä vallitseva epäoikeudenmukaisuus ja perättömiä juoruilevat ihmiset.
Kyllä se niin on.Kun eilen taas kuulin ystävältäni että täältä on lähdössä sosiaalipuolelta moni pois pisti jotenkin vihaksi...eikö kukaan tajua että olisi aika todella tehdä jotain mutta niin kaavoihin kangistunut on tämä yhteisö että tuskin onnistuu.Panin myös merkille että lähtijät ovat usein tänne muualta tulleita eli täällä ei hyväksytä sitä että olet erilainen luonteeltasi ja kenties toisit uusia ajatuksia arkeen.Itse halusin hakea ammatillista tietoa opiskelun avulla lisää ja työtoverit jotka olivat olleet ilman lisä koulutusta viroissaan jo vuosia katsoivat pitkin nenänvartta minua ja se lisäsi vettä myllyyn KATEUS SE KATEUS eli olisi pitänyt vaan olla.Niinpä ja suhteilla on myös suuri osuus työpaikkojen jaossa esim.nuorten kesätyöpaikat menevät väistämättä jollekkin kaupungin "silmäätekevän"lapselle...tuon kuulin kun kävin kaupungintalolla muissa merkeissä niin puhuivat siellä että meidän "Matti"pääsi ilman hakua sinne ja sinne jne....lista olisi loputon.Hallituksissa ja valtuustoissa on samat ihmiset ja muutosta ei tapahdu...kaupungin laitosten esimiehiä ja heidän ystäviään!!!Ja kun jollakin on "hyväveli"suhteet eli ruskea kieli saavat kaiken haluamansa omalle työpaikalleen säästöpäätöksistä huolimatta mutta eihän siitä ääneen puhuta!!!!Eli mieluummin pois ja äkkiä SIVISTYKSEN pariin.
- mafiaa
Helinä kirjoitti:
Kyllä se niin on.Kun eilen taas kuulin ystävältäni että täältä on lähdössä sosiaalipuolelta moni pois pisti jotenkin vihaksi...eikö kukaan tajua että olisi aika todella tehdä jotain mutta niin kaavoihin kangistunut on tämä yhteisö että tuskin onnistuu.Panin myös merkille että lähtijät ovat usein tänne muualta tulleita eli täällä ei hyväksytä sitä että olet erilainen luonteeltasi ja kenties toisit uusia ajatuksia arkeen.Itse halusin hakea ammatillista tietoa opiskelun avulla lisää ja työtoverit jotka olivat olleet ilman lisä koulutusta viroissaan jo vuosia katsoivat pitkin nenänvartta minua ja se lisäsi vettä myllyyn KATEUS SE KATEUS eli olisi pitänyt vaan olla.Niinpä ja suhteilla on myös suuri osuus työpaikkojen jaossa esim.nuorten kesätyöpaikat menevät väistämättä jollekkin kaupungin "silmäätekevän"lapselle...tuon kuulin kun kävin kaupungintalolla muissa merkeissä niin puhuivat siellä että meidän "Matti"pääsi ilman hakua sinne ja sinne jne....lista olisi loputon.Hallituksissa ja valtuustoissa on samat ihmiset ja muutosta ei tapahdu...kaupungin laitosten esimiehiä ja heidän ystäviään!!!Ja kun jollakin on "hyväveli"suhteet eli ruskea kieli saavat kaiken haluamansa omalle työpaikalleen säästöpäätöksistä huolimatta mutta eihän siitä ääneen puhuta!!!!Eli mieluummin pois ja äkkiä SIVISTYKSEN pariin.
Suomen pitäisi olla mafiasta vapaa maa ,vaan taitaa olla niin että on niitä pahimpia . Täällä mafia vaan niin piilossa ja siihen kuulumattomat niin alistettuja etteivät saa asiaansa kuuluviin.
Pitäiskö ottaa oikein asia esille eu.ssa
Tämä pienten paikkakuntien ja vähän isompienkin ihmissuhde peli on ihmisarvoa loukkaavaa. Kaikki ei ole läheskään samalla viivalla täällä syntyperä ja vanhempien asema vaikuttaa kaikkeen.
Muualta muuttaneena olen törmännyt mitä räikeämpään rasismiin (sairaslomalla henkisestä kiusaamisesta) ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET LÄHTEKÖ MUKAAN JOS TYÖPAIKKOJA SIIRRETÄÄN PAKOLLA PIENILLE PAIKKAKUNNILLE . Työpaikkasi voi vaan taata työtä sinulle joka siirryt työpaikkasi mukana mutta perheenjäsenesi onkin sitten tuuliajolla. Kunnan ja valtion hommin ei ole kateuden myötä asiaa ja muutenkin tehdään myyräntyötä ettet pääse minnekkään muuallekaan. - jude
mafiaa kirjoitti:
Suomen pitäisi olla mafiasta vapaa maa ,vaan taitaa olla niin että on niitä pahimpia . Täällä mafia vaan niin piilossa ja siihen kuulumattomat niin alistettuja etteivät saa asiaansa kuuluviin.
Pitäiskö ottaa oikein asia esille eu.ssa
Tämä pienten paikkakuntien ja vähän isompienkin ihmissuhde peli on ihmisarvoa loukkaavaa. Kaikki ei ole läheskään samalla viivalla täällä syntyperä ja vanhempien asema vaikuttaa kaikkeen.
Muualta muuttaneena olen törmännyt mitä räikeämpään rasismiin (sairaslomalla henkisestä kiusaamisesta) ÄLKÄÄ HYVÄT IHMISET LÄHTEKÖ MUKAAN JOS TYÖPAIKKOJA SIIRRETÄÄN PAKOLLA PIENILLE PAIKKAKUNNILLE . Työpaikkasi voi vaan taata työtä sinulle joka siirryt työpaikkasi mukana mutta perheenjäsenesi onkin sitten tuuliajolla. Kunnan ja valtion hommin ei ole kateuden myötä asiaa ja muutenkin tehdään myyräntyötä ettet pääse minnekkään muuallekaan.Miten sait sairaslomaa? Ja kuinka paljon? Itse olen työttömänä nyt, mutta en ole valmis uuteen rumbaan.
- on vakavaa
jude kirjoitti:
Miten sait sairaslomaa? Ja kuinka paljon? Itse olen työttömänä nyt, mutta en ole valmis uuteen rumbaan.
Se kuuluisaksi tullut Savon mafia on tunnettu. Muualta tulleita ei hyväksytä. Oman navan tuijottajat ja välistä vetäjät, tai aidan alittajat ovat tunnettuja.
- mafiaa
jude kirjoitti:
Miten sait sairaslomaa? Ja kuinka paljon? Itse olen työttömänä nyt, mutta en ole valmis uuteen rumbaan.
löin eräs päivä vaan hanskat naulaan kesken työpäivän kun en enää jaksanut vittuilua... Marssin työterveys huoltoon .. Olen ollut saikulla jo toista vuotta .. eläkepaperit vetämässä.
Elämällä on muutakin annettavaa kuin v...uilun kuuntelua ja sortamista päivästä toiseen.
Rakastakaa itseänne sen verran ettette alistu tuollaiseen, siitä vaan sairastuu väistämättä ajanoloon masennukseen... mafiaa kirjoitti:
löin eräs päivä vaan hanskat naulaan kesken työpäivän kun en enää jaksanut vittuilua... Marssin työterveys huoltoon .. Olen ollut saikulla jo toista vuotta .. eläkepaperit vetämässä.
Elämällä on muutakin annettavaa kuin v...uilun kuuntelua ja sortamista päivästä toiseen.
Rakastakaa itseänne sen verran ettette alistu tuollaiseen, siitä vaan sairastuu väistämättä ajanoloon masennukseen...Ei kannata yleistää.
Sitä mafiaa on kaikkialla suomessa.
Eikä sitä tee joku tietty alue vaan tyhmät ihmiset, jotka ovat jakaantuneet melko tasaisesti koko suomen alueelle.- työttömänä
mafiaa kirjoitti:
Rakastakaa itseänne sen verran ettette alistu tuollaiseen, siitä vaan sairastuu väistämättä ajanoloon masennukseen...Voikohan työtön saada sairaslomaa? Tuntuu vähän pelleilyltä olla "työnhakijana" vaikka tietää, ettei pystyisi tarjottuun työhön.
- Näyttelijä
työttömänä kirjoitti:
Voikohan työtön saada sairaslomaa? Tuntuu vähän pelleilyltä olla "työnhakijana" vaikka tietää, ettei pystyisi tarjottuun työhön.
Ei missään tapauksessa pidä ilmoittaa että on sairas. Voipihan sitä näytellä tervettä, ellei selkä ole kokonaan taitoksissa.
Itse olisin joskus halunnut tehdä töitä ja paljon, mutta nyt ei huvita. En enää jaksa laukata haastatteluissa ja työnhauissa. - Syvästi kiusattu
Näyttelijä kirjoitti:
Ei missään tapauksessa pidä ilmoittaa että on sairas. Voipihan sitä näytellä tervettä, ellei selkä ole kokonaan taitoksissa.
Itse olisin joskus halunnut tehdä töitä ja paljon, mutta nyt ei huvita. En enää jaksa laukata haastatteluissa ja työnhauissa.Aloittaja kyseli miten te kiusatut selviätte, tai olette selvinneet?
Vastaus: Kokonaisuutena huonosti. Päivät ja yötkin mietin kuka kiusasi ketä ja miten?
Miten minua kiusattiin? - Mitätöimällä ihmisarvoni täydellisesti mitä ihmeellisin konstein. Se on aivan uskomatonta miten aikuiset ihmiset kehtaavatkin.
Se on kuulkaa kova juttu kunhan joskus paljastan, ellen äkkiä kuole.
Asia voi mennä vaikka eduskunnan oikeusasiamiehelle tai Ey:n tuomioistuimeen. Tällä tavalla kuin minua ei saa ketään kohdella, kun miten minua kohdeltiin.
Siinä kyllä kiusaajien housut rupeaa tutisemaan ja saattaa lusikallinen ripulia ruiskahtaa puhtaille housuille pelkästä säikähdyksestä. - Muttakun
Näyttelijä kirjoitti:
Itse olisin joskus halunnut tehdä töitä ja paljon, mutta nyt ei huvita. En enää jaksa laukata haastatteluissa ja työnhauissa.Sehän on väärin työvoimatoimistoa kohtaan, jos ei mielestään kykene esim. kiusaamiskokemuksien takia heti työhön, mutta on muka työnhakijana. Sitä kuuluu ennemmin sairaslomalle. Tästä onko kokemuksia?
- sair.lomalainen
Syvästi kiusattu kirjoitti:
Aloittaja kyseli miten te kiusatut selviätte, tai olette selvinneet?
Vastaus: Kokonaisuutena huonosti. Päivät ja yötkin mietin kuka kiusasi ketä ja miten?
Miten minua kiusattiin? - Mitätöimällä ihmisarvoni täydellisesti mitä ihmeellisin konstein. Se on aivan uskomatonta miten aikuiset ihmiset kehtaavatkin.
Se on kuulkaa kova juttu kunhan joskus paljastan, ellen äkkiä kuole.
Asia voi mennä vaikka eduskunnan oikeusasiamiehelle tai Ey:n tuomioistuimeen. Tällä tavalla kuin minua ei saa ketään kohdella, kun miten minua kohdeltiin.
Siinä kyllä kiusaajien housut rupeaa tutisemaan ja saattaa lusikallinen ripulia ruiskahtaa puhtaille housuille pelkästä säikähdyksestä.Vaihtelevasti pärjätään täälläkin. Olen ollut pois työstä 3/02 alkaen ja paluuta sinne ei enää ole. Sain lopputilin, en päässyt enää edes vak.yhtiön ehdottamaan työkokeiluun, josta ei työnantajalle olisi ollut mitään kuluja. Ja taustalla on kiusaaminen, työuupumus. Tutkimuksen mukaan työpaikalla on hyvä henki, pomo on hyvä jne. Kiusaaja ei myönnä tehneensä mitään, joten yksin olen ongelmassa. Liitolta ei saa apua, on kuulemma vanha asia, eli kiusaamisasiassa vanhenemisaika on 2 vuotta. Siinä vaiheessa en olisi vielä jaksanut asiaa edes selvitellä. Työntekijä on heikoilla 1 vuoden sair.loman jälkeen, eli kun sain lopputilin 6 kk irtisanomisajalla, ei minulle kuitenkaan tarvinnut maksaa palkkaa tuolta ajalta, koska en ollut työnantajan käytettävissä työvoimana. Takana hyviä työvuosia reilusti yli 30 vuotta.
- menee
Muttakun kirjoitti:
Sehän on väärin työvoimatoimistoa kohtaan, jos ei mielestään kykene esim. kiusaamiskokemuksien takia heti työhön, mutta on muka työnhakijana. Sitä kuuluu ennemmin sairaslomalle. Tästä onko kokemuksia?
tiedä sitten mitä tilastoja kaunistellaan. Eli itse sain ensin työnantajalta 3 kk sair.ajan palkkaa, sitten Kelalta enimmäisajan , sitten vak.yhtiltä pätkinä kuntoutustukea, kunnes päättivät lopettaa sen maksun ja kun muualta et rahaa saa, on ilmoittauduttava työkkäriin työnhakijaksi, jotta liitto maksaa ansiosidonnaista. Sitä en vielä tiedä mitä sitten, kun sekin on käytetty, siihen menee vielä muutama kk. Sair.loma on toistaiseksi, ollut jo pitkään. Eläkehakemukseen sain kielteisen vastauksen, valitus on Vak.oikeudessa, kestää toista vuotta ennenkuin tieto sieltä tulee. Ja jos vastaus on kielteinen, tämä rumba alkaa kai alusta. Työkkäristä ei liene tapana tarjota töitä tällaisille sair.lomalaisille, mutta tää on norm.kuvio kuitenkin. Itse olen synt. vika vuonna, en pääse tähän eläkeputkeenkaan.
- kääntyä
menee kirjoitti:
tiedä sitten mitä tilastoja kaunistellaan. Eli itse sain ensin työnantajalta 3 kk sair.ajan palkkaa, sitten Kelalta enimmäisajan , sitten vak.yhtiltä pätkinä kuntoutustukea, kunnes päättivät lopettaa sen maksun ja kun muualta et rahaa saa, on ilmoittauduttava työkkäriin työnhakijaksi, jotta liitto maksaa ansiosidonnaista. Sitä en vielä tiedä mitä sitten, kun sekin on käytetty, siihen menee vielä muutama kk. Sair.loma on toistaiseksi, ollut jo pitkään. Eläkehakemukseen sain kielteisen vastauksen, valitus on Vak.oikeudessa, kestää toista vuotta ennenkuin tieto sieltä tulee. Ja jos vastaus on kielteinen, tämä rumba alkaa kai alusta. Työkkäristä ei liene tapana tarjota töitä tällaisille sair.lomalaisille, mutta tää on norm.kuvio kuitenkin. Itse olen synt. vika vuonna, en pääse tähän eläkeputkeenkaan.
Ymmärsinkö oikein, olet nyt samaan aikaan sairaslomalla ja tavallaan työkkärin listoilla?
Eli s.loman jälkeen ansiosidonnainen jatkuu. Itse olen työkkärissä "työnhakijana" mutta haluaisin hakea sairaslomaa asiani takia. En vain tiedä, yksityiseltäkö vai mlt:sta.. - sair.lomalla
kääntyä kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein, olet nyt samaan aikaan sairaslomalla ja tavallaan työkkärin listoilla?
Eli s.loman jälkeen ansiosidonnainen jatkuu. Itse olen työkkärissä "työnhakijana" mutta haluaisin hakea sairaslomaa asiani takia. En vain tiedä, yksityiseltäkö vai mlt:sta..olen ja työkkärissä kirjoilla, saan liitolta ansiosidonnaista vuoden verran vielä, Sinä aikana pitäisi tulla Vak.oikeudelta päätös vak.yhtiön kielteisestä eläkepäätöksestä tehtyyn valitukseen.Jos vastaus on kielteinen, alkaa tämä joillain tapaa uudelleen. Mutta toivon vastauksen olevan myönteinen, koska sai.lomaa on jatkunut yli 3 vuotta ja työpaikastani sain lopputilin. Mielenterv.tston asiakkana olen tällä hetkellä, ihan aluksi menin tietenkin työterv.lääkärin pakeille. Jaksamista, voimia, kannustusta tämä asia kyllä kaipaa, koska ei oikein kukaan tiedä mitään. "Harjoittelemalla oppii" - ainakin kantapään kautta näitä asioita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala
Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka1313109EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!
Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje402961- 1051351
Empaattisuus ja suoruus.
Tässä tullut noita pehmeitä asioita pohdittua, mutta toisaalta olen myös yksinkertainen mies. Pidän suoruudestakin. Mi1371081Kristillinen kaste annetaa upotuskasteena
Kristillinen upotuskaste perustuu juutalaiseen mikve-kasteeseen, jossa upottaudutaan veden alle kokonaan. Paavali vertas1621057Koko kansan kaste Punaisen meren ylityksen aikana
Koko Israelin 2,5 milj.kansa sai kasteen ja Pyhän Hengen lahjan ylittäessän Punaisen meren. 1.Kor.10 1 Sillä minä en ta3661047- 60987
Sijaiskasteet kuolleitten puolesta
Paavali teki Korintossa sijaiskasteita kuolletten puolesta eli ns. Mormoninkasteita. 1. Kor. 15:29 Mitä muutoin ne, j373959- 41787
Sä saat mut tuntemaan
Jotain sellaista mitä ei saisi tuntea mutta må en mahda tälle mitään. Mulla on ikävä niitä meidän katseita ja sitä tunne22763