Toyota floppasi täydellisesti TM:n vertailussa

Anonyymi

Super tehotykki Corolla floppasi täydellisesti TM:n vertailussa! Vaikka mukana ei ollut parhaita kilpailijoita menestys oli kehno! Tm moitti karmeaa rengasmelua ja hirveää moottorin jyrinää. Kulutus ei ollut kovin hyvä ja suorituskyvyssä hävittiin 1,5 litran pikkumoottorisille. Ja kun ajettavuus on mitä on niin ei voi kehua.

99

916

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lisäksi ylläpitokulut ovat hirveää katseltavaa ja kun auto ruostuu kahdessa vuodessa niin Toyota on tehnyt tapansa mukaan surkeaa työtä!

    • Nyt kaikki muut turvat tukkoon. Tämä ketju olkoon osoitettu MINUN keskustelulle ITSENI kanssa.

      • Anonyymi

        Ota nyt ne lääkkeesi vihdon ja heti, meno alkaa olla niin pimeää.


      • Anonyymi

        Eikö totuus ollut jo etukäteen kaikkien tiedossa, Tojo on meluisa tuhnu, Halpuutettu tusina-auto.


    • Anonyymi

      Aika hyvin skodalta, malli on jo monta vuotta vanha ja ensivuonna tulee uusi octavia. Sen jälkeen ero vaan kasvaa corollaan verrattuna ja myyntiin tulee myös ladattava hybridi.

      • Anonyymi

        Jos 2 tunnin sähkötolpat ja täysin sähköttömät parkkipaikat ensin päivittyy.


    • Anonyymi

      Hurjin asia mikä tuossa iski silmille oli ylläpitokulut jotka on Toyotalla todella kalliit verrattuna muihin.
      Voittaja Skoda on vanha malli ja Toyota ei uutuudella päässyt kuin lähelle ja voitti vain nuo surkeimmat vanhukset.
      Täytyy tunnustaa etten uskonut Toyotalta näin hyvää tulosta. No kun otetaan mukaan tulevaisuus, eli ruostuminen niin.....

      • Anonyymi

        Toyotalla on oivallettu, että jälkimarkkinointi kannattaa parhaiten. PAras tuotto saadaan, kun Tojon omistaja maksaa paljon tiheään tehtävistä huolloista.


      • Anonyymi

        Kyllä noilla ulosmyyntihinnoilla on pakko tehdä voittoa. Samaa bulkkia kun suolletaan pihalle ilman variaatioita hintaa pitäisi saada aikalailla alas.
        Nyt kuitenkin vielä aivan poskettoman kallis.


    • Anonyymi

      Toyotan uusi malliversio on aina vain samaa vanhaa bulkkikamaa ohuiden peltien ja kovamuovien alla.

    • Anonyymi

      Kun vielä ottaa huomioon, minkälaisilla Toyotalaseilla testaajat noita testaa, niin on selvää että Tojota on koko vertailun häviäjä! TM:n on vain annettava pisteitä, ettei mainostulot vaarannu.

      • Anonyymi

        Toyotalla tulee noita testi floppeja vuodesta toiseen ei mitään uutta tällä saralla ..ompa siinä taas teroilla mahtavien selitysten paikka kun uusi malli ei pärjää etess vanhoille malleille..


      • Anonyymi

        Vertailusta toiseen pahnanpohjimmaisena.


      • Anonyymi

        Ai taasko tohjolota on viimeinen. No sen arvas!


    • Anonyymi

      Mikä ihmeen tehotykki Corolla. Nyt saivat todella pitkästä aikaa kulkineena aikaiseksi millaisia muilla ollut jo vuosia.
      Muilla merkeillä onkin sitten mahdollisuus valita pellin alle tehokkaampaa jos sille tarvetta.

    • Anonyymi

      No kyllähän tuo nyt kokonaisuutena kohtuullinen suoritus oli. Voittajaan (Skoda) nähden Toyotassa parempaa oli kaupunkiajo, kulutus ja ääritilanteet, muissa osioissa Skoda parempi tai tasapisteissä. Toisaalta jälleen kerran huomattiin miten hyvä kokonaisuus Skoda on, yli 6 vuotta vanha malli ja selvästi vielä halvin auto ja silti voittaa vertailun.

      • Anonyymi

        Eihän Sokotassa mutta vikaa ole kuin umpisurkea voimansiirto.

        Silti, jos omalla rahalla ostaisin niin ei konserniautoa ei tule itselle ikinä.
        Nykyinen liisari Inglostadilainen riittää varsin hyvin kokemuksena.


    • Anonyymi

      Miltä tuntuu ajella uudella tykki toyota corolla farmari hybrid 2,0, Kun valoissa vierelle tulee skoda octavia 1,5 ja et kerkkiä vaan katselet skodan hienoja takavaloja harmittaako. Toyota 2,0 0-100 8,8s 180 skoda octavia 0-100 8,6 200 .Tykki toyota hybrid haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.höööööööööööööööööööööööööööööööööööööööööö käkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkääkäkäkäkäkäkäkäkäkäääääääääk

    • Anonyymi

      Kestotesti tulee olemaan vielä karumpaa luettavaa....

      • Anonyymi

        Eiköhän sillä Corolla saada se 60 000 km mittariin. Luultavasti siinä se 4-5 vuotta menee Toyotan normaaleilla ajosuoritteilla.
        Kestotesti tulisi olla 300tkm jotta jotain oikeasti selviäisi mutta kuka odottaa 20 vuotta testiä. Ja toisekseen prosentuaalisesti niille kilometreille ei kovin moni Tojo pääse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eiköhän sillä Corolla saada se 60 000 km mittariin. Luultavasti siinä se 4-5 vuotta menee Toyotan normaaleilla ajosuoritteilla.
        Kestotesti tulisi olla 300tkm jotta jotain oikeasti selviäisi mutta kuka odottaa 20 vuotta testiä. Ja toisekseen prosentuaalisesti niille kilometreille ei kovin moni Tojo pääse.

        Ei löydy ketään niin masokisti kuka ajaisi samalla Toyotalla 300 000 kilometriä.


      • Anonyymi

        Onhan niitä. Toyota-omistajaa houkuttelee aina se jälleenmyyntiarvon säilyminen. Tojokuski kestää kolisevaa, epämukavaa ja rumaa ajokkiaan vuodesta toiseen, koska edessäpäin häämöttää taivasosa ja palkinto: salaperäinen jälleenmyyntiarvo!


    • Anonyymi

      Eihän Skodassa muuta vikaa ole kuin se, että se on VW tekemä itäauto.

      • Anonyymi

        Onhan se Škodakin toki länsiauto verrattuna Toyotaan joka on ties missä Venäjällä ja Turkissa kyhätty kaukoitä-kehitysmaa-auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se Škodakin toki länsiauto verrattuna Toyotaan joka on ties missä Venäjällä ja Turkissa kyhätty kaukoitä-kehitysmaa-auto.

        Huomasin muuten purettuani Volkkarini laturinhihnan kiristäjän hihnapyörän laakerissa luki made in Turkey. Mutta mikäs siinä, kun hyvin kesti sen 12 vuotta ja yli 200tkm.


    • Anonyymi

      Juuri oli kuitenkin havaittu toyota suosituimmaksi merkiksi, ohitti mersun, syy kestävyys luotettavuus jne

    • Anonyymi

      Mikä siellä testissä järjestys ja piste ero ku en oo vielä lukenu.

      • Anonyymi

        Octavia 8,9
        Corolla 8,8
        Focus 8,6
        Proceed 7,8
        Qashqai 7,5


      • Anonyymi

        Mikään auto ei ole päässyt lähellekkään noin lähelle Octaviaa missään vertailussa kuin Corolla, joten aika kova luu on kyseessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Octavia 8,9
        Corolla 8,8
        Focus 8,6
        Proceed 7,8
        Qashqai 7,5

        No on pieni ero.mitätön suorastaan kun muistelee miten ocu aikaisemmin pärjännyt.
        Tuo focus ihmetyttää kun kehuvat sitä niin kovasti.
        Mikä siinä tökki? Pitänee ostaa lehti ja lukea


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No on pieni ero.mitätön suorastaan kun muistelee miten ocu aikaisemmin pärjännyt.
        Tuo focus ihmetyttää kun kehuvat sitä niin kovasti.
        Mikä siinä tökki? Pitänee ostaa lehti ja lukea

        Focus hävisi seiskalla sekä kiihtyvyydessä että kulutuksessa. Kannattaa ottaa M6-laatikko.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No on pieni ero.mitätön suorastaan kun muistelee miten ocu aikaisemmin pärjännyt.
        Tuo focus ihmetyttää kun kehuvat sitä niin kovasti.
        Mikä siinä tökki? Pitänee ostaa lehti ja lukea

        TM:n edellisessä farmaritestissä Golf hävisi melkein pisteellä Octavialle.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Focus hävisi seiskalla sekä kiihtyvyydessä että kulutuksessa. Kannattaa ottaa M6-laatikko.

        Ei kukaan enää osta manuaaliaskilla olevaa auto eikä myös dsg pommeja


    • Anonyymi

      Upouusi tohjo ei pärjännyt vaan jäi toiseksi vanhalle Oculle. Focus jöi niukasti Toyotalle mutta Toyota oli 5t kalliimpi, paöjon rumempi ja kuten kestotestissä tullaan havaitsemaan että kestävyys ei ole lähelläkään Fordia. Ottqisin Focuksen koska vaan ennen rujoa corollaa.

      • Anonyymi

        Active varustetasossa hinta ja laatu kohtaavat ehkä paremmin kuin testatussa Stylessä...siinä on myös järkevämpi 16" rengaskoko.


      • Anonyymi

        Ai Focus kauniimpi? Sillähän on naamakin kuin hämmästyneellä sammakolla.


      • Anonyymi

        Fordin tapauksessa kestotesti tulee olemaan hupaisaa luettavaa. Vikaa, vikaa...


    • Enkös minä käskenyt ettei tähän minun omaan ketjuun saa kirjoittaa. Nyt on ainakin neljä kirjoittelijaa sotkenut minun keskustelua itseni kanssa.

    • Anonyymi

      Toyota teki parhaat autot 90 luvulta - 2000 luvun alkuun. sen jälkeen ne on olleet turkkilaisia passkoja.

      • Anonyymi

        Äläs nyt, kun hyvin kesti Volkkarissakin 12 vuotta ja yli 200tkm laturinhihnan kiristäjän made in Turkey hihnapyörän laakerikin.


    • Anonyymi

      Miltä tuntuu ajella uudella tykki toyota corolla farmari hybrid 2,0, Kun valoissa vierelle tulee skoda octavia 1,5 ja et kerkkiä vaan katselet skodan hienoja takavaloja harmittaako. Toyota 2,0 0-100 8,8s 180 skoda octavia 0-100 8,6 200 .Tykki toyota hybrid haaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.höööööööööööööööööööööööööööööööööööööö käkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkäkääkäkäkäkäkäkäkäkäkäääääääääk

    • Anonyymi

      Joo se hävis ja etuylitys on niin suuri että ei pääse parkkitalosta pois kuin trukilla kantamalla

      • Anonyymi

        Tojota on aina testin viimeinen ja huonoin ajettava tuhnu


    • Anonyymi

      Se on Tekniikanmaailman elinehto että skoda saadaan pistevoittoon vuodesta toiseen, ei siitä lehdestä muut maksa kuin skodamiehet. Jos joku muu joskus saa voittaa niin volkkari.

      Jos mennään pari vuosikymmentä taakseppäin niin Opel voitti testejä, ihmiset osti niitä ja vähän päästä Suomi oli moottorivikaisia autoja täynnä.

      90-luvun alkuun sijoittui yksi testi kun rapeat ranskalaiset oli kärjessä, mieleen jäi kun Honda Accord oli viimeinen ja jostain kumman syystä nämä Hondat oli vuosikymmenen pidempään ajossa kun testin voittajat.

      Sillon ku VAG-konserni joutui viranomaisten toimesta tutkinnan alle saksassa pimeistä lahjontarahastoistaan(lahjottu kaikkia ketkä voi vaikuttaa, autolehtiä, AY-johtajia yms.) voitti Auris kyllä ulkomailla testeissä Golffin, ottivat kiinnijäämisen pelossa hieman etäisyyttä konserniin mutta
      Suomessa Tekniikanmaailmassa Golf voitti silloinkin. Erityisesti jäi naurattamaan Golffin saamat kehut tylsyydestä, miellyttää kuulemma konservatiivisia auton ostajia.

      Tekniikanmaailma on kyllä hyvä huumorilehti, mutta maksaa siitä ei kannata.
      On ihan mukava lueskella heidän Skoda testiensä selityksiä ja sanamuotoiluja.
      En tiedä ovatko vieläkään tuoneet lukijoilleen todellista tietoa DSG:n vaihdelaatikoiden massiivisista ongelmista tai jakopäästään paukkuvista TSI moottoreista.

      • Anonyymi

        Toyotahörhö ota tappio kuin mies ja myönnä se, sillä tuohan on Toyotalle loistava suoritus vuosikymmeneen että pärjäsi vanhentuneella Skodalle. Ehkä Toyota ei olekaan kuin yhden sukupolven jäljessä kilpailijoitaan??


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotahörhö ota tappio kuin mies ja myönnä se, sillä tuohan on Toyotalle loistava suoritus vuosikymmeneen että pärjäsi vanhentuneella Skodalle. Ehkä Toyota ei olekaan kuin yhden sukupolven jäljessä kilpailijoitaan??

        Skoda oli mitatusti hiljaisempi, nopeampi, tilavampi, halvempi huoltaa ja reilut neljä tonnia halvempi kuin Corolla. Miksi Corollan häviö olisi jotenkin junailtu juttu ja epäreilua? Corolla oli parempi vain kaupunkikulutuksessa. Ei yhdellä meriitillä voiteta koko vertailua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotahörhö ota tappio kuin mies ja myönnä se, sillä tuohan on Toyotalle loistava suoritus vuosikymmeneen että pärjäsi vanhentuneella Skodalle. Ehkä Toyota ei olekaan kuin yhden sukupolven jäljessä kilpailijoitaan??

        Niin en tiedä mahtoiko skodaspede ymmärtää mutta jutun pointti oli että huono laatu ja tekniikanmaailman testivoitto on jo vuosikymmeniä kulkenut käsi kädessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda oli mitatusti hiljaisempi, nopeampi, tilavampi, halvempi huoltaa ja reilut neljä tonnia halvempi kuin Corolla. Miksi Corollan häviö olisi jotenkin junailtu juttu ja epäreilua? Corolla oli parempi vain kaupunkikulutuksessa. Ei yhdellä meriitillä voiteta koko vertailua.

        Mulla on veljellä ollu aina VW-konsernin tuotteita, nyt sillä on Skoda, mulla taas aina Toyotia. Voin sanoa että vaikka paperilla voi olla halvempi huoltaa mutta käytännössä ei. Nykyiseen Skodaan joka on koitettu oikein kattoa semmonen ettei potenttiaalisesti rikkuvia kompontteja olisi, ei turboo, ei automaattia, on joka ainut pyöränlaakeri vaihdettu. Itte en ole ikinä vaihdattanut, saati itte vaihtanut ainuttakaan pyöränlaakeria.


      • Anonyymi

        Tässä taas tojotisti kiertelee ja kaartelee 90-luvulle saakka kommentoidessaan TM:n vertailua jota hänen mielestään ei kannata edes noteraata. Ja kuitenkin hän on sen lukenut ja noteeraa näin julkisesti.
        Miksi pitää hakea selityksiä noin kaukaa ja tökerösti. Tulee mieleen keskitasoa huonompi kunnallispoliitikko jolla on tarve puhua, mutta ei mitään substanssia.
        Jos sinun mielestäsi Corolla on parempi auto kuin Octavia niin kerro miksi näin on. Ei 90-luvun Opelit liity asiaan mitenkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin en tiedä mahtoiko skodaspede ymmärtää mutta jutun pointti oli että huono laatu ja tekniikanmaailman testivoitto on jo vuosikymmeniä kulkenut käsi kädessä.

        Selvää on että vertailutesteissä mitattavat asiat ja auton tekninen viattomuus/kestävyys ovat eri asioita ja ne eivät välttämättä korreloi keskenään.

        Sen sijaan on kyllä hyvin hankala nähdä että Skoda olisi tehty jotenkin väkisin vertailun voittajaksi, osa-alueet missä Skoda oli parempi olivat nimenomaan mitattavia faktoja (melutaso jne.), ei arvostus/makukysymyksiä (kuten esim. ajo-ominaisuudet osittain voivat olla).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla on veljellä ollu aina VW-konsernin tuotteita, nyt sillä on Skoda, mulla taas aina Toyotia. Voin sanoa että vaikka paperilla voi olla halvempi huoltaa mutta käytännössä ei. Nykyiseen Skodaan joka on koitettu oikein kattoa semmonen ettei potenttiaalisesti rikkuvia kompontteja olisi, ei turboo, ei automaattia, on joka ainut pyöränlaakeri vaihdettu. Itte en ole ikinä vaihdattanut, saati itte vaihtanut ainuttakaan pyöränlaakeria.

        Tekstisi perusteella ei ole kyse enää ihan uusista tai edes uudehkoista autoista. Moni uuden ostaja taas ajaa autolla 2-3 vuotta / 50-70 tkm ja siihen käyttöön tuo huoltokuluvertailu on ihan validi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tekstisi perusteella ei ole kyse enää ihan uusista tai edes uudehkoista autoista. Moni uuden ostaja taas ajaa autolla 2-3 vuotta / 50-70 tkm ja siihen käyttöön tuo huoltokuluvertailu on ihan validi.

        Ei ole uusista kyse, me ostellaan noin 7vuotiaita autoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ole uusista kyse, me ostellaan noin 7vuotiaita autoja.

        Vuosien sijasta kannaisi puhua kilometreistä kun kyse on mekaanisten osien vaihtotarpeesta. Trafin tilastojen mukaan 10-vuotiaan Octavian mediaanikilometrit ovat 228.000 kun samanikäisellä Auriksella/Corollalla lukema on alle 130.000 km. On selvää että 10 vuotiaaseen Octaviaan joutiuu vaihtamaan enemmän kuluvia osia kuin 10 vuotiaaseen Corollaan. Kilometrimäärät ovat aivan eri planeetalta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vuosien sijasta kannaisi puhua kilometreistä kun kyse on mekaanisten osien vaihtotarpeesta. Trafin tilastojen mukaan 10-vuotiaan Octavian mediaanikilometrit ovat 228.000 kun samanikäisellä Auriksella/Corollalla lukema on alle 130.000 km. On selvää että 10 vuotiaaseen Octaviaan joutiuu vaihtamaan enemmän kuluvia osia kuin 10 vuotiaaseen Corollaan. Kilometrimäärät ovat aivan eri planeetalta.

        Skodamies yrittää taas räikeästi valehdella, 2009 Skoda Octavia mediaanikilometrit 180tkm, hylkäysprosentti 9,9% eli karkeasti joka kymmenes Octavia hylätään katsastuksessa.

        2009 vuosimallin Toyota Corolla 135tkm, hylkäysprosentti 5,3% eli vain noin joka kahdeskymmenes auto hylätään katsastuksessa.

        Omasta kokemuksesta voin sanoa että jos ajettaisiin enemmän Corollan tilanne paranisi, suurin ongelma on käytön puutteessa elävät jarrut.
        Skodasta taas sanon sen että sinne vaihdellaan paljon muutakin kuin kuluvia osia ja toisinaan jätetään kyllä vaihtamattakin, kyllä 15 vuotias käytetty Skoda on jo yleensä aika surkea esitys kun käytettyä lähdetään ostamaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin en tiedä mahtoiko skodaspede ymmärtää mutta jutun pointti oli että huono laatu ja tekniikanmaailman testivoitto on jo vuosikymmeniä kulkenut käsi kädessä.

        Minä ymmärsin, Skoda on paras . Myös äänet päässäni niin kertovat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skodamies yrittää taas räikeästi valehdella, 2009 Skoda Octavia mediaanikilometrit 180tkm, hylkäysprosentti 9,9% eli karkeasti joka kymmenes Octavia hylätään katsastuksessa.

        2009 vuosimallin Toyota Corolla 135tkm, hylkäysprosentti 5,3% eli vain noin joka kahdeskymmenes auto hylätään katsastuksessa.

        Omasta kokemuksesta voin sanoa että jos ajettaisiin enemmän Corollan tilanne paranisi, suurin ongelma on käytön puutteessa elävät jarrut.
        Skodasta taas sanon sen että sinne vaihdellaan paljon muutakin kuin kuluvia osia ja toisinaan jätetään kyllä vaihtamattakin, kyllä 15 vuotias käytetty Skoda on jo yleensä aika surkea esitys kun käytettyä lähdetään ostamaan.

        Vastaavasti 182 tkm ajetun Corollan hylkäysprosentti 14,7% ja myöhemmin markkinoille tulleessa Aurisissa korkeimmat vuotuiset mediaanikilometrit ovat vasta 149 tkm, ja hylkäysprosentti on kuitenkin sama 9,9% kuin Octaviassa. Ajomäärän mukaan tarkastelu on kuitenkin kuvaa todellisuutta paremmin koska ajetut kilometrit autoa kuluttavat, ei ikä.

        Katsastustilastot eivät tietysti kerro kaikkea, mutta jos Toyota on teknisesti luotettava ja viaton niin miksi sillä ei ajeta? Voisi kuvitella että autoa paljon tarvitseva arvostaisi luotettavuutta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastaavasti 182 tkm ajetun Corollan hylkäysprosentti 14,7% ja myöhemmin markkinoille tulleessa Aurisissa korkeimmat vuotuiset mediaanikilometrit ovat vasta 149 tkm, ja hylkäysprosentti on kuitenkin sama 9,9% kuin Octaviassa. Ajomäärän mukaan tarkastelu on kuitenkin kuvaa todellisuutta paremmin koska ajetut kilometrit autoa kuluttavat, ei ikä.

        Katsastustilastot eivät tietysti kerro kaikkea, mutta jos Toyota on teknisesti luotettava ja viaton niin miksi sillä ei ajeta? Voisi kuvitella että autoa paljon tarvitseva arvostaisi luotettavuutta?

        En viitti skodatrollin tilastonikkariväittämiä enää käydä tutkimassa koska jo ensimmäiset luvut osoittautuivat valeeksi, oletusarvo on että nämäkin luvut on keksittyjä.

        Sitten siihen väittämään että ikä ei kuluta autoa niin sanonpahan vain että siinä ei auto paljoa kulu jos päästetään maantietä. Aika vanha viisaus sekin että yksi kylmäkäynnistys kuluttaa moottoria yhtä paljon kuin tuhannen kilometrin ajo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En viitti skodatrollin tilastonikkariväittämiä enää käydä tutkimassa koska jo ensimmäiset luvut osoittautuivat valeeksi, oletusarvo on että nämäkin luvut on keksittyjä.

        Sitten siihen väittämään että ikä ei kuluta autoa niin sanonpahan vain että siinä ei auto paljoa kulu jos päästetään maantietä. Aika vanha viisaus sekin että yksi kylmäkäynnistys kuluttaa moottoria yhtä paljon kuin tuhannen kilometrin ajo.

        Samaa mieltä siitä että en tiedä mistä nuo ensin mainitut 10-vuotiaan Octavian ja Aurisin vertailukilometrit (228/130 tkm.) on vedetty, ei ainakaan Traficomin 2009-mallisten autojen datasta. Hylkäysprosentit ja niitä vastaavat kilometrit löytyy kuitenkin netistä (https://www.traficom.fi/fi/katsastustilasto), ei ole pakko uskoa mutta tuolta faktat voi tarkastaa.

        Vastaavia esimerkkejä kuin tuo Octavia löytyy muitakin, esim. 221 tkm mediaanikilsoilla oleva Passat on pienemmällä hylkäysprosentilla kuin 215 tkm. ajettu Avensis (15,3% vs 16,0%). On tuolla paljon Toyotaa huonompiakin merkkejä/malleja, mutta noissa vuosiperusteisissa tilastoissa Toyotan menestys isolta osin perustuu siihen että autoilla ajetaan vähän suhteessa auton ikään ja kilpaileviin merkkeihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Skoda oli mitatusti hiljaisempi, nopeampi, tilavampi, halvempi huoltaa ja reilut neljä tonnia halvempi kuin Corolla. Miksi Corollan häviö olisi jotenkin junailtu juttu ja epäreilua? Corolla oli parempi vain kaupunkikulutuksessa. Ei yhdellä meriitillä voiteta koko vertailua.

        Niin skoda ei ole halvempi, huoltaa/korjata kuin toyota, olen 100% varma että toyotalla ajat huolettomampia km kuin skeidan omistajat.
        Toyota oli pienempiruokainen kuin skoda joka osiossa ja ajettavuudeltaan porukan paras.
        Jälleenmyyntiarvo kestää vertailun jokaikiseen vertailussa mukana olleeseen.
        YksinkertaIsesti jos auton ostaa omalla rahalla toyota on ainut näistä jota voi vilpittömästi suositella.


    • Anonyymi

      "Niin en tiedä mahtoiko skodaspede ymmärtää mutta jutun pointti oli että huono laatu ja tekniikanmaailman testivoitto on jo vuosikymmeniä kulkenut käsi kädessä."

      Mielenkiintoinen näkemys suoraan foliohattutehtaalta.
      Pitäisikö Toyotan alkaa tekemään huonolaatuista tavaraa voittaakseen vertailun? Eikö se riitä huonolaaduisuuden takuuksi että Toyota tekee ainoana maailmassa autoja joista runko ruostuu poikki?

      • Anonyymi

        Juuri pistin 21 vuotta vanhan Corollan kiertoon ja hankin uuden saman merkin tuotteen, ei vielä ollut runko ruostunut poikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri pistin 21 vuotta vanhan Corollan kiertoon ja hankin uuden saman merkin tuotteen, ei vielä ollut runko ruostunut poikki.

        1,5 miljoonaa tojon omistajaa voi kertoa eri tarinan.

        https://www.youtube.com/watch?v=gxK3vFNyYxQ

        Ei tämä ole keksitty tarina vaan oikea moka.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.youtube.com/watch?v=4KP0HatwXRc
        Skoda työntämällä pois kuntokartoituksesta

        https://www.youtube.com/watch?v=cWkLoRhnX_o
        Golffissa helmat umpiruosteessa, täytyy sanoa että se 21 vuotta vanha Corolla mistä luovuin oli vielä loistokunnossa tuohon verrattuna.

        Autot kuitenkin yksilöitä. Nyt alla - 00 Golf mittarissa 670tkm. Ollut 2,5 vuotta. Tätä ennen oli - 04 Corolla joka meni paaliin 320tkm ajettuna koska ei kannattanut korjata.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autot kuitenkin yksilöitä. Nyt alla - 00 Golf mittarissa 670tkm. Ollut 2,5 vuotta. Tätä ennen oli - 04 Corolla joka meni paaliin 320tkm ajettuna koska ei kannattanut korjata.

        Muuten hyvä mutta 04 Corolla kannattaa korjata vaikka tulis pahin rasti ja moottori räjähtäis(mikä on todella harvinaista), käytetyllä moottorilla tosin

        Harvalla Volkkarilla pääsee 670tkm ilman että menee hyvän käytetyn auton hinta korjauksiin.

        T: Autopurkamolla työskentelevä


    • Anonyymi

      Octavian huonoin puoli on liika meluisuus ja silti voitti vertailuun, niin kyllä muilla valmistajilla on peiliin katsomisen paikka jos ovat vielä meluisimpia!

      • Anonyymi

        On kuule ihan rengasvalintakysymys, merkki kun merkki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kuule ihan rengasvalintakysymys, merkki kun merkki.

        Menin skodallani juuri UUTTA asfalttia pitkin, ja melu vaimeni peräti noin 50%!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kuule ihan rengasvalintakysymys, merkki kun merkki.

        TM:n vertailussa kaikisa autoissa oli maahantuojan valitsemat ensiasennusrenkaat. Tojo oli meluisin. Miksi ihmeessä Toyota on päättänyt myydä autonsa meluisilla renkailla jos parempaakin on tarjolla?
        Eiköhän olisi reilumpaa myöntää että Corolla nyt vaan on meluisa auto. Huono äänieristys ja suunnittelu. Turha sitä on alkaa kiertelemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM:n vertailussa kaikisa autoissa oli maahantuojan valitsemat ensiasennusrenkaat. Tojo oli meluisin. Miksi ihmeessä Toyota on päättänyt myydä autonsa meluisilla renkailla jos parempaakin on tarjolla?
        Eiköhän olisi reilumpaa myöntää että Corolla nyt vaan on meluisa auto. Huono äänieristys ja suunnittelu. Turha sitä on alkaa kiertelemään.

        What A Fuck!!....Skeida on mielipuolimelukoppi, ja sillä siisti!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TM:n vertailussa kaikisa autoissa oli maahantuojan valitsemat ensiasennusrenkaat. Tojo oli meluisin. Miksi ihmeessä Toyota on päättänyt myydä autonsa meluisilla renkailla jos parempaakin on tarjolla?
        Eiköhän olisi reilumpaa myöntää että Corolla nyt vaan on meluisa auto. Huono äänieristys ja suunnittelu. Turha sitä on alkaa kiertelemään.

        Onko kukaan nähnyt Toyotoissa ensiasennusrenkaina Micheliniä tai Continentalia.?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        What A Fuck!!....Skeida on mielipuolimelukoppi, ja sillä siisti!!!

        Puhua voi mitä vaan mutta onko puheilla mitään pohjaa?
        TM mittasi corollan olevan meluisampi kuin Octavia.


      • Anonyymi

        Siis Corolla oli meluisin ja karulla tavalla, Ocu hiljaisin. Olet Pentti hölmöläinen.


    • Anonyymi

      Eihän Corolla flopannut jos tuli vertailun kolmanneksi? Mitalisija!

    • Anonyymi

      Oho, kolmossija lienee paras mihin Toyota on ikinä missään vertailussa yltänyt? Paitsi tietysti parivertailussa tai jos verrattavia autoja on ollut vain kolme! Kehitystä näköjään Toyotallakin!

      • Anonyymi

        Voisin mä Skodankin ostaa vaikka neuvostoautojen veri virtaa suonissa mutta tartten toimivan auton


      • Anonyymi

        Ei se tullu kolmaneksi vaan viimeseksi!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se tullu kolmaneksi vaan viimeseksi!

        Täälä vaan jotkut yritää valehella että tuli toiseks tai kolmanex


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täälä vaan jotkut yritää valehella että tuli toiseks tai kolmanex

        Pää asia on että Skoda voitti kaikki ja on paras


    • Luin artikkelin ja siinä TM:n toimittaja myöntää, että Corolla olisi ollut reilusti vertailun voittaja, jos he olisivat ottaneet ylläpitolaskelmissa polttoaineen kulutuksen huomioon. Tästä voimme siis päätellä, että näin arveluttavalla konstilla he pääsivät haluttuun lopputulokseen.

      • Anonyymi

        Entä melu, se ei muutu vaikka kuinka lukee. Bensankulutus on kiinni ajotavasta ja määrästä, eikä se vaikuta autolla ajamiseen ja sen ominaisuuksiin. Toyotalla ajetaan sitä paitsi vähinten keskimäärin ja ehkä siihen on syynä melu, omistajien ikä(eläkeläiset) ja surkeat penkit.


      • Anonyymi

        Kyllä tuossa vertailussa otettiin huomioon myös polttoaineen kulutus. Siinä Corolla oli paras, mutta se ei riittänyt koko vertailun voittoon kun Octavia oli isompi, parempi suorituskyvyltään ja käytettävyydeltään ja lisäksi Corolla oli joukon meluisin auto. Yhdellä vahvuudella ei koko vertailua voiteta jos auto on muuten keskikastia tai jopa huonoin. Skodassa ei ollut mitään heikkoa osa-aluetta.


      • Anonyymi

        Kulutus arvioitiin ja pisteytettiin jo erikseen, joten olisiko se pitänyt mielestäsi ottaa huomioon kaksi kertaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kulutus arvioitiin ja pisteytettiin jo erikseen, joten olisiko se pitänyt mielestäsi ottaa huomioon kaksi kertaa?

        Melun olisi pitänyt alentaa Corollan maantieajon pisteitä.


    • Anonyymi

      ja nissan gashkaista tuli luokassaan suomen suosituin kun autolehdet rankkasi huonoimmaksi

      kansa tietää sanotaan politiikassa-myös autoilupolitiikkaa on

    • On merkki ja malli mikä hyvänsä niin on väärin, jos vuosittaisiin ylläpitokuluihin ei lasketa polttoaineenkulutusta mukaan! Ja jos palataan tuohon vertailuun niin siinä toimittaja kertoo sivulla n:o 35, että "jos polttoainekulut lasketaan mukaan ylläpitokuluihin niin järjestys muuttuu. Corollan jälkeen ovat Skoda ja Ford seuraavat."

      • Anonyymi

        Ylläpito- ja käyttökulut ovat kaksi eri asia, aina.


      • Anonyymi

        Vertailun Corolla on 4.440 euroa kalliimpi kuin Octavia. Tuota hintaeroa ei tojo saa takaisin koskaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vertailun Corolla on 4.440 euroa kalliimpi kuin Octavia. Tuota hintaeroa ei tojo saa takaisin koskaan.

        5 vuoden päästä kun vaihtaa niin tuosta 4440e saa takaisin puolet eli sitä rahaa korkeampana pääomana katoaa vain noin 2200e. Tämä ero taas on jo varsin mahdollista kuroa umpeen puhumattakaan siitä ettei tarvitse nytkyti vaihteistojen kanssa tenuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        5 vuoden päästä kun vaihtaa niin tuosta 4440e saa takaisin puolet eli sitä rahaa korkeampana pääomana katoaa vain noin 2200e. Tämä ero taas on jo varsin mahdollista kuroa umpeen puhumattakaan siitä ettei tarvitse nytkyti vaihteistojen kanssa tenuta.

        Jos tarvitsee satoja tai kymmeniä euroja miettiä, kannattaa ajaa varastetulla naistenpyörällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tarvitsee satoja tai kymmeniä euroja miettiä, kannattaa ajaa varastetulla naistenpyörällä.

        Niinpä, jos niitä kymppejä tarvitsee miettiä niin sitten ostaa sen Skodan.
        Autoilu on kallista ja ne joilla ei ole varaa siihen hankkii Skodan.


      • Anonyymi

        Polttoaineen kulutus arvioitiin ja pisteytettiin omassa osiossaan - ei sitä voi tuplana laskea myös ylläpitokuluihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttoaineen kulutus arvioitiin ja pisteytettiin omassa osiossaan - ei sitä voi tuplana laskea myös ylläpitokuluihin.

        Jos kulutus ei ole kustannus, niin mitä se sitten on? Saako jostakin ilmaista bensaa?


    • Mitä sitten?

    • Anonyymi

      kaikki täällä uskoo TM testeihin ja tuloksiin voi voi...ajatelkaa ny vähän.Maksettu lehti.

      • Anonyymi

        Näin se menee, jos autotoimittajana et suosi saksalaista, niin olet entinen toimittaja. Raha puhuu ja hömelömpi kansanosa lukee noita juttuja kuin raamattua.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      71
      2388
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      172
      1782
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      71
      1460
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      246
      1447
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      255
      1425
    6. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      83
      1252
    7. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      380
      1222
    8. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1215
    9. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1185
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      344
      1156
    Aihe